EX-KERMIT 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvät huomenet ja aurinkoiset tällä kertaa!

Tuolla kelillä on kyllä suurempi vaikutus mielialaan kun osaisi ajatellakaan, tänään on ihan eri fiilikset heti aamusta. =)

Omppu, väsymys teettää mullekin just tuollaisia fiiliksiä. Tuntuu että järki ja taju lähtee ja sitä kelailee ihmeellisiä asioita. Toivottavasti sait nukuttua viime yönä.

Oonko mä muuten outo, kun mä en ole niin huolissani siitä että tytteli potkisi mun mahaa? Mä olen ajatellut ettei se pienillä voimillaan voi kovinkaan suurta harmia aiheuttaa... en toki anna hänen pomppia vatsallani, mutta pienet muksaukset tai tönimiset yöllä ei haittaa mun yöunia.

Tuo Tehiksen tyttöjen reissu kuulosti kyllä todella ihanalta ajatukselta ja on varmasti hitti toteutuessaan! Täytyy pitää mielessä.
Kyllä se näin on että se äidin rakkaus syttyy lapsen syntymän myötä ja kasvaa koko ajan. Välillä tuntuu että sydän aivan pakahtuu siitä rakkauden määrästä.

Sain muuten eilen kerrottua miehelleni näistä mun tunteistani ja ajatuksistani ja hän taisi ymmärtää hyvin. Hän ei kyllä allekirjoittanut mun väitettäni siitä, että pojat saisivat enemmän anteeksi sillä perusteella että pojat ovat poikia ja villimpiä perusluonteeltaan... Meillä on kotona ollut aikamoinen kuri, toisin kuin miehen kotona, ja minä ainakin yritän opettaa hyvät käytöstavat lapsilleni. Vakaa aikomukseni on yrittää ainakin kohdella lapsiani samalla tavalla, enkä meinaa kummallekaan sallia leivän kanssa heilumisen kotona enkä varsinkaan kylässä.

Tuuli oli kylpylässä romantisoimassa, ihanaa! Uskomatonta että sullakin on viikkoja jo kasassa noin paljon. Huimaa! Enää hetki siihen ultraan, onneksi tässä on juhannus välissä niin aika menee nopsammin.

Vai Kapriksen masuvauva oli jättänyt arvoitukseksi sukupuolensa. Mun täytyy myös tunnustaa että sain oikein kunnolla tiirailla, että olisin ottanut selkoa kuvasta. Täytyy luottaa siihen, että Brunolla on parempi tietämys ja kokemus asiasta. Me saadaankin teidän kohdallanne nyt odottaa ennen kuin tiedetään pitikö Tehiksen ennustus paikkansa vai ei. Vai meinaatteko käydä 4d-ultrassa?

Kiva kun Sämpy on käynyt moikkaamassa! Hienot mitat on teidän poitsunne saavuttanut. Onnea poitsullennen nimestä ja kiitos sinulle onnitteluista pojastamme!

Mulla hiersi ja hiertää vieläkin satunnaisesti se kohta mistä väliliha leikattiin, siis seksin aikana. Muuten ei kyllä ole tuntunut mitään eroa entiseen elämään verrattuna eikä mieskään ole valittanut väljyydestä. =)
Seksistä ehkäisyasioihin, minä en halunnut missään nimessä ruveta käyttämään mitään hormonaalista ehkäisyä kun tuo toinen oli toiveissa. Imetys ei ole ehkäisykeino kuten aina toitotetaan, mutta mulla käynnistyi kierto vasta kun tytteli oli 8kk. Imetin silloin vieläkin mutta harvemmin enkä enää öisin. Ilmeisesti tuo yöimetys on se joka vaikuttaa voimakkaammin tuohon raskautumiseen kun silloin prolaktiinihormonitasot nousevat enemmän kuin päivällä ja prolaktiini saattaa estää ovulaation. No, siitä ensimmäisestä kierrosta sitten kyllä heti raskauduin, joten siinä mielessä hormonitoiminta palautui aika nopeasti.
Kyselit tuosta jälkivuodosta, mulla se kesti pitkään peräti 6 viikkoa. Tosin loppuaika oli sellaista pientä tuhruttelua, mutta ilman sidettä tai isoa phs:aa ei olisi voinut olla.
Ja hikasta vielä, meillä tytteli hikkaili tosi paljon masussa ja myös sitten masun ulkopuolellakin. Häntä ei tuntunut häiritsevän se yhtä paljon kuin minua.

Mutta sen pidemmittä löpinöittä tällä kertaa. Ihanaista päivää teille kaikille!

T. Jazz ja pikkuinen rv 24+1

Aamun pikavisiitti ennen kauppaan lähtöä...

Sämpylle vastailen myös nopsasti. Kiva kun poikkeat kertomaan kuulumisia!
Mulla on jälkivuodot kestäneet myös pitkään; 6-8vkoa. Vuonna 2005 siis meni koko kesä rätti housuissa :-D
Mulla hormonitoiminta pysynyt poissa 10-12kk synnytyksestä. Olen kaikkia imetellyt pitkään, kahta nuorempaa yli vuoden. Mutta eihän tuohon silti ehkäisynä luottaa kannata. Vaikkakin meillä vähän ajateltu, että jos seuraavaksi luottaisi. Jos luonto järjestää meille viidennen, niin sitten järjestää...
Jos kuitenkin ajatus aika pian hankkia lisää lapsia, niin ei varmasti kannata hormonaalista ehkäisyä turhaan aloitella. Tjottailua ja kumia vaan, jos siltä tuntuu :-)
Meillä on kumilla pelattu ekasta lapsesta asti eli 12 vuotta. Ei kivaa, mutta en halua hormoneja vedellä. Olen muutenkin lääkevastainen :-/ Tosin meillä pitkiä kumittomia kausia, kun kolmattakin tjottailtiin aikas kauan, samoin ekaa. Tuon kolmosen jälkeen taas ei pahemmin ehkäistykään.
Huh, tulipas sekavaa tekstiä.
Ja seksielämä vain parantuu synnytysten myötä! Ekan jälkeen huimasti ja seuraavien jälkeenkin aina vähäsen ;-)

Kyllä Jazz oli mun mielestä ihan oikeassa siinä, että pojille sallitaan enemmän. Sun mies väärässä :-D Ärsyttää suunnattomasti tuo "pojat on poikia" -letkautus. Meillä ei kyllä pojat ole poikia, vaan hyvin käyttäytyviä (pääsääntöisesti ja ainakin kasvatus niin) lapsia.
Paljon katsotaan läpi sormien poikien kohdalla, mikä on kyllä typerää! Hyvä, että täällä on samanlaisia nipoja vino pino :-D

Huippujuttu, että täällä voi aroistakin asioista keskustella. Tuo sukupuolitoivekin on vähän sellainen tabu. Kiitos Jazz, että avasit rohkeasti keskustelun! Ihme kyllä, vielä ei ulkopuolisia kommenttejakaan ole näihin keskusteluihin eksynyt. *koputtaa puuta*

Nyt mars päivän tohinoihin...

Tehis rv 23+2

Huomenet, paistaa se päivä tähänkin risukasaan :)

Jazz, niin, et varmaan ole outo, kun et pelkää yöllisiä muksautuksia, mutta onhan meidän poika "paljon" isompi kuin teidän tyttö, täytti siis maaliskuussa kolme. Ja se löysä jalka joka nousee ilmaan ja mäjähtää alas ei todellakaan aiheuta mitään pikku tönimisiä :) Mutta, sain viime yönä nukuttua paremmin, siirrettiin poika omaan sänkyynsä nukahdettuaan.

Mullakin jälkivuoto kesti kaikkinensa 6 viikkoa ja viiminen viikko oli jo suht laimeeta. Ja hikkapoika oli meilläkin masussa ja ulkopuolellakin melko pitkään.

Arvatkaas mitä! Anoppi kertoi eilen, että poika oli jutellut jotain, että meille tulee joulukuussa vauva ja hän sitten hoitaa sitä. Mä olin ihan, että mitä?? Kuka sille on kertonut, kun en minä ainakaan. No, kotona sit yritin kysellä, että mitäs olit vauvasta höpöttänyt ja sanokohan se sit siihen samat, että joulukuussa tulee vauva. Tivasin, että kuka sulle on sellasta kertonut, niin ei kukaan kuulemma, vaan hän ite. Aattelin, että jos ne on päiväkodissa tädit puhuneet, kun eihän ne tietysti tiedä, että en ole kertonut. No, siis eihän siinä mitään, mut olishan se ollut kiva ite kertoa sitten jossain vaiheessa.. Kysyin sit vielä, että no onko se kiva juttu, jos se vauva tulee, niin on kuulemma ja jos se itkee, niin annetaan sille unikaveri... sitte jatko autoilla päristelemistään :)

Tuulilla tosiaan kivasti viikot karttuneet! Mikä siinä onkin, että toisten viikot tuntuu vierivän paljon nopeammin, kuin omat? Missä kylpylässä olitte? Me ollaan kesälomalla menossa Naantalin kylpylään yhdeksi yöksi koko perhe :)

Sämpylle onnittelut pojan nimeämisestä täältäkin.

Ai niin sitä piti ihmetellä, että jos sulla Jazz on äidinkieli ruotsi, niin kuin sä "puhut" noin loistavaa suomea?

Eilen oli puhetta siitä, että ei siedä villejä lapsia. No, mulla on oikeestaan ihan kauhee ongelma ja tunnen itteni huonoksi ihmiseksi.. meidän naapurustossa on liuta saman ikäisiä poikia ja mä en millään haluais, että kukaan niistä tulee meille sisälle leikkimään... eilenkin illalla poika leikki yhen kanssa pihalla ja kuulin, kun kaveri sanoi, että mennään sisälle. Olin siinä vaiheessa jo karvat pystyssä.. sitten vähän ajan päästä ovi kävi ja huusin vaan, että ei enää tänään, oon jo kohta menossa nukkumaan. Ja edellisiltana kävi sama juttu! Siis kauhee mä oon!! Mut en vaan kestä sitä, että vieraat lapset tulee suoraan pihalta likasilla tassuillaan lääppimään joka paikkaa ja levittämään tavarat pitkin poikin. Ja sit toinen on, että kun ollaan pojan kans pihalla niin sit hirvee lauma hyökkää siihen notkumaan ja tekemään juttujaan. Kun en aina "jaksais" omankaan pojan perään juosta, niin sit kun on vielä naapureidenkin lapset vahdittavana, niin...ääk! Totuushan on, että mä en ole mikään leikkijä-äiti, siis leikin kyllä, mutta yleensä se on mun mies, joka pojan kanssa leikkii ja konttailee autojen kanssa :) Oonko ihan kauhee?? Oon......että lisää lapsia vaan tällaiselle tyrannille :/

Nyt mä alan töihin..
Omppu ja Toivo 14+6

Piti vielä pikaisesti ennen paltsua tulla jatkamaan keskustelua. Olette aivan liian hyviä keskustelemaan, ettei millään malta olla pysymättä täältä poissa. Millaista se olisi jos kokoontuisimme kaikki saman pöydän ääreen? Hauskaa ja antoisaa varmasti!

Mutta tuohon sukupuoliasiaan vielä. Se on kyllä aivan totta että se on tabu ja avoin keskustelu toiveista sukupuolen suhteen on sellainen asia jota itsekin pitkään mietin. En ehkä niin pelännyt teidän reaktioitanne koska uskoisin jo tuntevani teidät aika hyvin, mutta nuo ulkopuoliset provoistujat hieman mietityttivät. Onneksi vielä toistaiseksi ei ole ketään häiriköitä paikalla näkynyt.

Tuntuu tosiaan että on väärin ajatella toivovansa jompaa kumpaa, aina vastataan että ihan sama kunhan on terve, joka tietysti on täysin totta. Mutta uskoisin että suurimmalla osalla on mahdollisesti siellä mielen syövereissä jokin pienen pieni toive asiasta. Ymmärrän hyvin Bellamariiankin pelon siitä, että aiheuttaa vauvallensa jotain pahaa kun näin ajattelee, mutta onneksi se ei ihan niin mene.

Kiitos muuten Tehis että komppasit mua tuossa pojat on poikia-asiassa! Voin kertoa miehelle että kahden poitsun äiti on täysin samaa mieltä kanssani ja että pojatkin todistettavasti osaavat käyttäytyä kun heidät kasvatetaan oikein. =)

Nyt palaveriin. Päivän jatkoja!

Heipsis taas, mä olen ihan mahdoton! =/

Piti Ompulle tulla vastaamaan, että enhän minä muistanut että teidän poikanne on jo kolmivuotias. Onhan se tosiaan eri asia kun meidän "pikku" tyttömme potkut. Syystä tai toisesta ajattelen ilmeisesti että kaikkien muidenkin lapset ovat saman ikäisiä meidän tyttelin kanssa, kuten kaikki te olette kolmikymppisiä niin kuin minäkin. =) Hassu minä.

Ja tuosta kieliasiasta. Voisi sanoa että olen kaksikielinen, mun isä on suomenkielinen ja mieskin puhuu suomea äidinkielenään, joten suomi on mulla tosi vahva kieli ellei vahvempi kuin tuo ruotsi. Tyttelin, äidin ja siskon kanssa pratataan sitten svenskaa. =)

Mutta nyt mä lähden ihan aikuisten oikeesti.

Aurinkoista huomenta täältäkin! On se kyllä kiva, kun se taas paistaa!

Vai jäi Kapriksella sukupuoli arvoitukseksi? Me taidetaankin olla sinun kanssasi samanlaisia "viherpeukaloita". Minä olen jo onnistunut tappamaan ensimmäiset kesäkukkani. Just eilen kattelin, etteivät taida virrota enää...

Nyt muistinkin, että Tehiksen mahakuva jäi kokonaan kommentoimatta. Täytyy kyllä sanoa, että pieni maha sinulla vielä tässä vaiheessa on :)

Sämpylle ja poitsulle hurjasti terkkuja ja todella kiva, kun käyt täällä kertomassa synnytyksen jälkeisestä elämästä. On mielenkiintoista tietää, mitä oikeasti on odotettavissa. Koska muuten jälkitarkastus yleensä tehdään? Käyttikö kukaan teistä hormonaalista ehkäisyä ensimmäisen synnytyksen jälkeen? Minä söin pillereitä 10 vuotta ennen kuin aloitettiin yritys. On se kyllä ollut ihan kiva nyt, kun niitä ei ole tarvinnut popsia! Minulle pillerit eivät aiheuttaneet mitään ongelmia, mutta tiedä sitten, miten elimistö on muuttunut, kun tuo asia tulee taas ajankohtaiseksi. Mukava olisi kuulla teidän muiden kokemuksia, voi jättää asian takaraivoon vähän niin kuin hautumaan. Varmaan käytännössä se menee niin, että ensin tulee käytettyä kondomia (jos ei sitten hullaannuta niin, että halutaankin toinen heti putkeen...).On tosiaan vähän vaikea arvioida tässä vaiheessa, mitkä sitten on omat tuntemukset.

Jeps juhannus painaa päälle ja enää kaksi työaamua tällä viikolla. Np-ultra on tasan viikon päästä. Alkaa jo jännittään. Minusta ei todellakaan tunnu siltä, että viikot olisivat hujahtaneet ohi, vaikkakin olen yrittänyt tietoisesti olla koko aikaa laskematta päiviä. Eka neuvolakin olisi ensi viikolla ultran jälkeen.

Voikaa hyvin,

Tuuli

Hirmu mielenkiintoisia keskusteluja teillä täällä, ei malta pysyä millään pois ja työt sit luonnollisesti kärsii...

Mulla kesti kans jälkivuoto jotain 6 vkoa, oli viimeiset 3 vkoa sellaista raivostuttavaa pikkutihkua, mutta ilman rättiä ei uskaltanut olla ettei joka paikkaa tarvi sitten siivota.. Otin hormonaalisen ehkäisyn heti jälkitarkastuksessa (Cerazette-pillerit) mutta niitä en kyllä suosittele kenellekään. Ihan kamalat! Siis joko vuotaa koko ajan tai sitten menkkoja saa tosissaan odotella kuukausitolkulla - itsellä meni tohon koko ajan vuotaa- osastoon. Eikä todellakaan ollut mukavaa kun parin viikon välein on 5-7pv kestävät menkat. Siinä meni oma hormonitoiminta ihan sekaisin. Sitten jätin pillerit pois, tjottailtiin, tulin raskaaksi 3kk myöhemmin ja kun se osoittautui tuulimunaksi meni hormonit entistä enemmän sekaisin... Luulen että jos tämä kyytiläinen pysyy matkassa, mietin keväällä ehkäisyasiat tosi tarkkaan. Pillereitä en huoli ainakaan. Imetys ei mun hormoneja sekoittanut, en imettänyt kuin 4kk ja senkin vain osittain kun ei maito piisannut mihinkään. Niin ja kova oli meidänkin poju hikkailemaan, niin masussa kuin ulkopuolellakin. Ja vieläkin moinen vaivaa välillä..

Ja sitten siitä sukupuolesta: meillä esikoinen on siis poika ja aika villinlainen sellainen (vaikka kuinka yritetään kasvattaa kurissa ja järjestyksessä). Tietysti 1,5 vuotiaalta ei voi ihmeitä vielä odottaa tuolla ymmärtämis-puolella, mutta selkeät rajat mun mielestä on oltava. Mä jotenkin toivoisin tyttöä... En siksi, että oletan tyttöjen olevan rauhallisempia tms. vaan siksi että haluaisin tietää miltä se tytön äitinä oleminen oikeasti tuntuu. Esikkoa odotellessa vielä 4 pv ennen synnytystä oltiin siinä uskossa että tyttö tulee (siis aika monta tavisultraa näytti siltä - lääkärin mukaan) ja sitten yhtäkkiä viimeisessä tarkistuksessa tyttö paljastuikin pojaksi. Olin siis ehtinyt aikas monta kuukautta henkisesti valmistautua tyttöön... Ja nyt kun oma äitini on siirtynyt ajasta ikuisuuteen, haluaisin jatkaa sitä mielettömän hienoa äiti-tytär suhdetta, joka minulla oli oman ihanan äitini kanssa. Mutta ihan yhtä tervetullut se poikakin on, ainakin kaikki tietämys siltä sektorilta meillä jo on ja kaikki poikien jutut valmiina... Niin tai näin, kunhan nyt ensin edes varmistuisi että siellä masussa oikeasti on elämää - sekin riittäisi nyt ensihätään.. Onneksi ensi viikon perjantaihin ei nyt niiin pitkä matka ole enää.

Eilen meinasi meilläkin pukata anoppitilannetta... Ei siis haluta anopille vielä asiasta kertoa, on sellainen turhasta hössöttäjä (mä en siis ole alkuunkaan) enkä moista kestä ollenkaan. No, kävin eilen aamulla labrassa niissä alkuraskauden verikokeissa ja ihan paniikissa hipsin sinne kun anoppi on samassa paikassa töissä. Olisi heti arvannut miksi siellä olen (mä kun käyn sairausasioissa ihan tuolla työterveydessä..) ja aloittanut kamalan ristikuulustelun. Huokasin helpotuksesta kun sain perän penkkiin ilman että olin anoppiin törmännyt, katsoin ylös ja sellaisen lasiseinän takana anoppi juuri viipotti kolleegansa kanssa ohi. Onneksi selosti niin touhussaan jotain ettei mua huomannut ja olisi varmasti ainakin illalla soitellut jos joku muu olisi mun siellä olosta juorunnut.. Just tää vaihe on inhottavaa, kun pitää luimuilla pitkin seiniä ettei "jää kiinni".

Jahas, pakko kai jatkaa töitä.. Mä oon ihan tajuttoman väsy. Juniorilla on hirmu levottomia öitä kun itikoiden pistot vaivaa, eikä siinä sitten kukaan muukaan meidän huushollissa nuku... Jospa se tästä, viimeistään Juhannuksena saa nukkua univelat pois..

Aurinkoista päivänjatkoa toivottelee Niksu (7+2)

Hei, jos kiinnostaa, niin kuntaliiton sivuilla on tiedote kunnille koskien mm. raskauden aikaisten seulontojen yhdenmukaistamista. Laittakaa hakusanaksi seulonta, ja sitä kautta avautuvalta sivulta seuraava kohta on tämä: (eli www.kuntaliitto.fi)

Kuntaliiton ja Joukkotarkastusrekisterin kirje kunnille, kuntien ... [Tekstiversio]
... siitä riippumatta, onko kyseessä valta- kunnalliseen ohjelmaan kuuluva seulonta
vai muu kunnan seulontaohjelmaansa otta- ma toiminta. Sosiaali- ja ...

Niksu, mun täti on töissä terveyskeskuksessa ja tiedän, että IHAN VARMASTI hän tiiraa aina esim. mun paperit. Joten tk:n alkuraskauden ultrassa käydessäni hän jo sujuvasti onnittelikin...

Omppu: anoppi ei varmaankaan pääse kajoamaan noihin labrajuttuihin, kun ei niiden kanssa varsinaisesti työskentele. Eka ultra on yksityisellä, eli sinnekään ei pääse säätämään... =) Joten elän toivossa että salaisuus säilyy vielä tovin. Mut oikeesti raivostuttavaa tuo, että joku voi oikeesti niin halutessaan käydä kollaamassa tuttujen ja sukulaisten papereita...

Sämpylle..mulla kesti jälkivuoto vaivaiset 2 viikkoa ja muutenkin paranin muuten järkyttävästä synnytyksestä erinomaisesti.
Omppu; et kuulosta yhtään kamalalta, ei kai monikaan riemumielin ota ulkoa lapsilaumaa kotiinsa, siihen tarvitsee olla henkisesti latautunut. Musta on kiva, kun tytsyn kavereita käy meillä ja meillä on usein yökyläläisiä, mutta 8-v on todellakin eri asia kuin 3 v. Noilla 8v. on sellasta ihanan "tyttömäistä" kikattelua, pukeutumisleikkejä, askartelua yms. "puuhastelua", äidille hyvin vaivatonta=)
Sukupuoli- keskusteluun vielä sen verran, että se ruotsalais- nainenhan (kuka-nyt-olikaan?) juuri julkaisi kirjan, jonka mukaan äideille tyttölapsen saamisen halu voi olla todella vahva ja aihe on lähes tabu. Sitten siinä oli tällaisia ääriesimerkkejä tyttären kaipuusta (naiset jotka ostavat "tyttöspermaa" tai adoptoivat tytön) Muistaako kukaan?

Niksu elää siis vielä "raskauskaapissa". Se on tosi kuluttavaa. Itse kerrottiin tuleville isovanhemmille ja muillekin lähempänä 20 raskausviikkoa, joten kauan sai peitellä.

Meillä on kanssa kaksikielinen perhe, eli mies on ruotsinkielinen. Mun ruotsinkielentaito...hih, mies juuri nauroi, tuli mua hakemaan töistä n. kuukausi sitten ja kuuli, miten opastin yhtä asiakasta kävelykeppien eli "krygor" (onko ne jazz sen nimiset?=) käytössä ja ohjasin hänet apuvälinelainaamoon. Mies sanoi vaan, että hänestä on niin ihanaa, että joku puhuu noin pokkana puhdasta grundskolasvenskaa ja asia menee vielä hyvin perille. Eli sukujuhlissa ym. vastaan ruotsiksi tarvittaessa ja kuuntelen sujuvasti, mutta jos pitää alkaa ihan tosissaan jotain asiaa selvittämään, niin sitten suomi avuksi, kiitos. Mutta lapselle se on rikkaus.
Ihanaa tää lomalla olo, niin kiireetöntä. Koko ajan jotain siivous, puutarhanhoitohommaa löytyy mutta on aikaa. Ja aurinko paistaa, ihanaaaaa...
BM

Huomenia taas täältä,
Ihanaa kun täältä saa näitä vastauksia niin nopsaan, eli kiitoksia kaikille vastauksista ja onnitteluista.

Jazzille: Pitää heti tarttua tähän mitä sanoit saman pöydän ääreen kokoontumisesta eli joskus tuolla kermitien puolella suunniteltiin tapaamista ihan puheasteella, mutta puheeksi se sitten vain jäi. Mutta jos nyt olette virittelemässä jotain, niin sämpy tulee mukaan kans... ainakin mahdollisuuksien mukaan :-)

Joo, ei me mitään hormonaalista ehkäisyä ruveta käyttämään. Olen koittanut niitä pillereitä syödä joskus kymmenen vuotta sitten useampaa merkkiä, mutta ne oli pakko jättää pois, kun eivät mun elimistölle sopineet. Ja siitä asti meillä on ollut ehkäisykeinona (ja tätä en ole edes tunnustanut gynekologilleni) keskeytetty yhdyntä ja kumi. Oonkin miettinyt, että mikäköhän se meidän lapsenyritysaika oikeasti on :-)

Jälkitarkastus tehdään yleensä kahden kuukauden päästä synnytyksestä. Mulle se varattiin neuvolasta ja on saman aikaan pojan 2kk neuvolan kanssa. Isä menee mittauttamaan pojan sillä aikaa kun äiti on lääkärin tarkastuksessa.

Palailen taas paremmalla ajalla
terkuin sämpy

Minä täällä vaan ilmoittelen olemassaolostani, Kamalasti teiltä tullut tekstiä, että olikin työ saada luettua kaiki =)

Mulla on ollu aina semmonen poika fiilis, että "mitenhän sitä osaisi ees tyttöä hoitaa"
Itsellä ei ole kyllä tullut suuremmin ajateltua että "pojat on poikia" mutta tottahan (ei ehkä koske kaikkia) on että tytöille on hivenen hellempi kasvatus, eikä (näin pahasti sanottuna) tytöille voi huutaa, myöhän ollaan niin herkkiä =)
Eli kerran keskusteltiin tuttavan kanssa aiheesta, että emme tiedä yhtään tyttöä jota kärsisi "komentaa kovemmin"..
Mulla on ihan hirvee vaunukuume!! Avo on vaan niin ärsyttävä että kerkeehän ne myöhemminkin ostaa, ku minä oon jo silleen et nyt heti äkkiä tänne kaikki! =D rattaat on siis jo päätetty millaiset haluamme ja varattukin ne on. Eripaikkakunnalta saatiin 100€ halvemmalla vaunut mitä täältä meidän kaupungin putiikista. rahti tuo ja silti tulee halvemmaksi. Turvakaukaloakin käytiin eilen autoon sovittelemassa, että onko parempi sellainen jalustalla oleva jossa on säätö, vai ilman säätöä. Minun autoon säädöllä oleva oli istuvampi.

Nyt ei kyllä ole tähän hätään mielenpäällä mitään kerrottavaa enmpää.. Tai siis järki ei juokse!

Mervi ja ötö 33+3

hitsi kun on niin ihania keskusteluja, mutta tämä aika on niin kortilla (kotona kun olen.... =D )

mutta Niksun mainitsema äiti-tytär-suhde oli ehkä suurin syy miksi "vaihdoin sen poika-halun tyttö-haluun" esikoisen loppuraskaudesta.
Siis se, että itsellä on todella todella läheiset välit sekä äitiini että mummiini (äidinäiti) ja halusin niin kokea sen oman tyttäreni kanssa myöskin.

Sitten tosta jälkivuodosta, niin mulla se kesti myös kauan. 5-6 vk ja loppu oli myös sellasta turhuttelua, mutta ilman sidettä/phs ei voinut olla.
Meillä ekan kerran seksiä harrastettiin vasta 3kk synnytyksestä. Itsellä ei tullut mieleenkään seksi vielä pari kk jälkeen eikä mieskään mitenkään vongannut.
En edes revennyt pahemmin... ei vain tehnyt mieli.

ja jos tapaillaan, niin minä haluan ehdottomasti mukaan!!!!!!!!!

taas mentävä.

ja itse olen ajatellut tämän lapsen jälkeen kuparikierukkaa. Ei tartte hormoneita popsia ja hyvällä lykyllä menkat jää pois suurimmaksi osaksi...

Treffeille lähdetään täältäkin aivan varmasti. Eikun järkkäämään vaan :-)

Jazzille unohdinkin tuosta pienen potkuttelusta sanoa. Minäkään en mitenkään ole kyllä erityisesti suojautunut. Pienet töyssäytykset eivät varmasti saa mitään pahaa aikaiseksi. Onhan siellä lapsivesi suojaamassa pikkuista. Meilläkin nuorimmainen usein nukkuu välissä, joten niitä öisiä potkujakin tietysti saattaa tulla. Tosin minä nukun vatsallani pääasiassa, joten on siellä mun alla suojassa :-)
Töissä jouduin yhden erityisoppilaan kanssa olemaan tosi varuillani, koska hän tuuppautui todella lähellä ja pientä aggressiivisuutta&arvaamattomuutta vaivana. Ja ikää vähän enemmän kuin 2v. :-)

Meilläkään ei seksiä olla harrastettu ennen jälkitarkastusta. Se ei vain ole päällimmäisenä mielessä kummallakaan siinä vaiheessa. Ja jotenkin halunnut katsoa, että kaikki on kunnossa. Mutta kyllähän jotkut harrastavat hyvinkin pian synnytyksen jälkeen. Jokainen varmaan löytää sen itselle sopivan hetken ;-) Niin, ja se äitiyspakkauksen liukkari ei kyllä ole siellä turhaan :-D Kyllä noi paikat vähän hiekkapaperia on aluksi...

Minäpäs vielä hehkutan vähän teille "poikapelkoisille", mitä etua on siitä, että saa poikalapsen...
Monet asiathan näkyy vasta siellä vanhemmalla iällä. Yksi olennainen ero tytöillä ja pojilla on nuo ihmissuhdejutut. Ja siihen ei taida kasvatuskaan pahemmin vaikuttaa...
Pojilla ei ole näitä kiemuroita mitä tytöillä. Pojat toimivat suoraan. Välillä saattaa vähän nyrkki heilua, mutta asia on sitten käsitelty. Tytöillä taas riittää niitä koukeroita ja kiemuroita, selän takana puhumista, kolme ei sovi yhteen jne jne. Omassa työssä tuo asia korostuu kovasti! Kaikki ovat olleet ihan kauhuissaan, kun olen hehkutellut, että YES, saan taas poikaluokan. Poikaluokan kanssa on paljon helpompaa! Onhan se meno vähän reippaampaa, ei siitä pääse mihinkään, mutta aika ei mene noiden kiemuroiden selvittelyyn :-)
Ja sama homma on meillä alkanut näkyä täällä kotonakin pikkuhiljaa. Meidän neiti on hyvin rempseä tapaus ja saanut aina helposti uusia kavereita. Niin ne koukerot vain hänelläkin jo elämää rassaavat...

Omppu, et ole ollenkaan kamala. Tai sitten täällä on myös yksi kamala :-) Minäkään en noista poikaporukoista sisätiloissa suuremmin välitä... Elävästi muistan yhdet synttärit, jotka esikoinen halusi järjestää kolmetuntisina ilman erikoisempaa ohjattua toimintaa. Siis taisivat olla 8- tai 9-vuotissynttärit. Aivan järkyttävää. Jätkät juoksi ympäri kämppää ja melskas. Valitettavasti kaikki pojat EIVÄT ole rauhallisia.

Tuuli, odotahan vain, kun saat sen ekan nyytin, niin varmasti haluat toisen perään :-) Ei kannata suunnitella ehkäisyasioita! Tsemppiä np-ultran odotteluun!

Tää mun vatsa on kyllä aikas onneton. Tänä aamunakin tuntui taas, että ei sitä ole kyllä yhtään! Välillä tuntuu tosiaan sekin vähäinen katoavan. Varmaan riippuu vauvan asennoista ym. Viimeksi shoppailureissuilla kateellisena katselin toisten pallovatsoja. Hitto, viikkoja jo vaikka kuinka ja paljon, eikä vieläkään kaikissa vaatteissa huomaa raskautta. Olin niin toivonut tällä kertaa kunnon vatsaa. Aikaisemmin ollut kans näitä minimalleja. Nyyh, ei tälläkään kertaa... Vaikka onhan se sentään vähän kasvanut ja kiloja tullut 5, mutta silti!

Jaahas, ehkä pitäisi jotain touhuta tänään. Ikkunanpesuprojekti odottaa aloittajaansa. En saa itseäni millään niskasta kiinni. Kun saisi aloitettua, niin kyllä se siitä sitten. Meillä ruutuikkunoita ja lasiovia niin paljon, etten kehtaa edes kertoa.
Muutaman puskankin hain vielä illalla lisää.Taitaa se homma houkutella enemmän kuin tuo ikkunanpesu... Ensin kyllä taidan keittää kahvit :-)

Tehis rv 23+2

Huh, nyt on masu täys ja järki ei kulje joten voin hyvin hyödyntää tämän suvantovaiheen täällä notkumalla. =) Mitäköhän työnantaja tästä tuumaisi... en tosin jaksa tällä hetkellä välittää.

Mä olen myös heti ja ehdottomasti mukana, jos jotain treffejä ruvetaan suunnittelemaan. Se olisikin tosi kiva juttu!

Heh, täällä ei tarvitse pahemmin gallupeja keksiä että saisi keskustelua aikaiseksi, mutta heitänpä nyt kuitenkin ilmaan tiedustelun teidän juhannussuunnitelmistanne kun sekin pyhä tässä pukkaa kovaa vauhtia päälle.
Me lähdetään mökille, jonne kokoontuu appivanhemmat, mun isä ja mahdollisesti isoäiti, sisko avokkinsa kanssa, miehen veli ja meidän kaveripariskunta kummipoikamme kanssa. Sekalainen seurakunta tarkoituksenaan syödä hyvin ja saunoa. =)

Tuulille e-pillereistä: minä söin niitä myös sen 10 vuotta ennen lopettamista. Eivät sopineet mulle ollenkaan ja olo oli turta. Kun pillerit loppuivat, alkoivat hormonit hyrräämään ja jokaista vastaan tulevaa miestä tuli katsottua sillä silmällä. =) Onneksi himot siitä talttuivat ajan myötä. Pitkään käytettiin ainoastaan keskeytettyä yhdyntää ehkäisynä ja vasta kun alettiin oikeasti yrittämään lasta oli tärppi aina taattu, mutta lopputulos useimmiten huono. Hormonaalinen ehkäisy ei sovi mulle enkä meinaa enää mitään pillereitä edes ajatella. Kierukkakaan ei tunnu oikein kivalta vaihtoehdolta, joten kaipa sitä täytyy sitten miettiä miten ehkäisyasiat hoidetaan kun ne taas tulevat tapetille. Itse elättelen vielä toiveita mahdollisesta kolmannesta lapsesta, joten siinäkään mielessä en ole paljoakaan suonut aikaa ehkäisyasioiden miettimiselle.

Hitsit hihittelin tuolle Niksun anoppistoorille. Onneksi et jäänyt kiinni, siinä olisi olleet kootut selitykset tarpeen.
Kylläpä oli rasittavaa aikaa kun piti piilotella. Toisaalta olin tyytyväinen ja olisin mielelläni pitänyt tämän asian ihan meidän juttuna jopa synnytykseen saakka. Mutta eihän se ole käytännössä mahdollista. Raskaana ollessani koen jotenkin olevani kaikkien omaisuutta ja se on varmaan yksi syy miksi en tätä sukupuolta ole halunnut muille kuin teille ja siskolleni kertoa. Onpahan jotain omaa, joka on ihan vain meidän perheen juttu.

Mulla varmaan myös tyttötoiveet ovat juontaneet juurensa siitä, että mullakin on erittäin läheiset välit äitiin ja omaan siskoon. Meillä on siskon kanssa 1v ja 18 päivää ikäeroa, joten olemme kuin paita ja peppu melkeinpä kuin kaksoset. Ymmärrän siis täysin ajatuksesi Niksu.
Teidän juniorin itikanpuremiin antaisin vinkkinä luontaistuotekaupoista ostettavan piparminttuöljyn, rauhoittaa kummasti paukamia ja on täysin luonnonmukainen tuote. Itse olen myös satunnaisesti laittanut ihan kortisonivoidetta kun tyttö on onnistunut raapimaan ihonsa rikki. Meillä nimittäin itikat pitävät tytöstä ja paukamat ovat valtavia!

BM: en ole lukenut/kuullut tuosta mainitsemastasi ruotsalaisnaisen kirjasta. Aika mielenkiintoinen juttu ja varmasti menee noin äärimmilleen joidenkin henkilöiden kohdalla. Onneksi ei meidän!
Kävelykepit ovat kryckor, eli sinne päin. =) Ruotsinkieliset arvostavat sitä kovasti että edes yritetätte puhua heidän äidinkieltään, varsinkin vanhukset, joten nostan hattua kaikille teille jotka uskallatte puhua vaikka ette olisi täysin varmoja ääntämisestä tms. Hienoa! Lapselle se on tosiaan suuri rikkaus oppia pienestä pitäen ymmärtämään ja puhumaan kahta kieltä ja uskon omalta osaltani sen auttaneen myös myöhemmässä vaiheessa muiden vieraiden kielten oppimista.

Mitäs vielä... Mervi oli jo tehnyt hankintoja. Onnea niistä! Meillä on tytöstä tallessa jalustallinen Gracon Autobaby kaukalo ja se oli mielestäni kyllä todella kätevä. Vaunuostoksille pitäisi tässä varmaan jossain vaiheessa minunkin suunnata, mutta en millään jaksaisi. No, ehtiihän sitä ja kait niistäkin jotain alennuksia saa mahdollisesti tuossa juhannuksen jälkeen. Eri vaihtoehtoja voisi tosin jo käydä katselemassa.

Tänään mennään miehen kanssa leffaan, tosi kivaa. Itkin hänelle sunnuntai-iltana kun olin taas istunut kotona yksin, että mulla ei ole enää mitään elämää... no, hän oli sitten fiksu mies ja rupesi heti järkkäämään meille jotain kivaa ohjelmaa. Mä jouduin tosin hommaaman lapsenvahdin, mutta ei se menoa haittaa. Tätä iloa tosin laannuttaa tämä mun suunnaton ikäväni tyttöä, joka nostattaa joka kerta palan kurkkuun ja kyyneleet silmiin. Mikäköhän mua vaivaa? En ole aikaisemmin ikävöinyt tyttöä tällä tavalla.

Mutta nyt lopetan tältä päivältä tämän palstan täyttämisen. Huomiseen siis.

Mun ei pitäisi luvata mitään sillä täällähän mä taasen olen.

Tehis oli kerennyt väliin ja tuli mieleen pari asiaa joita en muistanut edellisessä viestissäni kommentoimaan.

Tuo Tehiksen mainitsema tyttöjen elämän hankaluus on kyllä täysin totta! Itsekin muistan ja olen myös näin aikuisiällä sen kokenut monen monta kertaa. Miesten elämä on siinä mielessä helpompaa että asiat tosiaan käsitellään kun ne eteen tulee ja sitten ne unohdetaan ja elämää jatketaan. Hyvä pointti!

Ompulle piti sanoa, että minäkään en jaksaisi kaitsea muiden lapsia enkä todellakaan tykkäisi että lapset ramppaisivat meille kuin omaan kotiinsa. Joten ymmärrän täysin fiiliksesi. Et ole siis lainkaan outo.
Ja hyvä vinkki tuo kuntaliiton sivusto, täytyy heti käydä siellä katsomassa.

Mutta nyt mä lähdenkin tästä kahvitauolle, heh heh. Älkää luulko että olisin täysin sluiba työntekijä.... (selityksen makua....) olen tässä välissä tehnyt paljonkin töitä... =)

Neuvolakuulumisia: Vauva edelleen raivotarjonnassa (tuskin enää kääntyy), rv:ja kasassa melkein 33. Painoa on tullut 6 kiloa, hemoglobiini jees ja pissa puhdas. Ja sitten vaan odotellaan...

Ehkäisystä. Mä en ole uhrannut ajatustakaan, paitsi sen verran, että jotain pitäisi alkaa käyttämään? Kondomi ei ole vaihtoehto, hormonaalia valmisteitakaan en haluaisi käyttöön. Ennen tätä raskautta puhuttiin, että yksi raskaus/lapsi riittää ja meidän perhe on "valmis". Nyt mä olen alkanut miettimään, että jos joskus yksi vielä..Niimpä (mieheltä salaa) varastoin vaatehuoneen nurkkaan tytön juhlavaatteet ym. jotka oli jo kirpputorille menossa..Mies sanoi vaan, että ihan mahdollinen ajatus, ei tyrmännyt heti.

Tehis; Musta se on ihan "söpöä", jos masu on pieni. Mulla on itsellä viikkoihin nähden pieni maha, tietysti se jo selvästi näkyy, koska olen melko hoikka muuten. Mun serkulla on kuukautta mua myöhemmin laskettu aika ja hänen maha on 2 x sen kokoinen kuin mulla! kävelykin on jo niin työlään näköistä että huh..

Ok, palataan taas!

Täällä toinen seliseli... Tämän kahvikupposen jälkeen lähden touhuamaan!

Ripotellen näitä juttuja taas tulee. Piti vielä kommentoida tuosta rikkaudesta, että perheessä on molempia sukupuolia. Omat hyvät puolensa on tietysti siinä, että on lapset samaa sukupuolta, mutta on myös etua siinä, että on molempaa...
Sen lisäksi, että se avartaa vanhempien näkemyksiä, niin ihan lapsille itselleen on siitä etua. Nimittäin erityisesti pojissa mielestäni huomaa sen, onko siskoja vai ei. Pojat, jotka ovat kasvaneet poikaperheessä, ovat enemmän "jätkiä". Tytöt ovat jotain aivan kammottavaa, eikä niiden kanssa nyt ainakaan kaveerata tietyssä iässä. Pojat, joilla on sisko(ja) ottavat tytöt jotenkin luonnollisemmin ja ihan normaalijuttuna. Meilläkin esikoisella on ollut "tyttökaveri" päiväkodista asti. Edelleenkin kulkevat koulumatkat yhdessä ja muutenkin hengailevat paljon kimpassa. Joskus ekatokaluokilla saivat asiasta vähän kuulla muilta jätkiltä, mutta eivät antaneet asian haitata. Nyt isommalla iällä on remmissä välillä muitakin rohkaistuneita poikia.
En väitä, että poikkeuksetta näin olisi, mutta tästä on juteltu muidenkin äitien kanssa ja samoja havaintoja ovat muutkin tehneet. Näitä asioita kun ei vaan voi valita. Tulee sitten perheeseen vain toista sukupuolta tai molempia, niin etunsa on kummassakin ja niiden voimalla sitä perhesopua täytyy yrittää pitää yllä :-D

Juu, nyt lopetan näiden romaanien kirjottamisen. Tällä erää...

Äh, ei ihan vielä...
Mukavaa leffailtaa Jazzille! Kyllä se ikävöinti varmaan liittyy tuohon uuden vauvan tuloon ja esikoisen ainokaisroolin menettämiseen... Varmaan sulla alitajunta haluaa ottaa nyt kaiken irti, ennen sen poikariiviön syntymistä, HIH ;-)
Mutta usko pois, teillä just vielä hienostipäin; ensin tyttö, sitten poika... Tytöllä tuo hoivavietti on niin vahva, että hänestä saat loistavan vauvanhoitokaverin ja asiat loksahtelee paikalleen! Tuo vietti on kanssa sellainen, että sitä ei pelkällä kasvatuksella saa esille tai pois. Kyllä se meissä tytöissä on luonnostaan :-)

Hienoa Bellamariia, että siellä pää alaspäin keikutaan edelleen! Ja muutenkin kaikki hienosti...

pakko laittaa vielä juttua. On NIIN ihania aiheita, että vois vaan istua tässä koko päivän ja kirjotella!

No, nyt unohtu...

ainakin tosta bm mietinnästä, että 2 lastaa riittäisi meidän perheeseen.
Mulla oli aina ollut 3 lasta ehdoton haave, mutta toi km ja tän "alku"raskauden panikointi sai kyllä mielen vähän vaihtumaan ja olinkin/olenkin suht varma, että tähän saa jäädä.
Mies taas on ollut aina sitä mieltä, että 2 ehdoton maksimi, mutta kun hänellekin kerroin siitä haikeasta olosta, ettei enää voi jännäillä onko tärppi käynyt ja pissiä ovistikkuun yms muuta kivaa (jooo... näin se aika muuttaa tosiaan muistot =D )
niin hän vain sanoi, että ai miten niin. Eiks me muka enää enempää lapsia hankita =)))
vähänkö hihittelin sen jälkeen!!

ja tosiaan, poikien elämä on niin paljon helpompaa ja yksinkertaisempaa. (yksinkertaisempia kun ovat - heh!! miehet ainakin...)
pienestä pitäen. Itse ollut työpaikassa jossa 95% oli miehiä ja aivan loistavat välit kaikilla keskenään ja työilmapiiri mitä parhain.
Sitten onkin sellainen todella naisvaltainen työpaikka (muutama) ja voi sissus mitä juoruilua ja kieroilua välillä menossa...
NO, toki itsekin rakastan välillä kunnon juoruilua, mutta en mitään ilkeää.
varsinkin kaikki "sallitut" salaisuudet on ihana jakaa tyttöjen kesken, mutta kyllä ne oikeat salaisuudet pysyy omassa pääkopassa hautaan saakka.
Sekavaa, mutta toivottavasti ymmärrätte.
Ja eikös ne pojat ole yleensä niitä äidin kultia ja tytöt isin tyttöjä =) näin taas kärjistäen...

hej på er! =) (menikö oikein?)

Jazzille juu hauskaa iltaa ja yritä nauttia ikävästä huolimatta :)

Niin, kyllä mäkin olen täällä lusmunnut koko päivän.. luin äsken piruuttani iltiksen horoskoopin, joka kuuluu näin: Jäät kiinni siitä, ettet pistä parastasi. Joku on todella tarkka siitä, kuinka paljon ihmiset jaksavat olla sydämellään mukana tietyn asian valmistumisessa. Hih... olen mä kyllä kaikki työasiatkin hoitanut..

En mäkään ole tota ehkäisyhommaa miettinyt juurikaan.. kun tossa sai vuoden päivät tahkota ihan rauhassa ilman mitään, niin ehti tottumaan eloon ilman ehkäisyä. Kumien kanssa en halua alkaa pelaamaan ja kierukkaan en huoli, joten mitä jäljelle jää... kai ne pillerit sit palaa jokskin aikaa kuvioihin, en tiedä. Mutta mäkään en mitään cerazetteja tms halua, niistä viimeks vuodin varmaan kaks kuukautta enempi tai vähempi..

voi ei... vielä tuli lisää kommentoitavaa.
Eli toi tehiksen pointti, että on lapselle rikkaus jos perheessä molempia sukupuolia pitää varmaan täysin paikkansa.
Mulla on meinaan pientä "hätää" pojasta ihan jo sen takia, että miten mä osaan hoitaa ja kasvattaa pojan oikein.
Olen asunut äidin kanssa kahden ja kaikki lähimmät serkut joiden kanssa oltu eniten tekemisissä ovat tyttöjä ja läheisimmät kaverit (tietenkin) tyttöjä myös..
mutta tuskin se sen hankalampaa on =) ja onhan tuo isä tuossa jolla kokemusta taas lähinnä pojista. On kasvanut ja elänyt veljensä ja isänsä kanssa ja paremmin kuin loistavasti tullut toimeen tyttäremme kanssa.

Jazzille ihanaa elokuva-iltaa

nyt oikeasti lähden!