The Esikoishaaveista plussanneet 2011 & 2012

juu, mie yritän olla pelkäämättä, ja miettimättä liikaa.. :)

äkkiähän tää aika menee muutenkin, tajusin eilen et miun pikku kummityttö täyttää jo 4 syksyllä! :O

kohta sitä ollaan jo kotona.. :) pienen nyssykän kanssa.. :)
 
lenkkari Kohta tosiaan ollaan kotona oman pienen nyytin kanssa! :) Alkaa jo vähän jänskättään ja melkein saisi aika hidastua..ei tartte vielä tulla! :D mut sit taas on hetkiä, jollon toivois, et tulis jo.. naisen ailahteleva mieliala.. :LOL:
 
Nyt kuuluu jo ihan hyvää, alussahan meillä oli vaikka mitä pojan kanssa. Leikkauksia halkion ja sydänvian vuoksi, juuri kotiuduttiin lastenklinikalta..meillä oli avosydänleikkaus, ja poika toipuu hyvin kotona. :)

Meillähän on toi trakeostomia pojalla vähän hankaloittaa elämää, mutta toiv. päästään pian eroon siitäkin.. en nyt tänne hyvin viitsi kirjoitella kun kaikki pääsee lukemaan :) mutta nyt siis asiat mallillaan.. Mitä teille kuuluu??? :) olen paljon miettinytkin tätä palstaa ja tuttuja ihmisiä.

Huikeeta, poju täyttää ens kuussa vuoden! :eek: oon ihan äimistynyt.
 
Ihana,että siellä ollaan jo toipumaan päin,vaikka on varmasti ollutkin hankalaa!!! Pojalle paljon paranemis-toivotuksia lähettelen täältä.

Niin ihan hullua,että täälläkin poika täyttää vuoden 17.8.. Miten nopeesti tämä aika onkaan menny... Meille tulee pojalle pikkusisko marraskuussa! :) Että sitten riittää kyllä vauhtia ja vaarallisia tilanteita :D Muutenkin menee ihan jees,poika kasvaa ja oppii hurjaa vauhtia kaikkee uutta.

Tuolla syntyneiden puolella on kirjotellu muutamat vielä lapsen syntymänkin jälkeenkin.. :)
 
Nellielli, totta turiset kuomaseni.. Ja poitsun terveys on tottakai ykkösenä. Jotenkin vaan kun pääsisin jo vuosi- ja äippälomille elokuun lopulla niin jotenkin sitä vielä kuukauden sinnittelis. :D Heti tuli kauhean raihnainen olo ku sai saikkupaperin kouraan. :LOL:

Mulla on ihan kauhea sitterikriisi! :kieh: Siis voi apua, miten voi olla näin vaikeaa. Pitääkö olla tärinät ja värinät ja kaikenmaailman kehtolaulut, vai kelpuuttaisko se vauva pelkän jalalla kiikutettavan sitterin jossa on pari lelua.
Ja sitten mies nurisee että on liian värikkäitä sittereitä, vaikka vauvathan tykkää kaikesta värikkäistä (ainakin oman kokemuksen perusteella :D). Meikäläisen mielestä taas on ihanan värikkäitä ja pirteitä sittereitä.

Huomenna olis tarkotus lähteä vähän taas kattelemaan, että löytyiskö jotain minkä me kumpikin kelpuutetaan vai pitääkö tilata jostain netistä.... Miten näin pienestä asiasta voi tehdä näinkin suurta? :xmas:
 
Chiba No, sun ei kyl enää kauaa tartte töissä sinnitellä! :) Ja se on kyl kumma miten saikkupaperi voi saadakin olon muka niin raihnaiseksi, vaikka oikeesti ei oo.. :D

Hui, miten alko tuntuun pelottavalta jo yhden sitterin ostaminen! :LOL: Oon ihan tyytyväinen, et me saadaan miehen veljeltä ja sen vaimolta, niin ei tartte ees miettiä tollasia..ottaa vaan sen tyytyväisenä vastaan! :D

Nellielli ja pötkö 24+4
 
Hyppy, voi että :heart: on se rankkaa varmasti myös vanhemmille! pojalle kauheasti paranemisia laitan tulemaan :heart: vahva pikkumies! ihanaa kuulla että kaikki alkaa olemaan parempaan päin siellä :) mä oon sua useasti miettinytkin kun muistelin ettei kaikki ollut ihan kunnossa! onnea pikkukakkosen "metsästykseen"! juu en parempaa sanaa löytäny :D
 
Vähän lääkärikuulumisia. :)

rv 36+3 (34+1)
painonmuutos +250g (1000g)
Prot/Gluk -/- (-/-)
Sf 30 (30)
lapsiveden määrä normaali
sikiön painoarvio 2500g
tarjonta rt
syke +/uä
liikkeet ++
Kohdunkaula kiinteä, auki sormenpäälle ja pituus 3 cm

Noista aiemmista kivuista ja supistuksista sekä vatsan kutinasta juttelin lääkärille niin laittoi sitten lähetteet valkovuotonäytteeseen, maksa- ja sappitestiin sekä virtsanäytteisiin. Kävin eilen aamulla sitten verikokeissa ja lääkäripä sitten soitteli eilen iltapäivällä takasin päin, että sappiarvot ok, mutta maksa-arvot lievästi koholla (57 ku sais olla 45). Nyt sitten tiistaina neuvolan jälkeen uusintaverikokeet ja tilannetta seurataan. Valkovuotonäyte oli puhdas eli ei ainekaan siellä ole mitään tulehdusta. Virtsakokeen tulokset saan sitten ensi viikolla. Katsellaan mitä tuleman pitää.

Taiteilijatar ja Tättägluu 36+5
 
Oon käyny lukemassa teijän kirjotuksia, mutta oma väsymys ei oo antanu periks kirjotella..

Keskiviikkona kävin diabeteslääkärillä kontrollissa ja kaikki on siltä osin loistavasti! Pitkäaikaissokeri on nyt 5,8 eli ei tarvii tiukata enää yhtään :)
Rakenneultra meillä on ikuisuuden päästä eli 14.8 :)

Tänään oli sitten neuvola.. Painoa tullut lähtöpainosta nyt n. 2kg. Pissa puhdas, verenpaineet ok. Sykkeet 142-145 <3 hemppa taas laskenu, viimeks se oli 123 ja nyt 115 ja mulla kuitenki normisti 150. Eli rautakuuri tod näk tiedossa! Ei oo ihme että väsyttää :D

Mua stressaa vaunujen osto sit jossain vaiheessa... Tiedän että haluan kovakoppaiset yhdistelmät ja muutama tietty mallikin kiinnostaa... Muttamutta :D niin ja käytettynä ostetaan näillänäkymin!
Kaikki muu melkeempä saadaankin sieltätäältä :) sitterin osto jää meille ja toivon todella että siitä ei tule kovin hankalaa! :D mies tuskin pistää hanttiin ja saan päättää mallin ja värin. Se vaan että onko se sitten ihan normi sitteri vai pitääkö siinä olla kaikenmaailman mukavuuksia... Onneks näitä kerkee vielä miettimään!! :)

Mukavaa alkavaa viikonloppua! :)

YP & Fantti 16+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: nellielli
Hei.

Tää kävi eilen tarkistaan tilanteen, kun kipuili koko päivän ja supisteli jatkuvasti.
No, eihän siellä mitään ollu tapahtunut, mitä nyt vähän enempi taas kypsynyt ja siis ehkä puoli senttiä auki, kanavaa jäljellä 1,5cm.. Käyrillä näkyi yksi vaivainen kipeä supistus. Särkylääkkeen voimalla nuikuin viime yönä hyvin, vaan närästys taas herätti.. ei passaa syä ennen nukkumaan menoa! :D

Keskiviikkona on sitten verikoekontrolli ja torstaina saa neuvolassa valitella tuota alamahakipua. Kätilön tunnustellessa huusin tuskaa. Mistä lie johtuu tuo kipu : /

Mutta ei muutako taas on viikko vierähtänyt ja täynnä ois nyt 38+0! :)

-pansku- ja bubutyttönen :heart:
 
POKS 28+0 :heart:

Panskulle
tsemppiä, tiiä vaikka lähtö alkais olla hyvinkin lähellä! :) Taiteilijattarelle myös, ei tartte enää kauaa kärvistellä! :)

YP, kannattaa ihan jos vaan on mahdollista niin lähteä liikkeisiin hiplailemaan vaunuja ja vähän katsastamaan, minkälaista ominaisuutta tahtoo vaunuiltaan. Helpottaa varmaan sitten ostamista, osti sitten käytettynä tai ei. :)

Nellielli, täällä on yks kade. Olisin voinut ottaa pari viikkoa lisää tähän meikän lomailuun... Noh, onneksi ei oo enää paljoa työrupeamaa jäljellä. :)

Tossa ois taas vaihteeksi kuvaa masusta... kyllä kuukaudessa kerkeää tapahtua vaikka ja mitä :) Napa ei oo pullahtanu ulos mutta seki alkaa olla hilkulla.. Tommonen tasainen se on. :D
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Onpas kauhean hiljaista täällä meidän puolella.. Kaikki nauttii kesästä jossain. :D

Mie vähän kyselen aikani kuluksi... notta kuinka teillä muilla kanssaodottajilla on tuolla makuuhuoneen puolella ollut vilskettä? :D

Meillä on aikalailla kuollutta, oikeasti raskauden aikana ollaan 2-3 kertaa peittoja heiluteltu ja se on ollu sitte siinä. Alkuraskaudesta teki mieli mutta olotilat ei sallineet ku oli niin huono olo, nyt sitten kun mielessä haluais niin kroppa ei toimi... Saharan tuuli vaan puhaltaa ja sattuu ihan sikana jos edes yrittääkään. Mielessäni haluaisin kovasti seksiä ja harmittaa tää tilanne kun ei vaan kroppa toimi, se vaan ei syty vaikka mitä yrittäis. Ja harmittaa miehen puolesta kun ei olla harrasteltu, vaikka eipä toi ole valitellutkaan asian suhteen, vaan on kovin ymmärtäväinen. Itseäni turhauttaa entistä enemmän. Tykkäisin niin kovasti sutinoista vällyissä. :D

Ja asiasta kukkaruukkuun... nyt voin rehellisesti sanoa että alkanu pikkasen ajatus synnyttämisestä hirvittämään... Eihän tässä ole enää kuin reilu kymmenen viikkoa laskettuun aikaan.. Ja mun pitäis (jos kaikki menee normaalisti) tuolta värkistä pusertaa tää pikkumies pihalle. Muutenkin ollu ton alapään ja seksin kanssa pienoisia ongelmia kipuilujen suhteen, niin sitte pitäis vielä synnyttääkkin...
Ja mikä parasta, ei tuota synnytystä kauhistellu missään vaiheessa aikaisemmin ja se on ihan luontainen juttu, mutta nyt sitten alkanu ilmeisesti ramppikuume iskeä asian suhteen. :D Voi apua, ehkä nää ajatukset on ihan normaaleja... toivottavasti. Hyvä se alkaa tässä vaiheessa kauhistelemaan kun h-hetki lähenee päivä päivältä..

Eli toisinsanoen... synnytystä odottaa ihan sikana tapahtuvaksi ja kumminkin taas vähän hirvittää. :D Noh, positiivisin mielin silti eteenpäin.

Tämmöstä turhanpäiväistä tällä kertaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa kaikki olla kesälomilla, kun on niin hiljaista! :) Vaikka kyl itekin tässä nyt koitan lomallakin käydä välillä kurkkimassa pikaseen! :)

Ja siis meillä toi seksipuoli alussa kans väljähti, kun tosiaan voin niin pahoin, ettei paljon seksi mielessä käyny.. :D no, sit kun paha olo hävis, niin on alkanu tuleen kyl himot takas..ja on ruvennu tekeen seksiä mieli enemmän ku ennen.. ;) ainoo vaan, ettei mies oo aina sillon paikalla kun mulla mieli tekis.. :D kun sekään ei kuitenkaan oo ihan 24h tunne..mut siis ollaan me ny taas seksiä harrastettu sillon tällön, mut enemmän sais kyl olla! Ja mulla on kans ongelmia alapään kanssa..et se tulee vähä kipeeks seksin aikana ja on hetken hellänä seksin jälkeen..ei kiva.. : / mut jospa tää seksielämä tästä vilkastuis, kun nyt näyttäis aika hyvin siltä! :)

Ja mä en oo kans viä kauheesti synnytystä miettiny, mut luulen, et se jännitys tulee viä jossain vaiheessa..viä kuitenkin on kauan aikaa synnytykseen, niin ei osaa silleen pelätä..sit kun se alkaa läheneen, niin varmasti alkaa pelottaan! :)

Nellielli ja pötkö 25+4
 
Heippa naiset! :)

Missä meidän kesä on??? Vähänväliä sataa eikä pääse nauttimaan pihalla olosta.. Tänäänkin piti lähteä miehen siskolle grillailee, mut se siitä ku on nii epävakaa sää..

Meillä on ollu hulinaa.. Maanantaina, eilen ja taas huomenna on ollu kolme lapsosta hoidossa, 5v, 3,5v ja 2v. Onneks kuitenki päästy ulos peuhaamaan ni ei seinät kaadu päälle :)

Petipuuhista: mulla kyllä tekee mieli normaalia enemmän :D välillä peittoja heilutellaan päivittäin, jopa useamman kerran päivässä ja välillä taas on muutaman päivän JOPA viikon tauko!
Viimeks huomasin että kun mies oli päällä niin paino jotenkin ilkeesti vatsaa... :( sanoinki et sitä asentoa ei kauaa käytetäkään :D

En oo ennen tykänny/osannu nukkua mahalleen mut nytjostain syystä haluisin kovin nukkua niin, mutta sepä on jo vähän ilkeen tuntosta!

Tulipa omanapainen teksti taas...
Rakenneultraa kovasti odotellen!!

YP & Fantti 17+3 :heart:
 
Onpa Chiban masu kasvanut mukavasti :)

Peittojen heiluttelusta oli juttuu. Meillä alku raskaudesta mun halut vähä katos, vaikka olot oli ihan ok. Lomallaki ku oltiin ni kokoajan menossa ni ei sillonkaan pahemmin tultu. Nyt tos ku kotiuduttiin ni löytyny halutki jostain :D Työt vaa alko keskiviikkona, ni huomaa kyllä, että se se verottaa petipuuhiakin.

Loma siis melkein vietetty. Mulla vielä elokuussa viikko ku ei saada pitää 4 viikkoa putkeen. Nyt siis enää reilu kolmisen viikkoa töitä ja sit saa viikon vielä lomailla. Sen jälkeen ei tarttekkaan olla töissä kauheen kauan ku pääsee äippälomalle.

Tyyppi masussa on ruvennut elämöimään enemmän. :) Kauheita potkuja tulee jo nyt välillä. Tosiaan listaan saa päivitellä sen meidän poikalupauksen. Myöskin synttäreitä tuli tuossa lomalla vietettyä, joten vuodella voisi siis päivittää listalle ikääkin eli 24v. tuli nyt täytettyä.

Tuli myös tuossa loman lopussa tehtyä muutama isompi hankinta pikkuselle. Vaunut tuli ostettua jo nyt :) Ja kaverilta ostin turvakaukalon. Vaatteitta tietysti oon jo jonkun verran hankkinu ja sitä puolta pitää hieman vielä täydentää. Oletteko te tehnyt jo suurempia hankintoja?

- mirkkunen_ ja pikku T 22+1
 
Huomenta! :)

Mirkkuselle onneaponnea vanhenemisen johdosta! :)

Jokohan Nutty on jakautunut, ainakin LA on mennyt jo umpeen. :D

YP, mitä pieni sade haittaa... Sillä ainahan on hyvä sää grillata! :)

Mulla ihan masentaa nää teidän peittojen heiluttelu-jutut, ku mieki odotin oikein hekumoista ja rakkauden täyteistä raskausaikaa (kun aina toitotetaan että "sain elämäni parasta seksiä raskausaikana!") niin paskat... meillä ainaskaan mitään semmosta ole. :D Eikä helpota yhtään että olo meinaa tuntua mammuttimaiselta, jalat huutaa selluliitista jotka on paukahtaneet jostain ja kokoajan on kauhean kuuma. Koittaa siinä sitte olla seksikäskin. :D

Täällä on tehty jo isompia hankintoja. :) Vaunut on hankittu, kaukalo+telakka on ja sänkykin on jo (jonka olen jo malttamattomana petannutkin!). Sitteri on katsottuna, täytyis käydä se hakemassa ja sitte varmaan jotain pienempää hankittavaa on, jotain pienempiä vaatteitakin mutta aika hyvin alkaa olla kamat kasassa. :) Sitteku pääsis vielä käyttämäänkin niitä pikkuherran kanssa niin olishan se makia. :heart: Toki sitten tutit ja tämmöset täytyis alkaa pikkuhiljaa myös hankkimaan... Ja tuota rintapumppua olen kyllä miettiny, että kannattaiskohan se ostaa heti vai kerkeäiskö sen hakea sitte myöhemminkin.

Joskos sitä alkais valmistautumaan työpäivään... Työstäni tykkään kovasti, mutta olishan se kiva jäädä viettämään miehen kainaloon viikonloppua. Mutta ei se auta, eipä ole enää kauaa töitä ku pääsee vuosilomille ja äippikselle, hui!

Chiba & My 28+4 :heart:
 
mirkkunen onhan se toisaalta hyvä tommonen pätkitty lomakin niin saa välillä vähän huilia :)

Chiba joo no mut ku on avonuotio eikä siinä oo katosta ollenkaan ni ei tee kauheesti mieli rankkasateessa grillillä istuskella :D ja niillä on muuttoki nii kesken että sisällä hyvä jos mahtuu kävelee...

En pidä itseäni kovin seksikkäänä muutenkaan, saatika nyt kun tissit ja maha paisuu.. Mutta mies pitää mua hyvinki seksikkäänä, ihailee mun muuttuvaa kroppaa :) ja asentojen kannalta on kyllä sängyssä uusia kokeilua! ;)

Haluaisin kovasti hakea jo äidiltä espoosta hoitopöydän ja pinnasängyn + muuta tilpehööriä ja kaverilta turvaistuimen.. Muttamutta.. Pitäis hommaa joku peräkärry systeemi tai paku :D

Ens viikolla pitää käydä avaamassa pikkuselle säästötili, minne säästetään rahaa esim vaunuja varten :)

YP & Fantti 17+5 :heart:

Ps. Me mennään murun kanssa tänään cityn seisojaisiin :)
 
Poksis 38+0 :)

Chiba Jos yhtään lohduttaa, niin meillä on ollut tooodella hiljaista makuuhuoneessa koko raskausajan. En vain jotenkin pysty, kun kaveri möykkää masussa. :ashamed: Tuntuu, et tilanteessa on yksi liikaa. Mies on onneksi ollut todella ymmärtäväinen tämän asian suhteen ja on myöntänyt, että hänellä on vähän samanlaiset mietteet.

( . ) Tosiaan, maksa-arvojen takia piti käydä uudelleen verikokeissa, ja olivat laskeneet lähelle normaalia. Tiedä sitten, mikä heilautti. Paino nousee ihan uskomatonta vauhtia. En syö mitenkään erilailla kuin aiemminkaan, mut ilmeisesti nestettä kertyy. : / No, ei tässä kauaa tarvi kärvistellä, ni pääsee liikkumaan paremmin ja ei tarvi murehtii tuota painoa... ;)

Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille! :)

Taiteilijatar ja Tättägluu
 
Hei!

Kiitos vain tsempeistä, vaan vielä täällä kärvistellään!
Olen siis ihan kypsä jo tähän touhuun!! Ei jaksais enää yhtään tätä ainaista tuskaa, kun alamahaa särkee, supistelee jatkuvasti KIVUTTOMASTI, välillä kivuliaasti, vauva puskee päätä alaspäin, jolloin alapää tuntuu repeävän ihan just!
Ei hemmetti! Ei ole ihan minun juttu tämä raskaana oleminen, jos seuraavissakin raskauksissa täytyy kärsiä viikkoja ja kuukausia kivuista ja supisteluista, mutta mitään ei vain tapahdu! Onnea vaan meidän neljän lapsen toiveelle! :D

-pansku- ja bubutyttönen 39+0 POKS POKS :heart:
 
Huomenta! :)

Taiteilijatar, lohduttaa kovasti ja voin kyllä sanoa että itsellä on vähän samoja fiiliksiä kaiken muun päälle, kun sulla. Jotenkin hankala sitä on koittaa keskittyä lemmiskelyihin/ajatus lemmiskelyistä tuntuu vaikealta kun toinen myllää mahassa. Tosiaan tilanteessa on yksi liikaa.... :D

pansku, jospa se siitä! Eiköhän noi kaikki ennakoi tulevaa joten vielä pikkasen aikaa kun jaksat niin se odotus palkitaan! :)

Töihin jos koittaisi alkaa valmistautumaan.. Tämän päivän kun jaksaa kykkiä niin huomenna saa olla kotosalla päivän..

Ja se tärkein.. Tänään POKS 29+0 :heart:
 
Täällä käyty neuvolassa ja sain siinä sit samalla sokerirasituksen tulokset.. Kaikki arvot oli kohdillaan, joten ei sitä raskausajan diabetesta sitten onneks oo.. :) Ihan mahtavaa! Kun jotenkin pelkäsin, kun omalla äidillä on aikuisiän diabetes todettu muutama vuosi sitten ja sillä oli myös aina raskausaikana diabetes..onneks ite nyt säästyin siltä! :) Muutenkin kaikki neuvolassa hyvin. Paino noussu viime kerrasta 1,1 kiloa. Tasaiseen se paino vaan mulla nousee. Ei voi mitään. :)

Nellielli ja pötkö 26+2
 
mitä teil on lukenut neuvolakortissa ekan varhaisultrassa liikkeistä ja sydmen sykkeestä? mulla oli molemmissa + --> tarkoittanee että vähäinen? jäi se mietityttää et onks se normia viikolla 9+1 et on vaan vähän liikkeitä ja sydänääniä?
 

Yhteistyössä