Elokuiset 2010 tammikuussa !

Olen yhdessä toisessakin kerhossa mukana ja sinnekin pääsin ilman salasanaa kun oli pakko testata.Onkohan nyt sivuston ylläpidolla jotain ongelmaa asiassa kun aukeavat ilman salasanoja,ei kivaa!!!!
 
Tää aihe on vielä liian aikainen, mutta eilen tuli mieleen nuo kantoliina-asiat. Haluaisin sellaisen ennen kesää sitten hankkia, jos kaikki menee hyvin. Kattelin netistä eri vaihtoehtoja ja eniten tällä hetkellä kiinnostaisi tuo hug-a-bub-liina. Onko kellään kokemuksia siitä? Tai jostain muusta liinasta, johon olette olleet erityisen tyytyväisiä?
 
Edda mulla on ollut pitkä pikkuruu kantoliina ja kanga-rengasliina.Olleet ihan hyvät.Veljen tyttöystävällä oli tosi kätsyn näköinen liina nyt viime kesänä,joku kimperi merkkine ja oli tosiaan tukevan ja käytännöllisen näköinen
 
Ai niin, tuo kimperi oli toinen joka näytti kivalta. En oikein osaa vaan katsoa niistä kuin ulkonäköä... :LOL: Joten kertokaa ihmeessä jos olette löytäneet niistä jotain epämukavaa. Joitakin liinoja olen testannutkin pitkä aika sitten, mutta esimerkiksi sekin tuntui jo vaikuttavan käyttömukavuuteen että millaiset reunat liinassa on..Jotkut rullautuu helposti ja sittenhän se alkaa painaa. Toiset taas ei veny mihinkään suuntaan, luulisi että sellaisessa vauvalla on tönkömpi olo. Sit jos taas venyy liikaa niin varmasti raskaampi kantajalle.
 
Pikkuruu oli hyvä pienellä vauvalla kun haluaa tiukasti ja tukevasti rinnalle.Mulla ongelmaa tuotti sitomisen hankaluus,kun noita lapsia kuitenkin jo "jaloissa",vauva huusi naama punaisena ennenkuin sain sidottua liinaan.Oli kyllä hyvän tuntuinene.
Kanga taas ihan ok isommalla,mutta hiukan raskaampi kannettava kun menee vaan toisen olen yli.
Molemmissa pystyi imettämään...
Mä kyl ajattelin tota kimepriä jostain metsästää ;)
 
Mulle ei kyllä aukee mikään keskustelu, eikä huoli salasanaa..Kertokaa mitä mun pitää tehdä.. Pyysin sen salasanan ja sain sen olisiko mun pitäny erikseen hakee jäsenyyttä ennen ku salasanaa voi käyttää..ku eihän se anna hakee jäsenyttä ennen ku hyväksyy salsanan.. mulla menee kyllä hermo, miten voi olla muka näin hankalaa???
 
Pitäiskö jonkun näppärän sit kuitenkin luoda uusi kerho,jos se toimis paremmin??

Kantoreppu on mullakin ollut kakkosena,kaikkien lasen kanssa.Babybjörn.

Talo ihanan hiljainen,siivoilen ja laitan ruokaa, isot lapset lähti luistelemaan,pienin nukkuu ulkona,mies lähti kauppaan kävellen kahden lapsen kanssa...
Harvinaista herkkua :D
 
Voi S::::::::::::::::::::::::::.....
Kävi sitten niin että kirjoittelen miehen koneella ,oma ihan uusi tilttasi täysin !!!! Siis yhtäkkiä vaan tuli että suojausvirhe ja kaikki pimeni , meni alkutilaan ja sihen jää , ei tapahdu mistään mitään .. pitää varmaan koittaa vielä tolla windowsin levykkeellä ja jos ei auta niin takas huoltoon , samperin nortton !!!!! olis vaan pitänyt heti poistaa se !!!!!

neitim
 
Mä voi kyllä jutustella näinkin, ei oo mitään väliä jos ei sitä kerhoo oo sitten ollenkaa, outoo jos toiset pääsee ja toiset ei...
Jes huomenna 12.40 ultra, kivaa nähdä pikkusydän...oma pieni... :heart: :heart: :heart:
huono olo taas ja itkinkin jopa tänään, hormoonit nousee hitaasti mutta varmasti... :LOL:
Lähden ostoksille..tarviin pitkiä paitoja........vatsa senkun pömpöttää...
 
Tosta kerhosta.. ite oon päässy sinne kyllä alusta asti mut oon kokenu sen vähän raskaaksi kirjotella samoja asioita sinne ja tänne joten en paljon siellä ole pyöriny.. en oikein näe siinä kauheesti järkee et samoja ihmisiä molemmissa ja kumpaanki kirjottelee samat asiat.. tykkään enemmän tänne kirjottaa.. tokihan sinne voi enemmän paljastella mut en mä kyl oo yhtään enemmän mielestäni sinne paljastellu ku tännekkään.. ja sitä paitsi kohtahan kaikilla raskaus niin pitkällä et siitä muutenki lähipiiri tietää et mitä sitte vaikka tunnistaisikin sitten jo täältä... tämä minun mielipide.. oon kyl koittanu sinnekki välillä jotai rustata mut enemmän tänne kuitenki.

Muuten tänne ei mitään erikoista kuulu. Tiistain neuvolaa odotellen. Kumpa aika juoksis nopeempaa.. PS: kyselen vielä uudemman kerran et milloin teillä on aikaisemmissa raskauksissa tai tässä raskudessa kuunneltu sydänääneiä neuvolassa onnistuneesti??? Toivon niin nimittäin että tiistaina jo kuuluisi äänet.. oon niin hermostunut ja ahdistunut ku tuntuu et kaikki ei ole ok.. jes viikko vielä lomaa jälellä!

-Jonetta & Peukaloinen 9+6- (jee huomenna poksuu taas!!!)

Onnea ultraan menijöille ja voimia pikkuisen menettäneille :hug:
 
Kerhon keskustelut näkyy näköjään ilman salasanojakin, kuvia ja juttuja ei pysty katselemaan ilman salasanaa. Poistin muka oman juttuni sieltä :D

Sydänäänet neuvolassa on kuunneltu esikoisen aikaan vasta rv16+. Juuri eilen tarkistin kortista. Siinä välissä toki oli niitä ultria joissa sykkeet on nähty ja kuultu joten eikö siks sitten kuunneltu aiemmin.
Ja sykkeestä tuli mieleen: Olen kahtena iltana kuunnellut sydänääniä dopplerilla :heart: Ei kuulosta yhtä napakalta hevosenlaukalta se syke vielä mutta ihan selkeä nopea tump-tump-tump ääni kuuluu ja välillä vaihtaa paikkaa. Siellä se uiskentelee :)

Turvotusta ei vieläkään ole. Illalla ehkä vähän mutta pannaan syömisen piikkiin.

Välillä annetaan esikoiselle purkkiruokia jos ei ole sellaista ruokaa tarjolla jota hänkin voisi syödä niin voi hitto niiden purkkiruokien hajua :x :x Aivan kamala!!
Oonkin nyt koittanu joka päivä tehdä jotain koko perheen ruokaa ettei tarvis haistella niitä purkkeja!

Eilen vielä paleli kauheasti mutta nyt pukkaa kuumia aaltoja! Ei oo helppoo :whistle:

MiljaK ja salaisuus 8+0
 
Heipat kaikille!
Olen jo jonkin aikaa taustalla lueskellut juttujanne mikä esikoisen odottajalle on ollut ihanan terapeuttista! Kaikki on niin jännää ja uutta että eipä tässä paljon muille asioille tällä hetkellä ole ollut ajatuksissa sijaa! ;)
Ihanaa kun teitä on näin paljon täällä jakamassa ajatuksianne :)
Eka neukku on varattuna reilun viikon päähän, 12.1. Lasketusta ajasta ei oo tarkkaa tietoa, mut sijoittuu luultavammin 18.8.-10 paikkeille. Joka tapauksessa mitä ilmeisemmin 8.viikolla mennään (omien laskujeni mukaan 7+4).

Pahoinvointia mulla ei ole ollut juuri nimeksikään, jotkut hajut on pistänyt inhasti nenään ja joulun aikaan pelkkä ajatus mm. rusinoista oli ä l l ö! Suklaat yms. herkut ovat jääneet osaltani myös syömättä, mut tosiaan edes yökkäilyä ei ole ollut kuin kerran-kaksi hampaita pestessä.
Joulun aikaan masua kyl muuten nippaili jonkun verran, silloin tällöin edelleenkin...ja närästää! Inhottava riesa, joka voi kyl johtuu flunssastakin mitä tällä hetkellä poden (mulla on ollut aiemminkin flunssan alkua enteilevää närästystä, mut nyt närästää kyl selkeesti myös jotkin ruoka-aineet mm.raaka sipuli).
Masu on kyl kovasti turvoksissa, mies on tossa jo kysellytkin et jokohan se kohta meinaa tulla pihalle sieltä :D mut ehkei (ja toivottavasti!) ei nyt sentään vielä!
Tissit on myös turvonneet, vielä pari viikkoa sitten olivat kovasti aratkin, nyt eivät enää niinkään. Isoimmat, kaapissa ennen lähinnä pyörineet rintsikat on olleet kovassa käytössä joten kai tässä täytyy lähtee kohta jo rintsikkaostoksillekin! Meillä ainakin mies iloitsee tosta tissiturvotuksesta ja huolehtii jo et kutistuukohan ne sit myöhemmin...ou nou! ;)
Naama on kyl kukkinut ensimmäisillä viikolla ihan urakalla...ennen plussaamista olin jo ihan kauhuissani et mistä nyt tuulee, ei edes teini-iässä siihen tahtiin näppyjä tehnyt naamaan. Kyllä niitä nytkin pari vielä näkyy, mutta alkaa onneks jo vähän rauhoittumaan. Uusin vaiva mikä viive viikolla alkoi, on kovalla oleva vatta...eipä oo tämmöistäkään ennen ollut, mut kaipa sekin kuuluu sit vaan asiaan eikä auta kuin pinnistää. Onko muilla ollut vattavaivaa jo näin varhaisessa vaiheessa? Pyrin kyl juomaan paljon ja käyttämään kuituja yms. mut täytyy varmaan neuvolassa ottaa sitten puheeksi jos edelleen kiusaa.
Vaikka tossa nyt taiskin olla jokunen "oire", on mulla silti ollut semmoinen olo et onkohan siellä oikeesti ketään tai onko kaikki ok kun en ole edes yökkäillyt tms! Yksilöllisiähän nämä oireet tosiaan ovat ja omalle äidille kun jouluna kerroin tulokkaasta, sanoi hänkin ettei oireita odotusaikana juuri muista olleen.

Mua on alkanut kiinnostaa toi varhaisultra ja sydänäänien kuuleminen nyt ihan kauheesti...mietiskelen tässä pitäiskö varata aikaa jonnekin jo ennen neuvolaa, vai malttaa odottaa sinne saakka ja kuulostella kuinka pian sitä kautta saisi ajan. Mulle kyllä sanottiin jo aikaa varattaessa et ekaan seulontaan on mahdollista päästä usein jo viikolla 11, eli pari viikkoa eteenpäin tosta ekasta neukusta...mut jaksaako sinne saakka odottaa!? Oon myös kuullut että jossain kuunneltaisiin jo sydänääniä ensimmäisellä neuvolakäynnillä, se oliskin ihanaa mut onkohan kuinka yleistä? Viikkojen puolestahan sekin olisi jo mahdollista.

Mut siis vielä tiivistetysti Turusta siis kirjoittelen, sairaala TYKS, itse olen 25v. ja esikoisalkis köllöttelee toivottavasti massussa <3

Kuulemisiin :)
 
Mäkin olen tuonne kerhoon päässyt aivan ongelmitta, joskin en siellä paljoa kirjoitellu kun se "juttu" ei ole oikein lähteny siellä pyörii/luistaa jnejne...
Kivahan se olisi kerhossa kirjoitella niistä asioista joita en täällä aivan julkisesti haluisi naputella, mutta menee tämä näinkin. Käyn siis molemmilla puolilla naputtelee (jotenniin olen ollu laiska kirjoittelee mutta eiköhän se tästä) B)

Pitää seurata tilannetta että mitä ihmettä, eli jos kerhon keskustelu aivan yhtä kaikille luettavissa kuin täällä niin sehän on aivan yksi ja sama missä sitä kuulumisia vaihtaa =)

Kantoliinoista Min hikoilen niin paljon että jotenkin en löytäny kantoliinoja omikseni vaan hankin kantorepun manducan joka on aivan mahtava keksintö :D suosittelen!

K :wave:
 
hyvää tätä vuotta ihan jokaiselle meistä :heart: !!!
olen kyllä käynyt lueskelemassa täällä, mutta itse olen niiiiin laiska kirjoittamaan eikä aina ole ollut kyllä aikaakaan, sorry :ashamed:.
Nyt päätin itsestäni pitkästä aikaa "ääntä" pitää, kun esikko on vielä mummolassa hoidossa ja saan nyt töiden jälkeen hetken omaa aikaa.

myötätuntoa kaikille ei niin mukavia- uutisia saaneille !!!

turvottaa, oksettaa, ilmavaivoja herkästi, ummetusta, rintojen arkuutta....mut kerrankin tissit on ISOT :LOL: . syke ja alkio/sikiö näkyi rv6+6, kun kävin paniikkiultrassa neuvolassa, sillä raskausoireet hävis kun tuhka tuuleen (nyt siis tulleet jo takaisin....).
ti 5pvä. eka varsinainen neuvola ja loppukuusta lääkärineuvola ja varmaan np-ultrakin joskus tän kuun aikana!?!

mutta kyllä on ihanaa kun mahaa saa kasvattaa keväällä/kesällä(toivottavasti ei ihan kauheaa hellettä pukkaa), niin tuo vaateongelma on pienempi. esikoisesta olin suurimmillani just talvella ja en meinannut löytää mitään päällepantavaa pakkaskeleille.

wallay 9+1 :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Edda:
Tää aihe on vielä liian aikainen, mutta eilen tuli mieleen nuo kantoliina-asiat. Haluaisin sellaisen ennen kesää sitten hankkia, jos kaikki menee hyvin. Kattelin netistä eri vaihtoehtoja ja eniten tällä hetkellä kiinnostaisi tuo hug-a-bub-liina. Onko kellään kokemuksia siitä? Tai jostain muusta liinasta, johon olette olleet erityisen tyytyväisiä?
pikaisesti tätä kommentoin, ruoka uunissa...
Molempia poikia olen kantanut, kuopus (1v7kk) tykkää edelleen olla kyydissä. Ihan alkuun meillä on ollut käytössä trikoinen liina (BabyBundler muistaakseni) ja kuopukselle hommasin kudotun (Girasolin) joka on kyllä ollu oppivaiheen jälkeen mun mielestä mukavampi. http://www.kantoliinakanava.fi/ jollet jo ole käynyt, kannattaa kahlata läpi, paljon asiaa erilaisista liinoista ja erilaisista kantoasennoista. Kuvallisia sidontaohjeita kannattaa hyödyntää.. Alkuun voi pitkän liinan kieputtaminen tuntua haasteelta, mutta äkkiä sen oppii. Ja aika monella paikkakunnalla on liinatukihenkilö, jolta voi pyytää apua esim. sidontojen kanssa.
Joku jo mainitsikin Manducan, on kuulemma hyvä reppu ja toimiva, jollei halua liinaa käyttää. Siis paaaljon mieluummin joko tuo Manduca tai liina ku joku kaamea baybjörn-roikotin. Ergonomisempaa niin vauvalle ku kantajallekin ;)
Kepsukka + masukki (12+2)
 
Hei kaikille! Onnellinenx5 Onnea huomiseen ultraan :heart: Ilmottelehhan humenissa ultrakuulumiset.Mulla kans tunteet pinnassa ja tänään yhden elokuvan aikana tosissaan piti pidätellä kyyneliä.Kertoi autistisesta pojasta joka sai apua perheeseen otetulta kultaiselta noutajalta =) Mut sen pojan äiti sai keskenmenon,niiden mummu kuoli ja lopussa myös koira sairastui vakavasti ja elokuvan teon jälkeen joduttiin lopettaan :'( Tuo perustui tositapahtumiin.
Jonetta Mulla on kuulunut rv 9 kummassakin eka raskaudessa sydänäänet.Kolmannessa ei kuulunu mut sit ultrattiin heti sillä eka käynnillä.
Melina84 Täällä kans finnejä pukkaa otsaan ja rinnat on arat mutta en oo kyllä huomannu niiden kasvavan.eilen saunassa kokeiulin tuleeko maitoa jos puristaa ja tulihan sitä :LOL: Mutta imetyksen lopettamisesta ei oo kyllä kauheen montaa kuukautta.Mulla vatta on ollut taas sekaisin.
Wallay On kyllä ihanaa oottaa kesällä ison mahan kanssa.Mulla ei oo ollut loppuvaiheessakaan mitään kauheen tukalaa oloa joten jos ei ole taaskaan niin on varmaan vaan ihanaa kun ei tarvii pukea kamalaa läjää toppavaatetta ison mahan päälle.Jotka ei ees meinaa mahtua.Ennen oon ollu talvella viimesillään ja tuo pukeminen on käyny hermoille.Ja varsinkji ne vaatteet ..ällöä käyttää miehen ikivanhoja suuria toppahousuja :p Kesällä aijon pukeutua kauniisiin mahan näyttäviin vaatteisiin...vaik eipä sillon sitä taida enään saada millään vaatteilla piiloonkaan :D Sillon muuten ku ootin esikoista niin anoppi yritti tyrkyttää mulle jotain sen vanhoja telttoja ku ennen ei kuulemma ruukattu näyttää et on raskaana.Ei kuulemma naapuritkaan tienny ennenku vauva synty.En tiiä miks.Musta taas on ihanaa näyttää se suuri onnemme ihon myötäsillä vaatteilla :heart:
PAKKO KYSYY :attn: Uskallatteko te muut olla yhdynnässä nyt alkuraskaudessa? Mua pelottaa et raskaus menee kesken jos jotain tekee,vaik eihän sen pitäs normaali raskauteen vaikuttaa.Mies haluais mut mää toppuuttelen ku pelottaa et heti alkaa joku verenvuoto.Eilen sit touhuiltiin ja nyt oon ihan paniikissa ku oli vähän maha kipee.Ajattelen heti johtuvan siitä.
Entä miten esim hiihtäminen aijotteko harrastaa sitä tänä talvena tai muuta liikuntaa? Mulla haluttas hiihtämään,mut täällä on aika isoja mäkiä joista yhdessä viime talvena kaaduin :LOL: ku on tuo hiihtely vähän hakusessa pitkän tauon jälkeen,niin nyt pelottaa et entä jos kaatuilen niissä mäissä nyt raskaana ollessa.Hiihtämään kyllä kovasti haluttas.
Unista pitää vielä kysyä.Onko teillä ne muuttuneet? Mää oon nähny nyt tosi toden tuntusia unia
rakastava äiti ja aarre 5+5
 
:wave: Melina kiva kun tulit mukaan!

Kyllä tää keskustelu mukaansa tempaa :)
Pääsin kerhoon eilen ihan ok sisälle, mutta niitä juttuja en päässyt lukemaan. Yritinkin jo kerran vähän kysellä, että mitä ne jutut on juttujaan.. Taidan kyllä tykätä olla täällä jopa enempi, ainakin nyt näin toistaiseks

Kantoliinoista sen verran, että mulla on ollut toi Hugga ja oli aivan tajuttoman hyvä! Nyt kattelin tota Kimperiä ja saattaisin jopa harkita sitä pitkäks liinaks.
Liinojen jälleenmyyntiarvohan on oikeesti aikas huima, ettei ne loppujen lopuks niin paljoo tuu maksaan.
Mulla oli myös Brazil taskuliina vähän isompana ja oli helppo napata mukaan ja pukee ylle. Tykkäsin. Rengasliinojen ystävä musta ei ikuna tullut kuitenkaan.
http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/taskuliina.html ja nuo Babyidean sivut on ollut mun ABC ;) Niin liinailuun kuin kestoiluun.
Sit me vaihdettiin liinat Ergoon, joka oli niin paras. Kanna kyljellä,edessä tai selässä ja isäntä kävi juoksemassa kuopus selässä vielä kuopuksen ollessa melkein 4v. Sit vaihto kantorinkkaan (DeuterII tmv), josta mulla ei taas oo kokemusta. Oli kuulemma helpompi, kun nasu ei oo niin ihossa kiinni. Liinaa mies ei ikuna käyttänyt, mutta Ergoa kovastikin.
Oon nyt miettinyt jos ostais BabyHawkin. Liinamainen, mutta silti reppu.. ja jos mies innostuis siitäkin.. :D
Manducaa on lähipiirissä kehuttu kovasti ja että se peittoo ton Ergonkin. Täytyy tutustua myös siihen siis.. =)
Mutta siis pitkä liina ja reppu on listalla

Sydänäänet ei viimeks kuulunu n 10. viikolla. Mullahan meni senssit ihan sekasin, vaikka neuvolan täti lohdutteli, että kone on huono ja ei aina edes kuulu näin aikasin.
Pääsykokeissa olin ihan kuutamolla ja kysymykset olis voinut käsitellä omaa epätietoisuutta ja epävarmuutta ja raastavaa oloa... :p

mutta hei, tänään POKS 7+0 :heart:
 
Täällä alkaa vatsatauti rauhoittumaan. Onneksi pääsi sen kanssa suht helpotta. Kunhan ei esikoiseen tulis.

Tuo meidän neiti ei tykännyt olla missään kantovälineessää. Kaikenlaisia tuli kokeiltua. Trikoinen kantoliina sai parhaimman suosion, mutta ei sekään suuri menestys ollut. Neitonen ei tosin ollut muutenkaan mikään sylikissa, niin kai se oli jotenkin liian ahdistavaa olla niin lähellä äitiä tai isää. :D Toivottavasti tämä tuleva vauveli viihttyis paremmin jossain kantohärvelissä. Tosiaan kodista löytyy jo valmiiksi trikoinen kantoliina (oisko ollut pikkuruu?), BabyBjörn ja joku kantopussi. Tuon kantopussin aattelin ottaa jo synnärille mukaan niin voi siellä alkaa jo treenaamaan. Manducaa olen nyt kuolaillut eli jos semmoinen tulisi sitten hankittua tälle pienokaiselle uutuutena.

Mites, onkos teillä muuten kaikki tarvittava jo vauvalle? Varsinkin niillä jotka eivät esikoista ole hakemassa? Meiltä löytyy vaunut, vaikka uusia himoan. Vaunut on vuoden 2007 Brio Novat ja ihan käypä pelit. Ovat tosin nyt kaverilla lainassa. Turvakaukaloa ei ole, se myytiin esikoisen jälkeen pois. Eli semmoinen täytyy hommata ja niihin sopivat matkarattaat. Haluan tällä kertaa semmoisen click-jutun, kun viimeksi ei ollut. Muuten löytyy jo itkuhällärit jne. Vaatteita ei paljoa ole, kun en säästänyt kuin muutamia kappaleita esikolle muistoksi eli niitä tarvitsee sitten hommata.

Tosta kerhosta. Mulle ainakin näin odotusaikana kelpaa hyvin tämä julkinen keskustelu. Sitten kun vauvelit syntyy, niin ois joku salaisempi kerho kivempi, niin vois kuvia laitella enempi näytille. Ainakin esikon kohdalla tehtiin näin ja se oli ihan kiva.

-mennis ja lyyli 7+2-
 
NOOPU olen suunnattoman pahoillani tapahtuneesta :( mulla samanlainen kokemus aikaisemmasta. jaksamista teille :hug:

KANTOLIINASTA meillä vauvalla KIMPERIN liina ja tosi tyytyväinen! isommalla lapsella sitten patapump, siitökin tykkään.

PAHOINVOINNISTA niin täällä etovaa oloa ympäri vuorokauden mutten ainakaan oksentele. ainoastaan raikkaat ruoat kuten marjat ja hedelmät maistuvat. rasvasta ei tulisi mieleenkään syödä...

VÄSYMYSTÄ edelleen aivan valtavasti. yhtenä yönä nukuin 19-6 enkä meinannu seuraavana päivänä jaksaa tehdä mitään... nyt mies lomalla mutta mitä sitten kun se menee takaisin töihin ja oon yksin lasten kanssa päivät pitkät... huoh...

MAMMAHOUSUT haluaisin jotkut hankkia. esikoisen kanssa en tarvinnut ollenkaan kun mahaa ei juuri ollu, toisen kanssa oli parit ja nyt varmaan tarvii taas. jotkut kivat caprit haluaisin myös kun möin pois vanhat. kunhan viikkoja tulee vähän lisää niin sitten shoppailemaan...

nyt jatkan töitten tekoa ;)

korvapuusti + fjalar 6+5
 
Rakkaudesta äiti, aivan varmana kerron miten ultrassa käy, toivottavasti saisin huutaa koko mailmalle että sydän sykkii. Mua jännittää.. Unia on nähny joka yö, normisti en näe ollenkaan.
Musta on tullut jotenkin herkempi noitten lasten kanssa, lässytän jopa noille teineille ja ne kattoo että onks mutsi kaikki kotona.
Kyllä muakin alkuun noi petipuuhat pelotti, mutta päätin että käy miten käy, ei se normaalisti aiheuta keskenmenoa jolle paikat oo jotenkin pehmeet..Nyt oon onnellinen ku uskallan ja huomaan ettei tuu verta. Aluksi oli vatsa hieman arka mutta ei enään. Multa otettiin kohdunsuulta 4 isoa koepalaa sairaalassa ku olin viikolla 4 ja sanoivat ettei AIHEUTA KESKENMENOA JOTEN EI VOI NOI PETIHOMMATKAAN AIHEUTTAA.Joten hommiin siitä :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaudesta äiti:
Sillon muuten ku ootin esikoista niin anoppi yritti tyrkyttää mulle jotain sen vanhoja telttoja ku ennen ei kuulemma ruukattu näyttää et on raskaana.
nipsasin tosta kesähehkutuksen pois, mutta yhdyn siihen täysin! :)
Mutta tosta toisesta, mun pappa oli mun äitille (siis tyttärelleen) vähän nyreisen oloisesti kommentoinut mun ja mun miehen kuvaa, jossa oon piukka paita päällä viimesillään, että eikö olis voinut odottaa vielä vähän, ennenku ottaa kuvan...

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaudesta äiti:
Uskallatteko te muut olla yhdynnässä nyt alkuraskaudessa? Mua pelottaa et raskaus menee kesken jos jotain tekee,vaik eihän sen pitäs normaali raskauteen vaikuttaa..
muistan ton tunteen.. ja niin kauan ku siitä ei yli pääse, ei oikein voi nauttiakaan..
ja vaikka tietää, ettei se oo totta, niin silti se, että pelottaa, on todellista ja sillon siihen vaan tarvii mukautua..
Me otetiin käyttöön ne hempeemmät ja varovaisemmat asennot ja hidas tempo. Helpotti mun mieltä ja pääshän siitä sit yli ajan kans.

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaudesta äiti:
Entä miten esim hiihtäminen aijotteko harrastaa sitä tänä talvena
mä haluisin kans kovasti hiihtämään. Ehkä jo huomenna. Vältän isoja YLÄmäkia, en jaksa kavuta niitä.. :LOL:
 

Yhteistyössä