Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Kiitos Tiuhti tsempeistä! Kävin verikokeis ja niitten valmistumises menee viikko. Eli sitä odotelles.. Maanantaina tosiaan pitäis mennä töihin, mutta Ihana vastaanottohoitsu varas mulle ajan lääkärille maanantai aamulle. Tänään taas aamupala tuli samaa reittii pihalle ku meni sisällekki.. Hassua tosiaan miten tää alkaa vasta nyt.!?! : / No, kunhan ei niin pahaks mee, että alkaa paino laskeen. Nii, ja aivan ihana maha sulla, oikee vauvavatta! :heart:

EmBy Siis otetaa sylkitesti jossa selvii onko mulla jotai bakteeria joka lisää hampaiden reikiintymistä. Ja jos mulla on se, se tarttuu myös lapseen.. Tää tuli neuvolasta ekalla käynnillä, vapaaehtonen, ja tehtii samalla ku muuki purukalusto tarkistettii ilmaseks.
Tosi kiva toi sun hoitovirhe!! Kaikkee sitä kans sattuu.. :|

Onnea Taiteilijattarelle, rohkeesti tänne vaa..! :D
 
Laretzki
Kyllä se on tiuhtille jo vauvamaha alkanut muotoutua :)

Tänään olisi toiseksi viimeinen tentti viime syksylle, viimenen on huomenna. Sit huomenna Kokkolaan, siellä maanantainahin jolloin hammaslääkäri, ja sit sen jälkeen vielä kertaalleen tänne opiskelukämpille viettämään pikkujoulut ja osallistumaan koulun kuusijuhlaan. Eli ihan pienestä on kiinni se, että tämä mamma keskittyy pelkästään mahan kasvatteluun :heart: Hirvittävästi olisi jo kaikenlaista puuhaa, lainasin äitiltä saumuria, niin saa alkaa ompelemaan vaatteita! Eli varautukaa sit kuviin jossain vaiheessa, kun en blogiin niitä voi postailla, koska todennäkösesti niistä tulee näkymään aika hyvin tyttömäisyys. Löysin jo ihanan mekon ohjeen jonka tekemistä en malttaisi odottaa! Sit oon ajatellut ommella itelle jonkinlaisen "imetys"tyynyn, eli sellasen pitkän möhkylän jota voin käytää tässä ensin nukkuessa tukena. Myös kestovaippojen ompelua oon harkinnut.

Aivan käsittämätöntä kuinka isoilla viikoilla tänne "vasta" tulleetkin liikkuu :)

Taiteilijattarelle Isosti onnea, siitä se lähtee :)

Lare ja Ninja-Spyro 28+6
 
Ilmeisesti Pikkumyy puhut Karies-bakteeritestistä? Mä en ole kuullu että missää tuommosia tehtäs mutta hienoa jos jollain kunnalla on varaa :D Meidän kunta vaan kieltää käyttämästä vauvan lusikkaa/tuttia yms. omassa suussa ennen vauvalle antamista ettei karies tartu. Alle 3-v se tarttuu tosi herkästi mut jos niin kauan pystyy välttämään niin sit on epätodennäköistä että se enää tarttus ja lapsi säästyy reijiltä jos hammaspuoli on muuten kunnossa. Tsemppiä nyt tuon parvo-homman kanssa. Kerro sit miten kävi.

Tiuhtille ja Embylle ihanaa lomaa!! Ja ihana massukka :heart: :)

Taiteilijatar tervetuloa :)

Mä yritän tänään saada otettu masukuvaa...
 
Emby: Harmillista ja inhottavaa sähläystä ollut noitten sun ultrakuvien kanssa. :( Toivotaan, että ne nyt jostain vielä löytyis ja saisit ne takaisin!

atl: Kiva lukea sun kuulumisia tuplien tulosta. :)
Täällä tullut viime aikoina kovastikkin pohdittua ja mietiskeltyä, että entä jos musta ei sittenkään oo äidiksi? Entä jos hermot ei kestäkkään ja vauva-aika on ihan hirveää enkä nauti äitinä olosta? Entä jos tuleva isä tuleekin inhoamaan koko isä-touhua? Mitäs sitten jos koirat ei sopeudukkaan? jne jne.. Listaa vois jatkaa vielä vaikka kuinka.
Ja nää kaikkihan on ihan turhia pohdiskeluja ja pelkoja, mutta uskon sen liittyvän äidiksi tulemiseen ja kasvamiseen. :) Sitä alkaa tajuamaan, että kohta on oikeasti oltava se henkilö, josta joku niin pieni on kovin riippuvainen monen monituista vuotta. Vastuu tuntuu äkkiä niin kovin suurelta, mutta uskon näidenkin "pelkojen" helpottavan viimeistään siinä vaiheessa, kun sen niin rakkaan ja kauan odotetun käärön viimein saa syliinsä :heart:
Ja mä uskon, että te tuutte pärjäämään oikein hyvin kahden pienen kanssa. Muistakaa, että pitää uskaltaa pyytää apua jos tuntuu siltä ettei ne omat voimat riitäkkään ja on väsynyt. Avun pyytäminen ei ole heikkoutta tai tarkoita sitä, että olisitte huonot vanhemmat. :)

Gabriellekin kuulumisia kiva lukea pitkästä aikaa. :)
Nännit on kyllä hieman kasvaneet raskauden aikana ja "nöpöttääkin" paljon enemmän kuin ennen. En siltikään laskisi nuita "normaalin" kokoisiksi.
Itseasiassa tässä eräänä iltana otin tän asian äitini kanssa saunassa puheeksi. Kertoi, että hällä ollut myös pienikokoiset nännit ja imettäminen oli ollut hankalampaa. Varsinkin siinä, kun maitoa kertynyt paljon rintoihin ja joka paikka pinkeänä, niin oli tuntunut ettei vauva saa tissistä millään otetta. Mutta nyt viiden lapsen jälkeen näyttää mun silmään nännit ihan normi kokoisilta :LOL:

Onnea vielä tyttölupauksesta :heart:

Meillä ainakin on täällä hyvinkin aktiivinen poitsu ollut koko raskauden ajan. :) Tuntuu, että poika valvoo suurimman osan vuorokaudesta. Aamuisin (lue: päivisin) kun herään, niin sillon poika yleensä on hiljainen vielä tunnin-kaksi ennen kuin aloittelee aamujumppaansa. :D

Tänään aamulla herätty 7 aikoihin ja viety mies terveyskeskukseen. Migreeni oli jatkunut pahana kolmesta asti yöllä ja mitkään särkylääkkeet ei auttaneet. Noh, varmistuipahan nyt tuo myyräkuume diagnoosiksi. Mitään lääkkeitähän siihen ei periaatteessa ole, särkylääkettä pääkipuun ja kotiin sairaslomatodistuksen kanssa. Nyt onneksi jo vähän paremmassa kunnossa, kun sai vahvat särkylääkkeet. :)

Eilisessä neuvolassa ei mitään ihmeitä. Paino oli noussut taas kilon viikossa, mutta laitettiin se kätevästi turvotuksen piikkiin. :D Sormet aamuisin jäykät ja puutuneen oloiset, samoin jalat tuntuvat tönköiltä ja painavilta. Pissa oli puhdas. Sf-mittakin oli kasvanut viikossa sentin ja on nyt 34cm. Vauva tosiaan laskeutunut niin alas, ettei päätä enää tunne laisinkaan. Hartiat tulee vastaan kun päätä yrittää kokeilla. :) Liikkeet kuulemma saattavat tästä lähtien tuntua laiskemmilta ja vaimeammilta juurikin tuon laskeutumisen vuoksi. Ei vaan toisella ole enää yksinkertaisesti tilaa liikkua niin paljon kuin ennen. Äipän jytkylä :heart:

Nyt miehen kainaloon sohvalle ja leffa pyörimään. :heart:

iseeyou & Onni 37+1 :heart:
 
Laretzki
iseeyou Onneksi teillä saatiin diagnoosi tuohon saman tien, mutta kannattaa tarkkailla, voi meinaa mennä tosi pahaksikin. Mun isällä oli viime keväänä myyräkuume, eikä ne meinannut sairaalassa ottaa todesta sitä että se on kipeenä, vaikka kuumetta 40 astetta ja päätä särkee eikä ruoka oikein pysynyt sisällä. Useampaan kertaan äiti käytti iskää ensiavussa, ja sit vikalla kerralla siellä onneksi oli sama hoitaja joka oli ollut edellisellä kerralla (pari päivää aikasemmin) ja tajus kuinka huonoksi iskän kunto oli mennyt, kun mies ei pystynyt ees omin avuin kävelemään. Sit ne vielä pitkään riiteli että millä diagnoosilla iskä otetaan sairaalaan kun, ei voi ottaa sisään ilman diagnoosia, eikä niillä ollut mitään hajua siitä mikä iskällä oli...


Tänään viimenen tentti, joka läpipääsystä ei ole minkäänlaista tietoa, mutta siltikin syksy on koulun osalta sitten siinä.

29+0, poks!
 
Aijaa.com - 9189958.jpg

rv 16+3

Aijaa.com - 9189959.jpg

rv 19+4

Jos sitä omatkin ensimmäiset kuvat kehtais laittaa näytille...
Masu on kyllä pompannut esiin kolmessa vkossa! :O Omaakin on reilusti mutta alkaa jo ihan vauvamasulta näyttää eikä vaan siltä että oon lihonu =)

Ihania masuja tiuhtilla ja atl :heart:

Mukava kuulla että Gabilla kaikki ok, oon välillä miettinytkin kun ei oo kuulunu että onhan kaikki hyvin! Onnea tyttölupauksesta :heart:

Taiteilijatar Tervetuloa minunkin puolesta :wave:

Pikkumyylle tsemppiä pahoinvoinnnin kanssa jaksamiseen!


viida ja pikku eskimo 19+5 :heart: (JEE kohta puoliväli poksuu!!)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja Zophie
Huh.. yövuorosta selvitty.. Hiukan nyt kyllä alkaa jo väsyttämään, mut ei viitteis vielä mennä nukkumaan :) Tänään alko sitte lomaa! Kotona kyl vaan ollaan, mut eikait täsä.. Ajattelin tehdä tervatonttuja sukulaisille joululahjaksi :)

Nätti massu viidalla :heart:

iseeyou, :) Joko häätöä aloitatte? ;)

Emby^ ja Jormaliini 12+5
 
Nukuin päikkärit ni siihen ne suurimmat kipuilut sitten kaatukin. Damn. :LOL: Nooh, nyt tosiaan sinne saunan lauteille istumaan ja ottamaan löylyjä. Kolmatta s:sää täällä tuskin harrastellaan niin kauan, kun mies leikkii tuota myyrää. :D

Ja tosiaan, saishan tuo tällä tai ens viikolla tulla jos on aikasemmin tullakseen. Muuten saa odotella tammikuun puolelle sitten. :D
 
Voi mitä ihania mahoja täällä onkaan :heart:

Larella on niin ihanan pyöreä jo :heart: näkyykö vauvan mölvaykset jo kunnolla mahan läpi? kuinka korkealla kohtu on?

atl, sulla tulee varmasti jättimaha sitten ku kaksi on siellä :) on ihanaa seurata tuplamassun kasvua :)

viida, sulla on kyllä massu kasvanu kans hurjasti parissa viikossa!!! mullakin se maha pompsahti ihan yhtäkkiä kunnolla näkyviin, ensin turvotti ja sitten se oli yhtäkkiä ihan vauvamasun alku jo :) kuinkas muuten voit?

mulla on vähä hassun mallinen tuo maha, sellanen ihme "kärki" navan kohdalla :D kaikki kasvaa eteen, eli menen edelleen vahvasti poikaolossa ;) linea negrakin on tisseihin saakka.. ja muutenki oloy tuntuu pojalta.. reilu viikko niin sen näkee sitten :cool: JOS NÄKEE :D

Sokrulilla ja iseeyoulla alkaa olemaan viimiset hetket käsillä, joskohan ens keskiviikkona täällä olis hyviä uutisia kun tuun takas reissusta? :rolleyes: oikein isosti tsemppiä jos jakaannutte sillä välin!

mie lähen huomenna aikasin aamusta siis viikon reissuun lämpöiseen :) kuullaan siis viikon päästä! :heart:

tiuhti ja T 18+4
 
Huomenta!

Kiitos kaikille onnitteluista ja tervetulotoivotuksista. :)

Tänään sitten testattu ensimmäinen digi ja antoi vastaukseksi Raskaana 2-3 eli ihan oikein menee ku vastaa viikkoja 4-5. :) Ens viikolla ajattelin tehdä vielä, niin näkee että varmasti nousee tasot.

Kivoja masukuvia! :)

Tiuhtille oikein hyvää matkaa!

En oikein osaa kirjoittaa vielä mitään kummempia, mutta pikkuhiljaa tulen mukaan. :)

Taiteilijatar 5+0 :heart:
 
Moikkelis ja huomenta!


tiuhti Sulla on kyllä ihan poikamasun muotonen maha :) Millos sulla se r-ultra on? Täällä olis jännäpäivä tasan vkon päästä!! Ihanaa ja rentouttavaa lomaa! :cool:

Täällä käytiin eilen äippäpolilla tarkistuttaa tilanne... Yltyi mahakivut niin pahaksi että ei pystyny enää kävelemään. Noh, ultrattiin ja tutkittiin mutta mitään syytä ei löytyny. Epäilivät että jos si-nivelkipu (mitä ei oo nyt ollu reilu vkoon) säteilis mahaan. Itsestä tuntuu että on jotain muuta mut kerran kaikki arvot ja istukka, lapsivesi ja vauva voi hyvin niin minkäs siinä sitten enää teet. :/ Kipulääkkeillä vähän heltis kipu ja nyt aamulla taas ei mitään ongelmaa... :O

Niin ja vauva vastasi täysin vkoja ja painoa oli 322g :heart: Ukkeli oli niin ihana kun sanoi kun lähdettiin kotia päin ajelee että nyt mä oon sit nähny kaiken, ja tarkotti lääkäriä kun vetäs kortsun ultralaitteen päälle ja alakautta ultraili kohdun suun ja kaulan :LOL:

Niin ja tänään siis myös poksutaan ja se olis sitten puoliväli!!

POKS POKS viida ja pikku eskimo 20+0 :heart: :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja iseeyou
tiuhti Kiitos muru! Siis sitä r-ultraa juuri tarkoitin tuolla jännäpäivällä =) Eli siis ens maanantaina tutkimaan vaavelia tarkemmin :heart: Mehän saadaan molemmat vähän kuin joululahjaksi nähdä pikkuinen ja ehkä tietää kumpi siellä asusteleekin :) Ja toisaalta aika menee nopeesti kun on kaikki jouluvalmistelut niin ei ehdi ehkä niin panikoida (eipä!!) :D
 
Laretzki
tiuhti Meillä ollaan muljuttu vatsanahan läpi varmaan kohta kuukauden ajan :D Se on aika ajoin aika hurjan näköistä. Ja tuntuukin hurjalta, kun vauva päällään puskee niin, että päätä voi koskea ihan selkeästi. Tai en usko että se voisi olla muu kuin pää, kun on niin kova ja pyöreä ja iso. Mutta jotenkin sen koskeminen tuntuu tosi hurjalta. Mies ei oo uskaltautunut kokeilemaan sitä kun oon muutaman kerran yrittänyt ja se myös pelkää että kun välillä painelen mahaa, että pieneen sattuu. Mä oon vaan sanonut, että on sit hyvä ettet oo nähnyt miten lääkärit yms. sitä painelee :LOL:

Hyvin myös erottaa jo potkut ja muuten vaan myllertämisen. Potkut on tosi kipakoita ja muuten vaan liikkuminen sellaista pehmempään mahan myllerrystä.

SF oli viime mittauksessa jo 28 cm, mutta veikkaan että tämän viikon perjantaina neuvolassa saatetaan mennä jo kolmeenkymmeneenkin...
 
Kiitti tsempeistä tiuhti ja hyvää matkaa teille :heart:

Täällä ei oikeen mitään uutta, paitsi valvottu yö taas takana ja kauheeta vihlomista alapäässä. Tässä on kyl seuraavaks kaheks viikoks niin paljon hommia et en tiiä missä välissä ehtisin synnyttää. Oishan tuo neiti kiva saada ulos ennen joulua, sais otettuu yhen jouluomena siiderin ja lasin punkkuu :D Mutta katellaan mitä tapahtuu. :)

- Sokruli ja pikkunen joulutonttu 38+0 *poks poks* -
 
  • Tykkää
Reactions: iseeyou ja tiuhti_
viida, kun mulla ei leikkaa niin ei leikkaa :ashamed: taas on tyhmä olo, olishan se pitäny älyy että se jännäpäivä on se r-ultra.. se meni jotenki ohi! anteeks! sulla on aika myöhään ultra! jos vertaa muhun :) mulla on viikkoja silloin tasan 20 :)

Sokruli, mä laitan sinne sellaset taikapölyt tulemaan että pieni tulis ulos parissa päivässä :D sun olos kuulostaa niin tukalalta! ja mä uskon että pieni on nyt kiinnittyny lähtökuppiin ja alkaa tosissaan valmistautuu tulevaan ;)

Lare, HUI :O 30cm! se on paljon jo! mun mies on samanlainen, sanoo että älä nyt lyttää ja satuta pientä ku painelen mahaa :D ja se katto silm't pyöreenä nt-ultrassa ku kätilö heilutteli mahaa jotta saata pikkanen kääntymään! kätilöki sano sitte ettei tää oo vaarallista :D

Namppis, pallomaha bongattu :cool: ihana :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sokruli
Täälä käyty kuuntelemas pikkusen syränääniä, ekaa kertaa! :heart: Välillä kuulu kovaa "kolinaa", kätilö sano, et siä se touhaa.. Hassua ku itte ei viä tunne toisen viuhtomista.. :D Hb oli huimat 135, outoo! Mulla oli oo "normaalistikkaa" nii hyvät arvot?! Äiti vaa meinas, että oon kuiva, ku on huonosti syöny ja juonu.

Lääkäri kirjotti tänään viikon s.lomaa.. Sano, että mennään nyt viikko kerralla, ku vointi voi sitte yks kaks helpottaa. Mutta jos vointi ei kohene ni hakee sitte lisää.

Anteeks napaalu, mutta nyt ei oo kyllä voimia muuhun. :ashamed:

Tiuhtille hyvää lomaa, nautihan muru! ..ajattelen sua.. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Heippa,
Omaa napaa: Täällä käyty tänään "laajassa terveystarkastuksessa" neuvolalääkärillä ja tuomiona samalla; sairaslomani jatkuu äitiyslomaan asti. SF-mitta 27cm, painoa tullut viime kerrasta 2kg eli nyt tullut tasan 10kg. Vauvan sykkeet hyvät ja liikkeet ++.

Epa ja Jokke 26+1
 

Yhteistyössä