Alkumetreillä 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minisun..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pienen tauon jälkeen tervehdys kaikille. Työmotivaatio puuttuu myös täältä. Itselläni on vakkarityöpaikka ja hyvä paikka onkin, mutta on sen eteen ensin opiskeltukin monen monta vuotta. Kuitenkin ajatukset ei ole pyörineet työn ympärillä enää aikoihin. Jos raskautuisin niin kertoisin ilouutisen sitten kolmen kuukauden vaiheilla.
Tämä työhän odottaa mua, mutta kyllä vaan tämä äidiksi tuleminen/yrittäminen on nyt se ykkös projekti mun elämässä, että vaikka joutuisin jostain syystä vaihtamaan työpaikkaa niin ei haittais yhtään.
Kävin eilen gynellä ultrassa; kaikki näytti olevan hyvin, paitsi että munasarjoissa oli vähän hiljaista (nyt pitäis olla jo näkyvissä kasvava rakkula), kuitenkin veriarvot kaikki kohdallaan. Niinpä nyt yritän bongata ovista tai vahvistaa ettei ovista tapahdu. Ja silleen edetään. Nyt on kp 12/29.
Mun ongelma on nyt lähinnä että ajatukset pyörii vain tän kuumeilun ympärillä, että siksi on työmotivaatiokin nollissa.

Moikka moi.

Täällä mulle selvisi yksi juttu viime kierrosta: ihmettelin painon tunnetta alavatsassa ja kipuja (erityisesti oikealla puolella), jotka sitten loppui kuin seinään. Luulin jo melkein olevani raskaana ja virtsatietulehdustakin epäilin... Mutta kas vaan, sehän olikin ilmeisesti supervoimakas ovis, joka tuli aika myöhään. Siitä vajaa pari viikkoa niin täti kurvasi paikalle. Toissapäivänä alkoi samanlaiset nippailut, mutta nyt paikallistin ne vasemmalle puolelle. Eilen ne loppui. Ihan ihmeellistä. Ei mulla ennen ole mitään oviskipuja ollut. Ne on siis ihan kunnon kipuja, joita ei voi olla huomaamatta. Ihan tyhmä olo, miten en heti hoksannut. Noh jooh, olenpas taas vähän viisaampi oman kroppani toiminnoista.

Nyt saa sitten jännätä, säilyikö sunnuntain touhuiluista siimahäntiä tiistaille asti. Tai oliko munasolu matkalla vielä keskiviikkona, kun seuraavan kerran kellistin miehen...

Työpaikasta oli kyselyä. Minä olen määräaikaisena nyt vuoden sopparilla. Monet on täällä työpaikalla puhuneet, että vakipaikkaa ois luvassa kunhan maltan odottaa. Esimies ei kuitenkaan ole mitään luvannut, enkä nyt halua sen takia siirtää vauvayritystä, että vuoden päästä ehkä mahdollisesti ois vakipaikkaa tarjolla. Esikoinenkin kasvaa koko ajan ja ois jo korkea aika saada leikkikaveri alulle. Jos nyt tästä raskaudun, niin esimiehelle varmaan kertoisin vasta sitten kun maha näkyy... Ellei tarvi raskauspahoinvointien tms. takia pyytää saikkua.

morjens!
Harmi Jenninen :( Mutta voihan se aina olla myöhäsempi yritys parempi ;)

Ite en oo vielä töissä vaan opiskelija. Harjoittelua tässä juuri aloittelemassa ja jos hyvin käy niin lopputyökin olisi tehtynä tässä kesän jälkeen. Nooh saapi nähä :D Syksyllä olisi sitten viimonen opiskelusyksy ja nyt tietysti riippuu miten toi nappaa niin käyn sen joko heti pois alta tai sitten pidän vuoden tauon opiskelusta ja sitten ens syksynä uudestaan. Harmittaa vaan vähän ku jos olis tärpänny ekoista kierroista niin olis hyvin kerenny olemaan sen vuoden poissa mutta nyt saattaa toi laskettuaika sitten livahtaa vaikka syksyn puoliväliin ja sitten onkin hankalampaa miettiä miten noita opiskeluja tekee. Mutta eipähän mulla kiirettä ole valmistua kun noita rästikursseja on kuitenkin vielä tekemättä :( :)

Täällä ei tätiä näy eikä kuulu vieläkään. Lämmöt on ollu n.1 viikon ehkä puoltoista koholla, sellasta 37,1. Pikkusen tukkonen nenu eikä vatsassa tunnu minkään näköstä kipua edelleenkään! Pientä, hyvin pientä nipistelyä, kutinaa tuntuu aina välillä. Mutta, toivon parasta ja pelkään pahinta!! luulen että se täti hyökkää taas kehiin lähi päivinä...Helvetin väsyny kyllä oon ollu, tuntuu et voisin nukkua koko ajan, mutta sen laitan ihan aamuvuoron piikkiin! Jep, pessimisti...

Galluppia: itse olen tehtaalla töissä, ollu n. 1,5 vuotta. Siellä ollaan yleisesti ottaen suhtauduttu hyvin raskauksiin ja äitiyslomiin, joten en ota siitä tressiä:) Ja uskon vakaasti, vaikka ei olekaan vaki paikka, että takasi pääsen heti ku mahdollista. Siis jos enää haluan koska oman alan töitähän en nyt tee ja välillä tuntuu, et mieli tekee jo tehdä oman alan hommia. Jos sitä vaikka vaihtaiskin työpaikkaa! Nyt en oo viittiny edes harkita alan vaihtoa, kun on tämä oma "projekti" päällä :)

Mulla on kans siisti sisätyö - lähinnä työpäivät menee tietokeneen ääressä istuen ;) Vakituisena olen ja tuossa syksyllä tuli jo 4 vuotta täyteen. Tykkään ja viihdyn kyllä työssäni, mutta mielelläni jäisin kyllä äippälomalle välillä... Mulla on kyllä siinä mielessä loistava työ, kun mulla on liukuva ja joustava työaika ja oma työhuone, niin saan ihan omassa tahdissa keskittyä töiden tekoon ja välillä vähän muuhunkin, kuten nykyään tähän palstailuun ;). Ainoa miinus puoli on pitkä työmatka (n.50 km), mutta siihenkin oon jo tottunut... Töissä raskaudesta kertoisin varmaan kanssa niitten maagisten 12 viikon jälkeen, että kerkee sijaisen perehdyttään kaikiin mun töihin. Mun työ on niin monitahoista ja laajaa tällä hetkellä. Ja hommaa on hirveesti...

Kukas meistä meinaa sen tammikuun plussan päräyttää?!?

Jahas... Se taitaa tuo tinttiliini ollakin! Siis se tammikuun plussaaja ainakin... Kovin on ainakin oireet lupaavat!!!
Koskas tinttiliini meinaat testata? Huiiii.... bd bd bd bd bd

Täällä tuli tuossa illalla eka tuhru et kyl ne menkat sieltä on alkamassa.Enää ei harmitakaan niin kun olin ihan varma että ne alkaa.Enemmän ois harmittanut jos niitä olis joutunut odottaa pitkään kun kuitenkin tuntemukset oli sellaset et ne alkaa..
Päätettiin miehen kanssa tänään että mennään ehkä alkukesästä jonnekin matkalle ulkomaille kun ei tota tärppiä vielä tullut niin jos seuraavis kierrois raskautus niin vois vielä matkustaa alkukesästä(toivottavasti),mukava kun saa muuta ajateltavaa tän vauva-asian tilalle:)
Gallupiin:Mulla on siisti sisätyö terv.huoltoalalta.Vakipaikan sain nyt tammikuussa:)En ole miettinyt et koska työpaikallani kertoisin raskaudesta mut se saattaa kyllä aika alkuvaihees tulla esille,siihen malliin mua siellä seurataan:)Pomokin jo kerran sanoi et etkö ole jo ajatellut aloittaa lasten hankintaa:)Se on myös kätilö ammatiltaan et hyvä asenne on lasten saamista kohtaan.Ne olisivat vain erittäin iloisia jos ilmoittaisin uutisen ja lähes tulkoon odottavat sitä uutista jo..:)
Plussatuulia kaikille!:)

Huomenta! Selvisinpäs ajoissa töihin, niin pääsen aiemmin poiskin... Onneks on tää liukuva työaika... Ois 400 km ajomatkaa edessä, kun töistä pääsen... Ja voin siis huoleta biletellä huomenna, tein aamulla negan... :( Harmittaa hirveesti, mut yritän ettiä jotain positiivista; saanpahan sitten hna hyvällä omallatunnolla bilettää, varsinkin kun oon niin kauas menossa kyläilemään kaverin luo... Mut ei oo sen puoleen menkatkaan vielä alkaneet... Outoa...

Niin siitä työpaikasta vielä, oon vuokratyöntekijäfirman palveluksessa, niin johtunee siitä, että sama duuni ei odottele minua äitiysloman jälkeen, jos nyt joskus sellaiselle pääsis... Noin on siis käynyt muillekin ketkä meiltä on äitiyslomalle jäänyt, yks työkaveri jäi marraskuussa ja toinen jäi nyt ihan tämän vuoden puolella... Kolmen kuukauden palkka vielä tulee perässä, kun lomalle jää ja se on sit siinä.

Hihii... Niin mäkin olen ajoissa töissä ;) Tarkotus olis kanssa töitten jälkeen lähtee ajeleen mun kotikonnuille Tampereelle viikonlopun viettoon. Ihanaa!!!

Juu, mä olen kans tuota mieltä tuosta biletyksestä, et antaa palaa vaan vielä kun on madoliista. Ilo irti vaan! Vastuu otetaan sitten kun sen aika on ja se meille suodaan... Siihen asti elämme vain itsellemme. Joten oikein mukavaa viikonloppua Mie vuanille! Juhli, nauti ja rentoudu hyvällä omalla tunnolla.

Ihanaa, kun on vihdoin perjantai! Ei oo ollu helppo viikko ei...

Juu Amilda, aion bilettää nyt kyllä kunnolla, kun vielä kerran voin ;) En muista millon viimeksi oisin ihan baarikierroksella käynyt, niin ihan kiva päästä tuulettumaan kaverin kans jota vielä aika harvoin nään :) Ollaankin menossa viikonlopuksi sitten samaan kaupunkiin :)

Mukavaa perjantaita kaikille!

Paljon peukutuksia tinttiliinille! Mitä kuuluu Jenniselle ja Lydialle? Ja missä on Kesähelena?

Tarkennan vielä omia juttujani, eli mullakin on "siisti sisätyö", koneen ääressä istuskelen päivät pitkät. Olen osa-aikaisena ja samalla myös viimeistelen opintojani. Motivaatio meinaa välillä laskea noiden opiskelujuttujen kanssa, mutta vakaa aikomus on valmistua tänä keväänä.

Vastaanpa miekin galluppiin:
Tällä hetkellä en ole töissä, mutta olen tehnyt töitä vuokratyöfirman kautta..
Mievuan: miltä susta on tuntunu olla vuokrafirman työntekijänä? kiskovatko välistä vai saatko omasta mielestäsi hyvää palkkaa? Mie tein siivous ja maalaus hommia raksalla ja päätin, että en enää varmasti lähde takasi sillä palkalla ainakaan siihen hommaan;)
Nyt, kun on aikaa niin oon maalaillu tauluja ja näyttelykin ois ens kuussa tiedossa:)

Harmittelut mie vuanille negasta:/..mut edelleenkään ne menkat ei oo tullu:)

Rintakipu palasi eilen, kun jo aamulla luulin, että sinne ne oireet meni..Maha on turvonnut ja se painon tunnekin on..mahallaan en voi nukkua..ja aamullla heräsin pahoinvointiin mikä helpotti, kun nousin ylös söin banskun.. Nipistelyä tuntuu harvoin, mutta enemmänkin tuntuu kuin joku kutittais koko ajan napaa:) tässä sitä taas ollaan,oireita,oireita,..pitää ajatella, että nää on mun uusia menkkaoireita nii ei pety niin pahasti;)

Pahoittelut mie vuanille negasta ja minisunille tuhruista. Hyvä idea koittaa saada muuta uutta sisältöä elämään ettei liikaa ehdi murehtia vauvajuttuja! Stressaamallahan ne mahdollisuudet ei ainakaan parane. Ja odotusta odotellessa voi vielä nauttia elämästä suht itsekkäästi :) Siitä on turha potea huonoa omaatuntoa vaikka raskautta toivookin, siinä Amilda on oikeessa.

Ja siitä tulikin mieleeni, ihanaa kun on perjantai ja viikonloppu edessä!! Mulla ei kyllä oo mitään biletystä tiedossa, kotona meinaan siivoilla ja lueskella ja katella videoita. Ihanaa seki ku ei tarvi herätä ja lähtä mihinkään ellei halua! Etenki jos huomenna sataa niinku on luvattu... Sitte täytyy vaan haukkuvaukulle keksiä kaikenlaisia leikkejä että pysyy nahoissaan kun ei kunnolla pääse ulkoilemaan. Täällä tais olla muitakin koiraihmisiä.. te tiedätte mitä se on nuoren koiran kanssa :)

G: Ajattelin myöskin kertoilla mahdollisimman pian mutta kuitenkin aikaisintaan sen 12 viikon jälkeen. En yhtään tiedä miten meinaavat paikkailla mua mun poissaollessa, mutta reilumpaa on kun on kertonut heti... jännittää kyllä mitä siitä uutisesta tykkäisivät... olen ollut tässä duunissa nyt vasta vuoden, tosin vakkarina alusta asti. Haastattelussa mainittiin että ei väliä vaikka olet vauvantekoikäinen nainen! :) Lähtökohta on siis hyvin positiivinen mutta mikä on todellisuus.... sen ku tietäis...

Kyllä me näköjään tammikuun plussiakin saadaan! Niin hyvältä kuulostaa noi Tinttiliinin ja Mimosan oireet :D

Kyllä noista töitä mun mielestä pitää vaan ajatella niin että onhan se aina harmi työnantajan puolesta ja teettää sille lisähommaa kun joku jää äippälomalle mutta sepä vaan on se totuus että me naiset tehään niitä lapsia ennemmin tai myöhemmin. Ei siitä pidä ottaa mitään paineita tai muita vaan pitää olla ylpee siitä että on edes hedelmällinen ja saa kantaa omaa ihanaa nyyttiä mahassa! Tai niin mä oon aina ajatellut. Onhan nekin vaan ihmisiä ja varmaan suurimmalla osalla on itelläänkin niitä lapsia :D

niin ja viime aikoina olen tehokkaasti hoidellut noita hääjärjestelyjä ja eilen ku sitten mentiin katteleen ja kyseleen häämatkoja niin ei muuten tullu mieleenkään että voisin olla raskaana silloin! Tänä aamuna sitten tuli yks kaks mieleen et hei saankohan mä edes lentää sillon ja kantsiiko lähtee ees Thaimaaseen vauvan kaa?! Eli täällä on kyl noi stressailut unohtunut jo hetkeks :D Noh tähän tulee sitten aika dilemma ku matka pitäs varata ja pitäs tietää et tuleeko raskaaks vai ei!
Oispa menkat aina kahesti kuussa :)

mmintulle: (lainattu suoraan Finnairin sivuilta)

"Finnair noudattaa IATA-lentoyhtiöiden kansainvälistä suositusta jonka mukaan viimeisen raskauskuukauden aikana ei tule lentää eli lentomatkustaminen sallitaan 36. raskausviikon loppuun saakka (raskaus kestää 40 viikkoa). Lisäksi Finnair hyväksyy lyhyille kotimaan ja Skandinavian lennoille matkustamisen 38. raskausviikon loppuun saakka edellyttäen että raskaus on kehittynyt normaalisti, mitään raskauskomplikaatioita ei ole eikä merkkejä ennenaikaisesta synnytyksen käynnistymisestä ole.

28. raskausviikon jälkeen vaaditaan lääkärintodistus raskauden normaaliudesta. 28. raskausviikon jälkeen tarvitaan vain yksi lääkärintodistus ellei raskaudentilassa tapahdu muutoksia. Todistuksen raskauden normaaliudesta voi hankkia tarvittaessa jo raskauden kestettyä 27 viikkoa.
Lennonaikaisella matkustamon ilmanpaineen lievällä alenemisella ei ole mitään haittaa äidille tai kehittyvälle sikiölle.

Terve vastasyntynyt voi rajoituksitta lentää kaikilla yhtiön reiteillä 2 päivän ikäisenä."

Joten siis se on tosi lyhyt väli (max. kuukauden), jolloin ei voi lentää. Tai siis varmaan voisi, mutta lentokoneen henkilökunta ei halua ottaa riskiä, että vauva syntyisi koneessa lennon aikana...

nimim." joku, joka on tutustunut näihin juttuihin, koska meinaa ihan varmasti viim. kesällä lähtee johonkin reissuun. Oli raskaana tai ei"

Eihän raskaus nyt sentään mikään sairus ole - ihan normaalisti voi elää sen aikana ;) Lähestulkoon siis - kunhan vähän kattoo, mitä suuhunsa laittaa...

kiitos amilda! kyllä mä noita oon kans katellu ku niin kauheesti alko se Thaimaan matka himottaa :D Onhan toi kaikki varmaan totta että ei kauheesti vaikuta mutta mä ite epäilen et siinä aina kuitenkin joku pieni riski voi olla :D Tällänen pessimisti ku olen. Mutta varmaan me se matka otetaan! Koska haluun mennän mun rakkaan kanssa vähän rentoutumaan! Ja tietysti jo nyt haaveilen kaikista hieronnoista sun muista mitä sieltä saaa niiiin halvalla :D

Niin mäkin ajattelin että nyt kun en tästä kierrosta tullut raskaaksi niin matkallehan kesällä lähdetään:)Eilen sen vasta tajusin kun tähän asti en ollut ollenkaan ajatellut että voitas kesällä lähteä jonnekin..Ja mieskin onneksi innostui asiasta heti:)Se joutuu matkustelee työnsä puolesta niin ei ole aina yhtä innoissaan matkoista kun mä...
Koskas teiilä mminttu häät on?Ne on aina kivoja..:)Olettekos te muut jo naimisissa?Me ollaan oltu puolitoista vuotta ja kivaa on ollut:)

Me ollaan oltu yhdessä reilu 6 vuotta ja kihloissa 4½ vuotta... Naimisiin on tarkoitus kyllä jossain vaiheessa mennä, mutta ei sillä kiirettä...Lapsi saa tulla vaikka ensin, jos on tullakseen... Me oltiin viikko Egyptissä marraskuussa. Lämmintä oli +30 ja oli aivan täydellinen reissu! Itse en ollu käynyt koskaan Tallinnaa pidemmällä, joten matka lämpimään ja kulttuuriltaan niinkin erilaiseen ympäristöön oli mahtava elämys! Voin suositella muillekin ko. kohdetta :) Mutta nyt mukavaa viikonloppua kaikille! Palailen ma linjoille...

Jee, se ois tosiaan perjantai!! ihanaa kun saa taas pariksi päiväksi heittää koulustressin pois ja olla vaan :) itse siis en ole vielä töissä vaan opiskelen ja valmistun toivon mukaan jo ensi kuussa!

Miini, meillä kanssa on n 9kk koira jonka kanssa todellakin joutuu kehittämään vaikka minkälaisia leikkejä ym. jos pihalle ei pääse. Muuten alkaa tytsy käymään pikkasen ylikierroksilla :D

Kyllähän tänne nyt yksi tammiplussa on saatava! luotan teihin et joku vielä sen plussa tänne tuo!!

Murr, täällä ei vieläkään ole menkat alkaneet! tää on niin ärsyttävää tää oottelu ja vessassa ravaaminen tarkistaakseen että joko ne alkaa :/

Mulle on tullut joku kriisi tosta raskautumisesta. tai siis pari kuukautta olen bilettänyt vähän liikaakin, kun ajattelen että sit sitä ei enään voikkaan bilettää kun raskaaksi tulee. Yleensä en siis ole juurikaan juhlinut (max 5 krt vuodessa) mutta viime aikoina olen kyllä tuon luvun tuplannut :D

Toinen oli juuri tuo ulkomaanmatka. mun oli vaan pakko päästä nopeesti johonkin reissuun ennen kuin vauva tulee sillä sithän sitä ei reissatakkaan ihan noin vaan joten varasin tuonkin matkan ihan hetken mielijohteesta.

Niin ja me ei vielä naimisissa olla (vaikka aina siitä salaa haaveilenkin). yhdessä ollaan oltu neljättä vuotta ja kihloissa 2,5 vuotta :)

Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Me ei olla naimisissa, eikä kihloissakaan - yhdessäkin ollaan oltu vasta reilu pari vuotta. Mutta siis varmaa on, että tämä on minun elämäni mies ja hänen kanssaan tulen lopun elämääni viettämään. Siitä ei ole epäilystä. Ei kait tässä nyt muuten yhteistä perhettä oltaisi perustamassa. Meillä on molemmilla pari pidempää suhdetta takana, niin kyllä sen vaan tietää, että tässä se nyt on... En koe minkäänlaista tarvetta/kiirettä mennä kihloihin/naimisiin, koska meillä on hyvä näinkin ja eihän se mitään muuta. (Vai?) Toki jos tuo mies nyt sattuisi kosasemaan, niin toki myöntävästi vastaisin. Mitä tosin kyllä suunnattomasti ihmettelisin - sen verran juro tapaus tuo kuitenkin on. En näe sitä kosijana ollenkaan.. ;) Tosin jos taas itse ottaisin puheeksi kihlat, olen varma, että hän tokaisisi siihen, et "vaikka" tai "mennään vaan" ;) Mutta siis sen verran vanhanaikanen oon, että sitä en tule koskaan tekemään, joten voi olla, ettei tässä tule koskaan sit naimisiin mentyäkään. Vaikka mies usein puhuukin, ..."sitten kun ollaan naimisissa, niin..." yms. tähän tyyliin, en vaan jaksa uskoa hänen kosintaan. Todella suuri yllätys olisi, jos näin joskus pääsisi käymään...

Mä rakastan kanssa reissaamista ja tulen aina reissaamaan ainakin pari kertaa vuodessa - niin varmasti siis myös raskaana ollessa kuin lapsenkin kanssa. Viime vuonna tuli käytyä rantalomalla Goalla ja kaupunkireissuilla Budapestissä, Barcelonassa ja Riikassa.

Ihanaa, kohta pääsee lähteen viikonlopun viettoon!

Tää häipyy nyt viikonlopun viettoon ja toivottaa kaikille oikein mukavaa viikonloppua!
Palailen jälleen maanantaina linjoille!

Mutta siis toki käyn varmaan jossain välissä sen verran kurkkimassa, josko joku olis plussannut, joten pitäkäähän juttuja yllä munkin puolesta. ;)

Ihanaa perjantai ja aamuvuoroviikko ohi!! No, ens viikolla alkaakin sitte rankat yöt... Mutta täti ei ole vielä saapunut paikalle, eikä ole edes merkkiä antanut tulostaan. Ihan ministi välillä kutittelee ja nipistelee vatsaa ja kuten Mimonaki sano omista oireistaa ni täälläki on pientä painon tunnetta ja maha on aika turvonnu..?? En oo vielä testannu, odotan veilä viikonlopun yli (JOS maltan.. :D) En kyllä vielä toivo liikoja, voi olla että on vaa jostai syystä pitkä kierto.

Me ei olla myöskään kihloissa saati naimisissa, vaikka 4,5 vuotta ollaa yhessä oltu. Ei oikeen ole ollu kiirettä sen asian kanssa, mutta saa nähä mikä päivä tässä kihlaudutaan!

Yhteistyössä