Lokakuun Lutuset *Elokuussa*

:heart: Lokakuun Lutuset :heart:



la / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala /sukupuoli

25.09.
malttamaton / 33 / 4. / ls / Tyttölupaus

28.09.
Sunniva / 24 / 3. / pkks / Tyttölupaus
dolly04 / 29 / 2. / kos / Poikalupaus

1.10.
senya / 21 / 1. / js / Poikalupaus
venetsia / 28 / tays / kaksoset /

2.10.
-inna- / 19 / 1. / sas / Tyttölupaus
kasenja / 37 / 1. / -
Marieh / - / 1. /

4.10.
addoda / 24 / 2. / hys / Tyttölupaus
iita_82 / 31 / 2. / kys

5.10.
jayy / 19 / 1. / nkl / Poikalupaus

6.10.
lullaby89 / 25 / 1. / k-sks / Tyttölupaus

7.10.
emma77 / 36 / 2. / -
korventyttö / - / 3. / tays
cubula / -/ 1. / - /

9.10.
popcorn2 / 24 / 1. / -

10.10.
chocolatebox / 40 / 2. / nkl / Poikalupaus

11.10.
#exec / 30 / 1. / kos

12.10.
ntikesäheinä / 30 / 1. / hys / Tyttölupaus
Vilja85 / 28 / 1. / - / Poikalupaus
toive3<3 / 26 / 3. / kys

13.10.
ninni12345 / 30 / 2. / ls
tähtitomu / - /1. / tays / Poikalupaus

14.10.
ankkurinappi / 31 / 1. / kys / Tyttölupaus
SannaMarko / 26 / 1. / kos


15.10.
uusiäippä78 / 35 / 2. 3. & 4. / Poikalupaus x3

16.10.
luckygirl / 34 / 2. / jorvi / Poikalupaus
willarose / 24 / 2. / hys / Poikalupaus

17.10.
pipa88 / 26 / 1. / oys / Poikalupaus

18.10
beanna/ 27 / 1. / jorvi / Poikalupaus
tuulia84 / 30 / 2 / kaks /
Pepsimax86 / - / 2. / KOKS

19.10
Bola74 / 39 / 3. / seks / Poikalupaus

20.10.
koruharakka / 30 / 2. / -
Hanssi / 28 / 1. / phks / tyttölupaus

21.10
Jisu / 33 / 3. / Oys / ??

23.10.
koiruuZ / 33 / 2. / ps

28.10.
Mustikkasuu / 38 / 3. / ps / Tyttölupaus
miakristamaria / 21 / 1. / hys / Tyttölupaus

29.10.
jebatu / 33 / 1. / k-hks / Poikalupaus
Rássi / 25 v. / 1. / KYS/ Tyttölupaus

30.10.
nenäpäässä / 30 / 2. Ja 3. / Tyttölupaukset x 2
Elli- / 38 / 4. / k-hks / Tyttölupaus

synnytyssairaaloiden lyhenteet :
Js = jorvin sairaala
sas = salon aluesairaala
kos = kätilöopisto
nkl = naistenklinikka
ps = porvoon sairaala
lus = länsi-uudenmaan aluesairaala
ekks = eteläkarjalan keskussairaala
hys = hyvinkään aluesairaala
ias = iisalmen aluesairaala
k-hks = kanta-hämeen keskussairaala
k-pks = keski-pohjanmaan keskussairaala
kaks = kainuun keskussairaala
k-sks = keski-suomen keskussairaala
koks = kymenlaakson keskussairaala
kys = kuopion yliopistollinen sairaala
las = loimaan aluesairaala
lks = lapin keskussairaala
lpks = länsi-pohjanmaan keskussairaala
ls = lohjan aluesairaala
mks = mikkelin keskussairaala
oas = oulaskankaan aluesairaala
oys = oulun yliopistollinen sairaala
phks = päijät-hämeen keskussairaala
pkks = pohjois-karjalan keskussairaala
ras = raahen aluesairaala
sks = savonlinnan keskussairaala
seks = seinäjoen keskussairaala
satks = satakunnan keskussairaala
tays = tampereen yliopistollinen sairaala
tyks = turun yliopistollinen sairaala
vks = vaasan keskussairaala

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby89
Kiitos uudesta ketjusta :)

Mulla oli maanantaina neuvola. Terkkari oli huolissaan painon noususta, kun nyt lisäkiloja on tullut 2,7kg. Ennen raskauta normipainoinen olin. Myös hb oli laskenut aika paljon, viimeks se oli 154 ja maanantaina 120. Mietitään seuraavalla kerralla, että pitääkö aloitta rautakuuri. Verenpaineet olivat todi hyvät, turvotuksia ei ole ja pissassa protskut +/-.

Maha kasvaa ja vauveli liikkuu tosi hyvin. Sf-mitta on keskikäyrän ja alakäyrän välissä, sitäkin nyt sitten seurataan. Esikoinen oli syntyessään 2945g, syntyi RV 39+4. Tuskimpa tästäkään tulee kovin isoa :)

Ita_82 ja vauveli 31+0
 
Kiitos willarose uudesta pinosta.

Koht on meijän kuu jo <3

Mulla on ens viikolla kätilön kans juttelua synnytykseen liittyen. Kenties siellä selviäis koska sektio tehään. Muuuten siihe synnytystapa arvioon olis vielä neliseb viikkoo... Ei jaksais oottaa. Alkaa olot olla sen verran tuhdit et tää todella vois koht jo tulla. Toki sais kehittyy loppuun saakka eka mut toivon sikana et nää viikot menis nopeemmin. :/ ja kelit viilenis..
Neuvola on myös ens viikolla ja sitten siitö seuraavalla onki taas poli käyti. Huomaa et ollan loppuu kohti menossa ku sokerit on alkanu kohoomaan. :/ saa insuliinii nostaa taas... Kiitos kuumien kelien en pysty syömään säännöllisesti..

Poks 31+0 !!
 
Moi
En ole jaksanut kirjoitella, kun olo on niin tuskainen. Pystyssä en enää saa olla vaan vuodelevossa mennään. Olin tuossa puoliviikkoa osastollakin lepäämässä kohdunkaulan lyhenemisen vuoksi. Vauvat painaa nyt yhteensä neljä kiloa ja siihen istukat ja muut hässäkät päälle, niin keho kovasti haluaisi alkaa synnyttää.
Kortisonipiikit sain ja jumme ne pisti hikoiluttamaan. Ne myös vähensi vauvojen liikkeitä muutamaksi päiväksi. Siinä kätilötkin saivat tuskailla sydänäänien kanssa kun käytän ottamiseen tarvitaan kaksi konetta.

Osastolla näki kyllä kaikenlaista. Tuntui ihan älyttömältä että about samoilla viikoilla olevia naisia tuli ja niiden supistukset olivat alkaneet kun olivat olleet kuka remontoimassa ja kuka patikoimassa. Sitten ne oli asiasta ihan shokissa. Teki mieli sanoa pari valittua sanaa, kun ite on maannut lähes koko ajan huhtikuusta.
Lastenvaatteista puhuitte. Mä olen ostanut vaatteita kirpparilta ja huuto.netistä. Uusina vauvalle oon tykännyt kappahlin newbiestä, henkkamaukan basic-mallistosta ja lindexistä. Kun esikko kasvoi ulos body-potkarilinjalta, aloin tykätä nettikaupoista babyshop, gap, reimashop ja Alex and Alexa. Ja niin, tietty se aiemmin hehkuttamani marks and spencer. Jos mulla olisi rahaa, hamstraisin petit bateaun vauvnvaatteita, mut ei ole :D.

Uusiäippä ja jäbätx3 30+1
 
Kiitos willarose uudesta ketjusta! Uskomatonta, että kohta on meidän kuu!

Uusiäipälle kovasti tsemppiä vuodelepäilyyn!

Ensi viikko vielä lomaa, sitten pitäisi jaksaa vielä töissä 5 viikkoa ennen kuin äitiysloma alkaa. Eipä mitään erikoista, helteistä on pystynyt edelleen nauttimaan.
 
Kiitos uudesta pinosta!

Uusiäippä: tsemppiä lepoon, varmaan tuskaista!! Itsestä tuntuisi mahdottomalta pysyä paikallaan, mutta eipä olisi muita vaihtoehtoja, kun kyseessä on kuitenkin omien lapsien hyvinvointi. Ja mitä pidempään pienet pysyy masussa, niin sitä nopeammin heidän kanssa pääsette sitten kotiin, eikö?

(.) eilen oltiin juhlimassa, jossa sitten jouduin miljoona krt vastaamaan kysymykseen lasketusta ajasta ja niin hurja vastata, että ensi kuussa!
 
Moi kaikille!

Useammalla kuulostaisi raskaus sujuneen hyvin, hyvä juttu!
Täällä on sitten toinen ääripää, mutta löytyyhän tästä ketjusta muitakin makaajia...
Minä odotan siis kolmatta lasta ja jäin sairaslomalle jo toukokuussa supistelujen vuoksi ja kanavaakaan ei ollut kuin jotain 2,6cm. Olen käynyt äitipolilla seurannoissa kuukauden välein, viimeksi 28 raskausviikolla todettiin että kanavaa on 1,3cm ja kohdunsuu pehmeä, mutta kiinni. Ottivat sitten osastolle ja olin vain vessaluvilla siellä kolme päivää.
Sairaalassa ottivat kokeita, ei ole mitään tulehduksia ja joku testikin otettiin mikä antaa viitettä synnyttääkö mahdollisesti 2 viikon sisällä, sekin oli negatiivinen. Päästivät sitten minut lepäämään pois sairaalasta, mutta jäin lähelle sairaalaa äitini luokse ihan vaan varuilta. Kotiin on melkein tunnin matka eikä meilläpäin ole edes ambulanssia.

Nyt olen sitten kaksi viikkoa lepäillyt ja ikävöinyt kotiin. Mutta mielummin tässä olen ollut kuin sairaalassa, lapset ja mies on voinu käydä minun luona ja ovat olleet yötäkin.
Menipä meilläkin asiat täysin uusiksi, kun minä olen varmasti loppuajan poi pelistä. Kaksi lasta kotona ja yrittäjiä ollaan. Vauva on tärkeysjärjestyksessä ensimmäinen. Mies sanoikin että hän on lasten kanssa kotona, kun ikävöivät kuitenkin minua ja tilanne on outo, silloin käy töissä kun minun äiti on meillä hoitamassa lapsia.
Mulla olisi alku viikosta kontrolliaika, kovasti jännitetään onko tapahtunut mitään. Ottaavatko osastolle vai uskaltaisinko lähteä kotiin lepäämään. Toivottavasti pääsisin kotiin!
Se on kuitenkin varmaa, etten yksin voi kotona olla enkä oikein mitään tehdä. Mulla on vielä nopeet synnytykset ennestään ja toinen syntyi jo 35 viikolla.
Tämmöstä siis meillä. Tänään on kuitenkin rv 30+0! Siitä iloitaan!

Tämä pirun hellekin varmaan lisää supisteluja, niinkuin muutkin oli kirjoittanut. Normaalisti rakastan hellettä ja tykkäisin lasten kanssa olla rannalla, nyt vaan törötän enimmäkseen itekseen ja sisällä:(

Kyllä välillä käy vihaksi että mikähän sitä on vialla kun on kuitenkin nuori ihminen vielä, terve ja peruskuntokin hyvä. Ja elän terveellisesti. Eikai se sitten sitä katso. Mutta nyt kun on aikaa liikaakin niin kerkiää ajattelemaan vaikka mitä.

Tsemppiä kaikille odotukseen ja nautitaan raskaudesta, vaikka eri tilanteita meillä onkin. Minusta on ihanaa kun vauva liikkuu paljon mahassa eikä tunnu olevan moksiskaan että äiti vaan lepäilee ja hirmu järjestelyt on tehty täällä:) Tieto siitä että vauva voi hyvin ja jokainen päivä ja viikko on voitto antaa voimia mennä eteenpäin!
 
Toive, ikävää että olet säkin joutunut vuodelepoon, mutta kiva lukea sun ajatuksia :).
Vauva/t on tärkein, mutta mua hajottaa tää tilanne eniten esikoisen takia. Toinen aloittaa huomenna päiväkodinkin, enkä pääse mukaan :(. Tuntuu, että koko kesä katosi ja nyt syksykin, kun eivät lääkärit edes suostu antamaan päivämäärää suunniteltuun sektioon. Juu, nää syntyy koska vaan, mutta joku päivämäärä sille, milloin tää kärsimys on varmasti ohi, olisi kiva saada. Se auttaisi jaksamaan. Nyt tiedän vain että elokuukin pitäisi olla vaakatasossa vielä. Enhän mä pystykään kävelemään kuin vessaan, ja siinä matkalla jo tuntuu että vartalo vaan poksahtaa.
Vaikea pitää mielialaa yllä :/.

Uusiäippä ja jäbätx3. 30+1
 
Toiveelle myös tsemppiä lepäilyyn! Varmasti rankkaa! Itse jouduin viime raskaudessa sairaslomalle jo rv 17 alkaen ja jouduin vain makailemaan, rv 32 olin viikon sairaalassa.

Miten usein teillä muilla on nyt neuvolassa käyntejä? Mulla on viimeksi ollut heinäkuun alussa ja nyt seuraava olisi vasta elokuun lopussa, sain sitä kuitenkin viikolla aikaistettua kun olin huolissaan vauvan koosta.

Tuulia84 & rv 29+2
 
Miltä teillä tuntuu supistukset? Mulla öisin ollut mahakipuja ja paineentunne alapäässä vaivaa päivisin. Edelleen Jorvi ja Lohja miettii kuka hoitaa ja insuliinia ei ole tarvinnut alottaa. Tänään on 30+1 ja sype on kokonaan käymättä, kaksi aikaa on ollut ja molemmat peruttu syyllä että toinen sairaala hoitaa.. Esikoisen synnytys käynnisty viikolla 37 ja nyt onkin pelko että ehtiikö nämä päättää ennen kun synnytys alkaa etenkin kun on sektio toiveena. Näin hellepäivän ratoksi iltavuoro kutsuu..
 
Uusiäippä: Ymmärrän kyllä tunteesi ja sen epätietoisuuden tuskan. Sitten sitä levottomuutta lisää vielä kun elämää ois kotonakin. Minullakin jäi esikoiseni 8 v synttärit välistä. Puhelimella soitettiin mutta minä en niitä synttäreitä laittanut enkä ollut kotona edes. No, tyttö sai synttärinsä juhlittua kuitenkin, vieraita kävi ja iloa riitti, mikä oli tärkeintä. Minun äiti oli meillä kotona auttamassa, onneksi! Koitetaan ajatella nyt vaan vauvan/vauvojen parasta ja loppujen lopuksi tämä on meidän elämästä lyhyt aika. Se ei nyt tällä hetkellä helpota kun välillä tuntuu, että yksi tunti matelee niin hitaasti. Aamulla on aina vähän aikaa valoisampi olo kun yksi päivä on taas takana. Voimia sulle kovasti!

Jos niitä supisteluja ja paineen tunnetta on, minä kävisin kyllä lääkärissä näytillä.Mielummin antaa vähitellen periksi ja huilaa kun että repii itsensä väkisin supisteluista huolimatta ja kohta on vuodelevossa jossain. Tämä makoilu ei ole kivaa. Mutta siihen jos määräävät ei vaihtoehtoja ole.

Mitä toiveita teillä on synnytykseen liittyen? Minä ole kerennyt sitä pohtimaan täällä paljonkin. Kyllähän siitä selviää, mutta en odota sitä innolla. Nopeat synnytykset on mulla takana, edellinen varsinkin.
 
Kiitti uudesta pinosta! =)

Kovasti tsemppiä makaamaan joutuneille! :hug: Ei oo herkkua, ku ei pysty tekemään mitään, mut eipä siinä sitten oo vaihtoehtoja...

Voi ninni :hug:

Me oltiin alkuviikosta Tallinnassa ja siel tuli sit käveltyä vähän liikaa vissiin (tyhmä minä), mulla alko taas vähän tiputella verta :( Onneksi tuli tosi vähän, et lähinnä pyyhkiessä, mut hirvitti kyllä, kun oltiin siellä reissussa. Soittelin neuvolaan ja äippäpolille ja olivat sit sitä mieltä, et se polyyppi siellä kohdunsuulla varmaankin on syyllinen. Ä-polille en päässy näytille, kun ei ollu kipuja ja vuotokin oli vähäistä. Onneksi vuotelu sit loppuikin pian, et reilu vuorokausi sitä kesti.

Tänään oli neuvola ja sain sit ajan keskiviikolle neuvolalääkärille, niin kattoo sit paikat ku on sitä vuotoa ollu. Hyvin täällä hoidetaan mun mielestä, kahden viikon välein alkaa nyt olla neuvolat. Painonnousu oli +400g (aika paljon musta, painoa nyt 72,5, eka neuvolakäynnillä 66,4, yhteensä ei onneks ihan kovin paljoa tullu), rr 107/65, hb 124, sf 26 ja vaavi poikittain =) Sydänäänet oli jotain 130, mut nousi sitten, ku touhotus alko siellä käymään :D

Mä oon nyt peseskelly noita vauvanvaatteita ja lakanoita valmiiksi. Aattelin, et parempi nyt, ku syksyn sateilla, saa ulkona kuivatella. Järjestelin sit valmiiksi hoitopöydän laatikoihin ja totesin, et vähintään riittävästi niitä pieniä vaatteita on! :LOL:

Oon taas neulonutkin, sen taannoisen villahaalarin ja toukkapussin lisäksi villahaalariin sopiva kypärähattu ja tumput ja nyt on toiset villasukat menossa =) Lapset on jo tuumaillu, et miks se vauva tarvii noin paljon vaatteita....


Elli ja Nillepallero 27+4
 
Ninni12345, koska olitte Turkissa?
Mullahan oli siis todettu silloin 2010 että olin kantaja mutta nyt kun testattiin, oli onneksi poistunut :)
Yleensä terveeltä poistuu itsestään, pieni osa jää kantajaksi :(
Vauvaan ei synnytyksessä tartu, joudut vain itse eristykseen mikäli vielä silloin olet kantaja kun synnytät. Testaavat sitä varmaankin vielä.
Tsemppiä.
 
Nuissa neuvoloissa on näköjään melkoisesti eroja.. täällä edellinen oli heinäkuun alussa, viimesin elokuun eka ja seuraava syyskuun puolenvälin jälkeen.. eli 1-1,5kk välein. 4vko kuluttua rv35 on synnytystapa-arvio/lääkärikäynti.. mut sen jälkeen kuulema vaan se yksi neuvola!? Ja ensisynnyttäjiä tosiaan ollaan.. hmmm.. no ei kai siinä mitään - täytyy vaan tutkailla vähän tarkemmin noita oloja kun ei sen tarkempaa seurantaa oo!:)

Tsemppiä lepäilijöille! Tääl yritän nauttia viimiseen saakka siitä kun pääsee viel menemään massun kanssa..

Ootteko järkänny miekkosille jotain isyyspakkauksen tapasta? Tai jotain muuta ylläriä? Jotain kivaa pitäis keksiä.. toinen päässy vähän huonosti osalliseksi tähän hommaan, reippaasti kyllä kuunnellu kiukutteluja ja kattellu ärripurrikohtauksia!:-D Onnex sillä on pitkä pinna.. ja kyllä lopputulos palkitsee = kaksi kiukuttelijaa!;-)

Kesis 30+1
 
Tsemppiä kaikille vuodelepäilijöille! Varmasti rankkaa, mutta lopputulos on sen arvoinen <3

Uusiäippä, olis kiva nähdä masukuvaa sulta, että minkähän kokoinen mahtaa olla kun siellä pötköttelee kolme vauvaa! :) jotenkin tosi hurjaa, että sullakin on kohta vauvat sylissä! Voimia loppumetreille.

Neuvolat. Mulla oli viimeksi rv22+1 ja nyt huomenna on seuraava eli rv 29+5. Aika pitkä väli ollut minusta, vaikkei mitään erikoista ookkaan enää ollu. Paineentunnekaan ei oo enää vaivannut.

Koittakaamme jaksaa näillä helteillä vauvamahojemme kanssa <3 willarose & poikanen 29+4
 
Ninni: mulla supistukset tuntuu alhaalla sellaisena kireänä pallona. Varsinkin öisin olen niitä huomannut, kun joutuu vessassa käymään. Päivisin niitä on harvemmin.

Ikävä juttu tuo bakteeri :( tsemppiä!

Toive: tällähetkellä mulla ei ole muita toiveita synnytyksen suhteen kuin se, että saisin olla omassa sairaalassa eikä tarvitseisi lähteä monen sadan kilometrin päähän oysiin. Tosin tämähän ei ole itsestäni kiinni, lääkärithän sen loppujenlopuksi päättävät. Synnytystapa-arviota odotellessa.

Elli: nuo vuodot ovat kyllä kurjia! Mulla ei ole ollut verta, mutta eilen illalla tuli taas vaaleen ruskeeta vuotoa ja tänä aamuna kans. Äitipolin lääkäri ei ottanut niihin viimeksi mitään kantaa, joten yritän olla huolestumatta (joka ei ole helppoa!).

NtiKesäheinä: mä tein viime raskaudessa miehelle isyyspakkauksen. Paljon surffailin netissä ja otin ideoita sieltä täältä.

Mulla on särkenyt nyt parina päivänä päätä, että olen joutunut yöksi ottamaan panadolia. Onneksi on auttanut, vaikka en kyllä mielellään söisi mitään lääkkeitä.

Tuulia84 & rv 29+3
 
Juu, Uusiäippä olisi kiva nähdä masukuva kun on kolme pientä kyydissä. Jaksamista sulle sinne. Voin kuvitella tuntemukset ; tän hetkiset omat x 3... En kestäis,
Täällä ei otettu äp ja nyt olen keräillyt omaa pakkausta kasaan.
Etsinnässä kevyt makuupussi, ei siis vielä untuva pussia ja ei liian isoa, niin että mahtuu myös vaunukoppaan. Onko suosituksia?
Tänään töihin ja elokuu pitäisi vielä jaksaa, hirvittää kuinka selkä kestää, samoin helteet kiihdytellyt supisteluja...
 
tuulia, olthan muistanu juoda tarpeeksi, nyt kun on nämä helteet! Nestevajaus tekee tuota päänsärkyä. Ja mieluummin jotain muuta kuin vettä pitäisi juoda.

Tsemppiä kovasti kaikille töissä pakertaville, ei varmasti ole helppoa näillä keleillä!

Mulla myös öisiä supisteluja nyt ollut. Tuntuu sellasena aaltona ylhäältä pallean kohdalta alkaa, ihan ku "oikeet" supistukset, mut hentoisena ja kivuttomana.
 
Voimia vuodelepoon joutuneille! Ja kiitti uudesta pinosta, willarose!

Täällä helteeseen jotensakin sopeuduttu, turvotus vähäistä silloin kun sitä on. Oli pahempana silloin toukokuusa, vai milloin ne ensimmäiset kuumat ilmat nyt oli. Toinen helleogelma onkin sitten pihalla pörräävät ampiaiset ja mehiläiset. Niitä on paljon, ja ne ovat jotenkin ärhäkämpänä kuin tavallisesti - silloin kun eivät ole ihan tokkurassa imettyään marjoista mehuja. Yhden piston olen saanut - onneksi ei vakaampia oireita - mutta vähän hermostuttaa, kun olen muuten niin voimakkaasti allerginen monille jutuille, mm. tavallisen hyttysen pistoille. Menisivät muualle pörräämään nuo pörriäiset...
 
kasenja: olen kanssa niin kypsä noihin amppareihin! Eilen oltiin rantsussa ja pienintä pisti huuleen ja kieleen, olin niin peloissani, koska itse olen allerginen. Mutta hän ei näköjään tippaakaan. Äsken kun laitoin ulos päikkäreille, niin pistin tuplahyttysverkon ihan varuiksi.

(.): huomenna neuvola taas. Taas alkanut hieman niitä paineellisia supistuksia, ei kipeitä, mutta jotenkin tosi napakoita/ahdistavia. Muuten olo tosi jees!
 
Taas uusi kuu, nopeasti menee aika ????

Supistuksia/paineen tunnetta tuntuu täällä silloin tällöin. Kivuliaita ei ole, ikävän tuntuisia lähinnä. Maanantaina on neuvola, täytyypä kysäistä hänen mielipidettä. Lähinnä tulee ku lähtee koiran kanssa kävelylle. Ensi viikolla alkaa työt. Jännä nähä miten jaksaa taas seistä ja kävellä koko päivän, varsinkin jos helteet jatkuu.

Neuvoloita meillä on ollut neljän viikon välein, nyt tästä eteenpäin 2-3 viikon välein.

Ampiaiset on todella ärhäköitä, tulevat ihan iholle. Onneksi ei ole vielä pistäny.

Vauvan vaatteiden yms pesu-urakkaa olen myös aloitellut, juurikin hyvien kuivauskelien takia. On niitä kyllä aika paljon kertynyt..

Voimia helteisiin!

Hanssi ja napero 29+1
 

Yhteistyössä