Alkumetreillä 16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hertta81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ota Hertta banaani! :)
Mä olin joskus ravintolassa töissä ja otti päähän kun tupakoitsijat sai aina enemmän taukoja kuin me muut. Kostoksi alettiin sit käymään ulkona banaanilla työpäivän aikana. Toimi! :)

Joo, pitäs olla koko ajan jotain syömässä, niin unohtus se rööki... Kunhan vaan ei sit vaihtus se tupakka kokonaan karkkiin, koska sit on taas hirveet seuraukset nähtävissä... Paisuu kuin pullataikina... Äsken tuossa kyllä söin Tupla-patukan, kun niin hirveesti teki makeeta mieli, mut onneks mie aika harvoin syön suklaata. En oo mikään hirveen suklaanhimoinen, syön suklaata ehkä kerran 2 kuukaudessa... Joskus karkkia, ehkä 1-2 kertaa kuussa. Pitäs alkaa varmaan jotain purkkaa jauhamaan tupakan tilalle... Tai sit tehä rasiaan mukaan jotain hedelmäsettejä, pilkkoo hirveesti hedelmiä tai jtn vihanneksia ja syödä niitä... Pitääkin kaupasta alkaa niitä hamstraamaan!

6,5 tuntia ilman tupakkaa... Aaaaargh!!!

Heippa kaikille!

Oon huomenna jo kukonlaulun aikaan duunissa, joten tulkaahan kaveriks tänne jutustelemaan... :) Ei tarvii sit ihan koko päivää tehä vaan tylsiä töitä :D

Huomiseen!

Hertta

Äh ja puh. Pitäisköhän mun mennä jonnekin gynikselle.. mulla on yhä vaan -ällötietoa tulossa, skippaa jos ällöttää- valkovuotoilua ja nyt taas kohdussa nippailee. En usko et on hiiva, ei oo sellasia oireita.Ja sit taas, en usko et vielä voi todellakaan mitään toivottuja oireita olla.. ärsyttävää.

Onneks mennään tänään kavereille, toivottavasti saa vähäks aikaa ees ajatukset pois näistä tyhmistä kroppavaivoista..

Sori, olen tänään vähän ankea palstalainen, en saa ajatuksia vaan oiekin tuosta "oireilusta" pois.

Hyvä idea hertta ne naposteltavat, auttaa varmasti kun käsillä sit jotain viemistä suuhun.:D

Huomenta!

Onpas täällä ollu hiljasta eilen... Ei varmaan mitään ihmeellisempää asiaa nyt kellään ole, kun kaikki oottaa oireita :) Tympee odotusvaihe siis menossa... No ens viikolla on monella sit jännäyspäivä, niin saadaan taas oirekeskustelua aikaan... :D

Mie olin jo 6.00 töissä... Väsyttää hirveesti. Vieläkään en oo mitään töitä tehny, netissä vaan surffaillu... Nyt itse asiassa on aika hiljasta töiden suhteen, et ei nyt mitään ruuhkaa ole, joten voi taas hyvällä omalla tunnolla vähän hengähtääkin :)

Oireita: Rinnat on vähän arat ja jotenki tuntuu, et ois vähän suurentunu... Johtuu siis varmaan siitä, et on vähän turvonnu olo muutenki. Mahaa turvottaa ja vähän nippailee välillä... Siis taas vaan tulee ajateltua jokaisesta nipistyksestä, että onko tää nipistys nyt lopun alkua vai mitä? Ei pitäs noin tarkkaan kuulostella, kun hullukshan tässä kohta muuten tulee :)

Hertta 22,5 h ilman tupakkaa... Jeeee!!!

Huomenia täältäkin!:)

täällä silti kukun vaikka piti olla sitä muuta ajateltavaa;)..no kohta lähtään ulkoilemaan päiväks niin eiköhän saa muutakin ajateltavaa!

Hyvä Hertta siitäse lähtee!:) Muistan kun ukko lopetteli tupakan polttoa niin sillä kulki pitkään aski mukana..toi semmosta turvallisuuden tunnetta;)..varmaan pari vuotta lopetuksen jälkeenkin löyty viel se sama aski..ihan kuivuneita:) no ei siinä jos se vain autto

Tääl on tosi vetämätön olo..toissayönä huonosti nukuttuna väsytti sitten koko päivän ja sain ihanan pääsäryn..viime yönä nukuin hiukan paremmin mut silti tosi vetämätön olo..rintakipu vaihtelee..välil on ja välil ei..mahas on vieläkin se painontunne..

Katoitteko eilen sitä hmm..olikose joku sydämeesi kodin teen niminen leffa.. hiukan kummallinen, mut katoin vain sen takia kun siinä oli kokoajan joku raskaana;)

Hertta nuo nippailuthan johtuu siitä kun kohtu kasvaa..tai laajenee..eli ei huolen häivää;)

Hih, ukko on nähnyt parina yönä unta..ekana oli nähnyt sellaista, että minä olin testannut jollain, mutta se ei kuulemma ollut ollu raskaustesti..eli tais olla ovistesti..olin just ollu tulossa sanoon tuloksen niin kello oli soinu;)
No tänä yönä oli nähnyt taas, että olin ollut testaamassa..nyt raskaustestillä..olin tullut siihen ja sanonu et eipä siin mitään näkyny..ja kohta lisäsin että mut kyl siihen haalee viiva tuli:)

En oo kyl nähny ite nyt mitään tuohon viittaavia unia..mul onkin nyt semmoset pelonsekaiset tuntemukset..ajatukset heittelee ristiinrastiin:)..mut nytpäs lähen tuulettaan aivosolujani!

Juu, mie taas en pystys kantamaan tupakkaa mukanani, varmasti polttasin ne... Lopetin eilen aamulla siihen, ku askikin tyhjeni. Nyt oon siis ollu jo yli vuorokauden polttamatta!

Pitää vaan toivoo, et ei muusta johtuvia kipuja tuliskaan...

Mie homehdun sisällä ainaki tuonne puol 2 asti, sit pääsen kotiin...

Tulkaahan joku miun seuraks tänne... :)

Hertta

Tsaudi!

Herttis, hieno alku jo siun tupanpolton lopetuksella! Ja tupakoimattomuus onneksi vaan helpottaa koko ajan mitä pidemmälle pääset.:)

Mimonan perheessä on jo enneunia ja jännittäviä oireita! Olet tainnut jo hiippailla juna-asemalle?;)

Mulla taas vähän helpottaa noi mun vaivani.:) Mukavampaa.

Mutta kuulkaas leidit, mie luin eilen uusinta vauva-lehteä. Siellä yhdessä kysy-vastaa-palstalla,gynekologi selitti tuota hedelmöittymistä. Hän sanoi että hedelmöittynyt munasolu matkaa kohtuu noin 4-5päivän päästä ja sitten kiinnittyminen vie -oliko se nyt muutamia vai pari- päivää. Eli kun täällä monet puhuvat että se kiinnittyminen tapahtuu 6-7päivän päästä, tarkoitetaanko sillä tätä koko gyniksen selittämän prosessin viemää aikaa vai liikkuuuko taas tästäkin useita eri tietoja?

melli kp23/28-33

Heipä hei tytsyt!

Eiköhän sen tarkoita koko sitä prosessia eli noin viikon päästä alkio kiinnittyisi. Ainakin niitä kiinnittymiskipuja tai -vuotoja ovat jotkut bongailleet noin viikon päästä. Korjatkaa joku, jos oon väärässä.

Hih, hauskoja Mimonan miehen unet :) Toivotaan, että on enneunia.
Hertta on aika sinnikäs! Kohta olet jo voiton puolella ton tupakka-asian kanssa.

Mitäs sanotte, pitäisikö mun suosiolla pitäytyä siinä JTP-taktiikassa vai innostua myös tänään? Vähän houkuttaisi.. Mut ehkä vois säästellä aamuun. En oon tänään vielä tikuttanut, mut olettaisin nyt jo jotain näkyvän. Eilen tuli haamu, kun oikein tarkkaan syynäsi..
Aurinko paistaa, pitäisi varmaan lähteä ulos!
Mukavaa viikonloppua!

Sinililja kp 13/28

Kyl se miun mielestä on tarkottanu koko sitä prosessia, et kiinnittyminen tapahtuu sit noin kuudentena tai seitsemäntenä päivänä hedelmöittymisestä.

http://www.solunetti.fi/fi/kehitysbiologia/ensimmainen_viikko/

Ainaki tuossa osoitteessa on tosi tarkasti selostettu miten hedelmöittyminen, kiinnittyminen ja kehitys tapahtuu. Mielenkiintoista... :)

Hienoa Sinililja! Oot saanu haamujen haamun näkyviin :) Eli tänään on odotettavissa vahvempi viiva... Kylhän se kantsis jo tänään sit vaikka illalla sekstailla, jos luulet, et tänään on jo vahvempi viiva tulossa, kun tärkeempiähän oli ne sekstailukerrat hedelmöittymiseen nähden mitä oli harrastettu muutama päivä ENNEN ovista... Mut sit varmistella vielä huomenna tai sen mukaan mitä tikut näyttää :)

Jokos Sinililja pissi tikkuun että vahvistuko viiva?

Täällä on taas tuntemukset vaihtunu ja nyt ootan vaihteeks tätiä..ihan heittelee nää olotilat..taas ois semmonen vaihe ettei mitään?? pitää varmaan lähtä lenkille testaan tuleeko taas jotain;) taitaa mun kroppa huijata mua.. huah..nyt tuntuu ettei millään malttas oottaa keskiviikkoon..

Niin se jäi mainitsematta siitä leffasta kun sitä siel ukon huonees katoin niin anoppi tuli oven välistä kurkkaan ja kysy että katotsä sitä ykösen elokuvaa? mie et juuuuu...no heh mitähän senkin päässä liikkuu;)

Minäki katoin sitä leffaa, ja mies kuorsasi vieressä sohvalla. Siinä näkyi söpö vauvakin välillä :)

Mä olen tänään kehitellyt raskausoireita, oon keksinyt jo monta -kiukuttaa, repäisykipuja kun aivastaa, rinnat on ehkä hiukkasen arkana. Ja äsken kun söin liikaa niin tuli öklö olo :P

Jännäyslista

minisun 16.4 (17.4?)
Mimona 16.4
karamelli83 17.4 (-22.4)
Liisaleena 17.4. (-22.4.)
Angelique1 19.4
Sinililja 27.4.

Taas kaivetaan jännäyslistaa esille...

Jipii, Liisaleenakin alkaa oireilemaan..täähän vaikuttaa hyvältä! Mites Angelique, jokos siellä on oireita ilmaantunut?

Mie aattelin lähtä oireita etsimään--> eli lenkille:) pienessä päässä kuvittelee kaikenlaista, esim. mitä jos siel olikin jotain meneillään, mut ei vaik kiinnittynykään tai tai.. hih, kauheeta tilitystä koko ajan..sori:)

Millos se Amilda teki eka testin? aika aikaste muistaaksein näky jo viiva?

Haudi!

Täällähän alkaa olla jo oireiden kirjo.:) Mä olen ulkoillut koko päivän varastoon kun huomiselle povataan räntää..niin jaksaa sitten sisällä katsoa ohjelmia tallennuksesta.:)

Mäkin olen kehitellyt oireita, vaik en tiiä onks vielä mahollisiakaan.:D Mut vaik mitä tunnen, niin aina sanon itselleni että jahas, olen uskottanut toivonkipinän niin kovin kroppaankin että sekin jo luulee että pitää oireilla.
Ensiksi, en saanut aamukahvia taaskaan alas, yritin kyllä.
Närästää jo melkein maidostakin!!
Aina välillä öklöttää.
Itku ja masennut meinaavat väkisin iskeä hetkittäin päälle.
Väsy ja koomatus koko ajan, en todellakaan ole pariin päivään ollut seurallinen..
Limailu on tasaantunut ihan normaaliksi.
Rinnat kipeät.
Kohtua nippailee silloin tällöin.

Musta tuntuu, että mun kroppa käyttäytyy kuin lukisin lääkärikirjaa; kaikki oireet löytyy!Tuntuu meinaan siltä kuin menkat olisi lähelläkin.

Että tällaista, olen itse hyvinkin kyyninen enkä usko että vangittiin ovis,mutta kroppa yrittää koko ajan huijata toiseen ajatukseen. Häiritsevää.
Ajattelin tehdä maanantaina ekan herkän raskaustestin, jotta kun näen että viivaa ei ilmesty, osaisi aivot sitten lopettaa oirekäskytyksen kropalle. Tulisi "terveempi" olo.:)

Oih, ostin Jipun uuden levyn, aivan ihana versio Kotiteollisuuden biisistä.:)

melli kp23/28-33

No on tää kyl ihan sekoa, kun tolleen kroppa kiusaa ja huijaa..huh täs kärvistellä viel ainakin muutama päivä..harkitsen tekeväni testin sit sinä päivänä kun menkkojen pitäis alkaa..jotenkin en vain voi uskoa että menkat jäis pois kun ne aina on kummiskin tullut..sekin ois valtava plussa: ei menkkoja 9kk! ei menkkakipuja!

Vitsi toivotaan että meä kropat ei tällä kertaa meitä huijais! nimittäin karamellinkin oireet kuulostaa niin hyviltä!

Huomenia!:)

Tääl tais mennä jo täs vaihees mahkut:(..kaikki oireet hävis ku tuhka tuuleen..ja tää saa mut todella epäileen kiinnittymisongelmaa..

Luin yhtä keskustelua joilla disperiini ois auttanut monella raskautumiseen..olen miettinyt tätä itsekin, kun hemoglobiini ollut korkea ja kerran ollut tukoskin jota olen joutunut hoitaan primaspanilla ja piikittämällä..

Hmm eli ens kiertoon otan aseeksi miniasperiinin, katotaan miten käy..

Eihän sitä voi vielä tietää!Ei menetetä toivoa vielä!Sitten vasta kun tulee punaista.Täällä kans olotila vaihtuu ihan koko ajan.Ja eilen taas nähtiin vastasyntynyt vauveli..Mäkin haluun..
Mukavaa sunnuntaita!:)

Äläs nyt Mimona luovuta! Mun yksi ystävä plussasi vähän aikaa sitten ja kävi just niin kuin sulle. Jotain oireita oli, mut ne katosi täysin muutama päivä ennen menkkojen alkua. Mutta eipä täti tullutkaan. Ei sitä tiedä!
Ja Karamelli, oli sulla ovis koska tahansa, niin te ootte ainakin hyödyntäneet sen kunnolla sillä jtp-taktiikalla! Eli ei varmaan ongelmaa sen suhteen.
Ja minisun ja liisaleenakin ovat hyvin "kisassa" mukana! :)

Mä sain eilen jo selkeän viivan ovistikkuun, ei kyllä ollut vielä tasavahva. Tänään sit toivottavasti. Eilen illalla alkoi ja tänään on jatkunut nippailu, rinnat kans kipeet eli eiköhän se munis siellä koita päästä karkuun. Toivottavasti.

Joo, sää on aika ankea :( Taidan minäkin hinautua tuonne sohvalle. Tai sit aloitan jonkun kirjan. Sunnuntaita!

hyvää sunnuntaita!
Hyvän kuulosia oireita kaikilla. Mulla kun ei toivoa oikeen ole tässä kierrossa niin oon ottanut niin rennosti etten edes tiedä millon menkkojen pitäs alkaa :D Pitäs varmaan laskeskella että osaa varata tamppooneja mukaan.. huoh ei vaan millään jaksais enää yhtiäkään kuukautisia! Tosi innolla odotan kyllä sitä vuotta ilman menkkoja!!

Mun tuntemukset tosta raskautumisesta vaan vahvistuu! Enää ei oo pitkään aikaan tullu sitä jänistämistä vaan on sellanen tosi odottava olo! Haluu raskaaks nopsaan et pääsee sitten siihen kunnon odotukseen. Onneks kaverilla tosiaan on pieni poika niin saa vähän pidettyä kurissa tätä vauvakuumetta ku käy sitä hoitamassa ja suukottelemassa. Kovasti olis haluja pyöräyttää sille kaveri niin vois sitten yhdessä leikkiä ja matkailla.

Mites muuten Liisaleena, ootko käyny jossain vauvatapaamisissa, kahviloissa, jumpissa tai jossain? Mietin vaan et mitä kaikkee sitä löytäs täältä....

Heh karamellikin on lueskellu vauva-lehteä. Meitsi on kyl ihan koukussa siihen :D:D

Niin ja laitan mailipuolelle tässä joskus häistä juttua mutta oon nyt kuumeillut vaan kotona niin en oo jaksanut vielä sepustaa :D

Sunnuntaipäivää!
Pitäis tehdä opiskelujuttuja, niin katos kummaa, löysin itseni taas täältä palstalta.
Tänään oon taas vaihteeksi ihan varma, että en oo raskaana. Vähän päivittäin vaihtelee nää fiilikset, eikait sitä auta ku oottaa.

Minttu, muistelen, että meillä alkoi viimeksi menkat aika yhtä aikaa ja kun sullakin tais olla pitkä kierto, niin voit katella tuosta mun jännäyspäivästä (tai siis jännäysviikosta), että millon pitää alkaa kuskata tampaxeja mukana. Kätevää, eikö totta.

Kun olin äitiyslomalla ja hoitovapaalla, niin käytiin typykän kanssa sellasessa seurakunnan perhekerhossa. Sitten käytiin jossain vaiheessa vauvauinnissa ja myöhemmin sitten muskarissa. Nyt meidän tytöllä ei ole mitään harrastuksia, eikä tarvikaan olla, kun hoidossa riittää touhua ja iltaisin saa sitten rauhoittua kotona. Siellä paikkakunnalla missä asuttiin kun esikoinen syntyi, järjestettiin sellasia äitiryhmiä. Se oli tosi kiva henkireikä kotiäidille, kerran viikossa kahviteltiin (yleensä ilman vauvoja) ja juteltiin niitä näitä. En tiedä onko täällä uudella paikkakunnalla mitään vastaavaa. Johonkin perhekahvilaan pitää ainakin tunkea mukaan, ettei ihan mökkihöperöksi tule.

Oispa ihanaa olla taas vauvalomalla! Silloin esikoisen kanssa sitä välillä oli niin pitkiä päiviä ja kyllästytti, mutta nyt tuntuu että taas ois kivaa hengähtää vähän aikaa työ- ja opiskeluelämästä.

Sateista sunnuntaita kullekin!

Ai siis mitä, miten aspiriini auttaisi raskautumisessa? En ymmärrä.:)

Juu, haluisin jo tilata sen vauvalehden, mutta pelkään että jään yrittämisestä jollekin kiinni!:) siksi luin kun ystäväni oli ostanut irtona. Siinä ois nyt sellainen tarjous, että jos suosittelee ystävälle et se tilaa lehden, saa oliko se nyt 6 vai 7 muumimukia. Ajateltiin ystävän kanssa suositella toisiamme ja tilata molemmat.:)

Olen ihan koomassa. Aamulla kun heräsin, olin hyvällä tuulella, meni 10 minuuttia kun makoiltiin sängyllä ja yht'äkkiä tajusin että veri kihisee päähän, alkoi ärsyttää ihan sikana. En uskaltanut sanoa hetkeen mitään etten heti huonotuulisuudella pilaa kullan aamua.:) Sit söin hevosen verran aamiaista, kahvi jäi taas kuppiin kylmentymään, en saanut alas. Katsoin kolmisen tuntia tellua viltin alla, alkoi mieli rauhoittua. Nyt mietin että taidan mennä päikkäreille tänään, väsyttää kovasti..:)

Koskas Liisaleena ajatteli testata? meillähän on sama haarukka jännäyspäivässä? Aion kyllä yrittää olla testaamatta mahdollisimman pitkään, vaikka ensin ajattelinkin jo maanantaita. Kyllä mä jaksan odottaa kun olen tähänkin asti odottanut.:) Toivottavasti. Kun pystyisi odottamaan pitkäänkin, se nega tai plussa siinä tikussa ois varmempia, ei sit jäis miettimään et mitä jos myöhemmin onkin toinen tulos..

Voi että, mäkin huokailen kovasti jo vauvalomaa. Olen jo nyt katsellut että mitä kaikkea meidän uudella kotikunnalla onkaan tarjottavana jne. Kaipaisin muutenkin nyt lomaa, harkitsen vakavasti anovani palkatonta 3 päivää ennen vappua, sit ois viikon lepotauko. Mutta toisaalta, sit mulle kasautuisi hirveä läjä tötä, et ei ehkä järkevää.

Huippua sinililja, teillä on lupa olla aktiivista peiton alla, kun bongasit viivan!:)

Mä aion tilata ensi kiertoon toisen merkkisiä tikkuja kokeiluun, kun aconilla sain saman haalean viivan 5 päivänä peräkkäin,et jos joku toinen ois mun kohdalla parempi.

Niin ja mimona, vasta kun täti tulee, on peli poikki kierrolta, eikä aina silloinkaan.:)

Hui, sori, hirmeä romaani tuli..ups.

melli kp24/28-33 (jo!!:D)

No niin, ovis bongattu! Ainakin toivon niin. Eilen tuli jo aika vahva viiva ja tänään sit vielä vahvempi. Ei ne kumpikaan olleet sitä kontrolliviivaa vahvempia, mut tänpäiväinen jo hyvin lähellä (ts. reunat yhtävahvoja ja keskeltä vähän vaaleampi). Viimeksi oli sama juttu ja maanantaina tuli vaan enää haamujen haamu.
Nyt se on sitten muiden käsissä tää touhu. Nyt on ekan kerran tosi hyvä fiilis tän ajoituksen kanssa. Ja plussaa on myös se, että mies on tuntunut olevan enemmän mukana kuin aiemmin. Mutta nyt sitten pitäisi jakssa odotella pari viikkoa työn tuloksia.

Toi teidän arvuuttelu tuntuu niin tutulta! Joka toinen päivä raskaana ja joka toinen ei.. Mutta kohta pääsette tuskistanne, hui! Plussaviikko tulossa! Plop plop plop plop plop plop!!!!

Tuosta vauvalomasta vielä, mä oon jo koko kevään ajan aina katsellut kierto kierrolta koska pääsisi mammikselle.. ai että haluaisin olla vauvan kanssa kotona!! Mulla on paljon lapsellisia ystäviä ja pari taas raskaana, niin seuraakin olisi tarjolla. Nyt vaan varpaat ja sormet ristiin meidän kaikkien puolesta, että voitaisiin mammailla jo tän vuoden lopulla!! Joo!!!

Sateinen päivä vetää kummasti tähän koneelle.. nyt odottelen että pesukone pyörisi loppuun, niin pääsisin jumppaan. Aion uhmata luonnonvoimia ja tehdä pienen kävelylenkin ennen jumppaa!! Oon nyt homehtunut liikaa täällä sisätiloissa tänä viikonloppuna. Sitten voikin hyvällä omatunnolla vuorautua sohvalle tuijottamaan Tansseja! :) Onko teillä jo suosikki? Mun suosikit vähän vaihtelee viikosta toiseen, siellä on monta hyvää. Aluksi se oli Tuuli Matinsalo, mutta se Vappu on myös aika hyvä, samoin Maria Lund ja myös se Nicke. Että katsotaan kuka on suosikki huomenna :)
Mukavaa sunnuntai-iltaa!