The Esikoishaaveista plussanneet 2011 & 2012

Chiba, ihana pallo sulla :D sullaki on iso maha niinku mulla oli! oot vielä muuten niin pikkuruinen! ja tosiaan, nyt makoilet sit vaan, se on mun käsky! sit kun 36 viikkoo poksahtaa, saat alkaa taas liikkumaan :D

taitelijatar, uskoisin että oot nyytinhakureissulla ;) tsemppiä :heart:

onnea uusille tulokkaille :heart: kauheesti tsemppiä pitkään odotukseen! sitä tarvitsette kärsivällisyyden lisäksi :D

sekä onnea ihanista ultrakuulumisista :heart: ne lämmittää aina sydäntä!

tiuhti ja Matias tasan 4kk :heart:
 
Chiba Ihana masu siulla. :)

nellielli Mielestäni työnantaja saa joustaa virallisista lomajaksoista. Ja siun tapauksessa en ymmärrä miksei joustoa voisi antaa. Etenkin jos ennenkin on joku saanut joustoa. Nämä kun ei saisi olla pärstäkerroin asioita... :mad: Toivottavasti saat loman pitää ennen äitiyslomaa.

(.) Täällä ollaan vielä yhdessä kasassa. Huomenna mennään polille kontrolliin ja katsotaan mitä tehdään.

Toissapäivänä tosiaan iltapäivästä holahti tosi vetistä vuotoa kahdesti (10 minuutin sisällä), niin soittelin sitten päivystykseen. Käskivät tulla käymään. Kävin ja eihän se vettä ollut. Tosin kätilö oli sen verran mukava, että vähän pyöräytti kohdunsuulla ja sanoi, että oon sormelle auki ja että toivottavasti pieni ärsytys auttaisi käynnistymään ittekseen. =) Perusteli päätöstään sillä, että oon jo niin pitkällä. ;)

Eilen sitten supistelikin 7 minuutin välein noin kolmisen tuntia illalla, mutta loppuivat sitten. Eikä nuo supistukset mitenkään kovia olleet, mutta ihan virkistävää, että jotain tapahtuu. =)

Tänään ei sitten ole vielä ollutkaan mitään erikoisempia tuntemuksia. Kunhan mies tulee iltapäivällä kotiin niin olisi tarkoitus vähän mennä kävelylle. Jospa se auttaisi. :) Ainakin naapurin mummu on aivan vakuuttunut, että kävely auttaa. ;)

Hyvää torstaipäivää kaikille! :)

Taiteilijatar ja Tättägluu 41+4
 
Viimeksi muokattu:
Tiuhti, no tosi pikkuruinen. :D 175cm pitkä ja tällä hetkellä elopainoa 83 ja risat kiloa. En tunne itseäni kovin pikkuruiseksi.

Täällä on tosi sekavat fiilikset tällä hetkellä... Kävin tosiaan siellä lääkärikontrollissa ja laitto sitte kiireellisen lähetteen kohti tayssin äitipolia. Kuulemma kohdunkaula 1cm, tai se ei ollu edes varma onko se kohdunkaula (kun kuulemma vauvan pää niin alhaalla että se painaa kohdunkaulaa).
Kauhean pelottelevaan sävyyn puhu että pitäis alkaa varautumaan että poika voi syntyä jo ihan parin viikon sisään ja meinas jo nyt laittaa minun päivystykseen istumaan. Ei sitte laittanu ku mulla on ollu parin päivän ajan ihan hyvä olo, ettei ole kauheasti supistellu, tai ainakaan kipeästi.. En nyt tiedä pitäiskö tässä itkeä vai nauraa.. Itku tulis kyllä helpommin.
 
Täällä kirjottellu jääny taas vähän vähemmälle. Vikaa kesäloma viikkoa vietän. Viime viikonloppuna tuli vähän maalailtua, kun saatiin VVO:lta 3-vuotis lahjaksi remonttipaketin. Nyt on hienot tehosteseinät olkkarissa ja makkarissa. :)

Eilen mies kasas pinnasängynkin valmiiks ja ite pesin vauvanvaatteet. :) Tänään tuli oltua kaverin kanssa shoppailemassa vauvalle kaikkee pientä. Ja samalla yritin kattoo imetysliivei, mut on ne vaa nii hirveen näkösiä ja sitten on koko ongelma. Ei tahdo löytyy isompia liivejä millään. Netistäki nyt yrittäny kattoo mut sit hinnat menee ihan järjettömäksi.

Liitoskivut ovat olleet myös vielä riesana. Etenkin kauppareissun jälkeen on aika kipeet paikat. Myös huomannu, että yöllä ku pitää vessaan nousta ni tekee kipeetä välillä.

Ens viikolla onkin sitten sokerirasitusta, neuvolaa ja hammaslääkärii. Töihinki pitäis takas mennä, mutta kiinnostus on 0. Ehkä pitää 7 viikkoo jaksaa vaa jotenki väkisin ja sitten ois ensin viikko talvilomaa ja sitten äippäloma. :)

- mirkkunen_ & pikku T 26+0
 
Taiteilijatar Kyllä mä nyt sain sen talviloman. :) vaikeeta oli sen kanssa, mutta onneks ny onnistu. Ainoo vaan, et alko perään sit pomo vaan sanoon, et koita nyt pysyä sit töissä loppuaika ja tehdä työsi loppuun, NIIN saat sitten sen talviloman pitää. Kuulosti kiristykseltä, vaikkei varmaan ollu tarkoitettu. Mut siis sai sen käsityksen, et saan pitää talviloman, JOS en saikuta loppuajasta enää. No, mitä jos oikeesti tulee jotain sellasta, etten pysty oleen töissä. Toisaalta ei kehtaa tollasen jälkeen oleen saikulla, mut sit taas toisaalta tekis mieli ihan vittullaikseen hakee saikkua.... Ja toivottavasti siellä alkaa pian tapahtumaan ja saat nyytin syliisi! :heart:

Chiba Voi ei! :( Nyt toivotaan, että poika pysyy vielä pitkään sisällä! Ja sitä lepoa nyt vaan! Voimia! :heart:

mirkkunen_ Ei täälläkään oo minkäänlaista työmotivaatiota, mut jos ny viä koittais jaksaa.. :) ei oo itellä enää ku 4 viikkoa ja sit talviloma ja siihen heti perään äippäloma.. Jaksamisia sullekin töihin! :)

Nellielli ja pötkö 29+5
 
Nyt olis käyty äitipolilla ja kahden viikon totaali vuodelepo napsahti... Vauva sai ensimmäisen satsin kortisonia keuhkoja kypsyttämään ja huomenna sitten toinen..

RV 35 jälkeen saa sitte alkaa taas elämään normaalia elämää, mutta kohdunkaula tosiaan on kypsynyt, nyt oli sormelle 2cm ja sisäsuu 1,5cm ultralla katottuna.. Jos alkaa enemmän supistaan tai tuntumaan painetta niin heti pitää sitte lähteä synnärille.

Painoarvio oli n. 2070g, eli hyvänkokoinen jätkä on jo ja itse teki hengitysliikkeitä ultrassa (mikä on hyvä ja terveen vauvan merkki). Nyt on jokseenkin puhki olo mutta ajatukset selvät.. saanut ihan kunnon lääkärin tutkimukset ja mielipiteet asioiden suhteen.. Nyt sitte vaan lepäilis..

Chiba & My 32+6 :heart:
 
Hei. Nyt tarvii vähän kokeneemmilta kysyä tosta ekasta neuvolakäynnistä, että mitä siellä ylipäätään tehdään? :) Ja oliko teillä ukot mukana ekalla käynnillä ja miten muilla käynneillä?

Sit kanssa sellasta tossa miehen kanssa mietittiin, että millos sitä kertois vanhemmille, että niistä tulee isovanhempia. Eikös se oli että 12viikon jälkeen alkaa olla turvallisilla vesillä?

Omaa napaa sitten vielä.. mutta voisko olla jo raskausoireita, nimittäin ruuan jälkeen tulee helposti etova olo tai sellanen heikko. Plaah.


Chiballe lepiä vaan niin pikkukaveri kasvaa vielä vähän ennen kuin ulkomaailmaan tulee.

Mites Taiteilijatar, joko on pikkunen syntynyt?
 
Heippatirallaa!

Marpa: mies oli mukana ekassa neuvolassa ainakin meillä. Saatiin hirveesti kaikkia opuksia ja kirjoja. Sit punnittiin, otettiin hemppari ja verenpaine. ja juteltiin raskaudesta. ja varattiin kauhee määrä kaikkia aikoja: ultraan verikokeisiin yms... meillä meni noin tunti ja vartti ekalla käynnillä. Joillakin otetaan myös pissanäyte.

Chiba: Nyt vaan lepiä ihan luvan kanssa, kyllä se pikkumies pysyy kyydissä, kato vaan niin kohta tuskailet kun ei synny :D (kaverille kävi niin)

ON: tänään käytiin neuvolassa, Mytyllä kaikki hyvin, seulonnan riskiluvut oli todella mallikkaan isot :D Kilpirauhasarvo mulla oli korjaantunu mut sitten tulikin diagnoosiks raskausajan diabetes. Yks arvo oli tooosi vähäsen yli raja-arvon niin ruokavalio ja vs seuranta alkaa... KETTU :stick: painoo oli tullu kilon verran kuukaudessa. Muutoin kaikki kunnossa...

Heidukka ja Mytty 14+1 painelee suihkuun, iltapalalle ja nukkumaan :)
 
Tänään oli neuvola.. Paino noussu viimeisimpään neuvolaan, joka oli siis neljä viikkoa sitten, vain 500 grammaa eli ei paha..mut sais kyllä olla nousematta ollenkaan enää! :D oon meinaa lihonu jo siihen mun alimpaan painoon ennen raskauden alkua 14 kiloa..et se kyl riittäis mulle, kiitos! ;) Mun hoitaja kyl sano, et sen mielestä mun posket on kaventunu, et olin sen mielestä ihan posket lommolla, kun se ei mua oo hetkeen nähny taas..kai mä oon sit naamasta laihtunu! :LOL: Hemoglobiini oli 125 eli ihan okei..verenpaineet oli laskenu vähän..ei kyl tarttis, kun muutenkin ollu aika alhaiset, mut ei niissä kai sen kummempaa.. sit kohtua kokeillessa hoitaja sano, et tuntuis siltä, et vauva olis kääntyny pää alaspäin.. viimeks viä pari viikkoa sit ultrassa se oli perätilassa.. ja sf-mitta mulla oli 30,5 cm..

Neuvolalääkäriä mulla ei enää oo..tai siis sitä ei oo viä ollukaan..mut sitä nyt ei mulla laiteta, kun tosiaan olin pari viikkoa sitten tayssissa kontrollissa klexane-piikitysten takia..ihan tyhmää.. :( olisin viä halunnu neuvolassakin lääkärille, mut ei sit..sano vaan, et jos ny jotain ihmeempää tulee, niin sit tietty pääsen lääkärille, mut kun kaikki on hyvin, niin ei sille tartte sit mun mennä..

Marpa Meillä ei mies oo ollu neuvolassa mukana..eipä sitä siä oo tarvinnu, kun ei siä oo mitään ihmeempää ollu..just mitataan painoo, verenpainetta, hemoglobiinia jne..et en jotenki oo nähny ite tarpeelliseks miestä mukana, mut jos ite mies sinne haluaa kauheesti mukaan, niin otat tottakai! :) Ultrissa meillä mies on sit aina ollu mukana..siinä on miehellekin jotain konkreettista katsottavaa ja ihmeteltävää.. :) mut siis tosiaan saihan siä ekalla kerralla neuvolassa kaiken maailman opusta ja dvd:tä mukaan, mut mä kyl selvitin ne asiat sit miehelle kotona.. :)

Nellielli ja pötkö 30+2
 
Joo taidan haluta ton miehen mukaan ihan vaan senkin takia, kun kyselee multa kaikkea raskauteen liittyvää ja kun on itekkin ihan pihalla :D Sitten sekin ois vähän kärryillä.

Millos kuunnellaan ekan kerran sydänäänet?
 
Meillä on ollu mies melkeinpä joka neuvolakäynnillä/lääkärikäynnillä mukana, jos vaan on ollu ajat silleen ettei ole kesken päivän tarttenu töistä lähteä. Ekalla käynnillä me saatiin ainaski lippusia ja lappusia ja terkka oli kovin mielissään, kun mieskin oli mukana, toivotteli tervetulleeksi seuraavillekin käynneille. Vaikka äitiähän pääosin tutkitaan niin kyllä ainaski terkkareita on kiinnostanu miehenki ajatukset ja voinnit. :)
Sydänääniä yleensä kuunnellaan sitte jossain 12 viikon kohdilla, tai ainakin näin silloin sanottiin kun kysyin. Ihan sen takia ku vauvalla on niin paljon liikkumavaraa ettei aina saada kuuluville, voi huolestuttaa äidin turhaan. Itsehän kyllä sain äänet omalla dopplerilla kuulumaan 8+ viikoilla. :)

Nyt on saatu toinen satsi kortisonia vauvalle, jos vaikka päättääki syntyä parin päivän päästä niin onpahan keuhkot hyvällä mallilla. Heti kyllä hoksas ku maannu tässä jo monta päivää ja ottanu rauhassa, että vähän kun lähtee liikkeelle niin supistaa ja tuntuu painetta kankussa/alhaalla. Jospa nyt päästäis sinne 35 viikolle niin seki olis jo ihan loistavaa. Onneksi mies on ihana ja tekee nyt etähommaa töistä, pystyy olemaan meikäläisen tukena ja palvelu pelaa. :heart:

Chiba & kovasti myllertävä My POKS 33+0 :heart:
 
Taiteilijattarelle ja koko perheelle sylin täydeltä onnea pienestä prinssistä! :heart: Viimein se odotus palkittiin. :) :flower:

Päivitänkin teidät listaan.. ja listan päivittämisestä puheenollen niin olisko halukkaita hommaan? Toki voin vielä itse päivitellä, mutta näköjään kun meilläkin jäbä olis kovaa vauhtia haluamassa pihalle niin mieluusti tän päivittämishomman delegoisin toiselle henkilölle. :)

Kauhea hikka on taas pojalla. :) hieman meinasi jo huolestuttaa ku meinannu olla vähän vaisuna, mutta varmaankin toi kortisoni tekee sen..
 
Taiteilijattarelle Paljon onnea pojasta! :heart:

Marpa Mulla kuunneltiin neuvolassa ekan kerran vauvan sykkeet rv 11+4.. :)

Chiba Pidetään peukkuja, että pääsette sinne viikolle 35 ja mieluummin reilusti yli! :heart:

Nellielli ja pötkö 30+3
 
Onpas pino taas hiljentynyt... Mites Vaniljan ja Lemonaden laita, joko ootte jakautuneet? :) Ja mitä muillekin kuuluu?

Täällä ollaan vielä kasassa ja viikko vielä olis pötköteltävä.

Chiba&My POKS 34+0 :heart:
 
Hei.. Täällä ollaan vissiin 6+6 jos osaan oikein laskea ja tuossa pari tuntia sitten vessassa ollessa tuli pyyhkiessa aika paljon ruskeeta valkovuodon tyylistä.. Nyt tietenkin sit pelko persiissä. Soittelinkin tonne terveyskeskukseen ja se käski vaan nyt odotella.. pitäs nyt lähtee pieni iltavuoro tekee ja kiinnostaa ihan kauheesti. Onko teillä ollu vastaavanlaista? Voiko se olla harmitonta oikeasti?
 
Marpa Jos ei ala enempää vuoteleen, niin luulisin, et on ihan normaalia..tollasta vuotoo voi olla alkuraskaudessa.. pääsetkö johonkin tarkastuttaan tilanteen? Toivottavasti kaikki on hyvin! :heart:

Nellielli ja pötkö 31+3
 
Nellielli kerkesi ensin, mutta tosiaan Marpa tuommoset vuotelut on ilmeisen normaaleita alkuraskaudesta. Voivat olla ihan kiinnittymisvuotoa tai sitte limakalvoilta. :) en usko että mitään hätää on, jos ei vuoto kovene ja tule kipuja. En kyllä tiedä miten neuvolan puolella ne tommosiin ottavat kantaa ja laittavat ultraan, kun sitähän ei oikein voi ennustaa meneekö kesken vai ei...

Mut mielenrauhan vuoksi kannattaa varata yksityiseltä aika varhaisultraan, saat ainakin viikot selville ja jos sulla viikot pitää nyt paikkaansa, niin pitäis ainakin sydämen syke löytyä jo. :)
 
Marpa: mullakin tuli pariin otteeseen, mutta kuulemma niin kauan kun ei kirkasta verta tule, niin ei tarvii huolestua :) tsemppiä odotukseen!

Omassa olossa ei mitään uutta. Sokerit on pysyny hyvin tasapainossa, ei mitään heittoja ole tullu. Maha kasvaa semmosta kyytiä, että totesin tänään kun olin ulkoilemaan lähdössä, että mulle ei sovi enää omat takit päälle :D Siispä isännän takilla piti lähtee... Tästä tämä mukavuus alkaa :) On ollut vähän mieli maassa kun eilen sain kuulla ystäväni synnyttäneen kuolleen vauvan. Ihan kauheeta, miten sellaista voi kenellekään sattua? Ei oikein edes pysty käsittämään mitä on tapahtunu. Meni nyt vauvalahjan ostaminen hautajaiskukiksi :'(

Heidukka ja Mytty 16+0 (POKS!)
 
Tänään tullu lisää oikein tumman ruskeeta vuotoa pyyhkiessä ja joukossa hieman hyytymiä mun mielestä. Vuotoa tullu ihan vähän pikkuhousunsuojaan kanssa. Edelleen sanoivat etteivät voi auttaa kun ei ollu vapaita ultra-aikoja. Pitää vain odottaa. Loppuviikko on sairaslomaa, kun en töissä pystynyt olemaan. Pelottaa ihan hirveästi.
 
Voi, että Marpa! inhottava tilanne, mutta toivotaan parasta! Joskus voi tulla rusehtavaa vuotoa sillon kun pitäis menkkojen olla... jospa se olis sitä.... Jaksamista! Päivystyksessähän niiden on kai sit pakko tutkia... Sinne vaan jos tuntuu että pahenee oireet...
 

Yhteistyössä