The Esikoishaaveista plussanneet 2011 & 2012

Alko kyllä ny vähän jänskättämään että onko se synnytys tosiaan lähellä (Ällövaroitus! :attn: ) kun tuossa kävin vessassa niin tuli semmosta vaaleanpunaista limaa paperiin ihan kunnolla. Eli joko meikäläisen limakalvot meni rikki sen lääkärin rusikoinnista tai sitte se on sitä kuuluisaa limatulppaa.

Täytyiski varmaan toi sairaalakassi pakata loppuun asti, jos se lähtö tuleekin yllättäen. Toivottavasti nyt ei kuiteskaan huomenna lähde syntymään, miehellä on työpaikan virkistyspäivä (Eli toimintaa ja saunomista kera alkoholin). Toki pyysin miestä ettei ottaisi jos lähtö tuleekin, mutta enpä minä aikuista miestä ala komentamaan. Saa itse päättää juoko vai eikö. :D
 
nellielli Hyvää alkavaa äippälomaa!! :)

Täällä vietellään sairaslomaa loppu viikko. Ei selkä oikeen kestä pidempiä työputkia. Muuten on mennyt todella mukavasti. Töissä nyt ei kauheesti jaksa, mutta tän viikon jälkeen enää kolme viikkoa :) Ehkä sen jaksaa kunhan ei oo kauheita työputkia. Ensi viikolla onkin neuvola pitkästä aikaa ja kai ne käynnit sit tihenee. Myös lokakuun alussa aika sisätauti lääkärille.. Pääsee taas kuuntelee sen höpötyksiä..

Pikku tyyppi on ruvennu potkimaan ihan järjettömästi ja selkeesti enemmän myös ylävatsaan rintojen alle. Ja kovasti punkee ja vaihtaa vissii asentoo :) Ei kyllä aina oo hajuakaa miten päin tyyppi on :D yleensä kyl voimakkaammat potkut on tullu ylemmäs..

Ja tänään myös saa POKSUA 30+0

- mirkkunen_ & pikku T
 
Tänään viimeinen työpäivä! :) Jään nyt viikon mittaiselle talvilomalle ja sitten suoraan äitiyslomalle! :heart: On NIIN ihanaa jättää tää työpaikka taakse pitkäks aikaa! :)

mirkkunen Kiitos! :) Sielläkään ei enää ole kun kymmenen viikkoa laskettuun! :heart:

Chiba Toivottavasti mies tajuaa olla juomatta TAI se vauva ei vielä ala syntymään.. :D Voi että..siellä voi pian olla nyytti kainalossa! :heart:

Nellielli ja pötkö 33+5
 
Chiba Älä huoli siitä synnytyksestä. Ei se valmennus antanu kauheesti uutta ainekaan itselle. Ootko sairaalaan päässy tutustumaan? Se anto ainakin itselle enemmän liittyen synnytykseen. :) Suosittelen. Ja eipä siitä synnytyksestäkään koskaan tiedä. Itse olin ajatellut mennä ihan luomuna ja synnytysjakkaroineen, mutta lopulta köllöttelin sängyssä epiduraalin kanssa. ;)

Ai niin.. Sitä piti jo tuossa taannoin sanoa, että yrittäkää nukkua mahdollisimman paljon ennen ku lähtö tulee. Juu, itse pidin jokaista "lepää kun vielä voit" -kommenttia lähestulkoon v*ttuiluna, mutta nyt tuntuu, että olisihan sitä voinut yrittää edes nukkua silloin enemmän kivuista huolimatta... ;)

Tsemppiä kaikille odotukseen! :)

Taiteilijatar ja Tättägluu 30 vrk
 
Chiba ihanaa sullakin jo noin paljon viikkoja, ei mee enään kauaa kun sullakin on pieni nyytti sylissä. Älä sitä synnytystä stressaa, se menee ihan omalla painollaan, mä en ees käyny valmennuksessa, silti jotenkin tiesin missä mennään ja mitä pitää tehdä. :) Paljon tsemppiä loppuraskauteen ja synnytykseen :heart:

Muillekkin tsempit loppuraskauteen :)

- Sokruli ja neiti I 8,5kk -
 
Taiteilijatar, en ole käyny muutaku äitipolilla pyörähtämässä. Siinä samassa on sitte se synnytysvastaanotto, tietääpä ainaski että mistä ovesta pitää mennä. :) Mie en ole edes kauheasti suunnitellu että miten synnyttäisin, varmaan menee justiinsa ihan sillä tunnolla miltä tuntuu sillä hetkellä parhaimmalta. Toki ajatus siitä että kestäis ilman kivunlievitystä pitkälle houkuttaa, mutta katotaan niin heti ku pääsee sairaalalle niin pyytää kaikki maailman tropit ja lääkkeet. :D

Sokruli, kiitos tsempeistä. :heart: En mie stressaa, luotan siihen että menee omalla painolla synnytys mutta jotenkin olis ollu kiva käydä valmennuksissa, ku esikoinen kyseessä ja kaikkea "uusia" juttuja tulee. :D Noh, onneksi TAYS:lla oli kaikenkattava 12minuutin powerpoint-esitys nettisivuillansa, nyt tiedän kaikesta kaiken. :LOL:

ON: Mies tuli tosiaan silloin perjantaina työpaikkansa illasta jo kymmeneltä kotiin. Mie olin ihan hämmentyny ku odottelin, että vasta kotiutuu kahdentoista jälkeen. Kuulemma oli tullu huoli ja pitäny lähteä katsomaan, kuinka mie pärjään kotona kun yksikseni olen. On se hassu ja kultainen :heart:
Ja täällä on supistanu parina päivänä pariin otteeseen kovemmin, varmaan johtuen kun anopin ja apin perässä juostu kaupoissa. :D Vauva kyllä painaa inhottavasti tonne peräsuoleen päin ja kävely on kunnon ankka vaapuntaa, eikä kauhean lujaa pääse. :D Hieman jo haikeana ajattelen että kohta joutuu tästä mahasta luopumaan, oon kyllä nauttinu tästä raskausajasta kaikkine vaivoineen ihan kauheasti, vaikka jo hieman kaipaa sitä että pääsee koirien kanssa kunnolla lenkille ja ei olis niin kauhean kömpelö olo ison masun kanssa. Ristiriitaista. :)

Ihanaa tiistaita mammoille! :heart:

Ja tänään POKS 37+0 :heart: Ollaan täysiaikaisia!
 
voi Chiba :heart: tuohon 4 päivää lisää niin meidän poika syntyi, alkoi kylläkin jo 37+3 ;) eli kassi valmiiks! ja mulla irtos limatulppa aamulla 37+3 kunnolla! aikasemmin tuli pieniä rämmäleitä.. oikeesti, sieki oot kohta muru äiti ja haave kävi toddeksi, pitkä odotus palkitaan :heart:

tiuhti ja M 5kk
 
  • Tykkää
Reactions: Sokruli
tiuhti, kassi on jo valmiina.. ainaski puoleksi. :D Loput tavarat on semmosia mitkä nyt laittaa sitten kun on lähtö edessä.. Jääkaapin oveen olen listan tehny miehelle ja itselle, että mitä kassissa on ja mitä vielä uupuu. :)

ON: Neuvolassa käyty taas vaihteeksi, kaikki ok mutta painoa on tullu ihan hävyttömän paljon parissa viikossa. Toki nyt jokseenkin turvottaa, olin just vetässy tukevan aamupalan ja vaatteita on aikapaljon päällä mutta silti, ja vatsakaan ei mitenkään aktiivisesti toimi. :ashamed: (selittelyn makua, juu.. Ehkä mun täytyy syyttää anoppia ja appia, ja niiden ostamia viinereitä :LOL: )
Mutta muuten kaikki oli hyvin, verenpaineet samaa linjaa mitä kokoajan ja pissa puhdas. Vauvan sykkeet hyvät ja laskeutuneena on. Ja kuulemma viime viikolla lääkäri laittanu koneelle kohdunkaulan tilanteesta että 1,5 cm jälkellä ja sormelle auki (mulle ei mitään sanonut silloin). Tuli ihan yllätyksenä toi sormelle auki, eli kuulemma on todella hyvät lähtökohdat synnytykselle kun vauva on niin alhaalla ja cervixin tilanne on noin kypsä. SF-mitta oli nyt 35cm (viime viikolla 33cm) eli eiköhän se vauvelikin ole saanut massaa lisää.

Eli tämmöstä tällä kertaa. :) Ollutkin hulinaa kun appivanhemmat olleet kyläilemässä koko viikon ja nyt sitte lauantaina tulee vielä velipoika tyttöystävänsä kanssa kylään. Noh, onpahan ainakin koiravahdit jos tulee lähtö synnärille.

Chiba&My 37+2 :heart:

Edit:// Muokkasinkin vähän listaa ja laitoin Vaniljan ja Lemonaden synnyttäneisiin, ainakin oletan että ovat jakautuneet kun LA:t menneet jo tovi sitten. Halukas saakin ottaa nyt pinon hellään huomaansa jos tahtoo ja tehdä uuden pinkan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Chiba Täällä jo jänskätään sun puolesta, että koska se lähtö nyt tulee.. :)

Itellä selkävaivoja tullu..ei kauaa pysty koneella istuskeleen..nyt on vähän parempi, niin koitan pikaiseen lueskella ja vähän kommentoidakin..vaikka eipä tänne ollu kauheesti kirjoitusta tullu nyt..

Odotan ite jo kyl, et pääsis synnyttään.. :) kyl mä vaan alan kaipaan omaa kroppaa.. ja haluan sen pikkuisenkin jo nähä! :heart: Vaikka edelleen jotenkin vaikee kuvitella, et mun vatsassa oikeesti on vauva! Siis oikeesti! :D ei ymmärrä.. :LOL:

Nellielli ja pötkö 34+5
 
Nellielli, en miekään edelleenkään osaa uskoa että tuolla mahassa on elävä vauva. :D Ja varmaan sitteku on synnyttäny niin sitä ihmettelee, että tuliko tuo oikeasti minusta.

Jotenkin alkanu hiipiä semmonen fiilis, että tää vauva ei tule ennen laskettua aikaa. Tai sitten alkaa tapahtua, kun talo hiljenee vieraista ja on saanu kämpän taas kondikseen. Supistelee kyllä ja eilen tuli kivuttomia mahankovettumisia pitkin iltaa kun sohvalla istuskeli. Että saa nähdä miten tässä nyt sitte käy. Tietenkin menee yliajalle ja joudutaan käynnistämään. :LOL:

Chiba&My POKS 38+0 :heart:
 
Chiba En tiedä ymmärtääkö sitä koskaan, et se vauva on musta tullut! :D saa nähä miten käy..ei vaan voi käsittää, et oikeesti mahassa se vauva kasvaa kovaa vauhtia! :)

Mä oon niin iloinen, kun vihdosta viimein vauvan huone ollaan saatu rempattua ja osittain jo kalustettuakin! :) alkaa oleen kaikki valmista. Oon jo pessy melkein kaikki vauvan vaatteet valmiiks ja osan asetellu lipastoon odotteleen. :) Lauantaihin mennessä pitäis olla kaikki muutkin pikkurempat valmiina tässä kämpässä. Ollaan siis kaikkee pientä tehty. Muutettu vähän kalusteiden järjestystä, laitettua taulua seinään jne.. Ihanaa kun alkaa kaikki oleen kohta just kohdillaan tässä kämpässä muutenkin! :) Selkä edelleen vaivaa, mut koitan sinnitellä sen hetken, kun tänne kirjottelen. :D Kumma juttu, et selkä vaivaa vaan istuessa. Ei jumpilla pahemmin vaivaa tai muutenkaan. Istuminen ei vaan tee hyvää.

Nellielli ja pötkö 35+2
 
Heippa ihanaiset! Piti ihan tulla tsekkaamaan, että mikäs täällä on meininki :) ja täällähän on monet jo ihan loppumetreillä, jeeeee! Hirmuisesti tsemppiä ja voimia loppurutistukseen! :heart: Mulla on jo ikävä synnyttämään, ja vauvakuumettakin siis pukkaa...

Meidän vauva-arki on alkuvaikeuksien jälkeen muuttunut oikein mukavaksi. Otso yrittää kauheasti lähteä liikkeelle, mutta ei oikein tuo käsien ja jalkojen yhteispeli toimi vielä ja sitten tulee kauhea huuto :D soseita hää on syönyt jo kuukauden päivät, tänään yritin antaa ensimmäistä kertaa puuroa. Voi jestas, mikkä ilmeet oli taas herralla. Ei tainnut olla mitenkään kauhean hyvää ;)

Ihanaa syksynjatkoa kaikille tasapuolisesti toivottelee
Eskapismi & Ontsa eli Otso :)
 
Nellielli, neuvolatäti kerto meille viimeksi että yks parisko kun oli päässyt kotio sairaalasta, niin olivat vauvan laittaneet olohuoneen lattialle kaukalossa ja istuneet sitte sohvalla miettimässä, että "mitähän tuolle pitäis nyt tehdä?" :D Elähän kauheasti rehki, ettei mene selkä pahemmaksi. Hyvällä omatunnolla vaan mies tekemään isommat työt. ;)

Eska, kiva kuulla sinustaki! Teilläkin on jo iso poika talossa, niin se aika vaan menee. Jos vauvakuumetta pukkaa niin ette ole pikkukakkosta ajatelleet? Sillä se kuume varmaan helpottaisi, ainakin hetkeksi. :D

Chiba&My 38+1 :heart:
 
Chiba, meillä oli kans tollanen fiilis, kun tuotiin poika sairaalasta kotiin. Iski oikein paniikki, että miten me nyt tää pidetään hengissä?!? :D Ja joo, kun mies nyt sitten käänsi kelkkansa sen suhteen, ettei meille tule kuin yksi lapsi, niin hänen mielestään mun pitäs jättää kierukka pois mahdollisimman pian! Mutta en halua ihan vielä, koska tahdon nauttia tästä esikoisen vauvavuodesta täysillä. Jos tulee taas samanmoiset pahoinvoinnit, niin hoidappa siinä sitten alle yksivuotiasta... Ens kesänä voisin jo poistattaa kierukan ;) Ei sen puoleen, ei mulla ole vielä menkkojakaan, vaikka lopetin imetyksen kuukausi sitten ja sitä ennen mentiin osaimetyksellä.
 
Täällä vietetään sairaslomaa talviloman alkuun asti. Olin viime viikon jo poissa töistä kun selkä kipeenä. Eilen sitten tuli käytyä töissä kokeilemassa, mutta ei siitä mitään tullu. Selkää särkee ja kotonakaan ei oo hyvä juuri missään asenossa istua. Ainut mukava on makoilla vaan. Käveleminen onnistuu kans mut hidashan tässä meinaa jo olla :D

Nyt vaa sit lepäilee tässä näin ja odottaa et viikot kuluis :D Pientä shoppailua pitäis vielä harrastaa. Hoitoalusta puuttuu :) Huomenna oiski aika sisätautilääkärille. Sinne kuuntelmaan labra tuloksia. Ja jos ne osais jotain jo sanoo synnytystavasta, kun mullahan käytössä se Klexane. Perhevalmennuksiinki on ilmottauduttu tässä näin ja muutamaan kertaan päästään miehen kanssa osallistumaan. Myös synnytysosastolle sain aikaseks varattua ajan.
Mutta nyt lepäilemään. :)
 
Eska, toi on kyllä totta että ensin haluaa esikon vauvavuodesta nauttia, ennenkuin alkaa toista yrittämään. :) Mieki hiljaa mielessäni pohdiskellu, että sitte ku tää vauveli on vuoden verran niin voitaisiin lähteä takaisin lapsettomuushoitoihin kakkosta yrittämään. Tietenkin riippuen ihan fiiliksistä ja elämäntilanteesta. :)

Mirkkunen, koitahan pärjätä selän kanssa! Onko sulla ihan issias-tyylistä kipua vai ihan ristiselässä kipu? Kannattaa yrittää huomioida omaa ryhtiä, itse ainakin hoksannu ku maha ja tissit kasvanu niin ryhti jotenkin lysähtänyt, etten ihmettelis jos selkään ottaisi.

Neuvolassa taas vaihteeksi käyty ja kaikki oli ok. :) Täti sano että maha on entisestään laskeutunut viime viikosta ainaski hänen mielestä ja naureskeltiinkin kun neuvolakortista loppu tila kesken, joten nyt pitäis alkaa syntymään jo. :D Hemppa oli 130 eli tosi hyvä, verenpaine ok ja painoa oli tullut vain +300g/vk. SF-mitta oli 36cm (viimeksi 35) eli sekin on kasvanut taas vaihteeksi. :D Ja pissakin oli edelleen puhdas.

Eli tämmöstä, josko sitä alkaisi laittamaan kämppää kuosiin kun loputkin vieraat on lähteneet ja alkais myös keittelemään tuttisoppaa. :)

Ihanaa torstaita mammoille!

Chiba&My 38+2 :heart:
 
^^ mulla putosi sf mitta 2cm paria päivää ennen synnytystä :) kävin perjantaina ja sunnuntaina alkoi.. ja sunnuntaiaamuna mun maha tuntui että roikkuu polvissa :D se oli tipahatnu ihan kokonaan ja näytti ihan ku olisin pallon nielly joka olis tulossa just ulos! siis kun vyötärö oli niin kapea ylhäältä! :D
 
Chiba, se on semmonen särky alaselässä ja paineen tuntu vähän. Tosiaan ryhti on omast mielest kans huonontunu ja vaikka töissä oli mahdollista istua muka niin hyvillä satulatuolilla ni silti särkee vaa.

Nyt odotellaan lääkäriä et joskos pääsis jo.
-mirkkunen_ ja tyyppi 32+0
 
Chiba Mä luulen, et mulle ainakin tulee sellanen fiilis, kun saadaan vauva kotiin sairaalasta.. :D kauhee paniikki, et nytkö se pitäis saada oikeesti pysyyn hengissäkin..apua! :LOL:

mirkkunen Tsemppiä selkäkivun kanssa! Toivottavasti helpottaa levolla! Mulla kans ongelmia selän kanssa näin istuessa.. ei oo kiva vaiva.. : /

Eska Kiva kuulla aina välillä jo nyytin syliin saaneiden kuulumisia! :)

Neuvolassa käyty eilen ja eipä siä sen kummempaa ollu.
Hemoglobiini 121
Verenpaineet 102/65
Sf-mitta 33
Paino noussu 332g/vko. Ollu nousu jo iät ja ajat reilun 100g/vko, et olihan sen nyt sit jossain vaiheessa pompsahdettava. prkl. Nyt tullu sellanen 15 kiloa painoa yhteensä.
Vauvan syke oli 135
Pissa puhdas
ja vauva edelleen pää alaspäin :)

Sit sainkin viä lääkäriajan! :) Ensin sanottiin, etten sais, kun olin tayssissa äitiyspolilla kontrollissa klexaneiden takia, mut eilen hoitaja katto, et siitä on kyl niin kauan aikaa, et laitetaan nyt viä se neuvolalääkäri kuitenkin.. Tosin vasta kolmen viikon päähän, mut ei haittaa.. :)

Nellielli ja pötkö 35+4
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei!
Rakenneultrasta kotiuduttu ja pienellä kaikki hyvin! Saatiin melkovarma sukupuoli lupauskin, joka paljastuu muille sit syntymän jälkeen. Olo on huojentunut ja iloinen! Painoa pienellä 300g, vastasi hieman pienempiä viikkoja kun on menossa, mutta mitään tietoja ei vaihdettu. Liikkeet ja sykkeet ++ ja perätilassa tällä hetkellä. No kerkes sen ultran aikana olla joka tilassa kun oli niin liukas liikkeinen :D Saatiin vielä äippäpolille toinen ultra-aika sokeriseurannan vuoksi viikolla 28 eli joulukuun alkupuolella vielä sit ultraan...
Heidukka ja Mytty 20+1
 
Täällä tais mennä sitte osa lapsivesistä. Heräsin kovaan vatsakipuun ja sitte lirahti niin että housut oli märkänä. Soittelin tossa SVO:lle mutta eipä tartte ainaskaan vielä lähteä, pitää kuulemma tarkkailla että tuleeko vettä lisää vai onko vain vetistä valkovuotoa (mitä epäilen suuresti).

Nyt sitte odotellaan pari tuntia paperi persuksissa että tuleeko läpi vaiko ei. Alavatsa on kyllä vähän kipeenä ja eilen ihan puun takaa tuli vatsan totaali tyhjeneminen. Että saa nähdä miten meidän nyt sitte käy.

Edit:// Kyllähän se lapsivettä tosiaan on mitä lorottelee ja limatulppankin jämät tuli sitte. Nyt onki supistellu tunnin ajan epäsäännöllisen säännöllisesti, aikalailla 10-20 minuutin välein.

Näytille täytyy mennä klo 19-21 välillä jos ei mitään hurjempaa ole tapahtunut, mutta jos alkaa supistamaan ja ei enää kotona pärjää niin sitten SVO:lle suorinta tein. Ja voipi mahdollista olla että tässä lähdetäänkin parin tunnin päästä, jos tätä menoa jatkuu..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä