Lokakuun lutuset *Syyskuussa*

Paljon Onnea Vilja!

Toive3 taitaa sitten olla seuraava, tsemppiä synnytykseen!

Minulla oli eilen neuvolalääkäri ja vauva on kyllä oikein päin, mutta ei vielä kovin alhaalla tai pää kiinnittynyt eli eiköhän tässä sinne lasketun ajan tienoille mennä. Olisi kyllä hienoa jos neuvolassa olisi ultra kun nyt vauvasta ei ole mitään painoarviota ym tarkempaa. Hemoglobiini on alhainen kuukausien rautakuurista huolimatta. En nyt tiedä olenko erityisen väsynyt, mutta kalpea ainakin. Pitää mennä ostamaan purkki nestemäistä tablettien rinnalle ja kokeilla jos niin saisi vähän parannusta. Seuraava neuvola kahden viikon päästä ja sitten kaiketi alkaa kerran viikossa käynnit.

KoiruuZ 36+1

Ohhoh, kylläpäs täällä nyt tulee vauvoja ihan rytinällä :D

Onnea, Vilja! Ihanan pikkuruinen poika <3

Toiveelle hirmuisesti tsemppiä! Ja tosiaan Ruumää vois tulla päivittelemään, kun jännittää kaikkien muidenki puolesta niin että pakko ravata täällä koko ajan kattomassa :D

Willarose & poikanen 37+1

Onnea, Vilja!

Tsempit ruumäälle ja toivelle myös!

Tuntuu, että pitää käydä monta kertaa päivässä kurkkimassa tilannetta täällä. Synnytyskertomuksiakin olisi kiva kuulla lisää - lueskelen niitä välillä muuallakin netissä.

Täällä vauva ei ole vieläkään kiinnittynyt. Toivoin, että olisi, niin alkaisi paikat kypsyä tehokkaammin. Mutta kaikilla ei ilmeisesti ensimmäinenkään kiinnity ennen kuin ihan viime tingassa.

Väsymystä on mullakin ollut tässä loppuvaiheessa aika lailla. Ihan nukkuisin vaikka miten paljon.

Sairaalakassi vieläkin pakkaamatta. Ja lastenhuonetta ja lapsukaisen sänkyä pitäisi vähän valmistella. Flunssaisena olen ollut sen verran vetämätön, etten ole oikein saanut aikaiseksi. (Lentsu jatkunut nyt viikon, saisi hellittää...) Kun joku hetkellinen tarmonpuuska iskee, olen tehnyt yleensä jotain suht epäoleellista ja ei niin kiireellistä. Esimerkiksi soseutin omenia ilman sokeria, ja säilöin jääpalamuoteissa pakasteeseen: on sitten vauvalle kevättalvella maisteltavaksi. Mitähän muuta noista omenista vielä tekisi?

Kasenja, kiva kun kirjoitit tuosta pään kiinnittymisestä, olen sitä miettinyt. Täällä vauva on ollut pitkään pää alaspäin ja on kovin alhaalla, mutta kiinnittymisestä ei ole ollut puhetta. Kysyin tänään neuvolassa tästä, ja ei ollut sitten pää vielä kiinnittynyt. Mutta hyvä lukea ettei se tarvitse tarkoittaa että synnytys olisi kaukana. Neuvolantäti kyllä aina vastaa kysymyksiin, mutta ei se kummemmin ikinä selittele asioita... Toivon niin että synnytys käynnistyisi itsestään! Täälläpäin on loppuaikana neuvola kahden viikon välein, eli seuraava aika parin viikon päästä (viikko la:n ajan jälkeen). Sen jälkeen sitten lähete äitiyspolille kovakouraiseen(!) tutkimukseen, jonka jälkeen sovitaan käynnistämisestä. Eli aika varmasti voin sanoa että kolmen viikon sisällä olisi vauva sylissä! :)

Onko kellään antaa vinkkejä mistä saisi ostettua vauvalle puuvillatumppuja sisäkäyttöön?

Viimeksi muokattu:
Toive, tsemppiä! Synnytyskertomuksia odotellessa :)
Onnea Vilja!
Marieh: mä tilasin tumppuja Next-verkkokaupasta samalla kun tilasin muutaman yöpuvun (yli 20 e tilauksiin ilmainen postimaksu) Buy Newborn Baby Girl Clothes | Next Official Site Lähetys tuli parissa päivässä.
Tosin sitten huomasin että H&M:ssä oli kyllä myös, en ollut tuossa lähi H&M:ssä aiemmin nähnyt. Mä onnistuin kadottamaan toisen äitiyspakkauksen tumpun pesussa. Mistään ei vaan enää löytynyt toista kun tyhjensin konetta :D

Viimeksi muokattu:
Päivitystä: laittovat vielä eilen kotiin ja maanantaina käynnistys kun paikat oli sen oloset et alkaa itsestään vkl aikana. Ja piti tänään ottaa vielä labroja. Suppareita tullu nyt neljän tunnin ajan 10 min välein ajattelin mennä vielä käymään saunassa jos se antais sen viimesen potkun synnytykseen. Nää tuntuu siltä ku sähkövatkainta pyöräytettäis tuolla sisuskaluissa aina hetken aikaa. Tosiaan hepatoosin takia ei anneta mennä laskettuun aikaan.
Ruumää ja tyyppi 39+2

Toivottavasti käynnistyisi itsestään nyt viikonloppuna, ruumää! Luulisi lähtevän liikkeelle, kun noin supisteleekin.

Minulla on ens viikon torstaina äitiyspolille aika, voi olla että silloin aletaan käynnistellä (lähinnä raskausdiabeteksen ja mahdollisesti vauvan koon takia), päätös tehdään silloin. Olisi kyllä hyvä, kun alkaisi ihan itsekseen...

Rv 39+1

Marieh: mä olen ostanut h&m:stä, mutta täytyy sanoa, että esikoisen jälkeen en ole kenelläkään käyttänyt. Kaikki ovat olleet niin rauhallisia ettei raapimista ole tarvinnut pelätä.

).( nyt voi laittaa sulut jo noin päin. Raskauskiloja tuli n 14kg, joista jäljellä ehkä n 4kg 2,5 vkoa synnytyksestä ja osa omista farkuista menee päälle vaikka herkkuja tulee vedettyä joka päivä. Imetys kasvattaa mun herkkunälän entisestään potenssiin 100. Neiti saa kermaa tissistä, vaikka imetysväli edelleen n 4h niin paino oli 3550g jo. 2:ssa vkossa pitäisi syntymäpaino (3125g) saavuttaa ja oltiin jo noin paljon yli.

• Tykkää
Reactions: lullaby89
Viljalle Paljon onnea! :) Nyt vain lepäämään ja nukkumaan kun pikkuinen tuhisija antaa siihen tilaisuuden.

Toive Mikä on tilanne, joko saa onnitella...? :)

Ruumää Paljon tsemppiä ja voimia maanantaille. Tai jo aikaisemmin, jos synnytys käynnistyykin itsestään. Onko jo puhuttu, että millä tavalla käynnistetään?

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

T: Luckygirl & Vekara 37+2

Tapa riippuu täysin siitä että mitä tässä vkl aikana tapahtuu. Torstaina olin jo auennu sentin verran ja limatulppa on mennyt. Pari viikkoa on ollut jo ihan kunnon supistuksia jotka on tullu kontrolleissa käyrillekkin. Eilen tuskailin puoleenyöhön asti kunnes ne taas hiipu.

Kiitoksia onnitteluista! <3

Poika on aivan ihana, rauhallinen toisin kuin huonetoverin yksilö, joka pitää yöllisiä huutokonsertteja.. viime yö meni jo paremmin ja sain nukuttuakin. Odottelen josko tänään pääsis jo kotiin, oma olo alkaa olla jo suht hyvä. Ompeleita alakertaan tuli ja ne vähän arat ja häntäluu ihan jumalattoman kipee mut muuten olosuhteisiin nähden hyvä olo :)

Päivittelen lisää kunhan ehdin. Tsemppiä muille loppuodotukseen ja jään odottamaan vauvantuoksuisia uutisia <3

• Tykkää
Reactions: lullaby89
Onnea kaikille, jotka ovat saaneet vauvan syliin :)

Mulla poksui tänään 39+0, eli jos samoilla viikoilla syntyy kuin esikoinen niin 4 päivää olisi enää :) oma vointi on ollut aika tuskainen välillä, kun taapero tarvitsee huomiota ja leikkiä äidin kanssa, mies tekee 12-14 tunnin päiviä navetalla ja navettaraksalla.

Supistuksia tulee joka päivä, on suht napakoita mutta ei säännöllisiä. Maanantaina on ylimäräinen lääkärineuvola, koska terkkari ei osannut sanoa että onko vauva kiinnittynyt. Lääkäri katsoo ultralla ja varmaan tekee myös alakerran tutkimuksen.

Muuten tämä raskaus on mennyt hyvin. Hemoklobiinit on ollu vähintään 121, verenpaineet hyvät, pissa puhdas, SF menee alakäyrällä, jonka takia äippäpolilla olen käynyt, mutta normaalin kokoinen vauva, ainakin arvioiden mukaan on tulossa. Painoa on nyt tullut 5,2kg, esikoisen aikaaan tuli 11kg.

Ai niin, sanottiin miehen kanssa toisillemme "Tahdon" maistraatissa 12.9. Ihana tilaisuus oli, lähimmät olivat todistamassa. tosin mun sisko perheineen ei päässyt, koska asuvat sen verran kaukana. :heart:

Iita_82 ja vaavi 39+0

Iitalle oikein paljon onnea naimisiinmenosta! Me ollaan kans menty kolmisen vuotta sitten maistraatissa naimisiin.

Toiveelle isot onnittelut tytöstä :) !!

Mitä kuuluu Ruumäälle, joko olet päässyt tositoimiin?

Täällä ei mitään uutta. Eilen saavutettiin kauan odotettu täysiaikaisuus <3, nyt vain odotellaan.

Tuulia84 ja rv 37+1

Onnittelut Viljalle ja Toiveelle vauvoista! :) ihanaa! :heart:

Iitalle onnittelut naimisiinmenon johdosta! :)

Minulla olis nyt sitten tänään laskettu aika! Ei kyllä tunnu yhtään, että olisi syntymässä lähiaikoina :D Toivon kuitenkin että ensiviikon aikana :)

Sunniva 40+0!

toive3<3, onnea kovasti!! :flower: :heart:

Iitalle myös onnea naimisiinmenon johdosta!

Itsellä ei mitään uutta. Vaaveli taitaa olla edelleen jotenkin poikittain/perätilassa ja tosi ylhäällä... Todella heikkoja supistuksia tulee silloin tällöin. Olo aikas hyvä. Mulla nyt niitä viikkojakin vasta se 35+3, et ei tässä vielä haluaiskaan synnytttämään lähteä =)

Elli

Iitalle onnea naimisiinmenosta. Mekin menimme aikoinaan maistraatissa ja sitten pidettiin myöhemmin kirkossa siunaus ja isot pippalot, mutta siitä onkin nyt jo sitten 11v aikaa, huh huh :)
Toive, ihanaa ja onnea vauvasta, vauvantuoksuisia ensi päiviä sinne, tuuthan kertomaan hiukan lisää kun jaksat.
Ninnille tsemppiä nyt sinne sektiohavan kansaa, toivottavasti saat pian kuntoon.
Täällä ei juurikaan muutoksia tilassa. Yö alkaa olemaan hiukan raskaita lonkkien ja närästyksen kanssa muuten olot ihan hyvät.
Suoristelee mutta ei säännöllisesti, pöh.
Hauskaa sunnuntaita kaikille, täällä ollaan lähdössä brunssille herkuttelemaan, nam.

Yhteistyössä