Elokuiset 2010 tammikuussa !

voisin ilmottautua tännekkin mukaan vaikka syyskuussa laskettu aika onkin (5.9. ilm.) kun kaksi aikaisempaakin on ennen aikojaan massusta ulos halunneet, toinen rv 39 ja toinen rv 37+2 joten isompi todennäköisyys on että elokuun puolella saatas synnärille suunnata..toinen mitä mietin on synnytyksen kesto, eka oli 10h ja toinen 4h..kuinkahan nopeesti tää kolmas tulee ?? ponnausvaihe ekassa 10min ja toisessa 6min ettei kovin pitkiä nuokaan...muita tietoja, ikä 28v, kolmas raskaus (uusioperhe) neljäs lapsi perheeseen ja plussattu on 27 tai 28.12 kun en muista :D 9/09 oli keskenmeno...huomattiin eka ultrassa ettei vastannu viikkoja ja siitä sitten lääkkellinen tyhjennys ja sitten vielä kaavinta perään...pelot on isoja, mutta myös paaaaaaaajon toiveita matkassa...viimeyönä säikytteli kovat alavatsa ja selkäkivut..onneks meillä kunta tarjoaa kaikille varhaisultran rv 6-7 elikkäs ei kovin kauaa tartteis epätietoisuudessa enää olla...
 
Moikkelis, omaa napaa vain kaivelen hetken ku lähdetään mummulaan ilta-ajelulle.

Noopulle voimahalaus vielä! :hug:

Tänne ei kummempaa kuulu, väsy, vilu, etominen edelleen seuranani. Karsee kun niin pakkaset ja oon sisälläkin ihan jäässä, hyrrr..leivinuunin edessä viltteihin käärittynä pörrösukat jalassa..saunassa vois vaikka asua.

Ajattelin minäkin hiihdellä tänä talvena, vaikka persiilleenhän sitä alussa mennään ku tasapaino suksilla on hakusessa..mutta eiköhän se murunen ole vielä niin pumpulissa masussa ettei pikku kaatuilut haittaa..Ja peiton heiluttelua jatketaan normaaliin tapaan, en oo edes ajatellu että siitä vois jtn haittaa olla? Ihan normilapsia kai noista on tullu, hehheh :saint:

Kympit alko paukkuun tässä osoitteessa eli raskausviikko 11 alkakoon, JIHUUUU!!!! Vielä ei uskalla silti rentoutua..kunhan päästään rv 13 yli niin sit vois relata..np ultraa odotan ku kuuta nousevaa, siihen on vielä aikaa ku on vasta 19.tammikuuta..plaah..

Muksaa sunnuntaita kaikille!

Jonnuli ja hipsu 10+0 :heart:
 
Iltoja, kotiuduttu ollaan...

Nyt tulee täysin omanapaista tekstiä...

Mua niin väsyttäääää... väsyttää ja masentaa tulla kotiin pitkän loman jälkeen.. Ei tämä meidän asunto tunnu yhtään kodilta :( Tämmönen kylmä vuokrakämppä ja naapuritki on ihan p*rseestä... Haluaisin sen oman kodin :kieh: Mutta eihän meille semmosta suoda vielä moniin vuosiin... Masentaa ja itkettää.. tyttökin on väsynyt ja pahalla tuulella.. ei auta kuin odotella nukkumaanmenoaikaa..

Tervetuloa uusille masunkasvattajille!

Joku kyseli hankinnoista.. meillä kaikki tarvittava taitaa olla.. tyttö siis 2v ja pinnistäkin säilytetään meidän sängyn alla, eli helppo ottaa sieltä käyttöön. Vaatteita ei ole kuin tytölle, että jos poika tulee niin vaatekauppaan mars.. muut kyllä löytyy.. vaunut on emmaljungaa en tiiä mitä vuosikertaa, mutta pari vuotta sitten ostettiin ne käytettyinä ja ovat vielä tytöllä käytössä. hyvin pelanneet, vaikkakin yksi vika löytyy.. käsijarrun hihna menny jo 2 kertaa poikki eikä oo jaksettu uutta enää laittaa..

Ei oikein nappaa nyt mikään... Hyvää sunnuntai illan jatkoa kaikille :)
 
Heips, täällä kuunneltu kotidoplerilla , mutta en kuullut kuin oman sykkeen nivusten molemmin puolin ja ehkä, ehkä istukan äänen. ja nyt heti toivo menetetty :eek:

viimeksi löysin äänet jo ennen ekaa neuvolaa joka oli viikolla 9 :/

nyt siis menossa joko 8+4 tai 8+2 ?

nooh , kaipa sitä pitää vielä odotella että sen löytää tai sitten km on taas minut vallannut :'(

eipä muuta tällä erää :|
 
Huisi juuri tuon takia en uskalla itselleni hommata sitä dopleria kun en välttämättä aina löytäisi niitä sydänääniä ja sitten huolestuisin kamalasti. :ashamed: . Jospa sekin vaikuttaa misnne sikiö sattuu olemaan kiinnittyneenä eli jos se on nyt jossain kohduntakaosissa niin sitä on ehkä vaikeampi löytää. Tai laitteen erotuskyky on huonontunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
Voi S::::::::::::::::::::::::::.....
Kävi sitten niin että kirjoittelen miehen koneella ,oma ihan uusi tilttasi täysin !!!! Siis yhtäkkiä vaan tuli että suojausvirhe ja kaikki pimeni , meni alkutilaan ja sihen jää , ei tapahdu mistään mitään .. pitää varmaan koittaa vielä tolla windowsin levykkeellä ja jos ei auta niin takas huoltoon , samperin nortton !!!!! olis vaan pitänyt heti poistaa se !!!!!

neitim
olikohan meilläkin täs vielä edellisviikolla tuo norton, mutta poistettiin se, kun jumitti koneen koko ajan. pöh... eikä päästänyt millekään sivuille olleenkaan. argh. tai sit se oli Norman mut sama se...
 
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaudesta äiti:
Hei PAKKO KYSYY :attn: Uskallatteko te muut olla yhdynnässä nyt alkuraskaudessa? Mua pelottaa et raskaus menee kesken jos jotain tekee,vaik eihän sen pitäs normaali raskauteen vaikuttaa.Mies haluais mut mää toppuuttelen ku pelottaa et heti alkaa joku verenvuoto.Eilen sit touhuiltiin ja nyt oon ihan paniikissa ku oli vähän maha kipee.Ajattelen heti johtuvan siitä.
rakastava äiti ja aarre 5+5
"pakkohan" sitä on uskaltaa. mies ei kestäis sitä selibaattia... nyt on jo ollut vähän kiukkuista äänensävyä ilmassa: "ei kai se raskaus mikään sairaus oo? - ei sitä ennenkään ole seksiä lopetettu raskausaikana! tarkoitti ex-suhdettaan... *huoh*)
terv. myös eilen touhuillut... ei onneksi alkanut sattumaan mistään, eikä vuotoakaan näy, joten ehkä sitä taas kohta uskaltaa. mutta heti jos jotain ilmenee niin se on stoppi sitten. viime raskaudessa muistan, kun jonkun yhdynnän jälkeen alkoi tulla ruskeaa vuotoa ja kyllä se säikäyttää. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja månsdottir:
Sydänäänet ei viimeks kuulunu n 10. viikolla. Mullahan meni senssit ihan sekasin, vaikka neuvolan täti lohdutteli, että kone on huono ja ei aina edes kuulu näin aikasin.
on se kumma kun noilla kotidoplereilla kuuluu jo aiemmin. miten neuvoloissa voi olla noin huonoja laitteita? vai eikö ne osaa sitä sitten kohdentaa oikeeseen kohtaan??!
 
Alkuperäinen kirjoittaja dreamer78:
Alkuperäinen kirjoittaja månsdottir:
Sydänäänet ei viimeks kuulunu n 10. viikolla. Mullahan meni senssit ihan sekasin, vaikka neuvolan täti lohdutteli, että kone on huono ja ei aina edes kuulu näin aikasin.
on se kumma kun noilla kotidoplereilla kuuluu jo aiemmin. miten neuvoloissa voi olla noin huonoja laitteita? vai eikö ne osaa sitä sitten kohdentaa oikeeseen kohtaan??!
Tätin piikkiin en tohdi laittaa, koneen ehkä.
Siitä on noin kuus vuotta aikaa -liekö tekniikka kehittynyt ja paikallisen neuvolan koneet olis sillon jo olleet ikivanhat.
Sen lisäks mulla löyty(y) sitä iki-talvivaraa ihan riittämiin...
:ashamed: :whistle:
 
Iltoja B)

Ensin omaa napaa;nytkö se pahoinvointi vasta alkaa :eek: Eilen ja tänään ollut ihan hurjan paha olla,en ole oksentanut mutta tärissyt ja voinut todella pahoin.Ihan toiminta kyvytön :x

Kuinka moni täällä kestoilee/tulee kestoilemaan vauvan kanssa?
Mä tykkään kestovaipoista ja aika määrän niitä omistankin.Niin taskua,kuin aio;a ja villahousua :D Käyttänyt oon ahkeraan ja varmasti myös tulokkalle.Vaikken kuitenkaan ole ehdoton kestoilija,välillä kun väsyttää tai sairastetaan ei ongelmaa käyttää kertiksiä =)


hankinnoista,löytyy kutakuinkin kaikki,tytölle enemmän kun viimeiset tyttöjä.Turvakaukalo aino hankittava,viimeksi oli laina istuin.Ja se kimperin liina kutkuttaa :D Nyt kun loppukesästä syntyy voi pystyä enemmän kantamaan,talvivauvoilla oon kokenut liinailun hankalaksi.


:heart: meillä on kuulunut neuvolassa aina siinä viikkojen 9-10 välillä,aiemmin en oo neuvolassa käynytkään.Jonkun lapsen kohdalla ei kuulunut ja paniikissa syöksyin ultraan jossa kaikki oli hyvin :whistle:

Meillä petitouhut jäissä,oikeastaan siksi että meillä ainut mahdollisuus on myöhään illalla/yöllä kun isommatkin jo nukkuu ja oon ollut niin väsynyt että nukahtanut ennen lapsia.Nyt kun lomalla ovat vähän pidempää valvoneetkin.Mutta kun arki alkaa,kai saadan mahdollisuuksia.

Hiihtää en ole ajatellut,mutta laskettelurinteeseen aion varovasti uskaltautua :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja dreamer78:
Alkuperäinen kirjoittaja månsdottir:
Sydänäänet ei viimeks kuulunu n 10. viikolla. Mullahan meni senssit ihan sekasin, vaikka neuvolan täti lohdutteli, että kone on huono ja ei aina edes kuulu näin aikasin.
on se kumma kun noilla kotidoplereilla kuuluu jo aiemmin. miten neuvoloissa voi olla noin huonoja laitteita? vai eikö ne osaa sitä sitten kohdentaa oikeeseen kohtaan??!
Tuli mieleen että ainakin mun piti melko kauan hakea sydänäääniä ennenkuin kuului ja ajattelinkin että jos neuvolassa oltaisiin niin ei terkkari niin kauan jaksaisi etsiä ja odottaa. Pikkuinen pääsee vielä tosi tosi helposti karkuun.

Mulla teki kauheesti mieli fetajuustoa, tai mitä salaattijuustoa se onkaan ja voi että mikä pettymys, ei se ollukkaan niin ihanaa kuin kuvittelin :x

Vauvatavarat on kaikki tallella. Pinnistä ei tarvittu mutta tuolla makkarissa se on edelleen koottuna. Vaatteita on tosin vaan pojalle mutta sitten pitää lähteä vaatekauppaan jos tyttö tekee tuloaan :)

Vielä neljättä päivää ultraan... huoh..

MiljaK ja salaisuus edelleen 8+0
 
Heissan, onpa uudessa pinossa jo paljon tekstiä =)
Tervetuloa uudet tai uudelleen esittäytyneet ;)

Bläh, tänne ei ihmeitä, älytön väsymys ja kestokrapula. Jumpassa kävin eilen (oikein tuplajumpassa) ja tänään kans, vauhtikestävyys tunnilla ja voin sanoa että kyllä mun masuasukin tuntee kovissa vedoissa, jo semmosena painnen tunteena. Mitenköhän pitkään sitä uskaltaa tommosia rankempia juttuja vedellä? Nyt kun noi kelitkään ei oikein innosta ulos lenkkeilemään niin jotain tarvii kuitekin tehdä... hmm. No, tänpäiväsen vk-tunnin veti kuitenkin mamma joka synnyttää huhtikuussa niin kai sitä vielä uskaltaa itekin

:LOL:

Me ollaan tyhjennelty meidän työhuonetta tytön huoneeksi, ja yhdistetään sitten vierashuone työ-vierashuoneeksi. Seinät maalataan lämpimän keltaisiksi (vaalea) ja sitten laitetaan vaan boordi. Ei nyt aleta tapetoimaan jos vaikka parin vuoden sisään sit pitää uudestaan laittaa TAI jos meillä on jo uus talo, kun semmosestakin tässä haaveillaan... mutta siis hommia on täällä kotonakin. JA kyllä väsyttää... oikein itteänikin ärsyttää kun olen tämmönen kehäraakki...

Huominen ja tiistai töitä, sit on viiden päivän vapaa ja lähdetään tytön kanssa alemyynteihin sit rauhassa ja onhan mulla torstaina jo eka neuvolakin.

Noista hankinnoista, mites pienellä ikäerolla olevien tai kaksosten odottajien mietteet, tuplarattaista? Meillä varmaan ainakin jonkin sortin kärryt pitäis hankkia... nimim. hukutaan jo nyt kaikkeen vauvakamaan...


runttis ja sytkylä 7+ jotain

 
Onnea kaikille muillekin huomenna ultraan menijöille!!!
Nukuin illansuussa puoltoita tuntia ja nyt ei sitte väsytä..kävin saunassa ja laitan ton pikkuneidin sänkyy ja mies lupas tehdä lymfaa jalkoihin..hieman turvotusta..
Hyvää yötä!

Onnellinen ja tirpukka7+
|O
 
Noopu :hug: eipä niitä lohduttavia sanoja oikein ole, voimia kovasti!

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaudesta äiti:
PAKKO KYSYY :attn: Uskallatteko te muut olla yhdynnässä nyt alkuraskaudessa? Mua pelottaa et raskaus menee kesken jos jotain tekee,vaik eihän sen pitäs normaali raskauteen vaikuttaa.Mies haluais mut mää toppuuttelen ku pelottaa et heti alkaa joku verenvuoto.Eilen sit touhuiltiin ja nyt oon ihan paniikissa ku oli vähän maha kipee.Ajattelen heti johtuvan siitä.
Joku jo sanoikin, ettei normiraskautta haittaa! Mulla menee taasen päinvastoin, mitään estoja ei oo ja jatkuvasti tekis mieli. Onneks (?) mies tekee yötöitä joten jokailtasta puuhastelua ei ole tiedossa...
Alkuperäinen kirjoittaja evi-ta:
Kuinka moni täällä kestoilee/tulee kestoilemaan vauvan kanssa?
Mä tykkään kestovaipoista ja aika määrän niitä omistankin.Niin taskua,kuin aio;a ja villahousua :D Käyttänyt oon ahkeraan ja varmasti myös tulokkalle.Vaikken kuitenkaan ole ehdoton kestoilija,välillä kun väsyttää tai sairastetaan ei ongelmaa käyttää kertiksiä =)
:wave: :wave: pakkokin ;) tai mikäs pakko toi olis, mutta vaippoja on kasapäin ja kankaita vielä enempi... Toisaalta ihanaa, pääsee tekee pikkuriikkisiä söpöstelyvaippoja! KVY:ssäkin vaikutan, niin jo senkin puolesta "saarnaan" aina ja kaikkialla kestojen puolesta, vaikken kertiksien käyttäjiä tuomitsekaan (vaikkakin vaipat saattaa joskus tulla tuomituiksi ;) ) Meillä molemmat pojat on kestotettu (isompi n 3kk-1v ja sit yövaipat n 3,5v->edelleen, nuorempi on käyttänyt vajaan paketillisen kertiksiä, synnärillä, Tallinnanreissulla ja yhdellä mökkimatkalla, muutoin täyskestotettu) ja ite kestoilen kans (kuukuppia käytin esikoisen ja kuopuksen välissä ja kuopuksen jälkeen ihastuin tsi-siteisiin)
Meillä onneksi isäntä osallistuu vaippa-juttuihin, kiltisti vaihtaa vaippaa, pistää pyykkiä koneeseen ja koneelta narulle. Taskuja se ei suostu täyttämään, vaan vaatii valmiina. Eikä tod. koske ompelukoneeseen, mutta on se muutaman imun tukun työntekijöille tarkoitetusta "poisto"kaupasta ostanut, kun sattu löytämään.

Tavaroista: lähes kaikki on tallella, vain ihan pienimpiä vaippoja tosiaan täytyy tehdä, kun ne on laitettu kiertoon (piti mukamas hankkia kangasta :ashamed: ihan ku sitä ei olis ollu tarpeeks)

Ja taas mentävä nukkumaan, tai ainakin yritettävä, jotta pääsee aamulla töihin (ei yhtään nappais!). Rytmi ihan sekasin, aamulla nukuttais vaikka kuinka, iltasellakin väsyttää mut nukkumaan mennessä ei unta vaan saa..

 
Huomenta, nyt kahlasin koko pinon läpi ja heti Noopulle lohtuhalit, ihanan positiivisesti jaksat asian kyllä ottaa :hug: :hug:

Huoh. En nukkunu viime yönä kuin semmosia pikku pätkiä, meni jotenkin vaan semmoseen pyörimiseen koko yö ja mies vielä kuorsas kuin mikäki korsteeni vieressä, niin nuku siinä sitten. Ja nyt tosi virkeenä täällä töissä... tunnin päästä alkaa palaveri ja sitä ennen pitänee vähän valmistella sitä palista. Ja kiinnostaa kiviäkin koko touhu...

Pacea varmaan voi reenailla siinä missä muutakin, siinähän ei sykekään taivaisiin nouse niin miksipä ei? Oma ruoto on ihan jumissa vkl-jumpista, vihaan kyllä venyttelyä mutta jospa tänään illlalla vaikka vähän jaksais vanua johonkin suuntaan...

Mammahousuista, mulla olis parit isot myytävänä kun ne on mulle nyt liian isot. En muista kokohja, mutta veikkaisin että 42-44 kokoa suunnilleen...? mamalicious merkkiset molemmat byysat. Mä ajattelin ostaa yhdet housut vain, ainaki nyt alkuun... kesäksi mulla on hame ja caprit niin kai sitä tommosella arsenaalilla pärjää. Mun lempi espritin farkut, molemmat kiristää jo niin paljon masua etten enää niitä jalkaani vaan voi laittaa, harmi...

Laitoin viime viikolla toppahousut jalkaan ja just meni vielä kiinni neppari. hööh, mitenköhän sittten parin kk päästä jos on kovia pakkasia niin voi niitä pitää... en kyllä ala ostamaan mitään toppahousuja tähän hätään...

Vitsit onko muiden nenä yhtä herkkänä??? Eilen illalla mä haistoin taas vaikka mitä - siis ihan omiani.. olin jo nukkumassa kun aloin kiukutella miehelle että MITÄ se siellä oikein syö, haisee kamalalle.. no ei syöny yhtään mitään, sain vaan jostain taas jonkun "hajun"... :x ja jonkun ajan kuluttua kiljasin taas että nyt haisee lihaliemikuutio, oksettavaa :LOL: :LOL:
Ja se siis oli sitä, että mies oli laittanu kissoille iltaruuan. Heh, kyllä on kivaa eloa mun kanssa kun mun nenä haistaa kaiken jollain ihme tekniikalla....

Jaahas, pitänee kipasta vessaan ja alkaa tekemään oikeasti töitäkin tässä, tänään lähdenkin aiemmin pois kun huomenna on 8-18 pituinen päivä luvassa... blääh.

runttis ja sytkylä 7+5 (?)
 
Tää tais tulla jäädäkseen,järkky kuvotus olo jatkuu,eikä mikään syöminen tms auta.Yöllä paha olo ja heti herättyä.Kuin vatsataudissa olisi,ilman oksennusta :x Inhaa :x Enpä oo ennen tälläistä kokenut vaikka kokemusta on :p

Ultra iltapäivällä,jiiiks :D

Nessu herkkänä täälläkin.Ihan miehen kanssa saatiin kättä vääntää,kun musta lasten huoneessa haisi pissa ja mies oli ihan öö,kun tivasin mistä haju tulee.Ei se haistanut mitään.Mutta jonkin ajan kuluttu löytyi vaippa sängyn alle kadonneena.... :x
Ja muutenkin kaikki hajut,hyvät ja pahat,tulee nessuun...ei oloa ainakaan paranna :headwall:

Mut nyt kampaajalle B)
 
Mukavaa maanantaita kaikille!

Mitäs kaikesta nyt olettekaan jutellut parin päivän aikana. Ei pitäis kirjoittaa näin harvoin, kun kuitenkin luen ihan koko ajan.

Kestoilua kokeiltiin muutama viikko eikoisen kanssa. Harmittaa, että jäi, mutta ne pakkauksen kestot on aika pyllystä. Otin lisäksi yhden Fuzzy b:n (oikeaa nimeä en edes muista), joka oli paljon parempi, mutta niitä olisi pitänyt ostaa niin paljon, etten misään vaiheessa raaskinut. Varmaan muiltakin on jäänyt kestoilu äitiyspakkauksen vaippojen takia. Seuraavan kanssa en taida nyt yrittää.

Hankinnat on aika kunnossa. Esikoinen on 9 kk ja häneltä kaikki on vielä tallessa. Auton kaukalo+telakka menee lainaksi tässä välissä, mutta ollaan sovittu, että saadaan takaisin heti kun tarvitaan. Lainaajien pitäisi ehtiä siirtyä seuraavaan istuimeen ennen palautusta. Tuplarattaat pitää ostaa. Niistä houkuttelisi Emmaljungan malli, mutta uutena en ole valmis ostamaan. Täytyy vähän mittailla, että kuinka leveät rattaat saavat olla ja minkälaiset mahtuvat autoon. Esikoinen siirtyy kerrossänkyyn elokuussa ja sellainen täytyykin sitten ostaa. Ja malliltaan turvallinen noin pienelle. Äitiyspakkausta en ota. Siinä on aivan liikaa turhaa tavaraa meille. Manduca löytyy ja on tosi mukava.

Np-ultra on tasan kahden viikon päästä, ei jaksais odottaa. Kotidoppler olisi kiva saada, mutta taitaa jäädä silti hankkimatta.

Melita ja nöyhtä 8+6
 
Tervetuloa kaikille uusille elokuisille! :wave:

Sydänäänistä: Mulla ei ole kuulunut neuvolassa, kun on ekan kerran yritetty kuunnella vaikka viikkoja on ollut jo ihan hyvin. Ekassa raskaudessa ei kuulunut vielä viikolla 10 + 4 ja uusi aika varattiin kahden viikon päähän, jolloin 12 + 5 kuului äänet. Tokasta ei kuulunut äänet viikolla 10 + 3 ja taas kahden viikon päästä vasta uudestaan neuvolaan, jossa äänet kuului rv 12 + 4. Eka raskaus oli viime vuosituhanne puolella, joten laitteet oli varmaan paljon huonommat, mutta toka raskaus oli v.-07, joten siitä ei ole kovin kauan aikaa. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja luulen sen olevan tärkeä tekijä miksi äänet ei kuulu aikaisilla viikoilla. Kummassakaan raskaudessa en käynyt varhaisultrassa, vaan ihmeen kärsivällisesti odottelin ne kaksi viikkoa, että äänet saatiin kuuluviin. Ekassa ei ollut vielä tarjolla np-ultraakaan, joten eka ultra oli vasta 19. viikolla. Tokasta olin ekan kerran ultrassa vasta 17. viikolla, kun en np-ultran ajankohdilla oltiin matkoilla. Enkä aio tässäkään raskaudessa mennä yksityisesti varhaisultraan, vaikka viimeisin kolmas raskaus päättyi keskenmenoon rv 8+4. Kun eihän ne ultrat mitään takeita anna onnellisesta lopputuloksesta. Np-ultraan aion kyllä mennä, mutta en halua, että turvotusta mitataan, koska en kuitenkaan olisi menossa lisätutkimuksiin (istukkabiopsia), joten en sillä tiedolla mitään tekisi ja väärä hälytys vain aiheuttaisi turhaan huolta. Raskaustestejäkin olen tehnyt jokaisessa vain yhden ja siihen on sitten ollut uskominen, jos ei ole verta alkanut vuotaa.

Kantoliinoista: Meillä on Manduca, jonka sain joululahjaksi, kun kuopus oli 1,5. Se on jäänyt vielä käyttömättä, vaikka ahkera liinailija olinkin, kun kuopus oli pienempi. Kovasti odotan, että pääsisin sitä tulokkaalla testaamaan! Kuopuksen kanssa liinainin ensin trikoisella (Me&Maman liinalla) ja kun painoa tuli lisää, niin sitten kudotulla (Girasol) sekä rengasliinalla (Kanga?). Me&Maman liina oli lainassa ja palautettu, joten ajattelin, että saatan Manducan rinnalle hankkia vielä Hug-a-Bubin trikooliinan. Voi kyllä olla turhaa...

Kestovaippoja ollaan käytetty, alkuun ahkerammin eli oikeastaan pelkästään kestoja ja maallekin raahasin kestot mukana. Tytön kasvettua on tullut useammin lipsuttua kertavaippoihin, esim. kyläreissuilla tai jos itsellä on ollut migreeniä tms. Lisäksi yöt on menneet jo vuoden vanhasta kertiksillä, kun tyttö tekee megapissat öisin enkä ole saanut aikaiseksi perehtyä kunnon yökestovaippoihin. Nyt harjoitellaan kotona päivisin ilman vaippaa (ikää 2,5 v). Itse en tykännyt taskuvaipoista enkä AIO:ista, koska meillä oli suurin osa vaipoista kierrätettyjä ja noiden kanssa pitäisi istuvuuden olla just sopiva omalle lapselle, ettei tulisi ohivuotoja. Erillinen sisä(tasku)vaippa (+ imu) ja kuori erikseen toimi meillä. Ihan aluksi käytin pelkkiä harsoja ja villakuoria, mutta kun villikset jäi pieniksi, niin sen jälkeen on menty tuolla em. tyylillä.

Wanamo & pikkukolmonen 7+5
 
No niin , sain vihdoi koneeni vikasietotilaan ja poistin nortonin .. en vaan meinannut päästä omalla koneella enään tänne kaksplussaan , kun tilttas eilen niin että oli kaksplussa auki :kieh: , Mutta vippaskonstein pääsin tännekin ! :eek:

Nyt siis kommenttia , jos enään muistan mihin kaikkeen piti kommentoida...

Tervetuloa uudet , päivitän etusivun viestini jälkeen ... :saint:

Kestoilusta .. Kestoilin nyt nuorimmaisella vauvasta n.1v , mutta sitten kun alkoi tää pahaolo yms. niin ajattelin säästää itseäni ja siirryin kerttiksiin ja kun toi tyttö alkoi yhtäkkiä pissaamaankin niin paljon, että vaippaa sai olla koko aika vahtamassa ja liki joka vaippa oli kakkavaippa :x Mut ajattelin taas siirtyä kestoihin kunhan oppii pissaamaan potallekin ja hieman päivisin kuivemmaksi . Toiseksi nuorimmaisella kestoilin kun oli jo päivisin suht kuiva , mutta öisin laitoin kestoja n. 6-7kk ... Tulihan noita kestoja tilailtua ja tehtyäkin , niin että nyt pitäisi laittaa ISO kassillinen myyntiin erikokoisia vaippoja ja imuja ja siltä jää itselle vielä paljon !!!! Ja voihan olla kun olo paranee että alkaisin taas tekemään uusia kun on tota uutta pullia ... Itselle tein ja ostin kesto liivinsuojia ja aion tehdä niitä nyttenkin !!! Vaikka kaapissa onkin odottamassa vielä uusia tehtyjä suojia kun lopetin imetyksen yhtäkkiä lääkekuurin alta ....

Yhdynnästä ... Mä olen vältellyt yhdyntää ja mmieskin tietää sen että nyt odotetaan hetki , sen vuoksi , että mulla tulee helposti alussa tuhrua tai pieni tiraus verta ja alamahaa sattuu... niin tulee toi pelkopeikko , et meneekin kesken ... :ashamed: Ja kun vielä äidilläni on ollut niin että siemenneste herkisti ja pehmitti paikkoja ja synnytys saatoi käynnistyä ennen aikojaan niin sitten on vielä herkempi ollut ja kun itselläkin on tuota vuotoa sitten tullut aika pienestä , haluan "paremmille" vesille ennen kun miedän mies pääsee taas paineistaan :D

Mistäs muusta oli vielä puhetta... Sydänäänistä ! Mulla koitettiin kuunnella lääkäri neuvolassa , mutta laskennalliset viikot olivat tuolloin 9-10 pintaa ja oikeasti vasta 7 viikolla , niin ei kyllä kuulunut ! Ja todella vaimeasti istukan viuhkekin !!! Kotidopplerilla kuulin nyt 8+2(?) mutta todellakin tuurilla ja nopean viuhahduksen sydänäänistä ja taas karkasi nyytti alta . minulla on eteenpäin kallistunut kohtu ja kuuluu siten hieman helpommin ja taas yhdellä kaverilla on taaksepäin kallistunut kohtu niin ei välttämättä kuule helposti edes sitä istukan viuhketta 8-9 viikoilla !!!
Neuvolassa ollaan yleensä kuunneltu jo eka nauvola on ollut siinä 9-10 viikon pintaa , mutta monesti on sanonut ettei viitsi edes kuunnella vielä , jos ei kuulukaan niin tulee turhaa huolta . Ja nyt kun menee seuraava neuvola vasta np-ultran jälkeen niin kuunnellaan vasta sitten !

neitim
 
sukulakua ja Millalillaa huutelen edelleenki .. poistan heidät listalta jos ei kuule mitään ... he ovat kirjoittaneet ihan alussa kerran ? enkä ole viestiäkään sen jälkeen lukenut ... ??? Lisätään sitten uudelleen listaan jos vaikka ovatkin molemmat kerran kuussa-parissa kuussa kirjoittelevia ....

neitim
 

Yhteistyössä