Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

..nyt vaa napailen.. ja palaan asiaan myöhemmin..

( . ) Mä kävin tänään huonon voinnin takia neuvolas, vaikka viimeks olinki käyny maanantaina. Vointi jotenki huono ja nuutunu, ja tosi raskas turvotuksien takia.. Paineet ja pissa oli edelleen ok, mutta painoo oli tullu kolmes päiväs 1700g!! :O Laitto sitte sen lähetteen sinne polille, ja ens viikolla on sitte sinne aika. Käski tarkkailla päänsärkyä, ylävatsakipua, näköhäiriöitä ja paineita.. Ja suoraa synnärille jos jotain ilmenee. Huomenna käyn viä viemäs pissan ja mittaas paineet. Ainaki ny seurataan! :) Sykkeet pikkusella oli hyväöt ja pää oli jo kovin alhaalla, alempana ku maanantaina.. :)

PikkuMyy ja Tirriäänen 37+6
 
PikkuMyy, oiiij mikä painonnousu o_O Onko teillä päin ollu kuuma? Ettei vaan olis turvotusta / nestettä? Toivottavasti nyt vältys raskausmyrkytykseltä, on varmasti kurjaa ja pelottavaa sellanenki kokea.. : /

On tää ihmeellistä. Koko raskauden pelkäät onko sikiöllä kaikki hyvin, kun toinen on maailmassa, pelkäät kätkytkuolemaa tms muuta ja vanhempana saa pelätä autoja ja muita hulluja pihalla.. On vanhemmuus yhtä hullunmyllyä :)

Emby^ ja nökö 38+4 :heart:
 
EmBy Siis joo, turvotuksestahan toi painonnousu on.. : / On paikat aikalailla kipiänä ku niin pinkeenä joka paikka. Eikä täälä oo edes sillai lämminkää ollu, että se vois siitä olla. Joku joskus sano vanhemmuudesta hyvin, että aina saa muksujensa puolesta peljätä, vaikka ne sais vanhainkotiin asti turvallisesti, ni siltiki saa peljätä, että ne karkaa.. ;)

( . ) Harvinaisen paska yö.! Tähän asti mulla ei oo oikee ollu ongelmia nukkumisen kans. Tai vessas ny on tietty pitäny hypäätä, mutta oon silti aina nukahtanu uusiks. Nyt vaa selkä ja nivuset nii kipeet ja paikat puutuu koko ajan. Vessareissun jälkeen ei millää uusiks nukuttua ja 2x jouduin lähtee yöllä syömään!?! :popcorn: Nyt ku pitäis levätä, että jaksaa tämän loppurutistuksen ym, nii mä valvon! |O

PikkuMyy ja Tirriäänen 38+0 PoKsPoKs!! :heart:
 
lemonade :LOL: No, johan mä aloin miettiin, et onpas sulle tullu paljon kiloja tässä raskauden aikana, jos oot painanu noin vähän! :D mut sulle onkin tullu sit vähän! :) Mulle on tullu jo nyt aika paljon..vähä harmittaa, kun tosiaan oon ollu joskus aikoinaan yli satakiloinen ja sain painoni tippuun melkein 40 kiloa (painoin alimmillani just jonkun 69 kiloa, mut ennen raskautta jo tuli muutama kilo lisää) ja nyt se vaan nousee..mut onhan sitä taas synnytyksen jälkeen aikaa laihduttaa! :) on se kuitenki ennenkin onnistunu! ;)

Pikkumyy87 Jaksamisia! :heart:

Nellielli ja pötkö 18+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Nuttylle jaksamisia! Kai se varmaan hormonit ja tuleva muutos elämään tekee kaiken niin epävarmaksi ja saa aikaan "paniikkia". Eiköhän se ole ihan normaalia ja varmasti jokainen miettii näitä asioista jossain vaiheessa raskautta. Jotkut panikoi ihan plussatesti kädessä "mitä tulikaan tehtyä?" ja jotkut taas sitte myöhemmin. :D Vielä pieni rutistus niin sitten se on ohitse ja pieni nyytti sylissä. :) sitte alkaaki kaiken uuden opettelu ja uuteen perheenjäseneen tutustuminen!

Lemonade, herranjestas sulle on tullu vähän kiloja. Tässä ite vähän puntaroin itseäni ja tullu n. 7-8 kiloa lisää. Varmaanki toi alkuraskauden kokoaikainen syöminen on nostanu painoa kivasti, mutta silti. Pelottaa jo ajatella loppuviikkoja, minkälainen tankki sitä on. :D

Myy, ai kauhia ei kuulosta yhtään kivalta. :/ Kannattaa aika herkästi lähteä synnärille ku kuulostaa ihan raskausmyrkytyksen oireilta. Tsemppiä muru! Monesti sitä sanotaan että kun loppuraskaudesta alkaa vaivata unettomuus niin kroppa valmistautuu tulevaan yöherättelijään. Tiedä pitääkö paikkaansa mutta niin kaikki aina puhuu. :D

ON: Mie oon niin täynnä tätä pakkaamista. Viikon päästä päästään hakemaan avaimet ja sitte alkaaki se muuttorumba. Mulla on ihan kauhean kamala huoli kun en nyt enää yhtään muista minkä kokoinen se iso makuuhuone oli, että mahtuuko sinne pinnasänky! En kyllä ala jos ei mahdu, koska pientä vauvaa en haluais vielä laittaa omaan huoneeseenkaan. On ihmisellä näköjään isotpienet murheet. :/
Mun vatsa ei jaksa toimia normaalisti ja tekee välillä tästä olosta aika mursumaisen turvonneen. Jätkä myllää ja meuhkaa hurjasti (nytkin), ihmeen aikaisin kyllä kummiskin alko liikkeet tuntumaan (rv 17 -->) kun istukka on edessä ja tuntuu liikkeet niin hyvin. Noh, eipä se tätä mammaa haittaa. :)

Onneksi pääsen tätä kämpän kaaosta karkuun illaksi töihin ja ehkä hemmottelen itseäni subwayn herkuilla. :D

Chiba & My 21+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Hei kaikille pitkästä aikaa!

pansku Toivottavasti supparit vähentyneet. Ja siulla on ihana massu! :)

Chiba Kivoja masukuvia olit laittan. :) Niin ja onnittelut poikalupauksesta. :flower: Älä sitten stressaa liikaa muuttoa. Kyllä se hoituu. :)

lemonade Täälläkin jouduttu vähän salailemaan tuota sukupuolta, ku esimerkiksi miun isä ei halua tietää. Olen kyllä kerton, jos joku on halun tietää, mut oon lisännyt perhetutuille et isä ei halua tietää. ;)

Pikkumyy Turvotus alkan täälläkin vaivamaan. Kysyin neuvolatädiltä asiasta, ni se sano, et joillee voi tulla 3 kiloo viikossa turvotuksen takia eikä sille oikeen voi minkään jos vaan paineet yms. pysyy kurissa. Oon yrittän juoda paljon ja liikkua ja pitää jalkoja ylhäällä, mut silti huomaa jaloista et on nestettä. No, kunhan ei hirveesti paisuisi...

NuttyKitty Jaksamisia! :hug:

(.) Täällä ei sinällään mitään uutta. Nivuskivut on välillä aivan mielettömät. Jos erehtyy käymään puoli-istuvaan asentoon, ni ei kyllä meinaa enää kärsiä nousta ylös. Harjoittelun sain suoritettua eli nyt alkoi sitten loma. Että tuntuu hyvältä, kun voi vain keskittyä kotiin ja itseensä. :)

Jaksamisia kaikille!

Taiteilijatar ja Tättägluu 30+6
 
Täällä on nyt luultavasti potkittu aamulla enemmän ja vähemmän.. :) ei siis kauheita tunnu, mut tuntunu paljon enemmän ku aiemmin! et yleensä ollu vaan sillon tällön potkun tunne, mut nyt tuntuu, et on tullu jo muutama tässä aamulla.. :) voi, kun vaan en kuvittelis tätä asiaa! ;) ja siis tosi vaimeitahan nää potkut viä on, mut tuntuu kuitenki.. :)

Nellielli ja pötkö 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: yöperhonen-
Kiitos tsempeistä! On nää hormoonit ihmeellisiä, se oli nimittäin ohimenevä tunnetila ja nyt oon taas oikein hyvillä fiiliksillä eikä muuten stressaa enää yhtään :D

Öiset lonkkasäryt tosin jatkuu mutta eipä tässä muuta, viikko vielä pitää odottaa sitä tarjonnantarkistusultraa

Kivulias supistus ollut viimeksi torstaina. :popcorn:

NuttyKitty ja rapu rv 36
 
Taiteilijatar, kiitos ja en stressaa (no ehkä pikkasen vaan salaa :D)

Nellielli, parhaiten ainakin itellä tuntu alussa potkut illasta kun istui sohvalle ja rauhoittui työpäivän jälkeen. Alko möykkä massussa. :D

Nutty, hyvä että siellä on parempi mieli jo. :)

ON: Täällä käyty neuvolassa ja kaikki vaikutti hyvältä ja normaalilta. SF-mitta otettiin ekaa kertaa ja oli hieman yläkäyrälle menevä. :D Verenpaineet oli ok, hemppa myös (124) ja paino +640g/vk. Sokerirasitukseen en joudu ja mitähän vielä. Kovasti poitsu myllersi ja potki doppleria ku sydänääniä kuunneltiin. :D

Kelapapereita katseltiin ja näköjään pitää laittaa työnantajan kautta noi paperit. Tai ainakin niin se täti sanoi että palkkatoimiston/työnantajan kautta. Kai se varmaan sitten niin menee.

Chiba & My 21+6 :heart:
 
Embylle ja koko perheelle valtavat onnittelut vielä täälläkin!! :heart:

nellielli: Puhun muutenkin mitä sattuu, joten ei ihme kun kirjottelenkin :D Varmasti lähtee synnytyksen jälkeen, kunhan ottaa itteään vaan niskasta kiinni. Ite aattelin harrastaa paljon vaunukävelyitä ja heti kun vaan jaksaa niin jumpalle vois mennä käymään edes kerran viikossa. Kevään aikana ei oo pahemmin tullu jumppailtua, kun pahoinvointi verotti niin kauan ja sitten muut raskausoireet tuli ja ihan vaan laiskuus :LOL: Onhan tässä mullakin aikaa vielä kerryttää painoa :kieh: Ja lisäyksenä vielä, että ne liikkeet rupes jotenkin tuntuman tosi salakavalasti! Ite tunsin muutaman kerran jotain kuplintaa jota en osannut yhdistää vauvaan. Sitten alkoi tuntumaan lähinnä iltaisin nukkumaan mennessä kylkiasennossa pienen pientä ihmeellistä tunnetta :) Siitä se sit vaan lähtee!

Chiba: Mulla ois varmasti paino noussut samaten, jos ei ois ollu niin pitkää pahoinvointijaksoa. Neuvolatäti tuumas, että nyt painonnousu on hyvällä mallilla, toivotaan vaan ettei räjähdä ihan käsiin :LOL: Muutenkin raskauden takia on kaikki muuttunu, yleensä tosiaan syöny paljon suklaata, fanipaloja, nam nam, kaikee hyvää, sipsiä, poppareita, limsaa juonu, jäätelöö....ja tietty karkkia. Mut plussauksen jälkeen en oo syöny kuin 2 suklaapatukkaa, pari kertaa sipsiä, muutamia kertoja karkkia (hyvin pieniä määriä) ja jäätelöä keväällä jonkun verran. Pavoinvoinnin aikaan yritin syödä mehujäitä. Juhlissa tietty kakkua ja tämmöstä maistellu, mut hyi että kun ei yhtään maistu! Joku päivä saattaa maistuakkin vähän paremmin mut yleisellä tasolla ei. Juhannukseks ostin Tupla King Sizen ja aion ostaa sipsiä ja dippiä. Sen verran on hedelmiä tullu vedettyä, että haluan testata muutakin herkkua välillä :LOL: Ehtiihän mullakin vielä paino nousta, toivon kyllä ettei oikein alkais kerääntymään turvotuksia.. Paljon oon juonu vettä ja hedelmiä syöny, ehkä ne auttaa näin kesäaikaan. Eikä vielä oo edes lämmin ilma!! Ens viikoks on tänne suunnalle luvattu lämpimämpää..

Pääsiäisestä asti oon pitäny noita samoja mammafarkkuja, kun muut ei oo menny päälle, enkä oo toisia raaskinu ostaa. Nyt ois ollu kaapissa jo monta viikkoa mammafarkkushortsit mut ilma niin kylmä ettei voi pitää!! :headwall: En halua kuumaa kesää mutta sen verran vois olla asteita (eikä kylmää tuulta) että vois siirtyä farkuista shortseihin! Mulle on iskeny joku mahan kasvamattomuuden paniikki, älkää kysykö mikä se on, mut jostain syystä tuntuu ettei mun masu kasva niin kuin pitäis.. Tai että sen pitäis olla jo isompi.. En viitti kellekään tätä sanoa koska sit kaikki rupee vaan sanomaan, että "kyllä se kasvaa vielä niin ettet jaksa sen kans ollenkaan" jne.. Tiiän että tämän masun kans on vielä kesällä tukalaa kun on välillä jo nyt mut en tiiä mikä mulla on.. :ashamed: Kauhee mammakausi vaan menossa, tahdon äkkiä ikeaan ostamaan pinnasängyn ja lipaston ja viikkailla vaatteet sinne.. Murmur!! Malttamaton!! Ja sokerina pohjalla, miksi mansikat on niiiiiiin pirun kalliita?? ½ litraa 4,5€!! Tahdon syödä mansikoita........!!! :LOL:

lemonade & mangusti 27+3
 
Viimeksi muokattu:
Lemonade, mulla on kanssa ollu vähän sama ettei oo makea maistunu olleskaan! Oikeastaan nyt on vasta saattanu syödä jotain makeaa ja sitäkään ei mitenkään paljoa, riittää pari karamelliä niin on jo kylläinen olo. :D toki jäätelöä on nyt tullu kesän kunniaksi syötyä mutta enemmänki himo salaatteihin on tullut jäädäkseen. :D Joko on ihan suomalaisia mansikoita? Mie en oo uskaltanu niitä espanjalaisia ostaa olleskaan vaikka oonki kuolannu aina kaupassa niitä.

Torstaina neuvolatäti laittaa sen raskaustodistuksen postiin kun neuvolassa tulee silloin täyteen se 22rv. Laahaa paripäivää perässä kun alunperin luulin että alkion siirtopäivästä alkaa laskut, mutta nehän alkaakin jo punktiopäivästä.. Noh, eipä tuo haittaa. Menen itse ultran ja tuon punktiopäivän mukaan. :)

Ja täällä kanssa mammakausi, mie tein jo vähän listaa mitä pitäis vielä ostaa vauvalle/itselle ja ostettavaahan on. :ashamed: Voi olis jo muutto ohi niin pääsis hakemaan pinnistä ja vaunut lunastamaan ja ja ja... laittamaan kotia meidän perheelle. Oi voi.

Ja mistä tää jatkuva nälkä on taas tullu? En kyllä ala!

Chiba & My POKS 22+0 :heart:
 
Embylle valtavasti onnea!!! :heart:

Lemonade :D Kyl mäkin puhun mitä sattuu.. :) mies pitää ihan pimeenä, kun oon alkanut raskauden aikana höpiseen ihan ihmeellisiä ja oon ihan sekaisin välillä.. :LOL: ja eiköhän se painon pudotus vaan onnistu kovalla itsekurilla sitten! :) Ja mulla kans uudet mammafarkkushortsit kaapissa, mut eihän niitä voi tällaisilla ilmoilla käyttää kun on kylmä! Höh.. : /

Chiba Nyt ne potkut alko sit kunnolla tuntuun! :heart: eilen illalla nukkuun mennessä pötkö anto mennä kunnolla! :) miehenkin käskin kokeilla, mut ei se mitään tuntenu, vaikka vauva potkikin ihan sen käden alla..mut ite tunsi kyl tosi hyvin! Ja nytkin vähän väliä tulee pieniä potkuja.. :) ja tosiaan ne mun aiemmat harvat potkutuntemukset on ihan oikeita ollu, mut en oo vaan varma ollu..nyt on tullu niin paljon potkuja, et kyl nää ihan sitä itteensä on! Ihanaa! :heart:

Nellielli ja pötkö 19+2
 
Chiba: Kyllä suomalaisia mansikoita myydään täällä ainakin, mut tosiaan ihan sika-kalliita!! Hetkonen, prisman pihalla on myyty mut ei varmaan muiden kauppojen..en oo ainakaan huomannu joten ehkä niitä on vielä aika vähän sit myynnissä. Odotan että pääsis halvalla poimimaan, tosin en ite poimi mut joku muu saa poimia mulle :kieh:

Nellielli: Mä hermostun kun joku sana ihan hukassa! Viimeks piti sanoo miehelle, että laita siihen leikkuulaudan päälle niin ei! Laita siihen, siihen, tuohon!! Ei vaan tullu leikkuulauta-sanaa mieleen.. Ja sit tosiaan nauran itekin kun puhun ihan höpöjä :D

Tahtoo ikeaaan!!! Nyyyyt!! Pakko ehkä lähtee jo perjantaina, rupesin jo painostamaan miestä :LOL:
 
Laretzki
Tulin pitkästä aikaa vilkasemaan tällekin puolelle. Huh mitä viikkoja teillä on jo ihmiset! Taitelijatar ja pansku mun mielestä vasta plussas ja tuli joukkoon mukaan :D.

No, toisaalta, onhan tuo meidänkin tyttö jo 3kk ja 11pv. Mä en tajuu mihin tää aika oikein hukkuu, se on aina mennyt nopeeta, mutta nyt lapsen myötä tuntuu menevän vielä nopeemmin. Onneksi ite on niin nuori ettei tarvi iän kanssa kriiseillä :D

Embylle suuret onnittelut :)
 
Nyt on kyllä ikävä vaiva tänne eksynyt, nimittäin suonenvedot öisin! Ikinä ei ole pohkeita krampannu ennen raskautta ja nyt sitte viime yönä veti taas niin kovasti että meinas ihan itku päästä, kun jalkaa ei meinannu saada suoristetuksi. Muutamana muunakin yönä on vetäny pohkeita mutta nyt teki kyllä tosi kipeää.

Täytyy nyt koittaa tankata nestettä enemmän kun eilen oli niin hikipäivä töissä ja vissyjä ostaa kaappiin... Ei viitsis ihan magnesium lisää alkaa popsimaan kun kumminkin jo tota multivitan raskausvitamiinia syö.. Banaani olis kuulemma kanssa hyväksi syödä, mutta se tietää sitten sitä että tämä vähäinenkin vatsantoiminta loppuu...

Voihan valivali heti aamusta. :D
 
Chiba Oon kuullu, et magnesiumin syöminen myös nopeuttaisi vatsan toimintaa. :) Joku sano mulle joskus, et kun vetää magnesiumia "yliannostuksen" niin johan alkaa maha toimiin.. :D tiedä sit toimiiko..en oo kokeillu! :) täytyis kyl varmaan kans alkaa taas ainakin silloin tällöin syömään magnesiumia, ettei noita suonenvetoja tulis..

moulinrouge tervetuloa! :wave:

Ja rakenneultraan TASAN VIIKKO! Ihanaa! :heart:

Nellielli ja pötkö 19+3
 

Yhteistyössä