Lokakuun Lutuset *Elokuussa*

Huomenna on sekä äitipoli että neuvola.. Alkaa olemaan voimat loppu ja vasta kaksi päivää loman jälkeen ollut töissä.. Istumatyö ja nää järkyttävät suonikohjut ei ole hyvä yhdistelmä.. Yöt on lähinnä pyörimistä kun supistaa ja närästää..
 
Kiitos uudesta ketjusta....huih lokakuu kurkkii nurkan takana, hurjaa :)

Tsemppiä teille jotka joudutte vuodelepoon, ei varmasti oo kauheen helppoo olla.

Mulla on sellanen tunne että työt on nyt mun osalta tehty. Kaks päivää oon nyt loman jälkeen ollu ja tänään oksensin ulos kaiken mitä söin. Soitin sitten neuvolaan ja anto kolme päivää saikkua. Sanoivat viime viikolla neuvolassa, että jos tarviin lääkäriaikaa niin kannattaa mennä työterveyteen, että heillä ei oo antaa aikoja muutamaan viikkoon. No ajattelin sit tänään, että koitan saada lääkärin torstaille. Ei näköjään sovi toi rasitus tällähetkellä mulle. Pelkää koko ajan että jos on vahingollista vauvalle tällanen. Ja sit lisäks tuo turvotus. Ei meinaa ees crocksit mahtua iltapäivällä jalkaan....

Ite en oo vielä saanu alotettua vauvan vaatteiden pesua, enkä oikein mitään muutakaan asiaan liittyvää. Pitäis vähän tehä muutoksia tonne makkariin, että saadaan pinnis sängyn viereen, mutta jotenkin tuntuu, että on vielä paljon aikaa, vaikka ei sitä nyt kauheesti oo. Yks ilta tossa juurikin kirjottelin listan siitä että mitä kaikkee tarvii vielä hankkia.
Imetysliivejäkin pitäis kai hankkia. Ootteko tilannu netistä? Ite kun tosiaan oon isorintainen, niin liiveillä on merkitystä.
Koittakaahan kestää näitä kuumia ilmoja!
 
Kiitos taas uudesta pinosta! Huih, lokakuu on taas kuukauden lähempänä! :heart:

Ja voimia kaikille lepäilijöille! <3

Supistuksia tulee täälläkin. Tänään kauppareissulla tuli pari tosi napakkaa. Ihan piti pysähtyä ostoskärryä puristamaan ja puhisemaan. Kotiin päästyä kauheaa painetta alakerrassa. Ja tää selkä, auh!

Neuvoloita täällä on noin kuukauden välein, seuraava äippäloman alkaessa 27.8. Huomenna tosin nlalääkärille taas supistusten ja selän takia, jos nyt kirjottaisi tän viimeisen pätkän saikkua. Turhauttaa nää pienet pätkät kerrallaan, mutta minkäs teet kun ei kirjoita pidempiä. Ainakin on hyvin lääkärin seuraama.. :D

Lupaava raivotarjonta on vaihtunut perätilaan. Välillä melkein kaksi päivää viihtyi peppu taivasta kohti, mutta kääntyi takaisin. Alkaa jo hirvittää, että mahtaakohan jäädä näin päin. En millään haluaisi joutua käännökseen tai sektioon - mutta peppu edellä en synnytä. :ashamed: Liikkeistäkin tuli nautiskeltua enemmän raivotarjonnassa, nyt tekee niin ilkeetä tonne alas.

Ostettiin tänään sitteri ja imetystyyny, enää puuttuu amme ja sitten on kaikki! :) Vaipat, tutit ym. pienemmät vaan pitää käydä hakemassa. Iih, kohta on nyytille kaikki valmiina! :heart:

senya ja Vili 31+6
 
Äitipolilla käyty, vielä pärjään ruokavaliolla, ei siis insuliinia vielä :)Täälläkin on perätilassa ollu neljä viikkoa. Painoarvio 1810g, hb 98 ja alapää täynnä suonikohjuja ja silti vaan takasin töihin. Onneksi oli tänään myös neuvola ja terkkari päätti että menen huomenna neuvolalääkärille ja hän puhuu valmiiksi mulle sairaslomaa..
 
Joku aiemmin kyseli isyyspakkauksista. Mä oon miettiny kans että pitäskö tehä. Tämähän on siis meidän ensimmäinen yhteinen lapsi. En tiedä onko hän saanut aiemmin pakkausta. Mitähän siihen voisi laittaa? Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan :)
Huomenna ois aika työterveyslääkärille, katotaan mitä hän sanoo mun työkyvystä.
 
Hyvä jos saisit saikkua ninni, ei kuulosta ollenkaan kivalta toi tilanne :(

Lääkärissä on käyty ja jäi kyllä mukava olo tosta käynnistä, oli tosi huolellinen! Saikkua napsahti äippälomaan saakka.
Sf oli 30cm, pissi puhdas ja paineet hyvät. Paino pysynyt samassa reilun kahden viikon takaisesta. Kohdunsuun tilanteen tarkisti ensin kädellä ja vielä ultralla, että miten reagoi ärsytykseen ja kaikki oli hyvin, ei huolta siitäkään. :)
Samalla otin puheeksi, että vauva tuntuu olevan perätilassa, tai ei ainakaan raivotarjonnassa. Lääkäri oli samaa mieltä siinä alakautta ultratessaan, mutta koska vauvaa ei kunnolla saanut siitä näkyviin, päätti ultrata vielä mahan päältä ja tarkistaa, mikä sieltä on ensimmäisenä tarjolla. Ja kappas - pää! :LOL: Tosin ei vielä lähelläkään kiinnittymistä ja lapsivettä runsaasti, joten voi vielä kieppua miten päin vain. Pitää varata uusi aika arvioon lähemmäs synnytystä.
Hauskaa oli kyllä kurkata vilperiä yli kymmenen viikon tauon jälkeen. Kova oli meno jälleen. :heart:

senya ja Vili 32+0 POKS! :heart:
 
Hei osaattekos sanoa mitä ihmettä on sellanen nopeahko tykytys vatsassa? Vähän niinku olis elohiiri mut ei kuitenkaan!? Tykytystä on nyt jo melko usein, voi olla ylhäällä tai alhaalla mutta siis kohdusta tuntuu tulevan.. kellään muulla samaa "ongelmaa"? Eihän voi sydämensyke tuntua jos vauva esim. nojaa kohtua vasten? Vauva hikkailee jo paljon, eli sitä tää ei oo.. ihme juttuja!:-D
 
Isyyspakkausta minäkin mietin jossain vaiheessa. Meille tulossa ensimmäinen lapsi, ja mies on kauan ja hartaasti perheenlisäystä toivonut. En vain ole saanut aikaiseksi hommata. Netistä vilkuilin vinkkejä, eikä ideat oikein tuntuneet sopivilta just mun miehelle. Varsinkin sellaiset osin huumoripitoiset jutut (kuulosuojaimet, asennepaidat, vauvanhoito tampioille -oppaat) sopisivat meillä ehkä minulle lahjaksi, mutta mies niitä vierastaisi. Kelan äitiyspakkausta mies kyllä hypisteli innoissaan ja hankki allergisoimatonta pesuainetta pikkuisten vaatteiden pesua varten. Olisi mukava jotenkin miestä huomioida tulevana isänä, mutta en oikein keksi oikeaa tapaa.
 
Ntikesäheinä: mulla oli poikaraskaudessa tuota ns vähän kuin värinää ja mulle sanottiin, että se tulee joskus kun vauva pissaa. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut eikä tässä tämän hetkisessä, mutta tosiaan tuon pojan kanssa.
 
Kiitos uudesta pinosta!

Tsemppiä lepäilijöille ja onneksi meille kaikille on hienot vauva "palkinnot" luvassa lähiaikoina ja osalle useampikin :)

Olen tämän ja ensi viikon lomalla ja sitten pitäisi jaksaa töissä vielä kuukausi. Varsinaisia vaivoja on vähän ja kaikki lähinnä tämän helteen aiheuttamaan. En tiedä aiheuttaako verenpaineen heittelyt yhdessä paisteen kanssa pyörrytystä vai mikä, mutta en kestä olla yhtään suorassa paisteessa vaikka olisi lakki päässä. Esikoinenkin on hieman haastava kun on juuri jättänyt päiväunien nukkumisen, mutta kun heräillee yöllä kuumaan, juomaan ja vessaan niin on vähän liian väsynyt ja kiukkuinen. Olimme jo mummolassa hellettä paossa ja pitää tehdä uusi reissu ensi viikolla kun noihin vaivoihin auttaa kummasti järvessä uiminen ja erilaiset lelut.

Täällä aiemmin joku kyseli vinkkejä Tukholmaan, en tiedä olenko pahasti myöhässä asian kanssa, mutta näillä keleillä Skansen voisi olla kiva paikka. Alue on kyllä niin iso, että kävelemistä tulee, mutta sinne voi ottaa vaikka omia eväitä mukaan ja bussilla pääsee melko lähelle suoraan ainakin Siljan satamasta ja taksilla tietty ihan paikan eteen. Siellä on myös kivoja pienille lapsille sopivia tivolilaitteita eläinten ja museojuttujen lisäksi.

Väitin ettei mulla oikein ole pieniä vaatteita ja nyt kun olen käynyt läpi jemmoja, ostellut uusia kaupasta ja kirppiksiltä niitä taitaa olla ainakin kaksosille :)

KoiruuZ
 
  • Tykkää
Reactions: Ankkurinappi
Kiitos Malttamaton! Pissimistä sen täytyy olla, piti lueskella vähän lisää! Nyt rupesi toi sukupuoli vaan vähän mietityttämään.. pääosin noi pissatäristyttelijät onki ollu poikia! Vaihtuukohan meijän tyttöveikkaus vielä pojaksi?:-D Eipä sillä merkitystä oo, mutta noi kaikki ihanat vaaleanpunaiset vaatteet ja systeemit... Jaiks!:-D

Vielä reilu viikko töitä, sitte kesälomaa 2vk ja mars äippälomalle!:) Kyllä tää aika menee nopsaan..
 
Ntikesäheinä: niin ne taitaa pääosin olla poikia, kun aikoinaan googlettelin itsekin neuvolan jälkeen missä asiasta kysyin, mutta löytyy joukosta väriseviä tyttöjäkin eli no worries :) mutta väriseellä pojallamme on myös aina ollut taipumus alahuulen väpättämiseen. Jo synnärillä, kun hänet otettiin rinnalta punnituksiin ym, alahuuli alkoi väpättämään niin kovin, että miehen ja kätilön kanssa purskahdettiin nauruun. Vastasyntyneenä teki sitä aina myös vaipanvaihdon yhteydessä eli vähän palellessa ja edelleen, jos puhkeaa kunnolla itkuun, alahuuli väpättää surkeasti.

Tässä olisi masua tältä päivältä eli rv 33+0, alle 50 pvä laskettuun, apua?!?

 
Malttamaton, ihana masukuva.
Itse en kuvaa, mutta viime viikonloppuna katselin sivuprofiilia mökillä ikkunasta ja purskahdin nauruun ja totesin isännälle, että on se iso.
Mä sain tänään sairaslomaa seuraavaan neuvolaan asti eli melkein 1,5 viikkoo. Ja luultavasti siitä sitten äitiysloman alkuun asti. Ihan hyvä niin,k kun ei kykene niin ei kykene.
 
Ntikesäheinä Täällä myös ollut tuota "värinää" muutamia kertoja ja myös lueskelin että monet sanoi että johtuu siitä kun vauva pissaa ja juuri usein poikavauva tullut. Meillä myös tyttöveikkaus on, joten myös olen hieman alkanut epäilemään josko sieltä sitten kuitenkin poika olisikin tulossa. Mutta tosiaan ei meilläkään väliä kumpi on mutta nuo ihana vaaleanpunaiset vaatteet menee sitten kyllä uusiksi :D
 
Jep, sohvalla :D Ei kyl jaksa oikeesti juuri mitään. Pitkään istuminen = tuskaa, seisominen = tuskaa, kävely = jalat turpoo ja tuskaa... Minäkin sain sit saikkua kun lekuri koki et turha siel töissä on yrittää sinnitellä, 8 h istumista on kohtuu ikävää tosiaan..
 
ntikesäheinä&lullaby89: itseasiassa nyt on eilen ja tänään mullakin värisyt masu taas ja tyttölupaus täälläkin :)

Mulla on energiaa vaikka muille jakaa, ei sohvalla makaamisesta tietoakaan. Järkky sisustusinto alkanut eli kai se on taas pesänrakennusvietti herännyt :) tietää miehelle kallista laskua kun pääsen vaan vauhtiin ja päätän mitä kaikkea laitan uusiksi ;-)
 
Kävin tällä viikolla Kysillä vauvan kasvukontrollissa. Vauvan painoarvio oli keskiviikkona 1667g ja viikkoja oli silloin 31+4. Lääkäri sanoi ensin, että hieman alakäyrällä vauva kasvaa, sitten näytti jotain suomalaisille tehtyä käyrää ja ihan krskikäyrän tuntumassa vauva on :)

Seuraava neuvola on sitten 18. päivä, mutta varmaan helle ja raskaus on tehnyt minusta lahopään, kun unhdin laittaa ajan ylös :D pitää huomenna soitella ja kysyä.

Tällä on tänään ollut hiukan viileämpi päivä, ihanaa :) yötkin alkavat ennustusten mukaan jo viiletä saa paremmin nukuttua.

Mullekin on nyt vastaullut raskausvaiva, nimittäin välillä oikea pakaralihas on niin julmetun kipeä. Hankala venytellä mahan kanssa... Panadolin otin yksi ilta, kun en edes voinut kunnolla nostaa esikoista syliin ja se onneksi auttoi. Vai liekö sitten supistuksia? Pääasia, ettei kipu tule aaltoina, vaan helpottaa lähes aina ilman Panadolia.

Tämmöistä tänne :)

Iita_82 & Vauveli 32+1
 
Eipä tännekkään ihmeitä. Huomenna olisi raahauduttava töihin kesäloman jälkeen. Saa nähä miten jaksaa istumatyötä 8 tuntia päivässä. Tällähetkellä tuntuu istuminen ihan luksukselta, ei ainakaan tarvitse juosta esikon perässä.

Tuulia84 rv 30+1
 
Heipat täältäkin! Mulla on töihin paluusta nyt neljä viikkoa ja jotenkin olen ihan poikki aina iltaisin ja viikonloppuisin, että en ole tänne jaksanut päivittää. Lueskelemassa teidän kuulumisia olen kyllä käynyt ahkeraan.

Hmmm, mitähän oiskaan tapahtunut sitten viime kerran. Olen käynyt ainankn neuvolalääkärissä ja kaikki oli hyvin, mitä nyt painoa oli tullut vähän paljon. Onneksi alussa ei ole tullut joten, se vähän kompensoi. Sokerirasituksesta sain puhtaat paperit mutta labroissa muuten löytyi oireeton bakteerivaginoosi, joka onneksi saatiin hoidettua nyt :)

Masussa on kaikki hyvin, vilkas poika on tuloillaan. Vielä on menty ilman raskausarpia, mutta luulen niiden olevan vain ajankysymys... myös napa on vielä kuopassaan, juuri ja juuri. Onko muilla napa missä tilassa? :D

Loppuraskausajan vaivat on alkaneet löytämään tännekin tiensä, kärsin aika kovista liitoskivuista ja närästys on sanoin kuvaamatonta. Onneksi muuten olo on pysynyt vielä siedettävänä. Toivottavasti niin jatkuukin vielä tovin. Enää neljä viikkoa töitä jäljellä. Kovasti toivoisin että pystyisin olemaan töissä loppuun asti...

Beanna & Hessu 30+1
 
Yksinkertaisesti vaan väsyttää liikaa kirjautuakseen aina tänne. Tulisi ehkä useammin kirjoiteltua jos olisi aikoinaan jaksanut liittyä FB-ryhmään. SIlloin oli vaan pari kuukautta niin huono olo ettei saanut aikaiseksi ja sitten ei enää päässyt mukaan.

Kolme viikkoa olisi töitä jäljellä, mutten tiedä jaksanko ja pystynkö siihen enää. Tänäänkin töissä sattui niin mahaan, jalkoihin kuin selkäänkin inhottavasti eikä sitä jaksa kotiin tullessaan kuin kännykällä lukaista muiden kuulumisia.

Maha oli olematon koko alkuraskauden ja hieman haikeana katselin muiden suloisia masukuvia. Nyt harmittaa että edes kaipasin mahaa, sillä se painaa, on tiellä ja olo on tukala. MIten tän on voinutkin unohtaa edellisistä raskauksista? Onneksi töitä tehdessä ja lasten kanssa aika menee huomaamatta nopeaan ja kohtahan se poika on jo sylissä. Napa on toistaiseksi vielä kuopalla. Muistan kuitenkin kaksosten kanssa millaiseksi torniksi se muodostui :D

Ikeassa kävin katsomassa pojalle sänkyä ja vaatekaappia, mutta vielä pitäisi saada aikaiseksi hakea ne. Mietin et josko sitten kun jään ä-lomalle... saa nähdä... Nyt ei vaan jaksa. Onneks on aina vaunut ja äitiyslaatikko mitä voi alkuhätään käyttää :p
 
Tässä teidän muiden kuulumisia lukiessa päätin, että vauvan tulon valmistelut pitää aloittaa kunnolla kun omasta voinnista ei voi tietää. Kaivoin eilen kellarista esiin kaikki vauvan lakanat, peitot, harsot, lelut, kestovaipat, kantoliinan, rintapumpun jne jne. Nyt pesukone saa pyöriä moneen kertaa ja silitettävääkin kertyy aikamoinen kasa. Seuraava ongelma löytää kaikelle omat paikat kun tavaran määrä tässä niinkuin vaatteidenkin kohdalla pääsi yllättämään. Pinnasänky pitää jossain vaiheessa hakea mummolasta varastosta ja ostaa siihen uusi patja.

Napa ei ole pullahtanut väärinpäin. Tosin ei esikoisestakaan kääntynyt, mutta nyt mahaa taitaa olla suhteessa enemmän tosin mahan kasvu on kyllä yhden kamalan spurtin jälkeen tasaantunut. Keskiviikkona olisi neuvola ja kiva päästä kuuntelemaan sydänääniä, vaikka sen verran vilkas tyyppi mahassa on, että ei ole ollut huolta liikeiden vähyydestä.

Iita_82 Samantyyppistä pakaralihas vaivaa on ollut myös minulla. Jouduin kanssa joku päivä ottamaan ihan särkylääkkeen kun en tiennyt miten päin olla. Istuen olen yrittänyt venytellä. Ärsytystä tulee varmaan liikaa kun kyyky asento on ollut jo pitkään paha niin tulee kai kumarreltua liikaa suorin jaloin.

KoiruuZ
 
Mä en jaksa murehtia mistään valmiteluista.. Vaunut on ja vähän pieniä vaatteita. Pinnasängyn hakee sitten jossain välissä ikeasta ja sitterin, vaippapussin, pukluliinoja ja tutteja lähi prismasta. Tai laittaa miehen hakemaan.
 

Yhteistyössä