Ex-Kermit 17 vko 44

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenia!

Nyt yritän istahtaa hetkeksi perehtymään teidänkin kuulumisiin paremmin. Kummasti sitä on kädet täynnä puuhaa, eikä meinaa keritä ajatuksella pyörähtämään :-)
Vauvanhoitopuolelle en nyt ihan vielä osaa siirtyä, joten taidan täällä vielä roikkua jonkin aikaa.

Jokos Senoralla tuo laajakaista-asia alkaa ratketa? Hyvä, että teillä tuo yhteys tulee kotiin. Ajatteles, miten pärjäisit sitten äippälomalla, jos et voisi täällä rupatella ;-)
Sulla ilmeisesti alkaa vähitellen tuo raskauden paras osuus, kun pahoinvoinnitkin alkaa loppua. Nuo myslit onkin varmaan tosiaan hyvä vaihtoehto ja niissä löytyy jos jonkinlaisia vaihtoehtoja. Mitenkäs tuo töissä kertominen edistyy?

Siis Ninni, ymmärsinkö oikein, että teillä jo sekstailtu, apuva? :-) Nyt seuraakin sarjassamme tyhmä kysymys... Onko sektion jälkeen ihan normaalisti jälkivuodot? Nimittäin mulla ainakin on aina kestänyt noin kuutisen viikkoa alatiesynnytyksen jälkeen, eikä tosiaankaan seksiä voi harrastaa. Siis ei ole suositeltavaa. Nytkin alapää olisi kyllä ihan kunnossa ja vähän halujakin (poikkeuksellista tässä vaiheessa), mutta vuoto jatkuu. Uskalsin muuten kurkata tässä heti synnytyksen jälkeen alapäätäkin ja se oli jo aivan normaalin näköinen :-) Muistelisin, että viimeksi jonkin aikaa näkyi "musta aukko", mutta nyt sitä ilmiötä ei näkynyt ollenkaan.

Ompulla kova vauvankaipuu... Onneksi siihen lääkitys alkaa olla joka päivä lähempänä :-) On tuo tuoksu ja tuhina kyllä niin ihanaa, että sitä kannattaa odottaa.

Jahas ja tämä oli tässä tällä kertaa. Jatkan taas myöhemmin...

Ajattelin heittää jotain tännekin puolelle kun tuo kesäkuulaisten ei oikein nappaa... Siellä on sen verran huonoa henkeä ollut että jos moinen jatkuu, kurkin muualta kesäkuulaisia ja vaihdan venettä. Selkataan mm siitä että pitäisikö jatkaa samalla avauksella vai tehdä uusi kun tulee muutama sivu täyteen... ja tuota ihan tappeluun asti. Hohhoijaa kun ihmisillä ei oikeasti ole muuta pohdittavaa keskenään. :/
Päivät vaihtuvat viikoiksi tasaiseen tahtiin, nyt 8 plus 3... Niin alkumetrejä että hirvittää. Seuraavaan ultraankin on vielä pitkä aika, neuvolakin ennen sitä.
Pikkuveikan vuosipäivä lähestyy... Olen jo miettinyt monta kertaa miten se menee, mutta kun sen aika koittaa niin ei varmasti mene niinkuin asiat oli pohtinut.
Päivänjatkoja kaikille tasapuolisesti. S

Mulla meni jotenkin ohi tuo Ninnin eka kerta... Mutta munkin mielestä aika aikaisen ootte päässeet petihommiin... hmm...
Enpä oo töissä kertonu. Mieheltä just viikonloppuna kyselin, että milloinkas mennään kertomaan mun vanhemmille.. Kerkee ne itekki nähä... oli vastaus - just. Töissä ei kukaan oo epäilly mitää... just eilen joku sanoi, että on se hyvä että oon täällä, ilman mua jotku jutut ei onnistuis... niinpä niin... Siinä koitin kierrellä, että joku muu tekis paljon paremmin. Ei kuulemma tekis... Taitaa olla porukoille aikamoinen paukku :)

Taitaa olla aina vaikeeta siirtyä osastolta toiselle... Vähitellen alan tottua tällä puolen olemiseen, mutta toki haaveilupuolen kuulumiset käyn pari kertaa päivässä lukemassa... Alussa paljon tiheämmin... Kai ne kuikkailut jää pian kertaan viikossa ja sitten harvenee... Vähitellen oon alkanu kyllä jo tuota hoitopuoltakin seurata. Kun meillä on ihan oikeesti sellainen tilanne, että mä en oo kai ihan viikon vanhaa livenä nähnykkää... ainakaa montakaa kertaa. Puhumattakaan että olis seurannu edes vierestä jotai vaipanvaihtoa. Taijan olla sitte valmennuksessa aika hankala tapaus... Mies on kyllä pieniä nähny, muttei sekään ole hoitopuoleen osallistunu. Ihan oikeesti joku videokurssi vois tehdä terää...

Huh kun paljon tekstiä, heti putoo kyllä kärryiltä, kun ei muutamaan päivään ehdi mukaan...no, mut hyvä, että on aktiivista. Ehkä se tilanne itelläkin täs korjaantuu ens viikolla :) (tj. 3)

Tehiksellä tosiaan Tehismäinen synnytyskertomus! Huh, juonenkäänteitä tosiaan oli vaikka muille jakaa, mutta jotenkin ei sulta muuta olis voinut odottaakaan :) Loppu hyvin, kaikki hyvin kuitenkin ja kaunis Lahja tuloksena. Onnea vielä!

Kapris meinas luomuilla, jos oikein pikaluin. Itelle ei kyllä tulis mieleenkään... vaikka mäkin viimeks kolme epiduraalia kaiken muun lisäks sain, eikä nekään kaikkea tuntoa vienyt, niin jos vaan mahdollista, niin otan kyllä kaiken lievityksen tälläkin kertaa.

Ninninkin arki kuulostaa ihanalta, ja on ehtinyt jo vähän juhlaakin olemaan, miehen kanssa ;). Harmi, että pikkunen on flunssaillut ym, mutta toivotaan pikaista paranemista.

Joko Senora olet päättänyt, koska töissä kerrot?? Olis kiva olla kärpäsenä katossa silloin.. :)

Joopa, huomenna tulee sitten edellisen plussauksen vuosipäivä. Jotenkin sitä ajattelee, että ympyrä alkaa pikkuhiljaa sulkeutumaan, kun tosiaan tuo laskettu aika osuu melko lähelle viime syksyisen keskenmenon ajankohtaa.

Ja esikko taapersi tänään viimeistä kertaa päiväkotiin.. tippa tuli äidin linssiin, kun poika ojensi suklaarasian ja kiitoskortin hoitotädille.. iltapäivää odotan kauhulla, kun pitää lokerot tyhjentää ja "lopulliset jäähyväiset" kavereille ja tädeille heittää.. Että jos voisitte niinku olla hengessä mukana tossa puoli neljän ja neljän välillä.. :)

Auuuuhhh, istuin taas neulatyynyn päälle, voi kiesus, että voi sattua!! Viime päivät on muutenkin olleet tosi vaikeita ja kivuliaita. Mies yritti eilen pakottaa mua hakemaan saikkua, mutta kun ei millään viittis enää tässä vaiheessa. Mutta jotenkin tuntuu, että joka paikkaa rinnoista alas päin sattuu. Toissa yönä jouduin ekaa kertaa yökävelyllekin, kun särki menkkamaisesti alaselkää.

Sanna mäkin luin tota kesäkuisten ketjua ja pyörittelin päätä.. on se kumma, miten pienestä ja sinänsä mitättömästä asiasta saadaan sota aikaiseksi! Mutta tässä ketjussa ei ole sitä ongelmaa!

Nyt on taas mentävä, terkut kaikille jotka unohdin kommentoida :I

Omppu ja Toivo 34+0

Tosiaan ihme tuo kesäkuulaisten sählinki... Taitaa hormoonit pyörittää naisia ihan kympillä.
Oltiin näköjään Sannan kanssa samoihin aikoihin linjoilla... Voimia vuosipäivän kestämiseen. Tuu jutteleen enemmän meijän kanssa, jos kuukausiketju ei nappaa. Jotenkin nuo kuukausiketjut ovat aika hiljaisia... Huhtikuisetkin notkuu aina sivun alareunassa tai toisella sivulla... Yleensä käyn sanalla tai parilla nostelemassa. Ja sitten käyn Helistimessä välillä taustailemassa huhtikuun ketjua... ja täytyy syrjähyppy tunnustaa, siis välillä kirjoittelen sinnekkhn. Mutta kun ei aina oikeesti oo mitään kertomista. Ja kun täällä on kaikki tutut. No Wabbilaisissa on nyt muutama uusi, jospas sekin piristyisi...
Mulla on kans juuri nyt meneillään se viikko kun ramppasin vuodon kanssa lääkärissä vuosi sitten... Ja huomennako se tyhjä kohtu sitten ultrattiin. Hyvin on vuosi vierähtäny... Onneksi tätä muuta tohinaa on sitten täällä töissä ja kotosallakin. Pitänee virittää kynttilää taas palamaan pihalle...

Taitaa olla Ompun esikoisellakin rankka päivä... ja hoitotädeilläkin... Mutta tarkoittaakos tämä nyt sitä, että ei sullakaan niitä työpäiviä enää montaa ole???
Vai haluais Omppu kärpäseksi kattoon kun mä kerron... niin minäkin... Ei oikein osaa etukäteen kuvitella porukoitten reaktioita. Pomo on kyllä parina aamuna kyselly miten menee... sen vaimo nimittäin makselee tän mun työnantajan laskuja... ja oiskohan sillä pääsyä tuonne terkkarin systeemeihinkin... Ja eihän koskaan voi tietää kuka on mut neuvolan jonossa nähny.

olipas taas sekava novellinpoikanen... täytyy kai taas jatkaa päätyötä...

Voi hyvänen aika naiset tätä teidän kirjoitustahtia! :D

Hmmm.... pitääkin käydä kesäkuiset kurkkaamassa mielenkiinnon vuoksi. ;)

Äh, pikaisesti vaan kerkeän taas käymään joten omaan napaan! :(
Mä aikaistin mun neuvolan ensi viikolta jo perjantaille, kun on ollut vähän epämääräinen olo. :( Saa nähdä onko HG edelleen pudonnut vai mikä. Lisäksi tänään on supistellut aika kipeästi, toivottavasti on vaan ohimenevää!!Mikä on teidän mielipide, koska kannattaisi käydä sairaalassa/lääkärillä näytillä supistusten vuoksi?

Niin ja mulla on taas pelko että lapsivettä on tihkunut, kun on niin runsaasti valunut tuo alapää (YÄK!) ja tunnen liikkeet tosi terävinä... :( Eikö tää pelko koskaan lopu?! No, ensi vk on 4D-ultra, joten siellä nyt sitten viimeistään saa tietää jos jotain niin kauheaa on tapahtunut. Plussaa on tietty se, että tuntee liikkeet. :) Ainakin elossa siellä ollaan! :)

Nyt siivoamaan (minkä viitsin kun supistelee) ja sitten taas koulutöitä.

Tilannekatsaus nopeaan: kyllä voi syönti kestää, kun joka suupalaa pitää pyöritellä suussa ja miettii, että alkaako yökkimään vai ei ;)
Illat ollut nyt ehkä hieman parempia, en ole ollut ihan niin kuoleman väsynyt ja etova olokaan ei ole illalla niin voimakasta.
Nyt parina päivänä olen suoraan juossut vessaan oksulle töiden jälkeen. Työmatkan ensin nieleskelen autossa.....

Pikaisesti vain taas ja omanapaisesti.. Siis kyllä täällä jo päästiin puuhiin. Sain ohjeen sairaalasta, että sekstailu sallittua, vaikka jälkivuotoa olisi kuhan käyttää kumia. Vuotoa siis edelleen on, mutta niukempaa, kuin normisynnytyksen jälkeen, koska kohtu on leikkauksen yhteydessä putsattu niin hyvin.
Paljon teille Jazz ja Tehis jäi kiloja synnärille? yllätyin, kun mulla jäi jopa 6kg..ja pari kiloa tässä kotona jo lähtenyt lisää, vaikka syön kun hevonen. Nyt siis enää n.3kiloa painoa enemmän kuin ennen raskautta.
Saatiin muuten neuvolasta jekovit tippoja, mut maistoin niitä itse ja ne on aivan kamalia! Deetippoja pitäis saada, mutta ne on yllättäen loppunut apteekeistä. Ehkä tyydyttävä johonkin muuhun, mut noita ei meidän vauvan tarvi kyllä syödä! Tuli mieleen, jos lapset puhuu rumia ois hyvä rangaistus yksi jekovit tippa, loppuis varmasti kiroilut. Meillä ei kyllä sitä ongelmaa ole, mut vinkiksi muille.

Kivasti muuten Tehiksellä mennyt, kun ei alapää yhtään kärsinyt! Varmasti johtuu noista useammista synnytyksistä.

Mut nyt on taas riennettävä...

T. Ninni

Pikaisesti kirjoittelen Ninnille vastausta.

Kiloja mulla on lähtenyt jo kymmenen! Eli olen melkein viisi kiloa kevyempi kuin ekalla nla-käynnillä, on aikamoinen laihdutuskuuri tuo imettäminen vaikka minäkin syön kuin hevonen. Herkkujakin on tullut vedettyä enemmänkin kun vieraita on rampannut, mutta nyt täytyisi vähän yrittää hillitä tuota herkuttelua. Mulla on nimittäin samat aatokset kuin Niksullakin, että jos tässä vielä pikkukolmosta meinataan (ja toivottavasti meinataan...=) niin haluan olla normaalipainoinen. Luin nimittäin tanskalaisen tutkimuksen tuloksista, jossa todettiin että äidin ylipainolla on vaikutusta poikavauvojen siittiöiden määrään. Eli raskausaikana lihavien äitien poikavauvoilla on vähemmän siittiöitä kuin normipainoisten... ja heti alkoi omatunto kolkuttamaan.

Pikaista paranemista Ninnin pienokaiselle! Mitenkäs Kirpun poitsu, olette varmasti jo päässeet kotiin. Toivottavasti kaikki on ok!

Hyvä että Tehiksellä on alapää jo kunnossa. ;) Mä en ole uskaltanut edes kurkata vaikka vähän yritin tiirata epparihaavaa. Seksi ei kyllä ole käynyt mielessä vaikka jälkivuoto on hiipumaan päin. Olen saanut peräpukaman kiusakseni ja se hillitsee himoja, kuten myös tuo epparihaava.

Sannalle teretulemast kirjoittelemaan aktiivisesti tänne puolelle jos kesäkuulaisten ketju on tympeä! Ja hurjasti tsemppiä vuosipäivään ja halauksia!

Toivottavasti Ompun poitsun jäähyväiset päiväkodille menivät hyvin! Olin hengessä mukana näin jälkikäteen.

Katzulle tsemppausta edelleen oksujen kestämiseen! Ja Antzille hurjasti halauksia pelon kanssa elämiseen. Kaikki on varmasti vauvalla hyvin!

Nyt täytyy mennä, vilkutuksia ja halauksia teille kaikille!

T. Jazz ja nykyään kolmen tunnin välein syömään heräävä poitsu, jee! Nyt kun hehkutin herätään tietty ensi yönä taas tunnin välein... hehheh.

Pikaisesti lueskelemassa, jottei ihan putoa kärryiltä...

Ja Ninnin kysymykseen vastausta. Täällä mennään täysin samalla kaavalla kuin aina ennenkin eli laitokselle jäi 1-2kg. Ihan oikeesti! Mulla iskee ne turvotukset vasta synnytyksen jälkeen. Ja aikasmoiset olikin tällä kertaa. Join ihan älyttömästi, varmaan 10 litraa vettä siinä kahden päivän aikana ja kaikki taisi jäädä elimistöön ;-)
Nyt on kotona ehkä parisen kiloa mennyt tuon jälkeen. En viitsi kauheasti kahteen ensimmäiseen viikkoon vaakaa kiusata, kun epätoivo meinaa tässä kohtaa vallata. Tosin sitten se lähtee tyyliin kilo per päivä. Viimeksi painoin ristiäisiin mennessä vähemmän kuin ennen raskautta. Nyt vaan tuo tyttö tuntuu olevan niin pieniruokainen, että saas nähdä kuinka käy. Ei varmaan samalla tahdilla laske.

Nyt pitää kiitää. Palaillaan taas.

Tehis

Huomenta, kerrankin ekana.... =)

Ei ehdi nyt hölpöttelemään, pikaisesti vaan poikkesin kurkistamaan kuulumisia.
Yön aikana iski herpes huuleen ja piti tulla googlettamaan tuo mun lääkevoide et voiko sitä käyttää raskauden aikana. Onneksi voi, ehkä saan tän ajoissa kuriin... Ei ole todella moneen vuoteen moista riesaa ollutkaan ja taas on... Hmph.

Hauskaa torjantaita joka tapauksessa, tää lähtee nyt koiria lenkittämään.

Niksu 26+4

Aika hyvin on kilot lähteny Jazzilla ja Ninnillä... ja kyllä ne Tehikselläkin lähtee...
Taas särki päätä kun aamulla heräsin... Olikohan saunassa eilen kuitenkin liian vähän nestettä mukana... ois pitäny juoda vielä kun tulin pois... mutta olipa taas veto pois ettei jaksanu.
Laajakaistan sain eilen tilattua... oli sekin sählinkiä. Dna:n sivuilta eilen hokasin että jos on kaksi tuotetta heillä, niin saa 5% alea... Joo onhan meillä lanka ja sit se tuleva laajakaista. Kysyin siitä... no pitää olla samalla nimellä, niin ale tulee. Lanka on miehen nimissä, joten laajakaistakin hänen nimiinsä pitää laittaa... mutta miehen pitää olla puhelimessa itse... Sain sen Hevosurheilun parista luuriin... Sieltä oli kysytty vaan puhelinnumero ja äijä antoi kännykän numeron!! Just... saahaankohan me se sopimus sitten noilla tiedoilla...???

Hei muuten tarjoon tänään teetä ja pikkuleipiä... Tulee nimittäin 20 vuotta samalla työnantajalla täyteen tänään. 20 vuotta sitten 1.11. oli sunnuntai... Ja työt aloitin sitten vasta 2.11. Samoin tänään tulee vuosi siitä kun käytiin siellä ultrassa ja todetetiin tyhjä kohtu... Saas nähdä milloin märkä rätti iskee päälle!

Vointeja kaikille... Tämä lähtee hommiin...

Huomenta täältäkin sateen keskeltä. Eilen hetken piristi auringon paiste...

Niksu mullekin tuli eilen huuleen herpes. Saas nähdä alkaako sekin ilmestymään nyt useammin!!!!

Senoralle onnea 20v päivästä, mutta samalla halauksia tuon toisen vuosipäivän vuoksi. Onneksi nyt on masussa asukki tuomassa positiivista mieltä :)

Olo tuntuu taas jotenkin väsyneeltä, yöllä tuli hieman pyörittyäkin. On se kumma kun yötä ei aina osaa käyttää nukkumiseen!!!

Ihailtavan nopeasti lähtee kilot synnytyksen jälkeen teiltä!!! :) Saas nähdä monta kiloa minulle siunaantuu. Toivottavasti ei 30 kiloa, kuten parilla kaverillani ;)

Täytyy alkaa silmäilemään tämän päivän kalenteria, joka on muistaakseni ihan liian täys kaikenlaista...

Huomenet täältäkin sateiselta Uusimaalta.. Pääsinkin kerrankin ajoissa töihin, kun ei tarvitse kuskata kuin itteni :). Mummo tuli poikaa kaitsemaan ja tietty ukkeli heräs jo itekseen ennen ku lähin.

Jäähyvväiset meni ihan ok. Tietysti siinä vähän kyyneliin puhkesin, kun lto halas poikaa moneen otteeseen jne ja yks tyttö kysyi, että mikä sua harmittaa. Heh, no nythän tuo jo naurattaa, mut kun ei kerta kaikkiaan voinu mitään; tuntui niin lopulliselta jollain tapaa tuo "pojan riistäminen kavereiden seurasta".

Hyvin ootte saanu kiloja tiputettua! Tosta tuli mieleen, että suihkussa ollessa peilaantuu aina kroppa saunan ovesta ja yäk, ihan hirvee näky. On kyllä pylly niin rupsahtanut ja selluliittinen, että ei taida enää korjaantua koskaan.. kun en ikinä mikään himoliikkuja ole ollut, niin tuskin musta sitä irtoo nytkään. Vaunulenkit jäänee taas ainooks liikuntamuodoks..

Senoralle onnittelut kakskymppispäivästä ja kuin myös halit sitten sen kurjemman "merkkipäivän" johdosta. Joko nyt tänään sit töissä ajattelit kertoa, kun kerran mainitsit, että tää vois olla hyvä hetki?

Terkkuja kaikille ja vauvautuneille nautinnollisia hetkiä nyyttienne ja tietty myös esikoisten ja kaikkien muittenkin lastenne kanssa :).

Omppu ja Toivo 34+1 vasta............!

E-ei ... en kerro... Taisin tässä viikolla joku päivä mainita, että miehen mielestä ei kerrota kellekkää--- saavat itse huomata! Jos joku kysyy, niin ei kai sitä kieltääkkää voi... Eihän tästä virallisesti tarvii kertoa kuin vasta tammikuulla... :)

Katzu... Toisinaan ne unet vaan karkaa... Mutta ihmeesti sitä jaksaa päivän pakertaa.
Niksu kerkes ekana... hmm... ihan kiva. Niksulla ja Katzulla herpes huulessa - ei kiva. Koittakaahan saada tauti paranneltua.

Ompulla ollu eilen rankka päivä. Mutta kyllä se esikko kotonakin viihtyy.. kiva että mummi jaksaa hoitaa...

Eipä tuu täälläkään liikuttua liikaa... Ja onneksi meillä ei oo kokovartalopeilejä.

Täälläkin sataa... Eilen iltapäivällä oli kyllä komea auringonpaiste. Jotenkin se iltapäivä siinä sitten lipsahti. Taisipa olla illalla kun tultiin saunasta jopa asteen verran pakkasta. Kerkesin jo aatella että aamuksi tulee kirpeen pakkasaamu, mutta kun ramuilin portaita alakertaan, niin kuulin sateen ropinan... Että se siitä pakkasesta.

pikaseen kurkkaan minäkin...

on niin täys kalenteri (ettei ehdi ajatella koska vauva syntyy) että hyvä että ehdin hetkeksi edes käännähtämään täällä..

Ompulle henkiset tuet näin "hieman" myöhässä.

Ja senoralle onnittelut 20v taipaleesta ja voimia ikävän vuosipäivän kestämiseen!!

Sannalle myös teretulemasta tänne kirjottelemaan ja kovasti voimia teidänkin tulevaan surulliseen vuosipäivään.

MITÄMITÄ... Onko Ninni jo alkanut romantisoimaan??
Piti oikein hakea kalenteri ja katsoa, että ihan hetkisittehän vasta synnytit. Tai on kyllä varmaan eri, kun leikataan, kun toi värkki pysyy vähän paremmassa kuosissa, mutta silti.
Hienoa, jos alkaa se puoli sujumaan noin nopeaan!!!

Ja tehis uskaltanut katsoa mustaa aukkoa :)))
Mulla meni varmaan yli ½ vuotta ennen kuin vähän kurkkasin sinne esikoisen jäljiltä.

Loistavasti täällä palaudutaan synnytyksistä ja wautsi mitä painonpudotuksia on ollut. Varsinkin Jazzille isot aploodit!! *tap tap*

Täällä lähdetään kohta neuvolaan - taas...
Mutta aika rauhassa olen saanut olla noitten kyselyiden kanssa vaikka tänään "pitäisi" syntyä. no kyllä ne vielä ehtivät...

haleja ja haleja ja haleja!!

Kapri rv 40 :)) (tässä sitä nyt ollaan =D )

Pikaisesti taas pankkireissulla..
Muutama kommentin yritys :-)

Senoralla onnittelut 20-vuotistaipaleesta! Ja halit vuosipäivästä...
Täällä on muuten myös tuo tunne ympyrän sulkeutumisesta. Silloin viime syksynä kun olin raskaana, oltiin Prahan matkalla. Hotellihuoneessa oli kuoharipullo firman puolesta odottamassa. Tuotiin se silloin kotiin odottamaan, että vauva on syntynyt. Tuo kyseinen vauva ei sitten koskaan syntynyt, mutta lauantai-iltana iltaimetyksen jälkeen pullo poksautettiin :-)

Kaprikselle onnittelut lasketun ajan saavuttamisesta! Nyt sitten jännitysnäytelmää kehiin kiitos :-D

En muistanut/ehtinyt eilen Ompulle noista jäähyväisistä kommentoida, mutta hengessä oltiin mukana. Tiedän tasan tarkkaan nuo fiilikset! Eskarin kevätjuhlat on ihan kammottavia, varsinkin jos sattuu olemaan raskaana ;-)
Mutta hyvä, että tilanteesta kuitenkin kunnialla selvisit. Se oli lto:llekin vain hyvää palautetta, että vähän kyyneleitä silmäkulmassa :-)

Harmillisia herpeksiäkin teillä. Toivottavasti parantuu pian!

Kapris kyseli jossakin aiemmin noista isyyslomista. Meillä iskä on ollut nyt siitä synnytyksestä asti ja pitää pari viikkoa. Eli ensi viikon perjantaina menee töihin. Ei olla vielä päätetty niistä lopuista isyyslomapäivistä. On ollut kyllä tosi ihanaa, kun on tässä lisäkäsinä kotona! Eilen tuumasinkin hänelle, että mitäs jos jäisi työttömäksi. Myydään talo ja toinen auto. Muutetaan vähän edullisempaan asumismuotoon ja hoidellaan yhdessä leppoisasti tätä pesuetta :-D Heh, eipä taida toteutua. Mutta mukavaa meillä täällä nyt on!

Antzille lähettelen vielä kovasti tsemppejä pelkojen kanssa elämiseen! Kaikki on varmasti hyvin, usko pois.

Tuo alapään parantuminen on muuten ollut kakkosesta alkaen aina tällaista. Siis synnytyksen jälkeen ei ole jäänyt mitään kipuja. Ekasta tietysti se epparihaava oli aika ilkeä, mutta muista ei ole tarvinnut yhtään tikkiä edes laittaa. Saa kyllä olla todella onnellinen, että on päässyt näin vähällä.

Mitenköhän se Jazzin yö sitten loppujen lopuksi meni? Toivottavasti rytmi säilyi.
Meillä tuo 3h:n rytmi tuntuu myös jatkuvan. Se on ollut heti sairaalasta asti. Mutta kyllä siihen varmaan vielä muutoksia tulee. On kyllä niin rauhallinen tuo neiti. Hereillä ollessaan kovasti jo yrittää seurustella. Pitäjiä riittääkin. Iskä ei juurikaan ole vielä päässyt vauvaa sylkyssä pitämään :-)

Nyt pitää mennä taasen, moiks.

Tehis ja "Lahja" 1vko

Senoralle halitukset vuosipäivistä täältäkin. Niin se aika rientää, ihanaa että kuitenkin olet sinäkin tässä pisteessä nyt.. =) Siis masua kasvattamassa ja kaikki ok!

Mä muuten toivon sydämeni pohjasta että tuo paranemisprosessi olis tosiaan kakkosesta nopsempi kuin ekasta. Olin kolmisen viikkoa ihan rampana, istuminen oli ihan kamalaa, vaikkei tikkejä tullut kuin muutama epparihaavaan. Josko sitten kuitenkin olisi paikat sen verta löysemmät, ettei tarttisi tikkailla ollenkaan... =)

Jee, Kelan sivuilla oli jo päätös mun äippispakkauksesta, eli odottelen sitä toimitukseen parin viikon sisällä. Ihanaa päästä hipistelemään niitä pikkuruisia vaateparsia.. =) Onhan niitä toki kotonakin, muuta kuin hakisin autotallista ja laittaisin pesuun ja kaappiin, mutta se pakkaus on jotenkin niin eri asia.

Meille on tänään kutsuttu iltakaffelle toinen potentiaalinen kummipariskunta, jotta voidaan kysäistä kiinnostaako moiset hommelit.. =) Haluan saada sen asian "pois päiväjärjestyksestä", mua kun tuppaa kaikki tällaiset asiat aina vaivaamaan. Toista pariskuntaa kysytään sit viikon päästä viikonloppuna kun viedään esikkoa heille vkonloppukylään jotta päästään itse hömppäämään....

Lauantaina olisi vuoden sisällä kuolleiden muistojumalanpalvelus mun kotipaikkakunnalla. Siellä luetaan vainajien nimet ja sytytetään muistokynttilät. Ajattelin mennä, vaikka tuskin siitä olemisesta mitään tulee kun pelkkä ajatuskin itkettää.. Elän toivossa että se olisi sellainen tietynlainen päätös koko raskaalle aikakaudelle. Jotenkin on tämän raskauden myötä kaikki tunteet olleet niin voimakkaina pinnassa... Mieskin alkaa olla ihan helisemässä kun oon vähän väliä melankolinen, tuijottelen kaukaisuuteen, itkeä tirautan ja sitten taas jatkan arkirutiineilla.

No joo, pitäisköhän sitä orientoitua työntekoon. Mä aina livahdan tänne kurkistelemaan kuulumisia kun sijainen luusaa jossain muualla. Nytkin on pitänyt jo reilu tunnin ruokkista... Hyvä työmotivaatio hällä... =/ Onneksi ei ole mun ropleema ja esimies istuu hänen kanssa samassa ruokapöydässä, joten lienee ei myöskään työnjohtoa haitanne...

Olipas taas itsekeskeistä.. As usual... Päivänjatkoa...

Niksu

Heips! Hirveästi taas tullut tekstiä :) Ja Lahjakin on jo viikon vanha - nämä viikot kyllä menee ihan kamalan nopeesti. Ja Ompullako enää perjantai ja maanantai töitä? Uhkaavasti alkaa ne päivät vähetä minullakin...

Kaprikselle onnittelut 40+0 rajapyykistä! Vai ihan luomuna aiot synnyttää - mikäs siinä ;) Itse en ole vielä ajatellut yhtään mitään...niin ja kiitos Tehikselle tyhjentävästä raportista! Mielenkiintoista oli kyllä lukea tuosta synnytyksen kulusta. Muutenkin on tosi kiva lukea, miten se arki vauvan kanssa alkaa sujumaan - kaikilla tuntuu menevän niin mukavasti ja seuraavia lapsia täällä jo suunnitellaan (tai Ninnillähän on jo päästy suunnitelmista toteutusasteelle :)) Entä jokos Tehiksen luona suunnitellaan viidettä ;) Ja ihan hyvä kuulla, että sekä Belamariia että Ninni toipuivat hyvin sektioista. Ei tarvi sitten sitäkään jännittää, jos semmoinen osuu omalle kohdalle. Toivottavasti Ninnin tyttö paranee pian! Niin ja hienosti ootte saaneet jo kilojakin tippumaan!

Bellamariialle paljon terkkuja! Onnea asunnon etsinnässä! Kiitos kysymästä, ihan hyvin on mennyt. Harjoitussuppareita ei ole ollut kuin pari kertaa ja nyt ei varmaan moneen viikkoon mitään. Liitoskipuja oli yhtenä päivänä. Nyt on ollut ihan normaali olo. Töitä jäljellä vielä kuukausi ennen äippälomaa, joten tässä kiireessä ei ole tosiaan ehtinyt synnytystä tai mahdollista lakkoa paljoa miettimään. En nyt viitsi paljastaa synnytyssairaalaa, mutta siis täällä päinhän tuo lakko käsittääkseni vaikuttaa ihan kaikkeen. Mutta uskon ja toivon ihan kaikkien puolesta (enkä vain synnyttävien), että lakkoon ei jouduttaisi ja asiat saataisiin ratkeamaan mahdollisimman pian.

Antzi hyvä, että sait neuvolaa aikaistettua, jos kerta olo tuntuu siltä. Varmasti kaikki on kuitenkin hyvin. Ja ensi viikolla pääsette siihen 4D -ultraan :) Tuo mahdollinen lakko ei taida muuten vaikuttaa neuvoloiden toimintaan mitenkään? Mulle terkka ainakin lätkäs ajan ihan normaalisti kuukauden päähän eli marraskuun loppuun.

Senoralle 20-vuotis onnittelut... saitkos mitalin ;) Niin ja halit sen toisen vuosipäivän vuoksi. Tehis puhui tuosta ympyrän sulkeutumisesta. Itse asiassa, jos oikein muistan, minullakin on teidän kanssa huomenna vuosipäivä, sillä muistaakseni 2.11. kirjoitin kermit -ketjuun ensimmäisen kerran. Pitäis käydä tarkistamassa, mutta marraskuun alkupäiviä se oli. On kyllä paljon ehtinyt tapahtua meille kaikille sen jälkeen... Niksulle jaksamisia lauantaille; on varmasti koskettava tilaisuus. Samoin Sannalle paljon haleja vaikean päivän kohtaamisessa. On se kyllä niin käsittämätöntä, ei sitä vieläkään voi ymmärtää, kuinka kohtuuttoman suuri suru teidän osallenne tuli. Niin ja ihmeessä kirjoittele vaan meidän kanssa täällä, vaikka meitä täällä onkin niin eri raskauden vaiheissa olevia. Se on toisaalta minusta ihan kiva, mutta tietysti on mukavaa vaihtaa kuulumisia myös ihan samoilla viikoilla menevien ihmisten kanssa. Tuommoinen typerä riitely onkin sitten asia erikseen...mä en kauheasti ehdi seurata enää mitään muita ketjuja. Tammikuisia taustailen silloin tällöin, siellä vaikuttais olevan asiallista porukkaa, mutta en vaan ole ehtinyt niihin juttuihin sen enempää perehtyä.

Taitaa tästä tulla romaani...mutta silti kysäisen vielä tosta isyyslomasta. Eli onko se parasta, että mies jäisi lomalle heti lapsen synnyttyä? Yhdessä oppaassa, jota luin, suositeltiin sitä sen takia, että silloin isä voisi osallistua yösyöttöihin? Syöttääkö teidän miehet vauvoja sitten öisin pullosta vai? Jazzin jutuista olen kyllä ymmärtänyt, että sä hoidat kyllä ihan itse kaikki yösyötötkin. Meinaa mulle ei itselle edes tullut mieleeni, että mies ne hoitais...kun se kumminkin pitää lomaa vain sen viikon tai vähän toista niin minähän ne syötöt joudun kumminkin sitten hoitamaan, kun hän palaa töihin.

Joo ja se tuli mieleeni, kun Niksu kirjoitti, että he ovat jo kysyneet tulevilta kummeilta eli siis kysytäänkö yleensä kummeilta jo etukäteen vai vasta lapsen syntymän jälkeen? Eipä sen puoleen, että meillä olis vieläkään ketään, keltä kysyttäis...Mun vanhemmat tosin halus jo tietää, missä ristiäiset pidetään. Luulis, että nekin olis jo oppinneet, että me ollaan molemmat miehen kanssa semmosia, ettei me paljoa suunnitella tuollaisia asioita etukäteen. Mutta jokainen tyylillään, enkä suinkaa tarkoita, että meidän tyyli olisi paras ;) Hyvä asia on se, että ollaan molemmat siinä suhteessa miehen kanssa samanlaisia.

Nyt lopetan tämän romaanin ja lähetän terkkuja kaikille!

Tuuli rv 29+6

Kääk, joko Tuulillakin huomenna tasan 30 rv...... Mihin tää aika menee???? Ja omat viikot ei etene ollenkaan, Safiiri ja Senorakin ottaa mua kohinalla kiinni.. =)

Niin, me ollaan vasta kysymässä kummeilta, mutta etukäteen kumminkin.. Kysyttiin siis jo esikon kummeilta etukäteen suostumusta kummeiksi. Kun kerran tiedettiin ketä halutaan kysyä ja ajateltiin, että kummit ehkä haluaisivat olla siinä odotuksessa jo vähän erilailla mukana. Niin kuin sitten olivatkin. Mua itseäni on myös aina kysytty ennakolta kummiksi ja olen sen kokenut tosi kivana. Sitä paitsi en olisi halunnut siinä synnytyksen jälkeisessä tohinassa alkaa kyselemään niitä kummijuttuja, musta tuntui että tavallisessa arjessa + ristiäisten järjestämisessäkin oli ihan riittävästi kun kaikki oli niin uutta ja ihmeellistä... =)

Niin, ja meillä isäntä piti esikolta heti 2 vkoa isyyslomaa ja sen vimppa viikon sitten vähän myöhemmin. Samoin tehdään nyt. Tosin nyt isän hommiksi jää enemmänkin varmaan se esikon kanssa puuhailu. Esikolta isi tosiaan hoiti yösyöttöjäkin, koska meidän herra tarvitsi alusta saakka korviketta lisäksi. Ja koska oli superhidas syömään, niin ajoitettiin korvikkeen anto yöaikaan ettei tarvinnut silmä ristissä tuntikausia tissittää lasta..

Jeps, josko niitä töitä taas näennäisesti...

Jee perjantai! Eilisen vesisateen jälkeen olikin sitten aamulla pari astetta pakkasta. Tiet ei kuitenkaan olleet liukkaita. Huomenna onkin sitten Pyhäinpäivä... Meillä ei juuri päivistä eroa, no silleen, että kaupat on kiinni ja pitää tänään viedä vähän enemmän... Jokohan ne talvitassut sais viikonlopun aikana alle autoon?? :)

Tuulille onnittelut 30 viikon täyttymisestä!! Kyllä nuo viikot vierii... Voi vimpula, kun teillä on tuo kummien hommaaminen hankalaa. Kummallakinhan on kavereita, oisko niistä joku?? Hankala täältä neuvoa. Meitä ei kumpaakaan ole kysytty kummeiksi odotusaikana... tai no viimeisintä kysyttiin tekstarilla synnytyssalista... Olihan sekin päivä... No kummina olin sitten tekstiviestitse tukena kun toinen puski lasta maailmaan... Siis ei voi olla totta, että vanhemmat kyselee jo ristiäispaikkaa... huh... Eivät sentään vieraslistaa vielä ole kyselleet ???

Kiitokset kaikille halituksista. Päivä meni oikeestaan aika hyvin... Mutta voi olla että tulee jälkikäteistrauma... On vaan sellanen apea olo... itkua ei tuu... Mutta epäilen kyllä ettei kestäis mennä minnekkään muistojuhlaan... Täälläkin kirkossa luetaan kaikkien vuoden aikana kuolleiden nimet ja sytytetään kynttilät... Taitaa olla, Niksu, ihan maanlaajuinen tapa.

Tiistaita tässä kovasti odottelen jotta sais kuulla kuuluuko sisuksista mitään... Joskus tuntuu siltä kun jotain hipaisuja tuntuisi, eilen ihan kuin joku kupla ois poksahtanu... Mutta tiijä sitte...

Jaahas ja perjantai...huomenta vaan kaikille! Se on sitten tänään meikäläisellä uudet kymmenluvut eli 30+0. Uskomatonta, että tätä raskautta on enemmän takanapäin kuin edessä...

Eikö Senora sulla ole vieläkään talvirenkaita alla? Mullakin on jo! Miten eiliset kahvitukset meni? Pidettiinkö sulle puheita ;) Juu onhan niitä kavereita ja ystäväperheitä, mutta kun tosiaan mietityttää, että kuka niistä oikeasti haluaisi kummeiksi. Kaikilla on niin monta kummilasta + omat lapset, joten en tiedä riittääkö kaikilla edes kiinnostusta taas yhteen uuteen kummilapseen. Ja kumminkaan sitä ei haluaisi tehdä ihan "tyhmää" valintaa. Joo ristiäisten vieraslista on kyllä huomattavasti helpompi juttu kuin sen paikan valinta: molempien vanhemmat, mun sisko ja sit ne kummit. Todellakin aivan pienen piirin juhlat ;) Paikkana voikin sit olla mun vahempien koti, miehen vanhempien koti tai meidän oma koti eli nämä kaikki kolme on eri paikkakunnilla. Lähinnä kai kysymys on siitä, että kuka joutuu ajelemaan ja mihin suuntaan.

Mikä on Kapriksen tilanne tänään? Päästäänkö jo viikonloppuna jännäämään?

Tuuli rv 30+0 ;)

Kiitos kyselemisestä Tuuli... Toin työpaikalle pullaa ja konvehteja... Hyvin upposi.. Kahvipöydälle laitoin viestin, että ottakaa, mä tarjoan. Jee Muutama kävi onnittelemassa taipaleesta. Yksi kyseli että näytäs ny se mitali ... Olivat kehittäneet jutun, että oon saanu jonku prenikan. Pari kehui, että heillä on pitempi ura... Mutta eipä muut oo hoksinu mitää tarjota. Yleensä sitten kun jäävät pois, tarjoavat joitain ja nimpparipäivänä. Mun ei nimmparipullaa tartte tarjota, kun sattuu loma-ajalle... joten ihan kiva jotenkin joskus yllättää...Ja taitaa tässä puolen vuoden sisään tulla toisenkin kerran tarjoilut ajankohtaiseksi. Puheita ei kukaa pitäny, tais pomollekki tulla yllärinä...

Noita Tuulin viikkoja en vieläkään voi olla ihmettelemättä... Missä välissä niitä on tullu jo 30?!