Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

eskapismi,taiska ja höttis Kiitos onnitteluista :) Harmitti kyllä et mies ei päässyt mukaan,mutta toisaalta ymmärrän pomoakin,kun mies kerran tuolla rauma stx telakalla töissä ja jos luitte ma uutisia ni niiden tekeillä oleva päätti oli myrskyn vuoksi tuuliajolla maanantaina ja sillon ei ollut turvallista töitä tehdä ni kirivät eilen aikataulun takaisin. Vaikkakin vähän meidän kustannuksella mut ei näille luonnon katastrofeille mitään voi :) Mutta pääasia että kaikki oli hyvin ja mies oli aivan tohkeissaan/shokissa koska oli aivan varma tytöstä,mutta sitten meidän ensimmäinen onkin poika! :heart:

Just sunnuntaina puhuin ihan yleisesti,että poika olisi kiva ensimmäiseksi. Moni on niin sanonut ja kyllä siitä itsekin puolia löysi kun oikein fundeeras :)

supistuksista kyllä mä varmaan tietäisin jos mulla sellasia olis ollut?

liikkeistä selvis sekin miksi ne ei tunnu. Istukka niin etuseinämässä kun olla voi,en tiedä mikä se alkuperäinen hourailu siitä ettei se etuseinämässä olis mahto olla :D Joten odotellaan niitä sitten. Tässä siis tuli myös tämä että poika ja istukka etuseinämässä,ei mätsää meillä. Kiinalaisenkalenterin mukaan pitäisi siis syntyä jo maaliskuun puolella koska maaliskuu lupasi poikaa huhtikuu tyttöä,katsotaan osuuko oikeeseen :)

Mulla on nyt kova mietintä päällä otanko pakkauksen vai rahan. Rahalla vois ostaa niitä värillisiä vaatteita,mitä siis kaipailen pakkausessa :/ Tietysti siinä kaikkea muuta hyödyllistä myös,mutta esim mun oma pakkaus kasikytluvulta on vielä ihan iskussa,voisin sieltä ottaa esim pussikon käyttöön. Ja siskolta saan sitten viime vuoden pakkauksesta tavaraa.

Työnimi vaihtuu!

Syysmyrsky & viuhahtelija 21+4:heart:
 
Kiitos paljon kaikille onnitteluista! On se vielä niin uskomatonta, eli ens ma uutta testiä kehiin! :D

Syysmyrsky Paljon ennea poikalupauksesta! Itelläki on vähän poikaolo jo, ja kiinalainen ennusti sitä myös ;) Ois se muutenkin aika kiva, kun yleensä poika perii tilan eli siksi olisi myös hyvä olla esikoinen. Näin ollaan vähän aateltu :D Ja ainakin etunimi on jo pojalle päätetty! Tyttökin olisi ihana aivan varmasti, mutta senpäs näkee sitten kun ollaan siinä vaiheessa!

ON Neuvolan varasin tänään ja siellä olisi sitten eka käynti 28.12.! Ja ette arvaakaan, täällä kuulema kuuluu varhaisultra samaan käyntiin! Eli ihanaa, saahaan nähä onko siellä mitään ja syrämmensykekin pitäisi näkyä kun viikkoja n. 8+2! :heart: Sitä odotellessa :)
Eilen kävin nappaamassa raskausvitskut apteekista.

-pansku- ja bubu 4+2
 
Viimeksi muokattu:
pansku onpa kiva toi että varhaisultra samassa! :) Ja tosiaan meillä oli valmiina nimet jo kummallekki. Jouduin hiukan taipumaan pojan etunimeen koska en olis halunnut siitä niin samankaltaista oman nimeni kanssa. Mutta mun ehdotus oli kuulemma OUTO! :D
 
^^ No minä olen kans melkeinpä päättänyt mikä tytölle tulisi nimeksi, mutta mies ei ole ihan varma vielä asiasta. Ei ole kyllä kieltänytkään! Se nimi on sellainen ihana, mikä oli meidän mummolla aikanaan ja ollaan siskon kanssa päätetty että se kumpi eka saa tytön ni saa ottaa sen nimen :D Paitsi jos ei kummallekaan tule yhtään tyttöä, kun siskonkin esikoinen on poika! Jää hyvä nimi hyödyntämättä! No jospa sitten joku omista haluais lapselleen sen antaa :)
 
Lääkärissä käyty, oli muuten ihan kauhee kokemus. Lääkärin mukaan vauva ei mahtus tulemaan alakautta ulos, uhkaili sektiolla. Mut kuulemma pitää yrittää alakautta synnyttää aluks. Neidin pää ei ollutkaan laskeutunu, kun ei mahdu tulemaan alemmas. JA silti laittavat mut kokeilee alakautta synnyttämistä, idiootteja sanon minä! Nyt taidan mennä lepäilee ku on niin huono olo tosta lääkäri käynnistä, supistelee koko ajan ihan kauheesti. Ainiin ja painoarvio oli 3000g, iso tyttö tulossa jos La:n kieppeille mennään.

- Sokruli ja pikku neiti 36+2 -
 
Viimeksi muokattu:
:wave:

Täällä on käyty np-ultrassa tänään. Viikkoja oli kuulemma 10+5, mut mä pysyn edelleen siinä 11. Jaja.. kaveri oli 38mm "pitkä" ja niskaturvotusta oli kuulemma 1mm. Et shillai. Nyt on sen verran kovaa orastavaa päänsärkyä, et pikapika vaan päivitykset..

Alateitse kattoivat, kun ei oikein tosta päältä näkyny. Ei kuultu sydänääniä eikä saatu uusia kuvia, ihan paska lääkäri oli.. Ja sitte laskettu aika on 18.6., sairaalana TYKS. :)

Emby^ ja Jormaliini 11+0
 
hellurei :)

syysmyrskylle onnittelut poikalupauksesta :heart: ihanaa! :heart: harmi kun mies ei päässyt mukaan :( on se kumminkin sen verran ainutlaatuinen, kerran elämässä tapahtuva asia.. mutta turha sitä on enää murehtia :)

Embylle onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Sokruli, mä kyllä olisin sanonu suorat sanat että alakautta en muuten synnytä jos jo nyt tiedetää ettei mahdu sieltä tulemaan! aika ilkeää minusta :( soita neuvolaan ja kerro sun huolesi, josko he kuuntelisivat?

(.), täällä löyty ehkäpä syy supisteluille, TULEHDUS! eli nyt saan viikon ajan laittaa sellasta rasvaa alapäähän ja pitäs olla sillä selvä.. mä jo säikähin että saan puoli vuotta maata sängyssä, vaikka sen olisinki tehnyt kunhan saan lapsen syliin! ei oo supistellu nyt, tai kipeitä ei oo ollu :)

poksutaan 17+0 :heart:
kohtahan ollaan jo puolessa välissä :O pienikin alkanu potkuttelemaan ihan kunnolla! nytkin on jumpat menossa ku söin hetki sitten :heart: on se vaan ihmeellistä!

tiuhti ja möyryläinen :heart:
 
Laretzki
Oli hienoa penkoa äitiyspakkaus eilen läpi, vaikka sisällön on kuvina nähnytkin :) Mies ihmetteli useampaan kertaan, että eikö ne tavarat lopu sieltä koskaan. Kissatkin olisivat mielellään majoittuneet laatikkoon, mutta ei vielä. Ajateltiin pitää tallessa laatikko ja patja, että jos vaikka alkuun laittaa pinnikseen, kun eikös vauvat nuku alussa paremmin mitä vähemmän tilaa ympärillä?

Kävin tänään erikoisjärjestelyillä neuvolalääkärillä TK:n puolella, vaikkei sinne normaalisti äippähommia varaillakaan. Paikat vielä tiukasti kiinni, kaula sentin lyhyempi kuin ekalla kerralla neuvolalääkäris, mutta taitaa olla ihan normaalia. SF- oli paris viikossa noussut 3,5 cm, ollen nyt jo 28cm! :O Olisin halunnut kuulla että miten päin vauva masussa majailee tai minkä kokoiselta tuntuu käsikopelolla, mutta hyvin pikainen käynti oli. Sokeriarvotkin sain kuulla, niissä ei mitään ongelmaa (eli joulukonvehtit saa syödä hyvillä mielin, ja ettei painoa ainakaan rd:n takia kerry näin huimaa vauhtia) paasto 4,3 1h 5,3 ja 2h 5,0. :)

Voi, lauantaina saadaan leivinuunissa paistettua kinkkua!!! Nyt jo suuhun kihoaa kuola kun ajattelee sitä ihanaa rapeaa pintaa mikä siihen kinkkuun tulee. Meillä siis porukoilla tapana paistaa "harjoituskinkku" ennen joulua (yleensä marraskuussa) ja tänä vuonna kun ei jouluksi päästä mun vanhempien luo, niin ajattelin että jos he tähän samaan syssyyn kun me vieraillaan siellä ja viedään joululahjat, tekisivät kinkun.

Lare ja Spyro 27+5
 
Paljon ONNEA syysmyrsky poikalupauksesta :heart:

Ihana että Embylläkin hyviä kuulumisia ultrasta!! =)

Sokrulille tsemppiä odotuksen viimeisille metreille!! Toivottavasti pääsisit suoraan sektioon!

Hyvä että löytyi syy tiuhtin suppareille niin jospa ne nyt hellittää!

Sain muuten myös kuulla nuo sokerirasituksen tulokset ja tuloksena siis raskausajandiabetes :( Kaksi arvoa oli koholla ja seuranta kotipistoksilla ja hoitona dieetti. Ei ihan kauheen hääppöstä ole ollut kun tuntuu että on nälkä!! 1600 - 1800 kcal/pvä ja raskas ruumiillinen työ. Sillon kun painoo tiputtelin niin tuolla 1600kcal laihduin kilon viikossa että saas nähdä kuin nyt sit käy. Ja huominen lääkäri jänskättää, edelleen tulee suppareita ja mahakivut kovenee...

viida ja mustanaamio 18+3
 
En jaksa tätä lukihäiröö,koska joka kerta kun avaan tän odotusajan linkin niin luen tuosta "elokuun epelit" että siinä lukee elokuun PIPPELIT!!! :ashamed:

Emby Onnea hyvistä ultra kuulumisista! :heart:

tiuhti Epistä et sä tunnet jo niin hyvin nuo liikkeet :) Onneksi löytyi syy supistuksille! Toivottavasti nyt helpottaa. :heart:

viida No tossahan sitä uutista sit on kerrakseen :/ vaikka ei nuokaan aina paikkaansa vissiin pidä. Siskolla myös siis mukamas raskausajandiabetes ja puolet raskaudesta siis melkein joutui kituuttamaan ja sitten synnytyksen jälkeen kysyttiin että "niin minkä takia sä olitka ittees piikittäny" :D Peukutan huomiseen lääkäriin että sullekkin selviäis noi kivuliaat supistukset jotenkin!

(.) Tää tunsi eilen illalla myös ekan kerran pienen myllerrykset :heart:

Syysmyrsky & viuhahtelija 21+5
 
Syysmyrsky Kiitos tsempistä =)! Ja voi ihana, paljon onnea liikkeiden tuntemisesta!!! :heart: Oliko sellaisia että olisit mahdollisesti tuntenut jo aikasemmin mut et oo ollu varma tai osannu yhdistää liikkeisiin vai tuliko ihan puskista? Ihana juttu joka tapauksessa!!

En tiiä vaikuttaako tuo pco noihin tuloksiin tai kenties se että ruokavalio on ollut viimeset kolme viikkoo persiillään kun talosta on ollut vedet poikki ja eineksillä joutuu menemään... Mutta mitä tekee eilen rakas ukkeli?? Tuo suklaata kotiin kaks levyä kun oli kuulemma tarjouksessa!! :O No mä sit että en voi niitä syödä. Siis mitäh?? Et voi syödä suklaata?? No niin kun niitä sokereita pitäs välttää... Sit toinen seisoo keittiössä murheellisen näkösenä ja tuiottaa niitä suklaalevyjä ja vuoron perään mua :D :D No mä vähän sit maistoin ja sanoin kyl terkkarillekin että en alota dieettiä ennen kun meille tulee se vesi.

viida ja mustanaamio 18+4
 
Juu se olis sit alustavasti 3 vkoa sairaslomaa ja yhdyntäkielto turvaviikoille asti eli seuraavat kolme kuukautta!!! :O :headwall: Kohdunkaulassa ei muutoksia ja paikat kiinni,onneks. Labratulokset saa illalla mut ei oikeen osannu lääkäri sanoo mistä vois johtua supparit. Voipi siis olla että saikkua on tiedossa ja pitkään jos lepo ei auta. : /
 
Moikka! :wave:

Ekaks Panskulle hirmusen paljo onnee!! :heart: ..se oliki ainoo mikä jäi mieleen sivujen pikaselauksesta.. :ashamed:

En millää oo jaksanu avata konetta.. Tällä hetkellä oon s.lomalla (2vko, josta eka menny) ku paineet laski ja ei oikee töis voimat piisannu mummojen nosteluun. Etova olo on lähes koko ajan, ja kerran on pitäny käydä oksentamaski.. No, mutta, eiköhän tää tästä piakkoin ala vähä antaa takasin. :)

Ootte ollu mieles, vaikka en tää ookkaa käyny. Varsinki rakkaat Tiuhti ja Emby! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: -pansku- ja Emby^
Laretzki
Ei mennyt tää meidän etelän reissu mun vanhempien luo ihan putkeen. Eilen kosahti auto Jalasjärvellä (reilu puolet matkasta jäljellä). Auto jäi sinne korjattavaksi ja me jatkettiin Jalasjärveltä Tampereelle bussilla ja sit Treelta Hämeenlinnaan junalla. Pikkasen pisti/ää vituttamaan, Ikeasta jäi vauva kamat hankkimatta ja nyt on hirveä stressi että koska auto oikein on korjattu, koska sille olisi niin saakelisti käyttöä ensi viikonlopulla.. Puhumattakaan siitä, ettei ei tarvi tehä veronpalautusrahoilla näköjään yhtään mitään kivaa kun auto varmaan syö kaiken.

Palailen paremmin asiaan piakkoin, siihen asti kommentointi saa jäädä ja kuulumiset olla ihan törkeästi omanapaisia. :/

Lare ja Spyro 28+0 poks.
 
:wave: :heart:

..täällä noi hajut, herranjumala! Meiän kylppäri ja eteinen haisee siltä, et joko on putket homeessa tai sit on ilmastointikanavaan kuollu joku! Hyi helvetti!! :(
Kiva käydä suihkussa haisevassa kylppärissä :(

Ja huomenna pitää kyl soittaa neuvolaan, kun olen tuolla vanhusten parissa töissä, niin yhdellä mummolla on vyöruusu, ja minä onnellinen oon hoitanu häntä perjantaina, kun lähetettiin hänet TK:hon. Et pitääkö ny huolestua vai voinko jo hengittää :)

Emby^ ja Jormaliini 11+6
 
Oletko Emby sairastanu vesirokon? Jos oot niin sit mun mielestä ei pitäisi olla hätää. :)

Saakeli kun meillä on taas noiden piskien kanssa ongelmaa, nyt tuo belgi-perkele on kehittäny itselleen ilmeisesti paiseen takajalan varpaaseen... Kymmeneltä lekuriin niin saadaan varmasti taas ab-kuuri tolle. Täytyy samalla pyytää että lekuri kattois muutkin tassut ja anaalirauhaset kun niissäkin on ollu probleemaa...
 
Tää tulis poksumaan :wave:

Vaikka nyt pari päivää huilannu niin suppareita tulee edelleen ja sitä mahakipua. Taidan lähtee kohta äippäpolille vierailulle. Pelottaa kyllä kun neuvolalääkäri sano että jos on menossa kesken niin mitään ei voi tehdä?? :O Ja mä kun luulin että tässä vaiheessa ees yritettäs pitää vauvelia sisällä kun ei ois kun muutama vko niin ois jo aika hyvät mahkut että selviäis hengissä. :ashamed:

viida ja pikku eskimo 19+0 POKS :heart:
 
Ja tää lähtee neuvolaan ja sieltä suoraan paikalliseen kelaan. Olen psyykannut itteni jo siihen ettei sieltä selviä ikinä kunnialla pois ääntään korottamatta. Saas nähä saanko mitään rahaa mistää äitiyslomani aikana,oon kuitenki edelleen veronkiertäjä rikollinen=yrittäjä :D
 
Kiitos syysmyrsky :heart: Mä kuulin että Jyväskylässä ei tehdä mitään, että sit laitetaan kuopioon jos meinaa syntyä ja sielä pidetään pää alaspäin asennossa vaikka jos tarve vaatii :D :D Mä jotenkin aattelin että nykymaailmassa ois muitakin keinoja kun painovoima pitää vauva mahassa :LOL: Mut tosiaan, taidan kyllä soitella ainakin sinne äippäpolille ja kysyä mielipidettä asiaan...

Niin ja tsemppiä taistoon, ole vahva ja urhea!! Näytä niille kantturoille siellä kelassa :D :stick:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,
Lurittelen nämä samat jutu tännekin :D

Tulen omanapailemaan tänne! Täällä käytiin tänään kontrolliultrassa, viikkoja nyt 25+0! JEE! Vauva oli kasvanut hyvin, painoi 780g eli käyrillä mennään. Kohdun suu oli kiinni, huh. :) Kaikki siis hyvin supisteluista huolimatta. Edelleen samoilla ohjeilla mennään, eli turhat autoilut ja lenkkeilyt pois. Sairasloma jatkuu silti joka tapauksessa äitiyslomaan asti.

Epa ja Jokke 25+0
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_

Yhteistyössä