Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Jeps jeps, tassut tulehtuneet. 3 tassua neljästä tulehtunu ja nyt 2 viikkoo antibiootteja ja lämmin kehoitus siirtyä allergia-ruokavalioon kokeilun vuoksi ainakin kahdeksi kuukaudeksi. Muuten ihan fine mut kun se pahuksen ruoka maksaa 90€ 14kg eikä mitään muuta saa antaa! No jos joulun jälkeen aloittaisi, saa toinen ainakin nauttia kinkut ensin :(.
 
Namppis, juu, olen sairastanu :) Ja soitin neuvolaanki, ja sieltä se naikkonen soitti äippäpolille jaja ne sanos, että nou hätä :) Mut et jos ei nyt kuitenkaan vartavasten menis sitä naikkosta hoitamaan :)
Voi teiän koira raasua! : / Mistä hää sellasen tulehduksen ny on keksiny?

Tää laittaa nyt joulun tähän huusholliin :)

Emby^ ja Jormaliini 12+0 :) Poks! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hellurei :)

Namppis, joko ostit kalliin ruuan? ehdottaisin että kokeilette brittcaren peura&peruna ruokaa, saa mustista ja mirristä, maksaa iso säkki sen 65€, kallista sekin mutta halvempaa kuin eläinlääkärin.. meidän koirahan on siis tosi allerginen kaikelle ja tuo on allergeeniruokaa ja siinä ei oo viljoja eikä maissia, eikä riisiä!!! tessulle paranemisia!

viida, mulle sanoi lääkäri samaa :( mitään ei tehdä vielä.. mäki ajattelin että laitettas edes piikit persuksiin, supistuksen estolääketta mutta ei vissiin.. osastolle ottaisivat makaamaan jalat kattoa kohden, mut olisin mä valmis senki tekemään! onnea poksumisesta :heart:

Sokruli, koita jaksaa vielä :heart: muutama viikko enää! sitten se on ohi! =)

ONNEA KAIKILLE POKSUJILLE :kiss:

vauva liikku mahassa ihan kauheesti :D on se jännän tuntusta vaan :heart: liikkeet on niin selviä jo! iltasin ei meinaa saada unta kun kuulostelee vaan pienen möyryymisiä ja aamulla ensimmäisenä muru keikkuu mahassa :heart:

tiuhti ja T 17+4
 
Hei vaan kaikille! :wave:

Täällä oli osa supisteluista kärsinyt, joten isot jaksamishalit teille tulemaan. :hug: Pääasia, että pikkusilla on kaikki hyvin. :)

Laitetaas ensin viime torstain neuvolakuulumiset jolloin viikkoja oli kasassa 36+0.
Paino: -100g/vko, kokonaisnousu 10kg raskauden aikana.
Turvotus: +
RR: 114/84
Pissa: +/-
Hemoglobiini: 115
sf: 33cm
Lapsivettä on normaalisti ja vauva pää alaspäin, kiinnittyneenä ja laskeutuneena. Eli ei sieltä liiku enää mihinkään suuntaan, muuta kuin ulos :D Omaa oloa seurailtava, ettei ala r-myrkytystä kehittelemään. Turvotus kun on lisääntynyt ja samoin alapaineet olleet nousussa. Mulla normaalisti paineet olleet 104/64. Mutta vielä ei huolestuta :)

Supisteluita täällä tulee ihan päivittäin ja useita. Vauvakin alkaa sen verran alaalla olemaan, että inhottavaa paineen tunnetta kyllä on alapäässä. Ja muutenkin tuntuu, että koko "värkki" on hieman hellänä. :ashamed: :LOL:
Tänään on tullut oltua aika tavalla liikkeessä, kun yrittänyt jonkinlaista joulusiivousta tehdä. Äsken sitten vessassa käydessä tuli paperiin kirkasta verta, niinkuin kuukautiset olisi alkamassa. Täytyy nyt seurailla tilannetta, ettei ainakaan enempää alkaisi vuotelemaan.

Muutamana päivänä ollut jotenkin tosi väsynyt olo. Tuntuu, että voisi helposti nukkua vuorokauden ympäri ja sekään ei riittäisi. Toisaalta ihan hyvä, että nyt saa nukuttua kun ne hyvin nukutut yöt voi kohta olla jo historiaa. :)

Ja ihanaa, kun maa on taas valkoisena. Tulee heti paljon jouluisempi olo itselleenkin. :)

iseeyou & Onni 36+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja Sokruli
Täällä neuvola takana. Hemppa noussut 116->134 jee :p i made it! oon siis syönyt mansikkaa,kukkakaalia,muita marjoja ja vihreitä vihanneksia hullunlailla :D
Painoa tullut 0kg koko raskauden ajalta mutta nyt oli noussut 225g,apua. :LOL: No kerranki näin,sanoi että yölläkin voi huoletta nousta syömään jos siltä tuntuu.
Huomenna se on nenä kohti thaimaan karon beachia! Joten kahden viikon päästä palaillaan jos ei iso aalto vie mukanaan!

Joten voikaahan hyvin sillä aikaa!! :heart:
 
Emby, ilmeisesti tuo tulehdus on seurausta siitä kun tassut kutisee allergian vuoksi ja sitten tuo jäytää ja nuolee niitä... Tiuhti, kiitos vinkistä, täytyy varmaan kokeilla tota. Mä nyt mietin vähän että mitä tehdään, aloitanko barffauksen vai kokeillaanko vielä uudelleen jahti&vahti kanariisiä mikä vaikutti sopivan. Nyt meillä on J&V:n energyä mut sen aikana oireet on pahentunu. Tuo säkki nyt syödään joka tapauksessa loppuun ennen kuin muuta kokeillaan.

Oltiin eilen siellä sairaalan synnytysvalmennuksessa ja kopion nyt tylysti toisesta pinosta mitä siellä oli:

Valmennus oli mun mielestä todella hyvä etenkin kun osasin koulutuksen puolesta esittää aika tarkkoja kysymyksiä. Vähän miinusta kätilölle siitä että käytti ammattikieltä aika paljon eikä ihan kaikki valmennuksessa olleet varmasti ollu terveyden- ja sairaanhoitoalalla, mua ei niinkään häirinny ja pystyin omalle ukolle "suomentamaan" kuitenkin. Voi kuitenkin olla että jotku koki ton vähän turhauttavaksi jos ei tajunnu kaikkea. Meitä oli 5 pariskuntaa siellä. Mut hirveän hyvin se kätilö selitti kivunlievityksistä ja missä välissä mitäkin voidaan käyttää ja mihin se perustuu. Lisäksi kertoi vesisynnyksestä tosi paljon mikä oli mielenkiintoista. Sitten me kierrettiin osasto, nähtiin 2 synnytyssalia, lepohuone, allashuone, perhehuone ja tavallinen potilashuone. Lisäks nähtiin se tila missä lääkäri tarkistaa lapsen 2vrk ikäisenä ja elvytyshuone minkä näyttäminen oli mun mielestä todella hyvä kun aina voi jotain kuitenkin tapahtua. Imetyksestä kertoi myös jonkin verran ja sit käytiin läpi mitä tarvii mukaan sairaalaan. Vastaanottohuonetta ei nähty kun siellä oli just joku . Parhaiten jäi mieleen hengittämisen tärkeys ja rentoutuminen ja kaikki eri konstit lääkkeettömään synnytyksen edistämiseen ja kivunlievitykseen. En kyllä silti aio yrittää luomua jos paljon sattuu. Sit se kätilö kehoitti kirjoittamaan toivelistan mitä noudatetaan mahdollisuuksien mukaan. Sanon kyllä että toi sairaalaan siirtyny valmennus on ehdottomasti hyvä juttu koska nyt se on tuttu paikka ja tietää vähän mitä milloinkin tapahtuu ja missä tilassa, eikä terkkarit kuitenkaan osaa ihan noin tarkasti selittää. Kätilö kertoi myös vierailuajoista ja politiikasta sekä mitä tutkimuksia vauvalle ja äidille tehdään ennen ja jälkeen synnytyksen. Mulle noi tilat on jo koulutuksen ja harjoittelujen kautta tuttuja mutta en kokenu mitään silti turhaksi! Ihan huippu-kierros :)

Ei muuta, ihanaa itsenäisyypäivää ja lepoa :)
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja iseeyou
Namppis: Hyvä, että edes jossain päin Suomea valmennus ollut hyödyllinen. Jyväskylässä se oli yhtä tyhjän kanssa. Istuttiin 2h luentosalissa ja katsottiin powerpoint esitystä samalla kun joku elämäänsä kyllästynyt kätilö luki suoraan tekstistä. Ei edes jaloittelutaukoja tms ollut koko tuona aikana. :(

Täällä käyty aamusella kuunnelluttamassa sydänääniä neuvolan puolella. Pikkuinen on liikkunut viikonlopun jäljiltä todella vaisun ja laiskan oloisesti. Sydänäänet kuitenkin tasaiset ja neuvolan tädin mukaan näin loppuvaiheessa saattaa olla hiljaisempia päiviä. Tilaakin kun alkaa olla jo niin kovin vähän liikkua. Mutta saipahan itselleen ainakin hetkiseksi levollisemman mielen. :)
Pää on kuulemma laskeutunut jo niin alas, ettei sitä kunnolla enää tunne vatsan päältä. Ja siltä se kieltämättä tuntuukin. :D

Täytyy syödä vähän suklaata, josko saisi poitsulle kunnon karkelot edes sillä aikaiseksi ;D

muoks. Mitäköhän atl:lle mahtaa kuulua?

Ja huomenna sitten olisikin taas normaali neuvolakäynti. :)
iseeyou & Onni 36+6:heart:
 
Viimeksi muokattu:
iseeyou, voi hurjaa :D siellä päivät alkaa olla loppumaisillaan!!!! älä murehdi murunen liikkeistä, mäki uskon että vähyys johtuu ihan vaan siitä kun pää on jo laskeutunut ja tila on tosiaan jo ahdas :) koskas me saadaan masukuvaa? ;)

syysmyrskylle oikein ihanaa reissua :heart: NAUTI!

me lähdetää viikon päästä reissuun ;)

TÄÄLLÄ TULEE MAITOA JO :O tissiliivit ollu jo kahtena päivänä märät ja viime yönä kastu yöpaita.. tänään kävin myös kirpparilla ja ostin muutaman bodyn ja parit housut :) 60cm.. huomenna olis töihin meno :) pari päivää onneks vaan ja sit on taas viikonloppu ja yksi päivä töitä, sitten reilu viikon loma ;)

tiuhti ja T 17+6
 
Tiuhti: Kiitos murunen :heart: Ja yritän nyt tosiaan olla huolehtimatta nuista liikkeistä sen enempää. :) Säikäytti vaan hieman. Ennen se vaadittu 10 liikettä on tullut alle 5min täyteen ja nyt hyvä kun tunnissa tuli. Tällä hetkellä vähän harkkasupistelee ja pojukin möyrii, kun suklaata söin ja join lasillisen limsaa. :D Muutenhan en olis, mutta mitä vain pienen eteen. ;D

Täällä maitoa tulee lähinnä saunan jälkeen öisin. Lakanalla aina märkä läntti. :) Muuten tulee kyllä puristamalla, mutta ei mitään hirveitä määriä. Toivottavasti nousisi pian, viimeistään synnytyksen jälkeen, kun haaveissa kuitenkin olisi imettää.
Tuo imetyksen onnistuminen muutenkin vähän mietityttää, kun mulla on omasta mielestäni hirveän pienet nännit. :ashamed: :( Entä jos poitsu ei saakkaan kunnon otetta niistä.. Ostoslistalla onkin nännikumit. Leikinpähän lehmää sitten niiden kanssa jos muuten ei suju :LOL:

Ja masukuva-saastetta saatte sitten, kun jaksan miehen taas nakittaa kuvauspuuhiin. :D Nyt on raukka kolmatta päivää 40:n asteen kuumeessa. :( Mietittiin th:n kanssa, että saattais mahdollisesti olla myyräkuume.
Oli mikä oli, mutta toivottavasti ei muhun tarttuis. Ei enää tämän mahan kanssa innostaisi kuumeilla ja yökkäillä vähän väliä korkean kuumeen vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Namppis, niijustii, et sellasta hää touhuaa.. : / Voi koissua..

tiuhti, maitoa? Nytjo? :O Oiiij.. Kaikkea se ihmisen keho häärää yksinään :) Millanen vointi muuten? Uskallat mennä töihin jo?

Täällä sitten taas :( voi hamituksenharmitus ja veetutuksien multihuipentuma!
Olin tänään ystävän luona käymässä ja ruvettiin neuvolakortteja vertailemaan, ja kappas. Huomasin, että mun varhaisultran kuvat on jääny sinne v***n pr**een Tyksiin!! :kieh:
Ne perkeleet on ottanu mun kuvat pois tuolta neuvolakortin välistä!! :( :'( ..no siis, varhaisultran kuvathan ne vaan oli, et eihän siinä ollu ko se pieni munuaisen näkönen klöntti ja ruskuaispussi, MUT SILTI!! Nyt ei oo mitään kuvia sitte :(

Ja soitin vielä sinne äitiyspolin toimistoon ja he kattos mun kansion välistä, ni se nainen oli: "Kyl täällä on jotkut kuvat, et ootko käyny yksityisellä ottamassa kuvia 22.11?" Öö, EN!! Eli he on sekottanu vielä jonkun toisenkin kuvat MUN kansioon!! USKOMATONTA bullshittiä :(
Jos tää huono tuuri nyt kertois, että se käärö on mun sylissä kesäkuussa.. Hmphff.. : / Anteeksi omanapailu.. :ashamed:

Emby^ ja Jormaliini 12+2
 
Viimeksi muokattu:
EmBy Ihme sähläystä noitten sun kuvien kans..! :kieh: Eikö ne oikeesti tajuu, että odottavalle äidille ne kuvat pikkusesta on Tosi tärkeitä.. Tai ainaki mä niin oletan, mulle on ainaki!! :heart:

Tiuhti Mikä vointi? Ooks viä kotona? Vai kauanko sulla oli sitä s.lomaa..?

SyysMyräkkä Oon ihan täpinöis sun lomasta.! Vähänkö oon kares.. :D nautihan murunen!

Napaalua: Tää edelleen heikko olo. Taas tänään piti oksentaa, mutta, en valita.. Mun oksentaminen on kuiteski aika pientä mitä muilla on.. Maanantaina pitäis mennä töihin, on vaa jotenki nii heikko olo viä, että että. Tuntuu jotenki mahdottomalta, että pitäis jaksaa tehdä töitä. Mutta katotaa ny sunnuntaihin.
 
atl
Kiitos kaunis kysymästä iseeyou, ahkerasti käyn täällä kyllä teidän kuulumisia lueskelemassa, mutta oon itte jotenkin niin pihalla tästä meidän tilanteesta etten osaa oikein kirjoitella.

Olo on ollut ihan kohtuullinen, jotain kiristelyä ja vihlontaa tuntuu ja maha on jo melko muhevan kokoinen. Ollaan lähdössä ulkomaille viikoksi ensi maanantaina, ja kävin oman mielenrauhani vuoksi yksityisellä ultrassa (kun en päässyt neuvolan kautta edes neuvolalääkärille) tarkistuttamassa kavereiden tilanteen. 16+1 vauveleilla oli kaikki hyvin, olivat molemmat noin 110mm pitkiä ja edelleen omissa pussukoissaan. Istukasta ei nyt ole selvyyttä onko omat vai yhteinen. Jos on yhteinen niin voi altistaa isommille riskeille, joten toivon, että olisi omat :) Kohdunkaula ja kaikki oli hyvässä kunnossa, joten voidaan rauhassa lähteä miehen kanssa lomalle :)

Nukkuminen alkaa jo nyt olla masun kanssa haasteellista, samoin pitkään istuminen saa aikaan kipuja. Töihin en oikeasti haluais mennä kun on fyysisesti tosi raskas työ, mutta ylpeys ajaa edelle, enkä saa mentyä lääkärille.

Henkinen puoli onkin sitten eri asia, pelkään ihan järkyttävästi kokoajan, että vauvoille käy jotain. Sitten pelkään, etten pärjää kahden vauvan kanssa. Pelkään myös että väsyn ja saan synnytyksen jälkeisen masennuksen (kun on muutenkin vähän historiaa tuosta masennuksesta). Nämä tunteet taitaa silti olla ihan tavanomaisia teidän yksösodottajienkin keskuudessa, joten yksin ei taida tarvita olla.

Mitään hankintoja ei olla vielä tehty ja sekin ahdistaa, tuntuu että aikaa on ihan hirveästi, mutta oikeasti aikaa ei välttämättä olekaan niin kauheasti. Etenkin jos tulee jotain ja joudun jäämään vaikka vuodelepoon.

Anteeksi nyt tämä kauhean pitkä omanapailu :/

iseeyoulla alkaa olla jo jännät paikat! Meikäläinen olis jo ihan tyytyväinen jos noille viikoille pääsis!

Hassua mihin se aika menee, tiuhtikin on jo ihan lähellä puoliväliä!

-atl + maha-apinat 16+6 :)
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Huomenia :kiss:

atl, noita samoja asioita miettii varmasti moni täällä :) jopa minä :D mietin usein kuinka pärjään edes sen yhden kanssa, sinulla on kaksi, mutta tiedät itsekkin että pärjäät :) ja masennusta älä mieti etukäteen, se tulee jos on tullakseen, ainakin itse tiedät että se on mahdollista ja osaat hakea siihen hoitoa :) eli älä murehdi turhista asioista! itsekkin mietin kuinka uskallan lähteä ensi tiistaina ulkomaille mutta lääkäri antoi luvan lähteä kun ei ole supistellut :) eli jos sua ei supistele niin ole huoletta! ja sairaslomalle jäät heti töistä kun siltä tuntuu, älä rääkkää itsees turhaan! jaksamisia ja oikein ihanaa lomaa :kiss:

Myy, jos yhtää epäröit töihinmenoa niin jää pois vaan :) älä stressaa turhan takia, sun ja vauvan hyvinvointi menee kaiken edelle! koitaha jaksaa, kyllä se oksentelu loppuu kohta puoleen! :) paljos sulla on viikkoja kasassa? et laittanu esille :D koska nt?

Emby, no voihan kurjuus :( itselläkin tallessa varhaisultrakuvat ja pelkäänki että ne häviää! otin ne juuri siksi pois neuvolakortin välistä.. mutta josko ne olis sun kuvia ja muija vaan sekoili jotain? =)

iseeyou, HUI :O se myyräkuume ei oo leikinasia! jos alkaa yhtää näkö sumenee niin äkkiä sitte sairaalaan.. eikö ne mitää droppia antanu siihen? onko lääkärillä käyny?

ei muutakuin **POKS POKS 18+0**
tiuhti ja möyryläinen :heart:
 
atl
tiuhti tuo supistelu just on ongelma. Mä en tiedä mitä se on. Mun mielestä mulla supistelee välillä, mutta neuvola eikä tuo erikoislääkärikään ei pitänyt sitä minään erikoisena. Tuntuu siis välillä, niinkuin alavattassa olis pullistunut ilmapallo, semmonen kivuton kramppi tavallaan. Sitten se menee ohi. Tätä on usein kävellessä, etenkin jos on ennen sitä istunut jonkin aikaa.

Näillä näkymin uskallan silti lähteä, kun erikoislääkäri totes kerran kaiken olevan hyvin ja paikat kiinni jne. Tarvii vaan ottaa rauhallisesti :)
 
tiuhti tuo supistelu just on ongelma. Mä en tiedä mitä se on. Mun mielestä mulla supistelee välillä, mutta neuvola eikä tuo erikoislääkärikään ei pitänyt sitä minään erikoisena. Tuntuu siis välillä, niinkuin alavattassa olis pullistunut ilmapallo, semmonen kivuton kramppi tavallaan. Sitten se menee ohi. Tätä on usein kävellessä, etenkin jos on ennen sitä istunut jonkin aikaa.

Näillä näkymin uskallan silti lähteä, kun erikoislääkäri totes kerran kaiken olevan hyvin ja paikat kiinni jne. Tarvii vaan ottaa rauhallisesti :)
en mäkää heti tajunnu et supistaa, ja kivuttomat supparit on ihan harmittomia yleensä, mutta mulle tuli ihan kipeitä jo :( sellaisia et tuntuu ihan kamalalta menkkakivulta joka säteili selkään ja sisäreisiin saakka, samalla maha meni kovaksi ja nousi jotenki hassusti jopa ylöspäin! :) mut oo huoletta, jos lääkäri on kattonu et kaikki okei niin eiköhän silloin ole!
 
Minne te olette Tiuhti lähtössä?

Jee, enää viikko muuttoon! Tai no, viikko ja 3 päivää :D Nyt alkaa tuntua todelta että pääsee pois tästä lähiöhelvetistä! Eilen oli viimeinen neuvola tuossa paikassa ja kaikki hyvin, en nyt jaksa alkaa erittelemään lukemia. Varasin jo uudelle paikkakunnalle ajankin ja vaikutti ainakin puhelimessa tosi mukavalta se terkkari.

Ai niin ja POKS 33+0 :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Moi, tuun nyt pitkästä aikaa päivitteleen meijänkin kuulumisia. Muutettiin tosiaan ulkomaille (mutta vain kevääseen asti, synnyttää saan kotona) ja nyt täällä on totuteltu erilaiseen arkeen ja kulttuuriin. Ruokien kanssa on haastetta, tuotteet huonommin pastöroituja ja tuskinpa noita salaattejakaan pestään ravintoloissa. Mutta saan olla kotona ja keskittyä tulevaan vauvaan ja oman kunnon hoitamiseen. Opinnäytetyötä mun piti kovasti tehdä, mutta vielä ei ainakaan sillä saralla ole tapahtunut yhtään mitään. No ehtii tässä!

atl Noin isossa asiassa on varmasti sulattelemista kun yksikin lapsi muuttaa koko elämän. Komppaan muita, että yritä olla mahdollisimman armollinen itsellesi ja olla murehtimatta niin paljon kun pystyt. Sen voin sanoa, että annat lapsillesi kyllä kalleimman mahdollisen lahjan mitä saada voi, kaksoissisaruksen! :heart: Mulla on kaksoissisko ja hän on ehdottomasti osa mua ja merkitykseltään niin parasta, että sitä ei pysty edes kuvailemaan. Toki meijänkin vauva-aika oli äidille raskasta, mutta on kuulemma saanut sen moninverroin takaisin. Sitten viimeistään helpottaa kun lapset alkavat leikkiä toistensa kanssa, pääsette vähän helpommalla. Voimia odotukseen ja muista pyytää apua silloin kun sitä tarvitset!

tiuhti-murunen, voi kun ne supparit nyt loppuis! Mä oon huomannu mahan kovettumista ja välillä kipua kun kävelen noita vuoristoteitä ylöspäin, menevät onneksi ohi kun pääsee kotiin lepäämään. Toivottavasti teille tulee oikein ihana reissu ja kehokin rauhoittuu viikon loman aikana! :kiss:

Namppis Oi ihanaa, pääsette uuteen kotiin pian! Ja sillä tavalla hyvissä ajoin, että jaksat ehkä vielä vähän sisustaakin ennen kuin vauva tulee. Ootteko ostelleet paljon uusia kalusteita vai sopivatko entiset uuteenkin kotiin? Kiva, että uusi terkkari vaikutti mukavalta, mä kävin viimeks (6 viikkoa sitten) jollain toisella kun ekalla kerralla ja ei ollut yhtään kiva. Yritin kysellä valmiiks jumppaohjeita ja lentojuttuja kun sanoin että tuun seuraavan kerran vasta 10 viikon päästä, mutta hänen vastauksensa kaikkeen oli, että nyt on niin aikaista (rv 13)...

Pikkymyylle jaksamisia pahoinvoinnin kanssa, milläs viikolla sä nyt meet? Lähinnä että kauanko sen voi olettaa vielä jatkuvan... Sanottuahan ei ole, että loppuu siihen rv 12, mutta useimmilla kai kuitenkin.

Emby Ymmärrän sun harmin, nehän oli kuitenkin teijän vauvan ekat kuvat, vaikka niissä ei olis nyt niin selvästi mitään näkynytkään, tottakai olisit halunnut säilyttää ne!! Ihme mokailua kyllä, luulisi nyt pitävän parempaa huolta potilaiden papereista eikä sekottavan ja hukkaavan niitä!

iseeyou Hyvä, että pääsit kuitenkin kuuntelemaan pikkuisen sydänääniä, se vähän rauhoittaa. Voin vaan kuvitella tuota huolen määrää, koko ajan ajattelee, että se muka helpottaisi, ensin kunkin ultran jälkeen ja liikkeiden tuntemisen yms. jälkeen, mutta musta tuntuu että se vaan lisääntyy kun rakkaus vauvaa kohtaan kasvaa koko ajan. Varmasti rajoittaa vaan liikkeitä tuo pään laskeutuminen. Muakin muuten huolestuttaa nännien koko, onko sun kasvaneet yhtään raskauden aikana? Mä oletin niin käyvän, mutta vielä ei ainakaan...

syysmyrskylle oikein upeaa reissua!! Thaimaa on ihana paikka ja varsinkin Karon Beach, ollaan oltu siellä kaks kertaa!

Me käytiin eilen täällä 4D-ultrassa, oli kyllä hieno kokemus nähdä pikkuisen kasvot niin selvästi. Ultrasta saatiin tyttölupaus eli mun poikaolo kumoutui täysin! :D Kuviakin saatiin typystä, siellä hän näytti peukkua ja pikkuisista jaloistakin saatiin kuva! Mikä tärkeintä, kaikki näytti olevan hyvin, viralliseen rakenneultraan, joka tehdään Suomessa, vielä 3 viikkoa.
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Hei naiset, anteeks omanapaisuus.. Mutta, onko kellää kokemusta parvorokkoon altistumisesta?? Oon viimeviikolla viettäny iltaa ystävän kans, joka soitti nyt ja kerto sairastuneensa parvorokkoon seuraavana päivänä tapaamisesta. Eli kantanut/levittänyt tautia jo.. Soitin neuvolaan ja siä oli joku ihan käsi sijaanen, ja sanoin vaa, että soitan suoraan vastaanottoon ja kysyn sieltä ku se ei osannu oikee tehdä mitää toimintasuunnitelmaa.. No, hoitaja lupas kysellä lääkäriltä ja soittelen 45 min päästä uudestaan. Parvorokkohan aiheuttaa raskaana olevalle lisääntynyttä keskenmenon riskiä aina viikoille 24 asti. Toisaalta ei ressaa, ku viä ei oo oireita, Mutta itämisaika oli 4-28pv.! Ristiriitasta... Ja anteeks tää napailu.. :ashamed:

Tiuhti ja Gabi Viikkoja siis on 11+6, eli huomenna Poks Poks!! :D Pahoinvointihan alko joskus viikolla 5-6 ja ekan kerran oon oksentanu rv10 ja rv11. Mikä oli musta outoo, että pahoinvointi pahenee ku sen pitäis kuuleman mukaan helpottaa. Mutta, jäädään odottamaan.. :)
 
Gabi, me tehtiin niin ettei otettu ylimääräistä "sisustuslainaa" asuntolainan kylkeen että joudutaan uusia kalusteita hankkimaan pikkuhiljaa. Ei nää vanhat uuteen käy (Mun mielestä :D) mut ei tosissaan ole varaa ostaa kerralla kalustusta uusiksi... Oon yrittäny näitä vanhoja myydä ja osa onkin menny kaupaks mutta kun myyt 3-4 vanhaa kamaa saat puolikkaan uuden vaikka Ikeasta hakisi :D

PikkuMyy Mun täytyy myös nostaa kädet pystyyn tossa parvorokko-asiassa vaikka minäkin terkkari olen. Tämän pätkän oletkin varmasti jo lukenut? "Jos parvovirus tarttuu raskaana olevaan naiseen, joka ei ole aiemmin sairastanut parvorokkoa, virus voi myös tarttua sikiöön. Alkuraskauden infektio voi johtaa keskenmenoon, sen riski on noin 10 %. Raskausviikoilla 12–24 saatu tartunta voi aiheuttaa sikiön anemiaa ja sydänlihastulehduksen, joista voi seurata sikiön kudosten turvotusta. Parvovirus ei aiheuta epämuodostumia. Mikäli perheessä todetaan parvorokkoa äidin ollessa raskaana, asia tulee ottaa esille neuvolakäynnillä. Äidin mahdollinen tartunta selvitetään verestä tehtävällä vasta-ainemäärityksellä, joka yleensä toistetaan muutaman viikon jälkeen tuoreen infektion poissulkemiseksi. "

Eli periaatteessa jos se sulle on tarttunu ja aktivoituu niin keskenmenoriski on jo pienempi kun oot ylittäny 12 viikkoa. Näin mä ton ymmärrän.
 
Namppis Kiitos ku olit ottanu selvää.. :) Joo niin mäki sen ymmärsin, mutta lisänä se, että jos on yli rv12 ja tulee paha anemia, voi aiheuttaa keskenmenon tai kohtukuoleman.. : /

Tiuhti Kiitos muru tsempeistä.. Eiköhän tää tästä ala helpottaa, mutta noita töitä kyllä viä vähä mietin. En tie mitä sen kans tekis, ja ny ku tuli viä toi parvohässäkkä..

No, mä soittelin sinne vastaanottoon ja lääkäri oli laittanu lähetteen parvorokon vasta-ainetutkimukseen. Siitä sitte näkee et oonko joskus sen jo sairastanu.. Ja kai siitä näkee jos se nyt on aktiivinen.. Ku vaa tietäis, että onko vai ei nii vois sitte sen mukaan toimia. Siihen ei kuitenkaa mitää hoitoo oikee oo, muuta ku lepo. Ja mun pitäis maanantaina mennä töihin takasin. Ja sit siinä on keskussairaalas ultra seuranta, jossa seurataan vauvan vointia..jos oikeen luin nii 6vko ajan kerran viikos, tai jotai sinnepäin. Entäs jos en oo sitä ennen sairastanu, eli tarttumisvaara on suuri..Nii voinko mennä töihin? Voiko se olla vanhuksille vaarallinen. : / Pitääpäs huomenna kysyy siitä..

Olin muuten tänään hammaslääkäris siinä sylkitestis ja perustarkastukses. Yks, Siis Vaan Yks pikkusen pikkunen reiän alku!! :O Mulla on nii resut hampaat ollu aina, että luulin siä olevan ainaki 4reikää. Vähänkö oon ylypee ittestäni!:D
 
Mikä mikä sylkitesti?! o_O
Mulla oli hammaslääkärissä paha ientulehdus, vaikka en sitä itte ookkaan huomannu.. : / Mut mun hampaat on kyl sellanen riesa, et ette uskokaan mitä oon niittenki takia kokenu. Mulla on etuhampaissa ylhäällä neljä implanttia ihan vaan siks, kun oli kymmenen vuotta raudat suussa ja sit todettiin, et se on 10 vuoden hoitovirhe.. Hienoa, kiitos arvauskeskus..

Mut se siittä..

Mihis Gabrielle on muuttanu? :) Voiiij, 4D.. voi ku ittekki pääsis / olis varaa :heart:

Nnii ja noista valokuvista, on mulla se yks, minkä annoin mun vanhemmille kun kerrottiin :) :heart: Ja sitten tuli postissa ne tulokset verikokeista, ei ole meillä Down-syndrooman sitä riski juttua jaja mitä muuta..

Näin unta tossa viime yönä, että menin vessaan pisulle ja sieltä tuli pelkkää verta vaan :( Jo toinen keskenmeno uni tässä.. Ahdistavaa!

PikkuMyy, eiköhän tuo sitte vanhuksillekkin jollainlailla oo "vaarallinen", jos ei oo sitä sairastanu? Kun heikko kunto muutenkii.. :hug: Hyvin kaikki vielä menee muru!

Jjoo.. jos menis taas syömään jotain.. Apua tätä pahaaoloa :p ja heeeeiiiij! Huomenna olis yks yövuoro ja sit alkaa LOMAAA!! :)

Emby^ ja Jormaliini 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia :wave:

PERJANTAI PERJANTAI :D JES! sit viikonloppu, yksi päivä töitä ja reilu viikon LOMA! ansaittu sellanen..

kuinkas aktiivisia vauvoja teillä on mahassa? siis musta tuntuu et tuo yks keikkuu ja riehuu tuolla koko ajan :D nytki on yli tunnin heilunu siellä melkein yhtä soittoa! alkoi siinä puoli 6.. nousin 5 maissa :) ja en usko että menee enää kauaa ku mieskin tuntee potkut jo käteen! on se niin kova viuhtomaa siellä :D koska teillä mies tunsi liikkeet?

Gabi, voih :heart: tyttönen, mäki olisin voinu lyödä pään pantiks että saatte pojan :D itsekki juurikin oon ihan varma että siellä on poika, saas nähä kuinka käy! eli meilläkin varmaan tyttö masussa köllii :D siellä on varmaan ihanat maisemat! otahan sinäki iisisti sitte ettet liikaa kiipeile vuoristoteitä ;)

Myy, toivotaan nyt kuitebki että selviit pelkällä säikähdyksellä parvosta : / kuulostaa aika vakavalle kumminki.. mut kyllä he kaikkensa tekee sitte lääkärissä, uskon siis että hyvin menee! :) etkä sä varmaan saa mennä töihin jos on riski että oot sairas! meinaan vanhuksille se voi koituu kohtaloks : / lepäilehän! ja se pahoinvointi :D mulla tulee toisinaan vieläki yhtäkkiä tosi paha olo ja oksennan, ehkä kerran kahdessa viikossa, en usko että se koskaan menee ohi, mut se paha olo tulee, sit tulee oksennus ja se menee ohi! eli kyllä se helpottaa :) ONNEA POKSUMISESTA! :heart: herrajumala ku aika menee nopiaan! :)

Emby, aika paha tuo virhe hampaiden kanssa :( harmittaa varmasti, mutta ei sitä saa tekemättömäks enää.. harmi vaan ku hampaat on kumminki tärkeä juttu ja ilman niitä on vaikee olla! mut onhan sulla kumminki purukalusto suussa :) ja mitä tulee sun uniin, mä näin niitä kans usein, ja pelkäsin, TURHAAN! älä huoli! mä luulen että sä vaan pelkäät alitajuisesti keskenmenoa niin paljon että se tulee jo uniin :) oot jo paremmalla puoliskolla ;)

mie oon niin täys tätä paskapuljua, työnteko ei kiinnosta yhtään!!!! onneks on enään tää päivä ja ens maanantai, sit loma ja sitte pääseen suht normaaliin työtahtiin HETKEKS.. sit alkaa vuoden vaihde ja kiirus taas : / no, kohta pääsee hetkeks pois, mammalomalle.. sitä odotan ku kuuta nousevaa jo! pääsee muihin ympyröihin ja kokemaa erilaista elämää! :heart:

tiuhti ja Pikku T 18+1
 

Yhteistyössä