tervetuloa lydie :wave: :wave: 4:s jo tulossa, ja oot noin nuori =) Huh...ku itellä tuntuu tossa yhessäki olevan niin paljon tekemistä
Allekirjoitan tämän täysin, että ei voi tietää varmuudella miten toimisi, jos asiaa ei ole joutunut henk.koht. kohtaamaan. Ainahan sitä voi spekuloida... Itsekin haluan epätietoisuuden aiheuttamaa ahdistusta välttää ja nauttia raskaudesta. Joten koska tiedän, että en halua lisätutkimuksia, niin silloin kohdallani on parempi olla lähtemättä ollenkaan sille tielle, jossa on riskinä väärä hälytys ja epätietoisuus koko loppuraskauden ajaksi. Ihan eri asia olisi, jos olisin lähtökohtaisesti valmis jatkotutkimuksiin, niin silloin en jäisi epävarmuuteen (vaikka mikään tutkimus ei tosiaan voi taata 100 % tervettä lasta).Alkuperäinen kirjoittaja Enkelinäiti:Itse olen sitä mieltä, että tuskin voi tietää varmuudella, miten toimisi jos omalle kohdalle sattuisikin tieto siitä,että lapsi on vammainen. Itsekin ajattelin niin mustavalkoisesti aiemmin, mutta kun olikin ihan oikeasti asian kanssa kasvokkain, punnittavana oli sellaisia asioita mitä ei normaalisti tarvitse kohdata,jos kaikki on kunnossa. Jokainen ratkaisee asiat niin kuin parhaimmalta tuntuu, mutta itse en pystyisi elämään tämän ahdistuksen vallassa loppumetreille asti, kun riski nyt jo suurentunut edellisen kromosomipoikkeaman vuoksi.
Mun ystävällä hälytti ekan lapsen odotusaikana ja tutkittiin tarkemmin. Syntyi terve lapsi. Toisen lapsen kohdalla hän kävi samat seulat läpi ja kaiken piti niiden valossa olla kunnossa. Syntyi monivammainen lapsi. Hän suhtautuu erittäin skeptisesti noihin tutkimuksiin, mutta veikkaisin, että hän osallistuisi niihin kolmannenkin raskauden kohdalla.Alkuperäinen kirjoittaja neitim:kokeesta lukee , että vaikka saisit "lähes varman tuloksen" että voi olla tulossa vammainen tms. lapsi niin asia voi olla toisin ja päinvastoin , vaikka kaikki näyttäisi hyvälle , ei se ole 100% ettei mitään olisi
neitim
no minähän menin ja tutkiskelin asiaa netin ihmeellisestä maailmasta ja toden totta, niin nuo sanovat myös, että ok.Alkuperäinen kirjoittaja MiljaK:Fetaahan saa syödä jos vain on pastöroitua...? Mä ainakin söin Eikös suomessa valmistetut tuotteet oo lähes kaikki pastöroituja?
kävin kurkkaamassa ja ihmettelin, miks se antaa eri riskiluvun alku- ja loppuraskauteen? Nyt voin olla tyhmä, mutta ei vaan mee jakeluunAlkuperäinen kirjoittaja evi-ta:Neitim mullahan tuo ikäriski tuolta tekay:n sivuilta laskettuna on 1:125:een
Mut en tiedä mihin perustuu kun kysytään vaan ultrapäivämäärää ja ikää.
Nyt kun mä näitä tässä pyörittelen,alkaa mieleen kuitenkin hiipiä jospa muuttaisin sitä aikaa... :ashamed: :ashamed: