(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Matilda84
Niina Mä en hyväksy ,perusteena auto jos syttyy tuleen se on hetki ja räjähtää koska sisällä on bensaa. Toinen jos lapsen jätät autoon ja pistät ovet lukkoon miten saat lapsen ulos hätä tilanteessa jos vanhempi on kaupassa/ jos jätät ovet auki,mitä jos joku vie lapsesi?
Mä en vaan pysty käsittää että lapsi jätetään autoon, ihan sen takia että se pienikin hetki voi olla tuhoisa. :ashamed: Tosin sairastan päniikkihäiriötä ja kärjistän aika monesti tilanteet, mutta tässä kohtaa olen ehdoton ja herätän aina lapset mukaani enkä jätä nukkumaan autoon.
Lisään vielä, ajatellaan että jos on isompi lapsi ja herää sitten kesken unien,hätääntyy missä vanhemmat ovat. Tai keksiikin vetää käsijarrun irti ja auton vähän mäessä, auto valuu toisen lapsen päälle tms. Kaikkea kun voi sattua :(
 
Minä en uskaltaisi jättää vauvaa yksin autoon. Olen persoonaltani sellainen joka kuvittelee aina pahimman mahdollisen tapahtuvan, jos jotain poikkeavaa teen... :LOL: Tähän vaikuttaa myös se, että autosta on kerran oikeasti syttynyt penkin lämmitin tuleen ja se että auton keskuslukitukseen ei voi luottaa pakkasella. MUTTA en tuomitse niitä, jotka sen tekee. Jokainen miettii omalla järjellä..:)

Liikkeitä tunnen jonkun verran, joka on aika jännää kun olen ensisynnyttäjä ja vielä se istukka etuseinässä niinkuin olen kertonut ennenkin.

Maha kasvoi viikonlopun aikana huimasti, jotenkin ihan pompsahti esille!! Tällä viikolla monet on töissä jo huomanneet ja maininneet asiasta... :) Ihana juttuhan tämä vaan on.. :heart:

Nyt töiden pariin..moi!

Edda ja muru 17+2
 
Matilda84 Mulla oli nyt eilen neuvola ja viikkoja 17+0 ja ei vielä mitattu sf-mittaa mutta ensi kerralla kuulemma jo mitataan ja viikkoja sitten n.21 :)

Lapsen olen jättänyt joskus aiemmin autoon kun olen käynyt kaupassa nopsasti mutta nykyään kun se on isompi niin en uskalla oikein jättää,just ton takia kun voi sattua tosiaan ihan mitä vain,sillon aiemmin en sitä asiaa ajatellu mut nykyään on tullu se pelko.
Mut en kyl tuomitse niitä jotka jättää kuhan ei nyt kauaksi aikaa jätä niinku oli iltasanomissa juttu,että äiti ja iskä oli menny baariin ja jättäny lapset autoon,ihan kauheeta!! :eek:

Tääläpä ei mitään uutta,makeaa haluttaa kokoajan syödä ja nytkin piti leipoo tiikerikakku,vesi kielellä odotan,että valmistuu :p

Mä en keksinyt esikoiselle enkä tälle nykyselle mitään "työnimeä",joten se on aina ollut vaan masuasukki :D

sirri81 ja masuasukki 17+1
 
Hyvä, että tulee kommentteja! Nää on mun mielestä vanhemmistä kiinni, eikä näistä kuulu toisille hermostua. Itelle tuli oikein paha mieli ku ne polki mut maan rakoon ja syytti ties mistä. Herranjumala se on vaan mielipide! En mäkään dissaa heitä kaljan juomisesta sillon ko laps on kotona tai vieraan lapselle pääpunase huutamisesta! Mun mielestä jos tällänenki asia herättää keskustelua puolesta tai vastaan ni kertoo siitä, että asia on tärkeä. Eikö?
 
AnQ
Itsekin olen joskus miettinyt tuota autoon jättämistä, kun pitäisi vaan se yksi maitopurkki hakea kaupasta ja nappulan kanssa siihen menee aikaa viisi kertaa kauemmin - koskaan en ole yksin kuitenkaan pystynyt jättämään. Ehkä siinä vaiheessa, kun lapsi on viisi-kuusi-vuotias, uskallan jättää (osaa avata ovien lukot jos tulee hätä jne., pakko luottaa sit ettei karkaile :D).

Sf-mittaa mitattiin edellisessä raskaudessa viikolla 17 ensimmäisen kerran, nyt ei ole vielä mitattu.

Oikeasti tulin vaan poksumaan, tänään 15+0!! :heart:
 
Matilda84
n11na Siihen joutuu tottumaan että äiti on susi toiselle äidille :D Kannattaa ottaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jokainen tekee miten parhaaksi näkee. Tokihan tässä aiheessa ei kuitenkaan ole kyse ihan siitä että vanhemmat lähtee baariin ja lapset jää autoon ,vaan perus lyhyestä kauppareisusta niin en ymmärrä miten joku saa siitä sitten sellaisen haloon ja haukkumisen toista kohtaan. Näihinkin vaikutaa niin että monesko lapsi, ekan kanssa mä olin ainakin ihan hysteerinen ,toinen ku synty se meni ihan tossa ohella,tätä kolmatta varmaan ei tarvii hoitaakkaan :LOL: :D
Ei siis Niina kannata pahoittaa mieltään :hug:
 
Niina, mä oon kyllä joskus ton esikoisen jättäny, ku oon pikku kaupassa hätäseen hakenu maidon tai jonkin muun vastaavan asian ja esikoinen on nukkunut. Ja nyt kun poika on isompi ni joskus käynyt hätäseen, eipä tuo aina edes enää halua tulla mukaan jos on kyse jostain maitopurkin hakemisesta.

Liikkeistä, oon melkein varma, että eilen tunsin ekat kunnon liikkeet :heart: Tosin sit tänään ei oo kyl mitään liikkeitä tuntunut, mut onhan tolla Toukalla vielä paljon tilaa liikuskella tuolla.

Maijamehi ja Toukka rv 17+3
 
kiitos kun täällä ootte tukena :hug: helpottaa kyllä paljon. Mieskin sano, että ne on vaan riidan haastajia jotka tästä asiasta suuttu. Tai ne kuulemma suuttu siitä kun uskalla julkisesti päätäni aukoa. Mitä sitten ikinä tarkoittaakaan. Mutta omaan arvoonsa se ja etiäpäin! :LOL:
 
Tänään käyty neuvolassa, ja kaikki oli ihan ok. Hg laskenu parissa viikossa 122 117. Paino noussu viime kerrasta 1,2kg :( Ei tarvis kyllä nousta yhtään ku ennestäänki jo on nuita varastoja. Jännä kuitenki että miten selvästi tuo kohtu tuntuu tuosta vattan päältä, vaikka siinä sitä peittoa onki päällä :LOL: Sydänäänetki löyty samantien tuosta missä on se korkein kohta, eikä viuhunu istukan äänet. Joten jospa se ois nyt jossain muualla ku etuseinällä :) Siinä 155 molemmin puolin se jumputti. Olihan kyllä taas ihana kuulla niitä :heart: Nyt sitten ootellaan ultraa joka on tasan kolmen viikon päästä.

Tänään on kyllä tullu liikuttua paikasta toiseen taas ihan kiitettävästi. Ja sen huomaa, väsyttää aivan sairaana. Mutta jos otan päikkärit, niin sitten se vasta paska olo onki
:( Vauvauintiinkin pitää vielä jaksaa mennä kuudeksi.

Marlin ja tuo 17+1
 
Terveisiä tk/päivystyksestä :|
Yöllinen vatsakipu palasi puolilta päivin ja oli niin kovaa että soitin tk:een.Sain ajan klo 14.45.Vatsaa kun lääkäri tunnusteli,meinas tulla kyyneleet silmiin,niin sattui,ylös vasemmalle.Laittoi verikokeille ja ei päästänyt kotiin raskauden takia ennen tulosten tuloa.Epäili kovasti sappikiviä.Istuin 2h päivystyksen puolella(kun tk meni kiinni) vatsakipuisena ja tärisevänä odotellen verikokeiden ja pissakokeen tulosta.
Sappikibet se ei onneksi ollut,mutta raju virtsatietulehdus :( Enkä mä edes tunnistanut itse sitä siksi...
No nyt vahvat antibiootit päällä ja olo hutera edelleen.
Ihmettelen vaan etteivät mitenkään tarkastaneet vauvan vointia kun vatsakivusta kuitenkin kyse :eek: Huomenna ajattelin kyllä soitella neuvolaan pyytää jotain tarkistusta.Muutama kipeähkö supistuskin tuli vatsakipujen yhteydessä.....

Lapsen jättämisestä autoon mä joskus aikanaan jätin kerran ja sain heti opikseni.Hain isointa lapsista kerhosta,kaksi muuta nukkui.Jätin autoon siksi kun ajattelin pikaisesti hakea isomman.Kerhon ovet oudosti lukossa ja lapsi tyrkättiin syliini ovenraosta ja äkkiä kerrottiin että lähistöllä ampumistapaus ja poliisit käskeneet lukita ovet ja etsivät ampujaa :eek: Ette arvaa miten nopeaa juoksin autolle esikoinen sylissä....
Kaikki hyvin,mutta enpä ole enää sen jälkeen autoon yksin jättänyt :eek:

Mutta kukin tosiaan toimii tässäkin kuten parhaaksi näkee...
 
Huomenta...
tää meidän toukka päätti eilen illalla möyriä kunnolla ja muutaman potkunkin mujauttaa=) :heart: Ihanaa, odottelen jo et liikkuis jo vähän enemmän, mut pikku hiljaa. Esikoinen sit heti pisti kans kättään mun mahan päälle ku sanoin et vauva liikkuu, ihana poika :heart:

Tänään saakin sit soittaa vastaukset pissanäytteestä..
Siivotakin tarvis jaksaa ku viikonloppuna on esikoisen synttärit.

Jospa sitä hetkeks painuis nukkumaan |O

Maijamehi ja Toukka rv 17+4
 
Matilda84
Me9jaBonus Onneksi kävit lääkärissä ja sait lääkkeet.

Maijamehi Liikkeet tuo niin paljon todellisemmaks raskauden :heart:

Mulla iski viime yönä sitten vatsatauti :x Ihan järjetön vatsakipu ja kaikki vetenä pihalle.Ei paljon naurata,huomenna olis se laivalle lähtö koko perheen kera :| Toivottavasti EI muihin tarttuisi,saa todellakin toivoa.

Matilda & MarjoPirjo rv 16+6
 
ja anteeksi kaikille jos en muista kaikkiin asioihin kommentoida en tee sitä tahallani kenellekään. :heart:

Me9jaBonus hyvä että lähdit lääkäriin ja syy löytyi ja itsesi takia soita neuvolaan.

lapsi autoon kyllä minä olen jättänyt, mutta huom me asumma 1300 ihmisen kylässä jossa jokainen tietää meidät :LOL:
laitan aina ovet lukkoon ja kerron pojille että käyn kaupassa hakemassa sen ja sen. joskus vauvana on kumpanenkin itkenyt kun olen tullut takaisin mutta mitään paniikkia ei heille asiasta ole jäänyt.
mielestäni mun mielestä kuitenni eri asia jättää jonkun supersupermarketin pihaan kuin kyläkaupan.

ja siis KELLÄ OLI JOSKUS OLLUT SE KOTIDOBBLERI RIKKI kun mä epäilen että se on rikki.. istukan saan kuulumaan mutta muuten laite kohisee kovin.. muilla samaa ?? mähän ostin sen huudosta mutta myyjä kertoi sen olevan *uusi, käyttämätön*
ja pitäisihän sen jo näillä viikoilla kuulua kotonakin kun kerran neuvolan super vanhalla rämälläkin kuuluu.

Suppis 14+5
 
autoon jättämisestä Joskus maitopurkit tähden olen jättänyt lapset autoon (kohta 4v ja 1v) , niin että käyn pikkukaupassa hakemassa sen maidon ja lapset yleensä hereillä tai ainakin isompi .. tai sitten kun kipaisen takakautta hakemassa postipaketin ...
Mutta näin talvella aina pelkään että joku kolaroi päin tms. Kauan en uskalla lapsia autossa pitää .. oon kanssa niin hysteerinen , nuorempana jätin kyllä joskus nukkuvan lapsen autoon kun kävin äkkiä kaupassa , mutta jotekin tuo huoli on kasvanut lapsien ja muuttuvan maailman myötä . Omaan pihaan olen kyllä lapsen jättänyt autoon nukkumaan ikkunan alle , itkuhälyttimen kanssa . Jotta näin ja kuulen jos joku herää tms.

neitim
 
Moikka! POKS 18+1, jee, ihanaa kunpa tää aika nyt vaan menis vaudilla eteenpäin. On jo niin kesäfiilis, eikä jaksais yhtään enään tota lunta.

Nyt viikon ajan oon tuntenut liikkeet ihan joka päivä. Kivaa. Maha myös pompsahtanut, mutta kommetteja en ole ei tietäviltä saanut, kylläkin mahaan katsojia on ollut, mutta eivät ole sitten uskaltaneet mitään sanoa :LOL:

Närästystä on jnk. verran ollut, kipua ylävatsalla cavisgon auttanut onneksi siihen.
Muistikin pätkii.....

Mukavaa loppu viikkoa toivotellen!!
 
[/b] Autoon jättämisestä kauppa reisuun ajaksi Mäkään en ole uskaltanut jättää, sillä olen samanlainen kuin joku muukin täällä, pelkään aina pahimman sattuvan sillä välin. Mutta jokainen tekee tavallaa jonka kokee parhaaksi =)

Oon sairastanu koko kuluvan viikon. Tulehdus arvot korkeella,oksentelua,kuumeilua joka laskenut ja noussut vaikka lääkkeitä en ole käyttänyt sekä ala selkä- ja maha kipuja. Lääkärissä on tullut kolme päivää juostua ja ilmeisesti tää on ollu jotain virus tautia,nyt ollaan paranemaan päin.

poks 13+0 :heart:
 
Autoon jättämisestä Mut on joskus pienenä jätetty autoon ihan minuutiksi, kun äitini kävi 20m:n päässä kioskilla. Eikä siis ollut mikään sisäkioski (80-luvulla) :D Jotakin me siskon kanssa riehuttiin ja auto lähti hitaasti rullaamaan eteenpäin. Siinä EI olis voinut sattua mitään. Auto kulki tosi hiljaa ja äiti juoksi samantien pysäyttämään. Mutta mulle jäi niin hirveä paniikki siitä, etten uskaltais jättää missään tapauksessa, minkään ikäistä lasta.
Mutta en lähtis tuomitsemaan ketään. Jokainen tuntee olosuhteet itse parhaiten!!!

Suppis Mullahan oli se rikkinäinen doppleri. Siitä kuului istukan viuhke, mutta taustalla kuului sellainen sivuääni (ihan kuin se olisi ottanut häiriötä jostain) joten en erottanut sykkeitä. Pistin takuuna takaisin ja sain uuden, jossa ei ollut sivuääniä. Heti alkoi sykkeet jumputtamaan. Googleen kun laittaa hauks angelsounds, niin sieltä löytyy linkki mistä voi kuunnella normiääniä. Niihin vertasin ja tajusin että jotain häikkää siinä oli :D
Mulla kuuluu äänet vielä ihan tosi alhaalta. Vauva tykkää lepäillä oikealla alavatsassa, ihan häpyluun tuntumassa :heart: :heart:

Ruuth ja muru 15+4 :heart:
 
Huomenia!

Pakkasta piisaa ja vihmovaa tuulta..ei oo kiva laittaa pikkuneitejä koulutielle tuonne kamalan kylmään. Täällä on yks joka odottaa kesää malttamattomana, INHOAN TALVEA!

Autoon jättämisestä
isojen markettien pihalle en ikinä uskaltais lasta autoon jättää, mutta niinku moni muukin, olen juoksassu pienestä lähikaupasta maitopurkin tai vastaavaan, ja lapset on odottanu autossa. Auto on tosiaan melkein oven edessä joten en ole nähnyt siitä olevan vaaraa sitten kun kaupassa olen piipahtanut minuutin pari. Ja ovathan nuo jo sen verta isoja että pääsevät ulos jos sattuu jtn..ja puhelimet on messissä:D

Mun masukivut jatkuu :( Illalla pahimmillaan kun on päivän ollu pystössä. Levolla helpottaa. Neuvolasta soittivat, pissassa ei mitään, ei tartte lääkärille lähtä näyttään paikkoja ku pari viikkoa sitten katottu ja oli tiukasti kiinni B) ei oo kuulemma vaaraa että syntyis ennenaikasena kun ei oo mitään riskitekijöitä eikä aikasempia ennenaikasuuksia :eek: Nohh, kattoo taas miten tilanne kehittyy..ilkeeltä tuntuu, mutta kai ne on normikipuja sitten vaikka sohvalle täytyy vetäytyä lepoasentoon:/ Työssäkäyntiä käski seurailla, ei oo hyväksi kuulemma ryttyytellä kuoppasilla teillä nyt kovin ku helposti supistaa jne..mutta sanoin että teen vielä yhden viikonlopun ja katon kuinka akan käy ja soittelen sit luultavasti maanantaina saikkua. Ei tää tilanne taida parantua viikkojen edetessä ;)

Mutta nyt lähen laittaan auton lämmityksen jotta päästään siskon luo kahville! Iloista päivää!!

Jonnuli ja hipsu 17+4 :heart:
 
Mä olen niin kipeä :'( Vatsa on ihan turta....Olin aamulla neuvolassa ja sielä vauvan sydän jumputti 153krt/min joten siltä osin kaikki ok.Mut mua pelottaa hiukan onko tässä joukossa millaisia suppareita,kukaan ei ole alapäätä tarkastanut.Mä elän täällä panadolin voimalla ja ap kuurista tulee kamalan huono olo...Pitäisi noi lapset jaksaa hoitaa kuitenkin :ashamed:
Ah tätä eloa :eek:
 
Huomenia!

Täällä alkaa elämä voittamaan - jahuu, sain "lääkityksen kohilleen" ja huomenna voisin kuvitella olon olevan jo paaljon parempi. =)

Autoon en mäkään uskalla jättää, otan kaupassakin mukaan ostoskärryjä hakemaan (syliin) jos on vähänkin kaukana kärryt. Yritän kyllä aina pysäköidä kärryparkin viereen, niin saa nakattua siinä samalla sitten kärryt ja nappulan kyytiin. Maaseudulla varmasti tilanne ihan eri, mutta näin pk-seudulla pitää kyllä varoa vaika mitä.

Me9jabonus, hurja tulehdus ollut sulla kyllä ja hyvä että sait kuurin. Eikös nuokin hoitamattomina voi aiheuttaa vaikka mitä pahaa?

Eilen tuntui illalla muksahduksia täälläkin, ja kun kuuntelin dopplerila niin ihan siellä missä monotusta tuli, tuntu liikekin. Ja kova on kyllä liikkumaan, mitä lie volttia sytkylä siellä veteleekään.
Rattaista; mä olen nyt päätynyt Emmaljunga twin ceroxeihin jos vaan ne löydän sopivan hintasina. Heittoaisa, isot 4 rengasta ja erikseen taittuvat istuimet yms ja kohtuu kapea (?) vehje, niin kaipa ne olis hyvät. Vai mitä mieltä olette, asiantuntevammat?

Jaaha, mulla alkais taas palaveri ja ei kun täysillä vaan tekemään taas hommia, enää olis muutama hassu kk ja sitten alkaa pitkät vapaat. Odotan ihan kauheesti että saan tytönkin kanssa olla kotona taas, kun illat on niin lyhyet hoitopäivän jälkeen. Eilen olisin hakenu tytön hoidosta aikasemmin mut hoitotäti "ei antanu", se niin tykkää tytöstä et halus pitää hoidossa... no, hyvä että noin päin =)

Nyt palaveriin ja sit lounastamaan

runttis ja sytkylä 15+6 :heart:
 

Yhteistyössä