Elokuiset 2010 tammikuussa !

mulla on kaverilta saadut villaiset tissinlämmikkeet :LOL: hän käytti niitä imetyksen aikoihin talvella ehkäisekseen rintatulehdusta eli löytyy sellaisia , mutta en o ikinä käyttänyt, mutta saman olen huomannut kuin sinä chevanne :heart: :D

Månsdottir viikolla 6 voi olla 2-4mm ja sehän kasvaa noin millin päivässä..... mua pelottaa ku toukka oli niin pieni. Eli huomenna nähään onko kasvanu olis sitten huomenna sen 6mm saas nähä onko mittaajista kiinni, musta tuntuu että mittas sen pää mitan. Mieskin sanoi että olihan se ihan vauvan mallinen..iso pää ja pieni kroppa, mutta ku mä en nähny ku sykkeen....
Jotku mittaa sen raskauspussin mukaan ja jotku ei....Siitiöt elää max 5 päivää eli 28.11 +5 niin hed. max.3.12.09 senkää mukaan mä en tajuu. Se oli kuitenkin yksityinen lääkäri ja sanoi tosiaan että näyttää hyvältä.. mua pelottaa toi koko vaikka googletin että pienin alkio jolta on löytynyt syke on 2mm. Sani että km:n takia voi ola näin.....Apua!!

Onnellinenx5 no nyt mäkin menin sekasin.. :eek: Mä jotenkin käsitin, että oisit raskautunut sillon 28. Mutta jos se on nuin pieni, niin ei sit vois niin ollakaan. No, ehkä se seuraava ultra tuo lisää infoa asiaan.

Chevanne: mulla oli ekan raskauden aikaan sellaset "kamelinkarva"-tissinlämmittimet. Oli sellaset hunajamelonin kokoset, ihanan pehmeät kangasläpät

Yksi töissä riutuja täälläkin, ei ole kyllä helppoa tän väsyn takia. Pahoinvointi pysyy aisoissa kun syö vähän väliä jotain. (ja vaaka tykkää, auts!)

Nt-ultra takana ja hyviä uutisia varovaisesti, eli nt 1,10mm. LA. siirtyi takaisin sinne 27.7 eli jos viitit neitim sen joskus päivittää. Seulassa kävin myös ja tuloksissa menee reilu viikko. Viikon päästä sit istukkabiopsiaan.

onnea muillekin onnekkaille ultrailijoille!

Eä ja vilkas Lapanen 11+2

Hyi kun kokoajan tuntuu pala kurkussa. Yökittäny on kovasti, mutta tulosta ei ole tullu :x Lisäksi tää väsymys on tosi voimakasta |O Voi kun tämä menis ohi, ihan vetää mielen matalaks tällänen vointi vaikka pitäs tietenki jaksaa olla happy kun ololle on kuitenkin ihana syy :headwall: :heart: Ihanahan se ois ko sais sen vauvan "helpommalla" kun raskaana olo ei oo niin kauheen kivaa. Menipä negatiiviseks...sorry.

Multa tosiaan löytyy kans ne rannekkeet. Ehkä ne jopa auttaakin.. tai sama se vaikka se uskominen vaan auttaa, pääasia että helpottaa :whistle:

Mulla ei varmasti raskausvatsa näy vielä aikoihin kun muutenkin tuota vararengasta löytyy. Luulen että omilla vaatteilla mennään pitkään.

Mulla kans on ollut raskausdiabetes tai no ainakin verensokeriseurannassa olin. Ihan ruokavalio ollut mulla. Lapset 3760g ja 3310g. Molemmat kylläkin käynnistetty hieman ennen laskettuaikaa muiden syiden vuoksi.

Aijemmin (ennen kuin oli raskaana ) vannoin että martinaa&eskoa en katso mutta voi olla nyt pitää ihan pikkasen kurkata :whistle:

Ja onnittelut kaikille jotka saaneet ihania ultra uutisia :heart: :flower:

UpsyDaisy ja Veikka 7+6

Heips! Varailin itselleni tänään yksityiselle ultra ajan ettei tarvi stressata onko tää normaali raskaus vai ei.Ensiviikolla siis ultra ja kyllä nyt on huojentava olo.Paitsi tänään on tullut maha ihan tosi kipeeksi.Säteilee selkäänkin tuo kipu ja pelottaaa aivan kamalasti et tää menee kesken :'( Tänään on ollut niin huono olo että en ymmärrä miten jotkut töissä jäksaa.Toisaalat sieltä voi ottaa saikkua ja levätä kotona(niinku minäki tein esikoiselta ku olin jo melkein sairaala kunnossa ökläämisen kans)jollei oo kotona pieniä lapsia.Mulla ei oikeen tuu lepäilystä mitään.Tänään sain tunnin nuokuttua ku poienin nukku ja isommat katto elokuvaa ja eilenki levähtelin ku mies kotona.Ja pahaolo tiessään joksikin aikaa ku saa levätä =) Mut nyt lepäileen ja toivoon ettei tää mee kesken.Niin ja oonnittelut kaikill hyvistä ultrakuulumisista! =) Toivottavasti minäkin tuon niitä ensiviikolla
rakkaudesta äiti ja aarre 6+2

Siis..olen raskautunut 28.11.09 mutta ilmeisesti hedelmöitys tapahtunut 3.12... eli muhinu siellä... ja sitte voi olla vielä myöhäinen kiinnittyminenkin vaikuttaa viikkoon.. en tiedä.. vaiko tullut sittenkin pyhästä hengestä, koska testi näytti positiivista 9.12.09. No antaa nyt olla, huomenna ollaan viisaampia.
Epäilen vaan, mutta onneksi mieheni ei epäile ja on tehnyt noita ultria itsekin joskus ja sanoi kans että ei hätää, syke oli niin vahva. Sitäpaitsi mun vauvat on aina olletkin tosi pieniä.
Tissit edelleen kipeet, maha kasvanu ja nää finnit selässä on jotain niin uutta mulle...
Toivottavasti saisi nukuttua... Katselin ihmisten juttuja viikon 7 ultrista ja monillä ei oo näkyny ku ruskuaispussi ja viikon päästä kaikki ok, mulla sentään näky syke ja kaikki 3 kalvovaihetta joten eipä kai hätää. Sori ku jauhan mutta helpottaa päästää ulos nää tunteet.
Hyvää yötä!!!!

Marlin! Mä pärjäsin ihan ruokavaliolla, lipsumisia tuli välillä ja joskus arvot heitteli muttei ilmeisesti pahasti kun ei missään vaiheessa puhuttu insuliinista. Vauva ei ollut mikään jättiläinen vaan 3,3kg ja 49cm :)
Nyt huolettaa ja stressaa kun jo tässä vaiheessa on menny paastoarvot kaksi kertaa yli rajan :| Viimeksi paastojen kanssa ei ollut ongelmia, vain aterian jälkeisten arvojen kanssa. Nyt ainakin vielä on nuo arvot olleet hyviä.
Kyselinkin jo tänään lääkäriltä että saako sitä insuliinia sitten suun kautta otettavana.. :whistle: (kuulemma saa)

Nyt alkaa se nelosen uus sarja...

Matilda84
Nyt se sit alko, en yleensä syö appelsiineja pelkiltään.ainoastaan olen käyttänyt valmista valion apelsiinimehua, noh. Eilen iski että pakko saada apelsiineja ja itse rutistaa niistä mehua.arvatkaa monta tilkkaa sitä mehua ehdin tehdä ku olin jo tuhonnut pussin niitä appelsiineja :p :whistle: hups.Kohta voi tuntuu mahassa ku alkaa ilmaa kertyy
:saint:

Matilda & MarjoPirjo Rv 9+2

Eä ja muut ultrassa käyneet,onnea paljon hienoista kuulumisista :hug: :heart:
Månsdottir juu-painaa painaa- ja aika hellät ranteet on.Mutta mielummin kärsin pientä jomotusta ranteissa kun pahoinvoinnista johtuvaa kyvyttömyyttä mihinkään :D

Marttina ja esko,enpä usko että katson.

Rinnanlämmittimet,löytyy ainakin ruskovillan mallistosta =)

Onnellinenx5 Mä olin ekassa ultrassa omien laskujen mukaan rv 6+2 ja mitoista tuli rv 5+6.Mittaa siis oli 2,7mm ja sydän sykki vimmatusti
Eli melkeen sitten menee ennätykseen jos 2mm on ennätys :D

).( tänään taas tullut vuotoa ja kyllä huolestuttaa vaikka just ultrassa kävin :(
Inhottavaa kun epävarmuus iskee näin :(
Huomenna neuvola,menkkojen mukaan rv 9+0 mutta uä 2 pvää vähemmän,toivon vaan että syke kuuluisi niin taas rauhoittaisi muutamaksi päiväksi....

e ja nuppu(joka vielä hakee lempinimeään....)

Moikka!! :wave:

Eka työpäivä takana ja ihan hyvinhän se meni, vaikka aamulla lähtiessä oksensinkin. Koko päivänä ei päässyt paha olo kunnolla päälle, onneksi! Oon tässä pohtinu tota pahoinvointia..taitaa se olla ainaki mulla, osaltaan psyykkinen juttu..?!?ootteko muut ajatellu? Ku aikasemmissa raskauksissa oon ollu kotona sen alun ajan, niin oon kyllä saanu oksentaa ihan joka päivä aamusta iltaan.Johtuisko siitä et on ollu niin paljon aikaa miettiä sitä huonoaoloa ja sen päässy päälle..ku nyt tässä raskaudessa oon tietosesti ajatellu joinaki päivinä et mähän en ala vaan makaamaan ja oksentelemaan, vaan ulos ja hommiiin ja syömään :snotty: en tiiä, tai sit meille on tosiaan se maaginen poika tulossa :LOL:
tai sit tää on jo niin tuttua elimistölle ku kolmas raskaus jo..

Tämmöisin miettein tänään!

Niin ja jälleen kerran onnea hyviä uutisia saaneille!! :flower: :)

Alkuperäinen kirjoittaja [evi-ta:
Månsdottir juu-painaa painaa- ja aika hellät ranteet on.Mutta mielummin kärsin pientä jomotusta ranteissa kun pahoinvoinnista johtuvaa kyvyttömyyttä mihinkään :D
jääkö sulle vallan sellaset rannut, siis painojäljet, käsiin? Niin napin ku resorin kohdalta? Mulla jää, mutten mä tota oikein turvotuksekskaan osais luokitella. Eikä mun ranteet nyt niiiiiin paksut oo :D
Ajattelin, että tarviihan tän pysyä paikallaan ja hyvin pysyykin, mutta..

moro

mun tiedot muuten ookoo mut ikä olis 30 v..... ikä vaihtu jo tuolla joulukuun puolesvälissä :D

pahaa oloa, salmiakin tehosyöntiä pahaan oloon ja väsymystä. turvotusta. ensi viikolla vasta neuvola ja mahdollisesti eka ultra...

:wave: Sinimarja ja meidän Ipana 7+6

Chevanne Mulla on koko ajan pakkasella sattunu rinnat ihan oikein kunnolla. Isäntä näkee välillä ilmeestä, että nyt sattuu...

Tykkäsin tuosta Martina ja Esko Vauvakuumetta sarjasta. Mun mielestä Martina ja Esko on ihan mielenkiintoisia persoonia joita jaksaa seurata. Ihan hauska tosi teevee vaihteeks oman maan asukeista.

n11na ja pikkume 9+6

Alkuperäinen kirjoittaja Chevanne:
Onko muilla ollut sellasta ongelmaa kun nyt on aika kymä ja muutenkin viluttaa niin mulla rupee särkemään tissit aivan kauheasti. nännit koko ajan ihan kovat ja sit ku on kylmä niin ihan tosissaan särkee tissit. Ei ol kauhian kivaa. Myytäiskö missään tissinlämmittimiä? :LOL:
http://www.babyidea.fi/imetys/ovaali.html
http://www.arjango.fi/tuotetietoa/rinnanlammitin/
http://www.rehashop.fi/tuotteet.html?id=21/251

Noista ainakin löytyy, varmasti muitakin on. Alin on "tuubimallinen" mutta kai jollain kiinnityshakasilla tms ja ylemmät muistaaksenin ihan liivinsuojan mallisia, mut isompia. Suosittelen lämpimästi, erityisesti imetysaikana mutta miksei jo odottaessa, rintatulehdus kun ei oo leikin asia.. Yksilöllistä taas, miten herkkä tulehduksille on.

Eipä mulla muuta, ONNEA kovasti ihanista ultrakuulumisista kaikille! Moni oli käyny ja kivoja uutisia saanu..

Saako valittaa? Ja vaikkei sais, valitan silti. Anoppi ilmotti tulevansa kylään. Joo, ihan kiva, meinaa viipyä viikon :headwall: Se asustelee pohjosissa, eikä onneks nähdä kovin usein (miten niin en kovasti pidä hänestä?) mutta kun tullee käymään, viipyykin sit ihan riittävän pitkään. Minä kun ajattelin, että hyvä jos töistä ja noista kahdesta lapsesta just nyt selviän, niin eiköstä tässä ole kohta kolmaskin "laps" paapottavana.. Ei siis ole hällä ihan kaikki inkkarit enää kanootin kyydissä ja aika monesta asiasta saa huolehtia. Ja varmaan jotain ohjelmaakin pitäs miettiä sille viikolle, ei viittis makuuttaa toista neljän seinän sisällä, saa se kotonansaki maata ihan riittävästi. Vaikka mulle kyllä kelpais tuo sohvalla makuu, tänäänkin vedin 2h unta ennen iltapalaa..

Mut joo, meen nukkumatille kiukuttelemaan
Kepsukka + masukki 12+6 (pokspoks huomenna, jipii!)

Huomenta!

Ihan ummikkona ensikertaa tulin katsoon mitä täällä on... Ei hajua miten tää toimii tai ylipäätään mitään muutakaan. Miten esim saa tietonsa tonne alkuun ja kuinka saa tuollaisen viikko kuvan tuohon alas kun Sinimarjalla? =)

No kumminkin meillä käytiin eilen ultrassa kun ei oltu oikein varmoja viikoista kun menkat tullu normaalisti. Tänään 9+1 ja LA 12.8. Muutenkin raskaus tuli todella yllätyksenä, pillerit meinaan oli käytössä. Ei suunniteltu, mutta sen shokin jälkeen ihan iloinen yllätys! :heart: Kaikki tää arvailu lähti siitä kun kaulaani ilmestyi puolikkaan kananmunan kokonen patti joka sitten todettiin struumaksi. Kilppari arvoja seurataan mutta mitään haittaa siitä ei ole. =)

Onnellinen ÄITI-86 JA EKA 9+1

Alkuperäinen kirjoittaja månsdottir:
Alkuperäinen kirjoittaja [evi-ta:
jääkö sulle vallan sellaset rannut, siis painojäljet, käsiin? Niin napin ku resorin kohdalta? Mulla jää, mutten mä tota oikein turvotuksekskaan osais luokitella. Eikä mun ranteet nyt niiiiiin paksut oo :D
Ajattelin, että tarviihan tän pysyä paikallaan ja hyvin pysyykin, mutta..
Juu-u.Kyllä jää punaiset "painaumat"napeista,resorista ei.Ja täytyyhän mun ymmärryksen mukaan niiden pallojen todella painaa sitä pistettä....?
Yön pidin poissa,(huomaan vaan että pikkasen yöksi sitten lykkäsi huonoa oloa )ja nyt aamusta on jäljet poissa mutta kohta täytyy "pukeutua",meinaan huonoa oloa alkaa taas jo nousta :p

Onnea ja tervetuloa ÄITI-86 JA EKA :flower:

Mulla kohta neuvola,sitten lapsen lääkäri ja töihin....Tänne tuskin kerkeen kamalasti siis tänään :headwall: Vieroitusoireita :D
Oikea liskojen yö takana kun nuorimmainen päätti pitää konsertin klo 2 yöllä ja tunnin kesti ennenkuin rauhottui. :| Ne hampaat hampaat :headwall:

Mutta mukavampaa päivää kaikille muille =)

Heisulinvei!

En olekaan pariin päivään jaksanut kirjotella, mutta kahlasin kaikki teidän kirjotukset läpi.

Tänne ei kummallisempaa, tyttö tarhassa. Aloitan kohta siivousurakan (kummasti siivotuttaa kun työtä pitäs kirjottaa) mutta jos siivouksen jälkeen vähän naputtelis koneella sitä lopputyötäkin.. Haluais jo eroon siitä!

Pakkasta parina päivänä se -30, sisätiloissa oltu. Eilen tarkenin kaupungille shoppaamaan ja kiva olikin käydä ihmisten ilmoilla pitkästä aikaa. Ja hääjuttuja aina kiva shoppailla :D Se h-hetkikin jo lähenee, pientä jännitystä ehkä jo ilmassa.

Ihanaa, kun arki alkoi.. väsyttää kun joutuu heräämään 7, kun loman ajan saatettu nukkua jopa 9 :D no, helposti se rytmi kääntyy.. Ei sais vaan nukkua niitä päikkäreitä, sängynpohja kyllä houkuttelis nytkin...

ONNEA ULTRASSA KÄYNNEILLE JA MYÖS UUSILLE MAMMAILIJOILLE!!! :flower:

Mä katsoin mielenkiinnosta sen martina&eskon eilen... voi luoja mitä touhua ja pintaliitoa...

Yhteistyössä