Addoda Paljon onnea!
Valtavan hienoa, että synnytys oli hyvä kokemus.
Nyt vain nauttimaan ajasta pikkuisen kanssa.
Ruumää Onnea!
Ja paljon tsemppiä käynnistykseen.
Marieh Pikaista paranemista!
Babynest oli aivan ihana. Tällainen tähtifani huokaili ihastuksesta!
En ole ennen sellaisista kuullut, enkä kyllä osaisi tehdäkään, mutta arvostan suuresti muiden taitoja.
Synnytystapa-arvio on takana. Menin sinne lopulta pelonsekaisin tuntein, sillä samana päivänä esikoiseni oli kovassa kuumeessa ja mies vei neidin terveyskeskukseen sillä aikaa, kun olin synnytystapa-arviossa. Ajatukseni harhailivat kummassakin lapsessani sen sijaan, että olisin keskittynyt vain Vekaraan... Joka tapauksessa arvion yhteydessä olisi pitänyt olla sype-käynti, mutta sitä ei ollut. Pelkoni ja ahdistukseni jäivät ihan sivuun, kun lääkärillä oli kiire mainostaa alatiesynnytyksen etuja. Olisin toivonut neutraalia keskustelua sekä alatiesynnytyksestä että sektiosta taustaani perustuen, mutta sitä ei ollut. Lääkäri oli suoraan sitä mieltä, että alatiesynnytys on kaikkien synnytystapa, oli tilanne mikä tahansa. Onneksi hän sentään tarkisti vauvan voinnin, joka oli hyvä ja kokoarvion sain myös: rv36+4 tasan 3000g. Tuntemani painon tunne on todellakin vauvan pää, joka painaa alas, vaikkei pieni ole todellakaan lasketunut. Kohdunkaulaa on 2cm auki ja kohdunsuu on sormelle auki. Lantiotakin tunnusteltiin ja luiden perusteella tilanne ei ole toivoton, mutta kudos(?) pistää vastaan. Käynnin päätteeksi minut lähetettiin lantion röntgenkuviin, joiden tulos paljastaisi jatkon.
Olin todella tyytyväinen, että lantio kuvattiin, sillä lantioni ei "supertilava" ole. Se merkisee, että pieni vauva mahtuu, iso ei. Eli jatkosuunnitelmat ovat selvillä: 1.10 menen synnärille. Silloin ultrataan vauvan vointi, tarkistetaan vauvan koko, vauvan pää, tarkistetaan kohdunsuun ja kohdunkaulan tilanne. Jos alakerrassa on tilanne otollinen, niin synnytys käynnistetään ballongilla. Jos taas vauva on ottanut hurjan kasvuspurtin, sovitaan taas suunniteltu sektio rv39+jotakin. Päätös oli suuri helpotus, sen jälkeen mieleni on ollut kevyempi.
Unesta Nyt minulla on kaksi hyvää yötä takana, enkä voisi olla iloisempi siitä. Olen niin pitkään nukkunut 4-5h/yö ja käynyt vessassa ja siihen unet ovat jääneet. Kahtena viime yönä tosiaan olen nukkunut koko yön ravaamatta vessassa ja herännyt ihan itsekseni, ilman mitään syytä. Todellista luksusta, josta olen ollut kiitollinen. Ei mene enää kauaa, kun vauva on jo täällä ja päättää, koska äiti nukkuu, joten nautin tästä nyt. Ensi yöstä kun kukaan ei tiedä...
Ihanaa viikkoa kaikille!
Luckygirl & Vekara rv 36+6