Lokakuun lutuset *Syyskuussa*

Paljon onnea vauvan saaneille!Tänään tuli sit itelle ikää lisää.. eilen alkoi todella kipeät supparit neljä tuntia meni säännöllisenä kunnes alkoivat hiipumaan. Muutama tunti unta ja uudestaan jotka kesti kaks tuntia. Sen jälkeen ei mitään. Toisaalta toivon et alkaisivat nyt uudestaan ja menis sit loppuun asti. Huomenna 8 synnärille käynnistykseen.
Ruumää 27 vuotta ja tyyppi 39vk tasan.
 
Addoda Paljon onnea! :) Valtavan hienoa, että synnytys oli hyvä kokemus.:) Nyt vain nauttimaan ajasta pikkuisen kanssa.

Ruumää Onnea! :) Ja paljon tsemppiä käynnistykseen. :)

Marieh Pikaista paranemista!

Babynest oli aivan ihana. Tällainen tähtifani huokaili ihastuksesta! :) En ole ennen sellaisista kuullut, enkä kyllä osaisi tehdäkään, mutta arvostan suuresti muiden taitoja.

Synnytystapa-arvio on takana. Menin sinne lopulta pelonsekaisin tuntein, sillä samana päivänä esikoiseni oli kovassa kuumeessa ja mies vei neidin terveyskeskukseen sillä aikaa, kun olin synnytystapa-arviossa. Ajatukseni harhailivat kummassakin lapsessani sen sijaan, että olisin keskittynyt vain Vekaraan... Joka tapauksessa arvion yhteydessä olisi pitänyt olla sype-käynti, mutta sitä ei ollut. Pelkoni ja ahdistukseni jäivät ihan sivuun, kun lääkärillä oli kiire mainostaa alatiesynnytyksen etuja. Olisin toivonut neutraalia keskustelua sekä alatiesynnytyksestä että sektiosta taustaani perustuen, mutta sitä ei ollut. Lääkäri oli suoraan sitä mieltä, että alatiesynnytys on kaikkien synnytystapa, oli tilanne mikä tahansa. Onneksi hän sentään tarkisti vauvan voinnin, joka oli hyvä ja kokoarvion sain myös: rv36+4 tasan 3000g. Tuntemani painon tunne on todellakin vauvan pää, joka painaa alas, vaikkei pieni ole todellakaan lasketunut. Kohdunkaulaa on 2cm auki ja kohdunsuu on sormelle auki. Lantiotakin tunnusteltiin ja luiden perusteella tilanne ei ole toivoton, mutta kudos(?) pistää vastaan. Käynnin päätteeksi minut lähetettiin lantion röntgenkuviin, joiden tulos paljastaisi jatkon.

Olin todella tyytyväinen, että lantio kuvattiin, sillä lantioni ei "supertilava" ole. Se merkisee, että pieni vauva mahtuu, iso ei. Eli jatkosuunnitelmat ovat selvillä: 1.10 menen synnärille. Silloin ultrataan vauvan vointi, tarkistetaan vauvan koko, vauvan pää, tarkistetaan kohdunsuun ja kohdunkaulan tilanne. Jos alakerrassa on tilanne otollinen, niin synnytys käynnistetään ballongilla. Jos taas vauva on ottanut hurjan kasvuspurtin, sovitaan taas suunniteltu sektio rv39+jotakin. Päätös oli suuri helpotus, sen jälkeen mieleni on ollut kevyempi. :)

Unesta Nyt minulla on kaksi hyvää yötä takana, enkä voisi olla iloisempi siitä. Olen niin pitkään nukkunut 4-5h/yö ja käynyt vessassa ja siihen unet ovat jääneet. Kahtena viime yönä tosiaan olen nukkunut koko yön ravaamatta vessassa ja herännyt ihan itsekseni, ilman mitään syytä. Todellista luksusta, josta olen ollut kiitollinen. Ei mene enää kauaa, kun vauva on jo täällä ja päättää, koska äiti nukkuu, joten nautin tästä nyt. Ensi yöstä kun kukaan ei tiedä...

Ihanaa viikkoa kaikille! :)

Luckygirl & Vekara rv 36+6
 
Täällä käytiin tänään kurkkaamassa synnärille. Esikko kun syntyi Naikkarilla ja nyt olisi tarkoituksena mennä remontin takia Kättärille niin tietää vähäni minne on sitten menossa :)
Onnea Ruumää vuosien täyttymisestä. Saako kysyä miksi teillä käynnistetään nyt?
Taitaa sitten Ruumää olla seuraava, tsemppiä koitokseen, toivottavasti saat pian pienokaisen kainaloon <3
 
Onnea Ruumää ja tsemppiä aamun käynnistykseen! Saa nähä kumpi kerkee eka.. Itsellä alkoi illalla lorottaa lapsivettä, sit tuli veristä limatulppaa ja nyt on pari tuntia supistellut 3-10 min välein. Soitin synnärille ja sanoivat et tuu aamulla ja yritä nukkua.. öö, miten täs nukut ku supistukset tulee väh. 10 min välein ja niiden välillä toukka potkii ja hytkyy :D Saa nähä jaksanko aamuun.. nyt vaan lasken supistelujen väliä ja mies tuhisee tyytyväisenä vieressä unessa, ei raaski herättää et jaksaa sit olla tukena synnärillä :)
 
Onnea Addodalle vielä tätäkin kautta! :)

Ja hurjasti tsemppiä Ruumää ja Vilja! Nyt vain vauva-uutisia odottelemaan <3
Tuntuu niin hurjalta, että kohta meillä kaikilla on jo vauvat sylissä! Vastahan me juhlittiin niitä kahta viivaa testissä.

Ensi tiistaina olis mulla kokoarvioon aika polille. Eipä muita ihmeitä tänne :) pitäis varmaan lähteä vauvantarvikeostoksille. Tutteja, pulloja ym.

Willarose & Poikanen (poks täysiaikaisuus!) 37+0
 
Asiasta kukkaruukkuun. Ajattelin tännekin tulla kertomaan tämän päivän ihmetykseni. Soitin tänään verotoimistoon koskien äitiysrahan veroprosenttia, sillä vuoden tulorajani on menossa yli jos äitiysraha lasketaan tuloksi. Veroprosenttini on ollut 23% tähän asti. Verotoimiston nainen laski sitten uuden veroprosentin äitiysrahalle joka nousikin sitten 32%:iin! Kuulema johtuu siitä, ettei etuuksista voida tehdä tulosta normaalisti tehtäviä vähennyksiä. Voihan kettu sanon minä! No tietysti hyvä tässä vaiheessa asia selvitä, eipähän tule mätkyjä mutta kyllä tuntuu ikävältä maksaa loppuvuosi tuota 32%:ia.

Ajattelin tästä kertoa täällä, jos muilla sattuu olemaan sama tilanne.
 
Paljon onnea synnyttäneille ja ruumäälle ja viljalle <3

Täällä iskeny kans flunssa päälle..

Eilen irtosi saunassa limatulppa ja noin 30min saunan jälkeen alkoi kovia supistuksia jotka kuitenkin lopahtivat. Jännitystä luvassa millon syntyy toivottavasti ehtisi flunssa mennä ensin ohi.

jayy ja poitsu
 
Ruumää ja Vilja tsemppiä!
Aina kun joku ilmottaa että nyt tapahtuu on pakko käydä vakoilemassa että mikä olikaan laskettu aika. Vertaa aina siihen omaan.
Mä pelästyin tänä aamuna kun asukki ei liikkunut ollenkaan. Yleensä siis kun aamulla herään niin asukki potkii vähän aikaa. Nyt ei tapahtunut yhtään mitään. No söin rusinoita ja tuupin kaveria. 40 minuuttia meni, kunnes hän suvaitsi ruveta liikuskelemaan. Kyllä vähän säikäytti.
Ei muuta kun kaikki joukolla vauvoja hakeen :whistle:
 
Korventyttö, sama homma, pitää käydä aina kertaamassa noita LA ja verrata omaan :)
Täälläkin oli ma-ti päivät asukilla tosi tosi rauhalliset kun muuten ollut aikamoinen ikiliikkuja. Kyllä ihan säikäyttää ja mullakin ekan kerran meni ihan laskemisen puolelle. Nyt on sitten menty lähes vanhoilla mutta ilmeisesti tila alkaa ahistamaan kun liikkeet hiukan ovat rauhoittuneet. Tulis ulos pieni, täällä on tilaa melskata <3
 
Korventyttö ja ChocolateBox, täälläkin sama "vika", pitää aina tsekata se la ja verrata omaan! :p Tänään poksahti 39+0, mutta odotellaan rauhallisesti, ei mitään merkkejä synnytyksestä. Melkein päinvastoin, supistelee tosi harvoin, tai ei ainakaan sellaisella tavalla kun on aikaisemmin maha kovettunut. En oikein osaa erottaa johtuuko epämukava olo (painetta vatsassa ja alapäässä) vain vauvan möyrimisestä vai onko supistuksia. Toisaalta sillä ei ehkä olekaan väliä, ymmärtääkseni ne oikeat supistukset kyllä sitten tunnistaa! :D Kovasti haluaisin jo tavata vauvan, mutta toisaalta nautin tästä mahasta niin ei kovempi hätä (vielä). Flunssakin on parantumaan päin, mutta vielä on raskas olla ja mielelläni toivun vielä ennenkuin vauva syntyy. Kiitos paranemis-toivotuksista! Muille flunssasille myös pikaista paranemista ja toivottavasti te muut pysytte terveinä!

Väsymys on ollut koko raskauden pahin vaivani. Välillä tulee päiviä jolloin on hullusti energiaa (toissapäivänä innostuin kuuraamaan kylpyhuoneen lattian ja seinät), mutta useimmiten väsyttää ja ei ole vaikeuksia nukkua paritkin päikkärit. Varsinkin jonkun energisen tai aktiivisen päivän jälkeen olen ollut täysin poikki. Nyt tietenkin flunssa on pahentanut. Hb on ollut ok (118-125), mutta minulla on muutenkin aina ollut se 120:n paikkeilla. Rautalisää (nestemäistä Floravital) olen ottanut, mutta ei se ole oikeastaan vaikuttanut mitenkään väsymykseen. Yöllä heräilen pari kertaa kun pitää vaihtaa asentoa. Useimmiten voisin heti nukahtaa uudestaan, mutta yritän pakottaa itseni nousemaan ainakin kerran, muuten on aamulla lonkat ja "liitosalueet" kipeinä.

Jännittää kuulla Viljan ja Ruumään vauvauutiset! Toivottavasti kaikki menee hyvin!
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tulee omanapainen päivitys. Onko teillä muilla ollu särkyä tai kipua häpyluussa? Mulla on ollut päivittäin välillä kipua liikkuessa. Nyt tunti sitten nousin sängyltä ja sattui niin, että meni vaikka kuinka kauan kunnes pääsin istuma-asentoon ja siitä ylös. Jokainen askel sattuu niin tajuttomasti että meinaa itku tulla! Pääsin nyt alakerran nojatuoliin istumaan, ja kun ei liiku niin ei pahemmin satukkaan. Piti kutsua sisko tuomaan panadolia ja pyytää avuksi tuon 1v7kk esikoisen kanssa kun mies on töissä. :(
 
willarose: mulla on ollut ajoittain vastaavaa kipua. Viikko sitten kun vauva laskeutui "lähtökuoppiin" oli pahimmat kivut. Kävely ankkamaista vaappumista kun sattu niin paljon. Mietin jo että tällastako tämä on nyt loppuaika. Onneksi meni ohi. Silloin myös kyljen kääntäminen yöllä sattui.
 
Willarose täällä ihan sama homma, eteenkin välillä istumasta ylös noustessa tuntuu tosi ilkeelle, ihan kun luut raastelis toisiaan vasten.
Täällä tänään vauva myös urakalla jurruttaa päätään tuonne alas ja kipu/vihlasu on samaa luokkaa tuon edellamainitun kanssa, auts.
Huomenna saadaan taas muutosta kotiin. Meillä kun aikuisten makkari sai 2krs väistyä vauvanhuoneen tieltä ja tippui 1krs olohuoneen jatkeena olleeseen kirjastohuoneeseen. Oviaukko on iso ja siihen nyt suunniteltiin näyttävät liukuovet ja ne asennetaan huomenna.
Saapa nähdä...
 
Puoli neljän aikaan iltapäivällä syntyi meille pikkuruinen poika, 47, 5 cm ja 2725g. Synnytys oli aika karmee kokemus mutta palkinto oli loistava! Nyt unta, en oo nukkunu koko viime yönä minuuttiakaan supistelujen takia.
 

Yhteistyössä