Elokuiset 2010 tammikuussa !

Matilda84 mulla kans on tuota vatsan turvotusta ja joinakin päivinä vatsa myös ihan sekaisin..muistelen että ollu joskus muullonkin alkuraskaudessa.
erka pyörrytystä täällä myös..normaalistikkin huimaa helposti niin nyt on tosiaan mullakin joinain päivinä pitänyt tarttua ovenkarmeihin.Kun kuopuksemme syntyi niin oisko päivä siitä kun istuin sairaalan sängyllä vauva sylissä ja meinasin pyörtyillä.Koko huone vaan pyöri silmissä.Tosi pelottavaa.Ja tuon viime raskauden aikana tosiaan pyörryinkin kaupungilla yhden kaupan lattialle.Sen jälkeen suoraan oyssiin mut mitään syytä ei löytynyt eikä vauvalla onneksi ollut hätää.Nyt vaan pelottaa että tuo ei toistu :(
dreamers78 onko sinullekkin kaksoset tulossa vai käsitinkö väärin? Mää oon hoitanut paljon kaksosia ja ne on jotenkin aina niin ihania
=) Palelu ja ihan pikkuinen huonovointisuus se vaan jatkuu ja hyvä niin.Tuntuu et oisin aivan huolissani jos tässä raskaudessa ei ois oireita ollenkaan.
Hyvää Uutta Vuotta Kaikille!!
 
TERVETULOA UUDET!!
Mullakin on maanantaina ultra vaikka mietinkin jo että peruisko sen, ku on se perjantainen ilmainen ultra, muuta menen nyt ja sitten ei tartte miettiä seb enempää ja vois varaa sen neuvola-ajankin. Ihmeellinen energiapäivä, pesin pesuhuoneen heti aamulla että pääsee raikkaaseen saunaan ja suihkuun. Mentii sitte miehen kaa saunaan ja se tokasnheti, onpas sun tissit turvonnu ja tullu tommonen alapömppö. Mun mielestä tosi aikaisen, kaikki housut menee kyllä kiinni, muuta kyl sen mahan huomaa....voi ei oon varmaan tosi paisunu kuukaudenpäästä, mutta pääseepähän ostaa uusia vaatteita :LOL: :LOL:
Oireita ei juurikaan oo, mutta ei niitä ollu viime raskaudessakaa viikon 7 jälkeen, nehän voi loppuu samantien ku alkavat. En tiä mun tarkkaa viikko+päivä lukemaa ku tuntuu että myöhemmin la olevilla on enemmän päiviä ku mulla....
Mä lähen ulos tekeen lapsille latua :LOL: :LOL: :LOL: Onpahan naapureilla hauskaa..
 
Matilda84
Punakaneli mulla on kanssa välillä öisin niiin kauhea nälkä että mahaan oikein koskee.Oon koittanut pitää yösyömisen poissa,kerran kun siihen sorrun ite sitten se on jatkuvaa. Mutta en tajua miten voi tulla niin kauhee nälkä ettei voi edes nukkua tms. :whistle:
 
Piti tulla tää uus pino korkkaamaan =) Kiitos neitim :flower:

Tervetuloa uudet odottajat mukaan kirjoittelemaan :heart: ja mukavaa kun on kerrankin täältä omalta paikkakunnalta kans odottajia samassa pinossa. Tiedä sitten, jos vaikka jonkun kanssa pääsis samaan aikaan nyttiä lunastamaan tuonne Sas:iin. :D

Täällä kestokrapula jatkuu :x Toivottavasti ei nyt ihan elokuuhun asti sentään kestäis. :kieh: Jotenkin kaikki raikas maistuis mieluummin kuin mikään muu ja janottaa ihan vietävästi koko ajan. Toivottavasti tuo janoisuus ei mitenkään sokereihin liittyis... tähän asti aina selvinnyt sokerirasituksesta ja toivottavasti nytkin. :snotty:

Nyt miettiin muksuille iltapalaa :wave:

Katjuska ja sintti 7+6 :heart:
 
hyvää uutta vuotta kaikille!!!
mulla oli eilen prismassa niin karmee olo ettei viel tässä raskaudessa oo ollu...tuijotin vaan eteenpäin ja mietin et mihin juoksen jos laatta lentää..no sit se vaan meni ohi, vaik en ees syöny. Ja sen jälkeen ei oo ollu kertaakaan ees heikko-olo, tosin oon kyl syöny koko vuoden vaihteen niin kovin et neuvolassa varmaan taas hävettää :ashamed: et eipä oo varmaan masu tyhjäks päässy :LOL:
ja mahasta: pyöristyny jo hiukkasen on :) mulla molemmista aiemmista ollu sellaset jumbomahat (pari kkta ennen laskettuu kysytty et ei varmaan mee enää montaa päivää..) ja varmaan aika samaa linjaa mennään taas.. ois kyl kiva et sais peitettyy pidempään mut työvaatteissa ei oo enää kauaa mahdollista, ellei uudet vaatteet oo tosi löysät, näistä nykysistä vaatteista kassapaita kiristää jo nyt -kokkitakissa onneks viel tilaa.
Meil on kiva tilanne töissä, meillä on 6 kokkia joista 3lla laskettuaika ens kesänä :LOL: :LOL:
jos tää lähtis vaik vaihteeks syömään *POSSU!!!* ku johan tästä edellisestä kerrasta on pikkuhetki...
 
Matilda84
Jos ultrassa on kaikki hyvin, mä meen ja päräytän ostaa nää housut.Mä en jaksa enään tapella noiden normi farkkujen kanssa!
http://linuslotta.com/productInfo.asp?qProductId=2548&qProductColorId=33&qNavigation=brands&qNavigationBrand=100226&qNavigationClass=&qNavigationGroup=&qBrand=100226&qClass=&qGroup=854&qStyle=&qSize=&qPage=4&scrollBarSelectedIndex=&qFilterType=0&qSizeGroup=&qvirtualClass=&language_id=4&gender=0&qSiteId=3

Ihanaa kun nykyään tehdään kauniita odotushousuja!
 
Chevanne: Juu on Sas Salon sairaala :)

Kiva kun kuukausi vaihtu ja saatiin uus ketju. On jotenkin helpompi seurata taas keskustelua... Tai jotain :D

Omaa napaa taas: Hyi yök, et voi olla huono olo! Mut ei tietenkään niin huono, et tulis oksennus, mikä saattais jopa vähän helpottaa. Mut on tässä jotain hyvääkin. Eipä tee ainakaan suklaata mieli. Mies ois yks päivä halunnu nauhottaa, kun parjasin fazerin sinistä, että voisin sitte kuunnella sitä nauhotetta, kun tää olo tästä joskus helpottaa :D Enpä olis kyllä itekään voinu ikinä uskoo, että jonain päivänä mun ei tekis suklaata mieli...

Kiva kuulla, et joittenkin muittenkin vatsat on jo pyöristyny. En mä tiiä, et voiks tätä enää mitenkään laittaa pelkän turvotuksen piikkiin. Täytyy nyt kyllä alkaa taas vähän kattomaan noita syömisiäkin, mutkun ainoostaan sillon kun syö ei ällötä... :x


annala ja "väke" 9+3
 
Kuopuspa se päätti taas yövaippaa laitettaessa potkaista oikein ponnekkaasti suoraan minnekäs muualle kuin mun mahaan ja just tuohon kohdun alueelle :| . Kamalaa kun vaikka kuinka yrittää suojata mahan seutuaan niin silti tällejä tulee :attn: . No täytyy toivoa että jos siellä pikkuinen on niin se olisi hyvin kiinni.
 
evi-ta kiitos lohduttavista sanoista =) . Ne lämmittää ja keventää mieltä. Tää on jotenkin niin rankkaa kun ei voi puhua kellekään tutulle tuntemuksistaan siis tarkoitan ihan kasvotusten kun en tosiaan ole vielä kellekään lähipiiristäkään uskaltanut vihjaista mitään. Että tää on toistaiseksi ainut kanava jossa voin keskustella näistä asioista. Mun mies taas on sellainen tyypillinen suomalainen jörrikkämörö joka ei puhu eikä pussaa ;) eikä myös juurikaan lohdutuksen sanoja jakele. Hyvin realistisesti elämän ottava mies joka ei stressaa mistään milloinkaan. Eli mun vastakohta :whistle:
 
annala Hyvä että joku tietää noista sairaaloiden lyhentestä , itsellä kun ei niistä ole juuri muistikuvaa .... pitää varmaan kopsata jostain keskustelusta noi lyhenteet :LOL: :saint:

salaisuuksienkammio Kiva jos kuuluivat sydämen sykkeet jo , ajattelin vaan kun oli kuitenkin vielä niin aikasta ja itselläkin on ollut juuri ja juuri kuultavissa 8+ viikoilla , paremmin vasta 9+ viikoilla ... Kyllä ne oikeat tunnistaa juu .. on ne sen verran erilaiset äänet
:heart:

neitim
 
erka,sitähän varten me täällä olemme ja kirjoittelemme,vertaistukea :hug: Miehen kanssa kyllä kuiskitaan asioista ja voin hänen kanssaan puhua mutta kun lapset ei vielä tiedä ja noiden isompien kuullen on oltava varovainen puhumisissaan ;) Mulla ei ole kovinkaan monta ystävää joka eläisi pikkulapsi saatika odotus aikaa nyt...Paljon ystäviä taas joilla noita mun isompien lasten ikäluokka,ei niiden kanssa vaipanvaihdoista tai raskausasioista voi puhua :LOL:
 
Onnellista uutta vuotta kaikille meille!! :heart:

Tervetuloa uusille!! :flower: ja osanottoni menetyksen kokeneille..

Pitkään aikaan en ookkaan käynyt täällä.Oltiin joulun ja uuden vuoden ajat reissussa, hyvin meni muuten paitsi..[/b]oksentelin koko joulun ajan..ei tarvinnu yhtään suklaata syyä!!yököttää ajatuskin. Nyt on pysyny paremmin oksentelu kurissa,aamuisin vaan yökin ku on niin nälkä!! :kieh: ja maha alkaa jo pullottaa ku koko ajan syötävä ettei huono-olo pääse päälle..Jänskättää vähän töitten alku,että miten sitä pärjää jos ei saa syödä koko ajan..

Ultrassa kävin ja siellä oli kaikki hienosti!pikkuinen :heart: pompotteli siellä iloisesti, viikoilla 6+2. Mun lasketunajan sais muuttaa 23.8.2010. :heart: :heart: Tuli kyllä niin hyvä mieli tosta ultrassas käynnistä..neuvolaa pitäis alkaa varaileen kohta puoliin..

En kerenny vielä lueskelemaan tota edellistä ketjua loppuun..lueskelen pikkuhiljaa :ashamed:
hepetius ja kirppu 6+5
 
Hepetius olenkin mietiskellyt mihin katosit. Muistelin niitä sun hcg-arvoja ja ne oli tosi paljon korkeemmat ku mulla vaikka ollaan samoilla viikoilla nyt.. mikä sen selitti että se laskettu siirtyi noin paljon? Aloin tässä mietii että onko mulla joku tuulimuna ku arvot noin pienet mutta niissä on aika iso viitearvoväli. Maanantaina mene yksityiseen ultraan joten sitte loppuu piina...
vaikka rauha onkin maassa niin tottakai sitä epäröi niin kauan kuin pieni sydän näkyy sykkivän..
 
Hepetius Piti kanssa oikeen hakemalla hakea listalta , että mistä siirretään ... muutuipa paljon tuo la ..
Muokkaan se vielä tohon etusivulle ja sitten AA ..

Laitoi piiiiiiiitkän haun jälkeen lyhenteet ja sairaalat myös tuohon etusivulle ja muokkasin muutenkin hieman ...


neitim
 
Täällä yksi tietämätön kyselee... Vaihtuuko tää joka kuukausi tää palstan nimi?
Kiitos neitim, että infosit asiasta :)

Mulla muuten synnäri Kätilöopisto jos päivität listaan.

Vai on muillakin masut pyöristyneet, mulla jotenkin tosi turvotus olo vaikka samat vaatteet mahtuu ihaan hyvin. Ilmavaivat loppu mun osalta, kun lopetin mandariinien syönnin :LOL:

Suklaata voi kans syödä korkeintaan yhden palan :$

Oottelen kans millon tulee np ultraan aika, kun huolettaa se kun oireita niin vähän... Eikä ole aiempia raskauksia takana niin ei voi tietää onko normaalia... :wave:
 
heinis- Moi ! Joo , lista vaihtuu uuteen aina kuun vaihtuessa , muuten listoista tulee niin pitkiä ja onpa käynyt monesti niinkin että sitten on tökkinyt tuo lista eikä oo päässyt enään edes lukemaan viestejä .. siksi listoja päivitellään uusiin kuukauden välein ... yleensä tuon ajan pysyvät vielä kasassa , toki vaihdamme toiseen jos sattuu tökkimään ... :D

neitim
 
Kiitos neitim olet reipas!!!

Mitenhän ton lasketun määrittäis ku oli se keskenmeno niin ei voi laskee menkoista ja sitte se ovis oli viikon verran joten en mää tiedä millä viikolla meen vähintään 6 ja enintään 7+. Okei turhaan mä sitä mietin..kohta selvii :LOL:
Onnellinen ja tirpukka 6+6???
 
Onnellinen x5 Ainakin 12 viikon ultrassa saa jotain osviittaa la:sta :D
*muoks* sulla taisikin olla jo aiemmin se ultra .. no sen jälkeen

Mutta nyt sinne nukkumaan (ihmeelisen vilkasta keskustelua tänään tähän aikaan :saint: )

neitim
 
Tervetuloa mukaan Chevanne ja Carribee!

Kiitos neitim, kun lisäsit mut listaan sekä ahkeruudestasi listan päivittäjänä (mm. ne lyhenteet)! Listaan voisi lisätä vielä iän, jota mulla on jo 37v. :p

Vatsan turvotuksesta: Mulla on todella mahtava turvotus, mieskin jo epäilee, että voisiko olla kaksoset tuloillaan, kun vatsa on jo nyt niin selvästi pömpällään ja housut jäi pieniksi suunnilleen heti plussauksesta. Napit auki on mentävä ja äkkiä pitäisi saada ostettua äippähousut, mutta ehkä kuitenkin odotan sen ekan ultran tuloksen, joka on parin viikon päästä. Kiitos vaan housuvinkistä Matilda84:lle!

On vaikeuksia peitellä tätä tilaa, kun ei olla vielä kerrottu kenellekään ja mm. esikoiselta pitäisi saada pidettyä salassa, ettei möläyttäisi sukulaisille. Ollaan pidetty tapana, että kerrotaan raskaudesta vasta kun 12 viikkoa täynnä. Se olikin ihan hyvä ratkaisu, kun tätä edellinen raskaus meni kesken rv 8+4, niin ei tarvinnut olla selittelemässä kenellekään mitään, mikä sopi meille. Tää on siis mun neljäs raskaus. Ekasta en muista turvotusta, tokasta tuli aika pian, mutta ei kyllä muistaakseni näin voimallisesti ja kolmas kesken mennyt raskaus oli kovin oireeton eikä turvotustakaan siten ollut. Joten siinä mielessä tämä on tervetullutta, vaikka kyllä tämä on aika tukalaa, kun tuntuu, että olisi ilmapallo vatsassa suurimman osan aikaa. Huomasin muuten, että Rennie tuo mulle siihen helpotusta!

Mies on ollut tässä raskaudessa jotenkin niin ihana, kun se juttelee niin paljon vatsalle ja kysyy siltä esim. että miksi "pikkukolmonen" tekee äidin olon niin pahaksi. Tai sitten se naureskelee ja silittää hyväntahtoisesti mun pömppöä, jota ei voi kuulemma mitenkään olla huomaamatta. Ei se muissa raskauksissa ole ollut tuollainen höpelö, ei ainakaan näin aikaisessa vaiheessa. Mutta kai se on hänellekin jo konkreettisempaa, että siellä todella on joku, kun ei ole eka raskaus ja on noita todisteita onnellisesta lopputuloksesta kaksin kappalein. :)

Wanamo & pikkukolmonen 7 +2
 
Kiitos uudesta pinosta, ihana lista meillä ensimmäisenä!
Alkuperäinen kirjoittaja dreamer78:
joo - vatsa ON PAISUNUT. laitoin eilen vielä pariviikkoa sitten mahtuneet ulkoiluhousut päälle, mutta eihä ne mennyt kiinni vatsan kohdalta, ostin sitten uudet housut _ilman vetoketjua_. :whistle:
Heh, ei mahtunu mullakaan housut tänään jalkaan. 3 viikkoa sitten ostin topparatsastuspökät, ensimmäistä kertaa ihanat talviridahousut.. Ajattelin, ettei tarvii hepan selässä palella. No, eipä menny jalkaan omin voimin ja pyysin miestä kiskomaan vetoketjua, kun on vähän hankala saada ite (sivuilla kokopitkät vetskarit). Isäntähän kiskasi, jäi vedin vaan käteen.. Eli se niistä housuista! Täytyy yrittää korjata niitä jotenkin, muttei sitä tänään ehtiny. Olin sitten -17 asteessa kesä/välikausihousuilla, alle mahtuu just pitkät kalsarit.. Oli pikkasen vilu ku tulin kotiin, äsken oli pakko käydä saunassa lämmittelemässä ku palelsi yhä.

Alkuperäinen kirjoittaja caribbee:
Ja kunhan loppuun asti päästäisiin, niin ihan sama (no melkein ainakin...!) vaikka kasvaisi vihreitä karvoja korvista ja punaista villaa varpaisiin. Kaippa niistä kaikista pääsee eroon!
:)
:LOL: :LOL: :LOL: Kiitos päivän nauruista! Ja tervetuloa munkin puolesta mukaan!

Muutakin piti kommentoida, mutta unohtui jo.. Että ehkä suuntaan yöpalalle (jos keittäs teetä ja napsis mandariineja, ei olis ainakaan kovin raskasta?) ja sit pyykit kuivumaan & koisimaan..

Kepsukka ja masukki 12+0 (poks)
 
Heips!

Olen käyny teijän juttuja lukemasa tiiviisti ku itekki elokuun lopusa toivottavasti sen nyytin sylliin saan.. Mutta nyt tulin häiriköimään tähän ketjuun, ku tuosta piikkimatosta oli puhetta. Elikkästä itekki sellasen joululahajaksi sain, mutta sitten sain myös ehottoman käyttökiellon sille. Elikkästä piikimatola köllöttely voi kuulemma saaha aikaan oksitosiinin erittymistä, mikä sitten voi mahollisesti käynnistää synnytyksen eikä sitä sen vuoksi suositella raskaanaolevile. Iteläki haluttas kovasti mattoa kokkeilla, mutta pysyttelen siitä kyllä visusti erosa siihen asti, että lapsonen on turvallisesti käsivarsila.
 

Yhteistyössä