EX-KERMIT 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lämpöiset onnitteluhalaukset Merville ja miehelle pojan syntymän johdosta! Huh, täytyy sanoa, että hieman itseäni hirvitti tuo sinun pitkä synnytyksesi, mutta aivan IHANAA oli kuulla, ettei sinulle jäänyt mitään kammoa ja että molemmat voitte hyvin. Tsemppiä siihen vauva-arkeen! Käy joskus kertomassa kuulumisia, jos vaan suinkin ehdit. Bellamariiastakin olisi kiva kuulla! Tosin ymmärrän, ettei sitä varmaan ehdi sitten nyytin syntymän jälkeen täällä enää kovin usein käydä.

Vai joutuu se Ässä menemäänkin tänään uudestaan. No vielä kerran lähetän tsemppejä!

Mitä se oikein tarkoittaa, että on selinmakuukielto? Siis eikö voi nukkua selällään ollenkaan, vaikka olisi tyynyjä kymmenen pään alla? Minä kyllä vieläkin ihmettelen, kuinka Tehis pystyy nukkumaan mahallaan :)

Olen aika huono kaikissa laskelmissa, mutta mutu tuntumalta voisin heittää, että kohta on tyttöjen vuoro :) Ässä, Tehis ja Kapris?

Juu Jazz, lääkäri oli jo nyt aikas varma, että on poika. En tosin rynnännyt vielä vaatteita ostelemaan :) Meillä on parit ultrat vielä edessä eli varmaan se vielä varmistuu tässä matkan varrella. Vaikkei se kyllä ole syy, miksi mä ultrissa käyn. Kyllä ne rakenteet oli tässäkin ultrassa se tärkein juttu. Toisaalta olisi ollut kiva pitää sukupuoli salaisuutena, mutta toisaalta sitten lääkäri oli tosi innokas sen kertomaan ja ehtiihän sitä näin pikkuhiljaa totutella ajatukseen (viitaten taannoin käymäämme tyttö-poika keskusteluun).

Ja taas täytyy mennä. Ei muuta kuin leppoisaa perjantaita ja alkavaa viikonloppua kaikille!

Tuuli

edellisellä sivulla oli meijän esittelylista ja siinä oli tilanne 4-4 eli nyt pojat johtaa 5-4..
jonnekki vois kyllä listata senkin kumpaa odottaa... vaikka sinne suljetulle muistinvirkistykseksi...
aika monta poikaa tuntuu olevan tulossa...

Huomenet!
Päivän aloitus ennen hommiin ryhtymistä. Eihän sitä kykene mihinkään ennen kuin täällä on käyty :-)

Toivottavasti Kirppu sulla tosiaan takaisin kääntynyt rt:an! Tosin niistä liikkeistä muuten ei ihan pysty kaikkea päättelemään :-/
Mullakin liikkeet vallan ylhäällä oikealla. Täydellinen tai lähes täydellinen perätila on just niin, että pää ylhäällä, peppu alhaalla ja jalat suoraan ylhäällä. Täydellisessä pää ja jalat samalla puolella. Mulla siis jalat toisella puolella. Selkä menee viistosti. Peppu on siis samalla puolella kuin jalat, mutta alhaalla. Huh, tulipas sepustus...
Toivotaan kuitenkin, että Kirpun vauvelin liikkeet on merkki siitä, että on kiltisti pää alaspäin :-)

Pikaisesti tuossa listaa katsoin, että neljä poikaa ja viisi tyttöä olisi. Mutta tulossahan oli paljon niitä poikia... :-)
Hei, onkos ÄssÄllä muuten tietoa, kumpi tulossa? Tyttöjähän löytyi ennestään, eikö..

Kyllä kai sitä hetkeksi alan hommiin ja palailen ruokatauolla...

Tehis rv 32+5

Jaahas, samaan aikaan linjoilla...

Tuuli, kyllä sitä varmaan niiden tyynyjen kanssa voisi nukkua, mutta sehän ei enää ole makaamista vaan istumista :-D
Ja lähinnä tuo ongelma tulee vasta näillä loppumetreillä, kun kohtu alkaa kovasti painaa noita isoja suonia.
Mulla ei tosiaan oo tästä mitään ongelmaa, kun en muutenkaan selälläni nuku. Tosin viime yö meni vähän levottomasti, kun tarkkailin omaa nukkuma-asentoani. Lisäksi pompin vetämässä töpseleitä irti, kun ukkoskuuro oli päällä... :-) Ei sentään ihan niin paha kuin teillä siellä Hesan suunnalla tässä tällä viikolla.
Jeps, mutta väsymyksestä huolimatta nyt hommiin!
Ehkä kummiskin mesen kautta... ;-)

Onnea Antzille hyvistä ultranäkymistä!!

Onnea Merville pojasta!

Tänään oli tosiaan kiva herätä tohon ukonilmaan, kun ois kerrankin saanut nukkua, kun esikoinen reissussa. En enää saanut unta, vaik meni puolessa tunnissa ohi.

Eilen kävin hieman shoppailemassa vauvalle, ostin lämpöpussin turvakaukaloon ja mukaan tarttui myös hoitolaukku, kun esikoisella ei ollut kunnollista. Myös hug-a-bub-liina on tilauksessa. Vauvan vaatteet on pesty ja pinnasänky odottaa vain kasaamista... Silti ei yhtään tunnu, et viim. 10 viikon päästä sais vauvan!

Mullakin esikoinen jouduttiin käynnistämään, eikä se ois millään lähtenyt käyntiin. Syntyi lopulta rv 42+1. Mutta ei se ollut mitään tuohon Mervin tarinaan verrattuna. Oon vähän kuullut, et käynnistettäessä supistukset olisivat paljon kivuliaampia, en sitten tiedä kun kokemusta on vain käynnistyksestä.
Mulla on jotenkin tunne, et tääkin menee yliaikaseksi. Ja Tehis varmasti synnyttää sen neljä viikkoa aiemmin, vaik meil lasketuilajoilla vain neljä päivää eroa.

Painonnoususta: Mulle on tullut tähän mennessä 5 kg, esikoista odottaessa koko raskaudessa tuli 17 kg. Nyt on tullut tasaisesti 250 grammaa viikolle, eikä varmaan nouse edes samaan lukemaan vaik lähtöpaino oli nyt 5 kg enemmän.

Hieman orpo olo olla kerrankin yksin, mut kivaa tietenkin.
Munkin vauveli on muuten ihan sivuttain, pää tuntuu oikealla ylhäällä ja jalat vasemmalla alhaalla. Toivottavasti pian kääntyis oikein päin.. Hirveästi eilenkin päällänsä puski ja jaloillansa potki, mut asento ei mihkään muuttunut.
Musta tuntuu, ettei mun maha ois kasvanut oikein mitään pitkään aikaan ja tuntuu paljon pienemmältä kuin esikoista odottaessa..Neuvolan mukaan sf-mitta kuitenkin noussut normaalisti, tosin keskikäyrää alempana. Mitta oli viikko sitten 27cm.

Onkohan siitä selällään nukkumisesta haittaa, jos itestään tuntuu hyvälle??

Mut nyt on mentävä aamapalalle..

Ninni rv 32+1

Merville ISOT onnittelut uudesta perheenjäsenestä! <3

Täällä yritetään edelleen sulatella eilistä NP-ultraa, ei meinaa vieläkään uskoa että kaikki oli hyvin, olin niin pessimistinen ennen ultraa. :) Mutta hyvä näin! Meillä turvotusta oli 0.6, eli tosi vähän.

Menittekö muuten te/aiotteko mennä NP-ultran yhteydessä veriseerumiin? Siis siihen missä saa 85-90% varmuudella tietää dawn-riskin tai jotain. Meillä oli tarkoitus mennä, mutta ultra-aamuna päätettiinkin miehen kanssa että turhaan mennään. Sitten vaan stressaisi liikaa jos riski olisikin suuri, kun lapsen kuitenkin pitäisimme.

Mielestämme Dawn-lapsi ei ole vielä "riittävä"-syy raskauden keskeytykseen (tästä voikin keskustella, mikäs sitten on...?). Mitä mieltä te olette? En siis tuomitse kenenkään ajatuksia tällä, olemme vaan niin kauan lasta halunneet, että olemme luopuneet niin sanotusta täydellisen lapsen tavoittelusta.

Usko pois vaan Antzi :) Juu minähän kävin siellä veriseerumissa. Halusin käydä tämän ikäni takia. Meillä niskaturvotusta oli 1.1. ja seulassa ei ilmennyt kohonnutta riskiä. Sain minä jonkin suhdeluvunkin sitten parin viikon päästä siitä np-ultrasta, mutta en sitä lukua enää muista. Olin silloin juuri kaupassa, kun lääkäri soitti...Me ei kauheesti ajateltu sitä etukäteen, että mitä jos...Minä luulen, että päätös olisi ollut tosi vaikea, jos siihen olisi jouduttu.

Tuuli

Meki päätettiin että np-ultra riittää. Ei muita tutkimuksia (paitsi tietenki rakenne sitte joskus ku ihana nähdä taas Nelkku ruudulla). Meille oli pääasia että massussa asukas oli. Meillä se niskaturvotus oli 0,8.

Piti lisätä tuohon Antzin heittämään kyselyyn, että oon samaa mieltä. Tätä lasta on niin kauan haluttu. Ja hänet otetaan ilolla vastaan sellaisena kuin on :) (buhuu, mää alan taas parkuun. että sitä liikuttuu nykyisin kaikesta)

Täällä tuli yllättäen kaunis auringonpaiste... Oispa kiva mennä pihalle, mutta täällä sitä vaan tutkijankammiossa homehdutaan :-)
Ei ois muuten pidemmän päälle meikäläisen homma tää tutkijan työ. Perheenäitinä kun on tottunut saamaan valmista aikaiseksi paljon ja nopeasti, niin tää ahdistaa!
Saattaa olla päiviä, jolloin tapahtuu paljon, muttei mitään konkreettista näkyvää kuitenkaan... Päässä vaan surisee ja jotain epämääräisiä muistiinpanoja jossain paperilla. Huoh!
Minäkin haluaisin jo alkaa laittamaan kaikkia juttuja vauvalle kuntoon, mutta vielä ei jouda niihin puuhiin.
Ninnikin on jo ahkeroinut sillä saralla, vau!
Meillä on ainoastaan nuo hoitopöytä ja pinnis valmiina, kun ei olla koskaan pois laitettukaan edelliseltä ;-)
Vaatehuone on täynnä lasten pieniä vaatteita, joista pitäis vähitellen ruveta kaivamaan ja pesemään käyttökelpoisia. Uudemmat on kaikki poikamaisia...
Kai sitä vielä kerkiää nekin hommat...

Onpa muuten tosiaan jänskää, kun meitä niin monta siinä suunnilleen samoihin aikoihin... Toiset synnyttää etuajassa ja toiset taka-ajassa, niin minkähänlainen suma sitä oikein onkaan. Jos synnytetään kaikki samana päivänä :-)

Me ei myöskään menty siihen seerumiseulaan, vaikka olisi ollut ilmainen. Oltiin ajateltu, että jos nt-lukema on jotenkin isohko, niin mennään sitten. Se oli 0,9 ja nenäluukin näkyi, joten jätettiin se seula sitten väliin. Ei olisi meilläkään ollut keskeytyksen syy tuo down. Meille riitti siis tuo np-ultran varmuus, kuten ennenkin. Eihän se poissulje, mutta otetaan vastaan se, mitä saadaan.

Koitahan Ninni nyt nauttia vapaasta!!!
Mullakin taitaa viikonloppuna olla luvassa taas luxusaikaa, mutta menee varmaan synttärivalmisteluihin tällä kertaa...

Vai kadehtii se Senora ukonilmoja :-D
En pidä pahana minäkään noita ukkosia. Niissä on jotain mystistä...
Varsinkin, jos ei lapsi ole jossain kylällä just, kun ukkonen yllättäen nousee.. :-/ Koko perhe turvallisesti sisätiloissa, niin se on ihan mukavaa...

Tauko loppu ny.

Täällä sataa ja on harmaata, jyrisikin vähän muttei ole salamoinut. Nyt olisi loistava hetki tehdä tälle päivälle tarkoitettu koulutehtävä, mutta täällähän mä taas juoruilen! :D

Laitanpa minäkin ensimmäisen masukuvani. :) Eli ihan vertailun vuoksi vasemmalla on (läski)mahani ihan raskauden selvittyä ja sitten tämänhetkinen. Vähän epäselviä kuvia, mutta mielestäni ainakin se maha on sieltä kyllä jonkin verran ulos jo pullahtanut. :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=873866.jpg

Hienoja vatsakuvia. Ihan ku mun vatsa paitsi että mulla ois joku vaaleansininen pusero päällä :)

Meidän Gilbert-koira kammoaa ukkosta ja raketteja yli kaiken. Ukonilmalla hän kököttää saunan lauteiden alla. Ja muutaman uuden vuoden hän on ottanut vastaan milloin missäkin: keittiön roskakaapissa, vaatehuoneessa hyllyn alla ja kylppärissä likavaatekorissa. Tuossa muutama esimerkki. Ei oo hauskaa koiranelämä sillon ku räjähtelee ja paukkuu.

Aatelkaas, mää suunnittelen jo kotia lähtöä! Oon viikola tehny tunteja sisään ja tänäänki tulin töihin kuudeksi. Joten pääsen pian pois. Lähetään heti sinne Pikkusyötteelle Venetsialaisten viettoon. Joten se on hyvien viikonloppujen toivotus itse kulleki tältä erää.

Safiiri ja Nelkku 13+5

Mun oli ihan pakko koklata yksi homma...
http://www.aijaa.com/v.php?i=874016.jpg

Tässä näyttää kyllä ihan nuorimmaiselta eli veljeltään. Ekat otokset oli tyttömäisempiä...

Mukavaa matkaa Safiirille... täälläpäin onkin ihan hyvät kelit...

Antzilla kivasti tullu masu esiin... Eikä sulla sitä entistä kyllä oo ollutkaa :)
Musta itestä tuntuu että oon vaan kiinteytyny... useampi pusero tuntuu löyhältä. Ei kyllä haittaa... Sais vaan mahdollisimman monet harhautettua. Eipä kai näillä viikoilla vielä mitää päällepäin huomaakkaa.

Yöllä kun valvoin, niin radiossa sanottiin monta kertaa että Suomea lähestyy raju ukkosmyrskyrintama... Ja sen lähestymistä seurattiin tarkasti...
Mikälie valvottanu... heräsin puol2 ja pari tuntia valvoin...

Jeps hauskaa viikonloppua itse kullekin toivotan minäkin! Tosin en vielä lähde kotiin, mutta joudun poistumaan tästä koneen ääreltä. Voikaahan paksusti! Kyllä on Antzin maha jo selvästi plompsahtanut ulos :)

Tuuli

Merville ja avolle isonisot onnittelut pikkuprinssistä!!! Hurjan kuuloinen synnytys, mutta kaikesta päätellen ei jättänyt sinulle kammoa. Hyvä juttu.

Galluppii: esikko syntyi 37+6...

Nyt tarttee taas liitää, kohta lähdetään työporukan kanssa "virkistäytymään" illaksi..

Viikonloppuja toivottelee Niksu

Ei tuosta Tehiksen kuvasta osaa sanoa... voi olla kumpi vaan.. ehkä enemmän pojan näköinen... Taitaa tulla isona professori kun on noin mietteliäs ilme...

Sitä tässä oon pähkänny... sain edullisesti maksalaatikkoa.. uskaltaakohan sitä syödä. maksaahan pitäisi välttää... mutta kun se on mun lemppariruokaa. Ja viimesyksynä söin vaikka kuinka paljo maksaa - sekä laatikkona että pihveinä... äääääkkkk.. Pitääkö pakastaa annoskokoina, että mies saa syödä päiväruokana? Vai uskallanko maistaa??

No niin, nyt hieman paremmalla ajalla.

Pikaisesti eilen luin teidän kuulumisenne, kaikkea on taas tapahtunut.

ÄssÄlle näin jälkikäteen extratsempitykset käännösyritykseen! Toivottavasti vauveli nyt päättäisi olla yheistyöhaluinen.

Kirpullakin vauveli ilmeisesti perätilassa, no voihan kökkö. Toivotaan kuitenkin että nikottelun tuntuminen alhaalla olisi hyvä merkki ja masukki olisikin kääntynyt takaisin raivotarjontaan.

Aika mielenkiintoinen tuo Tehiksen terkkarin kommentti, että perätiloja tulee ryppäittäin. Mun tuttavapiirissä on ollut ainoastaan yksi tapaus ja heillä käännösyritys sitten lopulta teki tehtävänsä.
Aika rohkea olet Tehis, kun meinaat yrittää alatiesynnytystä jos vauveli ei käänny. Minä en moista uskaltaisi yrittää, tosin meidän vauveli tulee ihan varmasti olemaan yli nelikiloinen ja myös aika pitkä. Esikkokin oli 54 cm ja 4015 g, ja syntyi muuten rv 41+5.

Ihania masu- ja ultrakuvia olitte liittäneet tänne!

Safiirille oikein mukavaa matkaa ja viettäkää hauskat venetsialaiset! Senoralle kovasti tsemppiä tuon oksetusolon kestämiseen ja hienoa että pääset ultraan kunnallisesti.

Ihanaa kun Antzikin nyt uskaltautuu kirjoittelemaan tänne! Nyt päivä kerrallaan raskaudesta nauttien ja iloiten.
Tuohon kyselyysi voisin vastata, että itse joutuisin kyllä todella vakavan paikan ja mietinnän eteen jos olisi käynyt ilmi että lapsellamme on down-riski. En tiedä miten jaksaisin hoitaa ja taistella vammaisen lapseni etujen puolesta, mutta en usko että keskeytyskään olisi helppo päätös. Voin vain todeta että onnneksi en ole vielä toistaiseksi joutunut moiseen tilanteeseen. Tosin kaiken maailman ajatukset kyllä kävin läpi esikoisen syntymän yhteydessä kun hänellä sitä happivajausta oli. Onneksi tämä ei kuitenkaan jättänyt mitään pysyviä jälkiä.

Voih, Ninni jo käynyt shoppailemassa vauvalle. Mun tekisi niin mieli mutten saa millään aikaiseksi. Tänään tosin sain vihdoinkin Kelan päätökset ja pakkaus tullee parin viikon sisään. Pääsen sitten sitä hypistelemään.
Nautihan vapaapäivästäsi ja ota kunnon päikkärit kun yöunet jäivät lyhyeksi!

Eilen kotiuduttiin möksältä ja saatiinhan me olla siellä ruhtinaalliset 24 tuntia ilman ihastuttavan anopin seuraa. Me ei saatu edes käydä rauhassa saunassa, anoppi tunki sinnekin mukaan kameransa kanssa. Grh. Koko ajan sateli neuvoja siitä lähtien että miten mun kannattaa mennä uimaan ja laiturille asti se oli tulossa ottamaan pusukuvia meistä. Kiitos kaikille positiivisesta sädetyksestä, sen turvin taisinkin kestää edes joten kuten kasassa. Mutta kyllä olen tyytyväinen että pääsin taas kotiin omaan rauhaan. Mun atooppinen ihoni on tosin todella huonossa kuosissa kun koko ajan on pieni stressivire päällä.

Tehis muuten kirjoitteli tuosta mahan pingoittumisesta ja kävelyn hankaluudesta. Samaa on täälläkin. Mitään kipeitä suppareita ei ole mutta maha on kova pallo koko ajan ja hengittäminen on hankalaa. Liitoskivut ovat myös aika infernaalisia tällä hetkellä ja tuntuvat jopa ihan levossa. En tiedä porautuuko tuo vauveli koko ajan vain syvemmälle ja syvemmälle aiheuttaen tuota vihlontaa vai mistä se johtuu. Inhaa se kuitenkin on.

Mutta sen pitemmittä puheitta toivotan kaikille oikein aurinkoista ja ihanaa viikonloppua! Lähdenpä tästä tutustumaan tarkemmin Kelan papereihin.

T. Jazz ja masukas rv 33+4

pikaraporttia pukkaa...

eipä kääntyny meitin vaavi, on hyvässä asennossa pt-synnytystä ajatellen eli peppu tarjolla ja jalat ylös päin. ihan nätisti vaan lääkäri pyöritteli masun päältä. Sano ettei sen kummempaa tarvita jos on kääntyäkseen. Ei sattunut tällä kertaa yhtään!
Ja kun ei kerta kääntyny helpolla, niin ei ruvettu väkisin kääntämään. Voipi tulla enämpi harmia. tarjontakontrolliin menen vkon päästä ja luulempa ettei tuo enää mihinkään sieltä käänny eli alan asennoitumaan siihen että tämäkin vauva sieltä peppu eellä ponnistetaan...

merville vielä huimat onittelut pojan johdosta!!!!

ai juu ja rinsessa meille on vissiin taasen tulossa, rakenneultran mukaan.

molleita oloja itse kullekkin toivottaa ÄssÄ +vastarannankiiski 36+1

Voihan kökkö Ässä.... Kaipa masukki kääntyy ittekseen jos on kääntyäkseen. Kiva etteivät ruvenneet runnomaan...

Jazzilla ollu ihanaa mökillä anopin seurassa... No nyt sekin mökkiloma on lusittu ;)

noihin down-riskeihin en kyllä osaa mitää kommenttia... kun nyt vaan olis jotai elämää, sit voi alkaa murehtia että millaista ...

Hohhoi, onpas tänään ollut väsypäivä... Lähden kohta poitsua hakemaan, kun ei enää mikään edisty.

Missäs Omppu on luurannu koko päivän???

Jaa, eipä se ÄssÄn typy sitten suostunu kääntymään.
Kyllähän tuo vielä voi kiepsahtaa. Mutta sulla siis kokemusta pt-synnytyksestä jo ennestäänkin? Muisti taas pätkii täällä...
Kyllä minäkin tosiaan pienikokoisen voin alakautta ponnistella. Ja ainakin gynekaveri on sanonut, että tulevat kyllä tosi nätisti. Eikös noissa ole aina lääkärikin mukana ja synnytys tapahtuu vissiin koivet niissä telineissä?
No, ei vielä suunnitella. Kyllä tämä kääntyy... :-) Toivotaan nyt ÄssÄlle vielä samaa.

Jazz selvinnyt suht ehjin nahoin anopin hampaissa ;-) Hyvä hyvä! Jospas et taas hetkeen joudu kärsimään...
Onko miehesi muuten hänen ainut poikansa? Tai yleensäkin ainut lapsi?

Jazzilla samaa kivikovapallovaivaa... Se on kyllä ilkeetä. Just toi hengitys tuntuu jotenkin salpautuvan.. Mulla on muutenkin hengittäminen vaikeeta koko ajan, kun tuo vauva on niin ylhäällä. Pallea on ihan puristuksissa :-/
Ja mulla iskee tuon supistuksen myötä se paniikkipissis heti ;-) Täytyy tarkkaan suunnitella, missä kävelee.

Hyviä viikonloppuja kaikille tasapuolisesti!

Tehis

Ex-kermien poikalinja siis jatkuu... Paljon onnea Merville ja perheelle pikkumiehestä. Rankalta kuulosti synnytyskertomuksesi, mutta päättyi onnelliseen lopputulokseen. Tervetuloa tuonne vauvanhoitopuolelle kirjoittelemaan sitten kun ehdit.

Vastaanpa minäkin galluppiin eli poika syntyi rv:lla 40+6

Tervehdys!

Valtavasti onnea ja voimia Merville.. ! ! !

On taas ollut aikamoista riepotusta paikasta toiseen, mutta nyt se on loppu.. Luovutin työnteon maanantaina.. Otin järjen käteen ja tippa linssissä päätin, että oma ja vauvan terveys ennen kaikkea.. Äitiysloman alkuun olis ollu vielä kuukausi, mutta jäin nyt sairaslomalle.. Nyt saan sitten syödä kun on nälkä, käydä pissillä kun pissittää, huilia kun siltä tuntuu ja ahkeroida kun jaksan.. Ei ole ollut oikeastaan kipuja, mutta käveleminen on välillä tosi hankalaa.. vauva painaa virtsarakkoa ja tuntuu, että mummokyyryssä pystyisin kävelemään oikein hyvin.. selkä vaan ei siitä tykkää.. Selkä suorana on välillä tosi tukalaa kun massu kovana.. Esikoiselta jäi tuo äitiysloma nauttimatta kun syntyi RV33+3.

Kyllä tuo vauvakuume on ollut täällä vaan kasvamaan päin.. Mummo oli neulotuttanut tuttavallaan meidän tulevalle vauvalle ihanan nutun, hatun ja sukat.. ovat aika hellyttävän näköiset.. Kummityttö 4kk tulee sunnuntaina illalla hoitoon, että vanhemmat pääsevät tansseihin.. odotan jo innolla minkälaisia tunteita tuo ilta tuo tullessaan niin itselle, isännälle sekä esikoiselle...

Down galluppiin.. Meillä NP-lukema oli 0,65 mutta täällä sai sen veriseulan jos haluaa ja päätettiin sitten mennä siihenkin.. Sieltä lukemat oli ikäseula 1:990 ja rakenneseula 1:240.. no, puheluhan sieltä sitten tuli.. Suosittelivat lapsivesipunktiota. Tuo rakenneseulan viitearvo on ok jos se on 250 tai yli.. Siinä sitten pähkäiltiin ja päädyttiin lapsivesipunktioon.. Toimenpide oli kivulias ja sitten vielä se keskenmenon pelko. Tuskaiset pari viikkoa odoteltiin, mutta saatiin "helpottava" puhelu. Sikiöllä oli normaalin sikiön kromosomisto. Tuota tulosta odottaessa kerkesi mielessä käymään jos jonkinmoisia ajatuksia, mutta ajateltiin että tuli mitä tuli on siihen hyvä saada varautua.. Nuo on sellaisia asioita, joita ei voi edes kuvitella jos se ei omalle kohdalle satu..

Joku tykkäsi ukkosesta.. minä kyllä mielellään lähetän jyrinän ja salamat täältä sinne.. Keskiviikkona ajettiin Helsingistä kotiin koko 250km matka ukkosen silmässä ja tänään herättiin aamulla kamalaan paukkeeseen..

Isäntä sai keskiviikkona tuomion. Käytiin siis selkäleikkauksen jälkitarkastuksessa. Ei olis saanu nostaa vielä 7kg painavampaa.. no, eihän se mitään oo tehny.. Aika paljon tuli rajoituksia ja meillä on nyt sitten kaksi "rampaa" kotona.. henkisesti ollaan kyllä molemmat aika alamaissa, mutta päivä kerrallaan.. Kun ei saa tehdä niin ei saa.. Siltä täällä huushollissa kyllä näyttääkin.. Mutta nyt on aikaa tehdä pikkuhiljaa kun sain jättää työstressin työmaalle..

Romaanihan tästä taas tuli.. pitää yrittää käydä nyt vähän useammin..

Palaillaan..

Pikku2 RV31+1

Tervehdys!

Valtavasti onnea ja voimia Merville.. ! ! !

On taas ollut aikamoista riepotusta paikasta toiseen, mutta nyt se on loppu.. Luovutin työnteon maanantaina.. Otin järjen käteen ja tippa linssissä päätin, että oma ja vauvan terveys ennen kaikkea.. Äitiysloman alkuun olis ollu vielä kuukausi, mutta jäin nyt sairaslomalle.. Nyt saan sitten syödä kun on nälkä, käydä pissillä kun pissittää, huilia kun siltä tuntuu ja ahkeroida kun jaksan.. Ei ole ollut oikeastaan kipuja, mutta käveleminen on välillä tosi hankalaa.. vauva painaa virtsarakkoa ja tuntuu, että mummokyyryssä pystyisin kävelemään oikein hyvin.. selkä vaan ei siitä tykkää.. Selkä suorana on välillä tosi tukalaa kun massu kovana.. Esikoiselta jäi tuo äitiysloma nauttimatta kun syntyi RV33+3.

Kyllä tuo vauvakuume on ollut täällä vaan kasvamaan päin.. Mummo oli neulotuttanut tuttavallaan meidän tulevalle vauvalle ihanan nutun, hatun ja sukat.. ovat aika hellyttävän näköiset.. Kummityttö 4kk tulee sunnuntaina illalla hoitoon, että vanhemmat pääsevät tansseihin.. odotan jo innolla minkälaisia tunteita tuo ilta tuo tullessaan niin itselle, isännälle sekä esikoiselle...

Down galluppiin.. Meillä NP-lukema oli 0,65 mutta täällä sai sen veriseulan jos haluaa ja päätettiin sitten mennä siihenkin.. Sieltä lukemat oli ikäseula 1:990 ja rakenneseula 1:240.. no, puheluhan sieltä sitten tuli.. Suosittelivat lapsivesipunktiota. Tuo rakenneseulan viitearvo on ok jos se on 250 tai yli.. Siinä sitten pähkäiltiin ja päädyttiin lapsivesipunktioon.. Toimenpide oli kivulias ja sitten vielä se keskenmenon pelko. Tuskaiset pari viikkoa odoteltiin, mutta saatiin "helpottava" puhelu. Sikiöllä oli normaalin sikiön kromosomisto. Tuota tulosta odottaessa kerkesi mielessä käymään jos jonkinmoisia ajatuksia, mutta ajateltiin että tuli mitä tuli on siihen hyvä saada varautua.. Nuo on sellaisia asioita, joita ei voi edes kuvitella jos se ei omalle kohdalle satu..

Joku tykkäsi ukkosesta.. minä kyllä mielellään lähetän jyrinän ja salamat täältä sinne.. Keskiviikkona ajettiin Helsingistä kotiin koko 250km matka ukkosen silmässä ja tänään herättiin aamulla kamalaan paukkeeseen..

Isäntä sai keskiviikkona tuomion. Käytiin siis selkäleikkauksen jälkitarkastuksessa. Ei olis saanu nostaa vielä 7kg painavampaa.. no, eihän se mitään oo tehny.. Aika paljon tuli rajoituksia ja meillä on nyt sitten kaksi "rampaa" kotona.. henkisesti ollaan kyllä molemmat aika alamaissa, mutta päivä kerrallaan.. Kun ei saa tehdä niin ei saa.. Siltä täällä huushollissa kyllä näyttääkin.. Mutta nyt on aikaa tehdä pikkuhiljaa kun sain jättää työstressin työmaalle..

Romaanihan tästä taas tuli.. pitää yrittää käydä nyt vähän useammin..

Palaillaan..

Pikku2 RV31+1