Elokuiset 2010 tammikuussa !

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Joo, kantoliina on meillä mutta mä en osannu sitä kyllä kovin hyvin käyttää, opettelin yhden sidonnan mutta siltikin tuntu ettei nappula ollut siinä hyvässä asennossa...toisaalta tyttö on talvivauva niin oli vähän hankalakin talvella alotella kun toppatakin sisälle saa millään ahdettua kaikkea :whistle:
Ihan pakko kommentoida, sori...
Vuosi sitten bongasin prisman alesta miesten toppatakin 20 tai 25e. Siis riittävän isoa kokoa vaan ja puolilmanen kantotakki. Itelle ja vauvalle kaulaliinaa sopivasti, niin edessä kannettavan vauvan tekemä aukko saatiin kaulaliinalla peitettyä. Pelitti hyvin, ei tarvinnu vauvallekaan pukea järkkypaljoa vaatetta edes pitkälle mettälenkille koirien kanssa.

Ei mulla oikeesti mitään asiaa ollu, kunhan vaan taas kukun pystyssä, vaikka pitäs jo olla nukkumassa.. Töiden jälkeen nukuttais niiiiin kovasti, muttei enää tähän aikaan. Mur.
Niin no, kovasti onnitteluja hyvistä ultrakuulumisista, niitä olikin monta tänään.. Ja tervetuloa uusille!
Kipasempa laittamaan pyykit ja sit sänkyyn pyörimään, josko tänään tulis uni alle tunnissa.
Kepsukka ja masukki (12+3)

Mäkin tuun pitkästä aikaan kirjoitteleen. Tuntuu, että taa aika menee niin nopeaa. :hug: Noopu. Ihana huomata, että moni on saanut hyviä kuulumisia ultrista. Itellä on np-ultra 21.1 sinne asti pitää jaksaa orottaa. Sen jälkeen ilmoittelen lasketun ajan. Kun on aivan hakuuses, että mikä se on.

Sen tiedän, että joku on kyytis kun oireitakin on. Vessakin on tullut monta kertaa laatoiteettua. Mies tuumas, ettei vaan valmista näy. :LOL: Meillä nimittäin on vessan lattian laatooitus oikiastin kesken. Sitten on kans kohdun kasvukipuja.
Ja kauhulla orotan, kun töihin pitää viikonloppuna töihin taas pitkästä aikaa, että kuinka jaksaa. Kun nyt on saanut nukkua niin paljon kun haluaa. :)

Meillä on kaikki vauva tavarat tallella. Pikkuruu liina oli lainas tuon nuorimmaisen aikana, mutta en osannut sitä sitoa kunnolla ja jäi vähälle käytölle. Nyt ajattelin, että jos vauva on kovin sylis viihtyvää sorttia niin sitten vois kattoa tuota mandulaa. Oli nimittäin näppärän näköinen, hinta vaan oli huima. Mutta jos asiansa ajais, mutta sen näkee sitten jos tarvii eres.

Tänään sitten tulee virallisesti 29v. täyteen. Huomenna tulee äiti ja appivanhemmat kahville. Äitin uusi mies on töis huomenna niin se ei pääse. Ja sitte meillä alkaa torstaina eskari vanhimmalla niin ei silloinkaan viitti käskiä. Kun aijjoos pitää kuitenkin mennä nukkuun.

Mä ainakin oon muuten päässyt sinne kerhoon sisälle. Mutta ei mulla sillalailla väliä kuinka tehdään, sen kerhoilun kans. Vois sitten kun vauvat syntyy niin syntyä kerhon puolelle niin saa laittaa niitä kuvia ym.

On se niin kiva, kun pienempi tekee isommalle koko ajan tinkiä. :/ Mielenkiintoinen päivä on tulossa. Onneksi nähärään kaverin kans niin saa poijat leikkiä sen poikien kans.

Elli ja Nimetön n.9+1

Alkuperäinen kirjoittaja erka:
neitim mulla oli kjuopuksesta np-ultra ok mutta veriseulassa jäin kiinni ja sairaalasta soitettiin ja käskivät tulemaan keskustelemaan ja punktioon. Kävin sitten lapsivesipunktiossa ja jäin odottelemaan tuloksia pariksi viikoksi. Se oli kamalaa aikaa ja oli vielä heinäkuu ja helteet. Mulla oli aika iso se riski downiin. Kuitenkin sittenm kun tulokset tulivat niin kaikki oli ok eli täysin normaali eli ooli väärä hälytys ja johtui kuulemma ehkä siitä että minulla oli kaksi (oikeastaan kolme kun ensimmäinen oli keskenmeno) raskautta ihan peräjälkeen jolloin arvot näyttivät suurempia lukuja ja sitten tietty ikä vaikutti myös.
Voisiko olla .. tuo vaan huolettaa ystävän puolesta kun on myös suuri turvotus ... veriseulassa voi sitten ollakin ehkä suurempi luku , kun ei edellisestä synnytyksestä ehtinyt tulla edes vuotta , pari-kolme kukautta alle .. ja ikääkin hieman minua enemmän ... voih ...

neitim

Heippa kaikille!
ja etenkin niille joilla ei ole vanhaa kantoliinaa tai jotka ei saa sitä lainaan. Nykyään on olemassa uusi muoto kantoliinalle, mikä ajaa saman asian, eli vauva on samassa asennossa kuin kantoliinassa, mutta tämä kantopussi laitetaan ilman solmuja ja ilman sitomisia. Tuolla näytti olevan esim. tuollainen malli http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=642
Ihanaa olis alkaa ostelemaan kaikenlaisia vauvajuttuja, mut ei uskalla vielä.
Tervetuloa kaikille uusille odottajille
:hug: :hug: :heart:

Lista päivitetty !
Tervetuloa uusille !!! :flower: Meitä alkaakin olemaan ihan mukavasti jo :D
Np-ultra ja veriseulasta ... Mukavaa että on tullut kuitenkin niinkin paljon turhia murheita ,jospa kaikki olisi kuitenkin hyvin . On ollut niin mukavaa odotella kaverin kanssa samoihin aikoihin .... Mutta laittaa silti hieman jännittämään odotellessa omaa np-ultraa ... veriseulasta olen sanonutkin etten mene , tai sitten menen jos turvotusta löytyy liikaa , muuten en veriseulaa halua ! huoh ..

Pahoinvoinnista ja ruokahaluttomuudesta .. itseasiassa oon ollut molemmista nyt tyytyväinen , tietää että kyytiläinen on vielä mukana ja muutama kilokinon lähtenyt !!! Vaikka varsinaista laihdutusta ei saisikaan "harrastaa" odotusaikana , mutta pakollahan tässä laihtuu kun ei ruoka laske alas ja sitten kun laskee ja kunnolla niin tulee myös ylös ... onneksi on tuota painoa ylimääräsitä niin ei muutama kilo juuri tunnu
:LOL:
*muoks* ja onnea hyvistä ultrakuulumisista !

neitim

buuh, tämä pahoinvointi olis täällä myytävänä, kelpaisko kellekään?? Viime yönäkin olin just nukahtanu ja heräsin järkyttävään oloon, ja ainoastaan kun vähän heiluin niin pysyi olotila siedettävänä. En sentään menny yrjölle, muutenkin söin huonosti eilen niin olis ne vähätkin sit hävinneet. Jos ei tarviis töissä olla päivät niin tämä elo olisi jotenkin siedettävää, mutta kun päivät jolloin edes jotain pystyy tekemään on töissä ja iltasin sitten kun pitäis tytön kanssa touhuta ja siivoilla yms kotona, niin ei vaan jaksa. Ottaa ihan hirveesti päähän, kun ei oikein mitään voi tehdä kun on semmonen tasanen vellova olo ja etoo kaikki. Ja haisee niin pahalle.. voi yrjö kun meidän kissa kävi tänään aamulla sonnalla niin mikä haju siitäkin lähti.. yök yök yök...

Tuo Heiniksen mainitsemä pussukka vois olla tämmöselle laiskimukselle hyvä vaihtoehto, kun joku systeemi pitää olla kuitenkin kun on lapsilla niin pieni ikäero..

Joo, mä koitin kans sitä doppleria eilen ja kova istukan viuhunta ja suolen poplottelu sieltä vaan kuului, ehkä parin vkon päästä voisi jotain jo kuuluakin.

Jaaha, pitää syödä jotain - onneks näin päivällä sentään maistuu jotenkin ruoka - jottei tule taas kauhea olot... yöh. Onneks tämän päivän jälkeen on vähän vapaata....

runttis ja sytkylä 7+6

Jospa sitä tänne yrittäis jotain raapustaa, vaikka mun raskaus on mennyt nyt vähän stressissä, oireiden loppumisen takia.. Mulla siis loppu oireet jo rv 8.. Varhaisultrassa en käynyt ja perjantaina ois np-ultra, piinaavaa vielä oottaa nää kolme yötä.. Noiden oireiden loppumisen jälkeen on parina päivänä ollu jotain pahoinvoinnin tapaista, mutta ei läheskään yhtä kovaa, kuin ennen tuota rv 8. Jospa sitä sit loppuviikosta pääsee tästä piinasta ja saa vähän selvyyttä asioihin.. Omaan napaan ei muuta, kun ei niitä oireitakaan ole :snotty: En mä muuten oireettomuutta pelkäis, mutta mulla tosiaan oli 2 viikkoa kovia oireita, jotka loppu ku seinään..

Kantoliinaa kokeilin esikoisen kanssa, mut jotenkin en oppinut niitä sitomisia, eikä netin ohjeista ollu mulle mitään hyötyä... Jonkun pitäs ihan kädestä pitäen näyttää :xmas:

Miinuliinu 10+2/10+6

miinuliinu, täällä ihan sama juttu ja stressiä lisää vielä toi kun en kuule niitä sydänääniä dopplerilla, elokuinen km jättänyt kyllä jälkensä, viimeksi rupesin omien laskujen mukaan vuotamaan 8+4 ja ultran mukaan 7+4 ja nyt menossa 8+6 noin, joten jännittää kokoajan että kesken on mennyt, oireet loppuivat tossa viime viikon jälkeen oikeestaan , rinnat ei oloe enää arat ja ei pissata , ei ole enää etova olo jne....

toivon saavani ultra-ajan tälle viikolle jotta pääsen katsomaan onko siellä hengissä joku :heart:

neuvola on myös perjantaina :heart:

toivotaan että kaikki on hyvin meillä kaikilla, eikä tarvisi taas murtua :'(

Huisi ja Miinuliinu, täällä sama juttu! Vielä vuodenvaihteessa mahaa turvotti, väsytti ja oli koko ajan jotenkin ällön tukala olo, mutta ei enää. Aluksi olin ihan tyytyväinen, kun menin lupautumaan tekemään neljän vuoron työkeikan (joista 2 yötä ) ja nyt näyttää siltä, että voinnin suhteen selviydyn siitä. Mutta muuten ei lohduta kyllä yhtään, päinvastoin. Huisi, mulla oli km viime keväänä ja vuoto alkoi myös 8+4. Pyhien takia pääsin vasta viiveellä ultraan, jolloin pikkuinen oli jo poistunut, enkä tiedä oliko mennyt paljonkin aikaisemmin kesken.

Saa nähdä pystynkö olemaan varaamatta sitä varhaisultra-aikaa. Erka:n 40 euron omavastuuosuus ultrasta kuulosti tosi edulliselta! Missä kävit? Joensuun seudun ultraajista mulla ei ole mitään havaintoa... Toi hinta on iso kynnys mulle, en ihan periaatteessa viitti maksaa siitä hunajaa. Onnittelut kaikille ihania ultrakuulumisia saaneille! :flower:

Wanamo & pikkukolmonen 7+6

Sikiöseulonnoista: Itse en halua, että "np-ultrassa" mitataan niskapoimua. En sitten tiedä kutsutaanko sitä sitten joksikin muuksi ultraamiseksi? En myöskään mene veriseulaan. Olen miettinyt tämän asian omalta kohdaltani läpi jo esikoisen aikaan, joka syntyi viime vuosituhannen puolella. Tuolloin ei ollut tarjolla np-ultraa, mutta kieltäydyin veriseulasta. Syynä se, että niissä tulee paljon vääriä hälytyksiä. Jos on valmis menemään lapsivesipunktioon, niin epätietoisuuden piinaa kestää muutamia viikkoja saada jatkotutkimusten vastaus. Sen ehkä jotenkuten kestäisi, mutta koska tiedän, etten halua myöskään lapsivesipunktioon, niin silloin kohdallani piinaa kestäisi lapsen syntymään saakka.

Lapsivesipunktiota en puolestani halua mm. keskenmenoriskin takia. Jos seulonnoissa saatu riskiluku vammaisuuteen on esim. 1/250 ja lapsivesipunktion keskenmenoriski on 1/100, niin en halua ottaa sitä riskiä. Olen kuullut erään kätilön sanoneen, että kaikkein ahdistuneimpia ovat olleet ne äidit, jotka ovat jääneet kiinni seulonnoissa, mutta eivät ole sitten kuitenkaan halunneet mennä jatkotutkimuksiin ja ovat jääneet loppuraskauden ajaksi piinaavaan epätietoisuuteen.

Omalla kohdalla päätökseen vaikuttaa toki sekin, että olisin tuskin valmis raskaudenkeskeytykseen, jos jotain poikkeavaa löytyisi. Downin oireyhtymän takia en ainakaan keskeyttäisi, mutta trisomiat 13 ja 18 voisivat laittaa miettimään, sillä niissä lapsi on todella, todella vammainen ja elinajan ennuste tietääkseni vain muutamia tunteja/päiviä (jos edes syntyy elävänä ).

Rakennepoikkeamat puolestaan näkyvät parhaiten myöhemmässä rakenneultrassa ja ne on mielestäni hyväkin tietää, jotta tarvittaessa heti synnytyksen jälkeen osattaisiin olla valmiudessa auttaa vauvaa, jos rakennevika on senlaatuinen. Toisaalta tieto lapsen mahdollisesta vammaisuudesta on hyvä saada tietoon jo raskausaikana, vaikka se ei johtaisikaan keskeytykseen, sillä silloin tulevilla vanhemmilla on mahdollisuus sopeutua asiaan ennen vauvan syntymää. Itselleni riittää kuitenkin rakenneultran antamat tiedot.

Ja totuushan on, että mikään seula ei ole sataprosenttinen, eli tulee niitä vääriä vastauksia puoleen jos toiseenkin. Vaikka lapsivesipunktiossa tulisi vastaukseksi terveen lapsen kromosomit, niin se vastaus koskee vain niitä muutamia kromosomipoikkeavuuksia, mitä kyseisessä testissä etsimään (mm. down). Eli vastaus ei valitettavasti ole tae terveestä lapsesta.

Nämä ovat vaikeita kysymyksiä eikä näihin ole yhtä oikeaa vastausta. Jokaiselle se oma ratkaisu on varmasti paras ja oikea. Halusin kuitenkin kirjoittaa omia mietteitäni ylös, kun aiheesta kerran on ollut täällä keskustelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Kepsukka:
Itelle ja vauvalle kaulaliinaa sopivasti, niin edessä kannettavan vauvan tekemä aukko saatiin kaulaliinalla peitettyä.
Kepsukka, tiesitkö, että on olemassa sellaisia liinailuun suunniteltuja kaulureita, joissa on kaksi kaula-aukkoa, toinen äidille ja toinen vauvalla. Ei tarvitse pelata kaulaliinojen kanssa...

*merks*
Nyt alkoi mietityttämään haluanko sittenkään mennä veriseulaan.. jos menisi vasta sitten jos np-ultrassa jotain huomataan kuten joku muukin tässä porukassa aikoi tehdä!

n11nan laittamassa linkissä syke kuuluu paljon heikommin ku mitä mä sain kuulumaan. Hyvä juttu siis :)

Hello!

Elli Etikka hyvää syntymäpäivää :flower:

Mä menen veriseulaan, näkyi ultrassa sitten mitä tahansa, ei siitä haittaakaan ole...

Tänne ei mitään pahaa oloa ja kovaa väsymystä kummoisempaa kuulu! joten seuraavaan kertaan!

K :wave:

Matilda84
Rv 9 Täynnä =)

Neuvola: Kaikesta säästetään joten Vantaalla ei ainakaan ollut tuota ekaa lääkärineuvolaa,pettymys.Oli todella pikainen aika,ei se sen kummemmin kysellyt kun sai suurimman osan tiedoista vanhoista papereista. Sen verran sain selkeyttä että ihan normisti voi tuonna rv20 tienoille harrastaa salia yms.

Ultra: Elikkä on ensi viikon torstaina aamusta. Mua jännittää ja pelottaa.
Suostuin niihin veriseuloihin,mikäs siinä ku kerran on "ilmaista" . Silloin on rv 10+2 ja neuvolan tädin mukaan voi jo ihan hyvin mennä ,elikkä noi np-ultrat alkaa jo rv 10+

Olot: Väsyttää :/

Liinat:En hanki, turha oli viimeksikin. Mulle riittää vaunut ja omat kädet :D

Matilda84 & MarjoPirjo Rv 9 POOOOKS :heart:

neuvolan esitietolomakkeesta: tuli tänään postissa ja aloin sitä heti täyttelemään.... niin mites kun siinä pitää rastittaa niitä sairauksia kuten diabetes jne, niin sitten on kohta vesirokko. niin siihen rasti jos sen on sairastanu?
ja sitten verensiirto, oon saanu synnytyksen jälkeen pari pussia punasoluja, onko se verensiirto? :ashamed: :ashamed: noloa :ashamed:

ääk,ruoka palaa hellalle, palaan kohta paremmalla ajalla!

Heipparallaa!! Toiselta neuvolakerralta kotiuduttu ja arvatkaa mitä sydänäänet kuului!!!! oon niin iloinen, ku mulla ollu niin sellane tunne et kaikki ei olisi hyvin.. nyt jaksaa paremmin oottaa ehkä sitä ensviikon np-ultraa, 15.1. Ite oon menossa siis siihen ja veriseuloihin.. kaikki mitkä ilmaseks saa, kiitos.
Neuvolassa ei mitään muuta erikoista. Pissa puhdas ja hemoglobiini 136. Ainut vaan et mulla ollu nyt kummallaki neuvolakäynnillä korkeet verenpaineet joita nyt aletaan tarkasti syynäämään. :( siitä tää pääkipuki vissiin johtuu.. kumpa ei tarvis alottaa verenpainelääkitystä..

Painosta sen verran et mulla oli noussu vain reilu100g per viikko paino. Eli viime neuvolakäynnistä tullu n. 500g lisää. Huh onneks.. viime raskaudessaku joka viikko tuli melkein tuo 500g ja nyt on tullu reilu neljässä viikossa sen verran. Mulla BMI 27 niin toivon ettei nyt ihan tota 22kg tulis mikä viime raskudessa. Sillon kyllä tosin mulla oli BMI 23.

Ps. mulle saa vaihtaa lasketuks ajaks 1.8.2010

-Iloisella mielellä oleva Jonetta & Peukaloinen 10+2-

Elli Etikalle synttärionnittelut :flower: :)

noista seuloista oli kait kans juttu... me mennään np-ultraan ja siinä mitataan ne mitat mutta ei mennä sen tarkemmin mihinkään niihin tutkimuksiin. en näe siinä mitään tarvetta ellei sitten ultrassa ilmene jotain todella hälyttävää.

kantoliinasta ajattelin hommata jos "osaan" :D tuntuu että niitä on niin hirveesti erilaisia niin siksi viimeksikin jäi hankkimatta. mutta jos nyt yrittäis taas =) olis tosi kätevä kun meillä vauvat on aika sylivauvoja olleet...
ja muut vauvantavarat täytyy kyllä hankkia kans :| meillä ei ole mitään tallessa. kuopuksen jälkeen laitettiin kaikki kiertoon ja muutoissa sitten viimesetkin. "kalliiksi" tulee tämä viimeinen vauva tälle perheelle :D autokin täytyy vaihtaa :snotty:

pahoinvointi on ollut tänään siedettävää, eilen viimeksi oksensin (ja siihenkin meinasin tukehtua, mutta jätetään nyt kammottavilta yksityiskohdilta :D ). kauhulla odotan ens viikkoa jollon alkaa taas aamuheräämiset ja takuulla laatta lentää :x :x
tsemppiä kaikille rajusta pahoinvoinnista kärsiville!! :flower:

amelie - 10+1 - hui :p

Alkuperäinen kirjoittaja Noopu:
Amelie- , juu, mikäli olet sairastanut vesirokon niin rasti ruutuun. Samoin rasti ruutuun verensiirtokohtaan koska olet saanut verituotteita. :)
kiitos tiedosta :flower: olin tosiaan saanut päähäni jotenkin että verensiirto ja punasolujen saaminen on jotenkin eriasia... :ashamed: mut hyvä tietää :D

Seuloista jälleen puhetta.. olen menossa ylihuomenna nt-ultraan ja samalla verikokeisiin. Pelottaa todella kovasti ja ilmeisesti joudun vielä yksin kokemaan sen. Takana on kuitenkin seuloissa "kärähtäminen" ja omalla kohdalla lv-näyte vahvisti pelot. Itse olen sitä mieltä, että tuskin voi tietää varmuudella, miten toimisi jos omalle kohdalle sattuisikin tieto siitä,että lapsi on vammainen. Itsekin ajattelin niin mustavalkoisesti aiemmin, mutta kun olikin ihan oikeasti asian kanssa kasvokkain, punnittavana oli sellaisia asioita mitä ei normaalisti tarvitse kohdata,jos kaikki on kunnossa. Jokainen ratkaisee asiat niin kuin parhaimmalta tuntuu, mutta itse en pystyisi elämään tämän ahdistuksen vallassa loppumetreille asti, kun riski nyt jo suurentunut edellisen kromosomipoikkeaman vuoksi. Km-riski, mikä näytteidenotossa on, liittyy ilmeisesti infektioriskiin. Silti ajattelen niin, että jos normaalisti km-riski yli rv8 mentäessä on 3%, niin 1% riski näytettä otettaessa on kuitenkin häviävän pieni.(joskin toki joillekin näin ikävästi tapahtuu)

Toivotaan kuitenkin,ettei tässä pinossa kenenkään tarvitsisi niitä huonoja uutisia vastaanottaa. Itse en ainakaan tiedä, miten niistä tällä kertaa selviäisin. :(

Eä ja lapanen rv11

Moi!

Onnea ultratuille ja sydänäänet kuulleille!! Niitä on aina ihana lukea!!

Voi hitto että on sitkasta tehdä ruokaa..huh..kaikki on niin ällöttävää..paitsi salaatin väsääminen, slurps, tein illalla fetasalaattia ja kuola valuen pilkoin tomskuja..ai kun ne on herkkuja! Tänään nakkipottua tein perheelle ja :$ :$ teki tiukkaa..pakko oli lusikoida itekin muutama lusikka kun tulee sitten huonous kun ei syö..mutta kaikki ruoka ällöttää, huh..

Olotiloissa ei muutosta, väsyä, vilua...niin ja alamahaa kaihertaa pirullisesti..niinku ois kusitauti tms..mut ei pissassa mtn ollu, ainkaan ei neuvolasta soitettu.

Liinailusta, en oo koskaan kokeillu..enkä taida nytkään..baby björnin rintarepussa kannan sen mitä tarttee, muuten pärjää vaunuilla ja käsipelillä.

Samoten kestot, en oo koskaan kokeillu, toki voi nyt kokeilla niitä äippäpakkauksen sydeemejä jos niissä on kaikki tarvittava mukana. Mutta pyykkiä tässä viiden hengen taloudessa on riittämiin ilman kakkapyykkiäkin.

Mun mielestä viikot vierii niin hitaasti..olis jo 19.päivä niin pääsis ultraan! Tahtos jo varmuuden että kaikki on ok ja vois ostella kaikkeja vauvajutskia:p Mulla on huomenna duuniin ja sit la ja su..kiinnostaa kympillä..ja miten tonne tien päälle tarkenee aamuvarhasella ku kolmea kymppiä lähestyy taas pakkasmittari :xmas:

jonnuli kera hipun 10+1

Nyt kun on ollut puhetta paljonkin noista seulonnoista ja niiden paikkansapitävyydestä ....
Kun nyt olen ystävänikin puolesta asioita enemmän netistä lukenut niin on tullut vastaan monenlaista .. seulonnoissahan keskitytään vain 13,18,21 trisomian poikkeavuuksiin ... kokeesta lukee , että vaikka saisit "lähes varman tuloksen" että voi olla tulossa vammainen tms. lapsi niin asia voi olla toisin ja päinvastoin , vaikka kaikki näyttäisi hyvälle , ei se ole 100% ettei mitään olisi .. koska mua on kiinnostanut niin paljon aihe , niin löysin myös tälläisen sivun , kun etsin että mitä vikoja noissa poikkeavuuksissa on ... http://verneri.net/yleis/index.php?id=1019&backPID=1042&tx_faq_faq=747
Kaikkea ei huomata myöskään seuloissa .... Toivon nyt kuitenkin jokaiselle että kaikki olisi ok ja saisimme kaikki terveen lapsen kesän/syksyn kynnyksellä ...
:heart:
, luinkin aikaisemmasta ketjusta sinun tarinasi ... :hug:

neitim

Hei!

Minä ilmottaudun joukkoonne! =)
Eli neljäs tulossa. Ikää minulla 24v. (maaliskuussa 25v). Sairaala OYS. LA ainakin näillä näkymin 31.8.

Mulla meinaa väsyttää lähes kokoajan, vaikka kuinka nukkuisin. Välillä en saa moneen tuntiin unta, vaikka kuinka väsyttää. :( Mut nyt oon onneksi muutaman viimeisenä yönä saanu paremmin unen. Viel ei oo tarvinu oksentaa, vaikka ei oo kaukana ollut. Amulla piti hakea ruisleipä, kun oli niin kumma olo. Jatkoin sen syötyäni viel unia. :p En oo viel soitellu neuvolaan, mut ehtiihän tuota viel.

Lydie + napsukka rv 6

Wanamo kävin Koskiklinikalla Tampereella siinä halvassa ultrassa ja se hiinta oli mulle täysi yllätys =) .

Soitin tänään neuvolaan ja varasin ajan 20.1. Ja tosiaankin kunta kustantaa nykyään kaksi ultraa, kivaa! Noista seulonnoista kysyin niin se veriseula on kuulemma nyt tarkentunut ja kehittynyt aiinakin meidän kunnassa valtavasti. Eli itse jäin siinää kiinni vuonna 2007 ja silloin lapsivesipunktion jälkeen todettiin että väärä hälytys. Ja siis parissa vuodessa on systeemit kehittyneet :whistle: . Itse menen ehdottomasti taas seulaan ja toivon etten jää taas siinä kiinni mutta jos jään niin sitten vaan lapsivesipunktioon. Se keskenmenoriski kyllä pelottaa.

T. Erka rv 7+0

Täällä kans jatkuu edelleen yökötys :x Kaikki ruoat on :x paitsi tosiaan salaatit... ne ei tee yökötysoloa. :p

Seuloista Osallistutaan ilmeisesti taas tälläkin kertaa. Yhden kerran oon rakenneultrassa jäänyt kiinni, kun vauvan sydämessä näkyi ns. golfpallo-löydökset ja kun näitä oli molemmin puolin, niin oli kohonnut riski Down-lapseen. Jatkotutkimuksiin en tällöin mennyt, koska en olisi raskautta kuitenkaan keskeyttänyt, niin en viitsinyt sitä pientäkään riskiä ottaa. Siinä sitten vaan valmistautui sen 20 viikon aikana ottamaan vastaan se mitä annetaan ja meidän kohdalla syntyi kuitenkin ihan terve poika. :heart: Nää golfpallo hommatkin on vielä niin vieraita juttuja, ettei niistä oikein tietoakaan mistään meinannut löytää ja se teki olon välillä epätoivoiseksi, että mitä ihmettä meidän lapsella on kun ei siitä kukaan tiedä ees mitään. Nyt en sitte tiedä, että kuinka paljon lisää tietoa näistäkin on jo kolmen vuoden aikana tullut. :) (pitää varmaan mielenkiinnosta käydä kurkkimassa)

Perjantaina neuvola... sen vaa'an voisin jättää väliin :whistle:

Katjuska ja sintti 8+3 :heart:

Yhteistyössä