EX-KERMIT 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikaisesti taasen täältä kotoa käsin.

Tuulille suuren suuret tsemppihalit illan np-ultraa varten!

Kaikille haleja ja pusuja ja hyviä vointeja, täytyy taas rientää katsomaan mitä tuo tytteli saa aikaiseksi.

Kirjoittelen illalla sitten paremmalla ajalla, kunhan tuo mies kotiutuu töistä.

Kuulumisiin!

-Jazz rv 25+1

Minusta tuntuu siltä, ettei lomalaisilla ole aikaa tänne kirjoitella, ainoastaan meillä, jotka muka tekevät töitä :)

Hyvä juttu Omppu, että asia selvisi - hassua, että tuollainen pieni väärinkäsitys voisi johtaa vaikka millaisiin suurempiin väärinkäsityksiin. Muuten koska sulla loppui pahoinvointi? Minusta tuntuu, että nyt on jo välillä jokunen hyvä päiväkin välissä.

Niskullekin tsemppiä ultran odotteluun! Mikä sulla on muuten olo?

Tuuli

Tuuli, mulla tais tossa viikko, pari sitten loppua se etominen. Tai kyllä vieläkin voi jotain satunnaisia iltaedotuksia tulla, mutta ei siis sitä jatkuvaa. Pahin väsymyskin tuntuu taittuneen, jaksan jopa tehdä jotain kotitöitäkin :) Päänsärkyjä on kyllä astunut kuvioihin ja tossa joku aika sitte sain hirveen huippauskohtauksen. Se tosin johtunee jumiutuneista hartioista ja näytön tuijottelusta..

Piti tosta uhmasta. Meidän pojalla ei kyllä pahemmin ole ollut (no ei kai, kun kaikki on saanut periksi mitä ikinä onkaan keksinyt vaatia...). Siis totta kai välillä kiukkukohtauksia tulee ja menee, mutta ainakaan mitään tuhmuuksien tekoa ei ole vielä harrastanut. Ettei vaan olis tytöt niitä pahimpia uhmaajia =D ?

Eilen minullakin oli päivällä töissä ihan ok olo, mutta ilta oli sitten taas kamala. Mieskin tuli kotiin ja kysyi, eikö ole mitään ruokaa :) Minua oksetti pelkkä ajatuskin ruoan laittamisesta. Kaikki kylmä kuten mehukeitto ja maito on aivan ihanaa, mutta jostain syystä lämmin ruoka etoo. Niin ja uusin suosikki on voileipäkeksit!

Minähän oon melkeen lomalainen, kun vieläkin saikulla olen. ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä taitaa olla 30 kesäkuuta. ja kyllä mulla vaan on "aikaa" nuokkua koneella.. kylläkin kotihommat tahtoo jäädä tekemättä sen vuoksi, mutta muutenha mie oon vaan...
ihana kun tuuli mainitsit tuon mehukeiton, taidampa mennä ottamaan kun niin kovin alkoi mieli tekemään. =)

Tuulille ekana hirrrmuisesti tsemppiä ultraan!

Muistan itse todella hyvin miten olin ihan paniikissa ekoina kertoina (2 yksityistä ja np) ja vielä kun mentiin kuuntelemaan ekaa kertaa sydänääniä np-ultran JÄLKEEN niin mulla oli verenpaineet ne hurjat 165/105... tajutonta! Mut ne paineet siis laski ihan heti kättelyssä kun sykkeet oli kuultu.
Mutta kyllä se jännää oli ja niin ihanaa nähdä se pikkuinen siellä ruudulla... voi, nyt alkaa kyyneleet virrata.. =)

Mulla loppu se etova olo ja kuvotus vk ennen kun oli np-ultra. Ne loppu käytännössä kuin seinään.

Anzilla tosiaan jännä sattuma se laskettuaika, mutta ei todellakaan tarvitse olla huolissaan. Hyvin kaikki menee - uskon todella niin!!!!

Voi naisen elämä sentään... toi ompun tarina on kyllä taas niin hauska! Itselläkin ollut vastaavia tilanteita joskus ja kyllä mies on ihmetellyt, että miten naiset pystyy tuohon ;))

siihen tapaamiseen, niin olen kyllä halukas tulemaan mukaan!
Ja ikea käy vallan mainiosti.
Oliko puhe alku syksystä vai mistä?!

nyt pitää seuraa neidille, kun sade tuli ja pilas ulkoilumahdollisuuden =(

k 21+5

Aamupäivää täältäkin!
Meillä jo neuvolareissu ja ulkoilut hoidettu. Täällä ei vielä satele, mutta kolean tuntuinen keli kyllä...

Neuvolassa kaikki ok. Niin se vaan sf-mitta huitelee yläkäyrillä, vaikka vatsa on mikä on :-) Mittaa 23,5cm. Mutta se tosiaan on niin ylhäällä tää mun minimaha. Kohta tullaan yläkäyrältä humisten alas, kun viikot etenee ja joudun äippäpolille varmaan tarkistukselle. Jotkut terkat tuijottaa noihin mittoihin, vaikka niille yrittää rautalangasta vääntää tätä mun vatsankasvatuksen filosofiaa :-D Onneksi omalla terkalla alkaa olla kesälomat kohta vietetty. Tänäänkin oli naapurikunnan th, enkä tykänny yhtään!
Verenpaine taas oikein huipussaan;-) 96/50.
Juhannuskilojakin oli vähän kertynyt, mutta enpä mä niitä murehdi.
Sokerirasitukseen menen tässä muutaman viikon päästä, koska tuota monirakkulaisuustaipumusta todettiin. Lääkärineuvolakin taas jo parin viikon päästä.

Hauskaa tuo Ompun kertoma tarina naisten elämästä :-D Niin, tästähän taisi viime viikolla ollakin vähän puhetta...

Tuulille kovasti tsemppiä ultran odotteluun! Toivotaan ihania näkymiä.

Safiirille ja Anzille vielä kovasti onnitteluja ja tervetuloa tänne :-)

Heh, nuo mehukeitot oli vakioruokavaliota alkuaikoina. Njam!
Nyt huomasin taas, että pitäisi vähän korjailla ruokavaliota. Maistuu vaan kaikki raikkaat, kuten jogurtit, hedelmät,salaatit, riisifrutit ym. Ennen niin paljon syömä ruisleipä on melkeinpä kadonnut ruokalistalta. Täytyypä korjata tilanne nopsasti. Ei vaan ole oikein maistunut, kuten ei lämmin ruokakaan.

Terkkuja kaikille! Palaillaan myöhemmin paremmalla ajalla. Nyt pitää lähteä touhuilemaan.

Tehis rv 24+2

Hitto, mun aikasempi viesti katos jonnekin bittiavaruuteen.. Muutenkaan mikään ei tänään onnistu. Töissä kaikki pers...tä!!! Mulla on oikeesti pinna nyt niin piukassa et kuvittelen jo juttuja (toivottavasti johtuu vaan mielikuvituksesta): Kävin vessassa ja tavoilleni uskollisena tsekkasin paperin (niin kuin varmaan kaikki meistä..) ja mitä siinä olikaan: pikkiriikkisesti punaista. No niin, hysterian sain sit siitäkin, onneksi on perjantaina se perhanan ultra. Ja jos tääkin nyt on sit tuulimuna, asennoidun yksilapsiseksi ja sillä hyvä.. =/ Varsinainen dramaqueen, myönnän ihan reilusti.

Ja siitä olosta: kuvottaa, muttei okseta. Väsyttää koko ajan ja paljon, mutta siinä ei sinällänsä ole mitään uutta kun on toukokuusta 2005 asti väsyttänyt (silloin alkoi siis esikoisen odotus..). Syön ihan normaalisti, kotosalla usein kuitenkin vaan niitä kylmiä ja raikkaita vaihtoehtoja. Mehukeitot on tosi jees, tällä hetkellä suosikkina on persikka-vadelma (tms..) joka on sesonkituote. Aivan taivaallisen hyvää. Sit ihan hillitön lasi vettä ja piripintaan jäämurskaa, se on kans ihanan hyvää.

Mä olen tapaamisen kannalla ehdottomasti, mutten kyllä uskalla luvata varmaksi että Ikeaan saakka saan itseni roudattua. Täältä Pirkanmaan perukoilta kun on sinne ärsyttävän paljon matkaa. Mut eihän sitä koskaan tiedä, vannomatta paras.

Ja uhmasta totean että meidän 1,5 veellä sitä piisaa. Lähinnä ilmenee kiljuntana, eli kiljuu kurkku suorana kun asiat eivät mene hänen mielensä mukaan. Eikä usko kieltoja, vaan "pahanteosta" on haettava kädestä pitäen pois. Osaa olla ihan hellunenkin, luojan kiitos, ainakin ajoittain. Toivottavasti tuo vaihee menee nopsaan. Kyllästyttää jo komentaa koko ajan, mutten halua vapaastikaan antaa kasvaa, joten...

Jahas, työt kutsuu. Blääh!

Voi Niksu, ei pieni veritippa tarkoita todellakaan mitään huonoa. Halaus! Muistan kyllä kuinka paniikissa olin, kun minulla tuli verta viikon 6 alussa. Ja sitä tuli siis useana päivänä ja enemmän kuin pieni tippa. Ei nyt mitenkään lorisemalla, mutta vessapaperi värjäytyi kyllä kunnolla punaiseksi, kun pyyhin. Kävin silloin ultrassakin yksityisellä ja sit viikon päästä uudestaan, kun ekalla kerralla ei vielä näkynyt sykettä.

Mua jännittää jo aivan kamalasti. Vielä neljä tuntia...

Tuuli

Hei vaan kaikille : )

Anzille ja safiirille hurjan paljon onnea. Ihania uutisia...

Ässälle onnittelut talokaupoista.

Täällä on jälleen ollut niin paljon juttua että kaikkeen en varmaankaan muista vastata.

Kuvotuksesta: Tällä kerralla sitä jatkui tuonne rv 15 asti ja alkoi rv 7, joten ihan riittämiin. viimeksi selvisin paljon helpommalla. outoa tuossa kuvotuksessa oli, että mitään makeaa ei voinut kuvitella syövänsä. siihen makeaan kuului myös jugurtit ja kiisselit/mehukeitot joita mä normaalisti rakastan. Nyt tosin olo on jälleen hieman normalisoitunut ja jugurttiakin voi syödä (sellaisia happamampia). Välillä tulee edelleen kuvotus, mutta se menee onneksi jotain syömällä ohi.

Uhmasta: Tuolla melkein 3 v typyllä sitä riittää tällä hetkellä. Viikonloppuna piti laittaa nurkkaan seisomaan kun meno meni ihan mahdottomaksi. No onneksi neiti osaa olla myös välillä hellyyttävä...

ON: Painonnousu on täällä hieman hidastunut, kun tuossa ihan alussa sitä tuli jo ihan liikaa. Mulla on korkea oksentamiskynnys, joten kaikki mitä söin jäi mukaan ; ). Rautakuurilla edelleen ollaan. Viimeksi hemppa oli 114. Maha alkaa hiljalleen kasvamaan ja vaatteet kiristää : ). Huomiselle on varattu yksityiselle 4D rakenneultra. katsotaan nyt mitä paljastuu vai paljastuuko?

Mutta nyt takaisin töiden pariin. Mukavaa päivänjatkoa!!!

Ruusa rv 19+

Heipä hei!
Vitsi että mua naurattaa... :) Kun yleensä n tuonne kunnalliselle niin vaikea päästä mitään hoitamaan niin nyt ne oikein soittelee sairaalastakin että haluaisinko tulla ulraan heti 7. rv! :D Just eilen kunnan terveyskeskuksesta soitti ja varattiin myös aika. Noh, sairaalaan eka perjantaina 19.7 ja sitten seuraavana ma taas terveyskeskukseen! Ei mua haittaa vaikka saisi päivittäin tarkastaa että kaikki on ok, jos vaan olisi ok. Tuntuu vaan niin hassulta kun viimeksi oli vaikeeta päästä edes verenvuodon takia päivystykseen ja nyt mua kohdellaan kun prinsessaa. ;)

Onko jollain tietoa miksi mun r-testit käyttäytyy näin: Eli tein clearbluen testin tänään ja viimeksi (su) oli haalea + merkki siinä. Tänään oli jo vahvempi. Eli hyvä niin. MUTTA aconin testi, jonka pitäisi olla herkempi, näyttää edelleen haamua!?

Onpas Antzilla tosiaan kuninkaallista kohtelua :) Hyvä niin, nauti siitä! Tuohon testidilemmaan en kyllä mitään järkevää (siihenkään) osaa sanoa.. ite aattelen, että noi aconin testit vaikka on herkkiä, ei ehkä kuitenkaan niin "laadukkaita"..? ainakin jotenkin ovistestien käyttämisen aikaan mietin näin. Hyvä kuitenkin, jos CB antoi jo vahvempaa plussaa.

Ja Ruusa menossa 4D-ultraan, ihanaa! Olis kiva kans mennä, mutta enpähän taida.

Ja Niksuakin säikäytetty..kaikki on varmasti kuitenkin ok ja onneksi pääset perjantaina tarkistamaan tilanteen.

Tuuli siellä kärvistelee..ihan jännittää sun puolesta!

Puuh, kohtahan se on työpäivä pulkassa. Mahakin on niin täysi, söin lounaalla kokonaisen pitsan ja kohta litra herneitä mennyt jälkiruuaksi :) Ihanaa, kun on ruokahalua.

Eilenkin olin täällä jo aloittamassa kirjoittamaan, mutta sitten pikkumies keskeytti ja vaati äidin kaiken huomion...

Ensinnäkin megatsempit np-ultraan. Et ehkä tätä ehdi enää lukemaan, mutta hengessä mukana eletään ja tulehan sitten päivittämään kuulumiset. Niksulle myös tsemppejä perjantain ultraan ja Ruusalle 4D -ultraan. ÄssÄlle onnea talokaupoista ja tervetuloa ja varovaisia onnitteluja vasta plussanneille eli antzille ja Safiirille.

Mitähän vielä, varmaan puolet kommentoinnista unohtui... Tämä palastailu on nykyään sellaista pikalukemista ja -vastausta, että vaikea pysyä kärryillä missä täällä mennään. Kiva kuitenkin, että keskustelu käy vilkkaana. Luin sen Tuulinkin, oliko se nyt uni, missä oltiin saman pöydän ääressä arvuuttelemassa toisiamme jotenkin niin, että olimme saman pöydän ääressä arvuuttelemassa toistemme np-ultrakuvia, että kenelle kukin kuva kuuluu :-) Olit jotenkin kirjoittanut np-ultran saman kappaleeseen ja minä kun luen joka kolmannen sanan nykyään.

Ompulla tosiaan hauska 'vain naisille voi tapahtua tälläista' -tarina.

Kiitoksia myötäelämisestä, mutta taidettiin selvitä koliikista ainakin toistaiseksi. Vatsavaivoja oli ja on kuitenkin selvästi, mutta meillä näyttäisi Disflatylien pelittävän aika hyvin niihin.

Huomenta! Lämmin kiitos kaikille hengessä mukana olleille! Niin kovin kyllä jännitti eilen, että jalat tärisi vielä senkin jälkeen, kun lääkäri oli sanonut, että täällä on kaikki hyvin. Tiitiäinen sai pelkkiä kehuja: oli kasvanut mallikkaasti, liikkui vilkkaasti, oli sopusuhtainen ja sydän löi vahvasti ja kuulemma hyvällä sykkeellä. Kukaan teistä ei ollut "varoittanut", kuinka uskomatonta se on kuulla ne sydänäänet ekaa kertaa :) Ei vaan, onhan siitä ollut puhetta, mutta se kyllä kuuluu niihin hetkiin elämässä, joita ei voi täysin pelkästään sanoin kuvailla. Siihen liittyy niin vahva henkilökohtainen tunne; "me ollaan saatu aikaiseksi tuollainen pikku pötkö, jonka sydän lyö noin villisti". Oltiin eri tutkimushuoneessa kuin normaalisti ja siellä oli hieno ultralaite; koko ultraus näkyi melko isolta erilliseltä ruudulta ja lääkäri selitti kaikki mittaukset tarkoin ja näytti kaikki raajat, aivot, sydämen. Sydän ja veren virtaukset näkyi punaisella ja sit lääkäri kytki kaiuttimen päälle, josta kuului sydämen jumpsutus. Tuntuu, että olen vieläkin onnesta ja ihmetyksestä ymmyrkäisenä.

Niin tosiaan niskaturvotus oli 1,1 cm. Muistanko Omppu ihan väärin vai oliko sinulla sama? Verikoe otettiin ultran jälkeen ja lopulliset riskiluvut tulee 10 päivän kuluessa.

Niin eilen minulla oli rv 11+4, mutta tiitiäinen vastasi 11+6. Miten se yleensä on, eletäänkö vielä tuon alkuperäisen laskelman mukaan vai tuon uuden eli onko tänään 11+5 vai 12+0?

Sori tämä omanapaisuus, mutta nyt täytyy aloitella päivän työt. Kylläpä täällä ainakin sataa!

Terkuin,

niin valtavan onnellinen Tuuli + matkassa mukana oleva tiitiäinen

Hienot kuulumiset Tuulilla! Mitä se lääkäri sano viikoista kummilla eletään? Alkoko muuttaan neuvolakorttiin? Ei vissiin ku tuohan ei poikkea ku kaksi päivää.

Mulla eka neuvola 9.7. Hui. Siihen mennessä täytyis löytää vanhat neuvolakortit, jotka hävis muutossa minne lie. Koitin eilen jo niitä ettiä vaan turhaan. Täytyy viikonloppuna kääntää talo ylösalaisin ja etsiä kunnolla. Saakohan neuvola muuten sähköisesti entisistä neuvoloista tietoni? Täytyyki varalta alkaa asiaa selvittää.

Taas on mentävä. Terveisiä tasapuolisesti kaikille!

Safiiri 5+2

Ihania uutisia Tuulilla, onnittelut niistä!! Toivottavasti itsellä on samanmoisia ylihuomenna, jänskättää...... Käsittääkseni neuvolakortilla olevien viikkojen mukaan mennään, eli jos lääkäri ei niitä siihen muuttanut, niin voit hyvin pysytellä alkuperäisissä. Mulla heitteli esikkoa odottaessa muutamalla päivällä edestakas tuo laskettuaika ja aina se pidettiin samana kuin kuukautisista laskettuna olisi ollut.

Safiiri: miksi tarvitset vanhat neuvolakortit? Mulla ei anakaan kysytty sitä nyt kun kävin kakkosesta ekassa neuvolassa, ei kysytty syksylläkään. Ja neuvola saa kyllä tiedot toisesta neuvolasta, ainakin tilattua paperiversiona jos ei muuten.

Eilinen veritippa jäi siihen yhteen kertaan vaan, eli mielikuvitus taisi mua kiusata, that's it. Jahas, kai niitä töitäkin pitäisi, mistä sitä motivaatiota oikein saisi? Ideoita?

Alkuperäinen kirjoittaja Omppu75.:
Mehukeitto, oih! Täytyykin ostaa heti seuraavalla kauppareissulla :) Mitäs makua suosittelette?

nyt en jaksa muuta kommentoida, ja vieraitakin on mutta karviais-boyseynmarja on ollu mun suosikki jo melko kauan... =)

Huoemenet sateisesta Varsinais-Suomesta!
Saatiinhan sitä sadetta vihdoin. Mä olen ihan oikeasti odottanut, että nuo istutukset ja nurtsi vähän saisivat vettä. Nyt onkin hyvä päivää viettää sisällä siivoten. Siis ihan kohta aloitan... :-)

Voi että, Tuulilla on ollu eilen jännät ja sitten niin ihanat hetket! :-D
Onnittelut hyvistä näkymistä <3
Toivottavasti myös riskiluku on hyvä! Tosin tuossa on muuten se juttu, että jo ikä pelkästään nostaa sitä riskiä. Ne rajat on asetettu aika alas, että saattaa tulla turhia hälytyksiä. Mehän ei seulaan menty sitten ollenkaan, vaikka olisi ilmainen ollutkin. Just tuon takia. Tyydyttiin siiten np-ultran antamaan varmuuteen. Turvotus meillä oli 0,9mm.
Yleensä noita laskettuja aikoja kait ei muuteta alle viikon heitoissa. Mutta käsittääkseni siinä on eroja neuvolakohtaisesti. Jos on erityistoiveita, niin ehkä kiltit tädit ainakin sitten muuttaa. Esim. vaikuttaa äitiysloman aloittamiseen tms. Nimim. Kokemusta on :-) Mulla vekslattiin sitä edestakaisin neljän päivän heitolla.

Hyvä, ettei Niksulla enää tullut vuotelua! Tsemppiä ultran odotteluun!

Tuosta tehokkuudesta piti jo eilen kommentoida, mutta eipä sitä parempaa aikaa sitten tullut...
Siis minä en todellakaan ole kuin puoliksi riittävän tehokas. Aina en sitäkään! Kyllä tässä huushollissa riittää hommaa niin, että siihen ei riitä mikään. Varsinkin kun meillä on vielä noita rakennushommia ym. Ja ihan tämä peruspyöritys; kaksi lämmintä ruokaa päivässä&siihen liittyvät hommat, pyykit, siivoukset jne jne. ottaa aika ison osan ajasta. Ja kun tuo isännän työ on mitä on. Tälläkin viikolla tosiaan pois ti-pe. Vieraat tulevat ennen isäntää perjantaina.
Mä otin nyt ihan kauhean stressin sunnuntaina tulevista vieraista. Miehen veli ja vaimo tulevat muutamaksi päiväksi. Tämä vaimo on siivousneurootikko, jonka huushollista ei pölyhiukkasta löydy hakemallakaan. Heillä lapset jo aikuisia ja pois kotoa. Itse olen paljon suurpiirteisempi, kun en tuosta siivouksesta tykkää. Mutta nyt iski paniikki, että joka paikan pitäisi kiiltää ja ikkunat olla pestyt. Joo, ne kaikki neljäkymmentä ruutuikkunaa :-/ Voi elämän kevät! Eikä ne kyllä tule tehtyä täällä netissä roikkumalla;-) Ja tosiaan vielä viikonlopun vieraat ovat 3-lapsinen perhe, joten huusholli on varmaan sen näköinen sunnuntaina, ettei ikinä ole siivottu.
Mä olin jotenkin tulkinnut kalenteria väärin ja tajusin vasta juhannuksena, että tulevat samana viikonloppuna. Olin kuvitellut siinä olevan viikon väliä. MUR!
Olen tuon kolmannen lapsen myötä vähän päässyt perfektionismistani, mutta nyt se iski taas. Joten ei kait se auta kuin lähteä tekemään jotain...
Mutta niistä puutarhahommista mä tykkään tosi paljon, joten siihen löytyy energiaa jostain ihan ylijäämävarastosta :-)

Tehis rv 24+3