Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Tiuhti, edelleen vaan tulee tippa silmään, kun sä olet jo noin pitkällä vaikka se kauan kestikin :heart: onnea poikalupauksesta, pienet pojat on ihania :)

ja jomi, sinäkin noin pitkällä jo, ihanaa :)

viida, huh, onnea kun kaikki hyvin :)

Lämmintä ja ihanaa joulua myös kaikille muille odottajille :heart:

Toivottavat Zophie ja Sisu 2kk 23 pv :heart:

• Tykkää
Reactions: tiuhti_
tiuhti Onnittelut puolivälin ylittämisestä ja oikein ihanista ultrakuulumisista! Arvasinkin, että sun olot on oikeessa!! Onnittelut myös poikalupauksesta! Miten teijän reissu meni??

viida Oi miten upeeta kuulla, että kaikki on hyvin!! :heart: Ja onnittelut tyttölupauksesta!

eska Teille myöskin paljon onnea onnistuneesta ultrasta ja poikalupauksesta!

Kivaa kun meitä on täällä niin monta suunnilleen samoilla viikoilla, että käydään noita ultria samaan aikaan. Ja sitten tietenkin synnyttäneitä, jotka voi kertoa vauva-arjesta ja pidemmällä olevia, joilta kuulee mitä tuleman pitää! Toivottavasti meistä on hyötyä taas niille, jotka tulee meidän perässä! Tervetuloa siis uudet Taiteilijatar ja Vaniljamunkin puolesta ja jättiläismäiset onnittelut plussien johdosta!

mynttikselle tsemppiä tulehduksen kanssa, toivottavasti nyt pian selviäis mikä siellä on. Mäkin mietin noita juttuja kun ei pääse niin usein neuvolaan kun ei asu Suomessa...

Namppis Onnea vielä uuteen kotiin nyt kun ootte päässy siellä jo pari yötä nukkumaan! Varmasti ottaa aikansa ennen kuin tavarat löytää paikkansa ja helposti ne nurkat tosiaan täyttyy vaikka koti olisi entistä isompikin, pelottavaa! Toivottavasti uuskin terkka olis mukava!

Jomi Mä aion kans tehdä lapun kun viime neuvolakäynnistä on 10 viikkoa sitten kun meen ja paljon on kertynyt kysyttävää. Ihan varmasti muuten unohdan... Tosin niinkin on käynyt, että oon unohtanut katsoa lappua silloin kun siellä lapsettomuusklinikalla käytiin!

Vanilja Mulla huono olo alkoi jo heti pari päivää kiinnittymisen jälkeen, ei mitään voimakasta, mutta sellaista vähän huonoa oloa. Tiesin tietysti tarkkailla kun ajoitukset oli niin selvästi tiedossa hoidon takia, mutta kyllä se voi tosiaan alkaa varhainkin, on kovin yksilöllistä.

Sokruli Jaksamista vikoille päiville!!

Emby Ne sydänäänet on niin ihanaa kuultavaa! Kiva kun sait äänitettyä miehenkin ihasteltaviksi!

Zophie Kiva kuulla susta! Niin se aika juoksee, että mekin päätämme seinään hakanneet päästään nauttimaan (mun mielestä) tähän asti raskauden parhaasta ajasta kun saa tuntea oman pienen liikkeitä. Ihana nimi teidän pojalla! :heart:

Hyvää ja rauhallista Joulua kaikille!!!

Laretzki
Kaikille onnea hyvistä ultrakuulumisista! Täällä aloitellaan joulunviettoa kuusen koristelulla yms. kunhan saadaan tuo mies vain ensin kotiin.

Maukasta ja rauhallista joulua kaikille!!

Vanilija 87 Tervetuloa tälle puolelle! Hyvä että pussukka löytyi, ja toivotaan että ensi viikolla näkyy vielä enemmän :)

tiuhti Ihanaa että rakenneultra meni hyvin, onnea poikalupauksesta! :heart:

Täällä tulehduksen kanssa on se tilanne, että ilmeisesti kyse olikin vain kuivista limakalvoista, vaikka ihmettelen tosin vieläkin miten se vois saada niin rajuja oireita aikaan. Mutta testit siis puhtaat, kohdunsuulla kaikki ok ja pahimmat oireetkin on helpottanut, joten nyt vaan seuraillaan tilannetta.

Me tässä odotellaan, että ruuhkat vähän helpottais ja lähdetään sitten maaseudun rauhaan joulun viettoon.

Iloista joulua!!! Hemmotelkaa itseänne ja vaaveja :)

• Tykkää
Hei muruset ja anteeksi pitkä hiljaiselo! :)
Tiuhtille onnea poikalupauksesta! Niin ne toiset tietää ja toisilla menee arvaukset ihan pieleen :D Vanilijalle myös tervetuloa ja onnittelut plussasta!

Täällä käyty uudessa neuvolassa ja terkka oli todella mukava. :) Sovittiin loput raskauden seurantakäynnit nyt samalla! Hui miten lyhyt aika on enää! Huomenna 1kk laskettuun aikaan! Eihän tässä enää ehdi mitään tekemään ennen kun on vauva kotona :D

Yritän käydä lukemassa kuulumisia vähän tiuhempaan nyt kun alkaa koti olla järjestyksessä, rauhallista loppujoulua! :heart:

Namppis ja tirppa 35+3

• Tykkää
atl
Sokrulilla onkin hurjan jännät paikat jo!

tiuhti, viida ja eska Paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista! Muillekin, jos joku jäi huomaamatta..:)

Täälläkin odotellaan jo erittäin kärsimättömänä rakenneultraa, joka on VASTA 9.1.2012.. Tuolloin on jo 21+4. No, ei auta kuin odotella. Mun piti odotella siihen saakka sairasloman kysymistä, kun töissäkäynti ei tunnu yhtään hyvältä, mutta tässä joulupyhien aikana huomasin kuinka vähän tarvitsee tehdä, että olo on jo surkea. Otin itseä sitten niskasta kiinni, ja menen tänään neuvolan kautta lääkärille. Ihan sama sitten mitä ajattelevat töissä. En halua riskeerata vauvojeni turvallisuutta..

Viimeksi muokattu:
Hellurei :)

unohdin sanoa kaikille oikein hyvää joulua :ashamed: mutta sanonpa vähä myöhässä nyt :D

Sokruli, mulla on kutka takalistossa, että ens yönä tapahtuu :whistle: tapahtuisko? :D

atl, juuri noin! vauvojen ja oma terveys edelle! jos ei jaksa niin ei jaksa.. minäki oon kovin väsyny koko ajan! mutta mulla ei enää supistele tai muuta vaivaa ole niin en viitsi hakea sairaslomaa! :) mutta sie haet nyt, ja lepäät! sulla on kumminki kaksi kyytiläistä!

mynttis, mulla taas ei ollu mitää muita oireita tulehduksen suhteen ku supistelut ja hiukan lisääntyny valkovuoto, joka menis minusta ihan raskauden piikkiin! mutta hyvä jos kaikki näyttää hyvältä :)

Gabrielle, kohtahan siullaki on se r-ultra jo :) ootko Suomessa? reissu meni loistavasti! :)

Namppis, apua apua apua :O kohta se aika on jo sulla!!!!!! HUI! niin se aika menee, mä oon ihan järkyttynyt!

Zophie :kiss: kiitos ihanainen! ja niin se aika vaan menee, teilläkin jo noin iso poika!

täällä oli aamulla neuvola:
paineet: 93/63
hemoglobiini: 132 (119), ihan syömällä oon saanu ylös! JES!
pissa: puhdas
sykkeet: 145-150, ja oli muute eka kerta ku saatii laitteeseen ne näkymään ja kuulu melkein jo selvästi :D niillä on laite rikki siellä, mä jo ajattelin aikasemminki ku mulla istukka takaseinässä et mikä on ku ei kuulu ja saanu parit sydärit sen takia jo! nyt kuulemma laite huolletaa sitten :)
sf-mitta oli huimat 19cm :D yläkäyrään kallistuu :)

tiuhti ja T 20+5

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zophie
Tiuhti Mulla on ihan samanlainen tunne ;) Koko aamupäivän nyt supistellu, ei viel kauheen kipeesti eikä usein, mut varottelin jo miestä et huomenna voi olla ettet mee duuniin :) Jos mua ei aamulla näy/kuulu täällä ni oon sit sairaalassa :)

Nyt imuroin ja sit kuumaan suihkuun ku selkä niin kipee.

- Sokruli ja pikku neiti 40+1 -

atl: Itse kanssa kärvistelin turhan pitkään töissä, koska ei olisi kehannut niin aikaseen vaiheeseen jäädä pois. Sittenhän lääkäri "pakotti" mut sairaslomalle, kun kävin pyytämässä reseptiä vahvempiin särkylääkkeisiin.
Sinä ja vauvat ootte nyt tärkeämpiä, kuin työnteko :)

ON: Täällä käyty viime torstaina uudella neuvolantädillä, kun oma valitettavasti sairastui. Toisaalta vähän harmitti näin lopussa vaihtaa neuvolaa, mutta pääasia että edes johonkin pääsee tarvittaessa. :)
Eli silloin oli Rv 39+0 (rv 38)
Paino: +900g (+100g)
RR: 143/84, 119/88 (120/78)
U-prot: +/- (1+)
U-Gluk: - (-)
Hb: 125 (115)
Sf-mitta: 35cm (34cm, sitäkin edellisellä 34cm) Mittasi tän kyllä paljon alempaa, mitä "oma" th tehnyt. Joten epäilen, että oikeasti pysynyt samassa tai roikahtanut alaspäin.
Oma th sanonut jo pitkän aikaa, ettei tunne vauvan päätä kun vauva niin alaalla ja kiinnittynytkin on. Tämä uus taas oli sitä mieltä, että pää yläällä ja ei ole kiinnittynyt. :O :headwall: Että sellasta :D Ajattelin kyllä uskoa ennemmin sitä omaa th:ta, kun mua seurannut koko raskauden ajan yms.
Saas nähdä mikä on huomenna arvio, kun joudun menemään vielä kolmannelle th:lle neuvolakäynnille :D "Tää on perätilassa".

Kotiin sain uristixit ja päivittäin joutunut nyt siihen pissaamaan ja seuraamaan noita protskuja, ettei vaan lähe nousuun. Heti jos menee 1+:lle niin käskivät soitella sairaalaan ja kysellä ohjeita. On kuulemma turvotusta sen verran ja noista verenpaineistakin oli vähän huolissaan. Mulla kuitenkin itselläni nyt parempi olo kuin koko raskausaikana ollut. :D Verenpaineitakin joutunut mittailemaan, mutta ne ollut näin kotona ihan ok.

Ukolta sain käskyn maata sohvalla ja imuriin en saa koskea, ettei vaan enää synny poikalainen tän vuoden puolella. :D Kyllä me se 5päivää vielä ajateltiin mahassa pitää, että syntyisi vasta sitten tammikuussa.
Poitsullahan voi tietty olla ihan eri suunnitelmat. :)

iseeyou & Onni 39+5 :heart:

muoks. Sokrulille tsempit tulevaa koitosta varten :heart:

Viimeksi muokattu:
atl
Noniin, kotona ollaan ja otetaan rauhallisesti rakenneultraan asti, ja jos on oireita, niin ennen sitä jo lääkärille. Kivut on ilmeisesti vaarattomia ja "asiaankuuluvia", mutta kohdunsuu oli pehmentynyt ja sen takia viimeistään on rauhoittumisen paikka.

Kävin ostamassa myös tukivyön, jos saisi noihin kipuihin vähän helpotusta sitä kautta.

Laretzki
Sokrulille tsemppejä!

Meillä on mies tässä välipäivät vapaalla, pitää talvilomaansa. Tänään ei olla mitään ihmeitä tehty, viety taas roinia hyötykäyttö asemalle ja salilla käytiin vähän treenailemassa. Sit käytii Prismassa tuhlaamassa miehen töistä joululahjaksi saamat lahjakortit: ostettiin tulevaan lastenhuoneeseen sellainen Muurlan muumivalaisin pikkumyy vedessä kuosilla ( Suunnittelija) ja Iittalan Teema ruokalautasia helmenharmaana. Oltaisiin otettu lampusta Muumitalo versio, mutta niitä ei ollut niin otettiin sitten Myy. Ja tuokin oli "väärä" ei luultiin ottavamme toisenlainen kuva, mutta olikin rastit väärässä kohdassa. Noh, ihan hyvä tuokin on. Mietin vain, että onko liian paljastava, että aatteleeko ihmiset että pojalle ei ikinä laitettais Myytä valaisimeen...Noh, keksitään sit selityksiä :LOL:

Ja ostettiin me sit PSP3:kin kun oli Gigantissa sen verran hyvään hintaan...Kun siitä ollaan pidemmän aikaa puhuttu, mutta ei ole tullut hankittua. Toimiipahan sitten Blue-ray soittimenakin. Ja ite haluaisin siihen jossain vaiheessa Singstarit :D Mies pelailee nyt tuossa NHL11, kun kävi käytettynä ostamassa sen kokeilun vuoksi. Ratkaisee ainakin hyvin sen, että mitä ostaa miehelle esim. synttärilahjaksi, siinä vaiheessa meinaa kun miehellä synttärit, niin varmasti löytyy FIFA12 jo käytettynä :LOL:

Huomenna pitäisi varmaa saada mahdollisimman viimeisteltyä yksi labraraportti, niin sit olisi kaikki siinä, eikä tarvitsisi enää mitään koulujuttuja ajatella.

Jotenkin tässä taas pari päivää ollut sellaista, että oon jo ihan kypsä mahaan. Varsinkin kun mies tivaa että miksi mä olen niin kiukkuinen. No lihoisi ite muutamassa kuukaudessa yli kymmenen kiloa, ja sit kantaisi niitä koko ajan kertyviä kiloja tossa etupuolella mahana ja tisseinä, nukkuisi jatkuvasti pätkissä (mä niin kaipaan sitä tukkinukkumisjaksoa jo nyt) ja heräisi aamulla aina liian kuivin silmin ja särkevällä päällä, ahdistuisi joka kerta peilikuvan nähdessään tästä törkeästä verenpunaisesta arpi määrästä ja sit yrittäisi puolisolta kalastella tarpeeksi kohteliaisuuksia, jotta uskoo että varmasti kelpaa edelleen...:ashamed:

Eikä asiaa auta yhtään että muksu on nyt sitä mieltä, että se haluaa tunkea mun nahan läpi ihan joka ikinen hetki, saan sellasia kummallisia kohtauksia, että naama vetää ihan punaseksi ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa (Vaikka istuisi sohvalla) ja että häntäluu on aina vain kipeämpi ja kipeämpi sekä kurkku on ollut kipeä jo pari viikkoa, samoin korvat kutisee koko ajan.

Menipähän loppu negatiiviseksi ja olipa pelkkää omanapailua :ashamed:
Lare ja Spyro 31+3

Eipä tullut aamusta häävi olo kun katsoin huhtikuun pinoa. Siellä oli yksi odottaja synnyttänyt pienen täydellisen pojan aattona,joka sitten nukkui äitinsä syliin joulupäivänä :'( Miten ketään voi selviytyä tollasesta..

(.) Kertokaahan kuulostaako tää tutulta. Eli siis alapää ja nivuset ovat niin hellänä tällähetkellä,että pystyn juuri ja juuri ns hiihtelemällä siirtymään paikasta toiseen. Tuntuu aivan siltä kuin alapää olisi jotenki turvonnut,että se ei niinku mahdu tonne haaroihin?
Oon varmaan taas vainoharhanen kun ei kerran ole mulle sisätutkimuksia tehty. Enkä pääse neuvolan linjoista läpi puhelimella niin tarvii varmaa mennä sinne ovien taa raapimaan.

syysmyrsky: Mulla on ihan samanlaisia kipuja, ne vaan on niinku pahentunu koko ajan. Yölläkään en jaksanut lähteä vessaan vaikka oli kauhea hätä kun oli niin hirveät kivut että en olis varmaan päässyt wc-pöntöltä ylös...

Epa ja Jokke 28+2

syysmyrsky: Täällä valvottu muutama yö kovien nivuskipujen takia. Taitavat siis ihan kuulua asiaan. Ja alapää on hellänä ja "ulos pullahtaneen" oloinen ollut jo jonkin aikaa. Vessassa käydessä tuntuu siltä, kuin olisi tullut harrastettua seksiä monta tuntia. :LOL:

ON: Täällä neuvolassa käyty ja kaikki ok. On kuulemma siinä ja siinä, että pysyykö poitsu mahassa ens vuoden puolelle. Jännää on, kun ei yhtään tiedä millon lähtö tulee vai käynnistyykö synnytys itsestään ollenkaan. :)

iseeyou & Onni 39+6 :heart: Huomenna poksutaankin jo oikein komeasti. :)

Kaikki oli muuten ok mutta lääkäri oli huolissaan siitä että vauva on niin alhaalla. Alatutkimukset sattu aivan saatanasti ja siitäkin se oli vähän ihmeissään. Viikko saikkua ja uusi tilannekatsaus ensi viikolla : /

atl Pistä masu kuvaa,haluan nähä miltä sun tuplamassu näyttää :)

heippa naiset!

jospa tääki nyt siirtyis tähänkin pinoon, kun tänään käytiin ekassa neuvolassa ja ultrattiinkin. siellä se pieni vauvanalku oli ihan oikeassa paikassa ja sydän sykki :heart: yllärinä toimenpide suoritettiin ihan vatsan päältä.

eli mulle vois laittaa laskettu aika 6.8., synnäri OYS ja ikä 24v. :) sukupuolioloja ei kummemmin ole.

syysmyrskylle tsemppiä! kuulostaa ikävältä vaivalta :/

-pansku- ja bubu 8+2 :)

atl
syysmyrsky Hyvä juttu että kaikki oli kunnossa, otat rauhassa nyt sitte. Ittelläki se sisätutkimus eilen oli ihan järkyttävä kokemus, mutta mulla syynä on se että limakalvot on ku Saharan autiomaa..

Voisin ottaa huomenna puolivälipoksunnan kunniaksi mahakuvaa :D

Huh, joulu meni.. En tie olinko enemmän raskaana vauvasta vai ruuasta!?! Maha on ottanu jonku ihme kasvupyrähdyksen, ei uskois, että viikot on vasta 14+4.

Huomenna saadaan meidän PiTkÄäN odotetut oman kodin avaimet! :D Oon Niiin täpinäs..

Mä olin ihan varma, että tää on jo vauvauutisia, mutta Ei.! Voimia sokruli ja Iseeyou!

Ikävän kuulonen vaiva? Mikähän mahtaa oleen syynä.. Kuinka Syysmyräkän loma meni??

Hui, Tiuhti poksuu jo noin isoilla viikoilla! :heart:

Maanantaina olis ittellä töihin paluu.. Jännittää, että miten jaksaa, ja miten selkä kestää. No, pian sen näkee! :)

Hyvää Uutta Vuotta teille kaikille Ihanille! :D

Ällövaroitus!

Täällä irtos just limatulppa. Hyi hemmetti, en tajunnutkaan miten iso se voi olla.
Olikohan tän päiväsellä liukastumisella jotain vaikutusta asiaan. Olin autosta ottamassa ostoksia ja yhtäkkiä huomasinkin makaavani selälläni. Nivuset kipeyty entisestään niin, että nyt ei meinaa päästä kävelemään. :(

Yhteistyössä