Tervetuloa kaikille uusille elokuisille! :wave:
Sydänäänistä: Mulla ei ole kuulunut neuvolassa, kun on ekan kerran yritetty kuunnella vaikka viikkoja on ollut jo ihan hyvin. Ekassa raskaudessa ei kuulunut vielä viikolla 10 + 4 ja uusi aika varattiin kahden viikon päähän, jolloin 12 + 5 kuului äänet. Tokasta ei kuulunut äänet viikolla 10 + 3 ja taas kahden viikon päästä vasta uudestaan neuvolaan, jossa äänet kuului rv 12 + 4. Eka raskaus oli viime vuosituhanne puolella, joten laitteet oli varmaan paljon huonommat, mutta toka raskaus oli v.-07, joten siitä ei ole kovin kauan aikaa. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja luulen sen olevan tärkeä tekijä miksi äänet ei kuulu aikaisilla viikoilla. Kummassakaan raskaudessa en käynyt varhaisultrassa, vaan ihmeen kärsivällisesti odottelin ne kaksi viikkoa, että äänet saatiin kuuluviin. Ekassa ei ollut vielä tarjolla np-ultraakaan, joten eka ultra oli vasta 19. viikolla. Tokasta olin ekan kerran ultrassa vasta 17. viikolla, kun en np-ultran ajankohdilla oltiin matkoilla. Enkä aio tässäkään raskaudessa mennä yksityisesti varhaisultraan, vaikka viimeisin kolmas raskaus päättyi keskenmenoon rv 8+4. Kun eihän ne ultrat mitään takeita anna onnellisesta lopputuloksesta. Np-ultraan aion kyllä mennä, mutta en halua, että turvotusta mitataan, koska en kuitenkaan olisi menossa lisätutkimuksiin (istukkabiopsia), joten en sillä tiedolla mitään tekisi ja väärä hälytys vain aiheuttaisi turhaan huolta. Raskaustestejäkin olen tehnyt jokaisessa vain yhden ja siihen on sitten ollut uskominen, jos ei ole verta alkanut vuotaa.
Kantoliinoista: Meillä on Manduca, jonka sain joululahjaksi, kun kuopus oli 1,5. Se on jäänyt vielä käyttömättä, vaikka ahkera liinailija olinkin, kun kuopus oli pienempi. Kovasti odotan, että pääsisin sitä tulokkaalla testaamaan! Kuopuksen kanssa liinainin ensin trikoisella (Me&Maman liinalla) ja kun painoa tuli lisää, niin sitten kudotulla (Girasol) sekä rengasliinalla (Kanga?). Me&Maman liina oli lainassa ja palautettu, joten ajattelin, että saatan Manducan rinnalle hankkia vielä Hug-a-Bubin trikooliinan. Voi kyllä olla turhaa...
Kestovaippoja ollaan käytetty, alkuun ahkerammin eli oikeastaan pelkästään kestoja ja maallekin raahasin kestot mukana. Tytön kasvettua on tullut useammin lipsuttua kertavaippoihin, esim. kyläreissuilla tai jos itsellä on ollut migreeniä tms. Lisäksi yöt on menneet jo vuoden vanhasta kertiksillä, kun tyttö tekee megapissat öisin enkä ole saanut aikaiseksi perehtyä kunnon yökestovaippoihin. Nyt harjoitellaan kotona päivisin ilman vaippaa (ikää 2,5 v). Itse en tykännyt taskuvaipoista enkä AIO:ista, koska meillä oli suurin osa vaipoista kierrätettyjä ja noiden kanssa pitäisi istuvuuden olla just sopiva omalle lapselle, ettei tulisi ohivuotoja. Erillinen sisä(tasku)vaippa (+ imu) ja kuori erikseen toimi meillä. Ihan aluksi käytin pelkkiä harsoja ja villakuoria, mutta kun villikset jäi pieniksi, niin sen jälkeen on menty tuolla em. tyylillä.
Wanamo & pikkukolmonen 7+5