EX-KERMIT 18 vko 45

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo Tehis vois käydä visiitin täälläkin, tai sitten pyydän Safiiria, kun hän on lähempänä... Ja onhan wabbilaisissa muistaakseni tältä seudulta porukkaa, joilla on lapsia, jos vaihtais niitten kans yhteystietoja, ja hoito-opastusta sais sitten sitäkautta.

Oon mä aatellu että sitteri ja vaunut ja turvakaukalo pitäis ainaki laittaa... Täältä meijän kylältä kun ei saa mitää (no ehkä tuttipulloja ja vaippoja...) mutta siis mitään isompaa, niin se on kaupunkireissu tai sitten tilattava netistä. Jos kaupunkiin meinaa, nii miehen pitää tietenki olla mukana... Melkein soiteltava valmiiksi hintoja ja sitten vaan mentävä jonnekkin ja ostettava. Ei puhettakaan, että kierreltäis eri liikkeissä ja koeajettais useampia vaihtoehtoja. Tai jospa tuo tuleva isyys kasvattaisi myös shoppailukestävyyttä. Tai sitten yritän bongata kirpparilta noi vehkeet. Nytkin siellä olis useammat vaunut ja turvaistuimet... Mutta kun esim turvaistuimesta ei näy merkki eikä ikäsuositukset...
Vau-kirjassa oli lippunen, jonka lähettämällä saa jotai rompetta... oottako lähettäneet lippusta eteenpäin?? Entä oottako liittyny esim liberovaippojen liberoklubiin??

HUh... kirjoitus oli jääny kesken kun olin lähteny ruokikselle... Onneksi mulla on tapana laittaa netti alas ennen kuin häipäsen... Tai oli tässä asiakkaita ennen ruokista... Sitte unohtu.

Ompulla onkin rankka iltapäivä tiedossa.. Voimia sinne! Noi Ompun viikot kyllä lisääntyy huimaa vauhtia... :)

mitämitä? Mihin siunaustilaisuuteen omppu menee? mennyt multa ihan ohi...
oliko se työystävä vai...?!
voimia kutienkin!

noista hankinnoista, niin eihän sitä vauvalle tartte olla syntyessä kuin vaunut, sänky ja kaukalo.
Antaisin sellaisen vinkin, että kaukaloa en käytettynä ostaisi, kun ei tiedä onko ollut kolarissa tai ikää ei tiedä....
Yli 5v vanhaahan ei suositella, kun turvallisuus ei ole enää paras = muovit heikentyneet yms...
vaikka muuten kirppareilta ja huuto.netistä löytyy vallan mahtavia löytöjä!

Sitterin ei kuitenkaan heti ole hyvä laittaa (paha selälle) eikä se kyllä mitään mobiileita kaipaa 4pvän ikäisenä :)
kyllä niitä tosiaan ehtii hankkia sen mukaan mitä tarve vaatii ja kyllä niitä varmaan lahjaksikin saa/voi pyytää.
Lähinnä on hyvä huolehtia, että äidille on kaikkea varastossa, eli siteitä (mulla meni niitä ja paljon!!! alussa, kun vuoto kovaa) ja tosiaan tuttipullo/-pullot, tutit, rasvat vauvalle, vaippoja, pari tuttelia/nannia on hyvä ostaa myös kaappiin jossei imetys lähde käyntiin ja rintapumppu oli mulla valmiina oottamassa.
ja harsoja ja yms, mutta niitä on jotain saanut pakkauksessa.

nyt mennään tytön kanssa päiväsaunaan ja kylpyyn, kun ulos ei olla tänään menty, kun sataa niin kaatamalla ja tuulee.

mitä muuten meinaatte isäinpäivänä tehdä??

Terveiset sateisesta, surullisesta Tuusulasta. Tuo Jokelan tragedia on saanut koko kuntamme sekaisin, menee varmaan pitkä aika ennenkun asiat palaavat normaalimpaan suuntaan.
Meillä on pitkä viikonloppu edessä ja sitä seuraa vielä maanantai ja tiistai: Vuosi sitten elämämme pysähtyi kun odotettu Pikkuveikkamme kuoli. Se oli kauhein isänpäivä ikinä. Nyt kalenteri on keikauttanut päivällä eteenpäin, joten enkelöitymispäivä on tuo maanantai ja tiistaina meidän enkelipoika täyttää 1 vuotta.
Ajattelin viedä hänelle punaisen ruusun ja kynttilän.
Päivät kipittää viikoiksi ja ensi viikolla on eka neuvola. Niskapoimuultra on loppukuusta, toivottavasti lakko ei sössi sitä.
Terkuin S

No niin, tilaisuus ohi. On ne kyllä pahoja paikkoja noi.. mutta, kaunis tilaisuus oli. Toivokin kunnioitti tilaisuutta heittämällä yhden sähäkän supparin ja sitten olemalla erittäin kiltisti koko loppuajan.

Työkavereilla oli siis lupa osallistua vain kirkkoon, itse muistotilaisuus oli sitten omaisille. No, varmaan ihan oikea ratkaisu. Työkavereita meinaan oli n. 60 hlöä ja omaisia vajaat 20. Niin Kapris, oli siis työkaverin hautajaiset. Tai saattajaiset, ruumis menee tuhkattavaksi. Tämä mies sairasti vuoden päivät haimasyöpää.

Sannalle voimia sinne Jokelan seudulle ja eritoten sitten Pikkuveljen muisteluun.

Eipä ole isäinpäiväsuunnitelmia.. me ei hirveesti harrasteta noita äitienpäivä-isänpäivä tms. juttuja. Siis ei ikinä tehdä mitään erityistä. Olis kyllä joskus kiva yllättää ja yllättyä.

Kateellisena Kapriksen päiväsaunalle, hyvää viikonloppua toivottavat
Omppu ja Toivo

En sitten päivällä tänne kerinnyt kirjotella, kun viimein päivittelin kuulumiset tuonne kesäkuiset -05 suljetulle osastolle. Ei ollu vielä synnytyskertomustakaan siellä :-)

Sannalle ja perheelle kovasti voimia <3
Mitenkäs sulla raskaus etenee? Paljonko nyt on viikkoja kasassa?

Ompullakin tänään oli ikävä tilaisuus. Nuo hautajaiset on kyllä aina itkettäviä paikkoja. Jotenkin tämä luterilainen hautausperinne on niin murheellista, että jo se musiikki ym. laittaa itkemään.

Vai vauvanhoitokurssia tarvittais, hih. Mites se menikään se sanonta siitä tikanpojasta... ;-)
Mulla muuten muinoin oli helppo alotella näitä vauvanhoitohommia, kun nuorempi systeri on syntynyt mun ollessa 16-vuotias. Tuli ihan pikkasen hoidettua vauvelia jo siinä iässä. Olinkin hälle aina varaäiti :-) Tämä sisko siis, joka nykyisin on meidän suosikkilastenvahti.
Eiköhän Senora ja Tuuli teilläkin tuo homma ala aikas nopsaan luistamaan! Kyllä ensisynnyttäjät saa sairaalassakin aikas hyvää opastusta ja lisää sitten neuvolasta. Mutta onhan meitä konkareita täällä, niin voi virtuaaliopastusta antaa :-)

Meidän perhe-elämästä en tosiaan ole kauheasti riipustellut, kun en ole koskaan vielä siihen osuuteen ehtinyt ;-)
Mutta tässähän nämä siis menee ihan kohtuullisen mukavasti. Lisäkädetkin lähtivät tänään siis taas töihin, niin saa enempi itse aikaiseksi :-) Kuten Pikku2 totesikin, niin vähempi saa silloin tehtyä, kun se toinenkin siinä on. Ja jotenkin ne kaikki kädet muka tarvitaan, vaikka kahdellakin pärjää, kun on pakko.
Eilenkin muuten samaan aikaan imetin, puhuin kännykässä ja paistoin jauhelihaa :-D
Kyllä aluksi tuntui kun sairaalasta kotiuduttiin, että miten tässä oikeasti selviää, kun yksin joutuu pärjäämään. Mutta se oli vaan taas siitä, että ei ollut sitä vauvelia tottunut hetkeen hoitelemaan ja se jotenkin tuntui "vieraalta". Nyt nämä menee tässä kaikki taas jo ihan rutiinilla :-) Ja "Lahja" todellakin on helppo tapaus.

Mitäs tosiaan Jazzin pesueelle kuuluu?

Miten minä en nyt millään osaa tuonne vauvanhoitopuolelle mennä???
Isomman pesueen haaveilijoissa kyllä olen välillä pyörähdellyt ;-)
Koittakaa siis kestää vielä tätä roikkujaa!

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ja Kaprikselle nyt niitä suppareita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Olisko sunnuntai 11.11. kiva päivä???

Tehis

Nostetaan, ettei valuta pois ekalta sivulta...Onpas taas tylsän harmaa päivä. No tätähän tämä on vielä vähän aikaa, ennen kuin lunta tulee. Sannalle lähetän paljon lämpimiä ajatuksia ja voimia Pikkuveikan vuosipäivänä. Ompullakin ollut eilen raskas iltapäivä :( Olen sama mieltä Tehiksen kanssa, että jo se musiikki hautajaisten alussa, saa minut ihan ahdistuneeksi.

Mukava kuulla, että arki rullaa siellä Tehikselläkin, kun rutiinit alkaa pikku hiljaa löytymään. Kyllä se vaan täytyy siihen luottaa, että itelläkin se sitten jotenkin alkaa sujumaan, mutta luulenpa, että aika monta kertaa voi tarvita hieman virtuaaliopastusta ;)

Kapris se siellä saunoo oikein urakalla! Oliko vaikutusta? Kiitos neuvoista: tutteja, rasvoja ja tuttipulloja olenkin jo ostanut, mutta vaippoja, siteitä ja tuttelia täytyy sit vielä haalia. Niin ja sen pienemmän toppapuvun/pussin ostan tässä kyllä ennen syntymää. Vaunut meillä siis on jo ja ollaan tässä käytykin väillä ohimennen katselemassa erilaisia kaukaloita ja niihin sopivia matkarattaita. Muuten kuinka tärkeää se on, että ne rattaat saa ihan makuasentoon?

Tiitillä on menossa joku ihmeen myllerryskausi - tuntuu, että koko ajan jostain suunnasta satelee potkuja. En tiedä yrittääkö se kääntyä vai mitä, kun potkut tuntuu välillä alhaalla, välillä sivulla ja välillä taas ylhäällä. Mä en enää yhtään ymmärrä, että miten päin se siellä on. Höh... No nyt tämä menee. Illalla olis yhdet illanistujaiset ja huomenna konsertti ja muuten vaan oleillaan.

Tuuli

Huomenia! Tulin Solossa käymään, ja samalla kurkkasin tännekin :)

Täällä sataa lunta, ihan tupruttaa. Maa on valkoisenaan, on muutaman tunnin pyryttänyt. Kohta pitäis lähtee naapurikaupunkiin vähän ostoksille..

Tuuli, mullakin tuntuu, että potkuja tulis joka puolelle välillä. Mut kun pää varmasti on alhaalla, niin olen järkeillyt, että pepun pyörityskin tuntuu ihan potkulta välillä, ja onhan niissä käsissäkin jo voimaa :) Mutta, jalat vaihtelee kyllä puolelta toiselle varsinkin öisin kylkeä kääntäessäni.

Kiva kun Tehis kävit pistäytymässä! Mua ei ainakaan haittaa, vaikka vauvansa jo saaneet täällä kirjoittavatkin.

Nyt täytyy mennä, on vielä yöpukukin päällä...

Omppu ja Toivo 35+3

harmaat moikkaukset täältä..

sataa ja sataa ja välillä tuulee.. =( jee!

Sannalle voimia vuosipäivän koitokseen!

Hyvä kun tehiksen arki rullaa - vaikken epäillyt hetkeäkään, etteikö rullaisi ;)
Ja todella toi 11.11 ois hyvä päivä syntyä!! Joten otan supparit vastaan niin, että huomenna vois syntyä, mutta mielummin vasta illemmalla, jotta kerkiä syömään - heh!

Ei auttanut sauna kun saunottiin huimissa 50 asteen löylyissä tytön kanssa. Ja tyttö toimi vielä löylymestarina, eli ei pahemmin vettä kiukaalle osunut.
Enkä muutenkaan usko siihen saunaan voimaan synnytksen käynnistäjänä YHTÄÄN!

Ei ole mun mielestä ihan täysin makuuasentoon rattaita saatava. Pieni kallistus ei haittaa, kun kuitenkin voi vöillä lapsen köyttää kiinni, niin ei vaan putoa kyydistä :)
ja talvivauvalla kuitenkin varmaan enempi vaunut käytössä, kun matkarattaissa on niin pienet pyörät että työntäminen pienessäkin lumessa on RASKASTA!
Tosin kaupungissa harvoin on lunta jalkakäytävillä.
Tietty kaupoissa matkarattaat on yli-kätsyt. Meillä tyttö kulki kaukalossa tai sit laitettiin niihin kauppojen kaukaloihin, jotka kärryissä tai vaunuissa melkein ½ vuotiaaksi ja sitten vasta hankittiin matkarattaat.
Tosin ekan kuukauden tai kaksi käytiin ilman tyttöä kaupassa, kun oli niin kova rs-virus jylläämässä Suomessa, että ei haluttu turhaan riskeerata...
tehtiin kerran viikossa mega-kauppareissu ja sen aikaa (n.tunti) mun äiti oli tyttöä katsomassa.
Oli ihan kivaa vaihtelua kaikille, vaikka n.15min välein soitin äidille ja kysyin miten menee :)

Ja ei tosiaan haittaa yhtään vaikka jo vauvautuneet tänne kirjoittaa!!!!

SIIS MITÄ!!!?? Onko tehikesllä jo nyt vauvakuumetta kun haaveilijoissa olet taas alkanut pyörimään?? OU MAI GAAD sopii kyllä tähän hyvin :))
no, mikäs siinä.
Itsekin kyllä kysyin mieheltä eilen, että pitäiskö "tehdä" vielä kolmaskin vauva ja mies siihen että miksikäs ei...
olin vähän suu auki, kun heitin sen ihan huumorilla, mutta ei siis ole pois suljettu sekään :) no, odotellaan nyt ensin tämä kakkonen maailmaan!!

hyviä isäinpäiviä kaikille!

kapris 41+2 (huokaus)

Kaprista tulin kurkkimaan ja täällähän se ;) Vaikutat ihan ookoolta vaan hyvähän se on ettei olo ole kaamee. Mullakin oli tosi hyvä olo loppuvaiheessa ja tosiaan eipä se kolmet ässät taida vaikuttaa asiaan (mä kyllä kannoin hiekkaa kellarisaunaan ämpärillä sillon edellisenä päivänä kun ei käynnistetty en tiedä sit vauhdittiko vai ei)

Sannalle voimia,vauvalehdessä oli juttua kohtukuolemasta ja tulit heti mieleeni.
meillä oli myös viime isäinpäivänä melko surulliset fiilikset.Mun km vuosipäivä on myös 12 pvä. Täytyykin kaivaa enkeli muuttolaatikosta esille jonka silloin ostin.

Paljon on tosiaan vuodessa tapahtunut! Nyt vaan onnesta mykyriäisilläni katselen tota ihanaista tyttöä =')
kasteperinteistä oli juttua, Jazzilla ihanat perinteet! ja tehiksellä kans. Meillä on sen verran että lasten mummi on teettänyt kastepuvun jossa on nää serkukset kaikki kastettu eli siitä tulee sellanen perinne puku sitten seuraaville sukupolville. Mun rakas mummi (joka on nyt taivaan kodissa) On antanut noille isommille tytöille kastelahjaksi kristalliset maljat joissa heidät on siis kastettu. Surinkin tossa vähän kun ei mummi ole näkemässä tätä tyttöä eikä antamassa hänelle sitä lahjaansa. Mutta kun asia tuli puheeksi tätini kanssa ja mummin muutama kristallimalja on kulkeutunu hänelle, täti sanoi että antaa yhden niistä tälle vauvalle niin saa hänkin osansa mummin muistosta.

vilkutukset kaikille !(mäkin täällä roikun, kun en oikein "tunne" noita vauvahoitopuolen ex-kermejä )

hyvää isäinpäivää kaikille huomiseksi, tuskin huomena pyörähdän kun käydään pappalassa ja vaarilassa =D

Huomenta

Kapriskin se täälläkärvistelee :)

Juu ei minuakaan haittaa yhtään, että jo synnyttäneet täällä kirjoittelee. Ihan vapaasti saatte kertoa kuinka se vauva arki sujuu :)

Minua taas hirvittää. Nyt on raskauden kesto sama kuin keskenmenneessä raskaudessa. Tai siis se huomattiin tässä kohtaa. Ja nyt se asia mikä pelottaa. Mulla on ollut pari päivää vähän turhankin hyvä olo tuon pahoinvoinnin kannalta. Eli niin juuri viimeksi kävi. En ollut enää oksentanut pariin päivään ja sit ultran tulos olikin mikä oli. Tietty toivon että pahoinvointi alkaisi ihan asiaan kuuluvasti vähentyä. Mutta tuntuu että joka puolella toitotetaan että yleensä pahoinvointi loppuu viikon 12 paikkeilla

Mun olisi tänään pakko menne pihalle laittamaan paikkoja talvi kuntoon.Kaikki hommat rästissä. Niin sisällä ja ulkona..... ÄRSYTTÄÄ!!!!!!!!!!! Ketään vieraitakaan kehtaisi just nyt laskea ovesta sisälle. Mitään muuta tehnyt viime viikkojen aikana kun kaikki vapaa-ajat maannut sohvalla. Lenkillä en ole käynyt kuukauteen. Kohta kasvan hometta...

Mukavaa isänpäivää kaikille perheille

Katzu 9+2

Oikein mukavaa isänpäivää!
Mekin lähdetään tänään ensimmäistä kertaa Lahjan kanssa vaarilaan ja isopappalaan. Mummi lupasi sapuskatkin laittaa. Ihana päästä valmiiseen pöytään :-)

Katzu, kaikilla ei välttämättä onneksi mene "oppikirjan" mukaan eli kyllä tuo pahoinvointi voi noilla viikoilla jo hyvinkin vähentyä/loppua. Muistelisin, että mulla se vähäinen etova olo oli kyllä ihan muutamassa viikossa ohi. Eipä niitä muuten oikein muista, kun ei ole minnekään ylös kirjotellut, eikä tosiaan ollut oikeaa pahoinvointia. Toivotaan ja uskotaan, että Katzu sullakin nyt ihan muuten vaan helpottaa!

Kiva, että saadaan täällä vielä pyöriä :-)
Ässällekin kovasti vilkutuksia!

Oishan se kiva isänpäivälahja Kapris... Armottomia suppareita siis sinne, jos ei vielä ole alkanut.

Jep, ja noihin haaveiluasioihin palailen sitten joku päivä ajan kanssa ;-)

Tehis

Isänpäivän iltaa :) Justiin tuossa anoppilassa syötiin ja nyt jaksaa taas hetken niillä eväillä.

Oli kunnon polttavaa supisteluakin tossa iltapäivällä, yks aika kova ja toinen vähän laimeempi tujaus. Kyllä sitä aatteli, että joo-o, kyllähän se sitte sattu viimekskin niin perkeleesti! Jotenki on vaan aika kullannut nekin muistot :). Muutenkin kersa on viime päivinä liikkunut niin kipeesti (ja taas sykkii selkäpuolella niin että henki salpaantuu..), että ihan tuskaa välillä on kyllä.

Kukaan (lähinnä Kapris siis) ei ole siis vielä lähtenyt jakaantumaan..

Siis mitä, Tehotyttökö se haaveilee jo viidennestä vai? Ei voi kyllä sit muuta sanoa, kuin että sut on todellakin luotu äidiksi :)

Katzulle tsemppiä, siitä lähdetään, että kaikki on mallillaan!

No niin, tää menee taas, kun virtaa tuntuu olevan. Ihanaa, eilen sain miehen pakotettua hävittämään makkarista yhden kaapin, nyt mahtuu pinnasänkykin taas sinne. Jokohan sen kohta kehtais virittää valmiiksi...?

Hyvää isäinpäivää vaan kaikille!

Täällä ollut kovin kiva päivä. Oltiin isolla porukalla syömässä ja oli kiva nähdä kaukasempiakin sukulaisia eikä KUKAAN kauhistellut vatsaa vaan kyselivät vaan, että koskas se mun laskettu on ja sitten päivittelivät kuinka hyvin ja kepeästi liikun vaikka näin paljon yliaikaa jo menty :)))
ja se ruokakin oli hyvää, vaikka ne kalat yms jäikin syömättä. kakkua sit senkin edestä;)

romantiikkaa ollut kovin ilmassa ja sängyssä ja nukuimme koko perhe päikkärit ja kohta isäinpäivä saunaan (en yleensä ole yhtään kova saunomaan...)
Todella mukava päivä siis!!

Katzu, kaikki on varmana hyvin. Mullakin loppui se etova olo ennen rv12. Ei se vauva vielä osaa kalenteria niin tarkkaan tulikita, että osaisi laittaa äidin pahoinvoivaksi sen 12vk :))
halauksia kuitenkin jotta huono mieli lähtee pois!

Josko Omppu kuitenkin ollaan yhdessä synnyttämässä...?!?! mutta minä ensin!! muuten suutun... heh!

nyt kutsutaan, täytyy mennä.

kapris viikot jotain huurrrrrjan paljon

Pikaiset ja omanapaiset heipat!

Mihin nämä päivät menevät?!? Viikko on taas mennyt hujauksessa...

Käytiin perjantaina neuvolassa ja poitsu on kasvanut HUIMASTI! Painoa oli 5550g, eli hän on ottanut painoa 650g/viikko... taitaa meikämamman tisseistä tulla kermaa! Ja pituuttakin on tullut kolme senttiä, eli mittaa on pienellä miehellä jo 57cm.
Neuvolan terkkari päivitteli poitsun imukuppipahkaa, joka hänen mielestään ei ollut laskeutunut yhtään ja on vielä ihmeellisen kova. Hän pyysi oikein kollegan päivittelemään asiaa ja soitti Kättärille konsultoidakseen heitä. Sydän sykkyrällä odottelin mitä sieltä sanovat kun terkkari jo rupesi puhumaan pahkan rikkomisesta ym. kamalaa ja samaan hengenvetoon yritti rauhoitella mua, ei oikein onnistunut rauhoittelu. Kättärillä konsultoitiin lastenlääkäriä, joka oli sitä mieltä että on ihan normaalia ja pahka voi olla jopa 3 kuukautta. En kuitenkaan ole oikein saanut ajatukselta rauhaa kun en itse kuullut lääkärin suusta tuota asiaa. Minua lähinnä vaivaa tuon pahkan kovuus kun imukuppipahka on kuulemma pehmeä. Täytyy mennä käymään lekurissa poitsun kanssa, jos sieltä saisi sitten mielenrauhan. Olen käynyt läpi kaikki vaihtoehdot epämuodostumasta aivokasvaimeen ja seurailen pojan käyttäytymistä varmistuakseni ettei hän ole mitenkään vammainen... Mielikuvitus laukkaa vähän liian lujaa.

Muuten on kaikki ihan hyvin. Poitsulla on edelleen kovasti mahavaivoja, täytyy siis mennä uudestaan vyöhikseen koska siitä oli hetkellisesti paljon apua. Hän on kuitenkin nukkunut ihan hyvin öisin. Päivällä ei meinaa rauhoittua omaan sänkyynsä millään ja jos siihen nukahtaa on tytteli takuuvarmasti hetken päästä herättämässä. =/
Viikon ajan on poitsu suonut valloittavia hymyjä ja on pidempiä aikoja valveilla. Siskon touhuja seurailee todella kiinnostuneena.

Katzulle kovasti jaksuja! Kaikki on varmasti hyvin vaikka huono olo on hellittänyt. Oireet tosiaan voivat vaihdella paljonkin päivästä toiseen.

Sannalle suuren suuri halaus ja voimia tämän rankan ajan kestämiseen!

Kaprikselle suppareita, suppareita ja vielä enemmän suppareita! Hienoa että sulla on noin hyvä olla.

Vilkutuksia ja halauksia teille kaikille! Olette ajatuksissani, vaikken nyt tällä kertaa tekstejänne ehdi kommentoida.

T. Jazz ja lapsukaiset