Ex-kermit 15 vko 42

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuuli!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, yritetään kaataa vielä tänään mies petiin. Tosin hän katsoo Pakoa ja mun pitää yrittää sitten itseäni viritellä se aika. Etten siis vaan nukahda. Tai sitten pitää esittää joku norsuilutanssi sille että pako jää kakkoseksi....

Hauskaa maanantai-iltaa kaikille! Ompa jotenkin hyvä ja seesteinen olo...

Kirppu

Saas nähdä kerkeääkö Tehis tai Kirppu ennen mua. On se kiva sitten sairaalassa jännätä, kun en pääse mistään tilanteita tarkistamaan. Mutta tuskin teillä enää hirveen kauaa voi mennä. Kirpulla limatulppa ja seesteisyys hyvä merkki.

On varmasti rasittavaa, kun kokoajan kysellään..musta on outoa, mut ehkä vain hyvä, ettei kukaan oo kyselly mitään, kun sektio kuitenkin ylihuomenna. Kuhan eivät sitten kaikki huomenna pommita ja kysele miltä tuntuu..

Tänään ollu hyvä päivä, ollaan vietetty tytön kans laatuaikaa, käytiin saunassakin kaksistaan ja vein meijän sänkyyn nukkumaan. Vieläkin olen hiukka pettynyt sektiosta, mut pikkuhiljaa alan kait sen hyväksymään. Huomenna saan sitten neljään asti syödä ruokaa, siitä puolille öin täysin nestemäistä, ja sitten ravinnotta. Aamulla ennen 6 matkaan ja seitsemän jälkeen on varattu aika. Saas nähdä monelta itse sektio tehdään..sen jälkeen pitää olla 2h heräämössä tarkkailtavana ja vasta sitten saan vauvan syliini, siis jos vain kaikki menee hyvin. Kääk, onko se jo ylihuomenna? ihanaa ja kamalaa..

Kylläpä nyt Kirppua ja Tehistä koetellaan... Mutta toisaalta 18. pvä on vasta huomenna... Toivottavasti nyt ootte saanu lepäillä tarpeeksi..., kuten myös Ninni... Jospas sitten saataisiin kolmoset, kun Ninnilläkin on se sektioaika... Hieman hymyilytti kyllä tuo Kirpun seesteinen olo... varsinkin sen jälkeen kun tiistaina toivottelee hauskaa maanantai-iltaa :) !
Jee kyllä tuolla masussa kasvaa Karvinen... Lasagne menee täysillä heti aamusta! :) hih... Pitänee ostaa jotain muita hiutaleita kuin kaura... täytyy siis käydä iltapäivällä kaupassa. Muutenkin tuo dementia vaivaa... Mietin nimittäin eilen aamulla, että pitää muistaa ottaa lähtevä paketti mukaan... Sitten lähdin töihin ja paketti jäi kotiin. Päivällä en muistanu koko pakettia, vasta kun lähdin töistä, muisti koko paketin ja sitten sen että se ei oo mukana. Mutta onneksi tuo bensa on niin halpaa - ajelin kotiin ja otin paketin ja kävin heittämässä sen postiin.
Sitä paitsi sitä en tainnu kertoakkaan, että viikonloppuna tein kastiketta ja oli ihan sentistä tai kahdesta kiinni etten suurustanu kastiketta MANNARYYNEILLÄ !! Jotenkin äly välähti, että jotain outoa tässä... hmmmmm... Jos tätä vauhtia muisti heikkenee, niin en tiijä miten kotioloissa pärjään.

ajatus junnaa... ihanaista päivää kaikille.

Kylläpä oli varsinainen yö. Illalla vähän norsuiltiin ja sitten heräsin joskus yhden jälkeen kun lorahti jotain housuihin. Nousin ja ei enää mitään. Siinä sitten pyörin ja ihmettelin ja vähän rupesi supistelemaan. Alavatsa tuntui oudolta. Tulin tulokseen että taisi olla isännän eritteet jotka plumpsahtivat ja sain taas nukuttua. Jossain vaiheessa heräsin taas suppareihin mutta aamulla olivat poissa. Laitoin yöllä varmuudeksi siteenkin housuihin mutta ei sinne mitään ole kertynyt. Mietin että pitäisikö tässä nyt kuitenkin johonkin soitella. Mutta olen kyllä aika varma että oli jotain spermaa ym. eikä lapsivettä.

Juu, taitaa olla meikä todellakin sekaisin kun maanantai-iltaa teille eilen toivottelin... Tota istukkadementiaa näyttää potevan aika kovasti myös Senora. Hyvä että lasagne pysyy sisällä...

Mikähän Tehiksellä tilanne? Sovitaan se 18.pvä nyt sitten meidän kolmosten syntymäpäiväksi. Ninnillä jännä tilanne kun tietää että torstaina saa nyytin kainaloon.

Nyt puurolle

Täältä taas reippaana ja hyvävointisena ilmottaudutaan! Ei mitään, ei kertakaikkiaan mitään. Joku yksittäinen muutama suppari yön aikana.
Isäntä siirsi lääkityksenkin huomisaamuun, kun oli tänään kovin väsy. Nyt kun on tuo lomarytmi tässä huushollissa päällä, niin menee nuo illat väkisinkin vähän myöhäseen... Taidan siirtää oman synnytyspäivän suosiolla omaan synttäripäivään, joka on ensi viikon torstai :-)

Ninnillä alkaa tosiaan olla jännät paikat. Tosi hyvä, että olet sopeutunut jo ajatukseen sektiosta. Voin kyllä kuvitella miltä tuo aluksi on tuntunut. Muistelen vaan tuota kolmosta odottaessa, kun th oli sitä mieltä, ettei perätilasta enää käänny ja oli myös "pelko" sektiosta. Pettymys on ehkä se suurin tunne. Mutta hienosti se Ninni menee ja pääasia, että vauva saadaan turvallisesti maailmaan. Jollei tuo nyt sitten käännöstä ole tehnyt???

Vai lasagnea se Senora vetelee aamupalaksi, voi apua! Mulla kyllä jää nuo puurotkin syömättä ihan ilman raskauspahoinvointejakin... Täällä vakioaamupala nuo Bran Flakesit. Ja kyllä meinaan vatsa toimii :-D Jännä juttu, että jos jättää yhtenäkin aamuna nuo syömättä, niin vatsan toiminta on heti niin ja näin. Ihanat suolistojutut näin heti aamutuimaan :-)
Mutta Senora vaavilla on kyllä hyvä nimi: Ihime Karvinen :-D

Hauska kyllä tuo Kirpun seesteisyys juu... Mitenköhän Kirpun tiistaiaamu on lähtenyt käyntiin ;-) Jospa nyt tulisikin peräkkäisinä päivinä näitä vauveleita; eilen Jazz, tänään Kirppu ja huomenna Ninni. Voin mä sen perjantain sitten ottaa, jos oikein kiltisti pyydetään.

Nyt pitäis ruveta suunnittelemaan, miten sitä tämä päivä kulutetaan. Mieli tekisi lähteä jonnekin reissun päälle, mutta enpä tiedä uskaltaako sitä tän pesueen kanssa.

Tehis rv 40+3 (tai 41, kääk)

Samaan aikaan linjoilla kiltisti ilmottautuvat :-)

Kantsii varmaan Kirppu noita eritteitä tosiaan tarkkailla. Kyllähän nuo isännän eritteet saattaa valua pitkäänkin ;-) Lapsivedessä on vähän samanlainen tuoksu kuin spermassa, makeahko. Vesi on kyllä vetisempää ja usein siinä on vaaleanpunertava väri.

Tehiksellä murot aamupalana... hmmm... meijän kulttuuriin nuo murot ei oikein kuulu... Täytyis varmaan kokeilla... Mutta mitäköhän masukki maidosta sanoisi... Taitaa pelkät murot olla aika kuivaa syötävää??

tehikseltä tuli aika kattava vertaileva tutkimus eritteistä ... kivaa näin aamutuimaan...

Jahas.... suolamääriä kommentoitu... eipä nuo murot muutenkaan kovin kiinnosta...

Nyt on sitten taas mitä odottaa... Sain varattua rakenneultran, se on sitten joulukuulla 17. päivä... ei kyllä suotta sanota että odottavan aika on pitkä... sitä se on... ja koko ajan odotetaan jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja Suolaton:
Vilkaiskaapa murojen suolamääriä... yli 2-3 % monissa (voimakassuolaisen raja on 1,3 5)...

Tosi hyvä, että täällä ollaan huolissaan, sillä sitähän tämä asiaan puuttuminen tietysti on ;-)
Noissa muroissa, joita itse pääasiassa käytän (Bran Flakesia vastaava Pirkka-tuote) näkyy suolaprosentti olevan 1.
Ja sitä paitsi itse olen raskauden aikana käyttänyt salmiakkia verenpainelääkkeeksi :-) Paineet kun olleet siellä 90-100/50-60. Joten hirveästi en noihin suolamääriin ole tuijottanut, varsinkaan kun muuten ei älyttömänä suolaa ruokiin tungeta.
Mutta kiitos huolenpidosta kovasti! :-D

Ultraterkut. Kaikki ok, omalla käyrällään Toivo kasvaa ollen arviolta nyt 1747 g :). Jos samalla kaavalla jatkaa kasvamistaan, on täysikäisenä n. 3200 g eli ihan passeli. Vettäkin löytyi normaalit määrät, mutta tuli ukaasi, että jos jotain epämääräistä lirahtaa, pitää 12 tunnin sisään mennä testauttamaan liuskoilla. Kolmen viikon päästä pääsen vielä kurkkaamaan poikaa! Katotaan samalla vielä kohdunsuun tilannetta. Nyt oli takana ja kiinni, mutta pehmentynyt vähäsen.

Ihanat, kaks työkaveria tuli tohon luukulle just kaakattamaan, että miten jakselen.. No, toisaalt ihan kiva, että joku joskus kysyy, että miten voin.

Ja Kirppu ja Tehis edelleenkin ilmeisesti yhtenä.. no, hiljaa hyvä tulee, ja kivasti ehtii kasvaa kokoa :)

Onnea Senoralle, kun rakenteet sait varattua! On taas jotain konkreettisempaa määränpäätä odotettavana.

Ai joku suolainnokas kommentoinut muroja.. heh, just yks päivä söin kylmäsavuporoa, jonka suola% tais olla peräti 4!!! Ja hyvää oli :) Ei vaan, onhan se toki niin, että jos kärsii korkeammista paineista, on syytä kiinnittää huomiota suolaan, mutta itelläni kun on ollut ihan matalissa lukemissa, niin olen sallinut itelleni ihan normaalin suolavalion. (tosin tuo 4 % ei ole mikään normaali, mutta kai sitä kerran jos toisenkin voi vähän rillutella)

Jokos Ninnillä on perhosia vatsassa?? Muista nyt syödä hyvin ennen neljää, että jaksat :) Onnea ja tsemppiä nyt tässä vaiheessa leikkaukseen, jos en enää muista tämän jälkeen toivotella..

Omppu ja melkein normaalipainoinen Toivo 32+0

hello!

Täällä kasassa vielä muut lokakuun odottajat. Huomenna vois tosiaan syntyä "kolmoset" :))

Onnea Ompulle melkein normaalipainoisen poitsun kattelusta!
Onkos Toivo nyt pienempi vai suurempi kuin normaalisti tossa vaiheessa?? ei meinaa ole hajuakaan... tai hei, jotain välähti päässä... eli ilmeisesti pienempi jos syntymäpainoksi veikataan 3,2kg :)

nyt ei taas pysty olemaan pystyssä, kun toi yks tuolta sisuksista tunkee itteään paikkaan joka säteilee häpyluuhun ja kipu on ihan järkyttävää!
Tänään käytiin neuvolassa ja on kiinnittynyt ja kuulemma tosi alhaalla ja siitä johtuu nää ällöttävät kivut.

palaan, kun alapää paremmassa kunnossa...

kapris 37+6

Juu Toivo oli normaalista keskikäyrästä "-1". Mutta siis kun ei äitinsäkään mikään jättiläinen ole, niin sikäli ihan normaalipainoinen ja odotetun kokoinen, sanoi lääkärikin.

Kaprikselle tsemppiä kipujen kestämiseen. Hitto ei ole kyl sullakaan enää pitkää pätkää maalisuoraa jäljellä! Enpäs sit enää muistakaan, millä viikoilla sun tyttö syntyikään aikoinaan?

Ompulla mukavat ultrakuulumiset...parin kuukauden päästähän teillä on sitten jo live-tapaaminen... Kiva että kuitenkin vielä tässä välissä ultralla...
Kylmäsavuporoa - nam... Meillä on nyt ollu savustettuna hirveä ja villisikaa. - slurps... Luinko jostain, että nuo savustetut lihat eivät olisi suositeltavia?? Pöh... Kun itse laittaa, niin kai sen uskaltaa syödä...
Kapriskin poikkeillu... ja nyytti kiinnittyny. Niin se tuo aika vierii... Pari viikkoa jäljellä ...
Ninnillä pari tuntia tankkailuaikaa... Koitahan syödä tukevasti että jaksat tulevan paaston... Aatteles ... huomenna sulla on jo oma vauva sylissä näihin aikoihin... Tsemppiä mukaan.

Hieman hymyilyttää jutella työporukoiden kanssa kevään asioista. Koko ajan oon ottamasssa juttuja itelle. Mutta samalla oon alkanu kerätä aikataulutettuja juttuja yhteen mappiin. Sittenpähän miettivät kuka hommat tekee... Ei vain olla päätetty, että milloin tästä salaisuudesta aletaan puhua... Toisaalta on sellainen käyny mielessä, että kohtapuoliin tulee 20 vuotta täyteen samalla työnantajalla... Jos tarjoais kakkua/kääretorttua täällä töissä. Oiskos siinä samalla hyvä kertoa asiasta. Toisaalta lain mukaan ei ois vielä pakko kertoa.

Niin, noista suolapitoisuuksista vielä... Nykyisin on niin kätsysti meitä tyhmiä kuluttajiakin ajateltu, kun tuotteissa lukee VOIMAKASSUOLAINEN, mikäli se sitä on. Voi sitten valita haluaako sen vai naapurituotteen, joka ei sitä ole...
Vähempi tuossa n. 1,5dl:n flakesannoksessa rasvattoman maidon kanssa suolaa tulee kuin esim. jos vetää pari ruisleipää normaalisuolaisella levitteellä ja jollain leikkeleellä tai juustolla :-)
Mutta kuten todettu minäkään en noita suolamääriä varsinaisesti tuijota, kun ei ole niin tarvetta. Harvoja herkkuja ne kuitenkin on täälläkin nuo tosi suolaiset jutut. Mitähän sitä oikeastaan loppujen lopuksi saisi syödä, jos kaikkea pitäisi koko ajan tuijottaa???

Ompulla hyvät ultranäkymät, hieno juttu!
Niin, siinäpä se nähdään, että voihan ne pojatkin olla pieniä... ;-)

Kapriskin saattaa vielä hyvinkin kiilata sieltä jonkun lokakuisen eteen. Jaa kenenköhän? ;-) Sulla vaikuttaa kovin valmiilta asetelmalta jo ja viikkojakin noin hyvin. Saadaan ruveta kyllä tosissaan suakin ihan justiinsa jännäilemään...

Tuli muuten mieleen, että musta itsestäni on laskettu aika ollut 11.10. ja tosiaan synnyin sitten 25.10. :-)
Ja toinen juttu, joka tulikin tuossa mieleen... Joskus sillon nelosprojektin alussa laitoin huvikseni sille Elli Ennustajalle sähköpostia. Hän povasi tyttöä syntyväksi 25.10.07.
Hmmm...summa summarum. Eiköhän nyt lakata jännittämästä mua ja siirretään ne jännäilyt suosiolla ensi viikkoon?!
Nimittäin täällä on nyt kyllä niin kertakaikkisen oireeton olokin, että ei mitenkään voi uskoa synnytyksen olevan lähellä! Kaikki supistuksetkin kaikonneet...

Tehis rv 40+3

Mikäköhän vaihe minulla on meneillään. Käyn kyllä lueskelemassa pitkin päivää mitä kirjoitatte, mutta itse en jaksa kirjoittaa mitään. Ehkä mä tästä virkistyn :)

Vaikka en kirjoitakaan niin hengessä olen mukana :)

Ai no mitäs me sit vielä täällä odotellaan Tehiksen synnytyskertomusta, jos kerran päiväkin on jo tiedossa ;) Että selvät soinnut..!

Ai Senora ei ole vielä töissä kertonut, mietinkin tossa kerran.. no mut mikään pakkohan ei tosiaan vielä olekaan kertoa! Sitte kerrot, kun siltä tuntuu.

Toi tuntuu Katzu ihan tutulle, että ei saa aikaiseks kirjoittaa mitään.. mullahan oli kans alkuun pitkä vaihe, että luin kyllä kaikki, mutta jotenkin en saanu kiinni mistään. Kyl se siittä ajan kanssa!

Nyt lähti tää. Missäs Tuuli muuten on ollut koko päivän, vai onko multa menny jotain ohi?

Alkuperäinen kirjoittaja Omppu75.:
Ai no mitäs me sit vielä täällä odotellaan Tehiksen synnytyskertomusta, jos kerran päiväkin on jo tiedossa ;) Että selvät soinnut..!

Hih, on muuten Soinnun päivä tuo 25.10. Ja on sekä tytön että pojan nimi :-)

Heips vaan! Josko täällä nyt enää kukaan linjoilla onkaan...just huomasin, että kello on jo yli puoli neljä, kääk! Siis kamala kiire taas vaihteeksi.

Mutta siis oikein paljon ONNEA matkaan Ninnille! Huomenna se on nyytti sitten vihdoin sylissä ;) Taitaa se Ninni nyt kumminkin ehtiä ennen Tehistä ja Kirppua, kun tuntuu olevan rauhallista siellä suunnilla. Vai onko Kirpulla aamun jälkeen tapahtunut jotain? Nauratti muuten hillittömästi nuo Tehiksen spermakylvyt, kun aloin miettimään, miten semmoisen oikeasti vois järjestää ;) Niin ja Kapriksellakin on huomenna kaksi viikkoa laskettuun ja muutenkin vauva lähtökuopissa, joten eiköhän aleta sinuakin jännäilemään!

Onnea Ompulle hyvistä ultrakuulumisista! Mulla lääkäri sanoi silloin viikko sitten, että tiitiäisen syntymäpaino tulis olemaan 3650-4000g (kirjoitinkohan tämän jo aikaisemmin tänne...)

Joo ja jos Senoralle syntyy Karvis, niin meille tulee kuulemma Nalle Puh. Tätä mieltä oli meidän kummipoika, kun olivat kotona keskustelleet siitä, tuleeko meille tyttö vai poika. Täytyy sanoa, etten ole ollenkaan ottanut huomioon tuota Nalle Puh vaihtoehtoa ;)

Pikku 2:lle olen unohtanut kokonaan laittaa terkkuja. Kiva, kun kävit meitä tervehtimässä. Ja Pavullekin vilkutuksia; aivan ihana runo!

Mikä on muuten Katzu sulla tilanne? Onko tuhrut loppuneet?

Mulla taisi olla eilen niitä ns liitoskipuja. Olin kävelyllä ja yhtäkkiä alkoi vihlomaan julmetusti jostain tuolta alavatsan sivulta/lonkkien yläosasta. En meinannut päästä kotiin asti, kun joka askeleella vihloi ja repi. Kylläpä oli epämiellyttävä tunne! Sit vähän lepäilin ja se meni ohi.

Kaikille terkkuja ja supistuksia niitä haluaville! Heips!

Tuuli rv 27+5

Pikaisesti, taas vaihteeksi...

Onnea matkaan Ninnille huomiseksi!!!

Olisit Tehis aiemmin sanonut että sulla on päivä jo povattuna, ei sit turhaan odoteltaisi uutisia.. =) Mun pitää muuten kaivaa jostain sähköpostiarkistostani samaisen madamen viesti, katsotaan saako siitä osviittaa....

Kapriksellakin vaikuttaa hyvältä, jännätäänkö sinua vaihteeksi??

Ompulle onnittelut kivoista neuvolakuulumisista! Ajatteles, teidän Toivo on -1 käyrällä, mutta mun kaveri on sun kanssa samoilla viikoilla ja heillä on painoarvio tällä hetkellä n. 1200kg max. Heillä tosin on ongelmia raskauden jatkumisen kanssa noin muuten ja voi olla että kohta lääkärit ottavat lapsen kohdun ulkopuolelle kasvamaan, mutta se nyt ei liity tähän...

Mä täällä odottelen omaa neuvolaa, joka olis 6.11. sitä ennen pitäisi käydä siellä sokerirasituksessa 31.10. - YÄK, EN TAHDO! Muuta ihmeellistä ei sitten tapahdukaan.. Esikko sairastaa supersitkeää lentsua: ihan kamala yskä reppanalla ja ollaan jo useampi yö nukuttu miten sattuu juuri siksi. Pitää katsoa josko tänään käytäisiin sitten tk:ssa ihan vaan tarkistuttamassa tilanne ettei vallan keuhkoihin ole mennyt. Mutta kai se nostaisi kuumeen kuitenkin?? Emmä tiedä pitää miettiä.

Vai odottelee Tuuli Nalle Puhia... Meille esikko povaa satunnaisesti edelleen autoa.. =) Ja kun yritetään selittää ettei siellä autoa ole, niin kokeilee josko mopo kuitenkin olisi tuloillansa... Jepjep, helppoa tuollaiselle 1v9kk:lle selittää näitä juttuja.

Heiii, sitähän saisi jo lähteä kotiin. Eikun matkaan. Leppoisaa päivänjatkoa!

Niksu 24+

Juu pitikin vielä lisätä, että meidän tiiti (Senoran keksimä lyhenne!) on siis kuulemma keskikäyrällä.

Hm jos pitäis auton ja Nalle Puhin väliltä valilta niin kaipa mä ottaisin sen Nalle Puhin...

Ja Tehiksen tulokkaalle onkin sitten jo nimi valmiina... tai taitaa se teillä muutenkin olla jo päätettynä? Sointu olis itse asiassa aika soinnukas nimi ;)

Tuuli