The Esikoishaaveista plussanneet 2011 & 2012

Meille synty poika 4.7.2012 klo 20.36. Pituutta oli 52cm ja painoo 3810g, pipo 35cm.

Tässä meidän stooria..

Me lähdettiin maanantaina synnärille ku mä heräsin päänsärkyyn viiden aikoihin aamulla. Särkylääkeet ei auttanu ja kipu ylty..katoin paineet ja ne oli koholla. Soitin svo:lle ja kysyin neuvoo, ja kehotti lähtemään sinne. Lääkäri katto tilanteen ja totes myrkytykseks ja me jäätiin sitte osastolle käynnistykseen.
Päivällä sain sytotecia, ja siitä pian sain allergisen reaktion; oksensin naama, silmät ja kieli turpos, puhuminen muuttu vaikeeks.. Mutta ei tietty kuitenkaan varmaks, että tuliko reaktio sytotecista vai tramalista mikä iskettii kankkuun päänsäryn taki. Tämän takia ei uskaltanu lisää antaa. Vaihdettiin käynnistystapaa pallonkiin, joka oli maanantain. Tiistai aamulla se lähti ja olin 3cm auki. Tiistaina päivällä lääkärin kierrolla kuitenki lääkäri teki päätöksen koittaa sytotecia uudestaan, koska epäili allergisen reaktion johtuneen tramalista. Sain pienen annoksen 25mg, ja olin tunnin seurannas kaiken varalta.. Mitään reaktioo ei kuitenkaan tullu, joten näillä jatkettiin.

Tiistain ja keskiviikon välisenä yönä 1.30 alko säännölliset supistukset! :) Jee! Siitä avauduttii puoli kymmeneen aamulla ja sitte olin 4-5cm auki ja päästiin saliin. Siä olin tunnin ammees. Tän jälkeen alko olee kivut sellasia, että kutsuttiin anestesia paikalle laittaan epiduraali, ja Huh sitä odotusta, Olin kyllä Tosi kipee! Mutta, sitte taivas aukes ja anestesialääkäristä tuli mun henkilökohtanen supersankari! :D Nukuinki hetken! Avauduin hyvää tahtia ja ku sain viimisen epiannoksen nii olin lähes auennu, mutta vauvan piti viä aavistus laskee.. Sitte alko ponnistus! Se meni tosi hyvin, pieni viilto piti tehdä ponnistusvaihees.. Vauva synty 20.36 ja sillä oli ihana paksu tukka (kyllä sillä närästyksellä :D).
Vauva kerkes oleen n. 5min rinnalla ku istukka saatiin pihalle ja sitte oliki menoo.. Aloin vuotaa rajusti.. Yhtäkkiä sali oli täynnä väkee ja mut siirrettii toiseen sänkyyn, kätilä hyppäs mun päälle ja paino kohtuu ja kuus ihmistä juoksi vieden mun sänkyä leikkuriin! Mies ja poika jäi saliin kaksin niin ku nalli kalliolle.. Tajuis pysyin nippanappa leikkuriin asti ja seuraavaks heräsin teholta. Sielä olin sitte seurannas torstain ja torstai iltapäivällä pääsin osastolle. Pojan näin ke-to yöllä puolen yön aikaan ku isäntä kävi sen kans teholle ku mä heräsin..Täs koko rytäkäs, menetin verta 3,5litraa...

Se torstai päivä oli kauhee, olin tosi kipee ja makasin sängys kipeenä. Olin jo niin kyllästyny oleen kipee.. Illasta sain viä jonku ihme kipukohtauksen kylkeen, 30-40min yhtäjaksosta Kovaa kipua! Olin ihan poikki. Vauva oli seuraavan yön hoitajilla ja mä sain huilata miehen kans. Meille järkättiin tilanteen takia perhehuone, ettei mun tarvii olla yksin, eikä ainakaa huonekaverin kans.. Siitä sitte alko pikku hiljaa kuntoutuminen. Perjantai oli jo tosi hyvä päivä. Kipulääkkeitä meni, aika vahvoja, mutta niiden voimalla kävin suihkus. Aaah mikä ihanuus, elämän Pieni/ISOJA ILOJA!

Maanantaina sitte päästiin kotio. Poika olis ollu jo aikasemmin kotiutuskuntonen, mutta äitee ei.. Nyt kotona totuteltu uuteen arkeen ja ihanaan PikkuMieheen. :heart:Mielettömiä määriä jätkä syöö.. 1vko vanhana 1,5dl. Mutta ottaa kai painoo kiinni ku se laski sen sallitun määrän. 2pv oli paino noussu 200g, neuvolatätsy vaa totes, että toi riittäis heittämällä viikkopainonnousuks.

PikkuMyy87 ja PikkuJätkä 9vrk
 
Viimeksi muokattu:
-pansku- Onnea naimisiin menosta! :heart: ja ihana masu sulla kyl on! :)

pikkumyy Ihanaa! Onnea pienestä pojasta! :heart: Kovia oot kokenu, mut eiköhän se nyytti oo kaiken arvoinen! :)

Äitiyspakkaus saatu täällä tänään ja hypistelty kaikki tavarat läpi! :heart: Kyllä siä vaan on paljon tavaraa..tosi kiva kyl! :)

Nellielli ja pötkö 23+5
 
  • Tykkää
Reactions: -pansku-
Panskulle paljon onnea naimisiin menosta! :flower: Ja ihana masu. :) :heart:

Myylle ja koko perheelle oikein paljon onnea pienestä pojasta! :heart: Nyt sitten kovasti parantelet itseäs ja muistat, ettet rehki liikaa.

Nellielli, miiiitä miksi sulle on jo tullu äippäpakkaus ja mulle ei!? Tää on ihan vääryyttä! :D Päätöksessäkin kesti miljoona vuotta ja nyt vasta sitte on laitettu paketti tilaukseen, niin epistä!

Huomenna alkais matka takas kotiopäin. :)

Chiba & My 26+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: -pansku-
Huomenta (?) kaikille!

Onnittelut panskulle naimisiinmenon johdosta! :)

Onnittelut Myylle pienestä pojasta. :)

Kiva lukea ihania uutisia. :)

(.) Täällä aamu alkoi aika mielenkiintoisesti. Tosiaan, en ole oikeasti kipeisiin supistuksiin vielä tutustunut, mutta tänään taisi sitten nekin tulla tutuiksi. Olen täällä tainnut jutellakin, etten oikein tiedä miltä supistukset tuntuu. Kiristelyä ja menkkamaista jomotusta on tuntunut, mutta siinäpä ne. Puoli viiden maissa heräsin, ku mahaa koski. Ajattelin, että oon taas nukkun jotenkin kummassa asennossa ja siirsin lisää tyynyä mahan alle. Kipu meni ohi ja hetken päästä tuli toinen. Unenpöppörössä en tajunnut edes ajatella supistuksia vaan mielessä oli ehkä enemmän ruuansulatusvaivat. :LOL: Toinen meni aika nopsasti ohi, mutta kolmannen kohdalla alkoi sitten päässä raksuttaa, että onkohan nää nyt supistuksia. No ajattelin loogisesti, että jos vessassa käynti auttaisi vatsakipuun. Vessassa sitten huomasin, että valkovuodon mukana tulee sellaisia pieniä veritippoja. Jos en tähän mennessä ollut hereillä, niin nyt olin. Eipä mitään, herätin miehen ja soitin päivystykseen. Siellä vastasi todella mukava kätilö ja sepustukseni jälkeen totesi, että todennäköisesti vain paikat kypsyy ja siksi saattaa tiputella vähän verta. Käski seurata tilannetta. Valvoin sitten puoli seitsemään, kävin vessassa eikä ollut muutosta tilanteeseen. Sitten uskalsin käydä takas nukkumaan. Äsken herätessä kurkkasin, ni pikkuhousunsuoja ok eikä valkovuodon seassa ollut mitään vereen viittaavaa. Eli kaikki ihan ok. :)

Tässä yllätti vain vähän se, että nytkö hää jo olisi tekemässä tuloaan. Kuitenkin kuukausi laskettuun ja olen henkisesti valmistautunut siihen, että eiköhän hän tule vasta elokuussa. ;) No, hän tulee kun hän päättää tulla. :)

Mutta jos sitä yrittäisi vähän herätellä itseään. Pitäisi kauppaan jaksaa pikkuhiljaa lähteä mönkimään...

Hyvää lauantaita kaikille! :)

Aamuyllätetty Taiteilijatar ja Tättägluu 35+6
 
Taiteilijatar, täällä myös nyt parina yönä tuntunut kipeitäkin supistuksia, vaan aina menneet ohi.. Lienee tosiaankin vauvelit pian maalimassa, vaan voivat venyttää vielä montakin viikkoa ilmeisesti. Itsekin toivoisin, että ainakin vielä viikon pysyisi massussa, huomenna menen siskon luokse muutamaksi päiväksi ja lauantaina olisi vielä yhet synttärit, joihin ois kiva kans päästä. Toki vauva päättäköön, koska aika on :)

Nyt hain hoitoalustan ja pesupunkankin valmiiksi, ja laatikko on pedattu vauvaa varten, joten nyt viimeistään on ihan kaikki valmiina uutta tulokasta varten!

-pansku- ja bubu 36+5 :heart:
 
taiteilijatar, mullahan limatulppaa alkoi kunnolla tulemaan aamulla :D ja ennen sitä mullahan tuli viikkoa aikasemmin kans vähä verta! joillakin tosiaan menee vielä 1kk siitä kun limatulppa alkaa tekee tuloaan että vauva syntyy, mutta mulla tuli aamulla ja illalla olin sairaalassa :D eli kyllä ainakin tupistukset kypsytteli tilannetta ;) tsemppiä tulevaan, ei sulla varmaan kyllä silti pitkään mene!

-pansku-, viikot sielläki senku karisee :) sulla tuskin menee enää pitkään kun vauva jo tulee kun on supistellu jo ennakkoonki, niinku mullaki! mullahan viikot oli 37+4 kun poika syntyi ja edellispäivänä olin sairaalassa jo! tsemppiä siullekin :heart: ja onnea rouviintumisesta :flower: ihanaa ihanaa!!! se olikin tuolla edellisellä sivulla niin en sitä aikasemmin bongannut :ashamed:
 
Chiba En ymmärä kans, et miten se mun äitiyspakkaus tuli NIIN nopeesti.. :D mä tein tilauksen tiistaina ja seuraavan viikon keskiviikkona tuli ilmoitus kelalta, että päätös pakkauksesta on tehty ja menee parisen viikkoa sen tulemisessa..mut ei sit menny ku pari päivää kun se oli postissa! :) Ihmeen nopeeta toimintaa kelalta! :)

Nellielli ja pötkö 24+1
 
Taas on hetki menny ku en oo kirjotellu. On tullu lomailtua viikko mökillä ja siellä ei koneella kauheesti oo kiinnostanu olla. Eilen tultiin kotiin ja tänään olikin sitten aamulla rakenneultra. Vauvalla kaik hyvin siellä eikä ollu huomautettavaa. Ja poikalupaus saatiin :) Liikkeetki on tuntunu täs jo hyvin :) Aika hauska nähdä ku toinen liikehtelee ja ite tuntee samalla.

-mirkkunen_ & tyyppinen 20+4
 
Nellielli, just ku pääsin kiroamaan niin eiköhän täällä kotosalla odottanu postin saapumislappu äippäpakkauksesta. :heart: Mutta meikäläisellä tosiaan meni sen melkein kolmisen viikkoa, sulla tosiaan nopeaa toimintaa. :D

Mirkkuselle onnea poikalupauksesta! :)

ON: Ihanaa olla kotona! Piiiitkä päivä takana, puol viis aamulla herätty ja lähdetty ajamaan kotia kohti pohjanmaalta.. Kotio päästiin niin parin tunnin päästä sitte tää mamma lähti iltavuoroon ja viimein kotiuduttu.. Nyt voi sanoa ihan rehellisesti että väsyttää. Eli josko sitä vaatteet pois ja sänkyyn hiplailemaan ÄP:n sisältöä. :)

Chiba & My 26+6 :heart:
 
Chiba No nih..tulihan se sit sieltä! Hienoa! :)

tiuhti_ Vielä on ihan vanha pakkaus.. :) uusia aletaan jakaa kai vasta syksyllä..sit kun noi vanhat loppuu..mut mulle tää pakkaus on uusi kuitenkin, joten ihan sama! :)

mirkkuselle onnea poikalupauksesta! :heart:

Heidukka Onnea ultrakuulumisista! :heart:

Nellielli ja pötkö 24+2
 
  • Tykkää
Reactions: Heidukka
POKS 27+0 :heart:

tiuhti, mulle ainaski tuli se vanha pakkaus, uutta aletaan vasta jakamaan syksyllä mun käsittääkseni. :) Mutta

Onnea ultrakuulumisista Heidukalle ja mirkkuselle poikalupauksesta!

Listaa hieman päivitelty, jos jotain virhettä on niin huikatkaa... :)

Torstaina hakemaan sänkyä mukulalle ja ehkä jotain muitakin juttuja katselemaan. Sitteri pitäis vielä löytää jostain mutta en oikein ole mieleistä löytänyt. Tai jos mie jonkun kelpuuttaisin niin sitten mies ei jostain syystä lämpene. :D On tää hankalaa.
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Huomenta!

Neuvolalääkärissä käyty ja kaikki oli ok. Hemppa oli 127 edelleen ja paineet normaalit, pissa myös puhdas. Kohdunkaula kiinni, hyvin napakka ja kolme senttiä pitkä. Lääkärin kanssa juteltiin noista kivuttomista supistuksista mitä on ollu (varsinkin raskaan työpäivän jälkeen) ja anto sitte loppuviikon sairaslomaa, vaikka omasta mielestä olisin pärjänny ihan hyvin noi parit työvuorot. :D
Jotenkin tuli vaan petturimainen olo, vaikka miehän olen ollut jopa hyvä raskaudenajan työntekijä omasta mielestä, kun työni olen hoitanut normaalisti valittamatta, kertaakaan en ole ollut pois (edes pahoinvoinnin takia ja minkään räkätaudinkaan) joten kai minulle nyt sallittakoon tämä lepohetki. Muutenkin fyysistä työtä kaikkine kyykkimisineen, nostoineen ja punnertamisineen... Plus jaloilla olla melkeinpä koko päivä.

Tänään tosiaan sänkyostoksille, olis kauhea pesänrakennusvimma päällä. Haluaisin jo alkaa pesemään noita vaatteita ja laittamaan paikkoja kuntoon, mutta jos sitä vielä pikkasen malttais. :)
 
Viimeksi muokattu:
Chiba Ei kannata potee mitään huonoo omaatuntoa, että oot saikulla! :) tiedän, et on vaikeeta olla tuntematta..mut tärkeintä on nyt sun ja lapsen vointi! :) Ja ite oon ollu kaikkee muuta ku hyvä työntekijä..oon siis ollu sairaslomalla aika paljon, mut mulla työpaikka on niin perseestä, ettei täällä viihdy kukaan. : / joten jos jotain vaivaa on, niin en todellakaan aio kärvistellä tässä työpaikassa puolikuntoisena tms.. oon stressannu täällä nyt kesän aikana niin paljon, et pelkään sen vaikuttavan vauvaan. Onneks kuitenkin enää tää ja huominen päivä niin jään kesälomalle..ja kesäloman jälkeen on enää 6 viikkoa töitä! :) ja toivottavasti äitiysloman jälkeen ei tarttis enää tänne palata!

Nellielli ja pötkö 24+4
 
nellielli, sama homma tääl meillä töissä. siis ihan perseestä ja toivon ettei tarvis tänne puljuun tulla enää sit ku jää äippikselle. viel olis vähän yli viikko ekaan ultraan, mitenkähän sitä jaksaa sinne asti odotella? :D

lenkkari ja nöttis 8+0 *poks*
 
lenkkari Toivotaan, ettei kummankaan tartte enää palata surkeeseen työpaikkaansa äippäloman jälkeen! :) Ja kyllä se ultra sieltä tulee pian, vaikkei siltä ny tuntuiskaan! Mäkin oon jo reilusti yli puolenvälin ja tuntuu jälkeenpäin, et onpas aika kulunut tosi nopeeta, vaikka sitä kans sillon alussa mietti, ettei se aika kulu millään! :D Koita nauttia jokaisesta hetkestä! :heart:

Nellielli ja pötkö 24+4
 

Yhteistyössä