Ex-kermit 15 vko 42

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuuli!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm, täällä herätty klo 5 supisteluihin. Kuuden jälkeen rupesin katteleen kelloa ja 10-12 min. oli väli. Koko ajan koventuneet, nyt väli 7-8min. ja äsken istuin pissalla kun tuli suppari ja samalla lirahti pönttöön ja paperiin vertakin... lastenhoitaja matkalla tänne, ehkä tästä tänään päästään sittenkin tosi toimiin. Supparit ei kyllä vielä mitään ylikipeitä. Olen silittänyt pyykkiä ja vähän siivoillut. Tärisyttää...

Missähän Tehis..

Jos ei mitään kuulu niin olen lähtenyt, muussa tapauksessa tulen ilmoittamaan että mönkään meni. Vahva on nyt kyllä fiilis!

Kirpulle onnea matkaan!!!

Ja Ninnille isot isot onnittelut!!

Täällä ei ihmeitä, mies oli eilen viihteellä, viihdyin itsekin niissä kemuissa tuonne aamu 3 asti mutta nyt sitten väsyttää... Mä en osaa ilman miestä jotenkin nukkua levollisesti! Nousin sitten puoli 7 jo ylös. Tänään tulee yksi perhe asuntoa katsomaan ja huomenna toinen... Niitä onkin ravannut melkein joka päivä! Pakko pitää kämppä siistinä, aika raivostuttavaa imuroida ym. joka päivä, mutta toisaalta kivaa kun siisti asunto. :)

Noh, nyt sitten siivoamaan ja sitten haen krapulaisen isännän kotiin. :) Saa luvan kyllä huolehtia huomisesta siivouksesta ihan yksin kun mulle napsahti yksinään tämä päivä.

antzi (uuden laskukaavan mukaan) 20+1

Onnea matkaan Kirpulle! Kyllä vahvasti kuulostaa siltä että saatte tänään oman nyyttinne kainaloon. Ihanaa.

Tehiskin taitaa kyllä olla tositoimissa kun ei ole yli puoleen vuorokauteen käynyt ilmoittautumassa. Onkohan joku saanut tekstaria häneltä?

Voi että jännittää teidän puolestanne.

Me saatiin lupa lähteä tänään ulos, jopa tunniksi. Ihanaa päästä haukkaamaan happea.

Ihanaista viikonloppua kaikille!

Pettymykseksenne täällä olen :-)
En enää illalla kerinnyt koneelle. Koko päivän supisteli, mutta yöllä ei mitään. Tässä sitä taas ollaan. Ja sama peli jatkuu. Nyt taas harvakseltaan, eikä muuta. Mutta ihana oli nukkua taas hyvin, sillä olisin ollut kyllä aika poikki, jos olisi viime yönä pitänyt synnyttää. Sitä on tullut näin iän myötä vähän mukavuudenhaluiseksi ;-)
Taitaa olla mun kohtu nyt vallan laiskistunut, kun ei tuosta vauhtia saanutkaan... En siis enää tunne kroppaani :-/

Nyt pitäis kehitellä jotain järkevää ohjelmaa päiväksi, ettei menee vain odotteluksi tämä viikonloppu!

Kirppu pääsee kyllä kohta tositoimiin...
Ihanaa, Jazz pääsee jo ulkoilemaan!

Tehis rv 40+6

Hehee... soittelin jo synnärille.

Joka vessakäynnillä (KOKO AJAN PISSATTAA) tulee verta papruun ja supparit alkaa olemaan kipeitä. Vielä yritän sinnitellä hetken kotona, kun en haluaisi että enää kotiinkaan käännytetään. Vähän on epätasaista, liikkeellä ollessa tulee noin 5min välein mutta istuessa saattaa mennä 8min. Kellottelin supistusten aikoja niin noin 45sek. on keskimääräinen kipuvaihe. Suihkussa tuli noin 3min. välein supistuksia muttei niin kovia. Nyt alkaa kyllä irvistyttämään jo eikä pysty keskittymään muuhun.

Koitahan Tehiskin saada taas suppareita aikaiseksi. Minä en enää anna periksi.

Antzi, muista kiillottaa hanat. Se on ykkösjuttu kun ihmiset tulee taloa katsomaan. Kun vessan ym. kiiltää niin näyttää tosi uudelta ja siistiltä!!!

Kirppu
Eiköhän tästä kohta lähdetä hakee poika kotiin!!!

40+2/39+6

Kirpulle lykkyä matkaan. Kuulostaa lupaavalta :-)

Ninnille onnitteluja pikkutytöstä ja Sannalle sykkeestä. Nyt toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti.
t. sämpy (kerrankin ajoissa)

Onnea matkaan! Ohjehan on nykyään, että supistuksia pitää tulla alle viiden minuutin välein ennen ku lähtee sairaalaan. Vaikka supistuksia tulis 5-7 minuutin välein, ei ne vielä riitä tekemään kohdunsuulle mitään. 3 minuutin välein tulevat supistukset avaavat jo kohdunsuuta. Veri paprussa kertoo kuitenkin, että siellä alkaa pikkuhiljaa tapahtumaan :-)

Kirpulle peukkuja :)

Huh kyllä olen taas poikki. Heräsin aamulla 5.15 ja 6.30 lähdin ajamaan (menin pitämään yhden kurssin). Äsken tulin kotiin ja söin. Kohtá ytitän lähteä ulos, on niin ihanan näköinen ilma.
Aamulla kun nousin ylös, jouduin syöksymään yrjölle..... Kiva se on päivät aloittaa niin...

Kertokaa mulle onko syytä huolestua??? Tiedän että raskaana ollessa valkovuoto lisääntyy. Nyt tuntuu välillä siltä että ph-suojaan lorahtaa jotain. Ph-suojassa näkyy sellainen hennon roosan väri. Lähinnä mietin, että mistä tuo väri johtuu????? Ei ole mielestäni epänormaalia hajua, kutinaa tms.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille ja Kirpun uutisia odotellessa :)

Kirpulle onnea matkaan, kyllä tuo taitaa nyt olla ihan sitä itseänsä!

Toivotaan että Tehiskin saa ytyä suppareihinsa kaappeja koluamalla.. =)

Meillä on kämppä ihan mullin mallin. Isäntä ryhtyi eilen tositoimiin ja laittaa nyt eteiseen lattiaan lattialämmitystä ja uusia laattoja. Me koitetaan poitsun ja koiruuksien kanssa lähinnä pysyä pois jaloista...

Käy Katzu sairaalalla tarkistuttamassa tilanne, jos sua huolestuttaa. Siellähän se lirahtelu voidaan tutkia sillä liuskatestillä että onko lapsivettä vai ei. Ettet suotta panikoidu.

Jahas, juniori roikkuu isin jaloissa, pitänee rientää hätiin...

Viikonlopun jatkoa, toivottelee
Niksu 24+6

pikasesti kazulle tulin vastaamaan! Eli mullahan oli kanssa ihan sairaasti valkovuotoa ja oli tosi vetistä (on edelleen). Pelkäsin kanssa, että oli lapsivettä, mutta mulle sanottiin, että alkuvaiheessa km alkaa verenvuodolla, ei vesien menolla. Tietty jos pääset esim. ultraan tarkistuttamaan asian niin hyvä, jos se jostain syystä on ollut lapsivettä niin vettä on alussa niin vähän, että kohtu olisi käytännössä vedetön jos sieltä vähänkään tulisi jotain. Eli 99% varmuudella noin alkuvaiheessa kyse on ihan vaan siitä valkkarista!Käy kuitenkin äippäpolilla jos huolettaa. :)

Hyvä hyvä, on se Kirppu tainnut lähteä jo vauvanhakureissulle! :-)
Taitaa tullakin Kirpulle se Kauno-poika ;-)
Jospa meille sitten tuleekin se Ursula-tyttö. Ei tämä ainakaan tänään synny, se on varma.
Välillä tullu 5min väleinkin vähän polttavampia suppareita, mutta sitten taas välit pidentyy. Koko päivän kuitenkin on supistellu. Ei auta kuin odotella...
Tosiaan on koluttu ja kannettu kaappeja :-D

Tehis rv 40+6

Katzulle: Mulla tässä onnistuneessa raskaudessa lähes ainut oire oli tuo hurjasti lisääntynyt valkovuoto heti raskauden alusta ja mulla kanssa se joskus punersi. Ajattelin, että se johtui kuivista limakalvoista, etenkin kun punerrusta esiintyi isännän kanssa vietetyn laatuajan jälkeen.

Huomenia!

Niinpä sitä vain päästään vielä tasaviikkopäivitystä tekemään. Rv 41.
1126960.t.jpg

Tämä on kyllä ihan uskomatonta. Viime yö taas valvottu, pieniä torkkuja vain otettu. Olin aivan varma, että saan aikaisin aamulla laittaa äidilleni viestiä, että lähtee aamukaffeen jälkeen ajelemaan. Heti nukkumaan mennessä alkoi tulla paljon pidempiä ja polttavia suppareita. Sai keskittyä jo hengittelyyn. Monta kertaa mietin, että pitäiskö nousta vähän kävelemään ja vauhdittamaan suppareita. Vaan enpä viitsinyt. Onpas sitä todella tullut laiskaksi :-) Tiedän, että kävelyllä tuo kuitenkin saattaisi edetä. Niin ne on ennenkin lähteneet. Vaan harvakseltaan niitä vain sitten taas aamuyöstä tuli ja nyt aamulla taas ihan hiljaista.
Mun puolesta saa viihtyä tuolla yksiössään niin kauan kuin huvittaa, mutta tämä edestakainen vekslaaminen saa mut kyllä KOHTA hermoksi ;-) Kun muissa raskauksissa tosiaan ei ole supistellu juuri yhtään ennen ku on ollu tosi kyseessä. No, pitää kai se tällainenkin kokea sitten.
Nyt taidan jättää teidätkin rauhaan tämä siksakkaamisen kanssa ja ilmoittelen seuraavan kerran, kun olen synnärille lähtenyt :-)

Sitä jo eilen mietin, että pitäisikö soitella synnärille ja kysäistä mitä he ovat mieltä näytillä käynnistä. Tätä vekslaamista kun on ollut jo niin kauan ja on kuitenkin jo neljäs synnytys. Toisaalta eihän noiden suppareiden vielä pitäisi ihmeellistä saada aikaiseksi, kun eivät tule tuon säännöllisemmin ja varsinkaan tässä tapauksessa, kun ne alkuaukeamiset ovat aina olleet aika hitaita. Tällä kertaa tosin tuntuu olevan muutenkin erilainen kuvio :-)
Katselen tämän päivän ja ehkä illalla soittelen ihan mielenrauhan vuoksi.

Taitaa Kirpulla vauveli jo olla :-)

Tehis rv 41

huomenta!!!!

Eilen kirjoitin piiiiiiitkän viestin, mutta ei antanut mun lähettää sitä vaan herjasi, että kirjoitin vastausta liian kauan... ??? Enkä edes pitänyt mitään taukoja..

NO; Kirpulle hirveesti tsemppiä, vaikka oletkin jo varmaan saanut sen oman vauvan syliin :))

Ja Tehiksen vauveli on tosi "haastava" jo ennen syntymää ;)
Johan nyt kiusaa kun välillä supistelee sullakin oikein kunnolla ja sitten vaan loppuu... höh!
Taitaa muuten olla sulla paikat jo aika auki... että seuraavaks heräät ponnistamisen tarpeeseen... no ei kai sentään :) mutta voipi tulla sit nopee lähtö kun supparit "oikeasti" alkavat. Siis ne lopulliset jotka eivät lopu.
Sulla on kyllä NIIN ihana toi masu, että ei ikinä uskois, että vk olet jo yli lasketun. Eikä ole tullut yhtään ylimääräistä mihinkään... vähänkö olen kade!!

Katzulle piti laittaa samaa kuin antzi ja sämpy ainakin, että taitaapi olla aika yleistä toi tosi vetinen valkovuoto. Mulla myös lisäänty ihan kauheesti (tai jatku oviksesta tähän päivään asti =D ) ja on ollut tosi vetistä välillä.
Ja kovasti voimia tuon pahoinvoinnin kestämiseksi!

Toivottavasti Antzin asunto on mennyt kaupaksi.

Safiirille piti laittaa jo aiemmin, että tosi loistavaa kun sait loppuajan saikkuu ja voit nyt vain huilailla ja keskittyä odotukseen. Sullahan on kuitenkin kaikki (muistankohan oikein) syntyneet etuajassa ja aina vain enempi, niin hyvä, että voit sit tosiaan levätä.

Meille tuli ilmeisesti tosi mukava loppuraskauden harrastus ja "pieni" homma, kun toissayönä herättiin hiiren rapinaan tytön huoneen kaappien takana - nice =/
Noi kaapit on joskus tehtyn niin huonosti ja siellä on huoneen seinän ja kaapin seinän välissä rako ja kaapin takaseinä repsottaa irti, eli sieltä pääsee hyvin sit kaappiinkin... jos on tarpeeks älykäs hiiri.
Nyt sit koitetaan nistiä toi hiiri (toivottavasti ei ole montaa...) ja sit täytyy käydä kaikki tavarat läpi, ettei ole pissinyt ja kakannut mihkään ja sit haluan HETI uudet kaapit sinne, jotka sit laitetaan kunnolla kiinni eikä taakse jää mitään kunniakujaa millekkään ötökälle..
joten Jazz, jos olette muuttamassa tännepäin niin teretulemasta vaan. Täältä saa lemmikkieläimiä kaupanpäälle ;)
Oliko se talo muuten hyvä jota miehesi kävi katsomassa?

Nyt tyttö kaipailee...

ihanaa sunnuntaita kaikille!!!

kapris 38+3

Heipä hei flikat!

Kirpulla on varmaankin jo nyytti kainalossa. Mulla tuli laitoksella ollessani tosi vahva fiilis siitä, että heille tulee pieni sunnuntaipoika. Saapi nähdä onko vauveli syntynyt eilen vai tämän päivän puolella. Uutisia siis odotellessa.

Voihan höh, että Tehis pääsi tekemään tasaviikkopäivityksen. Tosi tylsää tuo että lupailee ja sitten supparit loppuvat, varsinkin kun joudut yöt valvomaan. Soita ihmeessä synnärille, koska Kapriksen kommentti siitä että seuraavaksi heräät ponnistamisen tarpeeseen ei välttämättä ole ihan kaukaa haettu juttu. Tsemppiä ja voimia ja ennen kaikkea voimistuvia suppareita lähettelen.

Kapris, se talo oli ihan kiva, tai siitä olisi saanut kivan laittamalla n. 50teur remppaan. Todettiin sitten miehen kanssa että unohdetaan nyt moiset projektit ja katsotaan vasta myöhemmin minne sitä asetutaan. Meille on kyllä kasvanut niin voimakkaat juuret tänne, että voipi olla ettei minnekään muualle aletakaan muuttamaan.
Tosi tylsä juttu, että olette saaneet uuden lemmikin. Hiiret on kyllä inhottavia otuksia. Toivottavasti saatte kaverin häädettyä pian!
Eipä ole muuten montaa viikkoa sinullakaan tuota odotusta enää jäljellä, tsemppiä siis loppumetreille!

Katzu saikin jo tsemppausta johon minäkin yhdyn. Kyseessä on varmasti aivan harmiton valkkarivuoto, mutta käy ihmeessä tarkistuttamassa jos huolettaa.

Pidän peukkuja että joku Antzin asunnon katsojista tekisi tarjouksen ja saisitte asunnon myytyä mahd. pian.

Niksunkin raskaus edennyt jo reippaasti yli puolen välin. Ihana juttu! Teidän romanttinen hotelliviikonloppu kuulostaa kyllä kadehdittavalta. Nauttikaa!

Tuulikin ylittää kohta kolmenkympin rajapyykin, uskomatonta. Mihin nämä viikot oikein menevät?
Se vaavisänky on ollut todella kätevä, suosittelen lämpimästi! Nopea toimitus ja tosi helppo kasata.

Hihii, senoran ja Ompun masussa asustaa karviset. Hyvä että edes joku ruokaa kelpaa. Toivotaan että senoran yökkiminen nyt vihdoinkin lakkaisi.
Ompulla ei muuten enää ole kovinkaan montaa piikkiä aamukammassa, jee!

Hui, nyt alkaa taas ähinä pinniksessä. Täytyy mennä kohta katsomaan. Pikkuinen tissitakiainen viihtyi tissillä eilen melkeinpä nonstop klo 16-23... kyllä siinä jo korvikkeet ja pulloruokinta kävi mielessä. Tänään on onneksi nukkunut jo kolmen tunnin pätkissä, muttei meinaa kyllä millään nukahtaa sänkyynsä. Saan pojan nukkumaan kun laitan hänet tiukkaan kapaloon ja imetän... no, ehkä se tästä vielä helpottaa.
Tilasin muuten eilen sen hug-a-bubin kantoliinan, toivottavasti tulee pian.

Mutta nyt katsomaan onko pesueella kaikki hyvin. Hyviä vointeja ja mukavaa päivää teille kaikille!

T. Jazz ja poitsu 6 päivää

Höh, herjasi mulle aivan samaa kuin Kapriksellekin... ihme juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirpulle:
Onnea matkaan! Ohjehan on nykyään, että supistuksia pitää tulla alle viiden minuutin välein ennen ku lähtee sairaalaan. Vaikka supistuksia tulis 5-7 minuutin välein, ei ne vielä riitä tekemään kohdunsuulle mitään. 3 minuutin välein tulevat supistukset avaavat jo kohdunsuuta. Veri paprussa kertoo kuitenkin, että siellä alkaa pikkuhiljaa tapahtumaan :-)

Pakko tähän sanoa ettei ainakaan mun kohdalla paikkaansa pitänyt. Onneksi lähdin sairaalaan vaikka supistuksia tuli vain 10min välein (todella napakoita ja kipeitä) koska kun tulin sairaalaan niin synnytys oli ohi 1,5 tunnissa (loppu meni todella rytinällä). Jos olisin jäänyt kotiin vielä odottelemaan että supistukset tulisivat edes 5min välein niin vauva olisi syntynyt varmaan autoon...

Nyt on taas paniikki päällä. Äsken menin vessaan ja ph-suojassa aika reilusti kirkasta verta.

Miehen kanssa kolme tuntia sitten puuhailtiin viikon tauon jälkeen ja silloin ei verta tullut.

Voitte taas varmaan kuvitella mikä olo.....

Hui, varmasti on säikäyttänyt Katzu!
Mutta eiköhän se oli ihan puuhasteluista johtuvaa vuotoa. Limakalvot ovat herkillä koko raskauden ajan ja sulla oli ihan hetki sitten se hiiva, joten uskon että vuoto johtuu limakalvoista eikä muusta.
Koska pääset ultraan? Toivottavasti pian ettei sinun tarvitse kärvistellä pelkojen kanssa. Halauksia ja tsemppiä!

Ainakaan toistaiseksi vuoto ei ole alkanut kiihtymään. Ultra on viikon päästä maanantaina. Toivotaan parasta.

Ainakin väsymys ja pahoinvoitni jatkuu..... Mä en tänäänkään ole tehnyt muuta kun maannut sohvalla.

Yötä.....

Pikaisesti..
Toivottavasti Katzun vuoto on nyt tosiaan ihan harmitonta limakalvovuotoa. Peukut pystyssä! Varmasti pelästyttää.

Jazzille tsemppiä tissitakiaisen kanssa :-) Eiköhän se rytmi siitä vähitellen löydy. Toivottavasti saat kohta tosiaan liinan. Se varmasti vähän helpottaa arkea.

Täällä tilanne ennallaan. En ole vielä mihinkään soitellut, kun luotan nyt, että ei se mun aukeamistyyli mihinkään ole muuttunut. Tänään iltapäivällä/illalla supistellut harvakseltaan, mutta aikas voimakkaasti kyllä. Viiltää ja vihloo alavatsaa ja alapäätä aika inhottavasti. Mutta noita on tosiaan todella epäsäännöllisesti.
Huomenna soittelen yliaikakontrolliaikaa ja voin samalla kysäistä näytillä käynnistä jo ennen sitä.
Ollaan tässä päivä taas touhuttu ja kyläilty, jotta aika on kulunut rattoisasti :-)

Öitä! Itse toivon taas supistuksetonta, että voisi koisia...

Tehis rv 41