The Esikoishaaveista 2012 & 2013 plussanneet

Mulla kuulu Nanna noilla viikoilla sykkeet neuvolassa vasta eka kerran. Rakenneultraa odotin malttamattomana. LÄhinnä sitä että kaikki rakenteet kunnossa ja tietty sukupuolikin oli kiva selvittää siinä samalla.

Tänne tuli eilen äitiyspakkaus joka oli kyllä kiva. Mieskin yllättäen innostui sitä penkomaan ja omaan tyyliinsä sovitteli kuola- ja ruokalappua omana kaulaansa :rolleyes: Pikkuhiljaa pitäisi rueta katsomaan että kaikki tarvittava on kasassa. Osa meidän kesäkuisista oli pakannut jo sairaalakassinkin kun itse en ole suonut hirveästi ajatustakaan koko asialle tai synnytyksellekään. Onhan siihen vielä aikaa..

Jepu ja neiti 28+6
 
  • Tykkää
Reactions: Marpa
Jepu Apua :D pakannu jo sairaalakassin. Pitäsköhän munkin? :D

Nanna Kiva kuulla että raskaus on edennyt hyvin. Puoliväli häämöttää. :)

Tänään tosissaan käyty sokerirasituksessa. Yyh.. mutta selvisin hengissä. Torstaina viimeistään kuulen sitten tulokset, kun on neuvola.

marpa ja milli 38+4 (Meinaa enää pysyä mukana omissa viikoissa, mutta kaippa tuo on oikein :) )
 
Marpa: sulle voisin suositella jo tuota sairaalakassin pakkaamista ;)
Eikö vieläkään mitään tapahdu? Onkohan sulle tulossa pääsiäisenä tuo lapsonen. Itsekin pelkään että oon juhannuksena synnytyslaitoksella. Jotenkin nuo loma-ajat aina hirvittää että miten on väkeä tarpeeksi paikalla mutta eiköhän ne tuommoisissa paikoissa siitä huolehdi.

terkuin Jepu ja neiti 29+2
 
Jepu85 ei tää kyllä oo mtn merkkejä ole osoittanut, että olisi ulos tulossa. Ja kyllä niillä käsittääkseni on ihan normaali määrä työntekijöitä paikalla, koska ei ne lapset katso päivämäärää milloin syntyy. Noille pyhille vaan varmaan vähemmän ottaa suunniteltuja sektioita ja käynnistyksiä. :)

ON: Tulisi äkkiä perjantai niin pääsisi sinne kokoarvioon.

Ja vaikka ite on ihan hermona jo, että millon tää tulee ulos, niin ai että miten ärsyttävää on kun kaikki muut kyselee (siis äiti, mummo, kaverit, muut sukulaiset jne), että eikös sen vauvan olisi aika tulla jo ulos, kun on niin isokin jo ja on niin pitkällä raskaus, miksi eivät käynnistäneet sitä jo silloin viime viikolla, kun oli jo 4kg kokoarvio, sano sille vauvalle, että tulee jo ulos...ihan kuin tää olisi vain mun päätettävissä. ARGH...eihän ne pahalla, mutta en itsekkään nauti tästä tilasta ja muutenkin jännää, niin ei kauheesti auta kun toiset kauhistelee jo valmiiksi kun olen niin iso nyt ja niin pieni normaalisti ja vauva on niin iso ja mitenköhän synnytys onnistuu minulta jne.

Taas avautumisviesti.. sori.. vähän vissiin alkaa olla pinna kireällä?

marpa ja milli 39+0 poks
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Täällä synnytystapa-arvio tehtiin äitiyspolilla, ja siinä ultrattiin miten päin tuo kersa tuolla mahassa oli :D

Poika kasvaa ja syö ja nukkuu. Öisin örisee kuin merimies ja äiti ei saa nukuttua. Se on sitä vauva-arkea :)

Marpalle pikaiset jakaantumiset!

piggy ja Leevi, 2kk ja 2 päivää.
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby89 ja Marpa
Marpa voin kuvitella pinnan kiristymisen.. tosin kun malttamaton olen harrastin itse samaa terroria omaa siskoani kohtaan viime syksynä.. nyt saan varmaan tuta miltä se tuntuu :D Siskolla molemmat tulleet hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa viikoilla 37-38.. tiedä sitten enteileekö minulle mitään. Mahaa kyllä samallalailla herkästi supistelee rasituksessa kuin siskolla ja muutenkin meillä raskaudet olleet aika samanlaiset.

Piggy uskomatonta että sun vauveli on jo 2kk! Tuntuu että siitä ei ole kovin kauaa kun tuskailit viimemetreillä raskauden kanssa samaan tapaan kuin Marpa. Aika menee niin nopsaa että kohta tässä varmana jo itselläkin tuhisee vauveli sylissä.. uskomaton ajatus ja jotenkin epätodellinen vaikka se itsestään muistutteleekin potkuillaan ja pyörimisillään harva se tunti eikä oikeasti ole kuin tuossa muutaman sentin päässä vatsanahan alla mutta silti niin kaukana :D

Olen pessyt vauvan vaatteita ja laittanut jo kaappeihin odottamaan vielä silityskierrosta. Pinnasänky, kaukalo ja vaunut jo on. Ne on varmaan tärkeimmät. Hulluita päiviltä ostin tripp trapp tuolin ja ostan siihen varmaan sen newborn setin jotta vauvan saa välillä yläilmoihim. Meillä on koira joka arvattavasti tykkäisi toisen nassua käynä nuolaisemassa vähän väliä.

terkuin Jepu ja neiti 29+4
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
jepu85 Vielä ollaan yhdessä koossa. Maanataina (40+4) on nyt äitipolikäynti. Saa nähdä antavatko vielä viikon päähän uuden ajan. Vauva on kuitenkin saanut jo komean painoarvion 4kg ja ite olen aika pieni (lähtöpaino 54kg ja pituus 159cm), joten käynnistyksen mahdollisuus on käsittääkseni ilmassa.

Itse olen löytänyt jonkinlaisen zen-tilan ja en enää jaksa olla täpinöissä milloin tämä vauva päättää syntyä. Tämä johtunee siitä, että äitini yksikään synnytys ei ole luonnolliseti käynnistynyt. Kaikki kolme jouduttu käynnistämään. Keskimmäisessä raskaudessa synnytys yritti käynnistyä, mutta ei sitten käynnistynytkään. Luulen, että itsellä sama kohtalo, koska meidän raskauden on menny muutenkin aika yksi yhteen. Ainoastaan erona ollut se että minulla on kiloja tullut tuplasti enemmän..heh 25kg :saint:

Mies on jo ihan hermona milloin vauva tulee ja päivittäin puheleekin mahalle jo, että tulisi ulos :D

Meidän pääsiäispupu taitaa olla muuttumassa vappupalloksi.

Marpa ja itsepäinen Milli 40+2
 
Jokohan siellä nyt Marpa mahtaa olla jakautunut? On tää niin jännää aikaa. =)

Meillä oli tiistaina RU ja kaikki oli pienellä hienosti. Ihanasti imi välillä peukkua, kyllä äidin ja iskän sydämet suli. Saatiin varovainen tyttölupaus. Mulla oli ihan alkuraskaudessa tyttöolo ja sit muuttui poikaoloksi, kun mies masuasukkia kokoajan pojaksi puhutellut... Mutta onnellinen olen pienestä olipa tyttö tai poika. :) Vastasi viikkoja ja ihana oli taas nähdä pieni ruudulla.
Käytiin ultran jälkeen vauvatarvike ostoksilla ja mukaan lähti yhdistelmävaunut (Ora Jovi Air), turvakaukalo+telakka ja sitteri. Hups. :p Nyt on kovasti hoitopöytä etsinnässä, huomenna meen kattoon yhtä käytettyä, tuppaavat nuo olemaan uutena niin kalliita, ettei raski ostaa. Sit ei isompia ostoja oiskaan enää ku pinnasänky... Ja iso lista pikkujuttuja vaatteita, petivaatteita yms. :) Ihanaa!
Eilen kerroin töissä kaikille, eivät kuulemma olleet huomanneet mitään. (Vaikka omasta mielestä maha on jo ihan selkeä). :D
Enää ei oiskaan kun puolitoista kuukautta töitä ja sit kesäloman kautta mammalomalle. Oon niin iloinen!

Ihanaa viikonloppua mammat ja masut! :)

Nanna ja pikkunen 21+5
 
Nanna ihan parasta tommonen että pääset äityisloman kautta mammalomalle. Itsekkellekin olisi kelvannut. OOn ollut tässä loppuajasta nyt aina muutamia päiviä slomalla.
Viimeksi nyt to-pe kun kävin työterveyslääkärillä mun vatsavaivoja valittamassa. Sanoi että nyt pitää muutama päivä lepäillä.. en mennyt ees saikkua hakemaan mutta sitä sain kun joskus tuntuu että sitä ei ainakaan neuvolan puolelta hevillä saa. Itselle työpäiviä siis 10 jäljellä kun on pätkäviikkoja.. Tuntuu hurjalta ja aika kivalta :D

tsemiä sulle marpa!!

Jepu ja prinsessa 31+3
 
Heipä hei. Eli täällä jakauduttiin 21.04.2014 klo 18.33. Tyttö painoi 3990g ja pituutta oli 50cm. Liitän tähän vähän omaa synnytyskokemusta, jonka kirjoitin yhteen toiseen paikkaan.

Sunnuntaina 20.4 illalla alkoi siis supistella ja muistaakseni siinä klo22 jälkeen alko olla aika säännöllisiä ja napakoita supistuksia. Ruvettiin kellottamaan niitä puolenyön aikoihin ja yhdeltä taisin soitella synnärille. Sieltä käskivät mennä suihkuun ja ottaa panadolia. Kolmen aikaan soitin uudelleen ja silloin supparit oli 3min välein ja sain huutaa täyttä huutoa. Puoli 4 lähdettiin synnärille ja olin 3cm auki. Sitten sain aquarakkuloita ja TENS-laitteen ja niillä pärjäsin puoli 10 asti, jolloin supparit alkovat tuntua taas niin, että sain huutaa täyttä huutoa.


Verenpaineita seurattiin jatkuvasti raskausmyrkytyksen tai sen epäilyn takia. Pissassa oli myös suhteellisen paljon proteiineja, joten päädyttiin epiduraaliin, koska paineet piti saada alas, koska kipu nostatti niitä liian korkealle. Epin laitto sattui jostain syystä aivan kamalasti, huusin taas täyttä huutoa. Sitten kaikki kivut hävisikin. Sain nukuttua, koska takana oli yli 24h valvomista. Toki olisi ollu hyvä olla liikkeessä, mutta olin aivan poikki. Tuossa vaiheessa oli valvottu jo yli 24h. Sitten kun olin 5cm auki niin puhkaistiin kalvot, mutta se ei on edistänyt asiaa ja sitten sain oksitosiinitipan ja epi annettiin uudelleen 3- 4 kertaa koko aikana.


Jossain vaiheessa huomattiin että vauva ei ole kiinnittynyt ja on avotarjonnassa. Se vähän stressasi, mutta kätilö, joka oli muuten mies, oli tosi rauhoittava ja asiallinen.


Kun tuli aika ponnistaa klo 18.10, kokeiltiin ensin kyljeltään, mutta jouduttiin siirtymään puoli-istuvaan ja kutsumaan kaksi lääkäriä paikalle koska vauvan sydänäänet eivät palautuneet ponnistuksen jälkeen. Ponnistusten edetessä jouduttiin siirtymään poikkipöytään? eli jouduin ihan selälleen ja jalkatuille. Väliliha leikattiin, ja vauva kääntyi onneksi rt ponnistusten aikana. Synnytys sinänsä siis oli ihan ok. Sain vauvan rinnalle nopeasti ja hän oli kaunis. Vauva syntyi klo18.33.


Jonkun ajan päästä vauvan syntymästä oloni kuitekin huononi ja taju meinasi lähteä ja oksetti kamalasti ja oksensinkin ihan kiitettävästi. Tästä minulla ei ole aivan vahvoja muistikuvia. Vauva annettiin mun miehelle ja minulle hoettiin, että pitää pitää silmät auki. Niinpä minä vaan koitin pitää silmät auki. Ensimmäinen ajatus tuona aikana oli, että tässäkö tämä oli ja että pakko pitää silmät auki niin en voi kuolla. Seuraava ajatus oli, että jos en kuole, niin menetänkö kohdun ja en voi saada muita lapsia. Oksensin ja olin tajunnan rajamailla pitkän aikaa ja paikalle kutsuttiin myös jossain vaiheessa gyne, joka tarkasti paikat ja mistä vuoto johtuu, se oli kuitenkin tyrehtynyt jo jonkun lääkkeen ansiosta.

Jouduimme koittamaan suihkussa käyntiä kaksi kertaa, koska ekalla kerralla meinasin pyörtyä suihkuun ja kaksi kätilöä joutu kantamaan minut takaisin sänkyyn. Toisella kerralla sain juuri ja juuri pysyttyä tajuissani, että sain pestyä itseni. Vauvahan kakkasi minun päälleni kun se oli nostettu syntymän jälkeen rinnalle. Neiti vissiin halusi olla alle nelikilonen ja pasko pois ylimääräset 10g ennen punnitusta. ;) En tiedä miten kauan kaikkea kesti, mutta sain sitten vauvan rinnalle taas kun väliliha oli ommeltu ja olin suihkusta selvinnyt.

Päästiin sitten perhehuoneeseen ja onneksi, koska en olisi kyennyt pitämään lapsesta yksin huolta tuona aikana. Seuraavana päivänä hemppari mitattiin ja todettiin sen olevan 65 ja sain kolme pussia verta. Vauva huusi täyttä huutoa ekat päivät, koska minun kehoni ei voinut yhtään antaa maitoa, koska se yritti parantaa itseään. Niinpä vauvan paino putosi 11.9% ennen kuin lisämaitoa alettiin antamaan. Voi että vauva oli sitten tyytyväinen kun sai ruokaa. Toinen ressu oli liian kauan minun mielestäni nälässä.

Nyt onneksi paino on noussut, sunnuntaina 3.8kg meni rikki ja kokoajan ollaan tissillä. Vauva on niin ihana ja kaunis.

Vähän sekava teksti, mutta nyt kaikki paremmin. Vauvalla kaikki on hyvin ja itsekkin alan palautua synnytyksestä ja pystyn jo jotenkuten istumaan välilihan leikkauksen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä toivutaan ihan mukavasti. Pystyn jo istumaan ja kävelemään aika kivuttomasti :) Ja ei tarvia enää niin paljon kipulääkkeitäkään enää syyä. Välilihan leikkaaminen ei oikeasti tuntunut missään siinä synnytyksen aikana. Mieskin sanoi, ettei se niin pahalta näytä :D

Olen vaan niin onnellinen tästä lapsesta. Se on niin ihana tuhisija. Ja tää kaikki tuntuu niin luonnolliselta ja oikealta. :) Kyllähän toi välillä on aika haastavakin pimu. Viime yönä taas valvottiin ja hyssyteltiin, kun oli vissiin mahanpuruja kovasti. Joskus on vaikea vielä ymmärtää mikä on hätänä, mutta aika hyvin on pärjätty. Painokin kähtenyt onneksi nousuun.

marpa ja milli
 
miss_piggy
Onnea Marpalle! Olipa melkonen synnytys, mutta onneksi kaikki on hyvin :)

En oo tänne kirjoitellut aikoihin. Täälläkin menee mallikkaasti, poika kasvaa ihan silmissä :D Täyttää nyt 10 päivä jo 3 kuukautta :) 12.5 olisi seuraavan kerran neuvolalääkäri jolloin pojalle pistetään 2xrokotusta ja suun kautta rota-rokote.
12.4 edellisessä neuvolassa pojalle oli kertynyt jo pituutta noin 61cm ja painoa 6550g, joten saa nähdä mikä on tilanne nyt :D
Tissi maistuu vähän liiankin hyvin. Öisinkin joutuu yleensä imettämään 4-5 kertaa yöstä riippuen, ja se vähän väsyttää kun ei saa kunnolla nukuttua. Lähinnä siksi, että poika on tosi kovaääninen nukkuja, ähisee ja örisee ja mörisee, joten itse en huonounisena saa nukuttua ja poika rauhoittuu sitten vain tissillä. Tuttia kun herra ei suostu syömään.
Muutaman kerran on yö mennyt kahdella syötöllä, mutta eiköhän nuo ruokailuvälit pitene kunhan vaan aloitetaan kiinteät sapuskat.
Masuvaivoja täällä ei onneksi ole ollut pitkiin aikoihin. Yhdessä välissä annoin pojalle lämpimään veteen liuotettuja gefilus-kapseleita + etanolipohjaista jekovit-d-vitskua kun tuntui, että relatipat aiheutti jotain mahavaivoja, mutta nyt olen taas antanut gefilus-tippoja, jotka vastaa noita rela-tippoja.
Jos jollakin on vauvalla mahavaivoja, niin kantsii koittaa jättää hetkeksi relatipat pois, ne kun on öljypohjaisia, ja vauvan suolisto ei välttämättä sulata sitä öljyä.
Mutta tämmöistä tänne, selkä ja niska on kipeänä kun tuota kossia saa kanniskella melkein koko aika :D
Nukahtamaan ei suostu muuta kuin tissittämällä, helpompaa olisi jos vain voisi kantaa pinnikseen ja poika simahtaisi siihen ;)

piggy ja leevi, pian 3kk.
 
Täällä jäätiinkiin saikulle 7 päivää ennen äippälomaa.. ei vaan jaksanut :)

Mulla on Piggy sellainen tavoite että vauva oppisi nukahtamaan itsekseen että ei tarvitsisi nukuttaa kuten joillakin joilla menee siihen sitten kamalasti aikaa. Helpommin sanottu kuin tehty :) en tiedä miten siinä pitäisi käytännössä ja menetellä ja riippuu varmaan lapsesta. Siskolla kumpikaan ei ottanut tuttia ja sehän on sitten yöllä pelkkää tissiä suuhun aina kun lapsi herää. Helpompi olisi vaan tutti laittaa suuhun ja vauva voisi siitä hakea turvaa. Voimia tuohon yöheräilyyn.. sehän kyllä vähenee puoleen vuoteenkin mennessä paljon mutta väsymys on kyllä varmasti aika kamalaa ennen sitä.

terkuin Jepu ja neiti masussa 33+0
 
miss_piggy
Jepu, täällähän tuttia on koitettu jo synnärillä tyrkyttää, mutta ei vaan kelpaa :D Toiset vauvat ei siis tuttia huoli sitten millään, ja toisaalta hyvä kun ei tartte sitten alkaa siitä vierottamaan :)
Nukuttamiseen menee yleensä aikaa 30min-60min, eipä tuo kovin rasittavaa ole ;)
 
Hirmusti oonea Marpalle pienestä! On ihanaa lukea noita synnytyskertomuksia. :)
Ei ois Jepullakaan enää montaa viikkoa H-hetkeen jäljellä...

ON: Täällä masu kasvaa ja hytkyy! Potkut tuntuu ja näkyy, myös miehen käteen, joka ahkerasti onkin masua kokeilemassa aina. :) Äitiyspakkaus on tilattu ja on matkalla, ootan sitä jostain syystä tosi paljon. Ehkä konkretisoituu vielä enemmän kaikki, kun viimein pääsee siihen käsiksi. :D
Riesaksi mulla on tulllut liitoskivut, nivustaipeissa. Välillä parempana ja välillä tosi kipeenä, ettei meinaa jalkaa pystyä nostamaan housunlahkeesta sisään tai ulos. Ja välillä kävelemään lähtö on tosi kivuliasta. Mut yleensä päivät menee ihan hyvin ja sit iltaa kohden kipeytyy, että töissä on pystynyt kuitenkin olemaan. Vaikka neukkutäti tiistaina vihjaisikin, että voisi ottaa vähän huilia sieltä... Mut ei mulla ois enää kun nelisen viikkoa töitä ennen kesäloman ja äippäloman alkua, niin ei halusi saikullekaan jäädä... Mut tietty jään, jos tää vielä menee kipeemmäks!

Neuvola oli siis taas tiistaina ja kaikki mallikkaasti. Sf kasvanut tasaisesti, venenpaine hyvä, hemppa 137 ei edelleenkään tarvetta lisäraudalle, pissa puhdas, paino noussut koko aikana noin 2kg, pienen syke vahva ja tasainen. Ja tosiaan sain ne kelan paperit,niin heti illalla laitoin kaikki mahdolliset hakemukset menemään! :D

Täällä ootetaan kyllä niin malttamattomasti kesää ja lomaa!

Nanna ja pikkunen 24+4
 
Kivalta kuulostaa Nanna! Milloin sulla oli laskettu aika ja milloin jäät äippälomalle?
Nuo potkut on mahtavia kun niitä alkaa eka kerran tuntea :D

Täällä äippäloman eka päivä vaikka viime viikon tiistaina jäin jo saikulle. Olo on epätodellinen kuitenkin kun mies lähti töihin ja minä en.. Huippua :D
Olo on aika hyvä ja oon käynyt koiran kanssa useamman kerran päivässä pieniä kävelylenkkejä. Pitää turvotukset aisoissa ja mahan toiminnassa ;)
Ensi viikolla synnytystapa-arvioo joka vähän jännittää. Synnytystä en oo hirveästi miettinyt enkä stressanut ainakaan vielä..

terkuin Jepu ja neiti 34+5
 
Jepu Miksi sulla on synnytystapa-arvio? Ja ei sitä kannata kauheasti stressata ainakaan. Se on mun mielestä ihan hyvä miettiä, että miten haluaa kenties edetä kivunlievityksen kanssa. Haluaako kokeilla aqua-rakkuloita tai tens-laitetta tai allasta (jos sairaalassa on siihen mahdollisuus). Mun piti tehä synnytystoivelista bebesin sivuilla löytyy esimerkkilista millainen se voisi olla, mutta en sit ehtiny tehä, kun synnytys sitten alkokin spontaanisti eikä käynnistyksellä mitä luulin :D

Omaa napaa vielä vähän. Eli meidän neiti täyttää tänään 5viikkoa ja aika on kullannut hyvin muistot synnytyksestä.

Vauva on muuten ihan kiltti, mutta välillä on jotain vatsanväänteitä ja sitten saattaa olla että huudetaan monta tuntia ja sitten vauva onkin jo kauheen väsynyt ja nälkäinen, mutta ei suostu nukkumaan eikä syömään, kunnes on huutanut itsensä ihan uuvuksiin. Näitä ei onneksi ole kovinkaan montaa ollut. Yöt meillä onneksi nukutaan aika hyvin.

Ja eppari haavakin alkaa pikku hiljaa olemaan parempi. Vielä ei ole kokonaan parantunut, mutta mulla ylipäätään haavat paranee todella hitaasti.
 
Jepu LA mulla on 31.8. äippälomalle jään heinäkuun loppupuolella, suoraan kesälomalta, joka alkaa parin viikon päästä. :)

Liitoskivut on onneksi vähän helpottaneet, ei oo ees jokapäivä kipeenä enää. Tänään tuli lappu, että äitiyspakkaus ois postissa, huomenna pääsee vihdoin sen hakemaan! Hirmuinen pesänrakennusvimma on tullut nyt. Kaikki pitäisi puunata ja pestä ja saada laitettua kuntoon. On työmotivaatiokin vähän kadoksissa, kun tekisi mieli vain touhuilla kotona... No onneks ei oo enää pitkä aika siihen. Perjantaina mulla ois sokerirasitus...

Nanna ja pikkunen 26+2
 
  • Tykkää
Reactions: Marpa
marpa ei mulla siis ollut mitään synnytystapa-arviota. Perusneuvolalääkäri.. sekoilin vaan että mikä se oli.

Mitään kokoarviotahan ei siis tehty. Lääkäri vaan katsoi että raivotarjonnassa on ja kaikki kunnossa. Hyvin pikainen käynti. Streptokokki näytteet otettiin ja onneksi oli negatiiviset. Voi aiheuttaa kuulemma vauvalle pahimmillaan sepsiksen jos ei huomata. Täällä OYSin alueella on noita näytteitä otettu vasta joulukuulta lähtien joten aika uusi käytäntö. Mulla enemmän ollut ongelmia noiden sokereiden kanssa. Raskausdiabetesta ei ole, kaksi kertaa olen käynyt rasituksessa. Jostain syystä vaan sokerit usein plussalla.

Nanna tiedän tuon pesänrakennusviettitunteen. Itsellä oli viime viikolla yksi tentti jonka jälkeen tuntunut että kerkeää vasta kunnolla kotia laittaa. Nyt suunnitelmissa pestä ainakin ikkunat ja käydä ostamassa vauvalle kotiuttamisvaatteet ja pakkailla sairaalakassia valmiiksi. Pihallekin jotain kukkia pitäisi laittaa.. onhan tätä :) Kiva olla mammalomalla tälleen kesällä.

terkuin Jepu ja neiti 36+5.
 
Jepu Mulla ei missään vaiheesas otettu tota streptoa, mutta onneksi vauvalle ei tullu mtn, joten nega se vissiin oli. Kokoarvion voi antaa kokenut terkkakin käsikopelolla, mutta mäkin sain monta kokoarviota käsikopelolla ja ultrallakin. Välillä ne arviot osu aika nappiin ja joskus ei. Nelikilosta täältä odotettiin ja synt. paino oli se 3990g :) Varmaan olisi ollu sen 4kg, jos neiti ei olisi kakannu mun päälle ennen punnitusta :D

Vielä vähä omaa napaa. Joudutaan edelleen olemaan lisämaidoilla, koska neidin paino ei nousu vaadittavia määriä. Tosin pituutta on tullu kyllä senkin edesta, mutta se ei selitä kuulemma sitä että paino nousee hitaasti. Tänään on taas tuomionpäivä ja kuullaan onko paino noussut mitenkä. Viimeksi perjantaina kävin punnituttamassa ja sillon ei ollu noussu tarpeeksi. Ja neiti päätti vielä tänä aamuna vääntää kakat. Kolmeen päivään ei ollu kakannu ja taas ennen punnitusta kakkaa. Miksi se ei voi pitää niitä kakkoja sisällä punnitukseen asti :D
 

Yhteistyössä