Ex-kermit 15 vko 42

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuuli!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eikös tehis ollut aika musikaalisesta perheestä?! Sittenhän se Sointu olisi hyvä :))

ja sullakin loistava pvä jo synnytykseen povattu, eli jätetään "turhat" jännäilyt pois sun osalta.. no ei vaiskaan. Uskon, että syntyy tämän viikon aikana teidän nelkku.

Ei mua kannata vielä jännäillä. Olen varma/pelkään, että tämä kakkonenkin menee yliaikaiseksi (tyttö 40+6). Muuten ei haittais, mut on niin haastavaa jo olla tytön kanssa täysillä tän roikkuvan masun kanssa.
Mun äiti oli varma että meille syntyy toinen vauva 26.10 jo ennen kuin kuuli, että olen raskaana. Itseasiassa sanoi sitä jo heti viime vuotisen km jälkeen.
ja se olisi se "oikea" laskettu jos menkoista katsoo...
no, toivottavasti tulee silloin.

kapris

Kiitos kaikille tsempeistä!!

Kyllä on perhosia aika lailla vatsassa. Ja erityisen itkuherkkä olen tänään ollut..Myös tytölle tuli itku, kun oltiin hoitoon lähdössä..piti pidellä sylissä, halia ja pusutella..on varmaan esikoiselle tiukka paikka, tajusi, että äiti on viimeistä päivää vain hänen omanaan. Hoitoon jäi kuitenkin ihan hyvillä mielin.

Nyt yritän ottaa ihan rennosti, luvassa on ainakin saunomista ja hierontaa.

Kiitos kaikille ihanaisille vielä kerran! Palailen kuulumisien kera sitten kuhan kotiudun..Näinköhän sillä aikaa Kirppu, Tehis ja Kapris on vauvautuneet..

Vilkutukset kaikille!

Ninni rv 36+9, enää 1 yö..

Toivottavasti Ninni vielä käy lukemassa, nimittäin täältäkin vasta nyt lähtee ne kovat tsempitykset matkaan!
Mä kyllä vielä täällä salaa toivon, että Ninni huomenna tulee ilmoittamaan, ettei leikattukaan, kun vauva kääntynyt oikein päin :-)

Oliko sulla Kapris ekakin noin alhaalla näin aikaisin? Jotenkin kuulostas siltä, ettet eräpäivään asti pääse, mutta eipä noista selvää koskaan ota :-)
Aika jänskä tuo äitisi povaama päivämäärä.

Juu, anteeksi etten ollut muistanut siitä Kuopuksen povatusta päivämäärästä puhua mitään ;-) Olin sen itsekin vähän unohtanut, kun jotenkin alitajuisesti nuo kaikenmaailman supparit hämäsi "pelkäämään" etuajassa syntymistä. Jotenkin unohtui tuollaiset kaukaiset päivämäärät. Mutta nyt se on jo niin lähellä, että sinne mennä porskutellaan! Ja sitäpaitsi mun roolihan on pitää jännitystä yllä :-D Tänään supistaa ja syntyy justiina ja huomenna taas ei mitään, näinhän se menee... Ei tuollaisia lukkoonlyötyjä päivämääriä siis olisi kannattanutkaan paljastaa etukäteen! ;-)

Meillä luvassa elokuvailta, kunhan tuo nuorimmainen ensin nukahtaa... Popparit jo valmiina odottamassa. Juu, en syö paljoa, niissä on SUOLAA :-D

Tehis

Heipattirallaa kotikoneelta!

Tänään päästiin jo kotiin kun kaikki on sekä poitsulla että mammalla hyvin. Kaunis kiitos teille kaikille tsempeistä, hengessä elämisestä ja ennen kaikkea onnitteluista!

Ensin haluan toivottaa Ninnille suunnattomasti onnea ja tsemppiä huomiseen sektioon! Kaikki menee varmasti oikein hyvin ja voi miten ihanaa on vihdoinkin saada se oma nyytti.

Sitten siirrynkin sujuvasti omaan napaan sillä tuolta vaavisängystä (joka on Tuuli btw todella kätevä!) kuuluu tuhinaa, eli kohta on taas ruoka-aika.

Pikkasen harmitti maanantai-iltana tulla takaisin kotio, mutta näin jälkikäteen ajateltuna se oli äärimmäisen hyvä ratkaisu. Tuli taas hätiköityä laitokselle, mutta olihan se toisaalta hyvä käydä tarkistuttamassa tilanne. Supparit eivät olleet mitenkään erityisen kivuliaita ja tulivat harvakseltaan, mutta silti silloin kotiin lähdettäessä oli kohdunsuu jo kolmelle sormelle auki. Kanavaa oli kuitenkin vielä jäljellä ja kätilö tuumasi "rohkaisevasti" että voi olla että tulemme takaisin tunnin päästä mutta avautumiseen voi vielä mennä parikin vuorokautta.... huh.

Äitini passitimme äiti kotiin eikä auttanut muu kuin seurata tilannetta. Puoli kahdentoista aikaan alkoivat supparit olemaan tosi kipeitä, mutta niitä tuli edelleen vain viiden-kuuden minuutin välein. Kärvistelin tulikuumassa suihkussa kun istualteen supparit tuntuivat entistä kipeimmiltä. Kahdentoista jälkeen sanoin miehelle, että nyt soitat kyllä äidin takaisin ja soitin itse synnärille, että mahtuisko sinne kenties tulemaan takaisin. Suppareita tuli siinä vaiheessa kolmen-neljän minsan välein ja ne tekivät kyllä jo tosi kipeetä, eli enää ei hymyilyttänyt yhtään. Yhdeltä oltiin laitoksella, meidät kirjattiin sisään klo 1.17. Käyrille piirtyi ihan kivasti suppareita ja kohdunsuu oli auennut 5-6 cm. Kärvistelin synnytyssalissa jonkun aikaa suihkussa ja siitä siirryin sitten hengittelemään ilokaasua kun olin 7cm auki. Ilokaasu auttoi mua keskittymään hengittämiseen kun se meinasi unohtua suppareiden voimasta johtuen. Kaikkein pahin kipu oli mulla häpyluussa, tuntui aivan siltä kun koko alapää halkeaisi, muuten kipu oli edelleen hallittavissa ilman puudutusta. Selkään alkoi jossain vaiheessa koskea enemmän ja sain siihen avuksi aqua-rakkulat, jotka oikeasti auttoivat hyvin. Suosittelen!

Vähän ennen neljää alkoi ponnistuttaa tosi voimakkaasti ja parin supparin jälkeen menivät lapsivedet ja sen jälkeen loppusentit avautuivat tosi nopsasti. Suppareita tuli kuitenkin aika harvakseltaan 2-4 minsan välein, mutta ne kestivät tosi pitkään. En pystynyt hengittämään ilokaasua koko supistuksen ajan koska pää meni siitä ihan liian pöhnäseksi enkä ehtinyt hengittää tarpeeksi happea ennen seuraavaa supistusta. Kivut olivat TOSI kovat siinä vaiheessa.

Onneksi sainkin luvan ruveta ponnistamaan aika pian. Ponnistusvaihe olikin sitten ihan oma oopperansa. En meinannut millään löytää hyvää asentoa mistä ponnistaa ja koska supparit kestivät tosi pitkään en kerta kaikkiaan jaksanut ponnistaa koko supistuksen ajan. Pojan pää oli koko ajan ns. huulilla, mutta en saanut tarpeeksi voimia rutistaakseni häntä ulos. Kun olin yrittänyt ponnistaa 25 minsaa alkoivat mun ja pojan voimat heiketä. Poitsun syke ei enää palautunut ponnistuksen jälkeen ja paikalle kutsuttiin lääkäri joka kirjaimellisesti nosti pojan pään ulos imukupilla ja loppu sujuikin sitten helpommin. Mikä suunnaton helpotus. Jälkeiset tulivat hyvin ja epparihaavan lisäksi ei tullut muita repeämiä.

Synnytyksen kestoksi merkittiin 5,5 tuntia, eli laskettiin niistä ekoista kipeistä säännöllisistä suppareista, ja se sujui mallikkaasti, aivan eri tavalla kuin esikoisen synnytys. Sen opin, että jos tähän hommaan ryhdyn vielä kolmannen kerran en meinaa todellakaan kiiruhtaa sairaalaan ennen kuin supistukset ovat TOSI kipeitä.

Poitsu on aivan syötävän suloinen ja kaikki kätilöt päivittelivät hänen blondeja hiuksiaan. Vaaleat vauvat ovat ilmeisesti erittäin harvinaisia. Imuote on tosi hyvä ja pojasta on hyvää vauhtia kehkeytämässä innokas pikku tissitakiainen. Mutta ei se haittaa, en muistanutkaan miten ihanaa imettäminen on. Sydän pakahtuu kun se pieni tuhiseva nyytti huokailee siinä rinnalla. =)

Isosisko on ottanut vauvan hyvin vastaan. Pientä mustasukkaisuutta ja kiukuttelua on havaittavissa, mutta sitäkin enemmän suurta rakkautta ja hellyyttä. Koko ajan pitäisi olla pussaamassa, paijaamassa ja halailemassa.

Mutta nyt on siirryttävä ruokintapuuhiin. Tsemppiä kaikille omaa hoo-hetkeään odottaville, ennen kaikkea teille joilla se on jo käsillä. =) Vilkutukset, halaukset ja hyvän olon toivotukset teille kaikille!

Palailen kunhan saamme täällä arjen pyörimään.

Terveisin Jazz ja pikku-poitsu vajaa 2 vrk

PS. Kävin lisäämässä muutaman kuvan meidän yhteisöön.

Olihan mun pakko vielä tulla kurkkaamaan..
Ja kävin jo katsomassa Jazzin somaa pikku blondia:)
Ihan uskomatonta, et huomenna oma nyytti.. Älä Tehis enää mitään kääntymisiä povaile! :) Parempi nyt vain huomenna syntyä.

Oikein paljon vielä Jazzille onnea!

Ja vielä kerran kiitos kaikille! Mutta nyt poistun taka-alalle.. :)

Jazzin synnytyskertomusta tuossa lueskelin tippa silmässä ... Kaikki sujui sitten kuitenkin aika nopeasti. Onnea vaan vauva-arkeen. Pitääkin käydä katsomassa kuvat.
Vai on Tuulilla masussa Nalle Puh... Se Tiiti tuli ihan siitä, etten jaksa koko Tiitiäinen nimeä tekstata... ja onhan siinä merkkejä 5 vähemmän, mahtuu muuta asiaa :) Ja liitoskipujakin jo ... huh.... Mitähän kaikkee tässä mulla on sitten vielä edessä.

Vai on Omppu miettiny, että oonko kertonu töissä... Kuten joskus tuolla haaveilupuolella oli juttua, niin mulla on näitä muotoja ihan omasta takaa... joten kukaan ei varmaan oo edes ajatellu raskautumisen mahdollisuutta. Ja kun ne pahat olotkin on ollu kotona, niin ... eipä oo ollu mahdollisuutta jäädä kiinni. Tosin kyllä aattelin, että kun ens viikolla on syysloma ja porukkaa lomilla, niin kun ovat viikon mua näkemättä, niin hoksaavat, että toi lihoo ihan suunnattomasti ... Oon pitäny neuletakkia, joka kyllä peittää aika hyvin tuon alavatsan...
Aamulla kun join ennen kuutta kahvia, mietiskelin, että Ninni siellä pakkailee laukkua ja on lähdössä... Ja kun tuohon työpaikan pihaan ajelin ennen seitentä niin ajatus oli että nyt se Ninni on siellä synnärillä... Joo ja nyt varmaan jo sisällä... jännää... toivottavasti jotenkin saat sieltä viestiä tänne...
Vai on Tehis kyselly ennustajalta Kuopuksesta... Joo- ja Sointu kuulostaa ihan hyvältä nimeltä... Turhaanpa tässä sitten jännäillään... emme taida saada kolmosia tänään...

Mä muuten kans kyselin tuossa keväällä tuolla kristallipallon / ennustusten puolella, että saammeko lasta koskaan... ja vastaus oli että saatte ... Jaa - aika todennäköistä. Ja olis kai ollut aika murskaavaa, jos ennustaja olisi vastannut että ette saa!

Katzu... Tuttu tunne tuo, ettei oikein tiedä mitä kirjoittaisi... En minäkään aina osaa noiden lastenkasvatusjuttuihin kommentoida, kun ei itsellä lapsia ole... ja liitoskivutkin ovat vielä sellainen juttu, että ei niistä paljon mitään tiedä... Mutta luultavasti niistä tulee mainittua silloin kun niitä on... Kertoile vaan omasta olostasi ja mietteistäsi... ne meille muille on varmaankin aika tuttua... (toisille kaukaisempi muisto kuin toisille...)

Antzikin käynyt pikaisesti... Miten teillä menee??

Nyt on sitten kauraryynit vaihdettu riisihiutaleisiin. Isompitöinen laitettava ja maitopohja arveluttaa... Mutta pysyi sisällä... Taitaa kuulemma muutenkin näihin aikoihin pahoinvoinnit vähentyä :)

Huomenta!

Täällähän sitä taasen ollaan reippaana aamutuimaan ilmottautumassa.
Yö nukuttu hyvin ja aamun lääkitys hoidettu jo kuuden jälkeen :-) Pitäähän sitä nyt vähän kypsytellä tässä matkan varrella, kun enää tasan viikko siihen päivään...

Jazz on poitsu ovatkin nopsasti kotiutuneet. Kävin myös nuo kuvat jo kurkkaamassa. Ensimmäinen ajatus mullakin oli, että onko oikeasti olemassa noin blondeja
vauvoja ;-) En ole koskaan varmaan nähnyt. Ihana kyllä, voi että!
Hienosti sitten pärjäsit synnytyksen ilman puudutteita, vau! Se ilokaasu on kyllä tosi hyvä, kun sitä osaa käyttää. Mutta aquarakkuloihin ei tämä nainen enää koskaan suostu. Esikoisesta laitettiin, eikä kiitos enää! Mulla sattui niin paljon niiden laittaminen, että supparitkin oli siinä pientä :-)
Ei ihme, että sulla tuo ponnistusvaihe oli vaikea. Olihan poika aikas hyvän kokoinen! Hyvä, että imukupilla kuitenkin saatiin nopsasti poitsu maailmaan.
Ihania hetkiä sinne vauvantuoksuun!

Aamulla kuuden maissa kun käväisin vessassa ennen lääkitystä ajattelin minäkin, että siellä se Ninni taitaa olla matkalla.
Vai ei Ninni mun povailuja enää kelpuuttanut? :-)
En minä sen takia, etteikö Ninni jo saisi vauvaa tänään, vaan jospa vielä kuitenkin pääsisi alatiesynnytykseen.

Jahas, nyt poju heräs. Palailen myöhemmin...

Tehis rv 40+4

Huomenta vaan ja Ninnille minultakin peukkuja kovasti tälle päivälle.

Jazz päässytkin jo vaavin kanssa kotiin, harmi kun en pääse työkoneelta tuonne yhteisöön katsomaan kuvia. Tuntuu jänskältä lukea noita teidän synnärikertomuksia, toivottavasti olisi itse sitten kesän korvilla tuossa vaiheessa.

Tänään siis 5+5 ja kuvotus alkanut lisääntymään. Jouduin eilen puol neljän aikoihin töissä halaamaan pönttöä ja tänään aamulla kotona. Heräsin taas yöllä hieman ennen klo kolmea ja kävin vessassa. Sen jälkeen tärisin peiton alla ainakin puoli tuntia. Minua alkoi paleltaa ihan älyttömästi. Nytkin kyllä viluttaa.

Suututtaa kun olen aikoja sitten luvannut lähteä pitämään lauantaina yhden kurssin. Joudun lähtemään aamulla kotoa noin 6.30 ja minulla on tunnin ajomatka edessä. En kyllä nyt milläin jaksais... Mutta peruakaan ei enää voi

MIes muuten aamulla seurasi huvittuneena mun leivän syöntiä :) Olin kuulemma aika kärsivän näköinen....

Nyt täytyy mennä työn touhuun

Katzu... otan osaa... ymmärrän tuon huonon olon oikein hyvin... Mulla tulee kans huono olo iltapäivästä... Pitää vaan syödä pieniä välipaloja usein... Johan tässä on tunti oltu toissä... jugurti meni jo... pitäiskö syödä mandariini :) Miten hyvin sulle tulee illalla uni?? MÄ en juuri 9:n jälkeen pysy hereillä... Ihan sinnittelemällä saatan 10:33n olla valveilla, mutta kympin uutiset menee kyllä harakoille. Paleluun auttaa sukat! Kun jalat on lämpimät, niin silloin ei muutenkaan palele... Ja sillä kai sitä pitää lohduttautua että sisuksissa kaikki ok,kun on pahoinvointia :)

Ei mulla eilen tullut pitkiä taukoja syömisten välille, mutta oksu vaan tuli. Näyttäisi tulevan pääasiassa vaahtoa (onpas taas kiinnostavaa)

Joo väsyttää melkoisesti illalla. Sinnitelen katson klo 21 alkavia sarjoja. Välillä pysyn hereillä loppuun asti, välillä en.

Täytyy varmaan jättää yöksi villasukat jalkaan. Muuten ne on mun jalassa kotona kokoajan.

Täällä ilmoittaudutaan. Kohta neuvolaan taas ihmettelemään ja sitten kerhoon.
Rauhallinen yö takana, vaikka illalla oli aikamoisia supisteluja ja vauva punki taas itseään ihan mahdottomasti. Välillä tuntui että joku olisi puukolla viiltänyt. Mies jo olisi soittanut mummin hoitamaan mutta arvasin että ne loppuu kun käyn pitkäkseni. Aamulla taas vihlasi vatsaa mukavasti ja taas tuli sitä kirkasta limaa...

Tehis on saanut lääkityksen. Pitää kokeilla taas tänään sitäkin. Ne aquarakkulat oli kyllä hyvät, mulle laitettiin kahdesti. Sattuu kyllä aivan sikana kun laitetaan, varsinkin toisella kerralla oli kipu ihan hirveä. Mutta kyllä ne kolemksi tunniksi antoi hyvän avun aina.

Katzu halailee vuorostaan pönttöä. Tsemppiä!

Ninnillä varmaan kohta jo nyytti sylissä. Iiiikk! Kyllä jänskättää!

Kirppu 40+0!!! (en olisi ikinä uskonut, kun 3,5kk sitten varoiteltiin ennenaik. synnytyksestä ja olin "levossa")

Hei

Ulkopuolisena haluan sanoa, että vaikka teitä kuinka nyt yököttää ja äklöttää, niin pian se on muisto vain. Itselläni kolme lasta ja kaikista oksenin koko odotusajan. Ekan jälkeen päätin, ettei ikinä enää, mutta kolme tuolla viipeltää. Ja voi kuinka lyhyt se odotusaika onkaan, kun nyt sitä ajattelee. Ja kaikkeni olisin edelleen valmis kestämään ja kärsimään noiden ihanaisten takia.

Tsemppiä kaikille!

Piti vielä tulla kurkkimaan ennen ulkoiluun valmistautumista, että näkyykö Kirppua...
Ja samassa pisteessä ollaan näköjään vielä sielläkin, voi höh! Onnittelut kuitenkin lasketusta ajasta, jos se nyt onnittelemisen paikka sulla on :-) Aikas huvittavaa tosiaan, että pitkään on "pelätty" sun vauvelin tulevan etuajassa ja tässä ollaan.
On sulla kuitenkin merkkejä synnytyksestä paljon enemmän kuin mulla, joten taatusti olet meistä ekana punnertamassa! Vaikka äkkiähän sitä sitten saattaa tapahtua, kun on tapahtuakseen. Tästä olosta vaan ei mitenkään usko, että synnytys olisi lähellä.
Mullakin illalla vähän supisteli kipeämmin, mutta yöllä ei yhtikäs mitään muuta kuin sikeästi unta palloon vaan...

Itsellä ei todellakaan ole mitään hätää tämän odottelun kanssa, mutta noilla sukulaisilla tuntuu olevan nyt niin kova stressi saada tämä ulos. HITTO! Ajattelin jo, että jos sulkis puhelimen ja laittais vastaajan viestin: "Olen kyllästynyt tarkistussoittoihin. Mikäli jotain muuta asiaa, jätä viesti vastaajaan. Muussa tapauksessa otan kyllä yhteyttä, kun on asiaa!"

Katzukin sitten "päässyt" pahoinvoivien joukkoon, ou nou! Ei muuta kuin voimia sinne oksujen keskelle. Nuo väsy ja palelu on mullekin tuttuja alkuraskauksista, ei kivoja nekään. Onneksi ohimeneviä ja tosiaan merkki siitä, että raskaana ollaan ;-)

Kirpulle hyvät lasketut!!

Ihania kuvia Jazz oli laittanut ja kiva lukea synnärikertomus :))
Teidän uusin muru on ihan mun yhden kummipojan näköinen (nyt 1v) hänellä oli myös aivan blondi tukka ja kokoakin oli ihan pienlle miehelle hyvin, eli ei mikään pikkuriikkinen ja suloinen kuin mikä :)
Mutta ihanaa vauva-arkea sinne ja tuoreelle isosiskolle myös extra-onnittelut! Tulehan linjoille kertomaan kuulummisia kunhan taas ehdit .
En ole vieläkään saanut aikaiseksi käydä katsomassa onko se miten vilkas se kermit-lapsi-ketju (vai mikä nimi nyt onkaan... en muista)

ja tsempit tänne oksentaville!
kuten tuossa "muisto vain" kertoi, niin ei sitä huonoa oloa enää kohta muista.
voi olla laiha lohtu tässä vaiheessa...

Senora keksinyt tosiaan ihanan lempinimen Tuulin nalle puhille ;)
Meilläkin oli esikoinen tiitu

Tehis, en usko tuohon ennen laskettua syntymiseen. Jotenkin vain on olo, että ei mulle niin hyvää tuuria käy... täällä kärvistellään ja pitkään vielä ;)
vaikka nyt on taas tosi hyvä olo, ei paina eikä satu.. toivottavasti kestäis taas muutaman päivän näin hyvänä!

jaahas, neiti kutsuu

palailen taas kun ehdin

haleja kaikille!!!!

Kapris rv38 jee!!!

Joo niin minäkin uskon, että äkkiä tämä paha olo sit unohtuu.

Muistan joulukuussa sen km:n jälkeen kuinka minua kiukutti, että olin oksentanut jo ties kuinka montaa kertaa ja sit tulikin km. Silloin ennen km:ää ajattelin, että kyllä tämän pahanolon kestää, kun tietää minkälainen kiitos lopussa tulee.... No ei ollut ihan sellainen kiitos kun olin ajatellut. Mutta nyt täytyy taas yrittää ajatella positiivisesti :)

Yrittäkää nyt päästä sinne laitokselle, mitäs nyt tässä vaiheessa panttailemaan.....

Kirpulle onnittelut la:n saavuttamisesta ... unohtui tuossa aamusella.
Itsehän Tuuli juttelee aina tiitiäisestä... oon vain sen noissa meidän tekstarikeskuisteluissa lyhentäny Tiitiksi...
Mutta on kyllä tuo Niksunkin esikko on ihku, kun povailee autoa!! :)
Kapriksellakin alkaa olla viikkoja kivasti kasassa...

On muuten ihan kiva kun väliin laitatte noita viikkoja esiin. Kumpi ois parempi, sekö että kun tulee täysi viikko, niin se ilmoitettais vai oisiko joku päivä (esim ma) jolloin laitettais nuo viikot...

Jazzillle vaaleansinistä onnea.
Luin synnytystarinaasi suurella sydämmellä...
Jospa meilläkin ensi vuonna menisi noin.
Se selviää kohta että onko edes alku mahdollisuuksia siihen kun varhaisultra on tänään. Jännittää kovasti.

Joo aikas lähekkäin ollaan Sannan kanssa :) Niin Sannalla peukkuja ultraan!!!!

Tänne puolelle on paljon kivempi kirjoitella kuin tuonne kesäkuisiin, kaikki tuntuu vielä niin vierailta. Enkä muutenkaan jaksa kovin moneen paikkaan raapustella....

Huomenta! Ja Jazzkin oli ehtinyt jo kotiin ja koneelle. Ihanaa, että kaikki on mennyt hyvin ja on kyllä NIIN suloinen teidän poika! Ylpeälle isosiskollekin onnittelut ja tietty miehelle ;)

Sannalle hurjasti tsemppiä ultraan!!!

Juu kyllä tämä aika loppujen lopuksi menee nopeesti, vaikka alkuaikoina niiden ultrien odottaminen oli yhtä piinaa. Tsemppiä vaan Katzulle! Ymmärrän, että sinulla voi olla ristiriitaisia tunteita tuon pahoinvoinnin suhteen, mutta silti uskotaan, että tällä kertaa kaikki menee hyvin! Mulla oli keskenmenneessä raskaudessa myöskin kova pahoinvointi ja sit kun kuulin raskauden keskeytyneet niin kyllä ärsytti sekin, että ensin oli joutunut kärsimään monta viikkoa ja sitten ei mitään... Oikeasti minä en koskaan ole pystynyt ymmärtämään sitä, että mulla oli pahoinvointia, vaikka se alkio/sikiö oli ollut kuolleena jo pitkän aikaa. No joo. Mutta siis tässä raskaudessa en ole oksentanut, mutta alkuaikoina kuvotti ja väsytti. Varsinkin väsymys oli ihan järkkyä. Tuntui, etten saanut töiden jälkeen tehtyä yhtään mitään. Menin suoraan sänkyyn tai sohvalle makoilemaan. Olen kanssa nukkunut sukat jalassa jo vaikka kuinka kauan. Mulla on tosin niitä järkkyjä suonenvetojakin ja siihen nuo sukat auttaa myös. Tällä viikolla on taas ollut ihan kamala väsymys kuvioissa. Olen sammahtanut joka ilta ennen yhdeksää... En tiedä johtuuko pimeydestä vai onko mun hemppa taas laskenut :( Ens viikolla on neuvola, jossa sitä varmaan taas ihmetellään.

Tosiaan Kirpulla on tänään laskettu aika, joten onnea kovasti ja vielä enemmän tietysti toivotellaan niitä suppareita!! Nyt kun niitä sitten tarvittais niin eihän niitä tule ;) Ja tosiaan Ninnillä taitaa olla jo vauva syntynyt!

Senora, sulla on varmaan töissä aikas samanlainen tilanne kuin minulla oli. Koska kukaan ei odottanut, että olisin raskaana, kaikki olivat vain ajatelleet, että olenpas lihonut...Sellasia, joilta uutista osataan odottaa, seurataan varmaan tarkemmin ja kysytään herkemmin. Minulla tietysti vaikutti vielä se, kun olen uusi, niin kukaan ei uskaltanut kysellä tai kommentoida mitään henkilökohtaisia asioita. Sinulla on siinä mielessä tietty vähän eri tilanne, kun sulla on siellä niin pitkä työhistoria takana. Niin ja Tiiti on hyvä nimi, joten lyhennetään se nyt virallisesti siihen! Kotona meillä on käytössä vielä yksi eri nimi, mutta sitä en viitsi täällä paljastaa ;) Me puhutellaan toisiamme kotona semmosilla "hellyttelynimillä" ja vois sanoa, että tuo tiitin kotinimi on sitä samaa "sarjaa".

Taas alkaa olla tämäkin viikko loppusuoralla, uskomatonta! Ei ole Omppu sullakaan enää pitkälti töitä. Ja sit minäkin jo jään pois töistä...

Päivän jatkoja ja jatketaan jännäämistä!

Tuuli

Sitä tässä oon itsekseni hymistelly, että taitaa olla sit aikamoinen paukku, kun uutiseni ilmoitan... Ja jos vielä lisää spekukoidaan, niin vaikka tässä ympärillä pyörii näitä ihmisiä, niin kuitenkin teen työni täällä pöydän takana ja suurimmaksi osaksi yksin. ..