Heipat kaikille!
Olen jo jonkin aikaa taustalla lueskellut juttujanne mikä esikoisen odottajalle on ollut ihanan terapeuttista! Kaikki on niin jännää ja uutta että eipä tässä paljon muille asioille tällä hetkellä ole ollut ajatuksissa sijaa!
Ihanaa kun teitä on näin paljon täällä jakamassa ajatuksianne
Eka neukku on varattuna reilun viikon päähän, 12.1. Lasketusta ajasta ei oo tarkkaa tietoa, mut sijoittuu luultavammin 18.8.-10 paikkeille. Joka tapauksessa mitä ilmeisemmin 8.viikolla mennään (omien laskujeni mukaan 7+4).
Pahoinvointia mulla ei ole ollut juuri nimeksikään, jotkut hajut on pistänyt inhasti nenään ja joulun aikaan pelkkä ajatus mm. rusinoista oli ä l l ö! Suklaat yms. herkut ovat jääneet osaltani myös syömättä, mut tosiaan edes yökkäilyä ei ole ollut kuin kerran-kaksi hampaita pestessä.
Joulun aikaan masua kyl muuten nippaili jonkun verran, silloin tällöin edelleenkin...ja närästää! Inhottava riesa, joka voi kyl johtuu flunssastakin mitä tällä hetkellä poden (mulla on ollut aiemminkin flunssan alkua enteilevää närästystä, mut nyt närästää kyl selkeesti myös jotkin ruoka-aineet mm.raaka sipuli).
Masu on kyl kovasti turvoksissa, mies on tossa jo kysellytkin et jokohan se kohta meinaa tulla pihalle sieltä
mut ehkei (ja toivottavasti!) ei nyt sentään vielä!
Tissit on myös turvonneet, vielä pari viikkoa sitten olivat kovasti aratkin, nyt eivät enää niinkään. Isoimmat, kaapissa ennen lähinnä pyörineet rintsikat on olleet kovassa käytössä joten kai tässä täytyy lähtee kohta jo rintsikkaostoksillekin! Meillä ainakin mies iloitsee tosta tissiturvotuksesta ja huolehtii jo et kutistuukohan ne sit myöhemmin...ou nou!
Naama on kyl kukkinut ensimmäisillä viikolla ihan urakalla...ennen plussaamista olin jo ihan kauhuissani et mistä nyt tuulee, ei edes teini-iässä siihen tahtiin näppyjä tehnyt naamaan. Kyllä niitä nytkin pari vielä näkyy, mutta alkaa onneks jo vähän rauhoittumaan. Uusin vaiva mikä viive viikolla alkoi, on kovalla oleva vatta...eipä oo tämmöistäkään ennen ollut, mut kaipa sekin kuuluu sit vaan asiaan eikä auta kuin pinnistää. Onko muilla ollut vattavaivaa jo näin varhaisessa vaiheessa? Pyrin kyl juomaan paljon ja käyttämään kuituja yms. mut täytyy varmaan neuvolassa ottaa sitten puheeksi jos edelleen kiusaa.
Vaikka tossa nyt taiskin olla jokunen "oire", on mulla silti ollut semmoinen olo et onkohan siellä oikeesti ketään tai onko kaikki ok kun en ole edes yökkäillyt tms! Yksilöllisiähän nämä oireet tosiaan ovat ja omalle äidille kun jouluna kerroin tulokkaasta, sanoi hänkin ettei oireita odotusaikana juuri muista olleen.
Mua on alkanut kiinnostaa toi varhaisultra ja sydänäänien kuuleminen nyt ihan kauheesti...mietiskelen tässä pitäiskö varata aikaa jonnekin jo ennen neuvolaa, vai malttaa odottaa sinne saakka ja kuulostella kuinka pian sitä kautta saisi ajan. Mulle kyllä sanottiin jo aikaa varattaessa et ekaan seulontaan on mahdollista päästä usein jo viikolla 11, eli pari viikkoa eteenpäin tosta ekasta neukusta...mut jaksaako sinne saakka odottaa!? Oon myös kuullut että jossain kuunneltaisiin jo sydänääniä ensimmäisellä neuvolakäynnillä, se oliskin ihanaa mut onkohan kuinka yleistä? Viikkojen puolestahan sekin olisi jo mahdollista.
Mut siis vielä tiivistetysti Turusta siis kirjoittelen, sairaala TYKS, itse olen 25v. ja esikoisalkis köllöttelee toivottavasti massussa <3
Kuulemisiin