Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

atl veikkaan kyllä että itselläkin johtui juurikin siitä et oon tällanen kuivanahka,mut lääkäri puhui myös jotain hermojen pintaan nousemisesta? Sekä SUONIKOHJUISTA? No mut luojankiitos niitä ei oo tullut vielä näkyviin paikkoihin jos niitä sit oliski..

Myy No tosta edeltä hiukan saa käsitystä siitä mistä vois johtua..aika jännä juttu kylläkin. Nyt odotellaan sit et neuvolalääkäri saapuis lomalta 12.1 että voisin edes varata aikaa hänelle. Ehkä vois saada oikeesti jotain konkreettista tietoa arvailujen sijaan. : / Ja tosiaan loma meni aivan loistavasti,kiitos kysymästä :) todettiin isännän kanssa että ensi kerralla ollaan ainakin kolme viikkoa,kaksi viikkoa meni tosta vaan eikä keretty edes tekemään mitään. Tai sit syynä oli mun kankeahko liikkuminen :p

iseeyou Pääsee kohta tosi toimiin!! :)

Sokruli taitaa olla jo synnyttämässä?? :heart:
 
En oo synnyttämässä, vieläkään. Ens viikolla vasta käynnistellään, ku ei oo nyt loppuviikolla tilaa osastolla :( No eipä mun lapsen tarvi 18 vuoden päästä haukkua mua et miksei hän ole syntyny alkuvuodesta. :D

iseeyou Sulla se on lähtö edessä muutaman päivän sisällä, tsemppiä :):heart:

Taidan tästä hautautuu sänkyyn ku masentaa niin paljon. :/

- Sokruli ja myöhässä oleva pikku neiti 40+3 -
 
Sokruli Oot ihan oikeessa,vaikkakin yleensä tyttöjä ei niinkään haittaa olla vuoden viimeisiä,poikia enemmänki. Nehän saa vikana mopo- ja ajokortit ja kaverit on jo baarissa ku ite on mamman kaa kotona :)
Onneks tuo maalishuhtikuu on myös ihan hyvä aika putkahtaa maailmaan,eihän sitä ruikutusta kestäis kukaan kuunnella,sehän alkaa jo 15vuotiaana ja kestää kolme vuotta siitä eteenpäi :D
Äläkä vaivu synkkyyteen siellä:heart: et oo varmaan kuullut tätä kommenttia joka saa yleensä sarven nousemaan ottaan mut ei sinne kukaan ole vielä jäänyt ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Sokruli
Huomenia!

Sokruli, ja mä olin niiin varma että oot jo menny jakautumaan : / noh :) nyt tiiät ainaki ettei mene ens viikkoa pidemmälle! ja mua vähä naurattaa jo, mutta mä luulen että nyt kun sanoit ääneen, että ei tarvii sit haukkua että ei oo syntyny alkuvuodesta, tulee laps ulos kumminki juuri uudenvuoden aattoiltana 23.55 :D

iseeyou, joko sä oot menny? :whistle: tsemppiä muru koitokseen :heart:

syysmyrsky, josko ne olis ihan vaan liitoskipuja? toisilla ne on toooosi kipeitä! ystävätär ei päässy viimisee kuukautee liikkuun ollenkaa ku paikat löysty niin kauheesti : / mutta odotellaan lääkäriä eikä arvuutella täällä :) en kuitenkaan usko että kyse on vakavasta asiasta!

Myy, sielläki alkaa viikot hurjaa vauhtia kasaantumaan :D HUI! onnea onnea onnea uuteen kotiin :heart:

juuh :whistle: mua alkaa ahdistamaan, mun paino meinaan :ashamed: ja mä lupasin ittelleni etten ota siitä ressiä.. meinaan ne kyllä lähtee jossain vaiheessa ku sairastan sitä suolisairautta ja toivottavasti imetyskin veis osan mennessään, kunhan vaan saan imettää ja onnistun, mut nyt on tullu jo 11kg :O että näin :ashamed: miehelle paukutin eilen että ens maanantaina se alkaa :D ruokaremontti meinaan!!!! ;)

POKS POKS 21+0 :heart:

tiuhti ja Pikku T
 
Laretzki
syysmyrsky Sit vaan ihan rauhallisesti olemista, ettei lähde mitään tapahtumaan. Kun jos lapsi on oikein alhaalla, niin eikös siinä ole se, että voi liikkeillään kypsyttää paikkoja?

Sokrulille ja iseeyoulle Jaksamista ja tsemppejä viime hetkiin.

Täällä on ollut taas oikein kunnon ärrimurri mamma. Mä en öisin saa tarpeeksi unta, niin näkyy sit päivisinkin että oon pirun kiukkunen. Eilenkin pyysin miestä hakemaan rypsiöljyä, kun piti lohkoperunoita tehdä ja ilmeisesti ei äänen sävy kelvannut miehelle, koska se vaan huokas "se on raskaana, se on vaan raskaana". Mähän kilahdin ihan täysin, huusin hetken aikaa ja aloin tietty itkeenkin. Siinä sit raivotessa rupesin ite vetää kamoja niskaan, että kun ei kerta voida olla avuksi, niin ei tarvi (oli aikasemmin päivällä pyytänyt apua yksien laskutehtävien kanssa,mutta ei silloinkaan tapahtunut mitään). Ja mies kehtas sit päästää mut yksin itkien kauppaan, kun mun mielestä sen olis kuulunut lähteä mukaan edes. Noh, oli se sit laskenut mulle ne laskut sillä välin kun kävin kaupas.

Mä alan olemaan vaan jo niin täynnä tätä koko odotusta aika ajoin, josta tietty tulee syyllisyys, et oonko mä niin hirvee että haluaisin vauvan jo syntyvän, ja sit vielä tuntuu ettei miestä kiinnostaa lainkaan laittaa tarvikkeita yms. valmiiksi tai että se edes yrittäisi ymmärtää mua.

Noh, kai tää on taas tällänen väliaikanen kausi. Onneksi mies tulee perjantaina pitkästä aikaa neuvolaan mukaan, niin ehkäpä terkka puhuu sille siitä että se voi vaan pahentua tästä vielä loppua kohti.
Sais ees yöt nukuttua niin sekin varmaan helpottaisi päivien tosi tukalaa oloa. Nytkin on niin ahdistava olo, hirveä paineen tunne tuolla nivusissa ja samalla tuossa keskellä mahaa, ja sit tulee sellanen ihana sydämen jyskytys kohtaus kaupan päälle.

Lare ja Spyro 31+5, ja mä en vieläkään oikein pysty käsittämään miten mulla on jo noin isot viikot...
 
atl
Lupasin puolivälin krouvin kunniaksi mahakuvaa. Tässä se tuplakupla nyt sitten on rv 20+0: Aijaa.com - 9263234.jpg

Lare Miehet on just tommosia, eivät ymmärrä koskaan mitä niiden toivotaan tekevän. Onhan se nyt niin, että jos painut ovet paukkuen kauppaan, niin pääsääntöisesti toivot joko a) että mies tulee mukaan tai b) mies estää, ja menee kauppaan sun puolesta. Mä oikein odotan noita pahimpia hormonimyrskyjä, koska etenkin mun mies on niin surkee kaikissa näissä tilanteissa :D

tiuhti Mua pelotti etukäteen painon nouseminen, kun oon tosi taitava keräämään noita liikakiloja muutenkin. Sitten kun testi näytti plussaa, jotenkin unohdin miettiä painoasioita, ehkä ensimmäisen kerran kymmeneen vuoteen. No, painoa on kertynyt tähän mennessä noin 3 kiloa! Mulla tehos siis se, etten ajatellut koko asiaa. Mulla kun ei ollut edes alussa pahoinvointia tai mitään mikä selittäis. Mutta koska olin valmiiks jo reippaasti ylipainoinen, ei olis suotavaakaan mun kerryttää painoa. Uskoakseni normaalipainoiselle tuo painonnousu ei vielä ole mikään hirveän paha?

atl + maha-apinat 20+0

PS. Mulle vois päivittää ikä 26 ja kaksoset
 
Hei kaikille!

Nyt vain lyhyesti.

(.) Täällä jännätään reilu tunnin päästä olevaa lääkärikäyntiä. Nyt sitten nähdään onko pussukassa asukki. :)

Sitten kysymys liittyen uuteen pinoon. Milloin haluaisitte että teen uuden? Olisiko tuossa vuoden vaihteen jälkeen hyvä? Neuvoja ja vinkkejä otetaan avoimin mielin vastaan. :)

Taiteilijatar 7+3
 
atl, oi oi oi :heart: tuplakupla! ihana!

joo tosiaan, mä olin normaalipainonen ennen raskautta, sopiva.. mut silti ne neuvolasta muisti mua nälviä asiasta :D mulla toki on osasyy se pitkä kortisonikuuri jota soin rv 13 saakka ja se kerää nestettä ja painoa sekä se, etten käy kakkosella ku 3-5 päivän välein.. mut omalla syömisellä oon kyllä varmaan suurimman osan kiloista saanu! ja tiedän, jos nyt jätän ne päivittäiset herkut ja viikottaiset mäkkiruuat pois niin paino ei ainakaan nouse vähään aikaan :D ja jos sais sitä tavaraaki välillä ulos.. huomenna meinaan hakea levolacia ja varmaan ihan moviprep kuurin, että saan kunnon kertatyhjennyksen!!!

muilla pahaa ummetusta?


taiteilijatar, tsemppiä ultraan :kiss: odottelen kuulumisias kuumeisesti!!! mut uskon ainaki et hyvin kaikki on =)
 
  • Tykkää
Reactions: Taiteilijatar
Tiuhti Aika jännä ettei lääkäri muuten sanonut mitään noista! Ku mitä oon just täältä lukenut niin voihan ne olla niitäkin..

Lare Noin mäkin olen ymmärtänyt mut saas nähdä.. :$
Ja hei! Ei sulla enään montaa viikkoa ole taivalta jäljellä. Ja mua ainakin kauhistuttaa että mistä synnytyksen jälkeen revin itelleni kaikkia tekosyitä :D liittyen väsymykseen,ärtymykseen, NÄLKÄÄN jne :D

atl No mutta toihan on sievä ku mikä! Oon nähny meinaan joskus semmosen rv 17 tuplamasun joka oli sillon jo repeemispisteessä :D

Taiteilijatar Tsemppiä! :heart: tuo vuoden vaihteen jälkeen kuulostaa ihan hyvältä! Tänne onki ihan hyvin noita sivuja kans päässy kertymään :)


MÄ VIHAAN TÄTÄ MAKAAMISTA!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Taiteilijatar
atl Älä sano!! :) Mut kyl se olis jo aika traagista saada kolmoset kaksosten jälkeen,pakko myöntää :D Sähän synnytät SatKssa? Se voi olla et hyvässä lykyssä ollaan siellä samaan aikaan puskemassa :D ei meillä kuitenka ole ku vajaa kuus viikkoa väliä..
 
atl
syysmyrsky Joo etenkin jos sulla menee kunnolla yli ja mulla tulevat oikein ajoissa, niin on ihan mahdollistakin :D Tälle keväälle ei kai SatKS:n oo kovin monia kaksosia tulossa, että jos osut kärttysen kaksosmamman kans sinne, niin sulla on syytä epäillä, että se oon minä..
 
Tiuhti Mä pidän kyl jalat kiinni siihen asti et kello lyö 12 yöllä et saadaan vuoden ensimmäinen vauva :D Just tossa eilen illalla sanoinkin miehelle et pusken tän kuitenkin ulos 31 päivä, ois just mun tuuria :D

Atl Ihana tuplamasu sulla :)

Nyt tuntuu et tänään on hyvä päivä, nukuin yön kahella herätyksellä :O Ja heräsin kokonaan 10 aikaan (mitä nyt koneella kävin ku mies lähti töihin 5 jälkeen) :) Taidanpa siivoilla ja pestä lisää vauvalle vaatteita ku saatiin niin paljon ihania joululahjaksi :)

Muoks: Emby on ihan normaalia. Ei mitään hätää. :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan kotosalla vielä :wave: eikä mitään merkkejä oo siitä, että tässä hetkeen oltais synnyttämään lähössä. :) Yönkin nukuin paremmin kuin pitkiin aikoihin. Limatulppaa ei enää sen eilisen ison klöntin jälkeen oo tullu, tosi vetistä valkovuotoa sitten senkin edestä. Ja en usko, että se lapsivettä kyllä on. Tietysti, mun uskomuksilla ja todellisuudellahan on aika iso ero :D

Muuten täällä onkin sitten tosi kipeä olo, johtuen siitä eilisestä liukastumisesta. :( Kääntyminen sängyssä oli ihan yhtä tuskaa. Ja liikkeelle lähtökin sattuu. Nooh, para-tabsin voimin jos tässä selviäis nyt jonkin aikaa.
Poitsu onneks liikkuu normaalisti ja se tärkeintä :heart:

atl:n tuplamasu ihana :heart:

iseeyou & Onni 40+0
 
Sokruli Toivottavasti menee juuri uuden vuoden yli. Toisaalta, jos hän nyt päättää olla joulukuun vauva, niin ainahan sille 15-vuotiaalle voi sanoa, et itsepä päätit tulla ennen uutta vuotta. ;)

Iseeyou Tsemppiä tulevaan. :)

Tiuhti Täälläkin pohdin tuota painoa. Yritän keskittyä syömään terveellisesti ja pyrin siihen, ettei kamalasti tulisi ylimääräistä. Mut eihän sitä tiedä esim. miten ensi kesänä turpoaa helteen takia. Ei kannata murehtia. :) Tulee se mikä tulee. Kyllä kiloista eroon pääsee. Ummetusta mulle tulee aina, ku unohdan juoda tarpeeksi. Nyt pitää oikein vahtia, et juo vettä, ku tietää, et voi vatta ruveta kiukuttelemaan.

Laretzki Tsemppiä hormonien kanssa. Täällä kiukkupuuskia odotellessa…

atl Ihana masu siulla. :) Täällä kuvailtu noin kerta viikkoon, et voi alkaa jossain kohtaa vertailemaan, et joko näkyy. ;)

(.) Tosiaan, ultrassa käyty. Pieni kaverihan sieltä löytyi. :heart: 8mm on kokoa ja sydän löi. :) Kaikki hyvin. Parin viikon päästä olisi sitten eka neuvola-aika.

Taiteilijatar 7+3
 
Laretzki
Sokruli Mulla on tuttava piiris yksi, joka on ihan muutamaa minuuttia vaille puolen yön sit pullauttanut vauvan pihalle. Siltä useampi kyseli silloin aikanaan, että et sitten jaksanut pidättää :LOL:

Huomenna tosiaan neuvola, johon saa mennä taas kuulemaan tuomiota ja moitteita painosta. Tosin nyt oon salilla käynyt enemmän kuin mitä koko syksynä, että josko se antaisi hieman anteeksi.

Kävin tänään ostamassa puhdasta vadelman lehtiteetä, kun sen pitäisi vahvistaa kohdun lihaksia ja siten toimia synnytyksen koittaessa mahdollisesti synnytystä lyhentävänä tekijänä. Ulkomaalaisista lähteistä löytyy paljon tietoa kyseisen yrtin vaikutuksista. Ite ainakin uskon, ettei siitä haittaa ainakaan ole, koska sitä on käytetty synnytyksen yhteydessä lääkkeenä jo kauan aikaa sitten, ennen kuin mitään synteettisiä lääkkeitä on ollut.

Päivä on ollut paljon parempi mieli purkautumisen jälkeen. Kävin kampaajallakin vielä tod.näk. viimeisen kerran ennen synnytystä, niin sit voi hyvillä mielin synnytyksen jälkeen varata pienen hemmottelu hetken itselleen kampaajan muodossa.

Istuessa on alkanut kyljet kipeytymään ihan kylkiluiden alaosasta, pikkasen selän puolella.. :/
 
Laretzki
Se olis neuvola hetken päästä : / Just aamulla heti herätyksen jälkeen tehtiin kotipunnitus, ja se näytti vähän vajaa 3 kg enemmän kuin 17. päivä tehty punnitus. Eli olisi tähän mennessä kotimittausten mukaan tullut jo sellaset 14 kiloa :ashamed: Vähän kyllä pelkään noottia, koska edellinen neuvola oli 17. päivä ja se tekis sit melkein 1500g/vk :x
 
Laretzki
Neuvolassa nyt sit käyty ja harmitti kyllä kun ei vieläkään ollut oma terkka. Ei noilta muilta oikein osaa kysellä mitään, eikä tää sit juuri huomioinut miestäkään mitenkään
-Painoa oli tullut 1000g/vk (edel 600g/vk), nyt siis 97,55kg (96,6kg kotomittausten mukaan). Tällä hetkellä kokonaisuudessaan siis tullut n. 14 kiloa, joten vähän pelkään että sataset paukkuu ja se 20 kg tulee kerättyä ennen kuin vauva syntyy.
-Sokereihin heikko plussa ja kyseli sitten olenko juonut jotain sokeripitoista aamulla, ja kyllähän mä aika sokerisen vadelmanlehtitee kupillisen join jonkin verran ennen neuvolaan menoa. Suosittelen muuten, on ihan mahdottoman hyvää ja mä ainakin uskon että sillä vois olla synnytyksessä vaikutusta
-RR 136/79, Hb jopa 130 (117) joka saatu nousemaan ihan pienellä maksamakkarakuurilla yms. syömisellä.
-Vauvan sykkeet 140-155, sf 30 (32), jonka pienentyminen selittyy sillä että eri mittaaja ja sillä, että vauva on ihan oikeassa asennossa ja asettunut kohtalaisen alas jo. Eli ilmankos siellä alamahalla sitä paineen tunnetta on riittänyt. Ja niitä supistuksiakin tullut ihan erilailla.

Lare ja Spyro 31+6
 
Hurjasti tsemppiä iseeyoulle ja sokrulille! Jännittää teidän puolesta :)

atl, ihana masukuva :heart:

Ummetuksesta: hehkutin just kaverille, että onpahan meikeläisen maha toiminut paremmin kuin ikinä! Ennen raskautta olin jatkuvasti ummella, nykyään olen ihan läpipasko :D En sitten tiedä, onko sekään ihan tervettä, ettei tule sellaista normisontaa ikinä...

(.) Viime aikoina on alkanut oikein lorahtelemalla tulemaan valkovuotoa. Ekalla kerralla säikähdin, että nyt tuli ihan varmasti verta, kun noin lorahti... mutta ei. Tosi epämiellyttävää! Tänään on ollut ihan kummallinen olo, alaselkään koskee ja vatsaan koskee. Ei kuitenkaan supista, mutta selkeästi semmoinen epämiellyttävä tunne. En tietääkseni ole syönytkään mitään sellaista, mistä pitäisi tulla vatsanpuruja :/

Jätin sitten juuri ennen joulua viimeisenkin murusen lääkitystä pois. Neuvoivat silloin syömään puolikasta annosta rv 13 saakka, mutta jatkoin puolikkaalla kun vointi pysyi hyvänä. Kyseessä on siis masennuslääke, minulla kun on se kaksisuuntainen mielialahäiriö. Nyt sitten tuli kivat vieroitusoireet, mieli on maassa ja meinaa koko ajan itkettää. Välillä huimaa inhottavasti, mutta onneksi se on jo menossa ohi. Toivon, että tuo mielialakin tuosta tasaantuu pikku hiljaa, kuten aina ennenkin vieroitusoireiden mentyä ohi. Tasaantumisella tarkoitan tässä tapauksessa sitä, etten mene ihan toimintakyvyttömään kuntoon, kuten vakavien masennuskausien aikana. Eniten pelottaa se, miten jaksan henkisesti töissä vielä kolme kuukautta...

Mutta joo, päivä kerrallaan ja onneksi on lomaa vielä ensi viikko, niin voi porailla ihan rauhassa täällä kotona Greyn anatomian äärellä ;) Ja lopuksi vielä neuvolakuulumisia viime viikolta:

rv 21+3 (16+5)
rr 123/61 (120/70)
paino +600g/vko
sf 20cm
poitsun syke 148
liikkeet ++

Sf mitassa oltiin siis hiukan keskikäyrän yläpuolella. Häiritsee muuten ihan suunnattomasti sellainen tyhmä asia, että kotona olevan vaa'an mukaan painoa on tullut tasan 3kg, mutta neuvolan mukaan 5kg. Tosin aamupainohan on aina matalampi, kun ei ole syönyt ja kilotolkulla vaatteita päällä :p Huomaa, että painon nouseminen on vieläkin arka paikka, vaikka sitä ei paljon ole tullut. Tyhmä minä :)

RAUHALLISEN RAILAKASTA UUTTA VUOTTA TEILLE KAIKILLE!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä