EX-KERMIT 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi ketju

Vieras
Hoppu LA 15.9.07 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10.07 toinen, tyttö 8.8.2005
Tehotyttö 35v. LA 14.10.07 neljäs, lapset -96, -98, -05
Ninni83 24v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 01/04
Kirppu 31v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 12/05
Pikku2 29v. LA 25.10.07 toinen, poika 01/03
Kapris 28v. LA 1.11.07 toinen, tyttö 09/05
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, tyttö 08/04
Omppu75, 32 v. LA 12.12.07 toinen, poika 03/04
Tuuli, 34v. LA 10.01.08, esikoinen
Niksu, 28v. LA 03.02.08 toinen, poika 12/05
Safiiri, 35v, LA 24.2.2008, neljäs, lapset -00,-03 ja -05
Antzi, 23v, LA 4.3.2008, toinen (yksi enkelilapsi)

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
kauris 25v. tyttö 11.4.07 4400 g, 54,5 cm (LA 10.4.07 esikoinen)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)
Bellamariia 28v, poika 2.8, 3600, 50 cm (la 11.8 toka muksu)
Mervi83, poika 17.8.2007, 4235g ja 53cm (LA 4.8.07)

Täällähän olikin sopivasti uusi ketju. :)

Huomenta siis kaikille ja oikein hyvää tätä viikkoa! Täällä tosin flunssa on vain yltynyt, joten harjoittelua en päässyt aloittamaan. :( Mutta jos se tästä, pitää levätä. Menenkin yllättämään tuon ukon ja teen sille eväät töihin joten ei kerkeä enempää, mutta myöhemmin sitten!

Ainiin, huomenna on neuvola! Jännää....

Morning!

Mää oon vissiin loman tarpeessa. Perjantaina lähin töistä viikonlopun viettoon ja tunnollisena siivosin työpisteen ja konttorihuoneen ns. viikonloppukuntoon. Lauantaina sitte hoksasin että oon kadottanu kännykkäni. Käytiin Ylivieskassa perjantai-iltana ja olin aivan varma että joku on sen siellä keikannu käsilaukustani. Huomasin nimittäin jossain vaiheessa veskani olevan niin täynnä ettei se menny kunnolla kiinni. Joten päättelin kännykänki olleen siinä vaiheessa laukussani. Lauantaina sitte paniikin vallassa suljetutin numeron ja oisin tehny rikosilmotuksen netin kautta, jos meillä netti ois (heh, kerranki netittömyydestä oli hyötyä...). Tänään sitte tulin töihin ja mikäs muu se tuossa pöydällä kököttää ellei rakas kännykkäni! Se oli sitteki jääny tänne töihin. Ihmettelen vaan suuresti, miten muka siivosin tän pöydän niin hyväksi ja sitte en kuitenkaan huomannu ottaa foonia mukaan *puistelee päätään ja maksaa vajaan kahdeksan euron liittymän avausmaksun seuraavassa laskussa*

Eilen oltiin siellä kirkossa. Totta. Oli melkosen liikuttava tilaisuus. Ei ollu meikäläisellä silmät kuivina. Ekaluokkalaiset laulo sitte siunauksen jälkeen alttarilla Jumalan kämmenellä -laulun. Saa nähdä sitte jos ja kun lapsukaiset joskus naimisiin menee, mää varmaan parun kirkossa täyttä kurkkua :)

Mies oli hankkinu sitä öljyä. Mun alaosasto vaan kertakaikkisesti kieltäytyy yhteistyöstä. Ei nimittäin romantisointi tuntunu öljystä huolimatta yhtään mukavalta. Sitte ku keskellä yötä hiippailin vessassa käymään, huomasin paperissa hiukan verta. Jee jee, oli touhuilu ärsyttäny selvästiki limakalvoja tai jotain. Sovittiinki miehen kanssa ettei aleta mitään väkisin tekeen... Ja voihan sitä helliä toista ihan muutenki vaikkei "kunnolla" toimittaiskaan.

Kello käy, joten äkkiä työntekoon. Hoppukos se jo oli hyvin lähellä laskettua? Ja kukas muu? No, terveisiä kuitenkin kaikille.

Safiiri ja Nelkku 16+1

Kopsasin tuon edellisestä ketjusta, jonne sen ehdin väsätä.....

Flunssaa liikkeelllä..... älkää köhikö sitte tännepäin. Mä en haluu sairastua!

Voi tuota ÄssÄn tulokasta... Toivottavasti kääntyy vielä oikein päin. Miten se mies silleen teloi itsensä... Yritä nyt sitten pysyä yhtenä, että mies kerkiää parannella silmäkulmansa.

Kapris: Eihän ne kuvat löytyis roskakorista??? Käyppä katsomassa!! Eihän ne nyt silleen voi kadota!! Mä otan yleensä kopiot jotka siirrän , kun pelkään hysteerisesti hävittäväni jotai. Toivottavasti toipilas toipuu nopeasti...

Olikos Tuulilla mukava reissu. Toi on muuten hyvä kun ilmoitit ettet ole alkuviikosta palstailemassa, en turhan susta huolehdi... Mutta pidetään yhteyttä muuten... :) En vielä läytäny sitä lehteä, mutta etsinnät jatkuvat...

Jazz on saanu tilattua vaunut. Onneksi olkoon!

Bikinialuetta en oo koskaan ajellu... Olkoon au-naturel... jos jotakuta häiritsee, niin ajelkoon...

Tehikselläkin reissu tehty, ja kokonaisena palasit reisulta.. Vihlonnat taitaa olla nitä kypsyttelyyjä...

Ompulla ollu tarmonpuuska... Nyt on sitte talo siisti, onneksi olkoon.

Mä oon laiskotellu ton siivoomisen kanssa. Jotenki ei motivoi lainkaa. Eilen saatiin kuokittua perunat pois maasta. Nyt sitten niitä kuivatellaan... Viikonloppuna oli tosi hyvät unet pitkät ja vain kerran yössä heräsin, kuten viikollakin. En tiijä mitä teen erilailla viikonloppuna, vain iltapäivällä tuli etova olo, ja yökkäytti, mutta mitää ei tullu. Mut taas tänä aamuna piti huudella yrjöä! Onko se tuo aamupuuro vai mikä... vai onko syömisen ja hammaspyykin välinen aika viikonloppuna pitempi??

Safiirilla ollu liikuttava kirkkokokemus... Täällä päin kans siunataan nuo koulutiensä aloittavat, mutta muistaakseni jo kesällä, ennen lukuvuoden alkamista...

Safiirille: Mulla on kans puhelin sellainen veijari, vaikka on sininen niin osaa naamioitua pöydälle ja paperien päälle ihan tuosta vaan, eikä sitä huomaa... Olenki yrittäny pitää puhelimen laukussa työaikana
... Jos se on työpöydällä, niin varmaan siihen jää... Toisenkin kerran pitäny ajella töihin hakemaan luuria...

Huh tänään on sitte se eka neuvola.. viime yönä heräsin ja eka ajatus oli että mitenkähän tää raskaus menee... Onkohan tuolla sisällä sittenkää mitään elämää... Entäpä jos se onkin joku tuulimuna tai kehitys on pysähtyny ja ja ja ... Hirvitti noustakki.... Meillähän ei omassa neuvolassa ole ultraa ja täällä ei tilannetta pystytä selvittämään... Saas nähä tuleeko tänään työnteosta sitte yhtää mitää... tai edes koko viikolla, ennen kuin saa sen uuden ultran... Pitää sitte taas kehittää joku tekosyy että pääsee lähtemään. Miksi tän elämän pitää olla näin vaikeeta??

Maanantaihuomenet ja tervehdys kymppiketjuun!

Täällä paplarit ja räät päässä vielä hyppelen. Pikkumies lähtee tänään vähän myöhemmin hoitoon, kun on iltapäivällä sitten pidempään. Menen yhdelle luennolle Turkkuseen iltapäiväksi. Pikavisiitillä siis täällä nyt ennen ku lähden hoitoonvientireissulle...

Voi Omppu, mikä tarmonpuuska sulle on iskeny ja vielä flunssaisena. Mulla on tää tauti vieny kyllä voimat! Pakolliset kuviot ne on silti hoidettava :-(
Se on tuota energistä keskiraskautta!

Ja Safiirilla on sitten alkanut raskausdementia oikein kunnolla :-D Mutta hyvä, että känny kuiteskin löytyi.
Tuli muuten itsekin todettua oikein konkreettisesti, että tää raskaus todella menee aivoihin. Eilen kioskia pitäessä kauhukseni huomasin, että päässälaskutaito on ruosteessa. On aina ollu mun vahva alue, niinku matsku muutenkin. Voi höh, ei meinannu osata kymmenen miinus kaksi laskea... ;-) Tuntu, että aivot kertakaikkiaan kohmeessa!

Senoralla on kyllä nyt niin ikävät piinaviikot menossa! Yritä ajatella, että kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan. Positiivisella ajattelulla et sitä pikkuista sieltä pois saa! Eikä se ole keneltäkään pois, jos uskot kaiken olevan hyvin. (Ainoastaan joku taustailija voi herneet vetää nenuun, jos liian positiivinen olet, mutta tukehtukoon siihen!!!)

Täällä tosiaan Kuopuksella oli pari rauhallista päivää, mutta otti eilen kyllä kaiken takaisin. Aivan järkyttävää riehuntaa. Luulin jo, että tulee läpi vatsanahasta. Voi kun ei nyt tekisi mitään yllätyshyökkäystä. Isäntäkin lähtee tänään taas parin yön reissulle. Ja on sen verran kaukana kotimaassa lentokoneella, että ei ihan heti pääse takaisin. Katseltiin kyllä bussivuorojakin varmuuden vuoksi valmiiksi, kun iltayhdeksän jälkeen ei koneella pääse.

Palaillaan myöhemmin. Nyt lähden pikkumiehen kanssa vielä hetkeksi touhuamaan ja sitten hoitoon...

Tehis rv 35+1

Huomenta..

Täällä on myös syysflunssa tai paremminkin yskälentsu saanut meidät kiinni. Esikko köhi jo eilen illalla, mutta yö oli aivan mahdoton.. Kolmen maissa siirryin poitsun kanssa sohvalle ja tunnin verran nukutin sylissä poikaa.. vihdoin ja viimein nukahti yskimättä.. Omat unet jäi vähiin ja omakin kurkku on kipeä. On jotain virusta niin eihän siihen mikään auta, on vaan pakko yrittää kestää.. Meillä nimittäin korvatulehdusta varten antibioottikuuri loppui lauantaina, joten olis bakteeritautiin pitäny tehota.. Yskänlääkettä kun ei saa antaa kun kolme kertaa vuorokaudessa, pronaxania kaksi kertaa vuorokaudessa.. ni ei muuta kun lämmintä kaakaota ja kurkkupastilleja..

Puhelimen hävittämiseen en minä ainakaan tarvitse raskauden aikaista dementiaa.. katoaa kyllä useamman kerran päivässä, mutta puhelimeen voi onneksi toisella puhelimella soittaa.. mutta kokeileppa soittaa esim. kadoksissa oleville silmälaseille.. ; ) Minä olen aivan mahdoton kadottamaan kaikenlaista.. joskus tuntuu, että appiukko on tätä taloa rakentaessaan noitunut tämän talon.. kun kaikki katoaa.. Vaikka tavaroilla on olevinaan paikat niin silti ne ei siellä kestä..

Tästä päivästä taitaa tulla lusmuilupäivä kun ei viitsi mennä ulkoilemaan tuon esikoisen kanssa ja itselläkin on veto pois.. Jos yrittäs vaikka taas jonkin laatikon tuolta vaatehuoneesta siivota.. Kummallinen tuo vaatehuone, sinne vaan tulee kiireessä epämääräisiä tavaroita laatikossa nostettua.. ja sitten kun oven avaa seuraavan kerran on kavatettava, että mitä sieltä niskaan kaatuu.. No, kunhan tuo varasto/aitta tuossa pihalla valmistuu niin sitten saa selvitettyä tuon roinapesän..

Hyvää työpäivää/lomapäivää..

Pikku2 RV 33+4
(Ei sitten ollut ainakaan yhtäkiireinen tämä uusi tulokas kuin oli esikoinen, syntyi RV33+3)

Piti tulla toivottamaan Senoralle tsemppiä eka neuvolaan!!!
Millon saat uuden ultran, lupailiko ne tälle viikolle?
Tehis puhu ihan asiaa, positiivisin mielin vaan eteenpäin :)

Senoralle jaksuja tällekin viikolle. Poissaolon syinä mä oon sujuvasti alkuvaiheessa käytelly gyneä ja hammaslääkäriä: niissä käymisestä ihmiset harvemmin mitään kyselee jälkeenpäin.. =) Toivottavasti saat sen seuraavan ultran pian, vai olikos sulla jo aika varattuna?

Mulla olis se rakenneultra ja neuvola torstaina, tuntuu että aika suorastaan matelee... Vähän nakuttaa pelko tuolla takaraivossa, kun oli ystäväpariskunnalla ikävä yllätys rakenneultrassa tässä muutama viikko sitten. Eihän se tietenkään tarkoita että meillä olis myös, mutta jätti sellaisen pienen pelkotilan päälle kuitenkin.

Meillä löytyi kauan kadoksissa ollut seksielämä viikonloppuna! Lohdullista, mä jo luulin että se on ja pysyy pois, meinas jo alkaa ahdistamaan (miestä eritoten..). Varmaan teitä kauheasti kiinnostaa, mutta se on mun viikonvaihteen suurin juttu.. =)

Muuta erikoista ei sitten olekaan mainittavaksi saakka omassa navassa.

Oih, Safiirin kirkkokokemus on aika liikkis.. Mä oon just sellanen et kyynelehdin suurin piirtein kaikissa jutuissa mitä vaan kirkossa pidetään (siis en käy "huvikseni" jumalanpalveluksissa, tuskin sit kuitenkaan siellä itkettäs..). Lähinnä tällä tarkoitan häitä, hautajaisia, kastajaisia, lasten juttuja, kauneimpia joululauluja jne...

Pakko keskittyä tuohon työntekoon. On taas motivatsuuni koko lailla kateissa.. Leppoisaa päivää ex-kermeille!

Niksu 19+1 (puoliväli lähenee vääjäämättä...)

Niksulle tsemppiä rakenneulran odotteluun!
Nuo on niin piinaavia päiviä. Olen teidän kaikkien jännääjien hengessä mukana!

Ja totta kai Niksu meitä kiinnostaa muiden seksielämät ym. ;-)
Täällähän ne ilot ja surut jaetaan kaikki! Hieno juttu, että kadonnut sekstailu on löytynyt. Ja kun vauhtiin pääsee, niin siitä se taas lähtee...

Mun pitäis nyt hyökätä äkkiä hommiin, mutta muutama juttu...

Ensinnäkin minä alan olla kyllästynyt tähän vatsaan. Enkä sen perinteisen syyn takia, että on jo tarpeeksi tätä kantanut ja on tiellä ja raskasta ja plaa plaa plaa...
Vaan yksinkertaisesti mä en jaksa enää vastailla noihin samoihin ihmetteleviin kysymyksiin: " Ai reilu kuukauden päästä jo? Ootpas pieni! Ootko kaikista ollu noin pieni? Kuinkas pieniä sulla muut on olleet? Ai nelikiloinen, voi kauhistus! Missä se oikein on? Sulla on varmaan kohtu sitten taaksepäin kallellaan? Ai onkin eteenpäin, voi hyvänen aika! Mullakin oli tollanen jo 3. kuulla ja veljen siskon kaimalla oli heti raskaustestin tehtyään. jne jne. " Laitan kohta jonkun nauhurin vastaamaan näihin kysymyksiin mun puolesta tai sitten lukittaudun loppuviikoiksi kotiin. Kyllästyttää! Eipä ole iso murhe toisaalta, mutta ihan oikeasti ei jaksaisi enää näitä samoja...

Toinen tärkeä päivänpolttava aihe. En ymmärrä mikä noita ystäviä on alkanut vaivaamaan. Siis kaksi naispuoleista (suunnilleen minun ikäistä ystävää) on nyt eronnut ja ottanut tilalle yli viiskymppiset miehet. Olen ihan hämilläni tästä viimeisimmästä erotapauksesta. Siis mikä noissa vanhoissa miehissä sitten niin viehättää??? Mulla on ainakin isä tuota isäluokkaa, joten isä isänä ;-) Sanoinkin miehelleni, että jos mulla jossain vaiheessa tulee tollanen sekovaihe, niin anna anteeksi ja vie mut hoitoon. Sovittiin, että näin tehdään :-)

Jeps, mutta nyt hommeleihin, jotta saa jotain aikaiseksikin ennen iltapäivän luentoa. Huomenna pääsen vielä uudelleen ohjaajan kanssa pohdiskelemaan tuota omaa työtä...

Tuntuu muuten Kuopuksen jalka lähes selän puolella, veikeen tuntunen :-) Se todella on kaivautunut jonnekin sisuksiin...

Tehis rv 35+1

Kiitokset vaan tsempityksistä ja kyselyistä. Ultra-aikaa ei oo vielä, mutta keskiviikosta(?) oli puhetta... muistaakseni... dalmatia iski ... Pitää vaan sit miettiä, että miten lähtee.

Kiva että Niksullakin on elämää makuuhuoneessa...

Vointeja kaikille flunssan kourissa oleville!

Senoralle mukavaa neuvolareissua.

Noista eroista. Mää taas oon törmänny pariskuntiin, joissa noin 4-kymppinen mies lähtee litomaan ja lyö hynttyyt yhteen 2-kymppisen tyttösen kanssa. Pariki tuttavaa on näin tehnyt. Me taas miehen kanssa sovittiin että jos mies aikoo noin tehdä, mää kalautan häntä kalikalla ja raahaan hoitoon ;)

tota noin... miten tän ny sanoisi... mun mies on mua vanhempi ja meillä menee ihan hyvin. Eipä mulla oo ollu koskaa ikäistäni poikaystävää. Jotenki ne ei vaan oo jaksanu kiinnostaa... Liekkö sitä että oon pikkuvanha vai mikä lie.
Pari tuntia vielä ja sit hipsin tuonne terkkarin puolelle.

Munkin mies on mua vanhempi, mutta ei sentään isäni ikäinen :-) Meillä ikäeroa on melkein kahdeksan vuotta. Mutta olen siis tuon valintani tehnyt jo silloin, kun olin 22v. Lähinnä siis noissa tapauksissa en ymmärrä sitä, että mikä noissa pappaikäisissä viehättää niin paljon, että parhaassa iässä oleva naisihminen laittaa sen oman perhe-elämän edelle. Molemmat tapaukset nämäkin siis perheellisiä ja elämä kaikinpuolin olisi näyttänyt olevan kunnossa! Mutta tutkimattomia ovat ihmisten aivoitukset... Toivottavasti ei itse tosiaan koskaan tuollaiseen sekoiluun sorru ;-)

Nyt haukkaamaan jotakin. Kuopus murisee taas...

Terveisiä sairasvuoteelta.. en sit todellakaan mennyt töihin tänään. Illalla jo oli niin kipee hengitys, kurkku ihan tukossa ja yskä tulee jostain todella syvältä. Aamulla soitin päiväkotiin, että en tuo poikaa ja sitte pomolle, että en tuo itteeni. Poika lähtikin tästä sit ysin aikaan mummolaan ja tos 11 heräsin, kun hakivat ulkovaatteita.

Että ei ole Omppu parempana.. tuntuu, että laatta lentää joka yskäsyllä.. Tuskin tarvii huomennakaan töihin mennä. Ja miten paljon täälläkin on kohtalotovereita, Antzi ja Tehis ja Pikku2 ainakin.. jaksamista siis meille kaikille taudin selättämisen kanssa!

Ai, että Niksullakin oli S.Eksi löydetty viikonloppuna! Itelle ainakin tuli siitä episodista nin hyvä mieli, vaikka se tosiaan vähän jännittävää meinas ollakin. Mieskin oli huomattavasti paremmalla tuulella loppuviikonlopun :).

Senoralle tsempitystä neuvolan odotteluun. Harmi, kun ei teillä(kään) ole neuvolassa ultraa. Mun mielestä pitäs kyllä kuulua vakiovarusteisiin..

Mä muuten kans pelkään, että joskus käy samalla tavalla kalpaten valokuville, kuin Kapriksella. On meinaan sit jostai parin vuoden takaa viimeks teetetyt kuvat. Siihen asti tuli teetettyä säännöllisesti paperit digiotoksista, mut nyt on vaan jäänyt. Pakko kai hoitaa se homma pois päiväjärjestyksestä, ennen ku tulee uus tulokas, sittenhän niitä kuvia vasta riittääkin!

Vai erobuumeja liikenteessä.. ite oon joskus kauhulla ajatellut, että jos pitäis alottaa kaikki alusta uuden ihmisen kanssa, ois ihan hirveetä! Mutta toisaalta, eihän se rakkaus varmaan kato paikkaa eikä aikaa, jos niikseen tulee.. Mutta en kyllä siis itteäni näe ihan heti toisen kanssa, ja tuskin miehestänikään ihan heppoisin perustein siihen olis. Kerran meidän suhteen aikana on ollut läheltä piti -tilanne, mulla. Törmäsin pikkujouluissa nuoruuden rakkauteeni, jonka kanssa asiat ei aikoinaan edenneet ihan toivotulla tavalla. Meillä oli / on kuitenkin sellanen käsittämätön henkinen yhteys jollain tasolla ja meidän tapaamiset on aina olleet hirveen tunnelatautuneita, en nyt tarkoita pelkästään fyysisellä tasolla vaan muutenkin. No, enivei, jatkoille lähettiin kun se vaan tuntu, että niin pitää tehdä. Siinä keskusteltiin vanhoista ja asia johti toiseen ja olis varmasti ollut todella ihanaa ja unelmien täyttymys, mutta yhtäkkiä vaan aloin itkemään, että ei musta ole tähän, en voi vaarantaa kaikkea hetken hurman takia. Toinen osapuoli oli todella ymmärtäväinen ja loppuyö nukuttiin kiltisti. No, ei se siihen loppunu, kauhukseni aamulla huomasin, että kaulani oli merkattu, joten olihan siinä kotona selittelemistä... Kaiken lisäks paikallinen taksikuskikin oli vielä mennyt miehelleni asioita valottamaan, kiitos hänelle... mutta että selvittiin, enkä tiedä tänä päivänäkään, uskoiko mieheni syyttömyyttäni, vai epäileekö vieläkin. Tästä kaikesta on siis 10 vuotta aikaa. Yhä edelleen tän "toisen miehen" kanssa pidetään satunnaisesti sähköpostiyhteyttä, mutta ihan yleisellä tasolla. Hän meni just naimisiinkin. -The End- Joo, Omppu taas putos hieman liian kauas puusta!

Ai mitä oliks Tuuli lähtenyt johonki reissuun, hö, multa mennyt ihan ohi! No, toivottavasti on mukava matka :)

Taidan vajota sängyn pohjalle..

Omppu ja Toivo 26+4

Täällä myös yksi köhijä. Tai meillä minä ja esikoinen ollaan "yöyskijöitä" eli päivällä ei yskitä mutta yöllä. Viime yönä tyttö yski alkuyön ja hain neljältä viereen. Hän lopetti ja sitten alkoi mun yskiminen. Voi mies-parka....

Mulla on sama tunne kun Tehiksellä. Haluisin vatsasta jo eroon. Eilen poltin masuni kuumaan uuninpeltiin pullia leipoessa ja muutenkin rupee ottaa päähän. Mulla on maha niin iso että edes äitiyshousuista ei mene vetoketjut kiinni ja sitten housut lepattaa puolessa takapuolessa. Ja tietty kun esikoinen tullut hyvissä ajoin niin nyt olis vähän sellanen ajatus että toinenkin tulisi. Nyt on liikkeet sellaisia "isoja kuplia" vatsassa. Välillä tossa kylkiluun vieressä "töröttää" joku kohta mutta en tiedä mikä. En tiedä onko vauva edelleen istumassa vai mikä on asento. Hikkailut on kyllä tuntuneet tuolla alavatsassa eniten ja välillä tuntuu että potkut/iskut kylkiluihin on niin kovia ettei voi olla kädet. Nyt on kyllä tuntunut liikettä ja painetta paljon myös virtsarakkoon ja takapuoleen... tiedä häntä. Torstaina vasta neuvola niin saan tietää...
Miehelle kyllä sanoin että nyt otetaan kolme ässää käyttöön ja vauva ulos. Se oli heti innoissaan tosta yhdestä ässästä, vaikka sanoikin että odotetaan nyt vielä reilu viikko.

Senoralle tsemppiä neuvolaan... harmi ettei teillä ole ultraa siellä.

Nyt lähden vähän vaakatasoon kuullostelemaan missäpäin se vauva liikuskelee vai liikuskeleeko missään. Onkin ollut koko yön ja tämän päivän ihan hissukseen.

Kirppu 34+4

täällä myös yksi joka haluaa vatsasta eroon, mutta ei ehkä ihan vielä...
Vaikka onkin edelleen ns. helppo raskaus, niin ärsyttää myös noi ihmisten kauhistelut "kauheen kokonen sun maha on" yms.. siinä sitten yritän selittää, että tämä on pienempi kun esikoisesta (eivät usko) ja siihen perään, että tota omaa massaa onkin sitten enempi....
Mutta mulla sama kuin kirpulla, että maha ei koskaan noussut lähellekkään yhtä ylös kuin tytöstä ja nyt tuntuu, että roikkuu tosi alhaalla. Ja on vaihtanut muotoa = on tohon eteen kasvanut ihan hirvee torvi...
no, jos vaikka nelisen viikkoa vielä olisi masussa niin sitten voisi syntyä =)
Tai riittää kunhan EI mene yliaikaa!!

Ai on tehiksen ystävillä meihenvaihto viikot...
olen ompun kanssa osin samaa mieltä, että ei rakkaus katso ikää, mutta itse en pysty ajattelemaan yli 10v ikäeroa. Tai ehkä JOS on pakko, niin kymmenen vuoden päästä ja yli vaihtoa nuorempaan ;))
mutta nyt yli 40 ei kävis kuin Brad Pitt - heh! ja bruce w.

sitten täällä on sekstailtu kovin viikonloppuna. Saas nähdä, koska meillä on seuraavan kerran... tai miten mies tosta tokenee (menee kyllä muutama viikko kepeesti, ennen kuin mitään voi tapahtua nopeimmillaankaan) ja sitten mulla jo varmasti NÄIN iso maha. vaikka ei se maha este ole, onhan niitä asentoja.
tai sitten huonolla tuurilla mies ei pysty mitään ennen synnytystä ja sitten mä olenkin "hetken" taas haluton... voi kauheeta!!!!
No, sille ei voi mitään. Täytyy vaan muuten helliä ja halia yms. miehen kuitenkin voi hoidella muutenkin kuin tuolla alapäällä :)

tohon sheivailuun, niin kyllä mäkin pystyn itse homman hoitaan, mutta tosiaan peilin eessä ja se on kyllä sellanen näky, että oksat pois!!!! :))

luin tota ompun juttua uudestaan, niin ois muuten ihan kauheeta joutua ensitreffeille uudestaan!!!
Vaikka se alkuhuuma onkin ihanaa, mutta silti jos nyt ero tulisi, niin olisin varmaan sinkku lopun elämää...

Jazzille onnittelut vaunuista! hyviltä kuullostaa.

Ja Senoralle hauskoja neuvolahetkiä.
kaikille nuhanenille vielä paranemiset.

kapris 32+4

Pakko hörähtää Kirpun vatsan kuvaukselle. Anteeksi kamalasti - ei varmaan oo kivaa polttaa mahaa kuumaan uuninpeltiin :( Tuli noista sun housuista mieleen oma eka raskaus, kun jouduin siihen aikaan muodissa olleet trikoot laittaan hakaneulalla kiinni t-paitaan ja siihen päälle peitteeksi hihaton äitiysliivi, joka ulottu reisiin asti, jottei hakaneulat näy. Veljen vaimo oli puottaa silmät päästään ku esittelin hälle viritelmäni...

Jaksuja ja paranemisia nuhanenille. Itse oon jo voitonpuolella, enää ei nokka tuhise ku vähän.

Safiiri ja Nelkku 16+1

Kiitos Safiiri vinkistä. Jotain tässä tarttis kait tehdä. Tuntuu aika huvittavalta kun ÄITIYSHOUSUTkaan ei mene kiinni. Kotona pidän "jumppatrikoita" jotka matalat niin ovat ok. Muuten kun housut aina valuvat vatsan päältä alas (kun ei mene kiinni) niin sitten ne on aina kengän alla. Olen varmaan kohta nenälläni housut kintuissa....

Niin Jazzille onnittelut vaunuostosta. Me käytiin myös perjantaina kytiksellä kaksosten rattaita ja löydetiinkin ihan ok pelit. Pitää käydä tällä viikolla hakemassa. Vauvan nukutusvaunuiksi on esikoisen Emmaljungan cerox sportit pehmeällä kantokopalla. Koppa mahtuukin sitten kaksosten rattaisiin (kokeilin kaupassa) kun pitää kauppaan, kerhoon jne. päästä molempien kanssa.

Minäkin muuten sheivailin viimeeksi peilin kanssa. Miestä en ole nyt päästänyt kehiin ;o) Esikoisesta oli silloin niin pieni vatsa että näin hyvin shevata ilman peiliä.

Kirppu

Heipä hei uuteen ketjuun!

Kopsasin tuon edellisen keskustelun linkin (toivottavasti toimii...), että saadaan jutut kulkemaan mukana kun siellä oli hyödyllisiä linkkejä ja ihania masukuvia. Voitaisiin yrittää ottaa tavaksi aina liittää linkki edelliseen ketjuun niin ei mene niin kauhean pitkä aika etsimiseen, jos syystä tahi toisesta joku asia edellisissä jutuissa kiinnostaa.

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/keskustelu/t1633080

Senoralle en ehtinytkään toivottaa tsemppiä ekaan neuvolaan. Toivottavasti siellä oli kaikki ok ja sait jo seuraavan ajan ultraan. Tsemppiä myös noiden pelkojen kestämiseen, toivotaan että peloistasi huolimatta masussa on kaikki ok ja seuraavalla kerralla saadaan sykekin näkyviin!

Safiiri, tuo sun raskausdementia kuulostaa kyllä niin tutulta! Rasittavaa kun unohtelee asioita ja toimii muutenkin järjettömällä tavalla, mutta pistetään hormonien piikkiin, kerrankin. =) Onneksi kännykkä löytyi eikä ollut joutunut vääriin käsiin!
Tosi koskettavalta ja liikuttavalta kuulosti tuo siunaustilaisuus, itsekin olisin varmasti vollottanut vesiputouksen lailla. Samaa kaliiperia Niksun kanssa, että kaikki häät, hautajaiset, kastetilaisuudet tms. saavat kyyneleet silmiin.

Niksulle kovasti tsemppiä rakenneultraan, ymmärrän että ikävä kokemus kaveripiirissä on nostanut tunteet pintaan ja pistänyt miettimään asiaa. Eiköhän siellä masussa ole kuitenkin kaikki ok! Ja toivotaan että se sukupuolikin selviäisi sun toiveiden mukaisesti.

Voi, täällähän on useammalla taholla romantisoitu viikonlopun aikana. Kunpa meilläkin, mies ainakin kovasti toivoisi. Täytyy ottaa itseäni niskasta kiinni ja ryhtyä hommiin, se on kuitenkin tosi kivaa kun siihen puuhaan ryhtyy.

Höh, Tehiksen kaveripiirissä kuohuu. Aika jännä tosiaan vaihtaa reilusti vanhempaan mieheen, en osaa sanoa mikä niissä viehättää... Meidänkin kavereiden keskuudessa on tapahtunut aika paljon eroja, tosin ei kovin yllättäviä. Mutta hiljattain kuulin huhuja että meidän tytön kummit olisivat eroaikeissa ja se kyllä pisti hiljaiseksi. Kyllä nuo erot vaikuttavat myös aika lailla kavereihinkin vaikka se onkin kahden aikuisen ihmisen oma päätös ja asia.
Meillä muuten Tehis tosiaan tuntuu kulkevan samaa rataa nämä raskaudet, hiljaista oli täälläkin masussa ja nyt on taas liikehdintää. Ja vaunujen suhteen samoilla linjoilla, Teutoniat oli toinen vaihtoehto ja väriä valitessani pähkäilin juuri tuon harmaan ja ruskean välillä. =)

Jaksuja kommenttien kestämiseen! Mua käy riepomaan se kun ei olla tosiaan kerrottu tulokkaan sukupuolta muuta kuin mun siskolle ja miehen veljelle. Se tuntuu sitten nousevan oikein todella kiinnostavaksi aiheeksi kun selviää että tiedämme muttemme kerro... siitäpä vasta alkaa arvuuttelu ja mahan muodon tsekkaaminen ja jokaisella tuntuu olevan joku mielipide asiasta. Anoppi on kuitenkin kaikkein rasittavin, koska hän ei ole antanut asian olla vaan muistaa kärttää asiaa JOKA IKINEN kerta kun tavataan. "Kenelle ollaan kerrottu, olette kuitenkin kertoneet asiasta Jazzin äidille, ahaa toi oli selvä vihje siitä että poika on tulossa, tuo taas vahvisti että kyllä siellä tyttö on..." Eikä hän piinaa ainoastaan meitä vaan utelee myös joka kerta miehen veljeltä asiaa kun emme ole paikalla... rasittava tapaus! Mutta se anopista, tiedätte jo kuinka läheisiä olemme =).

Kaikille flunssan selättämäksi joutuneille kovasti voimia ja jaksuja ja pikaista paranemista!!

Kirpulle jaksuja masun kanssa, onneksi ei enää ole montaa viikkoa jäljellä! Ja kuulostaa muuten siltä että vauveli olisi siellä oikein päin.

Omaa napaa ennen iltapuuhia. Kävin tänään lekurissa ja kaikki ok. Paineet olivat hieman taas koholla ja pääsen/joudun nlaan uudestaan tarkistamaan tilanteen. Paikat olivat vielä kiinni, mutta kanava oli jo vähän lyhentynyt ja pehmentynyt. Mikään ei ennakoi aikaista synnytystä, mutta tilanne saattaa muuttua äkkiä. Sain lähetteen kättärille synnytystapa-arvioon tuon edellisen synnytyksen takia. Lekuri ei usko että sama tilanne toistuisi, mutta haluaisi että paikat kuitenkin tarkistetaan normaalia tarkemmin. Ja sehän sopii mulle.
Syntymäpainoksi hän arvioi suunnilleen saman verran kuin esikkokin, eli noin nelikiloinen sieltä on tuloillansa. Tällä hetkellä hän on vissiin suunnilleen saman kokoinen kuin Tehiksenkin vauva, eli n. kolmikiloinen. Lapsivettä oli normaalimäärä ja kaikki muuten vaikutti hyvältä, eli hyvillä mielin taas etiäpäin.

Nyt lähden tästä tyttelin kanssa touhuamaan ja siinä sivussa vähän pyykkäilemään. Kävin nimittäin kaupungilla tänään ihan itsekseni ja Lindexiltä tarttui mukaan kaikkea kivaa sekä vauvalle että esikolle. Sen lisäksi kävin Ruskovillan liikkeestä ostamassa itselleni pestävät liivinsuojat ja rinnanlämmittimet, vauvelille silkkimyssyn ja esikoiselle silkkisen kypärämyssyn ja rukkasten alle sopivat silkkivuorelliset villalapaset. Piti ihan soittaa miehelle ja toivottaa työn iloa ja kaupallista päivää kun hänellä on niin tuhlaileva vaimo... =)

Että sellaista tällä kertaa. Terveisiä kaikille, myös heille ketä en tällä kertaa nimellä maininnut ja hyviä vointeja!

T. Jazz rv 36 tasan, hui hui hui

Jazz, minäkin olen ajatellut käydä Ruskovillalla. Meillä on tuo tehtaanmyymälä ihan lähellä (tai siis jotain 30km). Rinnanlämmittimet voisi olla kova sana. Esikoisen silkkimyssy on tossa tallessa. Ajattelin myös katsella esikolle villapukua.

Ja apua kaipaisin tohon suljetulle osastolle pääsemiseen. Yritin siitä linkistä mutta en päässyt. Tai siis pitääkö siinä olla hotmail-meili? Olen ihan sekaisin. Jospa laittaisin Tehikselle sähköpostia ja kyselisin että miten se oikein menee.

Isyyspakkaus valmis: valmisruokaa (pastapussia, tonnikalaa), kalja, lonkero, salmiakkia, suklaata, tutteja, tuttipullo, vaippoja, kosteuspyyhkeitä, esikolle valmisruokaa, vauvalle body sekä ohjeita mistä löytyy pakastimesta ruokaa ym. Olisko vielä muuta? Sikaria en laittanut kun iskä ei sitä kuitenkaan polta...

Nyt telkkarin ääreen...

Kirppu

Hrr.. kylmä. Tarvis vissiin takkatulta viritellä kohta.

Tuli ainakin nukuttua päivän mittaan! "Viimeisen kerran" heräsin kolmelta... ja poika on edelleenki jossain, nyt tosin isänsä kanssa. Kävi vaan päivällä leluja hakemassa ja paineli takas mummolaan. Näitä lähiasumisen hyviä puolia.. :) Köhä on edelleen melkoinen, mutta kai tää tästä. Äsken vetelin ison kipon vaniljajäätelöä suklaakastikkeella (yleensä en suklaasta välitä kuin suklaana, mut nyt piti mies lähettää ostoksille..), jospa alkais vatsakin pian toimimaan...

Ihana tuo Kirpun väsäämä isyyspakkaus. Mä kyllä luulen, että meillä saa isukki pärjätä omin nokkineen tai äitinsa avustuksella ;).

Mä sain vaunujen kankaat puhtaiksi ja melkein taitavat olla kuivatkin. Asia sinänsä onkin sitten, että kuka ne osaa kasata takasin paikoilleen.... kuomun jouduin pesemään runkoineen päivineen käsin, kun ei siitä saanutkaan kaikkia kiinnikkeitä irti. Hirvee hinku olis pestä jo pikkuvaatteetkin valmiiks, mut taitaapi olla hieman hullua näin ajoissa tehdä se.. ehtiihän noita, sit kun äitiysloma alkaa. Ei mulla ole edes paikkaa, mihin niitä pestyjä laittaa.. kukahan siivois pari kaappia..

Dementia jatkuu täälläkin... tänään olin kirjautumassa verkkopankkiin, niin tadaa, mikä olikaan se käyttäjätunnus, jota olen käyttänyt jo varmaan kymmenen vuotta... !! Hetki piti hengitellä ja muistuihan se. Mut siis ihan uskomatonta.

Mä olen kans aina tippa linssissä kaikissa tilaisuuksissa, siis keväällä pelkäsin ihan hirveesti pojan kevätjuhlia, olinhan jo raskaanakin. Olin ihan varma, että itkee pillitän siellä, mutta yllättävän hyvin sain itteni koottua. Toki silmäkulmat kostuivat silti. Nyt olen jo mielessäni itkenyt pojan viimeistä päiväkotipäivää.. vaikka mitäs siinä nyt on ihmeellistä. Mut jotenki ajatus siitä, että pikkunen ei sitten vähään aikaan menekään sinne tuttuihin ympyröihin, tuntuu vähän julmalta jollain tavalla. On mullaki murheet!

Anoppikos se on taas Jazzin paineet saanut kohoamaan? Koitahan pitää jälleen vähän välimatkaa. Nuo rinnanlämmittimet kuulostaa muuten järkeviltä! Esikosta sain aikanaan rintatulehduksen toukokuussa, ei ollut mitään mukavaa. Ja nyt sit vielä paremmat edellytykset edessä, kun ihan keskellä talvea ollaan sitten. Miten noi kyseiset lämmittimet toimii, siis onko joku rintojen ympärille tuleva kangas, vai mikä..?

Aamulla näköjään olin päivän myöhässä, eli tänään 26+5. Ihanku olis jotain merkitystä! (no, onhan sillä, mulle... =D)

Ompulle pikaisesti rinnanlämmittimistä:
soikea kangaspala, jossa toinen rintaa vasten tuleva puoli on silkkiä ja ulompi on villaa. Ne sitten lykätään liiveihin ja avot lämmittävät ja toimivat samalla myös liivinsuojuksina kun ovat imukykyisiä. Vaikuttivat tosi hyviltä, voin sitten myöhemmin antaa käytön jälkeen kommentteja.

Hauskalta kuulosti Kirpun isyyspakkaus. Pitäiskö sinne laittaa vielä korvatulpat?

Nyt sohvalle pötköttämään. Illan jatkoja!

Ai sii, Jazz. Täytyy pistää harkintaan nuo lämmittimet!

Kävin laittamassa viikon vanhan maha(ja vähän muutakin näkyy)kuvan suljetulle. Jos joku ihmettelee Suomen lippua pöydällä, niin se liittyi pojan leikkeihin :) Ja niitä leikkejähän näyttää muutenkin olevan levällään ympäri olkkaria, kuten tavallista.. Kuvakulmakin on vähän hullu, kun itselaukaisimella ottaessa joutuu aina virittelemään.