Alkumetreillä 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minisun..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mie vuoan: toki kysyä saa:)..Rovaniemeltä olen..Mut en aivan täältä lähtösin vaan tuo mie on vaan tarttunu minuun ja tupsahtaa sillon tällön..noo aika usein, vaik ennen sitä niin inhosinkin;)

Miehen kans toissa päivänä puhuttiin et ei tainnu täs kuus tärpätä, mut sit eilen aloin ihmetteleen, että rinnoissa tuntuu kummalliselta..sit illalla ne olikin jo herkät ja tänä aamuna niin arat, että en tiiä kummin ois helpompi, liiveillä vai ilman??..Tää on mulle kyl tosi harvinaista..ja menkkoihin viel vajaa viikko..
Ja taas kuten viime kuussakin..illalla ei uni tule ja tänään unet häves kuuden jälkeen..En kestä jos sama rumba taas ja en löydä mitään syytä..
Pitää motivoitua et viikon tätä taas kestää ja sit täti taas tulee..

Amilda: mulle kans kivuliaat menkat on joka kuussa tuttua, kun on tuo endo, että 800mg tulee mullakin nappailtua pari alku päivää..toivottavasti siellä on jo toivuttu pahimmista alku kivuista! ja sotasuunnitelmaa tehty valmiiksi tulevaa ovulaatiota varten;)

Huomenta! Juuh, ite olen Itä-Suomesta päin... Ja miulla lähti 38. päivä ja ei alkanu menkat vieläkään... Toissailtana (varoitus: tulee ällöjä limajuttuja...) tuli älytön lima, just sellanen kananmunanvalkuaistyyppinen, sen verran märkä olo tuli, et pakko oli juosta vessaan kattoo alkoko menkat vai mitä hittoo tapahtu... No mietin, et oisko mahd. ovista kehissä, mut en kyl tiiä, kun tää kierto on ihan sekaisin... Olin olevinaan jouluviikollakin bongaavinani oviksen (just tuommosesta limasta vaan päättelin), joten tuskinpa tää ovis oli, kun ei niitä menkkoja oo näkyny... Ei varmaan oo mahdollista, että ovis tulee kaks kertaa niin, että menkkoja ei välissä ole... No perjantaina on varmaan taas pakko tehä testi, kun la pitäs vähän biletystä harrastaa, ni että voi sit hyvällä omallatunnolla ottaa vähän... :D

Harmitukset minisunille negasta! Mutta täällä siis on ainakin peukutetaan niin pitkään kun se täti tulee kyläileen. Siis JOS tulee...
Samoin hirmuiset plussatuulet Mimonalle. Hyvät kuulostaa sunkin oireilut!

Täällä alkaa onneks olla suht paljon helpompi olla jo. Tänään ollaan 600 mg buranan voimilla ja liikenteessä (kaikki 200 mg saatu pois vahvuudesta) ja ihan siis töihin asti olen päässyt!
Eilen mulla oli kyllä tosi huono päivä. Oikein kunnon "itsesääli"-päivä. Kaikkein kipuilujen yms. lisäksi oli vielä tosi surullinen ja syyllinen olo siitä, etten ollut raskaana ja ettei pystynyt vastaanottamaan siittiöitä, vaikka niitä varmasti oli tarjolla oviksen aikaan. Ihan kun se oli mun syy jollain tapaa...
Tänään on jo onneks tullut elämän realiteetit kuntoon ja alkanut tajuaan, ettei vika ole mussa vaan että harvat sitä ihan ensi yrittämällä saa tärpäämään. Turha tässä on itseensä syytellä... Tottakai harmitus on kova, mut sitä kovemmin tässä lähetään kohti ensi kiertoa!!!

Juu... Taas tarvittais suomi-Amilda-suomi sanakirjaa!!! Ainakin tohon ekaan kappaleeseen... Vois kyllä joskus oikolukea noi kirjotuksensa ennen kun panaa tuota vastaa näppäintä tai sit yrittää ihan vain keskittyä siihen kirjoittamiseen kunnolla eikä tehdä sen miljoonaa juttua samaan aikaan...

Kyllä mä vaan tätiä odottelen tänne päin..Testasin aamulla siis Clearbluen testillä ja siinä oli että niiden tutkimusten mukaan 87%:lle on näyttänyt kahta viivaa päivää ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää.Ja mulla on siis nyt kp 27/28-29.Olin näköjään laittanut tuohon jännäyslistaan väärin päivät..
Mulla oli eilen kans niin tympeä ilta tän asian suhteen.Tuli jotenkin niin epätoivoinen olo vaikka eihän tässä oikeesti oo vielä edes montaa kuukautta yritetty kun ekoissa kierroissa yritys oli aika olematonta.Ja muutenkin asioiden pitäis olla kunnossa.Että eiköhän se tästä..Plussatuulia!:)

Harmittelut täältäkin minisunille:(..

Katsoin eilen yköselt jonku dokumentin ruoan vaikutuksesta seksi elämään:)..niin siin oli semmonen testi missä kolme-neljä?..miestä pistettiin syömään kolmen kk:n ajan hedelmiä,marjoja ja vihanneksia..Näille miehille oli tehty spermatutkimus ja kaikilla oli jotain häikkää siittiöissä..geenivirheitä, uinti nopeuden hitautta tai, että sperma sisälti liian vähän siittiöitä..Kolmen kuukauden jälkeen tutkittiin niin tulokset oli huomattavasti parantuneet ja geenivirheetkin vähentyneet..(geenivirheet olivat tutkimuksen mukaan johtuneet tupakan poltosta, huonoista elintavoista ja ilman saasteista)
Siinä oli yks pari joka oli lähes kolme vuotta yrittäny ja sen testin aikana sitten raskautuneet:) Se ois ollu kiva tietää miten naisilla olisi kyseinen testi vaikuttanut..

Ukko sano, että eilen koulussa tuli taas puheeks lasten hankinta ja siin oli joku vanhempi mies joka oli voivotellu, että miten se nykyaikana on menny niin hankalaks, kun tuntu, että ennenkö vaan kerran tökkäs niin sitte oltiin jo pieniin päin?;)

Mie vuan: Jos sulla olis ollut jouluviikolla ovis, niin testin pitäisi näyttää jo plussaa (tai tädin olisi pitänyt kyläillä). On siis hyvinkin mahdollista, että ovis on vasta tulossa.

Juu, mietin samaa, että jos jouluviikolla ei mitään ovista ollutkaan vaan se on nyt... No se hyödynnettiin eilen illalla ja eiköhän vielä tänään kerta kiellon päälle ;) Tää on vaan kehno tilanne, kun niitä menkkoja ei oo ilmaantunu edelleenkään, ni ei voi oikein mitään kiertoja, jännäyspäiviä ym. laskeskella... Tylsää odottelua siis vaan jatkuu :(

Juu, harmittelut, minisun :( Mutta sekin on yksilöllistä kuinka aikaisin kelläkin alkaa sitä hcg-hormonia erittymään, että raskaustesti voi ylipäätään plussaa näyttää... Juuri luin tuon jostain, että kaikille ei r-testi yhtä aikaisin sitä plussaa näytä, toisilla kuulemma vasta verikokeessa todetaan... Niin kauan on toivoo, kun ei täti oo pölähtäny paikalle dbdbdbdbdbdbdbdbdbdb :D

Heipä hei pitkästä aikaa! :) Täälläpä on/on ollut jännät paikat! En ole ihan tarkkaan perillä viimeaikaisista tapahtumista, en kerennyt vielä selailla ketjuja taaksepäin...

Pahoittelut Amilda negasta, mutta hyvää kannattaa kyllä odottaa. Kyllä se sieltä kohta se plussa pärähtää! Ehkä sitä jopa osaa arvostaa enemmän kun ei ihan heti onnistu?

Tämä on keskittynyt kokonaan muihin asioihin ja eiköhän se heti alkanut se kierto normalisoitua! No ei se ihan normaali ollut mutta melkein. :)

Joulun jälkeen on tullut urheiltua hullun lailla, ajattelin vähän kuntoa parannella ja laihduttaa, josko se raskautuminen joskus keväämmällä onnistuisi ja olis sitte paremmassa kunnossaki. Varsinaisen yrittämisen päätin lopettaa hetkeksi ja luulen että koitan jopa välttää tärppipäiviä jotta ei tarvi hermoilla ja saan tämän kroppani taas toimimaan. Nyt on kyllä hyvä olo kaikin puolin vaikka tietenkin mieluummin raskaana olisinkin. Mutta jos "vahinko" käy niin sillehän ei voi mitään, eihän ;D

Peukuttelen kovasti kaikille jännittäjille, myös minisunille! Nothing is certain until the fat lady sings! dbdbdb

hei olisko kellään tietoa et miten noissa ovistikuissa menee ku jos saa siihen edes hailakan jäljen kontrolliviivan lisäks nii tarkottaako se et hormonihuippu on kuitenkin kasvamassa? Tai siis että onko se tavallaan "parempi" tulos kuin se et vaan saa pelkästään sen kontrolliviivan? Vaikeeta selittää mutta tajuskohan joku?
:D

juu, ei tätiä vielä. Ei mitään tuntemuksiakaan, ainoastaan sellasta pientä "kutinaa" mahassa tai alavatsassa. Ollu pari päivää. No en vielä lankea suuriin toiveisiin, koska yleensä miulla joko on helvetinmoiset kivut tai sitten ei oo ku vähäsen. Odotan siis nyt ainaki huomisen ja ehken ylihuomisenki ja jos tätiä ei sillon vielä kuulu ni sitte mars apteekkiin testiä ostamaan!!

Huomenta! Mitään uutta jännäysrintamalta? Testejä tehty/tätejä saapunut?
Älkää nyt kuitenkaan ihan kaikki plussatko ja jättäkö mua yksin tänne tädin kanssa meuhkaan... Vaikka tottakai kaikille toivon ihan hirmusti niitä plussa-uutisia!!!

Plaah, kun tuolla ulkona jaksaa aina vaan sataa vettä!!! Ei tiedä, koska on kesä, koska syksy ja koska talvi, kun aina vaan sataa vettä ja on pimeetä :( Tulis nyt jo lunta edes vähän, niin olis vähän valosampaa. Tekis mieli mennä vähän ulkoileenkin ja nauttimaan raittiista ilmasta, mutta eihän tonne vesisateeseen mene Erkkikään käppäileen.
Tänään tosin päätin, et nyt saa tuo ilmojen parantumisen odottelu loppua ja alan panostaan sisäliikuntaan sitten. Tänään ajattelin mennä spinning-tunnille fillaroimaan piiiiiitkästä aikaa. Nyt keskitytään liikuntaan ja muutenkin terveellisempään elämään yms. (Hih.. TAAAAS!? Jonkun sadannen kerran...) Tuskinpa siitä ainakaan mitään haittaa tälle vauvaprojektille on ja jospa sitten tuo aikakin menis nopeammin ja uudet jännäyspäivät olis ennemmin kuin ehtii huomatakaan...

Huomenta! Ovistikuista: Miulla tuli kaikkina viitenä päivänä samanvahvuinen haalea viiva eli kaiketi ovista ei sillon ollu...Joku kun sanoi, että tikkuun saattaa tulla joka päivä haalea viiva läpi vaikkei ovista silloin tikutuspäivänä olisikaan... Tiiä noista, en oo kun sen yhden kerran niitä testejä tehny, mut kattoo nyt tarviiko lähikuukausina alkaa seurailemaan niitä oviksia tarkemmin, jos ei tärppiä ala kuulumaan...

Mulla lähti käyntiin 39. päivä ja edelleenkään ei tätiä näy... Aaaaarrrrgh! Huomisaamuna on pakko tehä testi, kun ois ne bileet tiedossa lauantaina, että uskaltaako sit hyvällä omallatunnolla jotain ottaa... Tottahan se nega sieltä tulee, mut ahistaa kun ei niitä menkkojakaan kuulu! Jonkun verran napakampia vatsavihlaisuja ollu tän viikon, mut ei muuta...

Juu, kyllä ahistaa nuo kelit mitä on ollu taas viimepäivinä... Meille päin ois kyllä ens viikolla luvassa kovempaa pakkasta, ihan kiva vaihteeks. Lunta tosiaan sais tulla, meillä sitä vähän on, maa valkosena, mut ei kuitenkaan hiihdettäväks asti... Semmonen 20 senttiä ois ihan kiva, jos satas lisää...

En tajua??..viime yönä hikoilin niin, että paita ja tyyny kastu..luulisin, että joku kuumeen lasku systeemi..mut nyt aamulla huomasin, että rintojen jomotus oli kadonnut..siitä sit masennuin, että menikö mun vähäisetkin mahikset siinä..:(
No olen taas maanpinnalla, kun noi oireet sai pikkasen jo leijumaan pilvissä ja ajatteleen liikoja! tästä lähtien en anna yhdellekään oireelle ajatusta..siis siihen asti kunnes se plussa joskus kenties saattas mahdollisesti edes vilahtaa...

Joo noi ilmatkin alkaa ärsyttään, kun koiriakaan ei viiti pahemmin lenkittää...

Mie vuanille peukkuja!! toivotaan, että plussaa pukkaa niin menee bileet sivu suun tai ainakin kuivin suin;)..tai voithan sit huijata ja ottaa omat juomat mukaan esim. sidukka pulloon limsaa:D..ja sit leikkiä kovasti päihtynyttä:)

Juu olisin kyllä kerrankin iloinen, jos bileet menis sivu suun ja vielä kuivin suin istuessa :D Mikäs oiskaan sen ihanampi syy istua kuivin suin ku plussatesti.... *leijuu taas vaaleanpunaisissa ja -sinisissä pilvissä ja vauvahaavemaailmassa... POKS! Kupla puhkesi ja paluu todellisuuteen.

Noh, katsellaan huomisaamuna lisää, että tuunko kiljuen tänne vai vähän matalammalla profiililla... Jos surunaamalla, ni otan kyllä la sit varmaan murheeseen, kun ylipäätään voi juoda... (todella viisasta...) Jos taas mahdollisesti plussaa näyttäs, en niiltä kavereilta vois totuutta salata, kun huomaisivat heti, että en polta :) Tupakointi kyllä loppuu siihen paikkaan suoraan, jos testi joskus plussaa näyttäs...

Täällä tehty negatesti aamulla, niin kuin jo ounastelinkin. mut periaatteessa hyvä vaan et tässä kierrossa ei tärpännyt kun on reilu 2 viikon päästä tuo ulkomaanmatka. saanpahan ainakin siellä bilettää niin paljon kuin vaan sielu sietää ;)
ja seuraava oviskin olisi sitten juuri matkan aikana ja siellähän tulee luultavasti touhuttua lakanoiden välissä melkein joka päivä joten asettelen jo toiveita ensi kuulle :D

mie vuoan: peukkuja paljon sinulle että plussa sieltä tulisi!!

täällä päin kanssa keli tosi ankea ja pihalla on niin liukasta etten uskalla edes koiran kanssa lenkille lähteä. Sen verran kovaa vetää että hyvä kuin kuivalla maallakaan pysyy sen kanssa pystyssä :D

Pahoittelut myös Jenniselle negasta! Mut tosissaan mä kyllä meinaan ihan kaikille peukuttaa siihen asti, kun se täti kaartaa paikalle! Koska me kaikki muistanemme vielä Miisan tarinan... ;)

Mistäs ihmeestä teillä sitä jäätä on tullut? Lumesta? Pakkasta ollut? Täällä etelässä kun on kyllä ollut ihan vesikeli ja plussaa ainakin jo viikon päivät, jos ei kauemminkin ja ihan paljasta asfalttia ja vihreetä nurmikkoa vaan maassa... Ei olis mitään tietoa vuodenajasta, jos ei siis tietäis... Uuden vuoden jälkeen taisi parina päivänä sataa lunta, et saatiin vähän maata valkoiseksi, mutta se siis on jo pitkään ollut muisto vaan... Tais se lumi tasan kaks päivää näkyä.

Lähettäkääs tänne vähän työmotivaatioo! On vähän päässyt hukkumaan...

Tänne kans työmotivaatiota jos sitä jollain on ylimäärästä :)

Pistetäänpä gallupia: Minkälaisessa työssä olet, oletko tyytyväinen jne, ja mitkä fiilikset mahdollisesta äitiyslomasta! Tästä on tainnut olla ennenkin puhetta mutta muistin virkistykseksi :)

Olen ite vakkariduunissa johon olen suht tyytyväinen. Siistiä toimistotyötä joka joten kuten vastaa koulutusta joka siis on kv-kaupan alalta. Vastuuta haluan tulevaisuudessa läjäpäin enemmän mutta näin äitiyslomaa toiveillessa olen tilanteeseen tosi tosi tosi tyytyväinen. Sitä en kyllä osaa enkä uskalla arvailla miten työnantaja suhtautuu joskus aikanaan niihin uutisiin! Luulen kyllä ettei se tule olemaan yllätys koska sitä painostusta tulee ihan täällä duunissakin, 26v avoliitossa oleva nainen... Mikä enempi pelottaa on se, että mihin hommiin sitä aikanaan palailisi ja minkälainen on tulla takaisin samaan firmaan.. mullakun ei tietenkään ole asiasta minkäänlaisia kokemuksia!

Joo mie voisin kans sitä työmotivaatiota ottaa...Onkin ollu ihan paska päivä, toisten (huolimattomuudesta johtuvia) mokia selvitelly/raivannu tän päivää... Oon siistissä sisätyössä, tietoliikennealalla. Pidemmän päälle tylsä työ, huono palkka, mutta jotain on tehtävä elääkseen... Tässä työssä oon ollu jo 3 vuotta. Äitiyslomalle jäännistä en osaa sanoa, työnantajasta johtuen kuitenkin paikka ei miulle täällä pysy. Jos siis takaisin haluan samaan paikkaan, niin on haettava uudestaan uutena työntekijänä... Saattas sitä varmaan helpommalla päästä takas, kun on kokemusta, mut ei varmaan samoihin tehtäviin eli varmaan joutusin ihan johonki muuhun hommaan missä vaan työvoimaa tarvitaan sillä hetkellä... Työnantaja ois varmaan ihan ilonen miun puolesta, että ei ole onneksi meidän lähin esimies semmonen tyyppi joka paheksuisi tai jos tulee enemmän poissaoloja esim. lääkärikäyntien/neuvoloitten takia, niin on ymmärtäväinen niiden suhteen... Onneks sen suhteen voin olla hyvillä mielin, että ei tarvitse panikoida sitä...Ihan siis iloisena kyllä menisin kertomaan pomolle uutisia jonain päivänä :D

Lisäkysymys galluppiin: Missä vaiheessa ajattelitte kertoa pomollenne uutisen, kun saatte tietää olevanne raskaana?

Itse ajattelin, että jos ne ekat kriittisimmät viikot menee hyvin, että ei ilmaannu ongelmia, niin varmaan sen ensimmäisen ultran jälkeen vois ilmoittaa ilouutiset :)

Siis mitä? Miten niin työpaikka ei olisi odottamassa sua äitiysloman jälkeen? Jos se on vakkaripaikka niin kyllähän se paikka odottaa sua, eikä sun tarvitse siihen hakea uudestaan..