The Esikoishaaveista plussanneet 2011 & 2012

Panskulle paljon onnea tytöstä!!! :heart:

Täällä käyty tayssissa äitiyspolilla kontrollissa.. :) ensin oli lääkäri vartin myöhässä ja sitten teki kaiken jotenkin tosi nopeesti..ei meinannu perässä pysyä..kokeili kohdunsuun tilanteen ja kaikki tuntu olevan okei..ainakin niin sano.. 3,5 cm oli kohdunsuun pituus ja sano, et on puolikiinteä ja suljettu..kuulemma normaalia..vaikken mä mistään mitään tiedä! :D Vauvan painoarvioks sai 1110 grammaa ja muutenkin mitat oli kunnossa! :) Olisin halunnu kysyä, et näkiskö se nyt paremmin sukupuolta, mut en sit kehdannu, kun oli kauhee kiire sillä lääkärillä tehdä kaikki ja muutenki oli vähä sellanen nihkeen oloinen..no, me nyt luotetaan siihen rakenneultran tyttölupaukseen vaan.. :)

Nellielli ja pötkö 28+1
 
  • Tykkää
Reactions: -pansku-
YP, sinuna soittaisin neuvolaan ja kysyisin... Ainakaan itsellä rakenneultrassa niin ultraaja vaan ultrasi ja se siitä. Neuvolasta käsin sitten varmaankin pistävät lääkärille. :) Onnea puolivälistä!

Lenkkari, miten ultrassa meni? Oliko kaikki ok? :)

Mirkkunen, missäpäin kävitte koiranäyttelyissä? :) Itsekin pienimuotoisesti harrastellut kyseistä hommaa niin täytyy ihan mielenkiinnosta kysyä.

Nellielli, saanko kysyä minkä takia kävit siellä kontrollissa? Mulla on varmaan mennyt ohitse jonkin takia. :ashamed: Pitäis varmaan käydä joku ilta ajelemassa Tayssilla ja katsomassa, mistä ovesta mennä sisälle sitte jos tuleeki lähtö... :D

Tuntuu että lokakuisissakin kun ovat käyneet lääkärissä, ovat saaneet painoarviota ja tietoa, miten päin vauva mahassa oleskelee. Itsellä ei mitään ultrattu edes, äkkiä vaan kokeili kohdunkaulan tilanteen, kuunteli äänet ja kirjoitti saikkulappusen. Silloin jäi vähän semmonen olo että "tässäkö tää nyt sitte oli?". Noh, ehkä torstaina olis taas vähän viisaampi asioiden suhteen kun neuvolapäivä...

Chiba & rakas Mysteeripoitsu 30+6 :heart:
 
Chiba, Me käytiin nyt lauantaina Porvoossa. :) Tänä vuonna tullu käytyä vain tässä yhdessä, mutta ihan mukavasti pärjättiin. :) Jonkun verran kuitenkin tullu muuten käytyä niissä kun pienimuotoisesti koiria tulee kasvatettua.
 
Lenkkari, hieno homma että kaikki oli hyvin! Saa huokaista hieman helpotuksesta, kunnes alkaa rakenneultra jänskättään. ;)

Ihanaa tiistaipäivää tytöt, meillä vietetään toista hääpäivää. :heart:

Chiba & My POKS 31+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: nellielli
lenkkarille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

chiballe hyvää hääpäivää! :) juhlitteko jotenkin?

Täällä tänään oli rakenneultra! 99% varmuudella meille olisi tulossa poika :heart: mitat näytti isommalta kuin mitä piti edellisen ultran mukaan. Kätilö ihmetteli miksi olin hänellä ultrattavana enkä lääkärillä niinkun piti.. 29.pv kontrolliultra sitte lääkärillä :) katotaan sydän tarkemmin kun nyt ei ihan kunnolla nähny! Ei haittaa yhtään nähä pikkusta useemmin :)

Onnellinen YP & Fantti 20+1 (21+1) :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Heidukka ja tiuhti_
Huomenta kaikille!

nellielli Hyvä, että kontrollissa kaikki hyvin. :)

lenkkari Onnittelut hyvistä ultrauutisista. :)

Chiba Toivottavasti teillä oli mukava toinen hääpäivä. :)

yöperhonen Onnittelut poikalupauksesta! :)

(.) Eilen oli neuvola ja eipä siellä kummemmin mitään uutta ollut. Varailtiin vielä ensi viikolle aika ja sitten pitäisikin varailla naistenklinikalle kontrolli jos ei pikkuinen ole siihen mennessä syntyny.

Tosiaan, kun tuossa kuukausi sitten tehtiin painoarviota pienestä, niin eilen terveydenhoitaja oli kanssani samaa mieltä, että kyllä vauva on isompi kuin 3000g tässä vaiheessa. Olin arviota kohtaan hieman skeptinen, ja siitä sitten juteltiin eilen hoitajan kanssa. Hän sanoi, että vatsan päältä on vaikea tunnustella, mutta vauva tuntuisi isommalta kuin kolme kiloa, mutta ei kuitenkaan tuntunut jättiläisvauvalta. Eli katsellaan millainen sumotori sieltä tulee. ;)

Eilen tuli pitkästä aikaa nukuttua univelkoja pois. Oikein aamulla yllätyin kun heräsin kuudelta ja tajusin, etten oo puolen yön jälkeen heränny. Päivällä tulikin sitten vielä nukuttua 3 tunnin päiväunet ja pelkäsin, että yö menee harakoille, mutta ei onneksi. Heräilin kyllä, mutta sai sitä nukuttuakin. Vauva tosin innostui päiväunien aikaan mönkimään kamalasti, mutta rauhoittui sitten onneksi, että sain nukahdettua. En enää oikeastaan herää möyrintään, mutta nukahtaminen on vaikeaa, jos toisella on zumbat päällä. :D

Vointi on ok, pieniä kuukautiskipujuilintoja on välillä, mutta ei mitään suurta. Eli odotellaan edelleen positiivisin mielin, että milloin tapahtuu. =)

Taiteilijatar ja Tättägluu 40+3
 
  • Tykkää
Reactions: iseeyou
Chiba Mä joudun pistään Klexane -piikkejä joka päivä raskauden ajan ja sit viä synnytyksen jälkeen 6 viikkoa, niin halusivat sit kontrolliin tayssiin, että kaikki on menny hyvin ja ei oo ollu ongelmia sen piikityksen kanssa.. Ja siis mulla tosiaan noita piikkejä laitetaan, koska oon saanu vuonna 2006 veritulpan vasempaan pohkeeseen.. Tää on tällanen varotoimenpide..
Mä kuulin jo, et marraskuussakin Tayssissa saattaa olla ruuhkaa sen verran, että voivat käännyttää hämeenlinnaan synnyttään..täytyy varmaan siis ite käydä kattoon viä se hämeenlinnankin sairaala, et minne siä sit mennään, jos sinne joutuu. :) Ja onnea hääpäivästä! :heart:

lenkkari Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Taiteilijatar Tsemppiä! Ei enää kauaa, kun on nyytti sylissä! :heart:

Yöperhonen Onnea poikalupauksesta! :heart:

Nellielli ja pötkö 28+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! :)

Nellielli, nii joo oothan sie tuosta puhunutkin. Muisti hyvä mutta pirun lyhyt. :D Ai kauhea, toivottavasti nyt ei joutuis hämeenlinnaan asti... Nyt kesällähän oli sama että oli ruuhkaa heinäkuussa.. Tiedä sitten onko ketään oikeasti käännytetty ovelta.

YP, ei me mitenkään erityisesti. Mies oli ottanu päivän vapaaksi töistä ja lahjo ihanalla kalevalan kielo-korulla. :heart: Mutta ihan vietettiin kaksinkeskeistä aikaa ja syötiin mahdottoman hyvin.

ON: Neuvolassa käyty ja oli kiva toi meidän oma terkka (viimeksi oli sijainen). Oli kätilöopiskelija mukana ja teki kaikki tutkimukset, terkka sitten tarkisti.
Kaikki oli hyvin, hemppa laskenu 112 (viimeksi 122, RV 9+3 ollu 146) niin sovittiin että alan ottamaan obsidiania parin päivän välein, ihmekkös tässä on hieman väsyttänytkin. SF-mitta oli 32 eli mennään yläkäyrillä ja käsikopelolla lapsonen n. 1700g. Kaikista paras että tällä hetkellä ainaski on RT:ssa, toivottavasti pysyiski. Liikkeet ja potkut onki tuntuneet nyt suurimmaksi osaksi yläpäässä. Painonmuutos per viikko +275g, eli ei paha. :)

Menenkin sitten vielä yhden jälkeen lääkärille, on ollut nyt viikon ajan menkkamaisia alavatsasärkyjä päivittäin, niin ensin opiskelija mietti olisko ihan pissatulehdus mutta sitte tää terkka oli sitä mieltä että vois olla supistuksia (samaa mieki epäilen). Joten käynpä tarkistuksessa että kaikki on ok alakerrassa.

Ja kiitos kaikille hääpäiväonnitteluista. :) Vietettiin siis ihan tämmöstä laatuaikaa kaksin, käytiin romanttisesti vauvantarvikeostoksilla ja tehtiin hyvää ruokaa. Ja tieten vähän otettiin matsia pelien äärellä. :heart:

Chiba & My 31+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
herranjumala Chiba, sulla ei oo enää montaa viikkoa :O mä ihan säikähin ku tajusin että oot jo 32 viikolla! hui hui hui :D ja nyt ota rauhallisesti, vielä olis pienen hyvä olla muutama viikko sisällä, eli älä stressaa jottei supistele :)

taiteilijattarelle
tsemppiä :) enää ei mee kauaa, ainakaan 2 viikkoa pidempää! toivotaan että pian tapahtuu, ne viimiset viikot oli mulla ainaki tuskaa :D odotti vaan kun oli jo oireitakin synnytyksestä!
 
tiuhti, aika menee hurjan nopeasti. :D ja niin aion ottaakkin. :) ei tarttis vielä muksun tulla maailmaan.

Eli lääkärissä käyty ja loppuajan olen nyt sitte saikulla mitä töitä olis ollu (eli viikon). Kohdunkaula oli etuseinämästä 1,5cm ja takaa 3cm, mikä kuulemma on hyvin epänormaalia ensisynnyttäjälle. Oli kummiskin kiinninäinen ja kiinteä, mutta kuulemma vauvan pää kovasti ainaski paino tonne etuseinämälle. Kohtu oli kovana just kun lääkäri teki tutkimusta..
Viikonpäästä ois kontrolliaika sitte, ihmetellään taas sitte ton alakerran tilannetta.. Toivottavasti nyt ei alkais muksu vielä syntymään..

Eli nyt siis otetaan rauhallisesti.. Lääkäri vähän puheli että pitäis tämmöstä sänky/sohva-jääkaappi-vessa linjaa pitää, ettei mitään ylimääräisiä rasituksia. Terkka kummiski vielä sitte sano että saa käydä rauhallisilla kävelyillä jos vaan hyvältä tuntuu.
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Heipä hei. Eli tuossa toissapäivänä ja eilen :) raskaustesti tehty ja siihen kaksi viivaa saatu. Tuolta <3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 11 <3<3- palstalta ajattelin tänne uskaltautua siirtymään.

Alottaisin kyselemään ihan sillä, että kuinka nopeesti varasitte ajan neuvolaan?
Ja onko kukaan teistä Helsingitä, kun näköjään ite saa valita minne alueelle menee neuvolaan ja itellähän ei ole hajuakaan olisiko joku neuvola parempi kuin toinen vai menenkö nyt tohon lähimmälle vaan. Ei ole oikein mistään noista hajua, koska olen vaan käynyt YTHSllä ja sieltä sanoivat että tervemenoa kunnalliselle...
 
Marpalle paljon onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! :) Kiva saada uusia ihmisiä tännekin puolelle. Laitahan itsestäsi tietoja, mieluusti punaisella värillä, niin päivitän sinutkin sitten listalle. :)

Itse taisin varata heti seuraavalla viikolla neuvola-ajan, olisin varmaan varannut heti mutta oltiin lapissa lomailemassa niin se vähän sitten siirtyi. Ja varmaan sinuna mie varaisin siitä lähimmästä neuvolasta itselle ajan. Toki ei ole kokemusta Helsingin neuvolatarjonnasta mutta uskoisin että kaikki ajaa saman asiansa. :)
 
Onnea Marpalle ja tervetuloa! :) :heart:
Itse varasin aika piakkoin neuvolaa, ihan jo mun diabeteksen kannalta, että lähete saatiin eteenpäin äippäpolille seurantaa varten (jonka ne kuitenki sit ryssi).. Mut pk-seudulla on vissii ollu muutenki vähä hankaluuksia saada aikoja niin kannattaa kyllä ajoissa varailla :)

Täällä on kauhee pelko jotenki et poitsu syntyy etuajassa... Supistuksiaki tulee lähes päivittäin, tiiä sit, mitkä niistä vaikuttaa tonne alakertaan ja mitkä ei...
Tänään kuitenki poksutaan :D

YP & Fantti 21+0 :heart: *POKSPOKS*
 
Hellurei piiitkästä aikaa!

Onnea kaikille synnyttäneille ja ihanista ultrakuulumisista myös!
Marpa Tervetuloa!
Töiden alottamisen jälkeen oon ollu niin väsyny, ettei oo paljoo tullu koneella istuttua :| Pahoinvointi on loppunu ja oikeestaan "enää" oireena väsymys ja repimiskivut ... Ehkä myös närästys on lisääntymään päin... NT-ultrassa käytiin perjantaina ja turvotus oli 1,4mm normaali kuulemma, riskilukua ei vielä saatu. Mytty vastasi samoja viikkoja kun ekassa ultrassakin, la:ta ei vaihdettu. Perjantaina olis sit eka sokerirasitus, plääh... Ja mulla oli kilpirauhas arvoissa jotain häikkää niin nekin otetaan uudestaan, sit maanantaina on neuvola+lääkäri, missä ne sit katotaan onko lääkitykselle tarvetta. Että semmoista tänne näin pikaseen kirjotettuna :D

Heidukka ja Mytty 13+1
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
YP, noilla viikoilla kohtu alkaa kasvamaan kohisemalla niin voipi aiheuttaa supistuksia enemmän... mutta jos supistukset on kipeitä tai niitä tulee monta kertaa päivässä niin yhteys neuvolaan. Voi olla kyse tulehduksestakin niin olis hyvä hoitaa pois, koska jos on tulehdus niin voipi aiheuttaa sen ennenaikaisen synnytyksen. Lepoa ja kaikki semmoset tekemiset pois, mitkä voi aiheuttaa supistuksia. :)

Heidukka, onnea hyvistä ultrakuulumisista. :) koitahan levätä ja ottaa rennosti.

ON: Täällä myös supistaa välistä, jopa kipeästikin. Kovasti oon koittanu lepäillä ja ottaa rennosti, mutta ihan hankalaa kun tottunut siihen, että aina on jotain touhuamassa tai koirien kanssa kävelyillä. Tämmönen pelkkä makoileminen ja tekemättömyys ei kauheasti sovi meikäläiselle. :D Nytki olis ihana ilma olla kävelyllä tuolla ulkona, täällä on niin ihanat puistotki missä kävellä... Onneksi mies on ihana ja entistä enemmän huolehtii minun voinnista. Eikä valita siitä, että joutuu nyt imuroimaan ja huolehtimaan kodista enemmän, kuten myös koirista. On se ihana :heart: Odotan kyllä kuin kuuta nousevaa, että pääsee sitte muksun kanssa vaunulenkeille.

Ajatella että tääki kuukausi on kohta ohitse.. Kokoajan semmonen olo että vastahan on heinäkuu, mutta aina sitä havahtuu että hitto soikoon, nythän on jo elokuun loppu, alkaa syyskuu ja sitte on jo lokakuu! Mihin tää aika oikeasti menee?

Chiba & My 31+6 :heart:
 
Chibavälillä tulee useasti päivässä noita supistuksia.. Ja ovat toisinaan kipeitäkin! Neuvolassa sanoi perjantaina että ei oo tod näk haittaa.. Mut mistä mä tiiän onko vai ei??!
Ihana sun mies kun ymmärtää! :) ja tiedän sen että sua harmittaa kun ei voi touhuta entiseen tapaan, sama fiilis on täällä...

Ihanaa! Me ostetaan tänään vaunut.. Tai siis huusin ne huutonetistä ja myyjä käy tänään viemässä ne äitille niin äiti voi sit vielä tarkastaa niitten kunnon :) ompahan neki sit valmiina.. Ja ku halvalla lähti! :)
 
Marpa Tervetuloa joukkoon! :wave: Soittele vaan sitä neuvolaa vaikka heti! Ei se ainakaan mitään haittaa! :) Ite soitin muistaakseni viikko ekan testin tekemisen jälkeen.. :)

Heidukka Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Chiba Niinpä! Mihin tää aika menee! :) Huomaamatta sitä on kohta itelläkin se odotettu laskettu aika käsillä..tuntuu, et aika on hujahtanu NIIN nopeesti ja tuntuu, et vielä on niin paljon hankittavaa ja tehtävää ennen vauvan syntymistä. Paniikkihan tässä meinaa iskeä! :LOL:

Nellielli ja pötkö 29+1
 
Missähän lymyää Nattykitty, toivottavasti kaikki on hyvin...?? :heart: ..ja Taiteilijatar taitaa kans olla nyyttiä hakemas.. :D

Hui ku Chiballa on jo paljo viikkoja! =)

Myy ja vielä viikon nimetön JätkänPätkä huomenna 7vko :heart:
 
YP, sinuna soittaisin vielä uusiksi neuvolaan jos tuntuu että supistelee kovasti.. Toki kun se kohtu kasvaa nyt niin se laittaa supistelemaan, mutta jos kipeitä tulee niin se ei kuulosta kauhean hyvältä ainakaan minun korvaan. Onhan se hyvä tarkistuttaa. Tai sitten kokeilet että levolla meniskö ohitse, kyllä ainaski täälläpäin aika herkästikin laittavat saikulle supistusten takia.

Nellielli, no sanos muuta! Vielä olis jotain pientä ostettavaa ja laitettavaa, tässä jo ihan havahtui kun äippäloma lähestyy kokoajan. :D Onneksi nyt on vaatteita edes jo pesty, ettei tarvi muksun sitten laitokselta lähteä nakusillaan. Ja kotona odottaa lämmin petattu sänky. :D

Myy, voi joko teidänki poika on jo noin iso! Onko arki lähteny rullaamaan kivasti? :)

Oiskohan Nutty vauvansa saanut, ettei ole joutanut arjen pyörityksen keskeltä ilmoittelemaan. :) Laitan hänet synnyttäneisiin sitten, kun päivitän taas listaa.

Ja kerta viime mahakuvasta on jo kuukausi, tästä saatte pällisteltävää. :D Jotenkin itestä tuntuu, että kasvaako toi maha olleskaan mutta kyllä sitä kasvua on tapahtunut aika reippaasti. :D


Chiba & My POKS 32+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa vaan kaikille! :wave:

Marpa Onnittelut plussasta! :) Itse taisin soitella neuvolaan raskausviikolla 6. Ja valitsin Helsingissä sen lähimmän terveyskeskuksen, jossa kävisin, jos tarvetta. Miulle ainakin sattui todella ihana terkka kohdalle ja en usko, että ihan kamalia on missään. Ja voihan sen sitten vaihtaa, jos ei kemiat osu kohdalle. ;)

heidukka Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :)

Chiba Itsellä tuntui, ettei aika kulunut mihinkään ennen viikkoa 32, mutta sitten yhtäkkiä tuntui, että viikot vaan hurahti johonkin. :) Ja lepäile vaan hyvällä omallatunnolla. Ei se imurointi miehelle pahaa tee. ;) Kyllä niitä kotihommia ehtii sitten vauva-arjessa tekemään ihan riittävästi.

Pikkumyy87 Täällä vielä odotellaan. Huomenna on vielä normineuvola ja sitten soittelenkin polille kontrolliaikaa. :) Katsotaan syntyykö pikkuinen tällä vai ensi viikolla... =)

(.) Taisi sitten sunnuntaina limatulppa tehdä lähtöyritystä, että kyllä tuolla ilmeisesti jotain tapahtuu, vaikkei isommin supistelekaan. =) Yllättävän positiivisena sitä on jaksanut olla, vaikka on myönnettävä, että nukkumisen suhteen vauva saisi tulla jo... Ja liikkuminenkin helpottuisi. :)

Taiteilijatar ja Tättägluu 41+2
 
Tänään oli ensimmäinen sellanen oikeesti kipee supistu!! Tai ainaki luulen sen olleen sellanen.. Veti kohdun ihan kovaks, lamautti täysin, vihlo ja poltti selkää ja tuli oksettava olo! Sen jälkeen tuli muutama sellanen ilkeen tuntunen vaan.. Levossaki noita tulee!
Soitin äsken neuvolaan ja se tätsy sano vaan et noita tulee, mut levolla pitäis mennä ohi.. Mullapa kun tulee levossaki noita. Tarvittaessa pitää mennä tk lääkärille jos näitä tulee useemmin. Labraan laitto lähetteen että saadaan poissuljettua tulehdukset.

Itteeni vaan nyt stressaa hirveesti et onks näist haittaa...

YP & Fantti 21+1 :heart:
 
Chiba Kauniisti on maha kasvanu! :heart: Mulla on nyt kans yhtäkkiä jostain pullahtanu mahaa.. :D ei mulla vieläkään mikään kauheen iso oo, kun moniin muihin vertailee, mut sentään jo jotain. :) se voi olla, et se kohta kasvaa ihan kohisten..tai sit jää suht pieneksi..ei sitä tiedä.. :)

yöperhonen Hyvä, että sentään sais labraan lähetteen! Mut olis se varmaan hyvä päästä varmistaan tilanne kunnolla lääkärille, kun kerran tulee oikein kivuliaita suppareita..ja viä levossakin! Toivottavasti ny kuitenkin lakkais noi supparit sulla pian! Koitahan lepäillä! :heart:

Huomaa taas, et työt on alkanu rennon kesäloman jälkeen..eilen vatsan seutua kiristeli ikävästi ja tänään vatsaa poltteli menkkamaisesti.. ei siis tää työpaikka vaan sovi mulle.. tai siis tää työpaikka on vaan aika perseestä kaikin puolin.. No, äitiyslomaan on enää 6 viikkoa..ja JOS saan pitää talvilomani pois ennen äitiyslomaa, niin sit olis vaan 5 viikkoa enää töitä! Mut kun senkin asian sopiminen tuntuu olevan täällä tosi vaikeeta.. :( pomo vaan eilen ilmoitti, et saan pitää talviloman 1.10.2012 jälkeen, jos haluan, kun siitä alkaa talvilomakausi..muuten hyvä, mut mulla alkaa äitiysloma 30.09.2012, joten enhän mä enää sen jälkeen voi talvilomaa pitää. Kuinka vaikee on saada pitää talviloma viikko ennen sen talvilomakauden alkua pois. Kun viime vuonna työkaveri, joka jäi äitiyslomalle jo kesällä, piti talviloman ja kesäloman pois ennen äitiyslomaa..eli ei todellakaan ollu talvilomakausi sillonkaan! aargh..

Nellielli ja pötkö 29+2
 

Yhteistyössä