(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

:wave:
Huomenta täältäkin!

Yöllä istuin tunnin suihkussa,vatsa oli niin kipeä :|

Liikkeet on täällä kateissa,välillä tuntuu pieniä muljaisuja mutta kun yritän tunnustella,ei mitään.Kyllä tuo etuseinämä istukka vaimentaa hyvin.Dopplerilla sitten kuulen miten potkii ja muljuaa....

Mäkin täällä vaan kirjoittelen....

Masennusta ilmassa täälläkin,ihan uutta tunnetta minulle :( Nyt niin monta asiaa,kurjaa sellaista, tapahtunut samaan aikaan,että ihmekö tuo alakulo.Mutta kurjaa on kun ei tunnu mieli kohenevan vaikka ajatuksiaan selvittää...Oon miettinyt,pitääkö mun soitella neuvolaan vai vaan katsella omaa oloani?

Me9jaBonus rv 15+5

Me9jaBonus Jonkin sortin masennusta täälläkin ,mutta mun olo johtuu tästä pakkasesta ja kylmästä ... MÄ INHOAN TALVEA !!! :kieh: Mä odottelen kevättä ja lumien sulamista , aurinkoa ja lämpöä ! Nyt on painokin hieman noussut , kun en todellakaan ole jaksanut raahautua ulos kun ei siellä henkin kulje kunnolla ja nuorimmaista ei kuitenkaan voi -20 asteen pakkaseen viedä .... Ja herkkuja menee , kun masentaa niin syö kaikkea hyvää (ei pitäis juu ei ) Onneksi sokerit ovat pysyneet hyvinä !

neitim

Moikka kaverit!
Mäki oon nyt mukana siellä fb:ssäkin, mut pysyn kyl täälläkin!!
Täällä kans mieli maassa.. koko eilis illan itkin miehen kainalossa, että tää vauva on varmasti kuollu.. Siis mä en tunne vieläkään mitään liikkeitä ja oon kuitenki uudelleensynnyttäjä :( Masntunu ja pelokas olo :'( Onneks perjantaina on neuvola, en tahtois malttaa oottaa ees sinne asti.
Vielä kaks päivää koulua ja sitte alkaa 10 päivän talviloma, ihanaa!!! Ollaan koko perhe kotona ja koitetaan keksiä jotai mukavaa, varsinki jos neuvolassa kuuluis vauvan sydänäänet niin olis niin ihana aloitus lomalle.. Onko muita joilla ei vielä tunnu näillä viikoilla mitään liikkeitä??

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!!!

-Jonetta & Peukku 17+5-

Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
Me9jaBonus Jonkin sortin masennusta täälläkin ,mutta mun olo johtuu tästä pakkasesta ja kylmästä ... MÄ INHOAN TALVEA !!! :kieh: Mä odottelen kevättä ja lumien sulamista , aurinkoa ja lämpöä !
Tää on varmaan myös osasyy mun oloon =)

Mappis Mun sukulaisella tuli masennus edellisen raskauden jälkeen ja käytti todella vahvojakin lääkkeitä ja taidettiin lääkkeitä muuttaakin muutamia kertoja jotta löydettiin se sopiva . Lääkkeitä sai vähennettyä hieman n.vuoden käytön jälkeen (nyt käyttänyt lääkkeitä n. 4 vuotta) . uusi raskaus , jossa lääkkeet kokoajan mukana ja seuranta , raskaus sujui paremmin ja tämän odotuksen jälkeen ei tullut masennustrippiä , vaan hänen vointinsa on silmiinnähden todella hyvä ja lääkkeetkin enään minimaalisen pinillä ylläpitoannoksilla , joita ei lopeteta , kun olo on näin hyvä ! Kannattaa käydä juttelemassa lääkärin kanssa lääkkeistä joita raskausaikana voi hyvin käyttää ja tarkkailla omaa oloa .

neitim

Jonetta Mulla viikkoja nyt 16+4 ja liikkeet ... täytyy todella pysähtyä kuuntelemaan itseään ja välillä menee päiviä etten tunne mitään , kun on stressiä ja tekemistä ... Mutta mitää oikein "kunnon liikettä" en ole vielä tuntenut , hentoinen kupla joskus ....

neitim

Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
Jonetta Mutta mitää oikein "kunnon liikettä" en ole vielä tuntenut , hentoinen kupla joskus ....
Tähänkin täytyy yhtyä.En vois sanoa tuntevani mitään ihan säännöllistä ja selkeää mutta silloin tällöin hentoa ja pientä....Viikkojakin vasta sen 15+5

Runttipulla: kuulostaa tosi kurjalta toi sun olo. :hug:

Masennus: Mä oon ollut matkalla kohti väistämätöntä burn outtia jo jonkun aikaa. Sit tää raskaus anto oman hämmennyksen tähän soppaan ja otin asian esille neuvolassa.
Se ohjas mut jutteleen asioista ja on ollut kyllä tosi hyvä. Pintaraapasu kaikesta vasta, mutta kuitenkin. Ja se, että oon alkanut karsiin asioita, hidastaan tahtia ja "ollut ittelle armelias". Välillä miettii, että olikohan tää vauva tilausstoppi hektiseen juoksuun opinnoissa/töissä/töissä/töissä/muissa menoissa.
Se teki mulle sen masennustestin ja "sain" masennuspisteitä, mutta totes, että raskaus voi näitä tosiaan vähän vääristää ja puhumme uupumuksesta. Lääkehoitoon ei näe vielä syytä/tarvetta, eikä sitä suosittele.
Eniten mua pelottaa, että jos en sais puhistua ja rauhotuttua ennen eräpäivää, niin iskiskö synnytyksen jälkeinen masennus ja miten siitä sit selvittäis.... :(

kesän kekkerit: Mä oon kans kattelut muutamia kesän kekkereitä sillä silmällä.. En vaan tiiä mimmonen sotanorsu siinä vaiheessa jo on ja haluan taatusti kotiin (tai hotelliin) nukkumaan.

Marlin: Mä oon kans tuskaillut tuon nimettömyyden kanssa. :D Aluks oli koodinimi Rusina ja sit alku-ultran jälkeen Muumi, kun se näytti ihan siltä. (nt-ultrassa näytti vähän alienilta, mutta ei kauheen kaunis nimi... :LOL: )
Viime raskaudessa ei ollut ollenkaan näin hankalaa... Onkohan musta tullut nirso vai mielikuvitukseton?? :LOL::LOL::LOL:

liikkeistä tällä makaamisella olis jo ihme, etten olis tuntenut.. Eli aikaa on ollut tunnustella ja kuulostella :D
Oon nyt muutamina päivinä ollut tuntevinani pieniä pullutuksia tuolla sivummalla. Ja ovat ihan erilaisia kuin lähestulkoon jatkuvasti esiintyvät suolikuplutukset.

Jonnuli: eniten mua jännittää ne painavat, raijattavat pulkat postissa. Oonkin miettinyt kuinka sais eliminoitua niitä.. Saa nyt nähdä. Toisaalta olis vaan niin ihana vaan olla (ja olla rahaton :| )

Me 14+3

Huomenta :) Juu kyllä minäkin aion täällä puolella kirjoittelua jatkaa ja fb sitte on bonuksena =)

Liikkeistä En kyllä osaa yhtään varmaksi sanoa, että olisin tuntenut. Mahdollisesti saatoin tossa viikonloppuna tuntea jotain pientä, mutta oon nyt jälkeenpäin alkanut sitäkin epäillä. :whistle:
Oon aina tuntenut liikkeet tosi myöhään.

Mulle on tullut takaisin taas tää heikko ja yököttävä olo :x Haittaa taas mun nukkumistakin mokoma. Kai sitä täytyy taas kokeilla, että josko noi rannekkeet auttais. :|

Katjuska ja sintti 15+4 :heart:

Hei ystit!

Mä oon kans ihan paniikissa noiden liikkeiden kanssa..välissä tunsin niitä melkein päivittäin, illalla kyljellään mutta nyt ei mtn..ja vielä nää karseet alamahakivut ja viillot..oon niin varma ettei masussa oon enää hengissä kukaan :( Tuntuu että koko mahakin on kadonnut..Soitin aamulla terkkariin näistä viiloista ja kivuista niin käski tuoda pissan ja soittelee sit päivällä onko siinä mitään ja otetaanko lekurille aika. Täytyy päivällä kysyä että voisko ne kuunnella sydänäänet jossain välissä kun niin hermostuttaa..Ällöttävä stressi päällä nyt..ja pelko..Levossa nää kivut on ok, joten käski lepäillä kovasti.

Månsdottir, juu, eihän ne laatikot oo kivoja nostella ja raahata ei..Oon vielä semmonen höselö että aina niiden kans tökkään johonki ja sit sattuu. Ja sit vielä palkasta, ihan tuntuu persaukiselta olokin vaikka yritän jtn duunailla. Mun mielestä siel on ihan sairaan paska palkka..ala-arvonen jos näin vois sanoo..ainakin viikonloppujakajilla. En kehtaa edes ääneen sanoo mun tuntipalkkaa..kyllä tää on melkis hyväntekeväisyyttä..ainoa positiivinen asia on sunnuntain tuplatienesti. huoh..Sori tää purkaus :LOL:

Poistun takavasemmalla panikoimaan :snotty:

Jonnuli ja hipsu 17+3

Huomenia!

Siis voitteko uskoa että mä aurasin meidän tien tänä aamuna (rinnettä alaspäin) omalla henkilöautollani???? Lumi vaan pöllys kun oli niin helevetisti sitä lunta! Sit auto oli vielä ihan umpijäässä, kun päälle satanut lumi oli sulanut siellä alemmissa kerroksissa ja eka nakuttelin hirveet kerrokset jäätä esim. lukon edestä pois. Nyrkinpaksuinen kerros on kahvojenkin päälä, rupee jo pikkasen ottamaan päähän tämä touhu tän lumen ja talven kanssa. Ärrr... eikä auta yhtään tähän mun oloon tämä olotila.

Kohta meen lääkäriin, verenmaku nousee suuhun ja verta vuos nenästäkin auliisti tänään ja tuntuu kuin jollain poltinraudalla polttelis tuota torvea. Sit vielä kaupanpäälle masussa on vuoroin täysi ripuli päälä ja vuoroin niin jumalattoman kovaa sontaa että meinaa silmät pullistua päästä et saa ulos tulemaan.. (sori raakaa tekstiä..). Mutta siis ottaa päähän ja päätäkin särkee vielä kaupanpäälle, varmaan verenpaine tonnissa kun olen niin pahalla päällä.

Ärrkele! Kevättä ja ihan vaan lumien sulamista täälläkin odotellaan, mulla on aina tähän aikaan vuodesta muutenkin joku kevätmasis, siis olen tavallista huonotuulisempi ja väsyneempi.... kevät kun koittaa niin siitä sitten saa energiaa taas.

Liikkeitä olen kuvitellut tuntevani silloin tällöin, mutta nyt ei ole pystynyt oikein keskittymään niihinkään kun on niin tulessa tuo torvi. Kaipa ne piakkoin alkaa tuntumaan sitten jo tasaisemmin, eihän tässä vielä ole viikkojakaan kuin 15+ niin ei kait vielä mikään kiirus ole.

Oma olo siis ihan pepasta ja tuo sää aiheuttaa vielä ylimääräiset kiukut.

kiukkunen akka oottelee lääkäriin pääsyä ja kunnon lääkitystä ja sitten kotiin.

grrh...
runttis ja sytkylä 15+5 :heart:

Kyllä kunnon talvi on kivaa ja ihanaa kun lapset saanut luistella,lasketella pulkalla ja suksilla ja nauttia talven iloista.Mut liika on liikaa,kun etelässäkin -20 astetta ja täällä aina tää viima joka tuplaa kylmyyden(melkeen ainakin)ja jo on niin pitkään tää talvi kestänyt että kunnon kevät ja sitten kunnollinen kesä,olis kyllä paikallaan!!!!!Toivoa aina saa....

Neuvolassa käyty. Kauheesti kaveri pisti dopplerin alla liikkuen ja monottaen. Syke oli kuulemma 135-150 välillä :) Liikkuvaista sorttia. Paino oli vähän tippunu. Sokereista en ainakaan vielä jääny kiinni. Hyvä niin :) Tasan kk päästä on rakenne ultra! Kauhee odotus taas edessä! Liikkeitä odotellessa :p

n11na ja tiitti 16+5

Herättelin tuolla fb keskustelua lapsen autoon jättämisestä esim. lyhyen kauppareissun ajaksi. Sain eräiden vanhempien vihat oikein kunnolla päälleni kun oman mielipiteeni asiasta esitin. Mun mielestä on ihan ok jättää nukkuva lapsi hetkeksi yksin autoon. Mutta näiden mielestä joilta vihat sain päälleni niin ovat sitä mieltä että on itsekästä jättää lasta hetkeksikään yksin, sehän voi vaikka oksentaa ja tukehtua... ja oli puhe 8kk-yli vuoden ikäisistä lapsista. Kertokaa mielipiteitänne puolesta ja vastaan!

Yhteistyössä