EX-KERMIT 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuuli!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuuli!

Vieras
Hoppu LA 15.9.07 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10.07 toinen, tyttö 8.8.2005
Tehotyttö 35v. LA 14.10.07 neljäs, lapset -96, -98, -05
Ninni83 24v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 01/04
Kirppu 31v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 12/05
Pikku2 29v. LA 25.10.07 toinen, poika 01/03
Kapris 28v. LA 1.11.07 toinen, tyttö 09/05
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, tyttö 08/04
Omppu75, 32 v. LA 12.12.07 toinen, poika 03/04
Tuuli, 34v. LA 10.01.08, esikoinen
Niksu, 28v. LA 03.02.08 toinen, poika 12/05
Safiiri, 35v, LA 24.2.2008, neljäs, lapset -00,-03 ja -05
Antzi, 23v, LA 4.3.2008, toinen (yksi enkelilapsi)

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
kauris 25v. tyttö 11.4.07 4400 g, 54,5 cm (LA 10.4.07 esikoinen)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)
Bellamariia 28v, poika 2.8, 3600, 50 cm (la 11.8 toka muksu)
Mervi83, poika 17.8.2007, 4235g ja 53cm

Huomenta Tuuli!!!
kiva kun aloitit uuden ketjun... mä en aamulla jaksanu - kerenny... you know...
Miten viikonloppu??? Rankka?? Toivottavasti nyt helpottaa...
Jaksamista Tehikselle suonten ja kipuilevan polven kanssa. kannattais käydä näyttämässä sitä polvea lekurille... (tai tehdä poika - pojasta polvi paranee ...)

Moikka ja hyvää viikon alkua kaikille! Minä nyt sitten avasin uuden ketjun, vaikka näytti Tehiskin ehtineen jo kirjoittaa tuonne edelliseen ketjuun. Se on likat syyskuu ja kohta alkaa putkahtelemaan syysvauvoja oikein urakalla :) Mihin tämä aika oikein menee?

Pakko taas mennä...myöhemmin enemmän!

Tuuli

Huomenta. Flunssaa täällä liikkeellä, siltä kun vielä säästyisi! Ei olisi kiva mennä flunssaisena synnyttänään, tai hoidella pikkuista. Itsellä oli oksutauti kolmisen viikkoa sitten ja se oli ihan hirveetä! Helteet siinä lisäksi ja kaikki.. Joten sympatiat pahoinvoiville täältä! Kunpa Tuulin ennustus syysvauvoista toteutuisi pian ja vauvoja putkahtelisikin! Täällä on "SSS" ollut kokeilu käytössä ja palkkiona on vain kipeät lonkat.. Talo kylläkin kiiltää puhtauttaan (ja mies hurisee tyytyväisyyttään..)

Hoppu 38+1

u17737424.jpg

Kiva että letut maistuu... Paistoin hieman lisää... Ei pidä kuitenkaan syödä liikaa...

Auttaa myös flunssaisia... on ainakin kivempi sairastaa...
Nyt syömään! Tulikin iltakeikka harrastusten parissa. Että tiijä sitte milloin vasta kotona.

Jaahas, vetäisenkin sitten jälkkäriksi nuo letut :-)
Pakko oli jo ruokatunti pitää, kun Kuopus tarvi ruokaa. Ainakin piti jo kovaa murinaa...

Apuva, menin sitten kurkkaamaan vanhoista neuvolakorteista, että koskas se paino on ennen alkanu pudota noissa muissa raskauksissa...
Painonnousu on ollut muutaman viikon pysähdyksissä tai tosi pientä ja sitten n. viikkoa ennen synnytystä on ollut laskussa.
Toivon kyllä nyt tosi kovasti, ettei nää samat oireet tällä kertaa olis sitä!!!!!!
Saisi tämä vielä vatsassa kasvaa muutaman viikon. Ei sen takia, että mulla ne opintohommat vielä odottelee. Ei ole mitenkään maailmanloppu, vaikka jäisikin väliin. Mutta ihan vauvan itsensä takia <3 Taitaa tämä mami tänään illalla (,jos vanhempainillan jälkeen ehtii) ruveta kaivamaan vähitellen jotain vauvajuttuja esille varmuuden vuoksi. Mitään valmisteluja kun ei täällä ole edelleenkään tehty, KÄÄK!
Ja vaunuostoksillekin pitäisi vissiin sännätä...
Kintut ristiin! :-D

Tehis rv 34+1

Huomenia täältäkin.. Pistetääs sama juttu tännekkin ketjuun..

Taitaa tulla aika omanapainen juttu..
Täällä on edelleen joka ilta omituista oloa.. maha sekaisin ja hiki päässä.. Parin päivän kakkapanttaus purkautui eilen illalla ja se olikin sitten yhtä tuskaa. Tuntu ettei uskalla ähkästä ettei tule muutakin ulos. Mitenkään päin ei ollu hyvä olla. Ja vessaan piti hyökätä jopa kesken iltasadun lukemisen..

Tänä aamuna totesin, että rautatabletit saa kyllä jäädä ottamatta. Isäntä lähti kaupunkiin selvittelemään kaiken maailman juttuja ja lupas käydä apteekissa kysäsemässä onko olemassa jotain nestemäistä rautaa, joka olis vatsaystävällisempää..

Meillä muuten tuli viime viikolla päätös syntymättömän vauvan vakuutuksesta.. Eivät myöntäneeet.. No, minä itkua väänsin.. Käytiin silloin vakuutusyhtiön luukulla täyttämässä laput, eikä virkailija mitään maininnut ettei saatais vakuutusta kun on tuo keskenmeno ja ennenaikainen synnytys takana.. Sitten meidän piti vielä pari viikkoa sitten lähettää lisäselvityksiä ja laitoin varmaan parikymmentä sivua lääkärin lausuntoja ja tutkimustuloksia.. Kyllä harmitti.. Ei mennyt meikäläisen jakeluun, että mitä lisäselvityksiä vakuutusyhtiö halusi.. eihän keskenmeno ja ennenaikainen synnytys pois häviä lisäselvityksillä.. No, isäntä sitten soitti sille yhteyshenkilölle ja se lupas soitella takaisin.. No, soittihan se.. Istuin autossa isännän vieressä ja yritin tivata, että kysy nyt syytä.. isäntä vastaili vaan, että joo.. ja niin.. jne. ja puhelu loppui.. Virkailija oli kuulemma keskustellut lääkärin kanssa ja he olivat tulleet siihen tulokseen ettei vakuutuksen myöntämisen eväämiselle ole mitään perusteita.. joten saatiin vauvalle vakuutus !

Meillä keitettiin eilen mitallikahvit.. lettukestit kerettiin pitämään jo lauantai-iltana..

Nyt pitää lähteä silittämään tuon tenavan silityshelmiaskarteluja.. tivaa tuossa vieressä jo siihen malliin..

Työn- ja odotukseniloa kaikille..

Pikku2 RV 32+4

kiva pikku2, että löysit tämän uuden ketjun ... pitää yrittää nostella, että porukat huomais uuden ketjun.. Aika kurja kun vakuutusyhtiöstä tuolleen säikyttelevät. Hyvä juttu kuitenkin että saitte vakuutuksen. Josta tulikin mieleeni, että jostain luin tai oliko radiossa, että vanhemmille odottajille eivät myönnä kovin herkästi vakuutuksia. Missä vaiheessa se vakuutus pitäis ottaa tai milloin sitä vois alkaa kyseleen?? Hitsi ku on ihminen tyhmä...
Jokos Tehiksellä on valmiiksi mietittynä millaiset vaunut hankitte?

Meillä on myös tulevalle vauvalle vakuutus (Fennia). Se piti hakea aik. 10 rv:lla (jolloin on pitänyt käydä myös ultrassa) tai 3 kk ennen laskettua-aikaa, äidin pitää olla alle 40 v. ja antaa terveysselvitys. Mä täytin sellasen lapun, missä kysyttiin mm. sairaudet ja sit vielä neuvolakortista kopio. Virkailija kertoi, että jos esim. on ollut ennen vak. hakemista paljon supistelujen takia saikulla, niin se voi olla syynä vakuutuksen eväämiselle. Multa oli otettu alkuraskaudessa tulehdusnäytteitä kahdesti supistelujen takia.. ei vaikutusta myöntämiselle. 4 km ei myöskään vaikuttanut mitään.

Hoppu

Iltoja!

Täällä vaan on letuilla herkuteltu?

Vai on Tehiksellä ruvennu paino tippumaan, toivottavasti vauva ei nyt vielä kuitenkaan syntyis. Mut ehkä kannattaa jo alkaa hommaamaan jotain vauvalle.

Mut nyt on taas luvassa valitusvirttä! Tuntuu, et kaikki ärsyttää eikä mikään saa mieltä paremmaksi. Ja ärsyttää vaan lisää, kun kaikki on kuitenkin ihan hyvin ja monilla asiat oikeesti paljon huonommin. Mies on yksi erityisen ärsyttävä, eilen leikkas tukkansakin ihan kaljuksi, suutuin todella, koska ollaan monesti keskusteltu asiasta ja ukko on luvannut pitää hiukset päässä. Nyt näyttää parikyt vuotta vanhemmalta mitä oikeesti on. Mun mielestä kaljuna kerkee olee vanhanakin ihan tarpeeksi!
Myös tytär tahtoo ottaa päähän, mitään ei tottele ja mitään ei taas mukamas osaa.
Neuvolassa kävin tänään. Painoa tullut kahdessa viikossa 1,6 kg, ihan liikaa..kaikkineen nyt siis 7kg. Hemppakin pudonnut 116..ja kuten tiesin vaaveli ei vieläkään kääntynyt. Kahden viikon päästä uusi aika ja jos tyyppi vieläkin on samoin päin saan lähetteen synnytystapa-arvioon ja kääntöyritykseen. Jotenkin tuntuu, ettei tää tästä tahdo mihinkään kääntyä..ainakaan itsekseen. Joten Kirppu, mitä neuvoja sulla ois niistä jooga asennoista?? Hieman ottaa päähän kaikki! En tosiaankaan haluais sektiota, mut tietenkin jos vauvalle niin parempi. Ehkä näillä lanteilla vois perätilassa olevan synnyttää ihan alakautta, etenkin, jos on yhtä pieni kuin isosiskonsa, joka rv 42+1 syntyessään oli 3,250kg ja 49 cm. Jotenkin tuo sektio pelottaa enemmän ja tuntuu paljon vieraammalta.. Kyllä mulla oli varmaan vielä muutakin hampaankolossa..ai niin oon lopen uupunut siivoamiseen yms.muihin kodintöihin, en kertakaikkiaan jaksa ja sen kyllä huomaa. Olisin todella, todella loman tarpeessa..en vain keksi mitään.. Ei ketään ystäviä ja mieskin ihan mäntti!
Huh! Jopas kaikki on olevinaan huonosti..kiva, et voi edes tänne purkaa, vaikka hävettää ihan..

Ninni rv 33+4

Voi Ninni, täältä lähtee suuren suuri lohtuhalaus sulle! Mulla oli viikonloppuna ihan samanlaiset fiilikset kun ukko vaan rentoutui mökillä K O K O viikonlopun ja mä kärsin kaiken maailman kolotuksista yksin kotona uhmakkaan tyttären kanssa.

Välillä on niitä päiviä että kaikki vaan kerta kaikkiaan ottaa päähän ilman erityistä syytä, vaikka sulla nyt noita syitä oli tuossa listattuna enemmänkin. Yritä kuitenkin olla pahentamatta oloasi syyllistämällä itseäsi, sillä kaikki tunteet ovat sallittuja ja useimmiten tällaiset ahdistuskohtaukset menevät ajan kanssa ohi. Joten huomenna saattaa ja onkin aurinkoisempi päivä!

Harmillista että vauva pötköttelee siellä väärin päin. Kirppu käsittääkseni makoili sohvalla jalat jotenkin ilmassa pään yli... musta se kyllä kuulostaa niin hurjalta asennolta etten uskaltaisi itse kokeilla, tai siis pelkkä ajatus jo ahdistaa henkeä. Olen kuitenkin kuullut että moisista asennoista voisi olla ihan hyötyäkin. Toivotaan että pikkuinen päättäisi ihan itsestään kääntyä ettet joudu miettimään sektiota sen enempää. Täytyy tunnustaa että muakin tuo sektio pelottaa aika lailla, mielelläni yritän alakautta vaikkei siitä nyt mitkään kovin ruusuiset kokemukset ole.
Summa sumarum: halauksia ja kovasti voimia lähetän sulle!

Senoralle kiitokset lätyistä, nami nami! Pystyitkö yhtään itse nauttimaan vai tulivatko nekin hissillä ylös? Toivottavasti alkaisi tuo oksuolo jo pian hellittämään.
Koska sulla on muuten se varhaisultra, etkös ole pääsemässä kunnallisesti kurkkaamaan masuun, muistanko oikein?

Hopulle lähetän terveyssäteitä ettei syysflunssa iskisi juuri ennen hoohetkeä!
Minäkin kokeilin kaikkia ässiä, mutta ei niistä ollut mitään hyötyä. Joten tsemppiä näille raskauden viime metreille!

Pikku2:n, hyvä että saittekin sen vakuutuksen. Ei meilläkään vaikuttanut nuo 6 keskenmenoa vakuutuksen myöntämiseen, aika ihme touhua teidän vakuutusyhtiöltä.
Mulla muuten samat fiilikset tuon raudan kanssa, ei tee hyvää masulle vaikka Obsidanin pitäisi olla ilmeisesti se hellävaraisin. Mulla on mahan toiminta muutenkin hidastunut niin en viitsisi millään lisätä sitä tuolla raudan popsimisella. Vieläkin on tuoreessa muistissa tuskaiset hetket synnytyksen jälkeen kun joka paikkaa kirveli ja pöntöllä sai istua tunnin jos toisenkin jos meinasi jotain tulosta saada. Ja mies tietty iltatöissä... Pöllö minä en käynyt hakemassa mitään helpotusta. Tällä kertaa haen varmasti ison tonkan duphalacia jos meinaa käydä samalla tavalla.
Toivottavasti sun outo olo ei nyt oikeasti vielä enteilisi synnytystä! Jaksuja kovasti!

Voihan nenä kun Safiirilla paastoarvo hieman koholla, tosi harmillista. Toivotaan että seurantamittauksen perusteella välttyisit kuitenkin lääkitykseltä.

Ja voi vääks jos Tehis meinaat mennä jo synnyttämään! Mistäs me sulle joku tulppa keksittäis... =) On varmaan hyvä ruveta jo valmistelemaan vauvan tuloa. Paraskin puhuja kun en ole vielä mitään tehnyt sen eteen, heh heh. Vaunukaupoille olisi meidänkin tarkoitus tässä rynnätä kunhan nyt ensin keksittäisiin että minkälaiset hankitaan.
Toivottavasti jalkasi on jo parempi eikä enää pahemmin vaivaa!

Mitenkäs Kapriksen neidin 2vuotis synttärit menivät kun koko viikonloppu oli yhtä juhlaa?

Tuulilla vissiin aika kiirus päivä töissä kun ei ole vielä kerennyt enempää kirjoittelemaan. Yritä ottaa iisisti ettet ylirasita itseäsi. Nimim. kokemusta on. =)

Mulla meni viime yö aivan pipariksi. Heräsin joskus puoli neljän maissa enkä sen jälkeen saanutkaan pariin tuntiin unta. Pyörin sängyssä ja kävin välillä nappasemassa Rennietä kun niin närästi. Tukalan olon syynä oli kauhea paineen tunne ja kipu ylävatsalla. Ihan kuin pallea olisi koko ajan pingottunut. Ei voinut oikein kylkeä kääntää eikä selällään maata. Höh. Tälläkin hetkellä on pala kurkussa fiilis, tai itse asiassa ISO pala tuossa rintojen välissä-fiilis.

Tänään kävin kaupungilla pyörähtämässä ja taisi olla vika kerta ennen tuon masuasukin syntymää. Sen verran ahdisti ratikassa nostella kärryjä ja rampata kaupungill etuilevien ihmisten seassa. Kaiken lisäksi oma pikkuinen kullannuppuni oli päättänyt tänään jättää päikyt väliin ja oli oikein herran enkeli kotimatkalla... toisin sanoen mikään ei ollut neidin mieleen ja äidin syykky oli ainoa paikka jossa hetken suostui istumaan ennen kuin mankui taas päästä kävelemään, huoh. Ja tietty ratikkaan tunki kaksi spurgua jotka haisivat kilometrin päähän kaiken maailman eritteille. Siinä sitten yritin oksua pidätellä ja toivoa että matka menisi nopsaan... tulipa taas ikävä maaseudun rauhaan. ;)

Liitoskivut yltyvät päivä päivältä ja käveleminen on aika tuskaa kun maha tuntuu painavan tosi alhaalla. Kumma juttu kun ei sf-mitta kuitenkaan ollut laskenut tai tasaantunut lainkaan. Tänään vauvelin liikkeet tuntuivat mun pepussa tai alapäässä kun istuin sohvalla!? Eli kait se tyyppi siellä aika alhaalla majailee.

Semmoisia mietteitä näin 36. raskausviikon alussa. Enää 5 viikkoa laskettuun aikaan, käsittämätöntä miten nopeasti aika on mennyt. Viime syksynä en olisi kyllä millään uskonut että tässä tilassa olisin.

Haleja ja pusuja ja hyviä vointeja teille kaikille!

T. Jazz ja masupoitsu rv 35 tasan.

ninnille ja jazzille sympatiahalit!!
Ja tänne vain kaikki valitukset. Me kuunnellaan ja ymmärretään.
itsekin tulin ihan purkautumaan, jotten alkaisi karjumaan miehelle täysiä...

Oli joo viikonloppu miehen kanssa jotain muuta kuin kuvittelin. Ja hääpäivä siinä samassa....
Mutta tytöllä oli oikein ihanat päivät ja sehän tärkeintä :) !!!
Mutta toi mies ei nyt ollut niin hirmuisen avulias... valitti vaan kun JOUTUI heräämään jo 8.45 molempina aamuina tytön seuraksi (ite olin herännyt paljon aiemmin leipomaan ja laittamaan päivän vaatteita kuosiin yms vatsan ollessa piukeella ja häntäluuhun sattuessa NIIN paljon). Ja sitten kun joutui jonkun minijutun tekemään - en muista mikä - niin sanoi vain, että mäkin olen jatkuvasti koneella ja siks hommat tekemättä?!?!?! MENI NIIN HERNE NENÄÄN!!! olin siis ehkä 5min koneella viikonlopun aikana ja silloinkin tarkistin piirakan reseptin...
ja oli paljon muutakin vastoinkäymistä, mutta ne lähinnä rahallisia.

Toivottavasti kaikki perätilalapsoset nyt ymmärtäisivät kääntyä ihan ilman "runnomista".
Mullakin on jonkilainen kammo sektiosta. En kyllä tiedä mistä tullut, mutta on vain.

Ja tehiksen paino putoaa.. jos se ennakoi synnytystä, niin meikäläisellä tämä pikkukakkonen on vielä kovin pitkään mahassa... tuli meinaan sellaset sokeri- ja rasvahumalat viikonloppuna, että vaakakin ulvahti kun menin siihen aamulla.
no, itepä olen noi mössöt suuhuni laittanut... ei auta muita syytellä, paitsi miestä voi välillä ;)

Kyllä nyt flunssaa on liikkeellä. Toivottavasti kaikki saavat itsensä ja lapsensa kuntoon pikemmiten.

VOi iiks, ei ole enää pitkään Hopulla ja Ässälläkin jännät paikat ihan kohta. Vauvoja, vauvoja :)

Voi jee tota Jazzin kaupungilla käyntiä.. kaikki menee putkeen aina kerralla.
Ei ole todellakaan paljon sullakaan enää laskettuun.
Katselin, että on jo tullut toukokuun ketju. niin se aika menee.
Itse olen kyllä ihan varma, että yliaikaiseksi menee tämäkin raskaus.
Ja laskenkin sen 42 mukaan, eli reilut 10vk vielä... mutta sitten onkin vauveli ainakin sylissä :)

jaahas, neiti heräs ja huutelee äitiä. TÄytyy mennä

haleja kaikil

Näyttäis sit siltä että yli 40v ei saa vakuutusta.... hmmm.... eli jäämme ilman?
Pitäis kai käydä vielä eri vakuutusyhtiöiden sivuilla.

Ninnillä ollu tosi hankala viikonloppu... Mutta me ollaan täällä sitä varten että kuunnellaan kun elämä potkii päähän... Se Kirpun jooga oli konttausasento pylly pystyssä.... En mä ainakaa sitä ymmärtäny nii että jalat ois mitenkää ilmassa :) Toivottavasti maha-asukas kääntyy ihan itsekseen eikä mitään kääntämisiä tarvita...

Kiitos kysymästä Jazz... Letut kyllä pysyivät sisällä... paitsi se viimeisin jonka hotkaisin, vaikka tiesin että nyt riittäis ... Muutenkin vaikuttais nyt siltä että pahin huono olo on ohi... *kop kop, koputtaa puuta* Se neuvolantäti lupaili sitä ultraa... mutta mitään päivää ei olla sovittu - vielä... Oon miettiny että mikä olis itselle hyvä päivä häipäistä. Pitää kuitenki ottaa töistä vapaata, sillä haluan että mieheke lähtee mukaan. On se sillekki ihan tärkee nähdä, onhan se kuitenkin tähän olotilaan osasyyllinen :) No kuitenki neuvola on maanantaina... oon tässä miettiny että jos sais tälle viikkoa sen ultran... pitäis vaan lähestyä tuota neuvolaa sen ulran tiimoilta.

Kapriksellaki mies ollu tylsänä ... Ilmeisesti juhlaputki ei sovi luonnolle... Meillä kans on aika rantusti puhuteltava, jos on jotain erityistä... kai se sit tuolleen ilmaisee oman stressinsä. tai mistäpä sen tietää ... ota noista kaksilahkeisista selvää.

Tämä aamu oli jo tosiaan helpompi ja hampaatkin sai pestyä ilman yrjö-setää...
Mutta kamalasti pitää skarpata, että muistaa kaikki .... Eilenki aamulla hokasin, että pitää käydä tankkaamassa. Otin sit jo kotona pankkikortin lompakosta, ettei huoltiksella tarvii ruveta kaivamaan lompakkoa. Töissä sit huomasin ettei lompakkoa ole mukana ollenkaa. Olin jättäny sen sit kotiin. En sit viittiny käydä kaupassakaan, kun bonus-kortti oli kotona. Päätin että pärjätään niillä tarvikkeilla mitä jääkaapista ja pakastearkusta löytyy...

Huomenia vaan. Senorahan se kerkeski. Äsken kun olin tänne naputtelemassa, ei ollu vielä tänään kukaan kirjottanu mitään. Vaan onnistuin poistumaan netistä ennen lähetystä ja sitte ku pääsin tänne takas, oli Senora laittanut juttua.

Niin, mitähän sitä pitikään. Pikaisesti toivottaa kaikille jaksuja murheisiinne. Tänne vaan terapiapurkauksia niin olo helpottaa.

Mää oon kerta kaikkisesti päättäny pysyä terveellisellä ruokavaliolla. Illallaki söin pelkästään mustikoita ennen nukkumaanmenoa. Kerkesin muuten äsken töihin just ennen ku alko sataan. Nyt ulkoa kuuluu melkonen rummutus. Poika-parka on menossa kaheksaksi kouluun. Taitaa mies joutua viemään hänet autolla.

Safiiri ja Nelkku 15+2

hih... eilen kun olin yksin kotona.. mietin mitä kaikkee täällä on juteltu ja päätin tehdä yhden jutun... Moni on tätiä odotellessan tehny positiivisen ovistestin... Kun muilla noita o-testejä kaapissa oli, niin oli ihan pakko tehdä. ikinä oo ennen saanu noin tasavahvoja viivoja testiin. Ja testiviiva tuli esiin ennen kontrolliviivaa. Eli pakko todeta että kyllä r-tilan voi todeta myös ovistestillä.

Huomenet!

Voi hitsi, "tytöillä" täällä murheita. Se on kumma, että kun jostain saa sen huonon tuulen, niin sillon on kyllä kaikki persiillään :-)
Täällähän niitä on hyvä purkaa. Ymmärrystä löytyy ihan varmasti! ;-)

Hoppu ja ÄssÄ ovatkin tosiaan ihan loppumetreillä. Saas nähdä kumpi jakautuu ensin...
Sitten onkin tosi iso rypäs. Laskinko, että kuukauden sisällä kuudella laskettu aika. Siinä saattaa kuka tahansa poksua ensin. Jänskää. Muistakaahan sitten, että täällä pitää ilmottautua joka päivä, ettei tarvii muitten hermoilla. Ja jos vaan kerkiää, niin synnärille lähtiessä viestiä tänne :-D

Vai oli Ninnin mies päättänyt ottaa kesälookin näin syksyllä...
Meillä isännällä tuo sama kampaus kesät talvet. Hän kuuluu niihin harvoihin miehiin, joilla tukka on lähtenyt jo parikymppisenä. Siis ei tietenkään kaikki, mutta päältä on kyllä ihan paljas. Muutaman vuoden onkin nyt vedellyt koko pään lähes paljaaksi, joka on minusta paljon siistimpi kuin sivutukkakampausyritys :-) Tollasen kaljun miehen minä otin, vaikka itse olin vain 22v., kun alettin seurustella :-) Hän siis oli silloin 29v. Itse pidin ja pidän edelleen paljon tärkeämpänä sitä mitä siellä pääkopan sisällä on kuin ulkopuolella. Enkä muuten tuohon päähän osaisi hiuksia edes ajatella enää, kuuluu olla paljas!
Ups, vähän karkasi. Ninnin miehellä nyt vähäsen eri tilanne. Kyllä se siitä kasvaa! Ja sitä paljasta pintaa on ihan kiva silitellä :-)

Hyvä Senora, että etomiset alkaa helpottaa! Tosi hyvä juttu, jos pääset ylimääräiseen ultraan. Kyllähän se aina mielenrauhaa hetkeksi tuo. Niinpä niin, HETKEKSI. Sitähän tämä on...

Miehet on täällä nyt ilahduttaneet näköjään oikein urakalla. Voi noita ketaleita!
Koittakaahan kestää.

Kapris, kyllä ne kilot pian karisee sullakin! Ei sitä painonnousuriemua enää pitkästi ole jäljellä.
Mulla on aina tosiaan pysähtyny loppuraskaudessa se painonnousu ja jopa laskenut. Mutta tasaisesti onkin kiloja tullut muuten alusta asti. Eli kyllä sitä täälläkin 10kg on aika tarkkaan koossa.

Vaunuista ei tosiaan tietoakaan. Enkä edes oikein tiedä, mitä haluaisin. Täytyy vaan poiketa vaunuliikkeissä, niin jospa ne ajatukset selkiää. Käytettyjen etsimiseen mulla ei hermot ja aika riitä, valitettavasti. Jos jotain hyviä tarjouksia edes sattuisi vastaan kävelemään :-) Ehkä lompsin ensin entisen oppilaan vanhempien pitämään liikkeeseen. Sieltä yleensä saanut ihan hyvät alennukset.

Enpä mä oikeasti usko, että tässä synnyttämään vielä ollaan pitkään aikaan lähdössä!
Mutta tosiaan olo on ihan käsittämättömän hyvä ja seesteinen. Ikävä nyt kehua omalla ololla, kun muilla huonompia fiiliksiä...
Mistään ei kolota, energiaa olis vaikka muille jakaa. Eilen ei tullu unikaan, kun niin puhkuin vielä energiaa. Öisin ei tarvii edes pissille välttämättä herätä.
Yleensähän tämä olo tulee sillon vasta, kun niitä suppareita ym. odottelee...
Mutta en millään usko, että tämä ennen laskettua aikaa syntyy, kun ei ne muutkaan...
Eilen kuitenkin viimein tallensin synnärin numeron kännykkään ja kaivoin vähän vaatelaatikoita. Mitään en niille vielä ehtinyt tehdä, mutta onpahan ainakin tuossa esillä.

Nyt hommiin. Päivemmällä käväsenkin tänään siellä lääkärineuvolassa. Sen perätilan takia siis laitettiin näin aikaiseksi, mutta eipä tämä taida nyt "valitettavasti" olla pt:ssa. Ei pääse lekuri harjottelemaan...

Tehis rv 34+2

huomenet!

unohtu noi safiirin paastoarvot eilen kokonaan... eli kurjaa kun oli vähän koholla =( mutta eikös se ole, että jos ihan vähän vaan yli rajojen niin ei niin paha? tai pystyy pitämään täysin ruokavaliolla kurissa?! vai olenko nyt ymmärtänyt ihan väärin taas...

ja senora, älä sure jos ette vakuutusta saa. Siis tosi ikävää JOS sitä ei myönnetä ja olisitte halunneet sen, mutta kyllä sitä lapsen saa hengissä pidettyä ihan kunnallisessakin terveyskeskuskessa.
mä en nyt tiedä miksi olen näin henkeen ja vereen ton meidän terkkarin puollustaja, mutta siellä lapset on kyllä niin nro 1. Siis hoitoon pääsee aina HETI kun menee pienen kanssa sinne, vaikkei olisi mitään vakavaa ja melkein liian (?) helposti laittavat sit jatkotutkimuksiin. ei mitään pahaa sanottavaa.
mutta kuten olen ennenkin sanonut, että jos helsingissä asuisin, niin olisin sen vakuutuksen ottanut, kun siellä noi terkkarit on kyllä niin tukossa että huh!!!!

jaahas... neiti huutelee taas kovin ja keskeyttää äidin nettituokion.

jatketaan... :)

kapris 31+5

Mä en vaan oikein luota tuohon arvauskeskukseen... Ja ihan pikainen surfailu tuotti sen tuloksen että if myöntää olikse 44 tai 45 vuotiaille asti vakuutuksia.
Niinpä tehän teittte joukkohyökkäysen silloin helmikuulla tänne odotuspuolelle, kun me olitiin siellä etelässä ... Nyt sitten alkaa olla lasketut ajat jo aika lähellä... Niin se aika kuluu.

Missäs Tuuli??

kyllähän se vakuutus on hyvä olla jos onkin joku paha maitoallergia tms ... saa sitten todella rahansa takaisin ja toi onkin sellanen asia jossa varmaan jokainen toivoo, että "rahat menevät hukkaan" eli ei tarttis käyttää. mutta jos on tarvetta niin on loistava että sellainen on.

niin, missä tuuli ja omppu???? oletteko kipeitä vielä... vai olikos tuuli edes kipeä. ei vissiin...

Täällä yksi, jolla opiskelumotivaatio on täysin nolla. Voi hitto, alkaa jo ihan muut asiat pyöriä mielessä paljon enempi. En tiedä, pitäskö heittää nurkkaan koko lisurintekele!

If:n vakuutus ei kyllä korvaa paljon mitään... Meillä ainoastaan esikoiselle on otettu aiemmin. Koskaan ei ole mihinkään tarvittu. Nyt tälle Kuopukselle otettiin tuo If:n vakuutus, mutta se tosiaan korvaa vaan kaikkia vakavampia juttuja. Lista on aikas suppea. Otettiin kummiskin se, koska muutkin vakuutukset sieltä, eikä ollut oikein energiaa noita vertailla ym.
Meillä kävi hauska sägä muuten noiden vakuutusmaksujen kanssa. Oltiin vahingossa maksettu monta vuotta irtaimistovakuutusta väliaikaisen asunnon osoitteessa sen jälkeen kun tähän taloon muutettiin. Nyt saatiin nuo rahat takaisin ja loppujen lopuksi vauvavakuutus + 3kk:n koko normaali vakuutusmaksu (autot, talo jne.) tulivat maksamaan vaan 70e, kun ne palautukset vähennettiin. Joskus näinkin!

Ompusta tosiaan ei kuulunut eilenkään mitään... Höh. Heti linjoille ilmottautumaan! Tuulikin on ollu tosiaan "laiskana" :-) Vai oisko toisinpäin...
Ruusaa kovasti kaipailen edelleen, kun ei ole mitään kuulunut pitkiin aikoihin.
Ja onkohan ÄssÄ jo päässyt tositoimiin, kun ei ole tainnut hetkeen kuulua mitään...

Aamupäivää täältäkin,

Alkuun jaksuja murheiden ja v-tutuksen kanssa painiville. Miehet on välillä niin... No, kyllähän me kaikki tiedetään mitä ne on... =)

Tosi aikaisin sulla Safiiri on ollut se sokerimittaus, mites muilla? Siis vaikkette itse olisikaan siellä olleet, niin tiedättekö millä viikoilla teidän neuvolat sitä suosittelee tehtäväksi? Meillä se on vasta tuossa puolen välin jälkeen ja yhdelle kaverille oli sanottu että vasta joskus rvkon 27 jälkeen. Mä nyt sitten odottelen, josko ensi viikon neuvolassa sitten jo annettaisiin ohjeistus ajanvaraukselle...

Kohta saadaan tosiaan syysvauvoja porukkaan, kivakiva.. =) Menee oma odotus nopsempaan kun saa jännäillä vaikka kuinka monta vauvaa ennen omaa.. Meillä piipiäinen on heittääntynyt tosi aktiiviseksi porskuttelijaksi. Eilen monotti miltei koko päivän (ihmeen vahvoina tuntuu nuo liikkeet jo) ja isikin illalla sai jo oman osansa. Vaikka nuo liikkeet niin ihania onkin, niin iltapäivällä töissä tuli jo sellainen kiinalainen vesikidutus - fiilis, kun piipiäinen naputti tismalleen samaan kohtaan sellaista sarjatulta että.. Niin se aika menee..

Senora: If myöntää vauvavakuutuksen myös 40-44 vuotiaille äideille. Ja vaikkei syntymättömälle vakuutusta saisikaan, niin normi lapsivakuutuksellehan ei ole esteitä (Kapris taisi tähän viitata tuossa edellisessä viestissänsä). Meidän piti ottaa syntymättömän lapsen vakuutus, mutta päätettiin sitten jättää se väliin ja ottaa lapsivakuutus, niin kuin esikollakin on. Se on ihan ehdoton meillä, täällä kunnallisen puolen sairaanhoitopalvelut on sieltä ja syvältä. Pienen lapsen kanssa jonotat siinä missä aikuisetkin, kunnolla ei tutkita, kehotetaan vaan seurailemaan tilannetta jne. Siksipä me asioidaan vakuutuksen turvin yksityisellä juniorin kanssa.

Siinä ne tärkeimmät ei mitkään-asiat. Kun ei oikeasti tapahdu mitään... Seesteinen keskiraskaus siis menossa.. Or not...

Päivänjatkoa!

Niksu 18+2

Huomenia täältäkin..

Aurinko paistaa ja pitkästä aikaa oma olo on ollut vuorokauden OK ! Jaksuja teille jotka kamppailette räjähtämispisteen estämiseksi.. Tunne on täysin tuttu.. Eilen päivällä tuntui, että kohta tulee itku. Tekemistä olisi vaikka muille jakaa, mutta kun ei vaan yksinkertaisesti jaksa kun jonkun pienen homman ja sitten on jo oltava hetki pötköllään..

Päätin tuossa eilen, että rautatabletit saa jäädä.. isäntä ei muistanut apteekissa eilen käydä.. annetaan anteeksi, joutui hoitamaan neljä tuntia kaiken maailman juttuja.. Pitää itse torstaina kävästä apteekissa kun on tuo lääkärikäynti Felicitasissa.. Illalla ei maha vaivannut, eikä aamullakaan.. odotan innolla milloin isompi tarve vessaan tulee.. ja miten käy..

Tänään meinattiin siivoilla vähän autokatosta kun alkaa riistäytyä tuo roinan määrä.. hyvä, että auto vielä katon alle mahtuu.. Illalla olis tarkoitus mennä mökille.. ja jäädä yöksikin. Nyt kun ollaan kaikki oloneuvoksia niin voi viikollakin pistäytyä.. Jos huomenna vaikka vähän metsän puolella piipahtas. Tekis vaikka eväät ja yrittäs metsästää sieniä..

Poitsulla alkaa tänään kerho. Taitaa olla aika jännä paikka. Täällä on seurakunnan järjestämä kerho kolme tuntia pari kertaa viikossa.. ihan sopiva hengähdystauko itselle.. kerkeää hyvin ahtautua kangaspuiden väliin..

Palailemisiin..

Pikku2 RV32+5