EX-KERMIT 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenet!

Mulla riittää yöuniksi hyvin 23-n.6.30. En malta mennä iltaisin nukkumaan, kun talon saa hiljaiseksi. Olen vähän yökyöpeli, mutta toisaalta myös tykkään aikaisista aamuista. Päivisin sitten olenkin vähän väsyneempi, mutten malta koskaan nukkua... Iltaa kohti aina piristyy :-) Mutta mua ei telkkariohjelmat pidä hereillä, niinkus varmaan tiedättekin...

Vai vieläkin se Senora muistaa tyhjennysharjotukset aamuisin ottaa... Ei kiva!
Ja äijänköriläs sitten tarvitsisi pientä neuvottelua? ;-)
Luulen, että miehillä se odotus ei oikein vaan ole konkreettista, kun ei ole nähnyt mitään todisteita asiasta. Ja toisaalta kai se km-pelko jäytää siellä isännänkin päässä. Meillä ainakin aluksi oli näin ja myönsikin sen. Tuumasi, ettei sitä uskalla kauheasti iloita, kun ei tiedä, miten tällä kertaa homma menee. En ole saanut tuota positiivista ajatustapaa ihan täysin opetettua... :-)Tuo km oli jotenkin kova pudotus maanpinnalle, kun oli tottunut siihen, että kaikki menee ok.

"Harmillista", että Omppu nyt joutuu uusia vaatteita osteskelemaan. Meillä kävi samoin. Nyt on kyllä laatikot täynnä vaatteita :-) Ei ollu paha homma tuo!
Mun pitäis käydä shoppailemassa vielä hoitoalusta tuohon pöydälle. Vanha oli kans menny jo aikas huonoon kuntoon. Pinniksestä pitää vaan pohja nostaa. Uusia sänkyjä ja hoitopöytiä ois vaikka mitä ihania, mutta ollaan tyydytty noihin vanhoihin -96. Käyttöikä on kuitenkin sen verran lyhyt. Mieluummin satsaan sitten muihin huonekaluihin. Noilla pärjää ihan hyvin.
Vaunukaupoille en ole nyt sitten taas päässytkään, kun en ole ehtinyt/jaksanut. Mutta vielä kerkiää...

Nyt hommiin. Enää tänään ja perjantaina poitsu hoidossa, joten jotain pitäisi saada aikaiseksi. Sitten on ne muutamat koulutukset, luennot ja konferenssit vielä, jos niihin sattuu pääsemään... Ja tulihan tuo päivä nyt lyötyä lukkoon, niin eiköhän se onnistu :-D Meillä muuten lapsilla alkaa syysloma just sillon, ku on tuo laskettu aika...

Palaillaan. Moiks!

Tehis rv 35+3

Moi!

Jälkikasvu toimitettu päiväkotiin vajaa tunti sitten. Tänään meinas olla vähän nihkeetä sinne lähteminen, mutta sain kuitenki taivuteltua. Nukuin viime yön tosi katkonaisesti ja huonosti, poika kiilas alkuyöstä väliin ja kaiken lisäks jalkopäähän, että joutu joka liikettä varomaan. Että jos vaikka kohta ne päiväunet..

Hyvä Tehis! En ollutkaan yhtään muistanu tota hoitoalustaa! Meillä oli sekin pojalle lainassa ja nyt sit palautettu uusiokäyttöön. No, mut sitä nyt en ainakaan vielä osta ;) Kunhan vaan jossain vaiheessa muistuis mieleen..hoitopöytiä ei tarvita enkä halua; kodinhoitohuoneen pöytätaso palveli viimeksikin kaikista parhaiten, vesipisteki ihan vieressä. Anoppihan sillon jostain raahas jonku epäkäytännöllisen hoitopöydän ja vähin äänin jossain vaiheessa hankkiuduin siitä eroon...

Hyvä kun tuli Jazzin poitsuun vilskettä kokiksen ja jätskin voimin :) Toivo ei muuten vielä kauheesti tunnu varsinaisesti potkivan, lähinnä sellasta myllintää? Tai onhan tuo vielä niin hentoinenkin, että ei kai tässä vaiheessa välttämättä vielä kunnon potkuja osaa odottaakaan..Maha heiluu kyllä puolelta toiselle välillä ja tosiaan on niitä hiljaisempiakin päiviä välillä.

Senora, en mäkään tossa vaiheessa raskautta enkä vielä pitkään aikaan myöhemminkään jaksanut iltaisin valvoa. Ihan viime viikkoina oon vasta jaksanut valvoa pidempään, eikä muutenkaan tarvi aina maata kun tilaisuus koittaa. Että parannusta on luvassa sullekin :). Harmi jos ei miehesi vielä lähe mukaan touhuun..mutta samahan se täälläkin, ei aiheesta keskusteltu kuin korkeintaan sivulauseessa moniin moniin viikkoihin. Tuo on tuollainen varovainen pakittaja-rapu -luonne, että ehkä ei uskalla hänkään hehkutella etukäteen yhtään, kun eihän sitä koskaan tiedä..

Vai eräpäiviä täällä on päätetty jo.. mä olen sisäisesti valmistautunut synnyttämään 11.12. eli päivää ennen laskettua, niin kuin esikoinenkin syntyi.. kunhan ei vaan menis minuuttiakaan yli lasketun! Mun rakkaalla ystävällä muuten on la 10.11. ja ainakin edellisen hän pullautti kolme viikkoa etuajassa.. toivottavasti ei nyt lähtis hirveen paljon ennakkoon synnyttämään, oli se poikansa sillon niin pikkunen, 46 cm ja parikilonen.

Tämmöttist.

Omppu ja Toivo 27+0 (ai että nää täydet viikot on aina yhtä ihanaa kateltavaa =D)

Ja JÄLLEEN kerran se unohtu, eli hirmuisesti tsemppiä Senoralle perjantain varalle. Hyvin se menee!! Sun oireet on kumminki niin vahvat, että olis kyllä kohtalon ivaa, jos ihan turhaan joutuisit yökkimään.

Huomentapäivää..

Täällä räkä sen kun jatkaa valumistaan.. Yön sain nukuttua suht hyvin, mutta istuvillaan kun on jonkin aikaa alkaa ihan valumalla valua läpinäkyvää "limaa".. Sorry, yksityiskohtainen kuvaus.. Olis vaan mukavampaa jos tulis kunnon räkää ni loppuskin nopeemmin.. Poitsun köhä on rauhottunut, mutta on edelleen kipeän kuuloinen.. Isäntä kammoksuu meitä molempia kun pitäs lauantaina lähteä pitämään leiriä junnuille ja ens viikolla Helsinkiin pariksi päiväksi koulutukseen..

Oon tässä itsekseni pähkäilly, että mitä teen jos purkautuminen alkaa kun isäntä on reissussa.. No, on varmaan ystävää varotettava.. jos lähtis sitten turvaksi. Ei tuo isäntä nyt kuitenkaan niin kauas lähde ettei sairaalaan kerkeäis.. Tai no, esikoinen synty kyllä neljän tunnin sisällä synnytyssupistusten alkamisesta..

Eilen taas silitin pinon pieniä vaatteita.. esikoinen kummasteli vieressä, että onko hän tosiaan mahtunut joskus noihin.. Oli aika hellyyttävä. Meillä on kodinhoitohuoneessa pöydällä jo hoitoalusta, harsoja, tutteja jne. odottamassa uutta tulokasta.. Esikoisen kanssa totesin hyväksi hoitopöydäksi just kun on toi vesipistekin siinä vieressä..

Isäntä tuolla keittiössä jo kokkailee.. ittellä ei kyllä vielä ruoka maistu, mutta voihan sitä sitten lämmitellä päivän mittaan jos rupee maistumaan.. Isäntä on laittanut nyt lähes tulkoon joka päivä ruuan kun olen ollu sairaslomalla.. Yrittää vissiin jo etukäteen hyvitellä kun kotihommat jää sitten minun niskoille kun isäntä lähtee töihin.. Tämän kuun on vielä sairaslomalla, mutta tekemisen puutetta on kyllä ollut havaittavissa.. Viihtyy tuolla keittiössä ja päätti ruveta vetämään sauvakävely/hiihtokoulua kaiken ikäisille.. On kyllä muutenkin mukana urheiluhommissa, mutta silti.. ; )

Palailemisiin..

Pikku2 RV33+6

ÄssÄllä jännät paikat ... huhh...
Pikku2:n perheessä sairastellaan vielä... Koittakaahan toipua! Mutta on sulla mies sitte aikas symppis, kun kokkailee... Mitenkähän tuon taudin sais meijän mieheen tartutettua. Huomaampa että tänään oon suhtautunu tuohon meillä asuvaan mieheen aika kriittisesti... taitaa enteillä myrskyä vesilasissa...

Jippiiii, kulostaa siltä, että ÄssÄllä on hetket lähellä.. Voi hitsi, jänskää!
Tsemppiä kovasti! Sulla vielä vähän erilainen synnytys tiedossa, kun perä edellä tulossa...

Voi onnellista Pikku2:a! Ihanaa, kun mies tollai kokkailee. Melkeenpä kateeksi käy. Meillä on noi kokkohommat kyllä niin täysin mulla. Joskus seurustelun alkuaikoina oli toisinpäin, mutta vähitellen siirryin ottamaan valtaa keittiössä :-) Kyllä tuo osaisi, mutta käy multa paremmin ja hän touhuaa sitten muuta.
Mutta olis se ihanaa joskus tollainen hemmottelu! :-)

Senora, välillä täytyy sitä miestä vähän vihata, jotta voi taas enempi rakastaa :-) Kyllä kunnon myrskyt välillä tekee hyvää! Ilmapiiriä on hyvä hieman puhdistella välillä.

Mulla neuvola puoli yksi. Hetken ehtisi vielä jotain järkevääkin...
Aion muuten kyllä nyt kysäistä uutta painoarviota, ihan kuin ei olisi viimeksi arvioinutkaan. Ei th yleensä muista, mitä on aiemmin puhuttu. Mulla itsellä on vaan niin tuntuma, ettei tämä niin iso olisi kuin tuo kolmonen. Hän oli siis syntyissään (40+6) 4080g/53cm/päänympärys 37cm. Mutta katsotaan onko Kuopus kasvanut vai pienentynyt viime viikosta...

Meilläkin muuten varmaan vielä noi hoitosysteemit (pöytä, alusta ym.) kehittyy tässä, kun vauva syntyy. Kaikki systeemit on nyt yläkerrassa, enkä tiedä viitsiikö sitä aina vauvan kanssa yläkertaan kiivetä, kun on tuo toinenkin pieni pyörimässä jaloissa. Ehkä viritellään joku juttu alakertaan khh:en tai ph:en. Kattotaan ny.

Mars, hetkeksi hommiin.

Tehis

Just, nauran täällä vedet silmissä omaa kirjotusta. Että kokkohommat on kokonaan mulla, kyllä kyllä. Ja kökkö ja kakka ja kikki kans!!! :-D
Kokkihommia taisin tarkottaa kuitenkin tuossa yhteydessä..

Ässälle tsempitykset h-hetkeen täältäkin!!! Huisia, kohta meitä on jo taas yksi enemmän... =)

Meillä mies pääsääntöisesti hoitaa kokkailut. Mä vaan siinä tapauksessa että hän ei ehdi töiden takia. On alkuperäiseltä koulutukseltaan kokki (nyt siis jo vaihtanut alaa) ja tykkää pitää niitäkin taitoja yllä. En valita, oon aina hoitanut sitten keittön raivauksen mukisematta. Ihanaahan se on istua valmiiseen pöytään.

Pikku2:lle ja poitsulle pikaista paranemista, Senoralle pitkää pinnaa miehen kanssa! Muille sitten muuten vaan letkeää päivän jatkoa,
toivottelee Niksu 19+3

ÄssÄlle tsemppiä multakin :)

Sainkin päiväkahviseuraa, tosin ihan naispuolista vaan. Pitkästä aikaa naapurin rouvaa (ei seinänaapurin, vaan tosta tien toiselta puolelta..) treffasin ennen hänen töihin lähtemistään. Olipas mukavaa! Hän kun on vuorotyössä, niin tosi harvoin enää nähdään muuta ku pihalla joskus. Meillä on samanikäiset pojat ja aikanaan oltiin lähes päivittäin tekemisissä.

Olokin alkaa olemaan ok. Tietysti joutuu räkimään ja köhimään, mutta muuten jees.

Munkin mieheltä kyllä ruuanlaitto onnistuu, mutta käytännön syistä minä se olen joka yleensä kokkailee. Ja sit tietty jos joskus käy niin, ettei olekaan pata kuumana, kun isäntä kotiutuu, niin hän valmistaa sujuvasti myös Hesen ateriat ;). Oletteko muuten uskaltaneet hampurilaispaikoissa majoneesiä ottaa? Mä olen tilannut omani ilman..

Kyllä tähän kotona olemiseenkin tottuu aika nopeesti; yhtään tekis mieli huomenna mennä töihin! Olis niin kiva täällä kotona laitella paikkoja.. tai olla laittamatta..

Tehiksen painoarviota siis odotellessa..moi. Tai ei Tehiksen, vaan juniorin =D

Vai mun painoarviota Omppu odottelee... :-D
Onkin muuten hassua, että kaikki vatsaa ihmettelevät lajitoverit ovat myös sitä mieltä, että mulle ei ole tullut yhtään painoakaan. Normaalisti siis 164cm/60kg ja nyt se kymmenen kiloa lisää, eikä muka näy missään. Kyllä se minun mielestä näkyy ihan hyvin!
Mutta Kuopuksen painoarviota siis... Joo, niinpä siinä kävi, niinku arvelinkin. En muuten edes ehtinyt mitään kysäistä, kun th rupesi puhumaan, että ei tämä kyllä kovin isolta vaikuta. Ei ole vielä kolmea kiloa ja syntymäpainossa ei missään nimessä neljään kiloon asti päästä. Ehkä jotain kolmen ja puolen päälle vois päästä...
Kyllä se oma tuntemus vaan taitaa oikeassa olla. Tämä ei tosiaankaan tunnu niin isolta kuin tuo viimeksi synnytetty. Muut meillä olleet 3380g/50cm ja 3420g/49cm.
Mikähän sekoilutuokio sillä th:lla oli viime viikolla???
Poikaa muuten povasi sydänäänistä. Kuunteli sillä torvella. Ennen hällä ennustukset pitäneet muistaakseni paikkaansa , joten mahtaakohan oma fiilis tässäkin osua oikeaan...
Muutenkin kaikki ok. "Poju" edelleen pää alaspäin. Sf-mitta 30cm. Paineet ja pissa ok.

Nyt hetken ahkeroin. Tänään meillä laittaakin ruokaa tuo Ompun mainitsema pikaruokala. Tuli luvattua lapsille, että kun iskä reissussa, niin sitten käydään. Itse en yleensä syö ollenkaan. En nyt edes muista, olenko syönyt hamppareita raskausaikana. Olen kyllä ehkä jonkun syönyt ja ihan majoneesilla taisin vedellä.

Tehis rv 35+3

Päivystystä..

Hampurilaisista keskustelua.. Meillä ei oikein kyseistä ruokalajia olla harrastettu. Isäntä ei tule kuin äkäiseksi hampurilaisista, ahmatti.. Meillä käydään mieluummin pizzalla tai kebapilla.. Pizzaa tulee sitten ahmittua noissa syö niin paljon kuin jaksat, että ähky tulee.. masussa kurnii.. Ja isännän tämän päivän ateriatarjonta on joko eilistä hernekeittoa(esikoisen herkkuruokaa..) tai tänä aamuna taikomaa risottoa..

Esikoinen tuolla pöydässä yrittää tyhjentää keittolautasta ja sitten vessan kautta päikkäreille.. On vissiin kuume mitattava ja annettava ainakin yskänlääkettä kyytipojaksi nukkumatille..

En tiedä mikä tänään on ollut, mutta synnytys on pyörinyt mielessä aika tiuhaan.. Jotenkin kun on kokenut sen jo kerran niin tunne on erilainen.. Nyt ei pelkää itse synnytystä vaan ennemminkin sitä, että mitä jos kaikki ei menekkää niin kuin pitäis.. tai jos synnytyksessa sattuu jotain.. No, ammattitaitoinen henkilökunta pitää kyllä huolen niin äidistä kuin uudesta tulokkaasta, mutta silti kummittelee..

Isäntäkin tulee kohta hierojalta.. onnellinen. On siinä sitten tällästä "tonnikeijua" pökkelöä hyvä haastattaa.. ; )

huhtikuisista tippui yksi -- nyyh... Ja mua alko ahistamaan, että mulle käy perjantaina ihan samoin.. Yritä nyt sitte kotona mittailla verenpainetta ja saada hyviä lukemia.

Käväisin tutkailemassa huhtikuisissa. On kyllä surullista. Ja eikös hällä keväällä sattunut kans takaisku?

*syvä huokaisu*

Senoralle rutistus ja jaksuja perjantain odottamiseen.

Aina ikäviä juttuja nuo :-(
Koitahan kestää Senora odottelua!

Minä täällä tuulettelen, kun sain ilman mitään mutkia matkassa asennettua koneelle Microsoftin Office-paketin, JEEEEE!!! Mulla on ollu tässä vaan OpenOffice ja nyt tuli mitta täyteen. En vaan ole sen kanssa sinuiksi päässyt, vaikka hyvin samanlainen onkin. Nyt voin hyvillä mielin lähteä poitsua hakemaan :-)
Itse kyllä aina olen ohjelmat asennellut, mutta olin jotenkin varautunut johonkin probleemaan tällä kertaa...

Tehis

Heips kaikille! Apua, mä en ole kyllä yhtään pysynyt teidän juttujen perässä viime päivinä :( Aivan kamala kiire niin töissä kuin kotona ja täällä vain haikeana haaveilen, että olisin päässyt mukaan Jazzin puistopiknikille.

Mutta Ässällä alkaa ainakin olla jännät paikat eli hirveästi tsemppiä!!! Joko se Hoppu on lähtenyt synnyttämään? Tehis ja Jazz olikin sitten kätevästi sopineet jo synnytyspäivätkin :) Ja muutenkin taitaa olla totista odotusta ilmassa useammallakin, kun niin paljon olette nyt hankintoja miettineet/tehneet. Onnea Jazzille vaunujen löytymisestä! Mä muuten olen kanssa miettinyt ensisängyksi sitä sairaalasänkyä. Olis meidänkin huoneistossa varmaan tosi kätevä. Nuo Ruskovillan tuotteet kiinnostais myös. Onko semmonen silkkimyssy hyvä?

Neuvolakuulumisetkin olleet kaikilla hyviä! Tehiksen "pojukin" oli viikossa pienentynyt ... Me taidetaan silti pysyä kannassamme, että josko sieltä kumminkin olis tyttö tulossa ;) Onko Jazz käynyt mittauttamassa paineet uudelleen? Ja Senora sinäkin joudut kotona niitä mittamaan vai? Sinulla ei olekaan enää kuin kaksi yötä ultraan. Tiedät sanomattakin, että täällä pidetään peukkuja!!! Olen kyllä samoilla linjoilla Ompun kanssa, että olisi se kyllä kohtalon ivaa...sinulla kun on niin selvät oireetkin. Miesten mukana olosta neuvolakäynneillä olitte jutelleet. Meillä mies ei ole ollut mukana kertaakaan. Hänellä suoraan sanottuna niin v-mäinen pomo, että joka ainoasta henkilökohtaisesta poissaolosta on tehtävä etukäteen tarkka selvitys, että miksi ja mihin on menossa...En ole itse nähnyt tarpeelliseksi, että mies olisi siellä mukanani, joten en ole viitsinyt häntä kiusata sillä asialla. Mutta jokainen tekee tässäkin asiassa niin kuin parhaaksi näkee :) Minulle on tärkeintä, että neuvolassa mitataan kaikki arvot ja kuunnellaan sydänäänet ja mies kyllä uskoo, etten ole väärentänyt neuvolakorttiin näitä lukemia ;) Täällä meillä päin ei neuvolatädillä tunnu olevan ylimääräiseen jutusteluun tarvetta/aikaa, eikä hän ole kertaakaan kysynyt esimerkiksi miehestä mitään. Eipä sen puoleen, että minäkään olisin kauheasti kysynyt mitään ylimääräistä, sillä minullakin on aina kiire takaisin töihin ja kaiken lisäksi saan kaiken tarvitsemani tiedon täältä ja omalta lääkäriltäni.

Vai oli Omppu käynyt mesessä laittamassa mahakuvan. Täytyypä käydä katsomassa ja vaikka laittamassa uusi kuva itsestäkin. Muuten ei omassa navassa mitään uutta, jonkin verran se on tainnu taas kasvaa. Tiitiäinen molskahtelee pitkin päivää ja pitää edelleen suurimman shown illalla yhdeksän jälkeen. Ja nyt oon huomannut sellaisen asian, että yöllä, kun herään vessaan, niin vessareissun jälkeen, kun pitäisi alkaa uudestaan nukkumaan, tiitiäinen aloittaakin oman pyörimisensä.

Kaikille hurjasti terkkuja ja hyviä vointeja!

Tuuli jaahas ja rv 23+0 tänään :)

ps. Mulla on muuten ihan päinvastainen tunne kuin Ompulla. Yhtäkkiä minusta on alkanut tuntumaan, että kääk tämä raskaushan on kohta ohitse ja äitiyslomakin alkaa ihan pian!

noppaa senoralle rutistushalit ja usko pois, sulla kaikki hyvin masussa =)

Mitkäs oli tehiksen vauvelin sykkeet, kun poikaa povas????????
kyselee huomenna neuvolaan menevä... ;)

ruskovillasta on puhuttu, niin me saatiin esikoiselle se villahaalari, kypärämyssy ja hanskat. ihan kivat talvella. nyt vaan se puku näyttää tosi isolta, että jääköhän käyttämättä...
meillä on noita toppapukuja ihan mielettömästi, mutta 90% on vain tytölle sopivia, että jos poika tulee, pääsee mamma "vähän" shoppailemaan :))

Kokkailusta, niin meillä minä olen nyt enempi tehnyt ruokaa kun kotona olen, mutta mies kyllä tykkää myös kokkailla ja tekeekin hyviä pöperöitä.

heippa taas

Kaprikselle vain pikana...
Sykkeet on tällä ollu nyt aina 130. Mutta th ei siitä sykkeestä oikeastaan povannu, vaan ilmeisesti kuunteli minkälaista tuo naputus on. Kuunteli sillä torvella siis.
Nyt kiire, moiks!

Taitaa Ässä päästä tositoimiin ennen mua. Peukut sinnepäin!! Senoralle myös ISOT tsempitykset *bd*. Täällä edelleen yhtenä kappaleena *huoh* :/ Maanantaina oli kivasti supistuksia ja kipujakin, mutta loppuivat sitten. Alkaa muutenkin tuolla syyskuisissa olemaan tuskaiset tunnelmat (siis henkisesti, kaikki toivoo nyt niitä fyysisiä tuskia!) Me halutaan SYNNYTTÄMÄÄN!

Fiilikset on kaikenkaikkiaan ollu tällä viikolla melko alamaissa. Aamulla herättyäni ajatukset harhailivat aikaisemmissa keskenmenoissa ja itkuhan siinä pääsi. Päivälläkin vielä itketti, kun kuulin sellaisen laulun mikä toi tämän kesän ja keskiraskauden ihanat tuntemukset mieleen. Ehkä sitä on jättämässä jotain taakseen ja siitä tämä "depis". Onhan sitä melkoisen muutoksen edessä, tärkeä sivu kääntyy ja uusi jakso alkaa.

Voikaahan paksusti :)

Hoppu 39+3

Heipä hei!

Senoralle ensin suuren suuri rutistus- ja tsempityshali! Uskotaan vakaasti että siellä masussa on kaikki ok. Yritä ajatella positiivisesti ja murehtia vasta sitten jos sieltä ultrasta tulisi huonoja uutisia. Ai nou, ai nou, helpommin sanottu kuin tehty, mutta olen minäkin samoilla linjoilla Ompun kanssa kohtalon ivasta. Luotetaan siihen että voimakkaat oireet tarkoittavat pelkkää hyvää.
En minäkään muuten alkuraskaudesta jaksanut valvoa, enkä kovinkaan usein vieläkään. Nyt on tullut tätä loppuraskauden uupumista ja pyrinkin menemään kympin aikoihin nukkumaan.

ÄssÄlle hurjasti tsemppiä, kuulostaa tosiaan siltä että hoohetki olisi pian käsillä. Jänskää, täällä ollaan hengessä mukana.

Tehis, lekuri juuri maanantaina kyseli mun omaa fiilistä vauvan koosta ja kertoi että yleensä äidin tuntuma pitää todella hyvin paikkansa, jopa paremmin kuin ultralla tehdyt painoarviot. Joten eiköhän tosiaan tuo edellinen veikkaus ollut väärä ja tämän päiväinen ihan ok.
Hienoa että vauveli on edelleen oikein päin! Ja kaikki muutenkin ok.

Omppu, mä olen ainakin uskaltanut syödä majoneesia. Tosin varmaan ihan siitä syystä etten alkuun muistanut sen olevan kiellettyjen listalla... Hyvä että olo alkaa olla parempi!
Eiköhän sun poikasi viihdy vallan mainiosti kotona äitylin kanssa, vaikka tuntui mielellään menevän päiväkotiin. Kartoitat kerhotarjontaa ja viet vaikka sitten jonnekin kerhoon pariksi tunniksi muutamana päivänä viikossa, jos tuntuu siltä että seinät hällä kaatuu päälle.

Miesten kokkailu-gallup: meillä mies kokkailee hyvin, hyvin harvoin mutta sitäkin ahkerammin tekee iltapalaa. Tuolla parhaillaan laittelee mulle voileipiä. =)

Tuuli kyseli silkkimyssystä, ei ole aikaisempaa kokemusta mutta se on jotenkin niin hellyttävän näköinen ja kaikki ovat sitä kehuneet. Muuten olen ollut erittäin tyytyväinen Ruskovillan tuotteisiin. Viimeksi tilasin nettikaupasta villapuvun ja kypärämyssyn tytölle ja ne toimitettiin seuraavana päivän postiluukusta!

Kapris, poikasykkeen sanotaan olevan alhaisempi. Meidän masukkaalla oli tänään 130 ja yleensä 140-145. Muistelisin että tytöllä oli oli joka kerta yli 150, jopa 160 parhaimmillaan. Tiedä näistä sitten, taitaa olla samaa kastia muiden uskomusten kanssa kuten esim. toi mahan muoto.

Omat nla-kuulumiset:
verenpaineet taas ok, en tiedä jännitänkö sitten lääkäriä kun siellä tuntuu paineet aina olevan koholla? Terkkari oli sitä mieltä että olen todella kalpea ja mittasi hempan, joka yllätti meidät molemmat olemalla äärimmäisen hyvä: 131!! Ilman mitään lisärautaa, kun en sitä ole tosiaan syönyt kovinkaan säännöllisesti. Ja tällä mun todella laadukkaalla ruokavaliollani... heh. Unbeliavable!
Painoa oli tullut reilu puoli kiloa sitten viime käynnin, eli vähän liikaa. Ei tullut onneksi noottia, kokonaispainonnousu tällä hetkellä 4,5 kg. Sf-mittaa ei otettu uudestaan eikä terkkari voinut tehdä mitään tunnusteluja asennosta ja painosta koska hänellä on hiirikäsi äitynyt niin kipeäksi ettei voi tehdä mitään raskasta kädellänsä. Höh.

Muuten on ollut vähän kökkö päivä. Maha on pinkeenä ihan koko ajan ja vauvan jalat painavat tosi kipeästi alimpia kylkiluita. Vauva on ollut myös todella rauhallinen, onneksi nyt taas vähän liikkuu. Taitaa olla aika ahtaat olot siellä pikku yksiössä. Sen lisäksi on oksettanut ja ällöttänyt koko päivän ja ihan kaikki ottaa päähän. Mutta eiköhän tämä tästä.

Nyt menen sohvalle ja katson CSI:n ja sitten kömmin nukkumaan. Huomenna pitää taas herätä "aikaisin" kun meillä on muskari aamulla jo kello yhdeksän.

Hyviä vointeja teille kaikille!

T. Jazz rv 36+2

Kiitos taas teille jokaiselle erikseen... Täällä mä märisen, kun te ootta niin ihania ja jaksatta tsempata. Ai kun pääsette nappaamaan tuolla positiivisella ajattelemisella... voi ei... sehän mulla on unohtunu ihan kokonaan! kai mä tän viikon taas pärjään. Mietin vaan että helpointa olis, kun ei seurailis/osllistuis muille palstoille, pysyttelis vaan 'kotiketjussa' ... Mutta toisaalta ihan kiva tietää mitä kuuluu muille, jotka on samoilla viikoilla.

Kiva kun Tuulikin on palannu linjoille... Joko helpottaa duunissa? Vai tuntuu siltä että kohta raskaus ohi....No jaa. Eihän sulla oo enää kuin vajaat 20 viikkoo jäljellä.
Hih isännälle eilen saunassa juttelin että tulee 9vk täyteen ja eihän tässä oo kuin 31 viikkoo ehkä jäljellä, edellyttäen että perjantain ultrassa paljastuu elämää... :) Sit se rupes miettimään että miten meijän etelän matka... Lohduttelin, että kai se siitä menee. Mennessä ei tarvita todistusta, mutta tullessa se pitää jo olla. Eli pitänee pyytää todistus ennen lähtöä. ;) Hekottelee ja suunnittelee samalla että ottais kaavakkeen mukaan ja kävin täytättämässä sen Puerto Ricossa jollai lääkäriasemalla ;)

Hoppukin vielä yhtenä.. Eilen illalla muuten mietin suakin, että ei oo tainnu kuulua mitään. Oot ollu hieman alamaissa sinäkin... Tuus tänne viekkuun, niin halitaan vähä *rutistaa*

Jazzia hieman ahistanu olotila... taitaa kaveri tosiaan kaivata ulkomaailmaan. Pysyis ny vielä jonku viikon yksiössään... Ja miten aikainen nousu sulla onkaan ;) koitahan jaksaa nousta... tai tilaa täältä puhelinherätys... ;)

Ja onnittelut Tehikselle... sait asennettua Officen... ja ilman pulmia. Mutta eikös nuo ohjelmat yleensäkin asennu aika kivuttomasti. Jännityksellä kyllä seurataan, että kumpi sieltä sisuksista tulee... tyttö vai poika. Ainut mikä lienee varmaa on se että yksi sieltä tulee...

Nyt on mieli jo parempi. Yritin aamulla uutta konstia, jätin puuron keittämättä, tein vain voileipiä ja söin jugurtin. Eipä auttanu, Yrjöööö piti käydä taas huutelemassa :) Oiskohan kahvikin pitäny jättää juomatta... ja ny tuli siit mieleen, että kahvinkeitin tais jäädä päälle... ehkä...