Alkumetreillä 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miini-81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuuhan Amilda kertoo fiiliksiä, jos tärinältä pystyt kirjottamaan :D Miulla menee tää loppuaika täällä duunissa (1h 15min) päivitellessä vaan tätä sivua, että joko oot tullu linjoille... :)

Kiitoksia kaikille irmusti onnitteluista! hirmu liikuttavaa, kun ootte noin mukana tässä... Just vasta kerroin miehelle, kun se tuli pelistään ;) Aika pölähtänyt, mut onnelinen tuo oli! Oon vieläkin ihan sekasin, mut tuun sit maanantaina kertoon paremmin kuulumisia...
Mukavaa viikonloppua kaikille!

Onnee teille vielä ihan hirmusesti!!! *halaa kovasti... Ihanaa viikonloppua teille! Pääsette sulattelemaan uutista :) Mie tuun sit maanantaina linjoille vasta 13 maissa (iltavuoro)...

ONNEA AMILDA!!!! Mukava kun tärppäsi näin pian!

En ole vielä ehtinyt postia laittaa, mut viikolla laitan. Tämän viikonlopun teen töitä pitkästä aikaa. Väsyttää ihan kaameesti ja vielä ei toivoakaan petiin pääsystä. Plussa-onnea kaikille hirmuisesti ja pahoittelut teille jolla täti tuli visiitille. Ensi kiertoon täysillä sitten, pian se tärppi tulee teille :)

Hyvää yötä daamit :)

Huomenta tyttöset! Se olis maanantai taas ja piiiiiitkä työviiko edessä!

Mulla on nyt sit kolme testiä (ja kahta erimerkkistä) testiä tehtynä ja jokaiseen tuo haamuilu on tullut, ja tänä aamuna jo hieman tummempikin viiva, niin ehkä se nyt sit vaan on uskottava, et totta se on. Raskaana täällä ollaan. Jotenkin sitä ei vaan oo antanut itselleen vielä lupaa iloitaa asiasta sen enenmpää, kun ei noita oireitakaan oo oikein ainakaan vielä tunnu. Rintoja vähän aristaa, mut siinä kaikki...

Tässä on kyllä vieläkin vähän ihmeissään, et mitä tässä nyt tulee tapahtumaan... Tunnelmat on tosi ristiriitaiset. Hirveesti tekis mieli iloita ja ahmia netin täydeltä tietoa asiasta, mut toisaalta on hirvittävä pelko persuuksissa, et tässä nyt voi käydä vielä ihan kuinka vaan. Ei uskalla iloita täysillä, ettei sit vaan tipu ja korkeelta takas todellisuuteen ja maan pinnalle sieltä pilvistä sit, jos jotain käykin.

Pippalot meni ihan kivasti - join vichyä sidukkapulloista ;) Pari röökiä kävin vielä polttamassa (ne viimeiset sit) ja porukka ei epäillyt mitään. Aluks ajattelin, et voin huoletta sen pari sidua juoda, kun olen tosissaan niin alussa (3+5), mut jotenkin ei vaan maistunut!!! Jotenkin mieli vaan pisti vastaan, vaikka tiedän ja olen lukenut useesta eri lähteestä, ettei pitäis olla mitään hätää saati haittaa siitä vielä näin aikasin, sillä harva ihminen edes ihan niin ajoissa saa minkäänlaista tulosta vielä noin aikasin. Olen lukenut, ettei niin aikasessa raskaudessa nautitut "kielletyt ainesosat" vaikuta vielä mihinkään mitään... Ja eilen vielä join ihan normisti kahvia, mut tänään (4+0) mulla alkoi sit täysin ehdoton "alkoholiton ja tupakaton ja muki päivässä kahvia" -aika. Tsempatkaa mua siihen!

Paljastui muuten siellä lauantaisissa pippaloissa, et yksi kaveri saa syyskuussa vauvan. Siis ei oo todellista!! Sillon, kun alettiin viime loppukesästä suunnitelemaan lapsen saantia, ajateltiin et tullaan yllättään kaikki ällikällä. Kuitenkin tässä välissä ennen kun tämä plussa nyt tänne pärähti, on kaveriporukasta tullut yllättäjät jo heinäkuulle, elokuulle ja nyt syyskuulle. Me tullankin sit vasta lokakuulle ja tuskin on enää kenellekkään mikään yllätys, kun tuntuu, et kaikki on yhtäkkiä alkanut kaveriporukasta sikiään. Juurikin tämän viimeisimmän ilmoituksen jälkeen porukka oli, et nyt ei kyllä enää yllättyis, vaikka kuka ilmottaisi vauva uutisia. Arvatkaapa vain kuinka paljon olis tehnyt mieli sanoo, et täällä on jo lokakuullekin tulossa vauva! Äijä jo puhukin, et on sit ihan sairaan monet varpajaiset tulossa kaksien polttareiden ja kaksien häiden lisäks, et on tää vuosi yhtä juhlintaa. Ihan uskomatonta! No, mut onpahan mulla sit ainakin äippälomalla seuraa :D Ja voidaan sit vuoroin olla toistemme apuna, jos haluu pitää vaikka vapaailtaa ;)

Tekstiä tulis vaikka kuinka, mut nyt on oikeesti mentävä töitäkin tekeen...

Voi että Amilda,onpa ihanaa että saitte plussan:)Mä oon ihan kade;)Kunpa sais itsekin ens vloppuna.Täällä on oireita edelleen,tiiä sitten onko vaan mielen kepposia..Mieskin on nyt kyllä hieman innostunut oireiden perusteella.Mut jotenkin vaan pelottaa että jos tää onkin vaan kuvitelmaa..Lauantaina aattelin testailla.Eilen käyttäydyin kyllä ihan kummallisesti että itellekin tuli olo että olenkohan raskaana.Ku eka pillitin(itken yleensäkin todella helposti)että ei meille nytkään tule vauvaa ku mahas tuntui vihlaisuja(pitääkö tarkkailla jokaista vihlaisua niin tarkkaan..)mutta olin jo lopettanut itkemisen kun aloin pillittää uudelleen yhestä ihan olemattomasta asiasta ja samantien jo nauroin ku mies katsoi vieressä ja pohti että oletkohan sä raskaana:)Kun kyllä mun mielialat yleensäkin vaihtuu nopeasti mutta ei nyt ihan noin nopeasti että itken ja nauran yhtäaikaa.Tuntui ihan kummalliselta:)

ONNEA AMILDA!!! :) Ihanaa!!

Luulen et yllärimomenttia paljon kivempaa on se että on äippälomalla seuraa ja että lapsosella on heti monta kaveria tiedossa, mikä sen loistavampaa?!

Minisun, toivotaan sullekin sitä plussaa, pääsisit pitämään seuraa Amildalle tonne toiselle puolelle :) Tosin toivon ettette katoa täältä mihinkään vielä pitkään pitkään aikaan! Vasta sitten kun kaikki on saatu sinne toiselle puolelle ;D

Juu, ei oo pelkoo - en mä täältä viä mihinkään katoa ;) Ette te musta niin helpolla eroon pääse! Eihän musta edes tunnu, et olisin raskaana. Siis hyvähän se on, ettei niitä oireita oo, mut kun sit taas on ittellä sellanen epätodellinen olo ja epäilee kokoajan sitä, onko tää nyt pelkkää kuvitelmaa. Vaikka sitä yrittää ittelleen toitottaa, ettei ne 3 testiä voi valehdellakaan...
Mä oon ollut nopee ja tilasin netin kautta itselleni jo varhaisraskauden ultran. Sillä mun lekurilla oli seuraava iltapäiväaika täällä meillä päin (pitää useissa eri yksistyisissä lääkäreissä/sairaaloissa Uudellamaalla vastaanottoa) vasta 17.3. joten sillon vasta sit. Sillon mulla olis sit jo 9+0. Siis, jos nyt ei ennen sitä mitään traamaattista itsestään poistumista tapahdu... Siihen on vielä niiiiiiin pitkä aika.

Mä oon jo täällä ihan malttamattomana siitä, et koska saan kuuluttaa asiasta koko maailmalle. Täytyy nyt ainakin tuohon ultraan asti jaksaa, et tietää edes, onko siellä ketään ja ketään, joka on edes elossa.
Anteeksi hirmusti tämä omanapaisuuteni. Oon vaan niin tohkeissani täällä kun voin puhua tästä. Eihän kukaan vain loukkaannu tästä? Miehellänihän meni jo eilen ihan hermot muhun, kun en kuulemma muusta jauhanut - saatiin pikku riitakin jo aikaseksi, kun mun mielestä se ei oo tarpeeksi kiinnostunut ja innostunut asiasta ja sen mielestä taas mä en osaa mistään muusta puhuakaan. Oli ihan kauhuissaan, et tätäkö tää on seuraavat 9 kk ;) No, ehkä tämä tästä rauhottuu, kun tottuu ajatukseen...

Hirmusti plussatuulia minisunille! Kuulosta lupaavalta... bd bd bd bd !!! Juu tuu mun mukaan tonne toiselle puolelle sit. Enhän mä sinne yksin uskalla... ;)

Moneltas sulla Miini on tänään se lekuri? Muista olla tiukkana! Ja tietty tuu juoruamaan meille heti, miten siellä sit meni...

Tää lähtee nyt aamukahville (tai siis pikku kahvilirulle :( ) ja moikkaileen kaikkia työkavereita..

Amilda sanoi: Anteeksi hirmusti tämä omanapaisuuteni. Oon vaan niin tohkeissani täällä kun voin puhua tästä. Eihän kukaan vain loukkaannu tästä?

Mahtavaa, kun joku plussaa eikä heti häippäse palstalta vaan jää kertoon tuntemuksistaan!! Eli mie ainakin innolla luen sun kuulumisia..eli antaa tulla vaan:)

Niin ja Miini tule raportoimaan miten sulle kävi!

Amilda mä en ainakaan loukkaannu, päin vastoin! Ja noin alussa tämähän on niitä ainoita paikkoja missä uskaltaa kunnolla iloita ja tuuletella, antaa tulla vaan, päästään siivellä vähän iloitsemaan täällä! Eikä haittaa vaikka muutkin plussanneet palstailee täällä, ei mua ainakaan!

Mä lähden lekuriin vasta iltapäivällä. Ja mua jännittää, hui. Yritän sanoa että asia tosissaan häiritsee ja jotain selvennystä siihen täytyy saada. Mut pääsen kertomaan ne kuulumiset sitten huomenissa vasta. Harmi etten heti pääse tänne hihhuloimaan :)

Amilda monentenako kp:nä sä teit eka testin? Kun jännäyslistassa oli 14.2..Eli aikasin sulla näkyny:)

Mulla viikko menkkoihin..olo normaali verrattuna pariin viime kuuhun eli menkat tulee 100 varmasti..mut tää kuuhan oli tavallaan taukokuu;)

Juu, mä sain tosi-tosi haalean haamun siis lauantaina kp26/rv3+5. Samoin eilen oli tosi vaalea haamu vaan + ovistestíin selkeä plussaviiva (juu, oon kuullut, et ovistesti voi näyttää raskuaden) ja sit tänään kp28/rv4+0 sain jo raskaustestiinkin melko selkeän viivan - tosin vieläkin selvästi vaaleamman kuin kontrolliviiva. Et tosi ajoissa kuitenkin näkyi ja kun nuo testit on juurikin joitain netistä tilattua "mitä lie" testejä. Sen takia tässä onkin ollut pikku pelko persuuksissa, mutta kyllä se nyt vaan on uskottava, kun oon kokeillut niin liuska- kuin puikkotestejä + ovulaatiotestiäkin ja kaikkiin se viiva ilmestyy... Oli halpiksia tai ihan mitä vain testejä.

Kiva, että jaksatte mun jaaritteluja vielä :) Nyt sitä tuntuu olevan tätä höpöteltävää ja ihmeteltävää kerrakseen...

Ihan loistava tilanne sulla Amilda, että kaveritkin on päättäneet alkaa lisääntymään :) On varmasti mukavaa käydä sitten yhdessä vaunulenkeillä ja muutenkin jakaa kokemuksia. Asutte ilmeisesti kaikki samalla paikkakunnalla? Mulla kaikki kaverit on hajaantuneet ympäri Suomen, ja mokomat meinaa tällä hetkellä enempi suunnitella eroja kuin vauvoja :( Mutta kun esikoinen oli pieni, niin silloisella paikkakunnalla järjestettiin sellasia äititapaamisia, ja ne oli kyllä ihan loistavia. Oli tosi mukavaa kahvitella kerran viikossa ja sai vertaistukea yllin kyllin.

En tiedä onko täällä uudella kotipaikkakunnalla mitään vastaavaa, mutta onhan toki jotain mll:n tai seurakunnan päiväkerhoja ainakin.

Niin ja ilman muuta Amilda pysyt täällä juttelemassa, alkumetreillähän olet edelleen/taas! Ja muutkin plussanneet vois ilmoitella itsestään, jos taustailette täällä vielä :) Ei kannata vielä huolehtia oireettomuudesta, mulla ainakin alkoi esikoisesta pahoinvointikin vasta joskus viikolla 6, eli pari viikkoa plussatestin jälkeen. Sitä ennen oli vaan rinnat vähän kipeänä ja painontunnetta alavatsalla.

Heippa! Selviydyin duuniin, ei mitään tekemistä taaskaan, joten palstailen siis koko päivän/illan täällä :D

On kyllä ihanaa, Amilda, kun saitte sen plussan!!! Eikä haittaa tippaakaan, että kertoilet täällä fiiliksiä, koska ihan varmasti meillä jokaisella tulee olemaan pää pyörällä ja täynnä kaiken maailman ajatuksia/kysymyksiä, kun se plussa joskus tulee :)

Voi vitsi, kun tässä ite bongais vaan sen oviksen, niin pääsis sitten jännäämään! Kun ei oo tosiaan tietoo vielä tästä kierrosta, niin jospa niistä tikuista ois hyötyy, mitä tilasin...Eilen alotin tikuttamaan (hyvissä ajoin, kp9) ja pitää tässä nyt useampi päivä vielä jatkaa, kun mistäs sen tietää, jos tää toka kierto onkin vaikka vaan 25 päivää, vaikka normaalisti miulla oiskin kait sen 30 päivää...

Juu, on tullut kyllä niin puun takaa näitä raskautumishuhuja täällä mun kaveripiirissä, ettei mitään rajaa.. Mutta en valita! Aivan mahtavaa, kun on jo raskausaikana ja sit vauvojen kanssa ihmisiä, joiden kanssa voi viettä aikaa (on siis näitä nykyisen kotikaupunkini kavereita) ja jakaa näitä juttuja, koska eihän niitä nyt lapsettomille ja niille, jotka ei edes haaveile, voi samalla tavalla jutella. Mua ei olis ainkaan vielä vuosi sitten kiinnostanut tippakkaan jonkun avautuminen raskaudesta/lapsesta... Itseasiassa jo tuolla viime viikonlopun kemuissa taisin jutella eniten juuri näiden kolmen raskaana olevan kanssa (yllättäin). Olisi niin tehnyt mieli kertoa, mutta sain pidettyä onneks suuvärkkini kiinni vielä...

Ihanaa Amilda, kun on sitten samassa tilanteessa olevia ihmisiä siinä lähellä kenen kanssa voi jutella kaikesta asiaan liittyvästä! Mie en oo kertonu kun kahdelle kaverilleni tästä meidän yrityksestä ja kumpikaan niistä eivät vielä ns. haaveile perheenlisäyksistä, ei siis oo heille vielä ajankohtaista, niin miulla ei oikeestaan oo ketään kelle jutella näistä ihan livenä. Tää ketju on siks tosi tärkee! Mut tähän jää hitto koukkuun :D

Amilda, mulla on edelleen ihan samat epätodelliset fiilikset kuin sullakin. Enkä uskalla irrottautua vauvahaave-puolelta ennen kuin tiedän että vatsassa elää, eli siis sydämen syke todetaan. Mulla on ultra 7+jotain. Nyt siis 5+2. Kävin jo perjantaina ultrassa katsomassa että kaikki oikeat systeemit on oikeilla paikoillaan, tuulimuna ei siis ole vielä poissuljettu ennen kuin syke näkyy. Mulla ei ole oireen oiretta, siksikin todella epäuskoinen olo.

Mutta tervetuloa kurkkimaan tuonne Odotus-puolen Ajatuksista odotukseen-ketjuun. Olisi kiva kirjoitella toisen samoilla viikoilla menevän kera. Vaikka en aio kyllä haaveilijoita jättää, on niin hyvä ryhmä meillä. Niin kuin teilläkin!

Plussatuulia muille!!!

Huomenta vain tälltäkin!

Juu, täällä kanssa odotellaan Miinin lääkäriraporttia.. Tulehan kertoon, kuinka siellä meni ja mitä se lääkäri sulle sano!

Hih, täällä tulee parin viikon päästä jälleen vichyä sidukkapullossa bileet. Kaveri, jonka lapsi on nyt kohta 5 kk soitteli, et vihdoista viimein uskaltaisi jättää vauvansa vanhemmilleen hoitoon ja haluaisi järkätä itselleen ja miehelleen arjen nollaus - pippalot! Kutsui meidät niille istuun iltaa ja sanoi, et nyt sit vedetään oikein kunnon nollaukset, kun ei oo reiluun vuoteen käyty bilettään. Pakkohan sinne on mennä, kun on yllätyksenä omalle mieheleenkin tuon vapaan viikonlopun järkännyt, että saavat aikaa ystävien kanssa illanistimuseen ja bilettämiseen. Täytyy vaan olla hegessä mukana ja juoda taas vichyä sidukkapullosta ;)

Yhteistyössä