Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

hellurei :)

täällä senkun massut kasvaa teillä :heart: Chiballa ja NuttyKittyllä ihanat massukat :kiss: omaani haikeana katsellen ;)

viida hui kuinka hurjaa :O onneksi kaikki on parhain päin nyt :heart: ihanaa vauva-arkea teille! ja tervetuloa kirjoittelemaan tuonne syntyneiden pinkkaan! sitten kun vaan jaksat :) paranemisia haavan kanssa, ja minusta on upeaa ettei synnytys kuitenkaan jättänyt traumoja!

Emby, sepäs se kun yritti säästää ennen vauvan tuloa, mutta niin sitä rahaa vaan meni kaiken maailman juttuihin.. onneksi sentään isäntä sai meillä jotain säästöön :D minä en :ashamed: olen aikamoinen tuhlari.. mutta just tuollaset polttarit ja muut hömpötykset vie "turhaan" sitä rahaa vaikka eihän nekää ihan turhia ole mutta silti.. sieki jo noin pitkällä :O ei oo enää kauaa ;) odotus palkitaan :heart: ja sitäpä se, aina kiitellää lähisukua, mutta oot sieki ison kiitoksen ansainnu, saat sen minulta :heart: vaikkei se mulle kuulukkaan :D

Chiba, uhkaavasti se puoliväli alkaa sulla lähestyyn :heart: sitte enää toinen puolikas.. ei paha ;) se on ohi niin että helähtää!

sie se pamahat 30 kohta taiteilijatar, sitten enää 10 viikkoa laksettuun =)

Myy, mulla alkoi kans loppuraskaudessa olemaan ikävä omaa kroppaa, sitä että saa nukkua mahallaan ja pääsee liikkumaan normaalisti, ainakin mulla supisteli aina kun kävelin, veti reisiin ja nivusiin yms. ja onhan se iso muutos arpineen.. varsinki synnytyksen jälkeen! nyt tuossa on sellanen löllykkä ilman vatsalihaksia :D mutta tyytyväinen silti olen siihen :heart: tulihan sieltä jotain todella arvokasta! mutta sulla ei oo enää kauaa kun saat oman kropan takaisin, tai oikeastaan, se ei ole enää sama oma kroppa, vaan myös uusi ja vaatii hiukan totuttelua, mutta ei oo enää vaan isoa palloa edessä :D ja usko vaan, sullakin tulee sitä ikävä ;) mä vannoin ettei mulla tuu masua ikävä, kuinkas kävikään :heart: nauti vielä potkuista ja myllerryksestä sekä pallosta, ei oo enää kuitenkaan kuin max. 7 viikkoa sulla jäljellä!

ON: meiän rakkaalla on kamala flunssa :( eilen oltiin sairaalassa kun meni niin tukkoon nenä ja hengitystiet että ei enää kotikonstit auttanut! sai avaavaa astmalääkettä ja samassa nenäkin aukesi kunnolla hetkeksi.. ei meinaan auttanu kotona suolatipat eikä sipulit eikä höyry.. noh :) tänään on onneksi parempi päivä jo ja pikkusen nenä pysyy auki suolatipoilla ja nenäimurilla hyvän tovin, syöminenki onnistuu taas normaalisti :) mutta kyllä on huoli koko ajan toisesta, ihan kamalaa.. itkenyt olen, niinku on t
ainnu isukiltakin kyyneleet tirahtaa.. mutta onneksi ollaan jo voiton puolella ja tauti alkaa olla nujerrettu!!! harmi vaan kun noin pieni vielä, vasta alle 1kk! piti tämäki sattua :(

tiuhti ja rakas :heart:

Viimeksi muokattu:
tiuhti_, no voij että : / Mistäs pikkumies nyt nuhan on ittellensä hankkinu : / Pikaista paranemista sinne teille :heart: Varmasti tuntuu ikävältä kattoa vierestä, kun toisella on tukala olla!
..ja kyl noi raha-asiat on sellanen, mikä mun mieltä kalvaa ainakin aina. Oli sitä sitte säästössä tai ei, ni tarttis aina olla vähän lisää pahanpäivän varalta.

Eipä tässä. Huomenna tuun sitte kertomaan lisää, oon paljon viisaampi. Meillä on se synnytystapa-arvio. :O Jännäääää!! Ja tänään on toi Rh neg. verikoe..

Emby^ ja nökö 36+0 :heart: :heart:

• Tykkää
Reactions: tiuhti_
Embylle tsemppiä huomiseen :) ja tosiaan, aina sais olla rahaa enemmän ku sitä on :D ja säästössä varsinki..

onneksi täällä alkaa flunssa olla nujerrettu, viime yö meni jo ihan hyvin :) paitsi kuume ei ole vielä kokonaan poissa,mutta onneks se keho kuitenki taistelee flunssaa vastaan ja kuume edes nousi,on nopeampaa tauti nujerrettu! äitikin on saanut eilen ja tänään aamulla pari hymyä osakseen pikkumurulta :heart:

tiuhti, niin tekee. Sitä odotellessa että rakenneultra on ohitse ja puoliväli poksahtanut, niin pääsee/uskaltaa alkaa pikkuhiljaa shoppailemaan vaunuja ja kaukaloa ja sen semmoista. :D Mites sulla on maha nyt toiminut ja pelannut? Kun joskus chrohnin taudista puhuttiin kaverin kanssa niin hällä raskauden aikana pysyny maha tosi hyvänä mutta sitten synnytyksen jälkeen saattaa tulla ns. huono kausi.

Täällä on eilisen päivän särkeny lonkkia ja nivusia, nytkin tuntuis että vähän jomottelee. Mutta en valita, enkä edes mitään särkylääkkeitä tuommoiseen syö vaikka inhottavalta tuntuu ja meinaa häiritä unia. Tietää että jotain tapahtuu taas kropassa. :)

Ja meikälle on tullu ihka ekat raskausarvet, nimittäin tissiin! OMG, mun minitissit on tosiaan kasvaneet. :D alkaa oikeasti A-kuppi ahdistaa pikkuhiljaa ja minä luulin ettei noi kasva sitte millään!

Chiba & My 18+6 :heart:

Chiba Täällä ennen niukinnaukin A-kuppi on nykyään D-kuppi että terve vaan :D

tiuhti Mua kans kiinnostaa sun suolen toiminta :D nimittäin itellä oli maha tosi hyvä raskauden ajan ja nyt oon ihan täys läpipasko,mikään ei pysy sisällä!

Tiuhti Voih, kovan taudin saitte pikkuselle, mutta onneks ootte jo voiton puolella! Siinä varmaan tuntee ittensä nii avuttomaks.. : /
Jep, oon kyllä sen jo arvannu, että ei mee kauaa ku masua ja näitä pienen rakkauden myllerryksiä tulee niiiin ikävä.. :heart: Totutteluahan tää uus kroppa vaatii, mutta en hetkeekää vaihtas pois! On tämä kaikki sen arvosta, ja niin ainutlaatusta aikaa. :) Nytki on masus nii hillitön meno, ettei meinaa mamma tuolilla pysyä! ;)

• Tykkää
Chiba No kyllä ne on mullakin sit arpia, kun oon ihmetelly että mitä mun tisseille on oikein tapahtunu!! :LOL: Alapuolella punasia viiruja pystysuunnassa. Ja onhan nuo kasvanu, en vaan oo oikein huomannu kun pitäny koko kevään urheiluliivejä, alkuraskaudessa oli niin herkät etten normiliivejä tykänny käyttää.

Meikäläinen sai loman päätteeks mieheltä flunssan ja nytpä oon ollu tunnin olkkarin sohvalla köhimässä keuhkoja pihalle.. Supistaa kun niin rajusti pitää yskiä.. Eilen masukki tökki mua koko päivän kun pidin raasua hereillä.. Onneks tänään neuvola, saa nähä saanko saikkua loppu ajaks, en vaan jaksa ajatellakaan töihin menoa..

lemonade & mangusti rv 24+3 :heart:

Syysmyrsky, asiallista! :D Joskos meikänkin tisseillä olisi toivoa kasvun suhteen. Pitikin onnitella jo aikaisemmin että teillä poika saanut komean nimen. :)

Lemonade, ollaan kuules tiikeritissejä ilmiselvästi ihanine raitoinemme! :D

Ja päivän tärkein eli 19+0 POKS :heart:

Täällä lääkärineuvola takana. Ihan ok lääkäri, vaikkakin hieman epävarman oloinen. Ystävällinen kuitenkin. :)

Viikko 28+2 (23+5)
Painonmuutos/vko +438g (+500g)
Turvotus +/- (+/-)
Prot/Gluk -/- (-/-)
Sf-mitta 24cm (19,5cm)
vauvan painoarvio (uä) 1097g
tarjonta rt
syke ++ (+145)
liikkeet ++ (++)
Kohdunsuu kiinteä, kiinni ja pituus 3cm

Nauratti tuo vauvan painoarvio, kun niin tarkkaan kirjaavat. Kyse kuitenkin vain arviosta, niin eikö sitä voisi korttiin laittaa vain 1100g. ;) No, eipähän voi kukaan tietty sitten pyöristysvirheistä syyttää. ;)

Painoa vähän pohdiskelin, että kyllä täällä taitaa tuo 12 kiloa mennä rikki jossakin vaiheessa kesää. Ei voi minkään. Nyt tullut tosiaan tuo 7,5 kiloa ja viikkoja on kuitenkin vielä jäljellä. Herkkuja syön silloin tällöin (max kerran viikossa) ja muutoin normiruokaa. Toisaalta voi ynnälläillä, että vauva rupee nyt kasvamaan noin 200g/vko, niin vähintään sen verran tulee per viikko. ;) Mutta raskauskilot on kuitenkin vaan raskauskiloja. Ne saa pois. :D

Mutta nyt valmistautumaan perhevalmennukseen. :)

Taiteilijatar ja Tättägluu 28+2

• Tykkää
Hiphei.

Synnytystapa-arvio oli tänään! ^_^

Olin jo sormelle auki ja kavanaa jäljellä 2cm. Nökö on kooltaan noin 2800g.
Sektioajan sain kolmen viikon päähän ;) :heart: Aikamoista!! ..kysyin, et mitä jos nyt käy niin, et käynnistyy ennen sitä, nini, ei tartte ambulanssia soittaa, mut et heti lähetään vaan Tyksiin ja puolimakuu asennossa ollaan autossa. Hänen pylly on tuolla alhaalla, ni eivät usko, että napanuora luiskahtais :)

Shellasta tänne tänään siis. Nyt on jalat aivan jäätävät limput. : / Mut jos opettelis tota juomista taas.. *köhköh*

Emby^ ja nökö 36+1 :heart:

• Tykkää
Täällä käyty myös lääkärineuvolassa.

Eli pissassa sokeria ja jotain ketoaineita, joten sokerirasitukseen joudutaan! No ei auta, kyllä sen selviää :)
Yläpaine pikkusen koholla, mutta ihan ok lukemissa vielä, eli hyvä. Penska RT ja hyvin alhaalla, ja sitten kohdunkaulan tilanne, eli oli "puolikova", lyhentyny n. sentillä ja laskeutunut hieman. Semmoista, eli lääkäri jutteli että ottaa nyt ainakin seuraavat kolme viikkoa ihan rauhallisesti, ettei vielä kyllä tarttis ruveta syntymään. Toki aina parempi mitä pitempään vauveli kohdussa pysyisi, mutta eipä se auta jos on aikasemmin tullakseen. Ihan kiva ko kotona oon kuitenki vaan ollu eikä ole supistellu mitenkään erityisesti. Nyt vaan siis rauhottua vielä entisestään ja hillitä varsinki mielialoja, jotka tahtoo olla joskus aika kireällä...

Eilen oli myös eka perhevalmennus, ihan kiva oli, mutta eipä paljon uutta kun täällä netissä niistä on jankattu monet kerrat kaikkien kanssa :D No lastenhoitovalmennus myös 13.päivä, jospa siellä olis jotain uusiakin juttuja mitä ei ole vielä kuullut muilta..

Hyvää viikon jatkoa! Täytyypä lähtiä käyttään nyt heti perään myös koira lääkärillä :/

-pansku- ja bubutyttönen 29+2 :heart:

Täälä just kotiuduttu lääkärineuvolasta, ja on kyllä sanoin kuvaamattoman Paska Fiilis!! En enää ikinä, IKINÄ mee tolle lääkärille alalootaani näyttämään!! :mad: :'( Sain ihan sikakipeetä, se oli Todella kovakouranen ja sen streptokokeen ottoki teki kipeetä.. Sf-mitan se mittas ihan kuinka sattuu, otti mitan siitä missä kohti paineli mun kylkiluita!! :confused: ..ja sen mukaan mulla olis sf kasvanu viikos 3cm..!! Varmaan!! Se ei puhunu mitää, ei mitää puhunu vauvan koosta, eikä mitää.. Tästä on helvetin hieno odotella sitä synnytystä, vielä enskertalaisena!! No sen sai sanottuu, että kaulaa on 3cm jäljellä ja kiinni on.. Nyt oon nivusista niin kipee, etten meinaa käveleen päästä, särkee nii pirusti!

Anteeks tää paasaaminen ja hillitön omanapailu, ottaa vaa nii päähän.. Ja seki, että mulla on ny rv35+5 ja tää oli nyt sitte viiminen lääkäri! Ku seuraava mahdollinen aika olis ollu 20.6 ja mulla la 22.6!! Voi ristus!! :kieh:

Mikähän Gabilla on tilanne..? :heart:

Ja atl, kuinkahan on kahden pikkusen kans lähteny arki rullaamaan? :) ..todennäkösesti touhua piisaa nii, että ei 2+ juuri kerkee.. ;)

Emby Ookko muuten hoksannu, että me ollaan listan yläpääs, :O sä oot seuraava!?! :D

Pikkumyy87 Olipas karsee kokemus sulla lääkäristä! : / Toivottavasti et sille enää vahingossakaan joudu..

Täällä eilen kuultu sykkeet neuvolassa ja taas helpotti oloa, kun tietää, että toinen on elossa.. :) vaikka ensin pelästyin kun ei meinattu sykkeitä heti löytää, mut toinen oli niin kauheessa liikkeessä, et meni aina karkuun.. :)

Nyt odotan malttamattomana rakenneultraa! Tulis jo! :heart:

Nellielli ja pötkö 16+5

• Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
PikkuMyy,.. apua?! o_O Itkun sekanen naurahdus pääs, ko luin sun kysymyksen. SEURAAVAT?! Helvetti.. Meistä tulee vanhemmat. Ollaan vastuussa pienestä ihmisestä, pitää tietää mitä hän haluaa ja mikä sillä on.. Hui! :whistle: :D

Täällä ainakin supistaa sillai ihan kohtuu kiitettävästi, all the time. Nice :heart:

Emby^ ja nökö 36+4 :heart:

pansku No höh, että arvot koholla. :/ Toivottavasti normalisoituvat ihan pienillä muutoksilla. Ja piti tuossa jo aiemmin laittaakin, että toivottavasti bubu vielä hetken jaksaisi massussa kasvaa. Ei ois enää kauaa. :)

nellielli lisäsin siut listalle. :)

Päivitin Gabriellen syntyneiden puolelle lasketunajan perusteella. Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin.

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

Taiteilijatar ja Tättägluu 28+5

• Tykkää
Reactions: -pansku-
Ihanaa aurinkoista sunnuntaita mammoille!

Kolme yötä ultraan on, voi apua! Vauva liikkuu ja potkii kovasti massussa, varsinkin iltaisin alkaa kovat zumbailut. :heart: Välillä tuntuu vähän hassulta kun tyyppi venyttelee oikein urakalla niin toinen puoli mahasta on ihan pehmeä, toinen taas kova.

Täällä meinas perjantain työpäivän jälkeen vähän kiristellä mahaa ja tuntua hieman kipeältä, oli niin paljon nosteluita ja kuorman purkamista. Ja kai noi jotain harjoitussupistuksia on kun välillä saattaa kohtu kovettua ja olla kovana pienen hetken ajan.... Jalkoihin on kivasti alkanu tulemaan turvotusta iltaisin, kun joutuu olemaan jaloillaan niin paljon päivisin. Saa nähdä minkälaiset tukit noi sitte on, ku tulee kunnon helteet.

Tää nyt oli tämmöstä kauheaa omanapailua koko viesti, tulee niin harvoin nykyisin kirjoiteltua ku ei viitsi aina kirjoitella samasta asiasta kymmenen kertaa viikossa. :D Pahoinvointia ei enää ole, se on kadonnu johonkin ihan kauas ja nälkäkin on alkanu pysymään kurissa. Kauhea himo on tullu salaatteihin (herkut ei maistu olleskaan) ja rauhallisilla lenkeilläkin jaksaa käydä kivasti. Eli hyvä olo ja parempi mieli! :)

Mun sisäinen viherpeukalo on kyllä nyt herännyt, joten taidankin lähteä sitä parantelemaan ja ostamaan meidän pienelle parvekkeelle jotain kesäkukkaa. Omaa taloa ja sen pihaa kaihoisasti haaveillessa, olis niinku tämmönen kauhea pesänrakennusvietti herännyt jostain. :D

Chiba & My 19+5 :heart: Kohta taas poksutaan!

• Tykkää
Joo, oli sitten toissa yönä kipeitä supistuksia 5min välein :O Vaan ne meni ohi.. Ei kai siinä, sanoa terkalle tahi soitella suoraa päivystykseen tarkistukseen, kuhan koti pääsee. Reissussa ollaan, joten en viitsisi täällä lähteä lääkäriin.. Kaippa tässä pärjäillään vielä jokunen viikko! Taitaa meidän tyttö syntyä ennen laskettua...

Mutta parempi asia eli tänään 30+0 POKS vaan! :D

-pansku- ja bubu :heart:

Yhteistyössä