Lokakuun Lutuset *Elokuussa*

Hei!

Neuvolakuulumisia täältäkin: sf nätisti keskikäyrällä, joten ehkäpä lapsonen myös kasvaa sopivasti (isot veljet olleet yli 4 kg syntyessään), sykkeet hyvät, oma rr 106/69 ja hb 141! En olisi uskonut, että nelikymppisenä voisin paremmin raskausaikana kuin viimeksi 33 vuotiaana.

Nyt pitäisi jaksaa odottaa taas kuukausi seuraavaa neuvolaa, joka sitten onkin lääkärineuvola. Meillä kuulemma tapana, että lääkäri ottaa streptokokki-testin siinä samalla. Mutta eipä tosiaan nykyään enää montaa neuvolakäyntiä ole, kun ei edes näin loppumetreillä ole tiheämmin.

Ihanaa olla jo kotona (kun otin kaikki lomat ja lomarahavapaat tähän äitiysloman eteen) ja saa rauhassa keskittyä hetken 1. ja 3. luokkalaisten tulevien isoveljien koulun alkuun ja antaa ekstrahuomiota ennen vauvan tuloa. :)

Nyt on vielä to-su mittainen miniloma miehen kanssa kahdestaan. Ja meillä ei ole kahdenkeskisiä lomia lasten synnyttyä ollut ollenkaan. Osataankohan me tehdä mitään ilman noita poikia...

Tsemppiä kaikille loppuraskauteen ja pienempiin tai suurempiin kremppoihin!

T. Bola74 ja poitsu 31+3

Bola74, ihanaa lminilomaa teille :) Teilläkin on edelliseen lapsukaiseen aika väli ja sinäkin oot 40 kieppeillä, täällä sama homma. Ja myös sen suhteen että tästä raskaudesta olen voinut eritavalla nauttia, ei oo paljoa remppoja ollut, toisin kun esikoista odottaessa. Nyt lopussa on vaivannut selkä ja supistelut mutta nyt kun olen ollut saikulla ja saanut levättyä, sekin on helpottanut :)
ON;
Saikulla ollut tämän viikon ja neuvolalääkäri olisi sitten ensi ma, katsotaan jatkuuko..? Nyt on selkä ollut suht hyvä ja viime yönä kun jalkojen välissä oli kättityyny, tuntuu lonkatkin paremmilta. Supisteluja edelleen on, mutta rauhottuvat aina levätessä.
Päivät on kulunut pikkuhiljaa puuhastellessa ja nyt alkaa olemaan pian kaikki valmiina (mitäköhän sitä sitten ensi kuussa tekee). Vaavi-sänky puuttuu vielä meidän makkarista.
Tässä muutama kuva Hippusen tulevasta huoneesta.

Mukaa loppu viikkoa kaikille ja tsemppiä oloihin <3

Terveisiä neuvolasta!

Painonnousua 200g/viikko, rr 107/78, pissa puhdas, sf 28 ja pää alaspäin oli vauveli, aikas ylhäällä tosin vielä.
Puhuttiin tuosta lasten ikäerosta siellä neuvolassa juurikin :) Kun täällä myös aika pitkä ikäero tulee, meillä vanhin 14, keskimmäinen kohta 13 ja nuorin nyt 7. Saa sitten oikein keskittyä vauvaan ja vietellä laatuaikaa kun isommat on koulussa. Meillä on kyllä varmasti myös innokkaita hoitelemaan varsinkin tytöt. Onhan se ihan erilaista nyt tuo odotuskin, kuin mitä esikoisen kanssa. Silloin en osannut juuri mitään murehtia ja huolehtia, niinkuin nyt :D

Chocolatebox, ihanat kuvat!

Elli ja Nillestiina 30+0 :heart:

Chocolatebox, wau miten ihana tunnelma on noissa kuvissa :) taidampa itsekin ruveta miettimään vauvahuonetta enemmän, vaikka huoneen joutuvat jakamaan uusitulokas ja esikoinen :)

Bolalle rentouttavaa lomaa kahdenkesken ;)

Eilen siivotessa onnistuin kompastumaan tavarapaljouteen ja muksautinkin mahani aika kovaa jätesäkkiin, mihin olin heittänyt vanhan sitterin, ja siihen metalliseen reunaan suoraan osui! Kyllä hetki meni kun kömmin ylös, taisin miehellekin naurahtaa, että vaan mulle voi käydä näin :D no maha oli illan tosi arka ja soitinkin synnärille, että pitäiskö varuiksi käydä näytillä, vaikka vauva liikkui ihan normaalisti. Ohje oli, että kannattaisi varmuudeksi tulla käymään. No, pari tuntia meni siellä käyrillä ja ultratessa. Kaikki oli hyvin! :) Saipahan ainakin mielenrauhan, että kaikki kunnossa. Kyllä nuo vauvat taitaa aika hyvin suojassa olla tuolla masussa.

Lääkäri antoi samalla painoarvion, mikä olikin jo aika iso, 2230g. Ja rv 32+0 oli eilen. Kookasta vauvaa odotellessa. Ei usko kumminkaan sokereissa olevan vikaa, sillä vauvan vatsan ympärys on kuitenkin pienempi. Selitti, että jos sokereissa häikkää, niin vauvan vatsa kasvaa yläkäyrällä. Isoveli oli syntyessään lähes 4,4kg, joten odotettavissa tälläkin kertaa joku saman kokoinen poikanen :) neuvolassa rv30 oli sf-mitta 29, jotrn arvasin jo ettei vauva ainakaan pienikokoisuudesta kärsi.. :D

Onko teille muille annettu ultrissa painoarvioita ja millä viikoilla? :)

Hyvää viikonloppua!! Willarose & Poikanen rv 32+1 :heart:

Viimeksi muokattu:
Kiitos Elli ja Willarose. Tykkään kovasti väkertää ja laittaa omaakin kotia vaikka työyksiköiden sitä saan tehdä, koskaan ei kyllästy :)
Willarose meillä oli se kasvukontrolli viime viikolla eli 32+0 ja oli muutama gramma vajaa 2000 ja keskikäyrällä meni.
Onneksi selvisit vaan muksahduksella ja vaavilla kaikki hyvin.

Chocolatebox: meillä on näköjään tosi samanlainen maku :) meillä on 2:ssa lastenhuoneessa sama esta homen tapetti kun teillä eli tuo iso tähti tapetti ja kolmannessa harmaa pieni tähtitapetti. Ja gant:n tähtitekstiilejä löytyy myös.

Ja taas tiputtelee vähän verta :( Näköjään siitä ei sit päässy eroon, vaikka sitä polyyppia siel ei ollukaan enää... No äippäpolille sitten, jos tulee kunnolla verta tai kipuja, tällä pienellä tiputtelulla eivät ota sinne päivystyskäynnille. Onneksi on kova hyörinä masussa, niin sikäli voi olla huoleti :) En enää muista edellisiä raskauksia niin hyvin tai sitten tämä on vilkkaampi tapaus kuin edelliset, kun tuntuu niin kovasti touhua riittävän.

willarose, ois kyllä mukava painoarvioon päästä! Mulla on lääkärineuvola jossain siinä vko 34(?) ja sit kai tehdään painoarviota. Jännättää se vauvan koko kyllä. Mulla tosiaan se sf-mitta nyt 30 viikolla 28, mut neuvolan tätskä sanoi, että vauva oli tosi ylhäällä, et jos ois ollu alempana sen pää, ni ois ollu siinä keskikäyrällä se kasvu. Meinas, etvois hyvinkin olla se 3500 laskettuna aikana sit koko, jos samassa kasvaa. Ja minä siihen sit, että viimeks piti olla kiloa pienempi, ku mitä sit olikaan...

Viime viikolla muuten käytiin tutustumassa sinne synnärille. (minä 4. lapsi tulossa ja mies 6. lapsi tulossa ja muut oli ensisynnyttäjiä :LOL: ) Paikka kun on nyt ihan uusi, niin oli mukava päästä katsomaan ja tykättiin kovasti. Aiheutti nyt sitten sellasen, että alkoi se synnytys pyöriä mielessä ja jännittääkin hiukan. Neuvolasta oon saanu ohjeen, et ekasta "nipistyksestä" saa sitten lähteä, kun on ollu niin nopeita noi synnytykset ja kai ne nopeutuu aina. No hyvähän se ois, jos ei kauhean kauan tarvitse siellä synnytyssalissa oleskella, kunhan paikalle ylipäätään ehtii ja kiva ois, jos mieskin kerkeis sit mukaan :D Onko muita, joilla nopeita synnytyksiä ollu?

Niin siellä lääkärineuvolakäynnillä kuulemma meilläkin sit lääkäri ottaa sen streptokokkinäytteen.

Elli

ChocolateBox, valmiiksi pedattu pinnasänky näyttää kyllä niin söpöltä! Ja muutenkin on ihanan näköinen huone valmiina uudelle tulokkaalle! :) Meillä ei ole vielä sänkyä vauvalle, mutta vanhan kehdon saisimme hakea vanhempieni luota. Olen yrittänyt metsästää käytettyä pinnistä mutta usein niissä on aikamoiset purujäljet tai muuta kulumaa, etten ole viitsinyt ostaa. Olen katsonut Brion (Two tai Three) jossa saan laidan kätevästi laskettua, mutta ovat aika kalliita uutena. Mitä kokemusta teillä on Ikean pinnasängyistä? Ne ovat ainakin edullisia.

Te jotka pesette ahkerasti kaikki vauvan vaatteet ja tarvikkeet, oletteko pesseet myös vaunujen kankaat? Miten kannattaa käytettyjä puu- ja muovileluja puhdistaa? En todellakaan pelkää pöpöjä ja olen kyllä sitä mieltä että on ihan hyvä altistua tavallisille pöpöille, mutta ihan vieraita pöpöjä ja myrkyllisiä kemikaaleja haluaisin välttää! :)

Elli, paljonko sulla sitten vauva painoi viimeksi syntyessään, jos arvioitiin kilon pienemmäksi? Meillä piti viimeksi ultran antamat arviot miltei täydellisesti paikkansa, joten osaavat varmasti aika varmasti sanoa tästäkin. Mä kyllä aion vaatia käynnistystä aikasemmin jos näyttää, että tämä vaavi kasvaa jo yli neljän kilon. Muutenkin puhuvat vaan, että tuskin syntyy itsestään kun esikoinenkin yliaikasena käynnistetty. Miksi sitten pitäisi edes sinne 42 viikolle odotella ja antaa vauvan kasvaa ja mun paikkojen revetä :D

Marieh, meillä on tuo ikean pinnasänky. Se sellainen valkonen jossa vähän koristeellisempi pääty. On ollut hyvä ja kestävä, vaikka miinuspuolena on ettei laitaa saa laskettua :) mutta nätti se on!

Willarose & poikanen 32+2

Chocolatebox ihana huone. Täällä tulee huono omis kun synnytys 1,5 vkonnkuluttua ja vauvat ovat kotona ehkä jo 3 vkon kuluttua, eikä meillä edes ole sänkyjä vielä :D.
Vaatteet sentään on, lukuunottamatta 44 cm vaatteita. Katotaan minkä kokoisia ipanat ovat. Nyt noin 2 kg/ kipale.

Mä en koskaan ole pessyt leluja. Aika pian ne muksut tunkee suuhunsa kaiken kumminkin.

Eilen tuli säännöllisiä kipeitä suppareita tunnin verran. Sitten onneksi loppuivat.

Uusiäippä ja jäbät x3 33+1

Ihana vauvan huone chocolateboxilla :) meillä vauva nukkuu varmaan vuoden ikään asti meidän huoneessa. Sen jälkeen siirretään omaan huoneeseen (tällä hetkellä tietokone ja romuhuoneena).

Uusiäipälle kovasti tsemppiä viimeisiin viikkoihin! Uskomatonta, että kohta on meidän, lokakuisten vuoro!

Tämä viikko meni hyvin töissä. Mahan kovottelua oli huomattavasti vähemmän kuin viime viikolla. Jospa seuraavat kolme viikkoa menisi myös samalla tavalla!

Oletteko muut miettineet, että miten pitkään aiotte olla kotona? Mulla loppuu vanhempainvapaa 29.7. , sen jälkeen pidän vuosilomia. Mies varmaan pitää sitten omia vapaitaan ja sen jälkeen olisi tarkoitus, että olen loppuvuoden hoitovapaalla. Luultavasti töihin takaisin vuoden 2016 alussa. Harmittaa jo valmiiksi, kun vauva on vasta 1 v 2 kk joutuessaan päiväkotiin, mutta minkäs teet :( esikoinen oli 1 v 8 kk mennessään hoitoon. Nyt ei ookkaan mitään säästöjä jemmassa, joiden avulla voisi olla pitempään kotona.

Tuulia84 ja rv 32+1

Tuulia. Mä jään suosiolla kotiäidiksi ainakin muutamaksi vuodeksi. En tajua, miten selviämme miehen parin tonnin palkalla, mutta vielä vähemmän tajuan, miten neljän pikkulapsen kanssa arki pyörisi, jos olisimme molemmat töissä.

willarose, tää meidän kolmonen oli syntyessään 4410g, kun piti olla maksimissaan 3500g, jos laskettuun aikaan asti vatsassa viipyisi. Sama lääkäri, joka teki painoarvion (olikohan vko 34, oli sitä mieltä silloin, et ihan näinä päivinä syntyy, kun oli paikat niin kypsät jo, kohdunkaulaa ei jäljellä enää ja sormelle auki?? Joopa joo, neiti synty sit 41+3. Ei se ihan kiloa siis pielessä ollu, mutta paljon kumminkin.... Itse silloin sille lääkärille sanoin, ku teki sitä painoarvioo, että musta tuntuu, että on iso vauva tulossa. Se vaan katso mun mahaa silleen "halveksivan" näkösenä ja sano, et ei kyllä oo :D
Toiveilen nyt, että syntyis pikkusen vaikka etuajassa, et ei ehtis kasvaa niin isoks. Neljä kiloa ois vielä ihan jees, mutta tuon 4410:n kanssa tuli ongelmia, kun jäi jumiin, niin toivon, et ei ois niin iso. Syömisiä siis koitan tarkemmin katsella, ettei paljon rasvaa tai sokeria ;) Toistaiseksi on tuohon kolmosen neuvolakorttiin verrattuna viikkoihin nähden vähän vähemmän tullu itellä painoa ja sf-mitta pikkuisen pienempi, että hyvälle näyttäisi siinä mielessä =)

Me löydettiin pinnis torista tosi edullisesti. Ihan uuden veroinen, tuskin siinä on juuri nukuttukaan :D Ei mitään kolhuja tai hampaanjälkiä. Kolmelle korkeudelle saa pohjan ja alas laskettava laita ja sellaset keinutossut jaloissa.
Yhdistelmärattaat ostettiin kans käytettynä, niin kyllä mä kaikki kangasosat irrotin ja pesin... Kun vieraalta kuitenkin ostettiin... Ja tyytyväinen olin, kun pesin, ovat ihan uuden näköiset, vaikka ed. omistaja sanoi pesseensä ne, mut on ne nyt puhtaammat kumminkin. Sen rungonkin ulkona pesin perusteellisesti. Ihan uuden veroiset on kyllä, renkaissa näkyy käytön jäljet tietty. Meillä kun kaikki on ostettu kirpparilta tai käytettynä, niin oon pessykin sit kaiken, mut en mitään toppavaatteita tmv. uusia pesis, kun eivät tuu ihoa vasten, paitsi, jos niissä olis jotain "hajua" ym.
Noi lelutkin oon ihan "käsitiskannu" fairylla ja huuhdellu hyvin. Jotkut muovileluthan on sellasia, et voi heittää vaikka tiskikoneeseen ;) Päiväkodissa oon ollu töissä, niin kyllä tekee toisten vanhat lelut mieli pestä... kun kaikkia kihomadon munia tai mitä vaan niissä voi olla. Toki kaikkee tulee ihmisten mukana taloon kumminkin, et en mikään pöpökammoinen kumminkaan ole. Taloudessa kun on kolme ulkoilevaa kissaa ja koira, niin vauva varmasti altistuu kyllä muutenkin kaikenlaiselle :D

Uusiäippä78, kyllä sulla on siellä jännät paikat! Hyvän kokoisia ovat jo vauvat, hieno homma =)

Hyviä vointeja kaikille! Tää täällä koittaa sisustella tuota pinnasänkynurkkausta ja hoitopöytäaluetta, kun ei sitä omaa huonetta vauvalle ole =)

muoks. Pitkä viesti, mut piti vielä kommentoida tuohon kotona olemisen pituuteen. Mulla ei nyt ole sitä työpaikkaa, mihin palata, kun määräaikainen sopimus loppui. Katson sitten tilanteen mukaan, (rahojen riittäminen ja omat fiilikset), että koska sitten alan hakea töitä. Luultavasti lähihoitajalle niitä aika helposti löytyy tarvittaessa :) Voisin nyt kuvitella, että jotain "keikkaa" (sijaisuuksia) tekisin aluksi, iltoja ja viikonloppuja siinä hoitovapaan lomassa, niin voisi siten pitkittää sitä hoitoon viemistä, mutta aika näyttää sitten. Ekan ja toisen lapsen jälkeen olin melkein siihen saakka, kun kakkonen täytti sen kolme vuotta. Kolmosen jälkeen menin töihin kun tyttö oli vähän alle 2v, mutta jäin sitten uudelleen muutamaksi kuukaudeksi hoitovapaalle vielä siinä ennen kuin tuli kolme täyteen. Kovasti olen kyllä tykännyt olla kotiäitinä. Nyt meillä on noita lainoja, niin voi olla, ettei ole niin paljoa vaihtoehtoja.

Elli ja Vauhti-Nilleliini <3 30+3

Viimeksi muokattu:
Elli- mulle kanssa 3:sta povattiin jo rv 34, että varmaan tulee ajoissa kun laskeutunut ja pää kiinnittynyt niin ajoissa. Ja piti olla myös siro, pöh, ainoa kuka on mennyt yli eli syntyi 40+4 ja painoi syntyessään 4300g. Nyt neuvolassa taas neuvolatäti veikkasi pientä ja siroa vauvaa, kun masu oli hänen mielestään niin siro. No viimeksi käydessä oli uusi neuvolatäti ja otti kuulemma niin napakan sf-mitan kun mahdollista ja tulos 34,5cm eli täysin sama kun edellisen vauvan samoilla rv:llä, pää laskeutunut eikä heilunut enää. Tiistaina neuvolalääkäri, mutta en kyllä usko tämänkään etuajassa tulevan enkä kauhean pieneksi ja siroksi usko.

Mä olen ollut kotona käytännössä esikoisen syntymästä eli yli 6 v. jo. Väleissä käynyt kuukauden töissä eli juuri tarpeeksi, että kotona olo on taas maistunut kivasti ;-) nyt ennen kun tämä 4.s ilmoitti tulostaan, olin meinannut palata nyt elokuussa töihin ja alkoi olla jo ikäväkin sinne. Katsotaan siis kuinka kauan jaksan vielä kotona olla, tosin riippuu paljon lapsestakin. Meillä tytöt ovat kehittyneet paljon nopeammin kun poika: liikkumisessa ja puheessa. Vaikka poika tällä hetkellä motorisesti lahjakkaampi kun tytöt samanikäisenä. Mut puheessa paljon jäljessä.

Kiitoksia kehuista :) Meillä "pohjana" oli siis esikon huone joka tehtiin esikolle kaks vuotta sitten, tapetit ym siitä, mutta hyvin sopivat nyt bebelle :) Esikko muutti meidän vanhaan huoneeseen mihin tehtiin nyt sitten eskarilaisen huone :)
Pinnis me ostettiin Ikeasta, Gulliver muistaakseni nimeltään.
Oli edukas, tulevan tuntuinen, pohjan saa kahdelle korkeudelle ja toisen laidan poistettua sitten joskus, eli siitä saa sellasen ns sohvasängyn.
Mä halusin pinniksen jossa kaikki sivut auki ja Brion en raaskinut satsata.
Huone on siis valmis mutta Bebe kyllä nukkuu meidän makkarissa alkuun. Tilasin sen vuokrattavan Vaavi-sängyn missä pyörät alla.
Onko kellään kokemuksia??
Täällä ei pesty vaunujen kankaita, uudet vaunut kun olivat, en katsonut aiheelliseksi. En myöskään pessyt makuupussia enkä toppahaalaria.
Kaikki muut kyllä. Esikon vanhat lelut joita en ajatellut pestä.

Täällä alustavasti suunniteltu kotona oleminen niin että kun esikko aloittaa koulun ensi syksynä, olisin ainakin sen eka puoli vuotta, mahdollisesti koko ekan...

Huomenna olisi sitten neuvolalääkäri, katotaan jatkuuko saikku äippälomaan asti joka alkaa lokakuun alussa...

Uusäipälle jaksua loppumetreille, ihanaa kun sielä on pian nyytit sylissä <3

Muillekkin tsemppiä oloihin :)

Täällä on keskusteltu kotonaolemisesta vauvan kanssa. Itse haluaisin tietysti olla mahdollisimman pitkään, mutta näyttää siltä että jo vuoden päästä on töihin palattava. Tietysti tilanteen näkee sitten paremmin, jos tilanne antaa periksi, voin olla hieman pidempäänkin. Toivoisin että voisin. Meillä myös kohtalaisen tuore asuntolaina eikä kyllä vain toisen tuloilla kovin pitkään jaksaisi sitkutella. Säästöjä onneksi on jonkin verran että voisi niiden avulla hieman pitkittää töihin menoa, mutta toisaalta säästöille olisi tulevaisuudessa myös tarvetta erilaisiin hankintoihin. Ihanahan olisin pikkuisen kanssa olla, mutta toisaalta en vierasta myöskään tarhaan viemistä, kunhan on tarpeeksi iso kuitenkin jo.

Sairaslomalla olen ollut nyt vajaan 2 viikkoa. Ihan syystä että työni on kovinkin fyysistä ja raskasta ja jatkuvasti supisteli ja oli muita vaivoja. Muutaman kerran kävin tk-lääkärillä ja kerroin että en enään yksinkertaisesti pysty olemaan töissä. Nyt onkin ollut helpottavaa kun supisteluja ei ole ollut kuin muutaman kerran siivotessa. Huojentaa mieltä kun tietää että vauvalle tämä on varmasti parempi eikä tarvitse niin pelätä että alkaisi syntymään etuajassa tms.

Huomenta!

ninni1234 En mäkään saikkua helpolla saanu. Piti oksentaa ensin kaikki pihalle ennenkun uskoivat että mun on oikeesti todella paha olla enkä pysty töissä olemaan. Aikasemmin kirjottivat vaan muutaman päivän. Toiselle kaverille joka on saman neuvolan asiakas sanottiin, mutta eri terkkarilla, että tuu vaan hakeen sairaslomaa jos yhtään siltä tuntuu että ei jaksa tms. Että hiukan erilailla suhtautuu lääkärit ja hoitajat.....
Ihana lasten huone chocolatebox. Aina kateellisen katselen kun ihmiset osaa sisustaa, kun itellä on siinä homassa peukalo keskellä kämmentä.
Uusiäippä78 kuulostaa hurjalta että sulla on jo pian vauvat maailmassa. Jännittääkö sua, kun kuitenkin kolme tulossa kerralla?
(.) Mä olin viimeviikolla siellä aikaistetussa neuvolalääkärissä kun hain sen sairasloman. Teki mulle kokoarvion ja sanoi, että vauva on hyvän kokoinen, että ei ainakaan pieni ole. Unohdin sit kysyä, että minkä kokoinen oli :( , kun ei sitä siinä sanonu. Sano vaan että vielä tehdään sillon 36-37 vkolla jolloin ois normaali lääkäri kooarvio uudelleen. Onko teillä ollu pissassa proteiinit +/-. Eli siis plusmiinuksella?? Mulla oli sillon keskiviikkona. No lääkäri sit sano, että pitää viedä pissanäyhte labraan. Vein sen to, mut unohdin soittaa pe tulokset. Täytyy tänään soittaa, koska viikonloppuna tuli uus vaiva. Onko teillä muilla tullu turvotusta. Mulla oli sillon kuumilla, mutta laski tässä välissä. Nyt viikonloppuna tuli varsinkin jalkoihin aika älytön turvotus. Pelottaa ettei tuu mitään raskausmyrkytystä tms. Jalat on polvista alaspäin yhtä tukkia, höh. Taidan siis mennä nostamaan kintut ylös......
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :)

Täälläkin oltu vajaa kaksi viikkoa saikulla, välistä oon käynyt muutamaa asiaa töissä hoitamassa ja se on kyllä sitten tuntunut.
Mäkin olen suoraan sanonut että en voi olla töissä. Työ asento on istumista koneella tai kippurassa pöydän päällä piirtäen, ei vaan onnistu enään masun kanssa. Samoin selkä ei kestä ja supistelut on jatkuvia. Kotona kun pääsee lepäämään, supistelut lakkaa.
Saapa nähdä miten jatko, tänään kun on toi lääkäri... Kivaa saada taas kokoarvio ja nähdä kuinka päin on nyt masussa.

Nyt on luomi poistettu, kolme tikkiä rinnan alla ja käsi siteessä ja ei sairaslomaa. Valitin että kättö sattuu ja en voi puristaa sillä, no diagnoosinahan oli tutkimatta tietysti raskaus! Side päälle ja takasin töihin. Kiva tehdä koneella töitä kun ei veri kierrä kunnolla...

Hopsista, olen ihan unohtanut tänne kirjoittelun kokonaan! On toi FB vaan helppo, kun saa puhelimellakin näpyteltyä viestit näppärästi.

Aivan ihana huone ChocolateBox! <3

Onpas teillä tiukassa sairaslomat! :O Vaihtelee näköjään paljonkin lääkäreiden ja hoitajien suhtautuminen oloihin ja vaivoihin. Mulla ei ole ollut kertaakaan sellanen olo, että olisin ollut saikkua ruinaamassa ja kesäkuun alusta saakka kuitenkin ollut saikulla. Supistusten ja selkäkipujen takia. Tosin mun on katsottu olevan töissä vaan taakka ja vaiva vaivoineni, kun kyllä ne lapset siellä tarvitsee hoitajan, joka pystyy muutakin tehdä kun pötkötellä ja hissuksiin köpötellä..

Kotona oleminen tuntuu täällä kovin luontevalta. Mun pää ei kestäisi pistää poikaa vielä ensi kesänä tai elokuussa päiväkotiin ja lähteä itse hoitamaan toisten muksuja. Onneksi jos nyt kaikki menee kuten on suunniteltu tai edes sinne päin, on mun mahdollista jäädä pojan kanssa kotiin ja mies saa hoitaa leivän pöytään. :D Mutta on sillä isompi palkkakin kun mulla ollut nyt ennen vauvaa hänen opiskellessa ja ollaan pärjätty ihan mainiosti ja säästöstäkin onneksi löytyy tiukkaa kuukautta varten.

(.) Täällä eilisten baby showereiden jälkeen oli kyllä jännät paikat. Lirahti selvästi pöksyihin muuta kuin pissaa. Ja en sanoisi vvuodoksikaan hajun ja määrän ja koostumuksen perusteella, niin hyvin kasteli. Kaveriksi vielä illemmalla kipeitä supistuksia. Meinasi iskeä jo ihan paniikki, että ei kai nyt vielä!!
Panadol + lämmin suihku onneksi helpotti ja nukahdinkin. Huonosti nukuttu yö, mutta aamulla olo ihan tavallinen. Soittelin aamulla neuvolaan ja pitää kuulemma seurailla. Jos uudestaan lorahtaa tai supistukset alkaa niin synnärille tarkistamaan tilannetta.
En mä vielä ole valmis!! |O

senya ja Vili 34+5

Senya: mä olin lasten kanssa Hop Lopissa synttäreillä perjantaina, pienimpää pompottelin trampoliinillä, kun yhtäkkiä tunsin kanssa että alushousut kastui. Äkkiä juoksin vessaan, kun päällä minihame vielä. En saanut selville mitä oli, ei kyllä pissaa, mut ei haissut lapsivedeltäkään eli kai vaan tosi nestemäistä valkovuotoa, omituista, mut hyppimiset jätin siihen. Eilen oltiin perheen kanssa metsäretkellä, jonka jälkeen mentiin päikkäreille ja heräsin järkkyyn menkkamaiseen alaselkäjomotukseen. Supistukset oli myös vähän napakampia kun ennen. Huomenna onneksi neuvolalääkäri, mutta mulla onkin jäljellä enää tasan 1kk laskettuun. Jee!!

Viimeksi muokattu:
On kyllä outoa Ninni :(

Kiitos Senya, menee harrastamisen/rentoutumisen puolelle oman kodin laitto. Muiden koteja sitten työn puolesta :)

Terveiset viimeiseltä neuvolalääkärimtä...
Bebe vihdoin raivotarjonnassa ja laskeutunutkin jo, ei pitäisi olla enään vaaraa kääntymiselle.
Sf-mitta oli 31, keskikäyrällä edelleen. Painoarvio syntyessä olisi 3500..??
Kohdunkaula kiinni ja kiinteä, ulkosuu hieman auki.
Suppareiden ja selän takia saikkua äippäloman alkuun joka onkin jo ensi viikolla.
Olen kyllä ollut kiitollinen omasta voinnistani kun en ole tätä loppua lukuun ottamatta joutunut olemaan päivääkään poissa :) Nyt sitten viimeset kolme viikkoa saikulla.
Ainoo mikä hiukan askarrutti oli Beben syke.. huiteli 165, mutta terkka epäili että olisi ollut jumpat ehkä käynnissä, itestä ei kyllä ole siltä tuntunut...? Normisti syke ollut 135-155.
Millaisia sykkeitä teillä on ollut?

Yhteistyössä