Elokuiset 2010 tammikuussa !

Mulla ois ens viikolla tuo trisomia-seula, ja ultra on 25.1. Ekassa raskaudessa käytiin myös trisomia-seulassa, eikä sieltä mitään hälyttävää löytyny. Nyt sitten ku luen näitä teidän muiden kommenntteja, rupeaa epäilyttämään että pitäskö sittenki jättää tuo seula väliin :( Ei näköjään mitään pysty lukemaan ilman, että rupee ite heti maalaileen piruja seinille. Ja meilläkään ei kummallakaan oo suvussa minkään asteen kehityshäiriöitä.

Liikuntaa en juurikaan muuta harrasta ku sen mitä pojan kans käyn käveleen. Kesällä ostin Pyrinnön jumppa-kortin, millä sais kulkee jumpissa niin paljo ku jaksaa. Vaan kaikki jumpat joissa oisin halunnu käydä, alko niin myöhään etten minä niissä sitten jaksanu kulkee :ashamed: Nyt ajattelin kuitenki että jos maaliskuussa rupeisin äitiysjoogassa käymään. Saas nähä jääkö sekin suunnitteluasteelle.

Onkos täällä muita joilla ollut raskausdiabetes aikasemmassa raskaudessa? Mulla ois sokerirasitus tuossa kolmen viikon päästä. Saas nähä kuin käy. Makeeta oon syöny taas vähän liikaakin, vaikka tiiän ettei se ois oikein soveliasta. Mutta jos ne nyt tästä eteenpäin jäis kaupanhyllylle, ku täällä kotonaakaan oo mitään herkkuja :LOL:

Marlin ja minimöykky 10+2
 
huomenta ! Koululaiset lähtivät tänään kouluun ja nuorimmainen valvotti koko alkuyön ja hieman aamullakin ... raukkaparka oli saanut nuhan ja ihan tukossa . muutenkin on joku 1v juttu tää että huutaa yhtäkkiä kesken unien tai keskellä yötä ihan unenpöpperössä . :eek: eilen illalla alkoi pääkipu ja jatkuu edelleenkin :headwall: tänään nuorimmaisen kanssa yksityiselle joska vaikka saisi tuohon nuhaan ja kenties yskään jotain ,enpä oo juuri hänen kanssaan lääkäreissä rampannut saati yksityisellä vaikka onkin tuo kallis , omavastuuton vakuutus .. no nyt tulee sitten käytettyä sitäkin , etten vallan turhaan maksa !

Tulehan kertomaan kuulumiset kun ehdit :wave:

neitim
 
salaisuuksienkammio Hyvä et ultrassa kaikki ok :heart:
Muistan elämäni ekan ultran kun ensin oli sisätutkimus ja sitten ultra ja pyysivät miehen sisään ja mä siinä haarat levällään pöheikkö röhötttäen juuri ovelle mistä mies tuli sisään , oli se hieman outo tunne olla siinä ultrattavana mahan päältä kaikki paljaana , haarat levällään , hieman mieskin íhmetteli et mitä nyt :LOL: :saint:

neitim
 
Nyt on toinen neuvolareissu takana. Ja nyt oli siis neuvolalääkärilleki aika....otti papa kokeen ja tunnusteli kohtua. Kaikki kuulemma ok. Ei saatu sykettä kuuluviin, eikä kuulemma haittaakaan vielä näillä viikoilla (+taaksepäin kallistunu kohtu).

Onneksi se on nyt ohi, vähän meinas aamulla jännittää :D

Selmiina ja pallero 10+4 :heart:
 
Onnea ultraan menijöille!!!
Salaisuuksienkammio Onnea ihanasta uutisesta että kaikki hyvin. Mittasiko sulta vaavin kokoa tai ruskuaispussin kokoa. Mua huolettaa ku mittas mutta mun mielesta noin mitta, jäin jotenkin epävarmuuden tilaan ku sanoi että aivan pieni mutta pääasia että sydän sykkii ja anto la ajan elokuunloppuun mikä ei periaatteessa edes ole mahdollista ku 28.11 oltiin petissä ei sen jälkeen ennen ku plussa tuli 9.12 ja jostain luin että 10 päivää hedelmöityksestä niin testi näyttääplussan ja se plussa oli sillon aivan haalee.. Onneksi huomenna ultra uudestaan ja sairaalassa ja juuri sen takia että saatais toi la aika jostain ku ei oo niitä menkkoja ollu lokakuun jälkeen ku tulin sillon raskaaks , sain km 15.11 ja taas raskaana ainakin7 viikko, laskin etta oon olu raskaana jo 15 viikoo putkeen, ainoo oli se vuoto viikko, tulee pitkä odotus.
Mulla ne ei ees yrittäny ultraa mahan päältä.

Onnellinen ja tirpukka 7
 
Niin täällä on ollut puhetta työssäkäymisestä....minä teen kolmivuorotyötä, ja tuntuu että nyt päivä päivältä se käy raskaammaksi. VARSINKI yövuorot! Huh...tuntuu että jo klo 23 ois jo nii kypsä lähtä kotiin nukkumaan...oon miettiny että haen lääkärintodistuksen ettei tarvis nyt tehdä öitä. Sitte ku oksettaa koko ajan ja mulla menee nykyään maha aivan sekasi yövuoron jälkeen :x Kun ei tuu syötyä niin tasasesti ku päivällä...ja aamuvuoroihin lähtö on kans ihan yhtä tuskaa...ja huom. poljen pyörällä aina työmatkat (4km /suunta) :snotty:
Kyllä niiiiiiiiin ootan että se äitiysloma alkais :saint:
 
Töistä ... Mä nostan myös hattua töissä kävijöille ! Mun ei voimat yksinkertaisesti riittäisi :ashamed: itse olen miettinyt että alan työttömäksi vasta kesänkorvilla , niin ei tarvitse kauaa tehdä töitä tai olla työttömänä ... mä oon kyllä nykyään niin väsynyt koko päivän , että en pysyisi töissä edes tolpillani saati tekisi mitään töitä .

neitim
 
Heipsan, neuvolassa käyty ja nyt sitten valkkasin synnäriksi naistenklinikan. Kättärillä kävin esikoisen leikkuuttamassa, joten katsotaan miten nyt sitten menee. Hb 139, pissa jees ja painokin näytti ihan ok lukemat siellä. Terkka toteskin että tosi iso ero edelliseen raskauteen, tosin merkkas alkupainoksi pari kiloa enemmän kuin mitä se oli, mutta haitanneeko tuo mitään. Seuraavaksi neuvolalääkäri ja jossain vaiheessa tulee sitten kutsut ultriin sieltä nkl:lta. Esikoinenkin sai rokotteet yms samalla, olis ollu 1.5 vkon päästä aika muuten, mutta hoidettiin nyt samalla käynnillä, totes vaan että hyvin on tytölle ruoka maistuni :D :D


Joop, ei mitään uutta siellä siis, sokerirasitus taas tulossa (kun on suvussa sitä ja bmi yli25) ja nyt vaan tässä köllötellään päivä kerrallaan. La muuttui 19.8. mutta ei sitä varmaan tarvii mihinkään muutella.

Töissä mulla ainakin toistaseks menee vielä kohtalaisesti, kun tuo pahaolo ja väsymys eniten ottaa illalla. Tosin tänä aamuna ja äsken yökkäilin taas kun teki niin pahaa.. ja odottelen että tuo meidän tyttö tuolla rauhottus unilleen niin menen minäkin sitten pötkölleen. Tänään ei ole taas ruoka oikein maistunu, pitää oikein miettiä mitä ihmettä sitä sitten söis kun mitään ei tee mieli.... kyllä tää on ailahtelevaista hommaa! Meillä muuten työnantaja ei maksa kuin muutaman viikon (oliskohan mulla 6 vkoa tms) sairaslomaa, sitten menee kelan rahoille. Mä siksikin koitan töissä olla viimeseen asti, esikoisesta jäin sairaslomalle viikkoa ennen kuin olisin jäänyt talviloman kautta mammikselle, joten nyt toivon mukaan mennään samoilla linjoilla ja saan olla töissä ainakin juhannukseen saakka.

Jep, neiti lärpättää tuolla pinniksessä niin paljon että taitaa mennä tovi ennenkuin rauhottuu unilleen....

runttis ja sytkylä 8+1 (neuvola 8+0)
 
:heart: :heart: :heart:

täällä tultu ultrasta ja uutiset ihania!!!!
siellä pikkuinen jo heilutteli ja oli ihan vauvan näköinen , aivan ihanaaaaa!!!
keskenmenon riski enää minimaalinen ja lääkäri oli aivan ihana :heart:

en edes lukenut muitten juttuja mutta onnea kaikille hyviä uutisia saaneille :heart: :flower:
 
Täälläkin hyviä ultrauutisia: Pikkuinen oli oikeassa paikassa ja oikean kokoinen, sydän sykki ja kaikki näytösti olevan ok :heart:

Lääkäri kysyi meinataanko käydä seuloissa niin aloin sit puhua että jos kävis vaan eka nt-ultras ja sitten tarvittaessa veriseulassa niin tähän sanoi, että kannattaa käydä veriseulassakin koska se on tarkimmillaan nyt aiemmin eikä vasta rv 15 jolloin otettaisiin mahdolliset kokeet jos nt-ultrassa ilmenisi aihetta. Tuolloin rv15 kokeet antaa joskus niitä turhia hälyytyksiä mutta todella todella harvoin nämä aiemmilla viikoilla otetut.
Että mennään siis sinne veriseulaan seuraavalla viikolla ja 3.2 on nt-ultra.

Täällä sitä vaan ihaillaan ultrakuvia :heart:

MiljaK ja salaisuus 8+4

*muoks* ONNEA MUILLEKIN IHANIA UUTISIA SAANEILLE! :flower:
 
Onnea hirveästi kaikille iloisia uutisia saaneille! :flower:
Vitsit että tälläkin odotellaan sitä ihka ensimmäistä ultraa...melkein eilen illalla menin jo vaihtamaan sen ensi viikon tiistaista tän viikon perjantaihin, mutta äst päätinpä sitten että en mä mitä sitä vaihda vaan opettelen nyt kasvattamaan tätä olematonta kärsivällisyyttäni!
Viisi yötä vielä!
Täällä painaa ihan armoton väsymys... eilen olin nukkunut 10h yöunet ja sitten piti ottaa vielä 2h iltapäiväpäikkärit päälle, edellisyönä 11h unta palloon ja jo kolmen tunnin hereillä olon jälkeen olisin ollut valmis päikkäreille, mut taistelin ja oon nyt sitten vaan köllötellyt sohvalla koko päivän. Koiran kaa tehtiin kyllä lenkki tuolla pirteässä pakkassäässä, mut eipä sekään piristänyt kuin hetkellisesti.
Vaika mitä kotitöitä piti tänään tehdä ja laitoin miehellekin töihin sit viestiä kun tajusin et hänkin kotiutuu jo tunnin päästä ja täällä mitään oo tapahtunut, mut avokki vastas ihanasti "No mutta silloin levätään kun väsyttää! Siivotaan viikonloppuna vaikka yhdessä." :heart: Siitä on tullut ihanan huolehtiva nyt muutenkin.
Äiti soitteli kans tänään enkä kertonut hänelle tiistain ultrasta vielä mitään - luulee vaan et meillä on se eka neuvola silloin. Ajattelin yllättää hänet sit ultrakuulumisilla, toivottavasti positiivisilla sellaisilla. Mun sydän kyllä särkyy jos kaikki ei ookaan hyvin... ja mun ei tosiaan pitänyt kiintyä tähän pikku alkikseen edes vielä!

melina84 ja pöpö 8+1
 
heips vielä siitä veriseulasta tosiaan, että mullekin terkka sanoi että ehdottomasti nt-ultran jälkeen sitten marssin seulaan siellä äpolilla, eli samana päivänä pitää ne ottaa. Sillon otetaan sit samalla kaikki hivit ja kupat ja tipatkin, eli ei tarvii onneks rampata monta kertaa verikokeissa... mä kun inhoan piikkejä :LOL: Siitä hempastakin terkka sanoi, että seuraava otetaan vasta vkolla 20, kun oli noin hyvä niin suottapa piikittelemään.. tuntee jo mut että ahdistaa koko piikittelyhomma niin parempi vaan ettei kokoajan piikitellä.
Jep, tänne rantautu mulle sitten joku flunssan alku, kurkku on kipeä ja on ihan kauhean vetämätön olo, ja jälleen kerran kun olen lomalla. Mun ei siis pitäis ikinä lomailla, olin joulun allakin kun pidin sen yhden päivän samanlaisessa kurjimuksessa.. bäf, kurja olo ja oksettaakin koko ajan.
 
hellurei :wave:

töissä käyminen on kyllä tuskaa :snotty: varsinkin ne aamuheräämiset 5:15 :x ja sitten taas iltavuorossa ne viimeset rauhalliset hetket kun meinaa niin nukahtaa...
tänään oli kevyt aloitus aamuheräämisille, piti herätä 7:30 mutta voi jestas että väsytti! (menin nukkumaan illalla klo 10). pakkohan se oli torkuttaa melkeen kasiin asti ja sitten kiireellä hoitaa hommat :D
huomenna taas pitäis herätä ajoissa koska on neuvola 8:15 =)
en tiedä yhtään minkälainen neuvolan täti täällä on... toivottavasti ei kovin nipo :snotty: verenpaineen ja hb:n mittaamista odotan mielenkiinnolla =)

meinaattekos tänään katsoa martinan ja eskon vauvaohjelmaa? =) painivatkohan samojen kysymysten äärellä kuin me? ;)

mulla on joku ihmeen leipomisvimma :eek: leivon lähes päivittäin mutta en sitten kuitenkaan itse saata syödä kun sämpylöitä tai muuta uunituoretta leipää :D

10+3 (muistaakseni)
 
Ehdottomasti katson esko ja martina vauvakuumetta! oon sitä jo odotellu :p

Tää on lähdössä zumbaamaan mutta urheilu liivit ei mee enää päälle! :LOL: ei vaikka kuinka survois! Onko kellään mitään hyviä suosituksia urheilluliiveiks? mitkä olis tukevat ja mukavat käyttää?

n11na ja pikkume 9+6
 
onnittelut kaikille ihania ultrauutisia saaneille. :heart:


töistä. joo, ite aloitin 21.11 tän hetkisen 2-vuoro-putken.. sitä ennen olin 3 vkoa kotona ja mietin, että miten ikinä voin tehdä siinä kunnossa töitä, kun oksetti, huippas ja väsytti. enää on jäljellä kova väsymys ja uupuminen: hyvä kun enää jaksan töistä lähteä pois. alavatsa tuntuu särkevän/kovettuvan kun oikein pitkään kävelen ja seisoskelen. mut onneksi voin istua välillä muutaman minuutin.

dreamer78 rv 10+2 (jo! :heart: :heart: )
 
Hurjan monta ihanaa ultrauutista taas, onnea, onnea!! :heart:

Månsdottir, ihan pirkan salaatti(feta)juustoa salaattiin laitoin :p Ihan huoleti oon vedelly suomalaisia pastöroituja home, feta ym. juustoja.

Tämä on kans odotellu sitä Martinan ja Eskon odotusohjelmaa...mielenkiintonen pariskunta.

Hyi saakeli ku täällä pohjosessa pakastaa..-32C on ollu koko päivän, tänään alkoi koulut ja täyty aamulla tuo kohmeinen autonkottero laittaa liikenteeseen että saatoin viedä nuo koululaiset kouluun..oiskai ne raukat välille jäätyneet, vaikka meiltä ei oo ku kilsa tuohon koululle. Olikin hiljanen päivä loman jälkeen ku kaksin oltiin tuon kolmeveen kanssa, täyty keksiä tekemistä koko päiväksi, äiteellä ois kyllä kulunu aika sohvan pohjalla kun tää väsymys on ihan hirveetä :/ ja pääkin on ollu kaks päivää tosi kipeenä. Sain kuitenkin leivinuunin lämmitettyä ja vietyä petivaatteet tehotuuletukseen pakkaseen. kai ne ois haettava pois jotta tarkenee nukkua ens yönä..

Työstä, minä käyn viikonloppusin töissä (ja arkipyhät jos viikolle sattuu) ja aika fyysistä työtä on kun sanomalehtiä jaan, sanomalehtipinojen, laatikoiden nostelua, paljon portaita ja yks vaikeuttava tekijä on kun jaan tuonne peräkylille mihin varhaiskanto ei yllä niin siellä kun joitakin satoja kilsoja päivässä ajaa niin kus meinaa housuun tulla..ei siel oo vessapaikkoja tai huoltamoja keskellä ei mitään..ja metsään ei tarkene housut kintuissa :xmas: joten tosi vaikeeksi käy työnteko kun pissalla sais laukata aika tiuhaan eikä tämä helpota ennen elokuuta. Aattelin minäkin lääkärineuvolassa keskustella asiasta..Mulla jo nyt supistelee kun ajan noilla möykkyisillä metsäteilla, missä on paljon epätasaista..ei oo heleppoa..aamuherätykset on ihan peestä..joka vkl aamu 05.00 :kieh:

Dodii, siinäpä tärkeimmät...12 yötä np-ultraan..ei millään malta!!!

jonnuli + hipsu 10+4 :heart:
 
Heipparallaa!! Ja tosi paljon onnea teille naiset jotka ootte saanu hyviä ultrakuulumisia!!! Mä kävin tänään ostaan HM:ltä kahdet äitiyshousut ku inhottaa ku kaikki vaatteet puristaa.. nyt tuntuu ihanalta olla mammahousut jalassa ku mistään ei paina eikä kiristä. Mukava ku äitiyshousuista ei huomaa et ne on äitiyshousuja, voin siis hyvin käyttää jo näitä ennen ku kerron raskaudesta. Np-ultraan vielä 8 yötä..mullaki sama ettei millään jaksais oottaa ens perjantaihin.. :ashamed: väsyttää ihan kamalasti ja odotan jo et pian pääsisi nukkumaan :) mites teillä muilla on masut kasvanu? täällä tosiaan jo ihan kivasti masu tuntuu :) Huomenna hammaslääkäri..apua.. ja mulla ainaki sata reikää :LOL:
Kuinka moni teistä on muuten aikaisemmissa raskauksissa saanu tietää kumpi tulossa? Ja millä viikoilla, rakenneultrassa vai? Me ei viime raskaudessa saatu tietää, jännittää näkyiskö tässä raskaudessa...

-Jonetta ja Peukaloinen 10+4-
 
MiljaK Pysyikö sulla ihan ruokavaliolla kurissa, vai jouduitko käyttään insuliinia? Mulla riitti onneks tuo ruokavalio. Tai no riitti ja riitti. Poika oli 54cm pitkä ja paino 4430g :ashamed:

Minä aijon todellakin kattoo tuon Martinan ja Eskon vauvakuumeen. Oottanu aivan intona sitä. Mies jo eilen huokas helpotuksesta, ku on kotona tuohon aikaan ainoastaan joka kolmas viikko :LOL:

Töistä sen verran, että oon pari päivää viikossa hoitovapaan ohella. Onneks on olot helpottanu, niin ei tarvi kassalla yökkiä ;) Tosin hermo meinaa olla kireempänä asiakkaitten suhteen, ku normaalisti olis :kieh:
 
Salaisuuksienkammio ja Huisi: onskut kivoista näkymistä

Onnellinenx5
: mulle sanottiin tänään, että 9mm on 7vk. Mulla 9,5-10mm kelpas mun 7+4 eli ei lähtenyt vaihtaan viikkoja. Meillähän lähenee lasketut ajat entisestään? ;) mun ovis oli todnäk 29.11.

MiljaK: Niitä kuvia kelpaakin kattella ;)
mä mietin, jotta josko ottais sen verikokeen, mutta tsekkais tuloksia ite vasta jos ultran jälkeen siltä tuntuu.

Kun meillä on kaiketi se ohjeistus, että aiemmilla viikoilla veriseula ja nt omana aikanaan. mielenkiintoista, että Runttipullalle on sanottu noinpäin

Martina & Esko: enpä usko, että katson.

Mammahousuista
: tekis mieli mennä jo sovitteleen ja ostaan, kun farkut piukistaa massun kohdalta ja kiristää/ahistaa. Toisaalta pelottaa, että jos menee ostaan ja sit jos käviskin huonosti...
..no hei,sit jemmaisin tai myisin pois. Tyhmä mä. Saa tuntea olonsa hyväksi!! Vaatteissakin siis ;)


(.) Ultrassa käyty, vastas viikkoja ja istukka vissiin jossain ylhäällä. Sydän tykytti kovasti ja mulla tuli ihan tippa linssiin..
Rusina näytti toisessa kuvassa ihan muumilta :D
Isänsä oli odotellut näkymiä/tuloksia ja kyseli jo tekstiviestillä enneku kunnolla ulos ehdin.. ;)

Kävin muuten ostamassa myös ne pahoinvointirannekkeet ja elo oli jo ihan mainiota. Aikamoiset jäljet ne jättää mun käteen, mites evi-talla?
Voi kun ne tosiaan toimis, niin olis elo ihmisten ilmoilla helpompata...

M ja Rusina-muumi 7+4 :heart:
 
Onko muilla ollut sellasta ongelmaa kun nyt on aika kymä ja muutenkin viluttaa niin mulla rupee särkemään tissit aivan kauheasti. nännit koko ajan ihan kovat ja sit ku on kylmä niin ihan tosissaan särkee tissit. Ei ol kauhian kivaa. Myytäiskö missään tissinlämmittimiä? :LOL:
 

Yhteistyössä