Elokuiset 2010 tammikuussa !

MiljaK Mulla kyllä kans pysy arvot kohillaan. Vaikka välillä lipsuin. Ja liekkö se sitten vaikuttanu, ku en luopunu siitä viikottaisesta karkkipäivästä :ashamed: Tosin en kyllä enään syöny kohtuuttomasti sitä karkkia, vaan ihan se 100gramman pussi riitti.
Myös työkaverilla olla kaikissa neljässä raskaudessa rd, ja kahessa kuulemma noudattanu kiltisti dieettiä. Silti isoin vauva ollut vaan 3800g. Ja tuokin tais olla semmonen raskaus missä ei noudattanu dieettiä. No, mutta, jos nyt pyrkis siihen että tää tuleva ois alle 4kg ;)

Rupee pikkuhiljaa tympiin nää pakkaset, ku ei mihinkään pääse. No, onneks se sunnuntaiksi lauhtuu, niin jos sitten vihdoin ja viimein.

Marlin ja pikkumöykky 10+3
 
Matilda84
Hahaaa,osasin mäkin lisätä ton raskauslaskurin =)

Onkos teillä muilla ollut edellisissä raskauksissa masussa sitä hormooni viivaa,lineanegra vai mikskä sitä nyt sanotaankaan.Mulla on ollut molemmissa ja nyt olen tehnyt havainnon että se alkaisi jo nyt tulla esille,tummuu vaan.

 
Tervetuloa Äiti-86 ja eka!

Linea negra tuli vahvana esikoisen aikaan ja nousi reippaasti yli navan. Vielä näkyy sitä entistä viivaa haaleena navan alla.

Nukutteko mahallaan? Mulla on taas tullu se etten voi muka nukkua mahallaan vaikka eihän siitä pitäisi olla haittaa vauvalle.

On tää niin outoa olla raskaana kun ei juuri tunnu siltä. Viimeks olin täysillä raskaana heti alusta asti. Mutta ihan kiva tämäkin, olisi esikoisen hoito todella raskasta jos pitäs oksentaa 24/7. Väsyttää kyllä välillä mutta onneks voi levätä pojan päikkäreiden aikaan.

Minä pöljä se en osaa tuota tickeriä laittaa... :ashamed:

MiljaK ja salaisuus 8+5 (meneepä päivät ja viikot nopeesti, paljon nopeesti ku viime odotuksessa :whistle: )

PS: Marlin, minäkään en luopunut karkkipäivästäni, joka lauantai piti mässätä ja määräkään ei ollut mikään pikkuruinen :ashamed:
Nyt olen alusta asti vältellyt karkkia. Toiveissa on ettei vauvasta kasvais esikkoa isompaa, oli siinäkin työtä vaikkei iso ollutkaan.
 
no niin, ekassa neuvolassa käyty aamusella =) sano että sydänääniä aletaan kuuntelemaan vasta joskus 18viikon jälkeen :eek: aika myöhään. mut samapa tuo, ens viikolla kuitenkin ultra :) tasan kilo oli tullu painoa :D tosin nyt oli vaatteet päällä ja kotona yleensä ei, joten ehkäpä painonlisäys todellisuudessa aikalailla +-0 ;)
täti oli kyllä kiva ja kirjotti heti papereihin että tarvin loppuraskaudessa enemmän seurantaa ettei vauva kasva liian isoksi (keskimmäinen oli 4100g ja aivan liian suuri mun synnyttämäksi), joten heti huojentu mieli kun ei tarvinut mitenkään erityisesti asiasta mainita vaan oli samaa mieltä että isoksi ei päästetä missään tapauksessa :)

tänään oliskin sitten loman jälkeen työpäivä :| onneksi lyhyt iltavuoro, mutta laiskottais ku tottu tähän lomailuun :snotty: ja aamu muuten alkoi taas oksentamisella :x ei jaksais.

amelie - 10+5 -
 
:wave: täällä kaiken kruunasi vielä tämän aamun neuvola, siellä se :heart: tumpsutti ja karkaili alta pois koko ajan, painoa on aivan liikaa, mutta palaan takasin urheilun pariin pian, kunhan tämä väsy ja flunssa väistyy ! :D

:heart:
huisi ja pikkuinen 9+2
 
eilen oli ensimmäinen ultra ja sieltä löytyi pikkukakkonen ja sydän läpätti :heart:

katsoin eilen martinan ja eskon ohjelman. jotenki liian lyhyt, ku kestää vaan sen puol tuntia. mä olisin ainakin voinut katsoa pidempään.

inhottavia nää pakkaset, kun ei pääse tuon pienokaisen kanssa ulos. olenkin tässä pari päivää ollut niin räjähtäneen näköinen, että naurattaa ihan katsoa peiliin :)

mulla on edelleen aivan kauhea väsymys. ei riitä 12 tunninkaan yöunet eikä mitkään :) millon tää helpottaakaan? :)

nyt esikoinen kutsuu.
 
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille! Nyt minäkin saan liittyä siihen joukkoon! :heart: Tänään oli siis np-ultra, tai voiko sitä sillä nimellä kutsua, kun ei seuloihin osallistuttu. Jokatapauksessa, yksi elävä pikkuinen löytyi vatsan uumenista :heart: Olo on todella huojentunut, oon kolme viikkoa stressannut, kun oireet loppui kuin seinään rv 8. Syke oli vahva ja liikkui koko ajan vilkkaasti. Mulle voi muuttaa LA:ksi 28.7.2010, sillä kuulemma mennään, vaikka ultran mukaan se ois 30.7. Mielelläni silti täällä elokuisissa oisin, koska tosiaan sikiö vastasi sitä kokoa, että LA ois 30.7, joten jos niin pitkälle päästään ni voipi hyvinkin mennä elokuun puolelle :)

Onnellinen miinuliinu rv 11+2
 
Moikka. Nyt ei valitettavasti ehdi lukea tekstejä ( mutta palaan kyllä asiaan ). Tulin kuitenkin pikaisesti siirtämään tämän linkin tänne, jonka löysin.

http://www.adressit.com/paivahoidon_ryhmakoot

allekirjoituksia kerätään 10.1 asti. En tiedä liekkö tästä hyötyä mutta tuskin haittaakaan :wave:
Tämmöseen kiinnittää huomiota 2 päiväkotilaisen äitinä :heart: , joten kokeillaanpa onko ryhmällä voimaa.

UpsyDaisy ja Veikka :D
 
Tervetuloa äiti-86 :flower:
ja onnea ultrakuulumisista kaikille niitä saaneille :heart:
täällä vaan odotellaan...maanantaina ois lääkärineuvola ja keskiviikkona sit np-ultra, jännittää aika kovin ku kotidobblerilla ei oo vielä sydänääniä kuultu -se nyt ei sinänsä aiheuta huolta ku tietää et pariin viikkoon ei vielä välttämättä ees kuule. mut se et oireet hävinny täysin, ei ees muista välillä et on raskaana :LOL: saa nahdä paljastuuko lauantaina esimiehelle et odotan ku pyys kaljalle paikalliseen...vois muuten skipata mut ideana on mun miehen läksiäiset,ollaan samassa työpaikassa,joka lähtee maanantaina inttiin.. no jos mä oon kuski ku siel on niin kylmä ettei viittiny kävellä parii sataa metriä :LOL: ku ei vielä haluis paljastaa..
 
Jos minäkin vaikka taas saisin kirjoiteltua. Ihana lukia hyviä ultra kuulumisia. :heart: Tervetuloa uusille mukaan!! Meitä on ihanan paljon kirjoittelemassa. :)

Sain aamuyöstä järkyttävän herätyksen. Menin vessaan pissalle ja pyyhiin normaalisti niin paperissa oli suhkot paljon kirkasta verta. Paniikkihan siinä ensimmäisenä iski, että kesken menee sitten piti ottaa maalaisjärki käteen ajatella kunnolla ettei täs mitään hätää oo, kun ei oo kipujakaan. Olin illalla laitanut hiivalääkkeen (ilman asetinta) ja mulla jo ennestään kuivat limakalvot niin siitä vuoto. Onneksi on jo loppunu. [/b]Hyviä vinkkejä otetaan vastaan tuohon kuivuuteen. Neuvolasta ne käski pestä näillä intiimialueen pesuaineilla jotka kuulemma yleensä auttaa asiaa. Onko muilla vielä hiiva vaivannut?

Täällä on pakkasta mukavat -30 onneksi huomiseksi on luvattu lauhtuvaa, kun työt alkaa taas loman jälkeen.

Oksentamas joutuu käymään, jos syöö roskaruokaa/ sipsejä. Mulle ihan hyvä, kun nuo sipsit on ollut mun heikkous aina. :whistle: Saa pirettyä painonkin kuris paremmin.
Mulla on keskiviikkona alkuraskauden sokerirasitus. Kiva yrittää juoda sitä litkua. :x Mutta vauvan ja ittensä parhaaksi sinne mennään. Ja on se ihana, kun huolehditaan niin hyvin.

Täällä pitääs esikooselle mettästää suksia, kun jääny erelliset pieneksi ja eskaris tarvitaan, ja tykkää kyllä kotonakin hiihtää. :) Ja meillä on tehty tuohon koululle nyt mahtavat ladut, jossa hyvä hiihtää. Kyläyhdistys tehtnyt suuren työn.

Kaikille oikein hyvää viikonloppua!!!

Elli Ja nimetön viikot aivan hukassa. :LOL:
 
Matilda84
kauheen pitkän mielipiteen kirjoitin tuohon päivähoito asiaan ,ja puff kaikki katos.HÖH |O

mutta lyhyesti nyt : elikkä tosissaan päivähoidon tarve on todella suuri varsinkin pk.seudulla.Jonot pitkiä ja paikkoja liian vähän. Siksi usein ryhmät liian isoja,siksi itseni mielestä pitäisi puuttua siihen että jos toinen vanhempi on kotona sisarusten kanssa,ei tarhapaikkaa saisi pitää. Itse olen ollut tilanteessa että olisin tarvinnut hoitopaikan lapsille työn takia, ja tiesin että kyseisessä päiväkodissa oli sitten sellaisia lapsia joiden vanhemmat kotona ja lapset tarhassa. Silloin kiristi ja paljon.Tästä syystä itse aijon ainakin ottaa molemmat lapset pois tarhasta heti kun jään kotiin,että saa tarhapaikan sellaiset lapset jotka oikeasti sen tarvitsee. Lapset tarvitsee ystäviä yms.. Mutta aikapitkälti se riippuu äidin ja isän motivaatiosta viedä lapsia kerhoon sun muuta jos ovat kotona hoidossa.Näin ajattelen itse.

Ja nyt kun on tullut se takuuhoito ,että lapsi saa sitten samasta tarhasta paikan kun hoidon tarve taas alkaa,minusta se on hyvä idea ja kannustaa juuri ihmisiä pitämään lapset kotona hoitovapaalla yms =)
 
Juuri kotiuduin varhaisultrasta johon menin siis kun joulun pyhinä oli paljon pitkään kestäneitä alavatsa kipuja.

Mutta siellä se pikkanen köllötti ja sykekin löytyi! :)

sikiö oli 8mm ja viikot siis vähän muuttui, mikä oli ihan odotettavissa kun mulla on ollut aika pitkät kierrot.

Viikkoja siis ultran mukaan 6+5 ja laskettu aika 30.8

Mutta kylä helpotti tietää että kaikki on kunnossa ja se ruskuaispussi kuulema erinomaisen kokoinen ja muotoinen, kaiken pitäisi olla kuulema erinomaisessa kunnossa raskauden jatkumista ajatellen! :)

Hetken jos on vaan nyt onnellinen tästä ja seuraavaksi saa alkaa stressaamaan sitä istukka biobsiaa. Se tehdään kuulema viikoilla 9-11 ja lääkäri sanoi että mulle kyllä varmasti se tehdään kun lähisuvussa down ollut.
 
Uskaltaudun nyt lopulta tänne kirjoittelemaan. Keskenmeno minulla oli marraskuussa rv 6, mutta sen jälkeen tärppäsi heti : ) Maanantain käyty varhaisultrassa 7+4 ja kaikki oli hyvin. Nyt vaan jännään, että jatkuisikin tästä eteenpäin samalla tavalla. LA olisi 19.8.
Onko teillä muilla ihan järkyttävää väsymystä? Tuntuu ettei tahdo hereillä pysyä...ja kuvotusta aina siinä sivussa : )

Haaveissa äitiys vm79 Turusta 8+1
 
Chevanne, sanoivatko tosiaan että biopsia rv 9-11? NKL:lta sanoivat että rv 11 alkaen ja mullakin menee aika jo 12+2 viikolle. Istukan koosta johtuen siis tuossa vaiheessa.

Siivouspäivää vietetty tänään, onkohan vastenmielisempää touhua olemassa??? ei jaksas mitään tehdä,mutta en halua sikalassakaan asua,joten... :)
mukavaa viikonloppua!

Eä ja lapanen rv 11+3


 
Onnea ihania ultrauutisia saaneille! :flower:
Itsellä tosiaan vielä 2 viikkoa jännäiltävää ennen kuin on np-ultra. Sen jälkeen voin antaa sitten tietoni päivitettäväksi listalle.

Täällä samat vanhat oireet ovat tallella ja lisäkaveriksi on tullut etovan olon oheen satunnainen oksentelu. Etenkään vesi ei tahdo pysyä sisällä, täytyy juoda hyvin pieniä määriä kerrallaan. Iltaisin olo on lähes merisairas, kun kokoajan velloo.

Väsymys on todellakin valtavaa. Hyvä kun työt jaksaa hoitaa kunnialla, sitten ei muuta enää jaksakaan samana päivänä.

Kertomisesta on ollut puhetta... Meillä tietää lähipiiri ja nyt oikeastaan omista työkavereista melkein kaikki. Jäin kiinni yhteisen illanvieton myötä. No eipä se mitään, olisin joka tapauksessa kertonut viimeistään sen ultran jälkeen. Toivotaan, että siellä on nyt sitten kaikki niin kuin pitääkin.

Sipsunen & nalle 9+4 :heart:
 
Hei!
Täytyy tulla nyt laittamaan muutama kyssäri ja jatkaa sitten myöhemmin, muuten unohtuu...
Hepetius, musta kans alkaa tuntua, että pahoinvointi jotenkin psyykkistä...ennen lomalta töihin paluuta pelkäsin, että miten töissäolo onnistuu, kun välillä niin huono olo...ja mitään ongelmaa ei olekaan ollut. Mutta hyvä niin!

Tervetuloa Äiti-86 ja eka! :wave:

Mites muuten noista sokereista ja makean syömisistä, niin eihän makean syöminen vaikuta vauvan kokoon kuin vain jos siis on noissa sokeriarvoissa joitain häikkää eli raskausdiabetestä? --> tarkoittaa siis, että voinhan syödä makeaa "hyvällä omalla tunnolla" :LOL:

Vaikka toinen vauveli kyseessä, en siis muista miten tuo nyt olikaan. Viime raskaudessa ei makeat kauheesti maistunut...nyt kyllä kauhee karkin himo.

Täytyypä jatkaa ja kommentoida lisää myöhemmin
Minervi ja pikkuinen 7+4 :)
 
Hiivasta ... Itselläni on nyt pysynyt poissa ja viimeraskaudestakin hiiva ja pissatulehdus (ja toivottavasti pysyy edelleenkin poissa ! )
Molempiin pätee samat .. makeat pois , jos syöt jogurttia niin nyt se maustamaton , ilman makeuttajia , sitruunaa ,vaikka tippoina suuhun ja greippiä ... eli muuttaa kehon ph:ta happamaksi ja sitäkautta auttaa ! B) Ja kunnes rauhoittuu , niin muista jättää kaikki mikä on makeaa ja korvata jollain happamalla ja toi sitruuna mun mielestäni auttaa aikaste nopeasti , ja jos tuntuu liian karvaalta , niin voi laittaa vaikka lusikalliseen vettä sitä sitruunaa =)

neitim
 
Moiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii taas kaikille :hug:
Tervetuloa Äiti-86 ja eka :hug:

Iso joukko jo meitä, vaikka paljon myös pois pudonneita :'(

Mulla ensi viikolla keskiviikkona np ultra ja hirvittää kyllä.

Teen vielä vuorotyötä ja ultra olisi kahden yön jälkeen klo 12 ja seuraavaksi yöksi pitää vielä jaksaa töihin. Ei varmaan ongelmaa sinänsä jos tulee hyviä ultrakuulúmisia =)

Kummasti sitä rakentuu suhde pienokaiseen :heart:

Mulla ei työssäkäynti ole tuottanut vielä mitään ongelmia, kun ei ole ollut juuri pahoinvointia.

Eilen huomasin eka kertaa, että oli vaan pinna tooooosi kireellä :$

Mulla ei ekassa neuvolassa kuunneltu viel sydänääniä. Jos se neuvolantätiajatteli et hysteerinen ekan odottaja menee ihan paniikkiin jos ei kuulukaan. Mul oli neuvola 8+1...

Voimia kaikille pahoinvoiville, työssäkäyville ja
iiiiiiiiiiiiiiiiihaaaan kaikille -----> :hug: voimahali
Ihq lukee muiden kokemuksia
Onnea kaikille joilla on ollut hyviä uutisia :heart: :hug:
 
Heipä hei ja tervetuloa ekan äiti =)

Bääf, täällä ei vois huonompi fiilis olla. :( Mun lomapäivät meni ihan kankkulan kaivoon kun eilen tulin kipeeksi. Kuumetta, yskää, kurkkukipua ja räkää - ja viisauden hammaskin vihottelee tosissaan (puhkeamaton sellainen) eli olo on tosi kurja. Sen lisäksi vielä etoo kaikki, niin koita sit syödä jotain... ääh. Ottaa kyllä niin paljon päähän kun syksyllä pidin vanhempainvapaan päätteeksi kesäloman - olin 2.5 vkoa flunssassa. Sit joulun alla pidin yhden kesälomapäivän - olin flunssassa ja nyt taas. Ja aina kesälomalla olen sen ekan viikon ainakin kipeenä, eli tarkottaako tää nyt, ettei kannattas paljon lomia pidellä??? Prkl kun suututta, mitään en oikein jaksanu tehdä enkä päässy edes aleostoksille. Hmpfhf.

Joo, tuo lastenhoitopaikan pitäminen on vähän kakspiippunen juttu. Meillä on yksityisessä perhepäivähoidossa ja sinne en tiedä saanko takaisin tyttöä (plus tätä uutta tulokasta) mutta mielelläni sinne kyllä veisin. Mä olen sitä mieltä että tyttö kotiin mun kotonaolon ajaksi tai maks osittain (puolikkaan paikan viemään), mutta mies haluaisi pitää tytön hoidossa kun siellä niin viihtyy jne. No, tätä väännetään vielä ja minähän se tässä voitan mielipiteelläni kuitenkin eli mun tahtiin tämä asia kyllä hoidetaan =)

Meillä neuvolassa sydänääniä kuunnellaan vkolla 12 kun on eka lääkäri, sitä ennen ei. Kotona nyt sit voi kuunnella ja oletan että muutaman viikon kuluttua kuuluu muutakin kuin istukan viuhke.

Niin ja lisävalituksen aiheena on, että mulla on ihan järkyttävän kipeitä finnejä naamassa - ei tämmösiä ollu tyttöä odottaessa! Siis niin kipeitä ettei voi koskeakaan, varmaan mätänen pystyyn tässä tai jotain... Siitä sokerin syömisestä, mulla oli sokrut kohillaan ja söin todella paljon suklaata tyttöä odottaessa, eikä tullut isoa vauvaa kun alle kolmekilonen oli. Eli ei mun kohdalla ainakaan haitannu :LOL:

Jaaha, mä taidan lähteä potemaan kurjuutta vähäks aikaa sohvalle ja sit pötkölleen, en tiedä pitäiskö ottaa paracetamolia kun sekin on yhtä tyhjän kanssa lääke... mrrh.
 
Heipatikeikkaa!
Oon täällä taustalla jo pari viikkoa seuraillu meininkiä. Täällä ekaa lasta odotetaan ja raskausviikkoja kasassa 8. Laskettu aika lienee 20.8. mutta ilmottelen sitten tarkemmat tiedot pinoa varten kunhan on ens to eka neuvola ohi. En luota mun matemaattisiin taitoihini sitten yhtään, ni parempi ku joku toinen huolehtii numerot mun puolesta :)
Koko raskauden ajan ollu aivan sairas väsymys mutta vielä pahempaa on palelu, välillä tuntuu että tippuu varpaat jaloista kun ne on niin kalikat. Kaurapussia oon mikrossa lämmittäny ja öisin ollu 2 peittoa päällekkäin. Myös etova olo on ollu, ja jouluna se oli pahimmillaan, ei oikein kinkku maistunu.. Myöskin suklaakonvehdit ja pelkkä ajatteleminen saa ällötyksen nousemaan kurkkuun. Tänä aamuna ekaa kertaa iso yrjökin kävi kylässä, hampaiden pesun yhteydessä vaikken ees työnnelly harjaa kovin syvälle kurkkuun :)
Rinnat on kipeät, nukun suosiolla rintsikat päällä ni helpottaa huomattavasti.
Raskaudesta tietää muutama ystävä, perheenjäsenille kerron varmaan neuvolan jälkeen.
Me oltiin miehen kanssa valmistauduttu odottamaan raskaaksi tuloa ainakin vuoden päivät, mut on peloteltu jo moneen kertaan etukäteen, kun oon niin vanha :ashamed:
Olen tuntenut itseni välillä aivan ikälopuksi ja todella huonoksi ihmiseksi kun "näinkin vanhana" haluan lapsen. Toivottavasti neuvolassa en saa mitään puhuttelua asian tiimoilta, en jaksaisi enää kuulla saarnaa siitä. Ja eihän tässä nyt kuitenkaan niiiin vanhoja vielä olla. Mutta siis jo toka kierroksella tärppäs ja nyt toivotaan kovasti että kaikki on hyvin!!!
Mukava lueskella teidän juttuja, kiva kun täällä on niin aktiivista. Kaikkea parasta meille kaikille, mukavaa iltaa :wave:
 

Yhteistyössä