Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Heips taas! Enpäs oo saanut käytyä täällä Kaksplussalla juuri ollenkaan… Anteeksi! Tulee palloiltua enimmäkseen tuolla tammikuisten FB-ryhmässä.

Epalle & miehelle oikein paljon onnea naimisiinmenon johdosta! :flower:

Synnärille on matkaa reilut viisi kilometriä eli ei ollenkaan paha. Ei siis niin kovasti harmita, jos lähettävät takaisin kotiin :D

Isyyspakkauksen kokoan joululahjaksi. En mitään kovin isoa ajatellut ja yritän turhaa krääsää välttää. Hankittuna on vasta yksi juttu eli Vauva – omistajan opas –kirja. Lisäksi on tarkoitus hankkia siihen jonkinlainen tekstitutti, mahdollisesti joku body, energiajuomaa, ehkä suklaasikari ja sen sellaista.

Memelisa Minustakin tuo kuulostaa ihan normaalilta, ettei siihen masuvauvaan ole välttämättä vielä kauhean lujaa tunnesidettä. Onhan se liikkeistä ja muusta huolimatta vielä kuitenkin vähän ”abstrakti” juttu aina sinne synnytykseen saakka.

(.) Täällä poksuttiin eilen rv 30+0! Hurjan nopsaan aika menee, välillä ihan hirvittää, että kuinka tässä nyt mitenkään ehtii valmistautua kunnolla vauvan tuloon. Viikonloppuna pesin ensimmäiset koneelliset vauvanvaatteita :heart: Vielä on pyykkäämättä ainakin yksi koneellinen vaatetta ja iso kasa liinavaatteita ja pyyhkeitä.

Viime viikolla käytiin ensimmäisessä perhevalmennuksessa. Aiheena oli synnytys. Siellä tuli kyllä tosi luottavainen olo, että kyllä mä selviän synnytyksestä. Ja oikein sellanen polte, että vitsit miten siistiä on ylipäänsä päästä kokemaan synnytys.

Tässä vielä tuorein masukuva eiliseltä:



Nyt täytyy mennä lämmittämään eilistä kinkkukiusausta, kun niin nälättää :D

Jomi & SS 30+1
 
Memelisa, älä huoli muru :) mä uskon, että aika monella on noita tunteita, ihan samanlaisia! älä ainakaan syyllistä itseäs tunteistas, mielummin tunnet ja koet ne sellaisina kuin tulevat, aitoina ominaan! sulla varmasti vaikuttaa kevään tapahtumat, et uskalla luottaa että kaikki menee hyvin, jos multa otetaan pois se mitä niin rakastan, on helpompi olla kun ei välitä liikaa.. you know? mä uskon, että kun ensi kerran saat lapsen syliin tunnet se fiiliksen että tämä on maailman hienoin asia :heart: saat tutustua rauhassa tulokkaaseen ja tuntea itsesi tärkeäksi! en usko että kukaan meistä jotka esikoista odottaa osaa kuvitella sitä tunnetta mikä tulee kun lapsi on sylissä.. kun lapsi kasvaa ja kehittyy.. jo niinku Larekin sanoi, synnytyksen jälkeenki lapsi voi tuntua vieraalta, ja ottaa aikaa tutustua uuteen ihmeeseen :) tämäkö minun mahastani tuli! samaa varmaan koet tällä hetkellä hääasioista ja muista, olet stressaantunut mun mielestä.. aivan varmasti sinä päivänä kun sanot tahdon, ja muistelet tämänhetkisiä tunteita toteat ne turhiksi! ja muista, sitä varten me ollaan täällä jotta voi purkaa oloaan ja kertoa ja sanoa jos jokin on huonosti :heart: tuetaan toisiamme!
ota päivä kerrallaan, ennenkaikkea huolehdi itsestäsi ja anna tunteiden tulla ja mennä, älä ainakaan stressaa niistä! :) se on aivan turhaa! :heart:

iseeyou ja jomi, voi ihanuus mitkä massut :heart: siis aivan ihania!!! niin kaunis!!! :heart: ei ole enää montaa viikkoa! hui :cool:

kirjottelen huomenna enemmän, Memelle oli pakko vastata kun huomasin että toinen taitaa olla jokseenki ihan paniikissakin! voi sua :heart: ota iisisti nyt!

tiuhti ja T 14+4
 
..hmph :snotty: täällä on paruttu koko päivä.. Koira lopetettiin tänään :'(

..joten ei muuta lisättävää.. Halit niitä kaipaaville yms, mä meen nukkumaan.. Hiukan tota univelkaa viikonlopulta, kun ei vaan se nukkumatti muistanu tulla :(
 
Huomenta :)

Embylle suuren suuri :hug: se on aina niin suruinen asia kun lemmikin joutuu lopettamaan, onhan sekin perheenjäsen! koirulille rauhaisaa lepoaikaa :heart:

Namppis, sielläkin niin ihanainen pallomaha =) sullakaan enää 10 viikkoa :O MIETI!!!! :cool:

Sokruli, siekös se oot seuraava jolla häätö edessä :heart: mua jännittää sun puolesta :D kun sanoit tekstissäs että jännität ja luin sen, tuli mulla ihan kylmät väreet ja virne naamalla! enää ei oo oikeesti montaa viikkoa!!!! :heart:

Epalle paljon onnea rouviintumisen johdosta :flower:

"kuumeilija" taitaapi olla seuraava onnentyttö ;)

Lare, voi ihanuus, kateeksi kyllä käy, mäki haluan jo äippälomalle :D

voi hitsit mikä väsymys mulla on |O oon siis ihan poikki.. kotio ku pääsen töistä niin menen aina nukkumaan hetkeks.. sit valvon hetken ja menen jo 8 maissa sänkyyn! ei vaan jaksa.. kyllä sen huomaa että ei oo ihan normaalia meikäläistä ja IKINÄ en ois kuvitellu et raskaana olis näin väsyny!!!

tiuhti ja T 14+5 :heart: kohtahan mie taas poksun! =)
 
  • Tykkää
Reactions: Sokruli
Memelisa Voi sua :heart: Uskon että tuo on täysin normaalia ja varsinki menetyksen kohdanneelle. Sitä on niin vaikea kiintyä kun pelkää että tämäkin viedään pois. Tiedän tunteen. Mulle tää ilmenee niin että tekis mieli purra niiden ihmisten kädet poikki kun tulee silittämään mahaa :ashamed: Jotenkin se on äärettömän ahdistavaa mulle.
Muistaakseni sanoit joskus että oot aiemminki käynyt puhumassa jollekkin ammattilaiselle? Kannatan kyllä ehdottomasti. Ehkä siellä saa hiukan tyhjennettyä vanhoja patoja. Se on tärkeintä että itse ymmärtää hämmennyksensä ja pystyy nostamaan kissan pöydälle! tsemppiä :heart:

Ai kauhee ku täällä mennään jo pitkällä!! Sokruli,Namppis ja Jomi on jo todella pian hajaantumassa :) :heart:

Epalle Onnea kovasti rouviintumisesta! :)

Emby :hug: Osanotto teen karvaturrin puolesta.

(.) Tänne ei mitään uutta. Asuntohanke junnaa edelleen paikallaan. Eilen päätettiin että mies hakee yksinään asuntolainaa,hän kuitenkin ensiasunnon ostaja eikä muista velkoja niin ehkä meillä sitten on mahdollisuus. Toisen omistajan kanssa keskustelin ja hän oli valmis myyntisopimuksen loputtua vuokraamaan asunnon meille ja myymään heti kun lupaus saadaan niin olishan pitänyt arvata ettei se käy sen exeukolle :D ku ex haluaa myydä sen talon pois niin halvalla ettei kukaan saa siitä omiaan pois,eli niillä siellä täys tappelu päällä,että en halua sekaantua enempää :D

Onko teillä sellasia tuttuja ihmisiä jotka aina voivottelee et voi voi ku jotain pitäis tehdä ja aina on kauhea kiire mut silti ei ikinä tee mitään järkevää? En tiedä onko tää joku satakunnan juttu mutta täällä on niitä todella paljon. Ja varsinkin meidän läheisissä. Anoppi aina puhuu minun äidistäni kuinka hän pienistä hoitajan tuloista antaa kaiken ylimääräisen lapsilleen ja lainasi jopa miehelleni kerran 4000euroa kun tämä kolaroi autonsa,kukaan siis miehen suvun puolelta ei ikinä ojenna auttavaa kättään vaikka kaikki on rikkaita persreikiä :D ja äitini sanoi taannoin että jos asuntolaina ei muutoin onnistu niin hän hakee meille omista "eläke"säästöistään sen käsirahan verran eli 8,500 €. Ja mitä anoppi? No se ei vastaa edes mun viestiin kun kysyin että onko se tulossa meille lämmittämään ja vahtimaan koiraa kun lähdetään reissuun niinku oli kaupassa meidän äidille kehunu :D Ihan tyhmä juttu mutta ihmetyttää vaan et miten jotkut ihmiset voi puhua niin paljon läpiä päähänsä.

Ja toinen asia! mitä vääryyttä se on että tuolla huhtikuun pinossa kaikki näillä viikoilla ja vähemmilläkin ovat jo menossa rakenneultraan ja mun tarvii odottaa vielä kaksi viikkoa :D


Aurinkoista pakkaspäivää kaikille! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sokruli
Heipparallaa kaikille! :heart:

Ihana kun ulkona on pakkasta ja aurinko paistaa.. mie niin toivon, että se talvi tulis jo.. alkaa niin kyllästyttää ainainen koiran tassujen putsaaminen :/

Omaa napaa pikaisesti... tänään mennään sitten rakenneultraan :heart: Siis jännittää aivan hirmusti.. En ymmärrä miks mutta jännittää kuitenkin.. Mini potkii välillä ihan hirmusti ja tuntuu, että sisuskalut on ihan muusia :D Meikäläisellä alkaa masu olemaan jo aika hyvin tiellä.. Kohta saan laittaa miehen hommiin :D Kenkien sitominen on aika haastavaa..

Tänne oli tullu ihania masukuvia.. :heart: Omaa masukuvaa en vieläkään ole saanut aikaiseksi laitettua tänne.. mutta ehkä joskus pian sitten :D

Tulen kertomaan rakenneultrauutiset sitten huomenna...

Ihanaa ja aurinkoista päivää kaikille!

Hötö ja Mini 21+3 :heart:
 
Isyyspaketista oli ollut puhetta.. mun on ihan pakko kommetoida siihen.. Itse valmistin nyt isänpäivälahjaksi miehelle Tulevan isukin isyyspaketin, jotta hän sitten voi hieman opiskella ja valmistautua tulevaan pikkuiseen.. Paketti sisälsi mm. kirja odotuksesta, joka oli kirjoitettu huumorilla ja sarjakuvin, mutta kirjoittajina oli oikein ammatti-ihmiset, sitten oli pyykipoikia, korvatulpat, sellaiset keltaiset siivouskäsineet, muki, tutti, sitten sellainen super-isi t-paita.. ja paljon paljon muuta.. en edes kaikkia jaksa selostaa.. mies tykkäsi hirmusti.. ostin vielä joukkoon jotain sellaistakin mikä ei sitten liittynyt vauvaa mitenkään. Suosittelen kyllä kokoamaan tuollaiset isyyspaketin.. Varmaan vielä lähempänä synnytystä tai sen jälkeen laitan vielä jotain muutakin miehelle...
 
Moikka ja kiitos kaikille onnitteluista! :)

Tänään oltiin neuvolassa ja saatiin kelalaput täytettäväksi. Olen ne melkein päivän aikana täyttänytkin. Oli se huisaa saada lääkärintodistus jossa luki että raskautesi on nyt kestänyt 154 päivää. :)

HUOMIO!!! Onko jollain muuten tietoa että kun mun sairasloma kestää yli 28 päivää niin maksaako kela sen jälkeen mulle sairasajanpalkan vai maksaako ne työnantajalle ja työnantaja minulle?

Epa ja Jokke 22+1
 
Moikka!

Ei olla vielä käyty yksityisellä muutakuin varhaisultrassa, mutta tarkotus mennä.
Täällä Varsinais-suomen lääkärikeskuksella seuraavat hinnat:
? Rakenteet, painoarvio, istukan kunto 34-40 rvk:lla 140 e
? 3/4D tutkimus 24-32 rvk:lla 170 e
DVD-dokumentti sisältyy raskaudenajan tutkimuksiin.

Epa ja Jokke 22+2
 
Epa_88 kyselit tuosta sairausajanpalkasta... riippuu työehtosopimuksesta ja sitten siitä kuinka kauan olet ollut työnantajan palveluluksessa. Esimerkikisi mulla olis niin, että työnantaja joutuis maksamaan mulle 35 kalenteripäivän jaksolta palkan ja työnantaja saa siltä ajalta sairauspäivärahan ja sen jälkeen sitten KELA maksaa suoraan minulle tuon päivärahan kun työnantajan palkanmaksuvelvollisuus päättyy. Tuo kalenteripäivä tarkoittaa siis sitä, että ihan normaalisti kalenterista lasketaan kaikki päivät, lauantait ja sunnuntait mukaan luettuna ja tuolle ajanjaksolle sattuvilta työpäiviltä työnantaja maksaa palkan. Eli ajanjakso hieman "lyhenee" kun otetaan mukaan kaikki viikon 7 päivää. Mutta suosittelen tarkistamaan tilanteen omasta työehtosopimuksesta.

(.) eilen siis oli rakenneultra ja kaikki oli hyvin.:heart: Oli se niin mielettömän ihanaa nähdä tuo pikkuinen huitomassa ja potkimassa tuolla masun sisällä. Kovasti suuta liikutteli ja oli välillä suu auki. Pikkuinen vastasi hienosti viikkoja, vaikka pää oli hieman pienempi, mutta kätilökin sanoi, että parempi näin. Kätilö tarkisti pikkuisen sydämen tarkasti, kun tuli puhetta minun omista "sydänongelmista" ja suvussa on noita, joilla on ollut reikä sydämessä. Mutta mitään reikää ei näkynyt! :heart: (ultrassa voidaan nähdä vain isot reiät)
Kätilö yritti saada pikkuisen kasvot näkyviin 3d-kuvana, mutta pikkuinenpas ei halunnut näyttäytyä :D ja sitten mun istukka oli edessä. Mulla se istukka näköjään on tuossa etuseinämässä ja siksi sekin haittasi näkyvyyttä. Pikkuinen yritti laittaa kättänsäkin kasvojen eteen ettei varmasti nähty mitään :D Hassu kaveri! Hienoja kuvia taas tuli mukaan ja laitan vaikka yhden tännekin kun saan skannattua.
Nyt sitten jos kaikki menee niin kuin pitää, niin ei ole kuin neuvolassa käyntiä. Kätilökin vain toivotti hyvää jatkoa ja synnytystä!

Hötö ja Mini 21+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Jomi
Pikkuhöttiäinen: Ongelmallista tässä onkin kun en tiedä mihin Tessiin kuulutaan eikä tiennyt edes meidän palkanlaskija, ei muka kuuluta mihinkään vaikka se on lakisääteistä. :O Ja olen ollut tuolla töissä vasta heinäkuun 20 päivästä lähtien.
 
Epa mielenkiintoista.. toimialahan voi olla kyllä aika laaja ja tuolla ytj:ssä näkyy vain se päätoimiala, mutta mistä se palkanlaskija sitten tietää kuinka menetellä, jos ei ole mitään TESiä mitä seurata (tai sitten hänkin olisi voinut sanoa, että toimitaan työsopimuslain mukaan). Sen verran kuitenkin tuossa mietiskelin ja katsoin työsopimuslakia, että jos ei ole yleissitovaa TESiä niin silloin työsopimuslain mukaan -> työnantajan tulee maksaa sairausajan palkkaa (jos työsuhde kestänyt yli 1kk) sairastumispäivää seuranneen yhdeksännen arkipäivän loppuun, enintään kuintekin siihen saakka, kun työntekijän oikeus sairausvakuutuslain mukaiseen päivärahaan alkaan. Ja päivärahaa voit saada, jos sairaus jatkuu yli tuon 10 päivää.
Toivottavasti en selittänyt liian vaikeasti, mutta kannattaa kurkata KELAn sivuja:
Kela - Työkyvyttömyys jatkuu yli 10 pv
Yleensä työehtosopimuksissa on sovittu nuo työnantajan palkanmaksuvelvollisuudet paljon pidemmiksi esim. korvausjakso voi olla 28-56 päivää työsuhteen keston mukaan porrastettuna.
 
Viimeksi muokattu:
Kauniita masukuvia! Laittakaahan muutkin, niitä erikokoisia ja –mallisia masuja on niin kiva katella :)

Emby :hug: Kauhulla odotan sitä päivää, kun itse joudun tuollaisen päätöksen eteen… :( Ei ole taatusti helppoa. Jaksuja sinne!

PikkuHöttiäinen Onnea hienoista ultrakuulumisista! :heart: Ihana tuo kuva :)

(.) Nukuinpa sitten yhteentoista ja nyt tuntuu, ettei tää päivä lähe käyntiin yhtään mitenkään... Nyt pitäis nostaa perse penkistä ja lähteä vähän asioille ennen kuin pahin ruuhka-aika alkaa.

Jomi & SS 30+3
 
Kiitos kovasti teille Jomi ja tiuhti ! Hän on kyllä aivan ihan tuossa kuvassa :heart:

tiuhti Ensiksi.. Hirmuiset onnittelut poksumisesta! :heart: Puoliväli lähestyy huimaa vauhtia!
Me ei kysytty sukupuolta.. halutaan pitää jännitystä yllä itselläkin synnytykseen asti, vaikka täytyy sanoa, että masun muoto antaa viitteitä pojasta.. Mitää erityisiä poika-oloja mulla ei ole, mutta melkein kaikki on meille "povannu" poikaa.. Äiti ja isosiskokin sanoivat heti, että poika tulee.. saas nähdä sitten.. yksi hyvä ystävä on nähnyt taas unta ja sanoi, että Mini olis tyttö ja ettei hän ole koskaan nähnyt unessa väärin kaveriensa vauvojen sukupuolta, joten hieman jännittää :D

Nyt jatkan töitäni.. Hyvää päivän jatkoa kaikille!
 
Pikkuhötö, ihana kuva :heart:

Neuvolassa käyty tänään...
Rv 30+0 Poks :) Enää max 12 viikkoo niin meillä on vauva :heart:
Paino +330g/vko,
RR 131/69 (tää on niin hyvä, mittasin töissä niin 115/75, miten niin valkotakkipaineet?:D)
Pissa oli puhdas
SF 29 ja menee nätisti omalla käyrällään.
Sykkeet noin 140 ja meidän Jäpikkä oli jo kääntynyt raivotarjontaan!

Saikusta kyselin suppareiden takia niin tarttee vaan soittaa niin varataan sit neuvolalääkärille aikaa mut sanoin etten ihan vielä kyllä haluais jäädä. Terkkari vaan totes että harva osastotyössä oleva hoitaja jaksaa äitiyslomaan asti ja ettei se ole mikään häpeä jos tarvii lepoa. Ja muistutti että myös henkinen jaksaminen on tärkeää, et jos tuntuu että sillä osalla väsyy niin saikulle vain. Oli vähän kiusallista kun paikalla oli tuttu hoitaja/entinen työkaveri opiskelijana mut en mä nyt viittiny sitä poiskaan käskeä. Eipä tänne muuta, tänään mennään tekemään talokaupat loppuun :heart:

Namppis ja Jäpikkä 30+0 :) Pyöreiden viikkojen pyöreät muodot:
 
Viimeksi muokattu:
hei, utelen.. te jotka tiiätte kumpi tulee, onko istukka edessä vai takana? :)

kuulin sellaisen olettamuksen, että pojasta olis istukka edessä ja tytöstä takana =) kiinnostas tietää kuinka monella pitää kutinsa..

muutkin voi kertoa samalla missä istukka on :) voidaanki siitä pähkiä sitten ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä