Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Heippa kaikille :)

Meiltä on matkaa synnärille 10km, aikaa menee 10-15 min. Mut yöllä sen ajaa viel nopeempaa. :)

ON: Tulin just neuvolasta, sain influenssa rokotteen ja nyt alettiin seuraamaan tarkemmin mun raskautta ja vointia, koska noita ms-taudin oireita on alkanu taas ilmaantumaan. Jos menee pahemmaksi niin sairaalaan seurantaan ja käynnistetään. Muuten kaikki oli tosi hyvin. :)
Jos tässä söis tähän väliin, ja painuis päikkäreille.

Paino: +800g viikko
RR: 114/74
Pissa: Puhdas
Hemoglobiini: 120
Kohdunpohjan korkeus: 32cm
Raivotarjonassa
Sydämensyke: 141
Liikkeet: ++


- Sokruli ja pikku neiti 33+0 *poks poks* :heart: -
 
Sokruli jos saan udella niin mitä oireita tuohon ms-tautiin liittyy? Ihan mielenkiinnosta vain tiedustelen. Suvussa on ainakin muutama joilla ollut ms-tauti. Sullahan on ihanan lyhyt matka synnärille. Itellä matkaa tulee noin 80 kilsaa, joten jos oikein hätä iskee niin voipi olla, että välille syntyy.. :) tai no tuskin niin pääsee käymään. Ja hyvinhän tässä asiat on jos vertaa esim. Inarin synnyttäviin naisiin.. Siinä vois tulla hätä matkalla synnyttämään :D
 
atl Onnea tuplauutisista täältäkin :heart: Kiva että sukulaiset otti uutisen hyvin vastaan :)

syysmyrsky Kylläpäs ootte saaneet kurjaa kohtelua pankista :( Oikein vihaks pistää tollanen! Toivottavasti saatte vielä jotenkin järjestymään laina-asian :hug:

Matkaa synnärille ei meiltäkään ole kauheasti, alle 3 km :)

Mekin käytiin neuvolassa tänään. Tavattiin ekaa kertaa meidän ”oikea” neuvolantäti, aiemmilla kerroilla on ollut sijainen. Paineet oli ok ja hemoglobiini 134 (oli noussut viime kerrasta) :) Sikiön syke 150 :heart: Mutta sitten, se paino... +5 kg... Neuvolantäti alko kyselemään heti ruoka- ja liikuntatottumuksista ja muistutteli siitä, että normaali painonnousu koko raskauden aikana on 10-12 kg, ja viikon 30 jälkeen voi tulla hyvin vielä 5 kg lisää, eli mulla nyt on sitten noussut liian nopeesti. Olin vähän ärsyyntynyt, koska oon kuitenkin lähtötasolta normaalipainoinen ja syön pääosin terveellisesti jne. Ja olin oikeestaan vähän yllättynyt että siihen neuvolassa noin hanakasti puututtiin, yksilöitä tässä kai kaikki kuitenkin ollaan, painonnousussakin. Eli jatkan papun kasvattamista toistaseksi entiseen malliin, sanoivat mitä tahansa ;)

mynttis & papu 18+3
 
PikkuHöttiäinen Siihen kuuluu, väsymystä, voimattomuutta, raajojen puutumista, päänsärkyä, ja joskus tulee niitä pahenemisvaiheita eli saattaa näkökykyyn tulla jotain häikkää, tai sit jalat tai kädet ei toimi. Mut niistä yleensä parantuu melkein normaaliksi. On siinä vielä jotain muitakin oireita, mut noi on mulla ollut.
 
Heippa kaikille! :)

Larella synnärille kadehdittavan lyhyt matka, verrattuna tuohon omaan 80km:n ainakin. :D
Meilläkin on nykyään pojulla ainakin kerta päivään hikka, joskus parikin kertaa. :) Ihanaa kun toinen hermostuu siihen itsekkin jossain vaiheessa ja alkaa venyttelemään mahanahkaa oikein urakalla. :D Rauhoittuu sitten, kun hikkakin menee ohitse. :)

Meillä kanssa äiti käännytettiin Jyväskylästä pari kertaa kotia. Sitten sopivat sektioajan kolmannelle päivälle. Kyllähän se vähän sapettaa ajaa toistasataa kilsaa päivittäin turhan takia. Toivottavasti itselle ei kävisi niin..

Rakenneultrasta mulle ainakin silloin sanottiin, että ei tarvitse mennä rakko täynnä. :) Itsehän söin ennen ultraa vähän suklaata, että pikkuinen olis mahollisimman vilkkaalla päällä ja vilauttais niitä haaruksiaan. :D Ja kyllähän se hyvin onnistukin, kun ultraajakin totes pienen olevan vilkkain tapaus vähään aikaan.

mynttis: Mullakin oli yhdessä neuvolassa noussut paino 4kg kuukauden aikana. Kyllähän se th siitä mainitsi, ettei ihan niin paljoa kuukaudessa tarvitsisi nousta. Mutta loppupeleissä itsellä painoa oli tullut vain 1kg ennen sitä, joten kokonaisuutena ei kuitenkaan niin paha. :)

( . ) Täällä saakin tän viikon odotella sitten puhelin käteen liimattuna, että tuleeko mulle yhtä puhelua ollenkaan. Hain vakituista paikkaa sinne vanhainkodille missä oon nyt ollu parisen vuotta töissä ja luulisin, että tällä viikolla kutsuvat sitten porukkaa haastatteluihin. Mun lisäks sinne oli kyllä hakenut 10 muutakin, että saas nähdä. Kunhan nyt edes haastatteluun ottaisivat niin olisin siihenkin tyytyväinen :D

Ihanat ystävät järjesti mulle tänään yllätyksenä vauvakutsut. :heart: Hyvä ettei itku päässyt kun tulivat sisään kesken mun sohvalla makuun ja elokuvan katselun. :D Sain ihanan vaippakakun missä sisällä kaikkea mukavaa ja tarpeellista. Ukonkin olivat ottaneet huomioon ja piilottaneet sinne pienen kossupullon tilanteisiin, kun mikään muu ei enää auta. :LOL: Mitenkä tuota hennoo missään vaiheessa edes purkaa?

Torstaina olisi taas neuvolakäynti ja lauantaina mennään synnytysvalmennukseen. :)

iseeyou & Onni 32+4 :heart:
 
Synnärille meillä on 40km :)

mynttis joko sä niitä liikkeitä tunnet? :) täällä ei vieläkä! Eilen oli neuvola ja siellä sanottiin ekan kerran et "ei se istukka ainakaan tässä edessä ole". Mut kai se on tuo taakse kallistunut kohtu mikä antaa odotuttaa..
Ja jos käännän veistä haavassa niin mulle ei vieläkä ole tullut lisäpainoa,vaan paino on edelleen lähtöpainon alapuolella. Neukkutäti kyllä sano eilen että "ompa sulla kauhee maha!!" :D
 
Laretzki
Viikonloppu vietelty, ja vaikka se oli kahdella päivällä pidennetty, tuntui silti lyhyeltä :D. Eli mulla alkaa arki vasta tänään :LOL: Viikonloppuna tuli myös ekaa kertaa joku muu kuin mies koskettamaan mahaa, mutta kun toinen oli äiti ja toinen pitkäaikainen perhetuttu, niin eipä siinä oikeastaan mitään. Eli edelleen olen välttynyt niiltä, vaikka tuntuu että kaikki muut saa hätistellä lääppijöitä pois :D

No niin, nyt on sitten se sokerirasitus viimein varattu, ja onneksi onnistui hyvin sille vapaapäivälle mikä on pitkän viikonlopun jatkona, jottei erikseen tarvi ajaa. Täytyy ens viikko syödä vaan vähän tervellisemmin ja kattoo ettei hirveesti mitään sokerista syö ettei sitten narahtais vahingossakaan. En meinaa millään haluaisi alkaa piikittään tai mitään.

Ei näy vielä kelan sivuissa mitään äippärahasta tai pakkauksesta. Vanhempainpäiväraha kohta sinne kyllä jo on tullut...No, toivotaan että menee ilman ongelmia sitten läpi. Onhan tässä niillä pari kuukautta aikaa päätellä ennen kuin se mun rahan haluamispäivä alkaa :D

Seuraavaksi olisi tarkoitus lähteä kampaajalle siistimään tukka, huomenna kun on koulukuvaus. yöks. Pikkasen meinasi tuottaa päänvaivaa, että mitä helvettiä sitä laittaa päälleen, kun kolmasluokkalaisten pitää pukeutua edustavasti! Onneksi löyty sitten kuitenkin ratkaisu.

Ihmeen paljon energiaa tuntuu tänä aamuna olevan, täytyy toivoa että tälläisenä jatkuu, koska olisi muutamia kursseja mitkä pitäisi saada päätökseen tehtävillä pikkuhiljaa, niin saisi ne op:t sieltä pois...

Lare ja Spyro 24+3
 
Heipä vain naiset!

Vauvan liikkeet Täällä ainakin vasta nyt on alkanut selvästi tuntemaan pikkuisen liikkeitä. Itse vähän jo ehdin hätääntyä ku ei minkäänlaisia liikkeitä tuntunut vaikka puoliväli lähestyi, mutta nyt tuntuu.. eilen tais olla jalkapalloharkat masussa :LOL: Mulla kans lääkäri on todennu saman kuin syysmyrskylle, että kohtu on taaksepäin suuntautuva ja varmasti siksi liikkeet tuntui niin myöhään. Mutta ihanalta tuntuu kyllä ku ne vihdoin tuntuvat..

Mulla on ollu nyt todella kovia mielialan vaihteluita ja tuntuu, että kaikki kaatuu niskaan.. tai ainakin miehen takia.. joskus ottaa vain niin kovasti päähän, että mie olen se, joka tekee melkein kaikki kotityöt vaikka moneen kertaan ollaan tätäkin asiaa puitu kotona. Ei ole olemassa niitä naisten tai miesten töitä ja ainahan mie olen auttamassa auton pesussa, renkaiden vaihdossa ym. "miesten töissä", mutta tuntuu, että mies ei sitten millään saa pyykkikonetta päälle, saati sitten likasia astioita koneeseen.. Ei omatoimisesti tai pyydettäessä!

Noh, nyt saa riittää tämä vuodatus ja koitan hukuttaa itseni töihini, jos se vaikka sais ajatukset muualle.

Ihanaa päivän jatkoa kaikille..

Hötö ja Mini 20+3 :heart:
 
Mulle tuli tänään postissa saapumisilmoitus että äitiyspakkauksen voipi noutaa :heart: Käydään hakemassa kunhan mies pääsee töistä puoli viiden jälkeen :) En viitti lähtee kantamaan sitä yksin kun kuitenkin yli 8kiloa painaa.

Ihanaa olla vapaalla tänään, saa jatkaa noita pakkaushommia ja nollata aivot töistä. Huomenna meen taas iltavuoroon mut onneks mulla on sentään viikonloppu vapaa, ensimmäinen kuukauteen taas. Jännä sinänsä mut ei noi viikkovapaat oo jotenkaan samanarvoisia kun viikonloput.
 
heippa!

Laittelen tätä samaa joka paikkaan kun en jaksa kirjoittaa uutta.
Täällä käyty tänään neuvolalääkärillä ja huonoja uutisia sen suhteen että töissä olisin loppuun asti. Kohdun kaula lyhentynyt, seuranta ultraan torstaina sen vuoksi ja sairaslomaa 18.12.11 asti.

Pissa ja verenpaineet ok, minulla 137/88, Sf mitta 24cm, ja vauvan liikkeet ++ ja syde 140. Painoa oli tullut 2,5kg :D hui! Eli muuten kaikki hyvin. :) Onneksi.

Täälläkin nimi päätetty. Kolme nimeä tulee ja se paljastetaan myös ristiäisissä. Paitsi siskoni joka on myös tuleva sylikummi tietää ja vanhemmat.

Epa ja Jokke 21+1
 
syysmyrsky Joo liikkeitä on alkanut tuntumaan, eli jotain hyvää sentään painonnousua lohduttamaan :D Parin viime päivän ajan papu on monotellut siihen malliin ettei ole asiasta epäilystä. Ihan kun olis massiivinen elohiiri vatsassa :p Hyvin oot kyllä saanut pidettyä painon aisoissa. Hassua kun me mennään ihan samoilla viikoilla mutta on aivan erilaiset raskaudet :D

Höttis Toivottavasti mieli piristyy pian :hug: Voisithan yrittää keskustella rauhassa miehen kanssa, että kaipaisit enemmän apua kotitöiden kanssa (ja raskautta voi aina käyttää "tehokeinona") ;)

Epa_88 Harmi että jouduit sairaslomalle :hug: Miten sulla kävi toi kohdunkaulan lyhentyminen, oliko sulla supisteluja tms oireita, vai tuliko se ihan yllättäen?
 
Mynttis: No onhan se, aika on niin pitkä! Ja kun ei saa tehdä mitään! Ihan harjoitus-supistuksilla, mutta sitten kun en jatkui levossa ja vähän väliä oli kipeitä yms. Labrat ja kaikki käytiin ensin ettei mitään tulehdusta ole ja sit varattiin aika lääkärille. En osannut kyllä yhtään aavistaa mitä tuleman pitää!
Mutta nyt keskityn itseeni, lepoon, vauvaan ja sen hyvinvointiin :)
 
Huuuuh :) :heart:

Ultrassa käyty. Siellä se kaveri köllis. Ruskuasipussi näkys ja kaik. Hää oli 1cm pitunen :heart: ..alakautta ultrattiin..
Voiku kaikki menis nyt hyvin.. Siellä selvis sitte, että mulla on endometrioosia jaja että sillon viimekerralla mulla oli siis kaksiosainen kohtu, ja siinä leikkauksessa se sitte otettiin niinko pois.. Hmm.. :)

Nniiiii ja viikoissa mentiin yks viikko taaksepäin.. Hmph..

Eli Emby^ ja rakas Jormaliini 7+?
 
Iiiik EmBy :heart: Ajattelin sua eilen, että mahtaa sua jännittää.! Ihanaa, että kaikki oli hyvin! :D Meillä on ilmeisesti sitte LA melki samoilla päivillä?? Neuvola sano mulle 22.6, mutta katotaa ny..

Napaalua :x jep, oksettaa, mutta oksennus ei tuu... Ja Hirmu kova väsy! Onneks meillä on isäntä sisäistäny, että oon todella väsyny. Viikonloppuna ku tulin töistä, nii mä makasin sohvalla ja isäntä siivos keittiöö! :heart:

Huomenna olis JännäPäivä!! 10.00 olis se ultra!! :O Saas nähdä kuinka sitä saa nukuttua! Uutiset pääsen kertoon vasta illalla, ku siitä jatketaan sitte isoolle kirkolle kattelee remppajuttuja ja kyselee kodinkonetarjouksia.. Nyt pakko mennä pötköllee.. :) Jaksamisia kaikille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hey
Hei kaikki ihanat!!:wave:

Täällä Hey huutelee haaveilijoista! :p

Piti tulla Myy-murulle laittamaan isot tsempitykset huomista ultraa varten!!:heart: Oot mun ajatuksissa! Oon pitäny vähän taas taukoa täältä (lukenut kyllä päivittäin) mutta kaivaudun taas kohta kolostani ja laitan sulle yksäriä!!:hug:

Embylle Isot onnittelut hyvistä ultra kuulumisista!:heart:

Ja kaikille teille muillekin paaaljon voimia odotukseen! :heart:

-Hey-
 
PikkuMyy, säki oot mun ajatuksissa!! :heart: :hug: Nojuu, taitaa olla aika samoilla viikoilla, mulla vissii 27.6.? En ihan varma oo, ko mulla olis ollu se 20.6., muuuut, kattoo ny.. Ne uhkaili sektiolla, etet.. Onneks kaikki selviää sit aikanaan :)
 
Huomenia :)

ONNEA Emby ihanista ultrakuulumisista :heart: ja juu, laskettu aika varhaisultrassa on toooosi epätarkka, koska millin heitto heittää jo päivissä ;) muista se! ja siehän et tikuttanu ovista yms niin et tarkkaan voi tietää! eli älä sitä sitte mieti turhaan =) kaikki hyvin!

Myylle tosi paljon tsemppiä tämänpäiväsee ultraan, mie ootan sun kuulumisia täällä kovasti!!!!!!! mut mie uskon et kaikki on hyvin =)

Epa nyt tosissaan lepäät ja otat rauhaksiin jotta saat supparit loppumaan!!! koita olla aloillas siis ja tee hissukseen sellasta mistä tykkäät, ei sekää oo kyl kivaa maata pelkästee, mut mitäpä sitä ei pikkasen eteen tekis! :) koita jaksaa! ja tsemppiä tämänpäiväseen!

Namppis oij oij :heart: mieki haluun jo!!! koska te täyttelitte niitä kelan lappuja neuvolassa? kuinkas muuten hurisee? :)

Hötö täällä toinen jolla on kovastikki mielialanvaihteluja, onneks mies heittää ne samantein romukoppaan eikä ota itteensä! mut mie ymmärrän sua,
me ollaan aikanaan käyty samat taistelut, ja mä tein ihan niin, että otin paperia ja kynän, istutin miehen pöydän ääreen ja sovittii aikataulut koska kuka tekee ja mitä!!!! ja lappu oli jääkaapin ovessa josta voi tarkistaa omat tekemiset :) tää toimi meillä, ja nyt menee rutiinilla! mies aluksi ei tykänny ajatuksesta, mutta aina se väitti ettei muka "muistanu imuroida" yms. niin sanoin että ehkä tää pikkulasten lista auttaa sua muistamaan ;)

Sokruli mie pidän peukkuja jotta sairaus pysyy kurissa :) myös synnytyksen jälkeen! nää on ikäviä.. ittellä on suoli nyt tosi hyvässä kunnossa, ja tiiän kyllä jo valmiiks että se varmaan räjähtää synnytyksen jälkeen, mut en toki murehdi sitä vielä :) ja eihän se tietty aina niin mene! mut mie lähetän sulle onnenpipanoita, jotta saat nauttia loppuodotuksesta täysin siemauksin ja vauva-arjesta ilman sairauden oireita :kiss:

synnärille matkaa sellaset 35 km vissiinki, ja en oo ihan varma joudunko kättärille synnyttään niin sitte se on melkein triplasti tuo :D mut sen näkee sitte kuinka käy! ajallisesti toi 35 km matka menee noin puolessa tunnissa.. varsinki yöllä :D eli ei hätää sinällään!

(.) tiuhti tosiaan on ihan hukkunu töihin, flunssa iskeny.. eli kamala v*tutus :kieh: ja viikonlopuksi töihin!!!! kui mie jaksan : / pakko kai.. eli kahden viikon putki tulee ja päivät on muutenki sellaisia puoli 7 - 16.30 suunnillee.. onneks saa rahaa, meinaan joka ikisen ylitöpennin laittaa säästöön pikkasta varten :) ja osan toki joululahjoihin ;)

turvotus on hävinny ja tilalle on alkanu tulee ihan oikee vauvamaha jo :) mulla on jopa 3 kg siis lähteny pois sen myötä ku turvotus on hävinny :O mä meinaan iha säikähin ku menin vaa`alle et mitä hittoa, en uskonu ja menin toiselle sitte niin kyllä oli 3 kg hävinny :D musta aika paljon!!!! mut hyvä vaan ku viimeks tosiaan neukkutäti kuittas ettei tarvii 2 eestä syyä! vaikken ollu syönykkää ku paha olohan mulla oli..

mun on pakko nostaa hattua mun miehelle, eli oon tosi kiukkunen ja turhautunu kotonaki ollu tämän viikkoa, ja siis ihan kuoleman väsyny! mies kuuntelee mun kiukut, ei suutu kun kiukkuan sille typeristä asioista vaan sanoo, et yritä kulta rauhottuu, huomenna on uus päivä :heart: ja mä onneks rauhotun sitte, hetkeks :D ennenku alkaa uus kiukku.. mut siis oikeesti, normaalisti mun mies olis kans sotatantereella valmiina asemissa, mut nyt se pistää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :) niinku pitääki! oon kyllä niin onnellinen :heart: ja mä en siis normaalisti oo kyl näin kiukkunen! ollu edes koko raskauden aikana, vaan huomaan itekki et se jothuu väsymyksestä ja kiukku lisääntyy jos on kova nälkä vielä päälle :D kai tää tästä, alan olee niin väsyny et varmaan en jaksa enää edes kiukkuu kohta :D

mut silti..

***POKS 14+0 POKS***

tiuhti ja Pikku T puupponen :heart:
 
Viimeksi muokattu:
viida, voi ihanuus :heart: liikkeitä!!!!! sie meet reilu viikolla mua edellä :) joskohan mäki alkaisin kohta tuntee liikkeitä? mulla on pieniä aavistuksia tullu parissa päivässä kyllä.. miltä se siis tuntuu? mulla tulee sellasia kuplintajuttuja jommalle kummalle puolelle alamahaa, aika lähelle napaa.. ja tosiaan tuntuu et pitäis raapia mahan sisästä :D mut voi olla suolijuttujakin..

mynttis, onnea myös sinne pikkasen liikkeistä :heart: mie jo niin hartaasti niitä odottelen!!! =)

"kuumeilija", kun jos oikein kyttäät niin voi löytyä alle 2 alkavia talojakin, jos hiukkasen on valmis remppaamaan itse :) toki riippuu minkä kokoisen haluaa ja mistä, mutta uskoisin näin! toivotaan jotta unelma käy joskus toteen ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mynttis
huomenta =)

tiuhti Mulla on kans ollu siis melkein kyljissä nuo liikkeet. Eka kerran kun tuntu kunnolla niin säikähdin että joku muurahainen vilistää vaatteiden alla ja nostin oikeen paitaa kunnes tajusin että on nahan alla :D Ja hankala sitä on kuvailla muutakun että mulla ei oo tän tuntusia pieruja kyllä ainakaan ennen jääny mahaan pyörimään :LOL: Eli kuplia juu, ja villiintyy välillä että kutittelee mammaa koko ajan ja sit taas ei vähään aikaan mitään. Eilen ystävän luona kun join yhen ylimääräsen kahvikupin niin johan alko kutkuttelu ja kesti aika kauan ja selkeemmiks muuttuu koko ajan. Ei tarvii niin paljon enää keskittyä että tuntee :) Toivottavasti säkin jo pian tunnet selkeemmin, ainakin lupaavalta kuulostaa nuo tuntemukset!! ;)
Niin ja täytyy sanoo että sulla on kyllä ihan mahtava mies!! Voi kun meilläkin muistaisi olla yhtä kärsivällinen mun kanssa, mutta mä kyllä kieltämättä isken aina tosi hyvin hermoon :ashamed: Pikaista paranemista flunssan kanssa!

syysmyrsky Voi miten ihanalta kuulostaa :heart: Päivät menee niin hujauksessa ja voi lääh tuo thaimaan matka!! Itse oon käyny kahesti mut nyt ei saada kun viikko lomaa niin käydään häämatkalla varmaan jossain lähempänä :) Ajankohtana tammikuu, eli hetki pitää vielä malttaa!

Emby Onnea ultrakuulumisista ja tsempitykset Pikkumyylle! =)

Epalle hali :hug: Harmi kun jouduit jo töistä pois mutta toivottavasti pian rupee supparit rauhottuu!!

mynttikselle myös ONNEN halit liikkeiden tuntemisesta :heart:

iseeyou Kuulostaa ihanalta tuo vauvakutsut!! Siinä on kyllä yksi juhla minkä toivoisin enemmänkin rantautuvan suomeen :) Tai ainakaan en lähipiiristä oo kuullu järjestettävän mutta itsekin sellaisista voisin salaa haaveilla. Mulla vaan noita ystäviä aika vähän niin en usko että kukaan on innokas järjestämään.

Ootteko muuten tehny isyyspakkausta tai aiotteko tehdä? Mä aion antaa miehelle joululahjaks, onkohan ihan tyhmä idea? Mitä ovat tykänneet jos ootte jo antanu?
 
  • Tykkää
Reactions: mynttis
Tiuhti, kelahan vaatii että pitää olla se 22 viikkoo täynnä ja neuvolasta antavat sen raskaustodistuksen mikä pitää liittää siihen hakemukseen. Mä taisin käydä siellä kelassa vissiin 3-4 viikkoo sitte täyttämässä ne paperit. Ja sittenhän mulle tuli vielä lisäselvityspyyntö palkoista työnantajalle täytettäväksi. Eikä me neuvolassa täytetty mitään vaan netissä olis pitäny mut mä marssin ihan kelaan ja pyysin jelppiä sieltä.

Muuten täällä ei ihmeempiä, poitsu on vilkas ja sen huomaa kyllä. Närästys jatkuu, samoin kun harkkasupparit, selkäkipu ja iskias mut enää 5,5viikkoa töitä ennen mammalomaa ja MUUTTOA :D Mä oon täällä pakkaillu jo ihan onnessani, me ei kohta mahduta näiden muuttolaatikoiden keskelle. :D Kauheaa kun voi ihmisellä olla paljon kamaa kun alkaa kaappeja tyhjentelemään.

Poks 29+0
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
(.) Olin eilen käymässä opiskelijabileissä ja tää päivä on mennyt kyllä niin hukkaan, ihan kuin pahemmastakin krapulasta kärsisi. Tuo valvominen vaikuttaa nykyään niin paljon enemmän kuin ennen. Koulu alkaa vasta 18.05 että ei mitään kiirettä ja huomenna on kokonaan vapaa, joten ehkä suon tämän päivän itselleni vain möllötykseen.

Turvotusta päässyt jostain syystä kertymään aika ikävästi, vaikken erityisen suolaista tai muuta sellaista ole syönnyt. Hain kuitenkin ananasta kaupasta ja vahdin nyt että vettä tulee tankattua paremmin, niin ehkä se siitä. Ei muuten, mutta kun vaatteistä jää niin järkyt painaumat.

Ostin eilen uudet liivit ja voi että on mukavat, istuvat päälle kuin hansikas ja kaarituettomuudesta huolimatta tosi tukevan oloiset. Ei näillä sitä hiki hyppy liikuntaa tuu harrastettua, muttei tarvikaan kun en tykkää kun paikat hölskyy.. Nää on jo imetysmalliset, mutta ei se mitään. Mies jo keksi että nehän on ihan kätevät ennen vauvan syntymää :whistle: mikä siis hyvä, koska ei näitä erityisen eroottisiksi voi sanoa :LOL: Nää on Cantaloopin adjustable nursing brat, ja se mikä näissä on hyvä, niin nää kuppiosat on venyvää mallia, eli nää voin hyvinkin mennä sitten silloinkin kun maito nousee ja opiskelija budjetilla plussaa on vielä hintakin, Sjoella maksoi vaan 30 e. Tiiän että jostain henkkamaukasta saisi vielä halvemmalla, mutta ei istu niin ei istu.

Tiesittekö muuten (mulle tuli eilen ihan uutena tietona) ettei ne suosittelis käytettäväksi imetysainaka kaarituellisia liivejä, koska ne kaarituet voi painaa aina sen verran, että maitotiehyt voi mennä tukkoon? Mä olin ihan ihmessäni tälläsestä, en meinaa missään ollut törmännyt tälläseen tietoon.

Lare ja Spyro 24+5
 
Kyllä mä olin tosta kaarituki-jutusta ainakin koulussa kuullu mut en nyt muista onko neuvolassa puhuttu aiheesta. Ei vissiin mut eipä meillä ole mitään imetyksestä puhuttu muutenkaan. Ehkä sitten valmennuksessa mitkä meillä on 23.11 ja 30.11 ja sit sairaalan synnytysvalmennus ja kivulievitys on lähempänä la:ta vielä.
 

Yhteistyössä