Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

Syysmyrsky Kovasti voimia sinulle! :hug: Toivottavasti anoppis joskus tajuaa kuinka tyhmiä on päästelly suustaan.. Eihän noin vain voi toista syyttää sellaisesta asiasta mihin ei millään tavalla ole edes puuttunut.. aivan järjetöntä.. Tiedän, että varmasti on vaikeaa, mutta yritä päästää nuo anoppis jutut toisesta korvasta ulos! Ja sun täytyy yrittää ajatella niin, että se on vain anopiltas pois, jos ei halua omaa lapsenlastaan nähdä! Itse ainakin olisin vastaamatta anopin soittoihin tai viesteihin ja käskisin miestä toimimaan ihan normaalisti. Jos anoppi rupeaa syyttelemään, että olet miehen "orjaksi" ottanut, niin silloin sais mies tehdä äitilleen selväksi sen, että hän voi milloin tahansa ottaa ja lähteä JOS hän haluaisi, mutta kun EI HALUA! Yhdessä ollaan yhteisestä halusta, eikä toisen käskystä! Ei taida perusasiat olla anopilla kohdillaan tuossakaan asiassa!
No mutta kuitenkin ymmärrät varmaan mitä haen takaa.. tsemppiä sulle ja älä liikoja murehdi, ettei pikkuinen aisti liikaa asioita!

Namppis Ihana masukuva :heart:

tiuhti Tsemppiä sinne ja koita nyt vain ottaa rennosti! :hug: Ja jos kerta saat saikkua niin jäät saikulle, etkä ota tunneista pois. Turhaa poltat omia tuntejas siihen!

Hötö ja Mini 22+6 :heart: (ja huomenna sanotaan POKS! :D)
 
Paaaaaskaaa! : / Mun varvas on sitte murtunu! Kui voi olla pienellä ihmisellä näin huonoa tuuri?! Ja tänään pitäs lähteä työpaikan (kaupungin) pikkujouluihin laivalle.. Tosi hienoo :( On aivan sairaan kipee!! :'(

tiuhti_, voij että murunen :hug: toivotaan, että kaikki hyvin! Sit meet vaan päivistykseen tms, jos alkaa tulemaan epävarma ja tukala olo! Mun mielestä täällä jossain palstalla on joku muuki kenellä supistaa kans melkein noilla viikoilla ja hän sai vaan sairaslomaa ja kaik on hyvin :) Ja tosiaan, älä ny omista tunneista ota pois. Sairasloma sairaslomana.

syysmyräkkä, on kyllä melkonen anoppi. : / Mut eipä tosiaan kannata heittää vettä myllyyn. Antaa paskan olla, kun ei oo peltookaan.

Mitäs kuumeilija?
 
Emby^ Täällä voidaan hyvin :heart: Vatsa kasvaa vauhdilla ja olo muuttuu koko ajan vaan kömpelömmäksi :D Aika kuluu hurjaa vauhtia ja oon osan ajasta ollutkin aika väsynyt. Viime viikonloppuna mulla oli polttarit! Olipas huisin hauskaa!

tiuhti_ Paljon tsemppiä muru :hug: Mikä on tilanne tällä hetkellä? Toivottavasti kaikki ois hyvin!

syysmyrsky Voimia :hug: Ihan kamalaa, minkälainen anoppi. Ei taida itsekään tajuta tilanteen vakavuutta, mikä on ikävää.

Täällä voidaan hyvin! En vaan oo ehtinyt palstailla. Kamalasti ollut kaikkea ja väsymystä ollut myös. Nytkin tulin ihan vaan pikaisesti vilkaisemaan tänne ja täytynee taas kiiruhtaa eteenpäin :D

"kuumeilija" ja tirppana 27 eli POKS POKS
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Laretzki
Huh, alkaa tuntua tuo koulun lopun lähestyminen, kaikenlaista menemistä ja tekemistä ja pakkaamista. Joten voi olla että meikä palailee kunnolla linjoille vasta ens kuun puoli välin jälkeen

Itsellä on ollut jo havaittavissa kolmannen kolmanneksen läheneminen ja loppuraskaudesta johtuvien ongelmien tuleminen. Esim. eilen oksetti illalla kun piti käydä nukkumaan, eikä uni meinaa tulla millään, närästys on järkyttävä, häntäluu huutaa hoosiannaa jne.


Täällä ilmajoella tuli jo lumi :)

Lare ja Spyro 27+1
 
HUOMENTA!! :wave:

Ekana kiitokset kaikille lohdutuksen sanoista.. :hug:

pansku Onnea sylin täydeltä :heart:


(.) huomenna on rakenne ultra ja jännittää aivan hirmuisesti. Aamulla pelkästään kun puhuin asiasta miehen kanssa niin heitti maha ihan kuralle :)
Eilen kummityttö sai ihanan nimen! Aada-Mariia :heart: Kiltisti olis koko kasteen ajan sylissä. Alkoi näyttämään kiukkupussin merkkejä sitten kun vieraat oli lähdössä. Ja niin pieni!! Tää tyttö oli saman kokonen eilen ku siskon pojan pää oli tuon ikäisenä :D

Ps.oon ilmeisesti tullut allergiseksi kihla ja vihkisormukselle koska siinä kohtaa sormea missä ne on ollu kiinni kasvaneena on nyt sellanen punanen paise ympäri sormen mikä kutiaa ja vuotaa verta. :eek:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -pansku-
Pikaa tuli poksumaan tännekin =)

Syysmyrskyn kummityttö sai ihanan nimen :heart: Toivottavasti sotkut anopin kanssa hellittää pian! :hug: Aika jännä tuo sormi, voiko raskaushormoonit tehä tollastakin? Mä peukutan hirmuisesti teille huomiseen rakenneultraan :heart: Tuuhan kertoilee sit kuulumisia, jookos kookos =) Mulla ois vielä kolme vkoa, mitenhän sitä malttas oottaa..

Panskulle sydämelliset onnittelut plussauksesta ja tervetuloa tälle puolelle!!:wave:

Embylle myös tsemppiä keskiviikon ultraan!

Mikäs on tiuhtin tilanne???? Alkaa huolestuttaa kun ei oo kuulunu mitään.. :ashamed:

omaa napaa Täälä ainakin tilanne pahenemaan päin. Supistukset tulee tiheemmin ja tuntuu ikävämmältä. Niitä tulee nyt noin 10 - 20 kpl päivässä. Viime yönä tuli kaks kunnon puristavaa ja kipeetä että kai se täytyy soittaa jo tänään neuvolaan tai äippäpolille vaikka huomenna ois jo neukku-käynti. Alkaa jo pelottaa aika tavalla.. :'(

POKS viida ja mustanaamio 18+0
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja -pansku-
Hellurei :)

-pansku- ihanaa ihanaa ihanaa :heart: ONNEA!!!!!! =)

(.) sokerirasituksesta selvitty, samalla otin influenssarokotteen :) ja sitte otettii klamydia ja tulehdustestit supistuisten takia! kohdunkaulaa oli n. 2cm jäljellä :( vittu.. muuten paikat kiinni ja kovat! sairaslomalle jäin ensi viikkon keskiviikkoon saakka, niillä mennään.. jos supistelu jatkuu levosta huolimatta, pitää soittaa takas lääkäriin ja katsovat uudestaa tilanteen ja laittavat lähetteen polille! mutta jos ei mee levolla ohi sillä htekellä pitää soittaa synnärille ja mennä näytille.. kiva, viikkoja siis kasassa se 16+4! makaan vaikka jalat risatissä kattoa kohti, jos se turvaa että kaikki menee hyvin! ja jos supistelu jatkuu raistuksesta soittoa vaan lääkäriin ja sairaslomalle.. nyt siis pitäis yrittää pysya vuodelevossa ja ottaa iisisti.. pelotti ihan kamalasti soittaa töihin mutta pakkohan se oli, vauvan terveys menee kaiken edelle! sokeriarvoista soitetaa iltapäivällä, jos siis hälyttävät, jos ei oo mitään hätää niin eicät soita laisinkaa! :) painosta sain paasausta :ashamed: nyt siis tullu 6kg lähtöpainoon jo, ja ei olla edes puolessa välissä.. no, osasyy on kortisoni ja osa syy omat syömiset, pitää alkaa vähä kattoo mitä laittaa suuhunsa..

anteeks pitkä omanapa.. :ashamed:

syysmyrsky, mie annan neuvon, katkaise välit tuollaseen!!! älä kuuntele sitä paskaa, äläkä varsinkaan kuulevilla korvilla.. tiedät että anoppi on sairas mieleltään! ja miehen siskosta sen verran, jos asuu kotona edelleen, yhteys sossuun vaan! muuten et voi asialle mitään, toista ei voi muuttaa, aina voi yrittää ohjata hoitoon yms. mutta muuhun ei toinen pysty :( tämän sanon kokemuksen syvällä rintaäänellä.. ja jos tulee tekstareita, soittoja yms. älä edes vastaa niihin, älä lähde mukaan keittämään sitä likaista soppaa! samoin miehellesi, antakaa olla, tiedän.. vaikeaa :( helvetin vaikeaa! mutta muuta ette voi, kuin odottaa josko anoppi ymmärtää että on sairas ja tarvii apua! parhaiten se onnistuu sillä että katkaisee välit kokonaan, toinen huomaa mitä on menettänyt kuningas alkoholille, eli perheensä :) siitä se paraneminen SAATTAA lähteä! tsemppiä :) koita jaksaa!

namppiskin ottaa nyt iisisti siellä :) pidetään huoli itsestämme ja vauvasta, nautitaan olosta ;) eli maataan vaan selkä kipeenä :D

viida kai otit yhteyttä polille mitä pikimiten???? älä oikeesti enää tarkkaile tilannetta, LEPÄÄ!!!!!! sairaslomalle vaan! älä oikeesti riskeeraa! täällä meinaan samassa jamassa, supistaa ja tekee kipeää!!!! eilen ei supistanu.. meneekö sulla olleskaa levolla se ohi? koita pärjätä :hug:

ihanaa uuttaa viikkoa murut :heart: sen verran meinaan että keskivikkona kun palkka tulee meen ostamaan jouluhärpäkkeitä kotiin ja laitan kodin kauniiksi! toki käyn tasan yhdessä kaupassa ja ihan nätisti kävellen :) ellei siis tilanne oo paha..

tiuhti ja Pikku T murunen :heart: 16+4
 
  • Tykkää
Reactions: -pansku-
Hih :) Neuvolassa käyty. Siellä pikkusen sydänäänet kuului :heart: pienen etsinnän jälkeen tosin..
Syke oli jotain 132 tms, jos yhtään oikein muistan :)
Painoa oli mulle tullu sellanen 200 grammaa :LOL: tyyliin neljässä viikossa.. Hih..

tiuhti_, voij että! : / Liimataan aukot kiinni, että varmasti pysyy sisällä!! ja samoin viida, jalat ristiin nyt vaan! :)
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
syysmyrsky Kovasti tsemppiä ultraan! Toivotaan että teillekin sattuu oikein mukava ultraaja :)

tiuhtille ja viidalle jaksamisia supistelujen kanssa! Kurjaa että joutuu jo tässä vaiheessa niistä kärsimään :hug:

Panskulle Isot onnittelut plussasta :flower::heart:
 
Viida ja Tiuhti Nyt otatte rennosti, ja vaan makoilette. Tsemppiä kummallekkin :hug:

ON: Täällä ollaan vieläkin yhessä kasassa, keskiviikkona on viimenen lääkärineukku ja synnytystapa-arvio. Vois alkaa tyttö jo tulee ulos ens viikon jälkeen :) Edelleenkin yöt menee valvoessa ja supistellessa. Sairaalakassia aloin laittaa valmiiks jne. Se on tytöt kohta menoa :D

- Sokruli ja pikku neiti 36+0 :heart: -
 
Sokrulille haluan laittaa jo menemään isot tsempitykset tulevaan :heart: kohta se on teillä menoa :heart: pieni tulee maailmaan!!! kiitos tsempeistä :)

Emby ihana kuulla etä kaikki hyvin :heart: ainut vaan että tuo sun varvas on ikävä juttu :( koita parannella sitä, tai toivotaa jotta paranee nopiaan!

öitä ihanaiset ja kiitos tsempeistä :heart:
tiuhti ja muru :heart:
 
Tää lähtee yksin ultraan koska miehen "pomo" oli sanonut et on turha kuvitellaka lähtevänsä mukaan. Ei tää oo ollukkaa sit ku 2kk tiedossa mut ei voi mitään :( harmittaa silti.
Ja ensin pitää mennä varaamaan paikalliseen arvauskeskukseen aika jollekki pakolaislääkärille ku tää flunssa vaan menee karmeemmaaksi. Toivottavasti saan jonku antibiootin tai jotain apuja,koska reissuun lähtöön on enään viikko..
 
Heipsankeikkaa kaikille! :heart:

panskulle ensiksi oikein suuret onnittelut plussasta :heart: ja teretulemast rinkiin!! :D

tiuhti ja viida koittakaan ottaa nyt rennosti ja ne jalat ristiin, niin kuin tiuhti sanoi!! Tsemppiä kummallekin ja hakekaa sitä saikkua vaan.. Lepo on varmasti se kaikista paras keino tässä vaiheessa!

Sokruli Tsemppiä sinnekin :heart: varmasti olis jo mukava nähdä se pieni tytöntylleröinen :heart: Olen kovasti hengessä mukana.. eilen oli synnytysvalmennusta ja katsottiin synnytysvideo ja itelle tuli jo sellainen mieli, ettei malta odottaa maaliskuulle asti :D mutta kuitenkin pitää toivoa, että sinne asti mennään! :D

syysmyrsky mukavaa rakenneultraa sinulle :heart: Mukavampihan se varmasti olisi ollut mennä miehen kanssa, koska kyllä ainakin meillä mies oli innoissaan tuon käynnin jälkeen! Todella tyhmää käytöstä miehen pomolta, ettei noin tärkeeseen tapahtumaan pääse mukaan! Eikö miehelläs ole mahdollisuutta ottaa esim. pekkaspäivää? Ja kuinka se nyt yht´äkkiä voi olla niin ettei pääsekään? Jos kerta on tiennyt kauan aikaa tuosta ultrasta! Ihmettelen kovasti!
Mutta kovasti tsemppiä ja koita sinä nyt nauttia siitä ultrasta oikein kunnolla! :heart:

(.) Täällä tosiaan oltiin eilen synnytysvalmennuksessa ja katsottiin sellainen synnytysvideo. Oli ihan kiva video vaikkakin todella vanha ja tuntui, ettei enää mikään ole enää niin kuin siinä videolla :D Käytiin läpi kaikkia mahdollista synnytkseen liittyvää juttua ja jotenkin oli todella mukava asia, kun selvisi, että nykyään lasta ei enää "heitellä" heti synnytyksen jälkeen paikasta toiseen vaan hänet laitetaan välittömästi synnytyksen jälkeen ihokontaktiin äidin tai isän kanssa ja siinä vauva voi viettää jopa elämänsä kuusi ensimäistä tuntia!! :heart: Mieskin oli todella iloinen tuosta! Jos joudutaan tekemään äidille keisarileikkaus, niin silloin mies saa vauvan omalle iholleen välittömästi syntymän jälkeen!! Hieno juttu! En tiedä milloin tuollainen käytäntö on otettu käyttöön, mutta sain sellaisen käsityksen eilen, että ihan vasta! Tai ainakin meidän sairaalassa.

Ihanaa päivän jatkoa kaikille ja toivottavasti tuota lunta tulis lisää ja pakkasta saisi olla nyt tuon neljä mitä se aamullakin oli! Josko sittenkin valkoinen JOULU!!??!! :D

Hötö ja Mini 23+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sokruli
Kiitos naiset tsempityksistä noiden suppareiden kanssa! =)

Syysmyrsky Voihan kettu että mua ottas pattiin kyllä jos ukkeli ei pääsis mukaan ultraan!! :kieh: Omalla miehellä on kans vittumainen pomo joka ei halua noudattaa edes lakia noissa työajoissa tai muussakaan. Ja mitään ei kukaan uskalla vastaan sanoa kun tunnit tippuu ja hiostetaan sit ulos :O Tsempit silti ultraan ja toivottavasti lentsu menee pian ohi niin pääsette terveenä reissuun! Ei varmaan ois hääppöstä istuu 14h koneessa räkätaudissa :|

tiuhti Kiitos muru kun huolehdit! :heart: Tarkotitko että tuleeko suppareita vaikka huilaa? Jos niin vastaus on kyllä, eli tulee useemmin töissä ja kun tekee fyysisesti raskasta mutta myös kotona levätessä. Noiden suppareiden kesto ei kuitenkaan oo kauaa, ehkä 20s...

(.) Niin, eilen seisoin puhelin kädessä numero näppäiltynä valmiina jo vaikka kuinka monta kertaa mutta kun ei niitä kovin kipeitä supistuksia sit tullu eilen niin sinnittelin tälle päivälle. Äsken siis kotiuduin neuvolasta ja terkkari ei ollu kovin huolissaan noista, mutta varasi kuitenkin ylimääräisen lääkärin perjantaille varmuuden vuoksi. Normi tutkimuksissa kaikki ok, paitsi nyt oli jo painoakin tullu 2kg :( Sf-mitta oli 17, pissa puhdas ja syke 140.

viida ja mustanaamio 18+1
 
Hoi! Katsellaas onnistuuko kirjottaminen,kun Luca nukkuu päikkäreitä ;)

Sokruli! joko jännittää? :)

Onnea Epa poikalupauksesta <3

atl Tuplaonnea ja kovasti! Mä olisin ite toivonu kaksosia,mutta aina ei saa mitä haluaa ja erittäin onnellinen olen tuosta yhdestäkin :)

Istukasta olitte höpötelleet ja mulla siis toi väite ei pitäny paikkaansa. Poika tuli ja istukka oli enemmän ylhäällä ja takana,kun varsinaisesti missään suoraan takana/edessä!! :)

Tiuhti on jo hurjan pitkällä! Mihin tää aika oikein häviää?? ja jaksamista työn ja sairasloman saralla,toivottavasti vointi jo parempi :)

Pikkuhöttiäinen onnea hyvin menneestä ultrasta. On se vain ihana tunne nähä se pieni ja se että on terve <3 (mun vauva/raskauskuume vain kasvaa:))

Namppis ihana masukuva :)

Närästyksestäkin toi ei ainakaan meidän kohalla pitäny kovin hyvin paikkaansa,että jos närästää,niin kasvaa hirveesti hiuksia. Mua närästi melkein koko raskauden ajan ja olin jo ihan loppu siihen,niin siltikään Lucalla ei kamalan paljon tukkaa ole. Ja se vähäinenkin mitä on,niin on ihan hentoa ja vaaleaa :)

Mynttis onnea tyttölupauksesta :)

Syysmyrsky voimia anopin kanssa jaksamiseen! Hankalia välillä nää ihmissuhteet valitettavasti. Ihana nimi kummitytöllä! :)
Ja onnea poikalupauksesta!'

Onnea -pansku-

Nyt sit omaa napaa ja meidän kuulumisia,kun vielä kerkee!! Eli Luca nyt on jo reippaan 3kk ikäinen,sai maanantaina ensimmäiset pistettävät rokotukset ja voi sitä huudon määrää,mikä siitä lähti. Th kysy,että oonko ite hermostunu piikkien annosta ja valehtelin,että en.. Se sit sano,että hyvä,koska lapsi vaistoo sen ja hermostuu enemmän! Arvatkaa vain tuliko vielä enemmän paha mieli :( Hienosti on kasvanu,on jo 62cm ja 6610g Ja melkeinpä pelkästää vielki tissillä mennään. Osittain oon joutunu antamaan myös korviketta,kun ei meinaa enään riittää iltaisin maito.. Siitä syystä lainasin neuvolasta sähkökäyttösen rintapumpun,että saisin maidontuotannon lisääntymään ja saisin jatkaa imetystä mahdollisimman pitkään.. (ja oon menossa tammikuussa 2päivän reissuun,niin arvelin,että pumppaan sinne maidon,ettei tarviis korvikkeita kovin paljoa antaa)

Herra on oppinu hymyilemään,nauramaan ääneen ja tarttumaan esineisiin. Tai lähinnä omaa paitaansa repii aina ylös,jotta sitten saa nauraa kun äiti repii sitä alas ;)

Nousee jo aikalailla istumaan,nyt kun ollaan harjoteltu niska ja selkälihaksia. Jaksaa punnata itteensä tosi hyvin sitterissä. Eli joutuu kohta laittamaan vyöt kiinni,jotta ei tipu,kun niin kovin pitää heilua.

Mitäs muuta? Ei nyt tuu oikein mitään mieleen,vaikka varmasti oliskin paljon kerrottavaa. Jaksamista,iloa odotukseen.. Joulun sekä vauvan ;)



Taiska ja Luca 3kk 12pv
 
tiuhtille ja viidalle voimia suppareiden kanssa! Täällä myös kärsitään niistä, enemmän ja vähemmän :(

Panskulle hurrrrrjasti onnea :heart:

Embylle onnea hyvistä neuvolakuulumisista :)

Syysmyrsky, aika persiistä tuollainen pomo, joka ei päästä noin tärkeään tapahtumaan mukaan! Kertoo aika paljon ihmisen arvomaailmasta :( Mutta onnea varmasta poikalupauksesta :heart:

(.) Käytiin viime viikon torstaina neuvolassa (kyllä, olen aktiivinen tietokoneella kävijä nykyään...) Saatiin seuraavanlaisia tuloksia:

rv 16+5
Hb 126 (134)
RR 120/70 (115/59)
Paino 59.1kg (56.9kg)
Muutos/vko + 233g
Sikiön syke 135
Pissa puhdas

Päänsärkyä ja närästystä on ollut viime aikoina aika paljon. Suppareita tulee välillä, mutta olen nyt oppinut ottamaan vähän rauhallisemmin töissä. Liikkeitä tuntuu jo :heart: varsinkin aamupäivällä töissä tyyppi mylläsi ihan urakalla. Ihmettelee varmaan, että mitä se mutsi koko ajan huutaa... (kyllä, olen kamala lastentarhanopettaja, joka huutaa).

TJ 20 rakenneultraan. Ei malta odottaa! :)

Eskapismi & Onni-Ilona 17+3
 
  • Tykkää
Reactions: -pansku-
Taiska Kyllähän mua alkaa jo pikkuhiljaa jännittää. Mitä enemmän synnytystä mietin sitä enemmän mua jännittää. :)

ON: Tänään ois se viimenen lääkäri, saapi nähä mitä ne sanoo mulle. Toivottavasti pääsis tästä masusta eroon jo parin vkon sisällä. :D

- Sokruli ja pikku neiti 36+2 -
 

Yhteistyössä