Elokuiset 2010 tammikuussa !

Onnea ihanista ultrakuulumisista!!! :heart:

Olispa itelläki tuo kotidoppler niin vois yrittää ääniä kuunnella..

Mulla myös tuota syömisen jälkeistä pahaa oloa.. Tuli äsken kun söin liian nopeesti annoksen makaroonilootaa. Päviällä en pystynytkään syömään mitään mitä oli jääkaapissa ja kaupassa käynnin aikana tuliki tosi heikko ja huono olo :x

Jaahas, tyttö kiukkuaa taas tuttia.. häätyy mennä :wave:
 
Ultrakuulumisia
:heart: 16mm;nen pieni sieltä löytyi kohdusta :heart: Ja vain yksi,huh! :D Istukka etuseinämässä ja vielä alhaalla kohdunsuulla(joka ilmeisesti on vuotojen syy) mutta varmasti nousee.Kaikki hyvin.Lääkäri sanoi että rv 8 jälkeen keskenmenoriski 3% enää,varsinkin jos vahvat sykkeet havaittu.
 
Onnea evi-ta ja muut iloisista ultrakuulumisista!! :heart:

Voi vitsi, mäkin varasin nyt varhaisultran samaiselle päivälle kun neuvolakin on. Neuvolassa kuulema voidaan yrittää kuunnella sydän ääniä mut ajattelin, et mikäli niitä ei vaikka kuulukkaan niin sit on tuo ultra iltapäivällä niin näkeepähän onko siellä oikeesti mitään (toivottavasti). Viikko odottelua siis vielä.
Tänään ollut taas kumma nippailupäivä. Pientä nipistelyä pitkin päivää ja pari kertaa elohiirikin kävässyt. Huoh, sydän syrjällään aloin taas päivällä pohtia et onkohan siellä kaikki hyvin, mut ei se murehtimalla parane.
Hyvä ystävä sai tänään iloiset uutiset ja minä "vastalahjaksi" nuuhkia hänen vauvaansa :heart:

melina84 (7+5)
 
Matilda84
Mä oon jotenkin ihan poikki koko ajan.Väsyttää ja väsyttää |O Ei huvita tehdään mitään. Sana seksi saa karvat pystyyn ja estot päälle, YÖK :$ Kai tää on tätä hormoonien heittelyä kun itkettää ja naurattaa. Mikään ei tunnu miltään.

Huomenna neuvola,ei sekään jotenkin innosta yhtään.HÖH :(

Matilda & MarjoPirjo Rv8+6
 
Uusi elovauvan odottaja ilmottautuu mukaan :wave:

Juttujanne olen kokoajan seurannut ja ajatellut liittyä mukaan sitten kun asiasta haluan tehdä julkisen (useampi tuttu palstailee ) mutta päätin sitten tehdä kokonaan uuden tunnuksen itselleni ;)
Tosiaan olen myötäelänyt kirjotuksia ja kaikille menetyksen kokeneille :hug: Joku teistä kertoi myös vauvansa vaikeasta alkutaipaleesta ja minä itkeä tihrustin, onneksi kaikki meni hienosti!

Mulla omien laskujen mukaan pitäisi la olla 21.8 eli viikkoja on nyt 7+2 tai 3..ehkä.. Varhaisultran varasin minäkin ja sinne menen 12pvä ja 13pvä ois sitten eka neuvola. Meidän perheestä löytyy 2 lasta, mies, minä ja mahaasukki.
Vointi on ollut kyllä :x kovin monesti en ole joutunut yrjöään (n. 1x/pvä ), mutta kokoajan tekee pahaa ja väsyttää. Voi kun tämä vaihe olis pian ohi.

UpsyDaisy ja Veikka 7+2-3
 
Mäkin varasin nyt varhaisultran kun neuvolan ultra ois vasta viikoilla 10-12 joskus. En mä pytsy sinne asti odottaa ku oon muutenkin kova stressaamaan. Eihän se siihen keskenmenoon mitenkään vaikuta se ultra mut tosiaan tietääpähän itse sitten että onko kaikki kunnossa vai ei. Mulla kun on ollut noita mahakipuja tosi paljon koko raskauden ajan. Vähän tuossa ne on onneksi jo helpottanut ja ihan sellasia ajoittaisia enää, mutta viime yönä heräsin oikein viiltävään kipuun. Se meni kyllä ohi kun kävin vessassa isommalla asialla mutta säikytti kyllä. Siitä syystä nyt varasin tuon varhaisultran vaikka se on ihan törkeän hintanen.

Mulla on nyt ollut ilmeisesti aineenvaihdunta kyllä todella vilkasta. Normaalisti kun käy isomalla hädällä kerran tia kaksi vuorokaudessa niin nyt eilisen ja tän päivän aikana oon käyny kuus kertaa! Ja pissalla saa välil juosta ihan jatkuvasti.

Mulla tänään alkoi kanssa etomaan ruokailun jälkeen. Ja nyt on kyllä melkein koko päivän ollut tosi paha olo. Oksentamassa ei onneksi ole tarvinnut käydä..

Petipuuhiin me uskaltauduttiin uudenvuoden aattona kun oli noi mahakivut vähän hellittänyt. Mulla on kyllä mieli tehnyt mutta ei ole uskaltanut kun mahaan on sattunut. Meillä onneks on normaalisti niin että mä haluan useammin kuin mies...

Osanotot huonoja uutisia saaneille!
 
Täällä myös ultrassa käyty. Löytyi 15mm kokoinen pikkuinen ja vahva :heart: syke :D Oon NIIIIIN onnellinen ja helpottunut kun kaikki oli hyvin. LA muuttui 2 päivällä, eli uusi la olisi 16.8.10. Nyt siis viikkoja kasassa 7+6. Muuten ultra reissu ei sitten sujunutkaan aivan ongelmitta... Lähdin aamulla junalla Helsinkiin ja jossain vaiheessa matkaa konduktööri ilmoitti, että Helsingissä sattunut onnettomuus joten junat tulevat myöhästymään eikä aikataulusta voi sanoa mitään. Kehotti siirtymään Tikkurilassa paikallisjunaan kun ne luultavasti kulkevat paremmin. No eihän sekään juna mihinkään päässyt. Soitin jo väestöliittoon että myöhästyn junan takia. Siellä asia onneksi oli ihan OK ja sanoivat,että tulet kun pääset. Päästiin Malmin asemalle asti ja sitten meni jo niin hermot, että hyppäsin junasta pois ja menin loppumatkan taksilla. Loppujen lopuksi myöhästyin n. 1 1/2h. Nyt täytyy alkaa laittamaan VR:lle korvausvaatimuksia junalipusta ja taksimatkasta. Onneksi ultrasta tuli hyviä uutisia =) Niistä vuodoista lääkäri ei osannut sanoa mitään. Ultrassa ei näkynyt mitään syytä niille.

Onnea myös muille ultrasta hyviä uutisia saaneille =)

Vauvojen tarvikkeista: Meillä on muuten kaikki tytöltä tallessa paitsi vaunut, jotka myin kun en enään tykännyt niistä yhtään. Niin ja jos poika tulee niin vaatteet on hankittava. Tyttö kyllä tänään ultrakuvaa katsoessa sanoi, että se on pikkuveli :LOL: Ja hänestä itsestään tulee sitten pienisisko :LOL:

Nyt siirryn hetkeksi sohvalle ennenkuin uni korjaa sängynpohjalle.

jonna ja masukki 7+6 :heart:
 
Täällä kans uus odottaja ilmoittautuu :wave: Oon muutaman kerran käyny tätä ketjua lukemassa ja aikomus oli pysyä hissuksiin palstoilla, ettei tutut tunnista, mut tulinpa nyt sit jo mukaan.

Ekassa neuvolassa kävin uuden vuoden aattona ja ens viikolla olis lääkärineuvola. Mä oon päässy aika vähällä raskausoireiden suhteen (niin kuin edellisessäkin raskaudessa). Eli vähän väsyttää ja siinäpä se sit olikin. :D Ai niin, ja makeet herkut ei maistu, vieläkin suklaarasioita joululta avaamatta, kun ei vaan tee mieli.

Tässä olis vielä tietoja, mitä voi listalle lisätä:
manta83, kakkonen, 26v., P-HKS ja laskettu aika olis 18.8 (joku "päksiläinen" tais olla samalla lasketulla ajalla, ehkä ollaan sit samoihin aikohin sairaalassa)
 
Hei, ultrassa käyty ja pieni sydän siellä sykki. Sanoi että muutaman millin kokoinen ja 6-7 raskausviikkoo. Sanoi myös että jos olisin viime viikolla käynyt niin syke ei olisi vielä näkynyt. Keskenmenontakia oli vaikea hahmottaa la aikaa joten lääkäri sanoi että elokuunloppu. Teki neuvolakortin ja merkkasi siihen 30.8.2010, mutta tarkistuu niskapoimussa ehkä aikaisemmaksi joten ei muuteta sitä la aikaa tänne sivuille vielä. Sanoi että keltarauhanen edelleen iso ja että isonkokoinen ruskuaispussi mikä on oikein hyvä merkki, vaavi saa siitä ravintonsa. Ihmetteli mitenköhän se niin iso onkaan. Jospa siellä on toinen piileksimässä? Kohtu on aina aiemmin ollut taaksepäin niin nyt se on eteenpäin kallistunut mikä selittää tän pömppömahan näin alkuvaiheessa. Tutki myös kaikki kohdun sivuelimet ja teki sisätutkimuksen ja kaikki on kunnossa.
Onnea myös muille ultrakuulumisista.

Onnellinen ja tirpukka 6-7
 
Onko täällä joukossa ketään kun olisi saanut huonot np-ultra kuulumiset ja huonot vereseulat , mutta laspivesi näyte olisi ollut ok ja vauva terve ???

neitim[/quote]

Moikka!
Mulla just neuvolatäti kertoi, että hänen kaverillaan oli ollut np ultrassa turvotusta. Vauva oli ollut kuitenkin terve.

Siskoni snaoi, että veriseulat on sellaiset, että niissä kuuluu moni riskiryhmään, kun niitä riskitekijöitä on niin paljon... En usko vielä että on mitään hälyttävää...
Toivottavasti ei ole mitään. Se olis tosi kurjaa

Mä kans odottelen aikaa np ultraan. Mulla rv:t 10+1. Hurjaa miten aika kuluu
Hirvittää vähän mennä ultraan. Olis kyl ihan kamalaa, jos saa huonoja uutisia ja niitä joutuis sitten miettimään... ennen kun saa varmuutta asiaaan.
 
Argh tätä oloa ja väsymystä! Mies ei tajua yhtään että olen kuin krapulassa ja univeloissa liikenteessä, olettaa vaan että ihan normaalisti hoidan töiden jälkeen ruoan laitot ja pyykit ja tytön hoidon.. ja v*tuttaa sekin ihan sairaasti. Hermot on kireellä ja täällä kauppa on ainakin kiinni vuoden päivät jos nyt kysytään, seksiä ei siis ole tarjolla eikä tuo mies kyllä uskaltais varmaan tulla kyselemäänkään :kieh: :kieh:

Mulla on iltasin kaikista huonoin olo, ja se vaan pahenee jos ei syö, ja jotenkin jotain tekis mieli muttei sitten mikään maistu, esim. lihapullat joita tein, sain yhden syötyä ja sitten tökkäs. Toivottavasti tämä puolipytyillä liikkuminen loppuisi piakkoin ja tulis edes normaalit energiatasot takaisin. :headwall: Ärsyttää ehkä eniten itteä kun ei jaksa tehdä täällä kotonakaan oikein mitään. mrrh... ekaa kertaa tänään tuli päivällä semmonen olo että voisin jäädä töistäkin pois kun on niin kertakaikkisen loppu näiden olotilojen kanssa. Onneks vaan huominen ja sitten on 5 päivää vapaata. Jospa tässä nyt kahlais jotenkin nämä viikot etenpäin ja sitten olis toivottavaa että helpottas.

Njääh. Mä arvon edelleen niiden synnäreiden, eli kättärin ja nkl:n välillä, kumpaanko menis...

Niin, onnea oikein kovasti upeista ultrakuulumisista =) Oli tullutkin paljon niitä, kyllä nyt varmaan moni jo alkaa olemaan turvallisemmilla vesillä, kun tosiaan 8 vkoa alkaa olemaan täynnä. Piakkoin täälläkin =)

Jep, nyt taidan huvikseni kaivella sen doplerin tuolta jemmasta ja kuunnella kuuluuko tuolta masusta mitään, sit pötkölleen kun on taas aamulla järkyn aikaseen herätys... tyttö nukkuu jo joten ei muuta kuin itekin nukkumaan =)

Niin ja tervetuloa uudet, upsydaisy ja manta83!

runttis jolla on pinna kireellä ja pahaolo ja väsyttää :headwall:
 
Menen sinne ultraan vielä perjantaina niin katsotaan onko eroja yksityisen ja kunnallisen välillä.. Mies sanoi että ruskuaispussi 0li 3 senttiä ja toukka vaikutti siihen verrattuna kyllä isommalta ku muutama milli, ei se lääkäri edes mitannu sitä sanoi vaan silmämääräisesti. Mä oon onnellinen siitä pelkästä sykkeestä ettei sen koon niin väliä oo :LOL: :LOL: :LOL:
Lääkäri sanoi nykyraskaustesteistä että ovat ihan liian herkkiä..kuinka monta itkua olisi jäänyt itkemättä jos eivät näyttäisi niin alkuvaiheessa plussaa.. Sanoi että suurinosa on keskenmenoista tapahtuu viikolla 5 jolloin moni ei edes tiedä olleensa raskaana.

 
En taaskaan jaksa lukee aikasempia kommentteja, ku tullu niin hirveesti sitten viime käynnin.

Olo on aivan kauhee! Nokka tukossa ja lämpöö 37.3 astetta. Mulla ku ei kovin usein oo kuumetta, tai etes lämpöö, niin tämmönen pienikin lämpö tuntuu kauheelta. Kello 10:nen pahoinvointi on onneks hävinny, eikä nykyään tarvi etes yökkiä muuta ku pojan kakkavaippaa vaihtaessa, tai ruokaa lämmittäessä :x Se hyvä puoli tässä flunssassa on, että ei haista nuita pojan tuotoksia :p

Marlin ja vaavi 9+6
 
No niin nyt alkoi muakin kiinnostaa jo tuo kotidoppleri... kertokaas mistä niitä saa ja millä hintaa? Millä viikoilla voi jo kuulla sydämen sykkeen. Minä ooon yllytyshullu eli kun tarpeeksi moni kertoo kotidoppleristaan niin tahtoo kans :LOL:
 
Mä tilasin mammaksi.fi sivulta ja makso muistaakseni jonku 70e, siihen tuli geelit mukaan. Ja sykkeen voi siinä rv 10 lähtien kuulla.

Toimiva vehe on...tiuhaan tuli viime raskaudessa kuunneltua :heart: :D

Ja tuli siihen se johto, millä voi tallentaa suoraan koneelle vaikka äänen =)
 
mä tilaan dopplerin aina huutonetistä ja myyn edelleen , n. 40 euroa maksan siitä max siellä ja pyydän ehkä 45 :LOL:

mutta nyt mulla on kaverilta lainassa ja äsken taas kuuntelin ja mun mielestä siellä ei kyllä kuulu yhtään mitään ja oireetkin on jo kaikonnut :eek:

toivottavasti siellä joku vielä on ???

yhdessä kohtaa kuuluu ihan älytöntä menoa ja välillä tulee tosi kovia muksauksia doppleriin , mutta musta tuntuu että siinä kohtaa on suoliston jokin osa, vasemmalla puolella , ylempänä kuin karvoituksen raja ....

mun miehen mielestä se on sen alkion liikkeitä, mutta ei sitä tiedä!

täytyy vaan uskoa että siellä se kumminkin on , ettei turhaa ressaa :D
kannattaa tilata ja saa huomattavasti halvemmalla kuin uutena ja käyttö on aika pientä ...itse en käyttänyt esikoisen aikana sen jälkeen kuin liikkeet alkoivat tuntua selkeästi , toimii hyvin äitiyspakkauksen liukasteella ja kosteusvoiteella :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
joo, mullaki liukkari käytössä :LOL: Tuli sillekki nyt jotaki käyttöö :D




:LOL: milläs viikoilla sä oot , ootko saanut kuulumaan , voikohan sen tyypin liikettä kuulla vaikka ei vielä sykkeitä ? on tää ihmeellinen maailma kun tällaista on aikaa ajatella :D

pitäisi vaan keskittyä muuhun eikä vaan miettiä tätä kokoajan :whistle:
 
Eihän se vielä tuolla masussa liiku moneen viikkon, oon rv 7+0..Miiaa kun odotin niin sykkeet sain kuulumaan rv 10+.

Ja kyllä mä niitä liikeitäkin kuulin, kun alko liikkumaan..muksauksia tuli anturiin, ja sellaista pulputusta :heart:
 
siis ton raskauslaskurin mukaan sikiö rupeaa liikkumaan 5.1 :D olen nyt viikoilla joko 8+5 tai 8+3 :heart: joten ihan mahdollistahan se on , olen melkein pari viikkoa sua edellä :snotty:

mutta täytyy huomenna varailla sitä neuvolaa, josko ne siellä taas kuuntelee jo viikolla 9 niinkuin viimeksi
:heart:

öitä kaikille :saint:
 

Yhteistyössä