Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Istukan paikka Tässä sitten voidaan sitten katsoa, että miten meille käy, kun istukka on edessä ja poikaa on meille povattu monesta suunnasta. Jännäämistä kuitenkin riittää sitten synnytykseen asti.. Mulle on tässä ajanoloon itellekin tullut pienoinen poikaolo.. Will see, will see.. :D

Närästys meilläkin on sanottu, että jos kovasti närästää, niin se tietää sitä, että tulokkaalla tulee olemaan kovasti tukkaa.. Täällä ainakin tuo närästys on koko ajan vain lisääntynyt ja voi kauhistus ku se on inhottavaa. Meinaan mie en ikinä ole ennen kokenu närästystä, mutta pelkäänpä pahoin, että tämän kertainen närästys jatkuu sitten ihan loppuun asti.. Pitäis varmaan koko ajan vetää jotain AB-piimää nassuun jotta olo olis edes yhtään parempi..

(.) Huomenaamulla on sitten neuvola.. tulen kertomaan kuulumisia, kun pääse sieltä. Saan huomenna sitten sen sydämen vajaatoiminta verikokeen tuloksetkin. Piti se kontrolli näyte antaa ja täytyy vain toivoa, että se arvo on kohdillaan nyt.
Niin ja huomeniltana on se joku perhevalmennukseen kuuluva psykologikäynti, joten menoja on!

Hötö ja Mini 22+2 :heart:
 
Embylle hurjasti tsemppiä kipujen kanssa :hug: onko helpottanu?

viida, kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan jos supistuksiksi epäilet!!! ootko stressannu? tai touhunnu paljon?

Larella minusta selkeesti massu kasvanu viime kerrasta :D ihana! :heart:

Hötölle tsemppiä neuvolaan :kiss:

syysmyrsky täällä kans massu vähä pienentyny ku turvotus on loppunu, mutta kyllä se siitä kasvaa :) usko pois! loppuvaiheessa vielä toivot että olispa se pienempi ;)

(.) töitä töitä töitä.. nään uniaki töistä!!!!!! :kieh: en nuku edes kunnolla ku herään vähä väliä miettimään TÖITÄ! ku näen niitä unia niin sit tulee mieleen joku asia ja stressaan miten ehdin kaiken tekemään :( eilenki istuin duunissa 6.00-17.15.. viikonloppupi meni siinä ku stressas TÖITÄ, "kohta pitää mennä jo töihin, ihan kohta on maanantai..."
 
Huomenta kaikille :)

Kävin eilen neuvolassa ja oli pari noloa hetkeä, makoilin selällään kun kuunneltiin vauvan sydänääniä ja mitattiin sf-mitta, menin sit ja pyörryin. Sama tapahtu kolme kertaa sen puolen tunnin aikana mitä siin terkkarilla olin. Onneks ens viikolla on se lääkäri ni saa siel kertoo kaikesta.

Tänne ei mitään muuta uutta.

- Sokruli ja pikku neiti 35+1 -
 
Heissuli vei vain kaikille! :D

Aloitan tylsästi omilla jutuilla.. Neuvolassa käyty ja kaikki ihan OK. Pikkuinen oli todella vilkkaalla päällä kun ei tahtonut saada kunnolla sydänääniä kuulumaan. Pikkuinen aina karkasi pois tieltä ja heti alussa se monotti suoraan doppleriin :D Tais olla hieman aamukränänen:LOL:

Tässä näitä "mittaustuloksia" ja suluissa on viime kerran luvut eli viikoilta 18+3.

paino 64kg (61kg)
RR 130/82 (126/84) pitäis vissiin taas vähän seurata tuota..
Hb 109 (105) raudan syönti jatkuu ja suositteli nyt jotain nestemäistä kun ei vielä ole tuon enempää noussu.. kuukausi jo syöty!! :O
Sf 24 (21) eli vielä mennään käyrän yläpuolella, mutta sanoi, että varmasti tasoittuu tahti loppua kohden
Pissa oli puhdas niin kuin tähän asti on ollutkin.
Pikkuisen syke 135 (140) eli hienosti sykkii

Ja sain ne tulokset siitä sydämen vajaatoiminnasta ja arvo oli tosi hienosti laskenut. Nyt oli vain 81 ku viimeeksi se oli 158 ja se raja-arvo on 146! Eli nou hätä. Käyn kuitenkin vielä ainakin kerran kontrollinäytteen antamassa, jotta tuo varmistuisi.

Viime yönä tuli sitten aivan mieletön kipukohtaus.. :attn: VAROITUS! tulee "kakkajuttuja"! :attn: Mulla on yleensä tosi hidas aineenvaihdunta ja saattaa mennä joskus jopa viikko etten käy kakkoshädällä lainkaan. Nyt sitten viime yönä tuli aivan salamana ihan mieletön vatsakipu ja pahaolo. Tiesin, että kipu oli niin kova ja siksi huono olokin tuli. Ei muuta kuin vessaan ja tuntu jo hetken, että en pysty tekemään yhtään mitään ku otti vatsaan niin kipeää ja miehän jo pelkäsin, että Pikkuinen syntyy ennen aikojaan! :( Mutta suoli vain oli niin hätää kärsimässä, että se suorastaan jysähti melkein tyhjäksi kerralla.. yritin asettua jo nukkumaankin, mutta sitten Pikkuinen rupesi potkimaan niin julmasti, että se vain lisäsi tuota suolen painetta ja ei kun uudestaan vessaan :$ nyt sitten piti oksentaa ensin, ku se vatsakipu oli niin kova ja sitten uudestaan pöntölle ja sain onneksi suolen rauhoittumaan. Sitten pystyin nukkumaan loppu yön normisti, mutta oliko se todella ilkeän tuntuista. Mulla kerran aikaisemmin on sattunut samalla tavoin, että kipu on ollut vatsassa niin mieletön, että se on saanut minut oksentamaan.. Toivottavasti jatkossa ei tule vastaavanlaista kipukohtausta, sillä kyllä olin kipeä! Onneksi nyt tuntuu olevan kaikki masussa okei ja yritän kovasti juoda vettä.
Toivottavasti en pilannu teidän päiväänne tällä purkauksella!! (sori, jos pilasin!)

Tiuhti toivottavasti työt eivät liikaa häiritse unia.. itellä on aina sunnuntain ja maanantain vastainen yö tosi huono, ku mie pelkään että nukun pommiin ja myöhästyn töistä vaikka eihän se maailmaa kaada vaikka myöhästyykin. Mutta silti sitä ressaa aivan liikaa.. menee aamuyö siihen, että kuuntelee milloin herätyskello herättää!! Täytyy sanoa, että ihan tyhmää, mutta minkäs itelleen mahtaa..

Nyt pitää jatkaa taas töitä, joten hyvää päivän jatkoa kaikille!

Hötö ja Mini 22+3
 
Hei vaan! Kävin tänään ylimääräisellä neuvolakäynnillä kun viikonloppu oli töissä niin raskas ja kaikki illat vaan supisteli ja silloin kun ei supistellu niin nukuin. Eli nyt oon sairaslomalla ke-to ja torstaina on lääkäri, joka sit päättää että jäänkö saikulle äippälomaan asti vai oonko vaan jonkun pätkän tässä välissä pois. Soitin pomollekin niin kyllä hän ymmärsi ihan hyvin. Mulla on vain ihan hirvittävän huono omatunto kun saikkareita on niin vaikeaa saada tuonne vanhuspuolelle ja nyt mä vielä jäin pois ennen aikojani. Yritän kovasti ajatella että vauvalle parempi näin mutta silti paha mieli kun "petin" työkaverit. Lisäks kun olis vaan 3viikkoa enää ja aloitinkin vasta lokakuun alussa yms. Ehkä tää tästä...
Anteeksi purkaus : /
 
Namppis: Ihan turhaan podet huonoa omaatuntoa! Pääasiahan on että vauva voi hyvin. :) eihän se sairaslomalla olo ole koskaan kivaa mutta ei sille paljon voi mitään. Nyt lepäät ja rentoudut! :hug:

Mäkin aloitin vasta heinäkuussa tuolla työpaikassa ja olen nyt ollut ööö 2 viikkoa saikulla ja jatkuu vielä ainakin joulukuun 18 päivään asti...Ja tuskin enää töihin menen.

Epa ja Jokke 23+1
 
Höttis Se vaan sano et seuraillaan, mun pitää soittaa sinne jos tulee uudestaan samanlaisia kohtauksia. Olihan se aika hurjaa, mut osaan kuitenkin ite jo toimia niissä tilanteissa, kokemusta on ja paljon. Mulla on verenpaineet ihan normaalit, mut toi voi johtuu mun sairaudesta et menee vintti pimeeks.
 
Laretzki
Huh, alkaa vauvalla vissiin oleen kokoa jo sen verran, kun tänään on useampaan kertaan tehnyt ihan rehellisesti kipeää kun Spyro on liikkunut. Päivällä ihan säikähdin ja hyppäsin varmaan puoli metriä tuolilta ilmaan, kun vissiin kieppas ittensä jotenkin päin ympäri ja koko mahaan sattu.
 
tiuhti_, :hug: Ei oo kipuja enää. Tuntuu inhottavalta, kun kumartuu ja kävelee nopsaan.. Ja sitte tota röyhtäilyä, tsiiiiiiisus. Ei oo kyl niinko ihan närästystä, kun ei tuu sellasta nestettä suuhun, kun eiks kuuluis tulla? Niin mulla ainaki sairaalassa tuli tosi pahanmakusta nestettä suuhun, ko närästi..

Jjoo. Et sellasta..

Ens viikon ma olis neuvola.. Hmm.. mmm.. ja torstaina olis se ultra.. Voeevoee. Täytyy lopettaa tää murehtiminen! NYT! Heti!!

Emby^ ja Jormaliini 10+2(?)
 
Huomenia :)

Sokruli, enää maksimissaa 7 viikkoa! koita jaksaa muru vielä hetki :) vai onko tehty päätöstä siitä kuinka synnytät? oliko puhetta et käynnistäsivät sen aikasemmin? kuulostaa hurjalta kun et nuku :( ja voi luoja mä nauroin tolle ku toinen pyllistelee mahassa :D varmaan lystikkään näköstä, mut samalla toki tekee ittelle kipeää!

Emby, älähän stressaa siellä! hyvin kaikki on :) ja kiva kuulla ettei oo enää kipuja! mulla ei aina tuu nestettä suuhun vaikka närästääki ja röyhytän :) mut joskus tulee! koitaha jaksella siellä :hug: tuu kertomaan sitte ultrakuulumisia!

Namppis ällä yhtään mieti miten muut jaksaa, kyllä joku ne hommat hoitaa! sun pitää nyt ajatella itseäs ja vauvaa :) ja hyvällä omallatunnolla jäät pois! varmastikkaan monikaa raskaana oleva ei jaksa tollasta työtä edes noin pitkälle, nostelua yms muuta rankkaa! nyt vaan otat stressin pois itsestäs ja toivotaa jotat lääkäri ymmärtää päästää sut jo äippälomalle, ettei supparit aiheuta hallaa!

Hötö, mulla oli ennen kans sillee et ma-su yö oli kamala, jossain vaiheessa pääsin siitä mut nyt se on palannu, ja joka yö tosiaan nyt oon nähny työunia.. numerot vilisee silmissä :( ja viikonloppuki oli just yhtä "odottamista" töihinpaluuseen.. sulla oli hurja yö!!!! hui! ootko kokeillu jotain lääkettä ummetuksee etteu tuu tuollasta? meinaan ei oikeesti kuulosta kivalta, ja oikeastaan tiiän miltä se tuntuu, mulla vaan tulee ripaskaa tollee usein :D koita jaksella!

juu-u.. nyt jo keskviiikko ja töitä töiden perään.. eilenki olin taas vähä ennen kuutta töissä ja puoli 6 maissa illalla lopettelin :( ja en oo nukkunu oikein yöllä.. kiva! no, kohat olis viikonloppu, josko siitä osais sitte nauttia? onneks mulla on koko ajan seuralainen mukana massussa joka piristää mammaa :heart:

tiuhti ja T 15+6 :heart:
 
Huomenta naiset =)

tiuhti Kyllä ne suppareita on, tai en usko että voi olla muutakaan. Koko maha nousee ylös ja on ihan kivikova ja tuntuu vähän kuin koko vatsalihaksisto jännittyis itsekseen. Selän puolelle tosin ei ottanu, mut ehkä kohtu ei oo vielä niin iso että supparit ois niin kokonaisvaltasia?

Mites sulla noin kauheesti töitä on? :O Kuulostaa kyllä aika stressaavalta.. Eikö niitä sais järkättyä että tekisit vaan ihan normi 8h päivää niinkun käsitin että ennen teit? Ettet vaan muru polta ittees loppuun? :hug:

Namppis Ymmärrän täysin fiilikses! Mä alotin lokakuun lopussa uudessa työssä ja kyllä pelottaa ja hävettäis jäädä töistä pois :( Vaikka tottakai jäisin jos se ois vauvan parhaaksi mutta tunnollisen työntekijän huolia silti. Mutta usko pois, kyllä ne pärjää siellä töissä ja sehän on esimiesten työtä järkkäillä myös sijaisia. Itse en ainakaan koskaan ajatellut työntekijöistä esimiesaikanani jos olivat poissa että kun jättävät "pulaan", tuskin työkaveritkaan :) Ja jos sulla ois vaan kolme viikkoa äippälomaan niin ihan hyvällä omalla tunnolla jäät sairaslomalle! En oo kyllä kuullu että fyysisesti raskaalla alalla moni pystyisi olemaan loppuun asti! (tai siis en oo kuullu yhtään mutta eiköhän aina jostain joku ihmenainen nöydy) :) Toivottavasti supparit hellittää!

Embylle tsempit ja hyvä kun on kivut loppunu!

Ihan huippu tuo sokrulin juttu kun peppu näkyy masun läpi :D Voin niin kuvitella! Mutta tuo pyörtyminen kuulostaa tosi pelottavalta! Toivottavasti ei enempää tuu tommosia :hug:

(.) Täällä nuo suppari vähän vähentyny niin taidan sinnitellä ens viikon maanantain neuvolaan jos ei pahene sitä ennen. Muuten tänne ei ihmeempiä, häämatka saatiin varattua ja tammikuun alussa lähetään viikoks reissuun. Ihan vaan kanarialle, kun mies ei oo ennen käyny ulkomailla niin en uskaltanu ensimmäiseks viedä sitä minnekkään intian slummeihin, muuten taitais jäädä ekaks ja viimeseks reissuks :D Ja mulle se on sama vaikka lähetäänkin sinne, kunhan hetkeks pääsee ukkelin kans kaksistaan rentoutuu jonnekkin lämpimään :heart:

viida ja mustanaamio 17+2
 
Tiuhti Näillä näkymin ei päästä Laskettuun aikaan asti, mutta ens viikon keskiviikkona selviää tarkemmin. Kun on koko arviot ja ultra tehty. :) Voisin lähtee käynnistykseen jo heti ensi viikolla. :D Ja alakautta yritän synnyttää ensin, jos ei onnistu tai tulee jotain ongelmia ni sit sektioon. :)
 
Huomenta! :wave:

Täällä raskas yö takana kun miehen pikkusisko herätti meidät yöllä et anoppi on tullu hulluks ja oli likkaa kännipäissään ilmeisesti haukkunut ja jotain ihmeellistä. Mies sitten kävi hakemassa siskonsa meille yöksi ja yöllä vielä pitkään kahdestaan puhuttiin siitä että mitä asialle voisi tehdä. Tollanen teini-ikäinen likka tietysti kantaa vaan kaiken sisällään, viis omista murheista kun äiti on koko aika shown pääesiintyjä. Käy niin sääliksi. Sit ihmetellään miksi likkaa ahdistaa/masentaa. Kyllä saa olla onnellinen ettei itse omassa lapsuudessa/nuoruudessa ole moista joutunut katsomaan ja myötäelämään aikuisten ongelmia :(
Niin paljon tapahtunut kahden viimeisen viikon aikana taas että ei ole paljon kerennyt itseään ajattelemaan. Onneksi kahden viikon päästä ollaan kaukana täältä.

Tää taitaa lähteä takaisin vällyjen väliin |O
 
Hei taas kaikille!

Sokruli hieno juttu ku tiedät kuinka toimia pyörtymistilanteissa. Vaikkakin tosi inhottavaa tuollainen, että pitää "oppia" toimimaan. Kovasti vain toivotaan ettei vastaavanlaisia pyörtymisiä tule ja voit paremmin!
Ja tosi hupaisalta kuullosti tuo peppu juttu.. että näkyy vatsan läpi ku toinen yrittää perä edellä mahan läpi :LOL: Voin kyllä kuvitella, että voi hieman tuntua tuollainen meno masussa.. itelläni ei vielä niin voimakkaita ole nuo liikkeet, mutta tuntuu jotenkin ihan mielettömän "oudolta" ku kaveri kääntyilee tuolla masussa.. Tuntuu että sisuskalut liikkuu paikasta toiseen ja aivan kuin joku kauhois isolla kauhalla tuolla alavatsassa.. Oikein jännittää, ku masukaveri kasvaa, että kuinka kipeenä sitä sitten on.. Eilen oli nimittäin kylkiluut kipeänä vaikka en suoranaisesti tuntenut mitään "sisäisiä iskuja" :LOL: mieskin vähän naureskeli, että on aikamoinen "pahoinpitelijä":LOL:

tiuhti olen kokeillut aikaisemmin lääkkeitä (laxoberon) tuohon ummetukseen, mutta jotenki tuntuu, että ne toimii vasta sitten ku ottaa koko purkin kerralla :LOL: Luumujakin olen yrittänyt popsia, mutta se nyt ei ainakaan auta yhtään. Jotain tosi tulista ruokaa pitäis popsia niin se auttaa vähän mutta tällä närästyksellä en voi edes harkita! :D Kokeilen siis juoda vain tosi paljon ja toivon että se tekee tehtävänsä!

syysmyrsky kovasti vain tsemppiä ja makeita unia sinne! Tilanne on varmasti vaikea! Toivotaan että pikkusiskolla on okei ja hienoa, että on joku jonka kanssa puhua. Se monesti on kuitenkin tuollaiselle teini-ikäiselle tärkeä pelkästään jo se, että ollaan kiinnostuneita hänen asioistaan vaikka hän ei itse sitä suoraan sanokaan. Teini voi sitten rohkaistua puhumaankin omista asioista.. Tiedät varmaan mitä tarkoitan.

Taas hyppään tuonne työtehtävien pariin joten kaikille ihanaa päivän jatkoa!

Hötö ja Mini 22+4 :heart:
 
Laretzki
Jee! Nyt oli vihdoin ja viimein tullut Kelan sivuille merkintä että äitiyspakkaus on myönnetty ja se on tulossa :) Ensi viikolla sen siis varmaan saisi jo hakea! Wipii..Myös lapsilisä oli tullut merkinnäksi sinne, äitiysrahasta ei vieläkään mitään, vaikka kaikki olleen samassa hakemuksessa ja vanhempainpäivärahaankin (juu, tää kohta mulla löytyy kelan sivuilta mut ei äippärahaa vielä) merkitty että hakemus saapunut 03.11.
 
Larelle pikaisesti: Jos en nyt ihan hakoteillä ole, niin äitiysraha on vanhempainpäivärahaa. Eli ei sinne pitäisikään tulla erikseen mitään merkintää äitiysrahasta. En nyt ehdi tarkastaa varmuudella tätä omista tiedoistani, mut mielestäni näin menee.
 
Laretzki
Jomi No kiitokset tästä tiedosta, kun siinä paperissa kuitenkin oli erikseen vanhenpainpäiväraha (jonka ymmärsin alkavan sen n. 4kk jälkeen jota äitiyspäivärahaa maksetaan) ja sitten erikseen kohta vielä äitiyspäivärahan hakemiseksi, niin ymmärsin että ne tulisivat sinne erikseen...Kun mitään lappuja/päätöstä ei mulle oo tullut kotiin toistaiseksi, nytkin katsoin netistä että ovat nyt lähettäneet, että oli jäänyt pankkitilin numero kirjoittamatta ja siihen pitää vastata, muttei sen kummempaa. No, onneksi on vielä aikaa ennen kuin tarviin niitä ä-rahoja...
 
Lare Juu, oikein mä muistin. Asiointipalvelussa siis lukee mulla Vanhempainpäiväraha-kohdassa näin:

"Äitiysraha myönnetty 22.11.2011 - 26.03.2012 105 arkipäivää
Vanhempainraha myönnetty 27.03.2012 - 02.10.2012 158 arkipäivää"

Eli nou hätä, sieltä samasta kohtaa ne molemmat sitten löytyy, kun päätös on tehty :)
 
Hei muruset :wave:

Sori nyt tulee vain omaa (.), kovasti olen yrittänyt teidän jutuissa pysyä mukana, mutta kommentointi on jäänyt kun töissä ja kotosallakin on ollut kiirettä. Mutta siis, tänään oli rakenneultra, pikkuinen oli ihana ja sillä on kaikki hyvin :heart: Painoarvioksi saatiin 411 g ja mitat vastasi hyvin viikkoja (pari päivää edellä). Aivan ihana ultraaja oli, selosti kaikki rauhallisesti että missä näkyy mitäkin. Ja lopuksi kysyi, että oliko toiveissa kurkata sukupuolta myös, ja sain tyttöololleni vahvistusta tyttölupauksen muodossa :heart:
Nyt on pää pilvissä ja ei voi kuin hymyillä! :) Mahtavan ultrakokemuksen lisäks on enää alle viikko niin päästään reissuun, ja kohta on ihana joulunaikakin, voisiko tässä onnellisempi olla :)

mynttis & papuliini 20+6
 
huomenia :heart:

pikaisesti rustailen.. :)

mynttikselle onnea tyttölupauksesta :heart: ja myöskin ihanaa kuulla että kaikki on hyvin!

täällä supistelee :( maanantaina neuvola + sokerirasitus ja lääkäri tarkistaa samalla paikat, jos viikonlopun aikana tulee vielä niin äippäpolille näytille.. eli näin :( tänään vapaapäivä töistä, ONNEKS! en uskaltanu sanoa eilen töissä mitään asiasta, sain jopa sairaslomaa eilisestä puolesta päivästä ja tämän päivän, mutta otan omista tunneista pois.. ei vaan uskalla sanoa :( tyhmää, tiedän.. mut maanantaina nähdään jäänkö pidemmäks aikaa sairaslomalle! toivottavasti kaikki olis hyvin vielä! v*ttu suoraan sanoen..

eilen poksuttiin :heart:
tiuhti ja murunen 16+1
 
mynttis Onnea tyttölupauksesta :) Katsotaan saadaanko täällä mitään arvioo tiistaina. Epäilen koska täällä keskussairaalan kätilöt on vissiin aika kärkkäitä asian suhteen.

tiuhti Onko siis kipeitä suppareita? :eek: toivottavasti ei mitään vakavaa :hug:


(.) Täällä anoppi asia äityi siihen että minä sain syyt niskoille aivopesusta,mielipiteiden riistämisestä ja sanojen suuhun syöttämisestä kun hänen lapsensa pyysivät hakeutumaan hoitoon alkoholiin liittyen. Ja koska mies oli vedonnut tulevaan lapseen tässä keskustelussa niin minä olin siis sanellut hänelle mitä pitää tehdä. Tosiasia on siis se että sanoin alusta alkaen että en halua ottaa kantaa tähän asiaan,koska en tiedä mitä heidän lapsuus on oikeesti ollu,kun siitä ei ole haluttu puhua ja koska näytti siltä et nyt on oikeesti anoppi pimahtanut.
Anoppi sitten soitti minulle eilen ja haukkui minut,mun vanhempani ja tulevan lapsen. Sanoi myöskin ettei paskan vertaa voisi mun mukulani kiinnostaa ja kuinka sairaan siitä meinaan kasvattaa. Koska miehestä olen tehnyt oman renkiorja poikani ja riistänyt häneltä oman tahdon ja mielipiteet. Tämän jälkeen sain viestin häneltä jossa luki "en halua nähdä sua enään ikinä!!!!!" ja sen jälkeen viesti jossa luki millaisen tuskan olen hänelle aiheuttanut riistämällä häneltä tulevan lapsenlapsen ja että hänellä on kohdunkaulasyöpä.
Tämä syöpäkortti vedettiin jo toistamiseen esiin,kun aikasempaankin mulle lähetteli jotain sairaita viestejä kännissä ja silloin oli rintasyöpä...no eipä ollut ei.
Sen verran mitä sanoin puhelimeen sanottua kun hän huusi toisessa päässä kuin hyeena sanoin vaan et sua ei pyydetty muutakuin hakemaan apua ja sun pitää myöntää ettei kaikki oli hyvin näin,muut ihmiset kärsii ympärillä. "Sulla se ongelma on saatanan sairas ei kellään muulla!"

Mieltä ylentävää. Itkin eilen kokoillan tätä kaikkea paskaa ja lisäksi tulin vielä ihan oikeasti kipeeksi taas. Nyt on veto niin pois ku olla voi :'(
 

Yhteistyössä